Panowie Układ chłodzenia do przeglądu. Co powinien sprawdzić i w jakiej kolejności. Od pewnego czasu grzeje mi się Seicento. Ponieważ auto mało jeździ miałem problem z hamulcami. Myślałem że problem jest ze względu na nie. Niestety hamulce doprowadziłem do stanu używania. Pierwsza jazda próbna i problem z układem chłodzenia wrócił. Wentylator spalony,...
Z powyższych odpowiedzi, najbardziej trafiają do mnie: 1-spróbuję odpowietrzyć inaczej przewody tylne, co najmniej wypompować cały płyn z każdego przewodu (chociaż pedał jest twardy, dopiero opada po uruchomieniu auta); 2- może trochę przesadziłem, żądając "rycia" na żużlu od opon tylnych, robią one ślady sporo mniejsze niż przednie, na asfalcie - śladów...
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
Ostatnio sprzedawałem auto i właśnie byłem pytany czy mam rachunki za wymianę części, które pisałem w ogłoszeniu że były wymienione w ostatnim czasie (a było tego trochę i to nietanie rzeczy - wydech, hamulce, sprzęgło) więc mimo wszystko warto mieć papiery na takie naprawy. Może rzeczywiście zbytnia przesada i zasypywanie klienta toną kwitów z serwisu...
Ja miałem dwa secenta. Pierwsze 98r. 900cm, 85tys. przez 2 lata użytkowania ( 8 letnie auto) padł akumulator, tulejki w rozruszniku ( 8 zł) wymieniałem linkę sprzęgła oraz robiłem hamulce tył. Bardzo dobrze wspominam te autko. Mało awarii, oprócz urwanej linki nigdy mnie nie zawiódł. Drugie to sc 1.1 przerobione z vana ( jeździło 4,5 roku w coca coli...
Tylko że w cinquecento są chyba nieco inne hamulce niż w seicento i dlatego do sc nie pasują. Mówił mi to gość który kupił właśnie nowe felgi od uno do sc i mówił że nie pasowały bo obcierały o zacisk hamulcowy. Można dodać 5mm dystans od poloneza ale nie polecam takich zabaw.
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Witam serdecznie. 2 tygodnie temu zakupiłem Fiata seicento rocznik 98, 900tka. Kupiłem je za 2400 zł. Mechanicznie było w stanie średnim. Wymieniłem w nim 3 poduchy, przewody hamulcowe, dwa przednie koła, odboje na przód, filtr oleju, osłony amortyzatorów. Wydałem na to prawie 900 zł z robocizną. Maksimum moje to było 1000 zł wkładu by doprowadzić do...
Miałem podobny problem w Seicento, a kiedyś dawniej w Cinquecento z przednimi hamulcami (raz odpadł mi nawet kołpak mocowany na śruby ;)). Przyczyną był osad i "narost" z brudu i korozji w prowadnicach po których poruszają się klocki - po prostu nie odsuwały się od tarcz i cały czas tarły o tarczę, dodatkowo nagrzewało się całe koło. Rozwiązaniem było...
Witam. Co może być przyczyną że moje Seicento 900 ma kłopot by osiągnąć 90 km/h z gazem w podłodze na prostej a na krótkich odcinkach ciężko 60-70 km/h osiągnąć. Jest tak i na benzynie i na gazie. Hamulce nie trzymają - koła się lekko obracają. Świece czy nowe czy stare jest to samo. UPG też raczej OK. Silnik pracuje w miarę równo. Czytałem o zapchanym...
W przypadku mojej centralki, jest to nieoryginalna centralka z dedykowanymi siłownikami do seicento, przewody pomarańczowo-biały do stacyjki i pomarańczowy do hamulców są od sterowania zamykaniem zamków podczas jazdy.
Witam w moim seicento wymieniałem kpl. tylnych hamulców tj. szczeki, bębny cylinderki i sprężynki. Niestety w jednym kole po wymianie górna sprężyna ociera o piastę . Co może być powodem ?
Podoba mi się sprawa jeżdżenia samochodem niepozornym kryjącym coś pod maską. Stawiam na Seicento, bo go już posiadam. W sumie zdecydowałem się na silnik z Una Turbo 1.4 -- przekładka idzie wraz ze skrzynią – jest firma, co skraca półosie za około 400zl wiec zawieszenie, hamulce praktycznie 80% auta będzie wzięte z Uniaka. Bardziej interesowałoby...
Witam, Od razu zaznaczam, ze kiepsko znam się na samochodach (praktycznie w ogole). Problem objawia się następująco - grzeje sie silnik. Po kilku kilometrach juz włącza się wentylator z silnika. Zimą nie było problemu, ale wystarczy ze jest temp. pow 10 st.C i już wentylator chodzi co 1 - 2 minuty. Przy jeździe autostradą (czy tez poza miastem pow....
Ręczny działa normalnie nic się nie blokuje , bez hamulców koło kręci się lekko. Ja jednak obstawiam regulator.
Czujnik położenia wału korbowego ,nieszczelność kolektor ssący -serwo hamulców,nieszczelność kolektor ssący MAP -sensor ,MAP-sensor. To na początek. Ostrzeżenie za pisanie głupot pkt 10.2 (czujnik wału)
Z drugiej strony wiem, że poprzedni właściciel mojego autka jeździł nim 5 lat nie robiąc w nim czegokolwiek (dlatego już na początku musiałam go naprawiać - amortyzatory, elektrowentylator, itd.). Ale czy jest to wykonalne przez 7 lat? Nissany Mikra są w porządku, ale boję się kosztów napraw i części, ale może niesłusznie. I czy może ktoś wie czy w...
Czy ktoś mądry może bez oglądania samochodu stwierdzić, dlaczego po ulewnych deszczach mam w Seicento akwarium? Miałam mnóstwo wody na dywanikach przed pasażerami siedzącymi z tyłu, to samo było w bagażniku, woda stała przy kole zapasowym. Wody było mnóstwo. Czy wymiana szczęk hamulców tylnych w ASO może mieć z tym coś wspólnego?
...a ze wspomaganiem hamulców nie ma czasem problemów?
Filtry czyste ? hamulce nie blokują ? Uklad wydechowy drożny ? Silnik prawidłowo rozgrzany tzn trzyma temperaturę roboczą ? Zmieniaj biegi ciut wyżej i nie przeciążaj silnika tzn nie jeździj wolno na wysokich biegach. Np na dwójce do 25, na trójce możesz śmiało ciągnąć do 45 km/h, na 4 do 65 itd. Temperatura na zewnątrz też swoje robi. Sprawdź przewody...
Witam, kol Błażej poruszył temat przeglądu i ewentualnych z tym komplikacji, samochód ma określoną minimalną siłę hamowania i różnicę sił hamowania na poszczególnych kołach, jeżeli te warości są zachowane to nie ma przeszkód aby ten pojazd nie przeszedł badania technicznego , jak dobrze pamiętam to abarth robił tarczowe hamulce do 126, jest pytanie...
kolego miałem ten sam pzypadek w seicento problem był z pomą wymieniona na nową i po temacie, też cudowałem z przewodoami, tłoczkami i nic nie pomagało, pedał zrobił sie twardy koła blokowały i koniec jazdy, popuściłem odpowietrzniki i kawałek można było znów jechać.
Ciężko coś ustalić, być może hamulce trzymają, być może to normalny objaw.
Kolega artii najwyraźniej nie doczytał... AUTO ODPALA ZAWSZE, nieistotne: na benzynie, na gazie, czy zimne czy ciepłe. Odpala, za pierwszym razem! Z tym rozrządem to niegłupie, bo w sumie był wymieniany (razem ze świecami i przewodami WN), 3 dni było OK a po 3 dniach od wymiany się zwaliło... Od tego chyba trzeba będzie zacząć. Ja też jestem zdania,...
Witam mam otóż taki problem ze huczy mi coś najprawdopodobniej w kole zaczyna sie tak przy predkości ok.60km/h i im wiecej tym bardziej/głośniej. Szukałem które to koło więc zrobiłem tak ze jedno koło przednie miałem podniesione i w miejscu jechałem i się rozpędzałem do prędkości ok.100 km/h i nic nie huczało jak w jednym kole tak w drugim. Sprawdzałem...
Sprawdź szczelność układu dolotowego: serwo hamulców, wężyki podciśnienia, odma. Podobne objawy miałem w swojej Avensis. Na zimno OK, po rozgrzaniu sporadyczne wypadanie zapłonów na jałowym, brak przejścia, powyżej 2,5 tys. obr/min ok. U mnie był pęknięty przewód odmy.
Objawy sa takie ze, hamulec hamuje w miare gdy sie go wcisnie energicznie, ale jest odrazu pisk opon i auto leci w poslizg. Czasami zahamuja wszystkie kola czasami jedno, roznie jest! Ale nagorsze jest to jak np sie dojezdza do swiatel i zacznie sie hamowac jakies 50m przed swiatlami zeby sie zatrzymac, wciskam hamulec powoli powoli a jest coraz nizszy...
Co do tzok to normalnie gdy zbliżam się załóżmy do świateł(lub innego) wrzucam luz puszczam pedał gazu to obroty spadają no minimalnych czy jak to się tam nazywa. Chodziło mi o dalszą część (abstrahując od techniki jazdy - nigdy nie wrzucamy na luz gdy samochód jedzie, jeśli zawczasu widzi się miejsce w którym trzeba się zatrzymać zawsze lepiej i bezpieczniej...
Jeżdżę z kolegą w kjs i mamy cc i powiem tak, na początek silnik z punto 1.2 i skrzynia 6speed(oczywiście jak przedmówca spi a mpi wiązka a i immo w razie zmiany) następnie stwierdzisz że kopyta jest wystarczająco ale trakcji brak. Więc B b6 lub co innego na początek springi ze sportinga, o hamulcach nie wspomnę. W sytuacji gdyby jakimś cudem na wiejskiej...
Witam. Autko czasem nieprzyjemnie szarpnie gdy tocząc się na dwójce lub trójce doda się zdecydowanie więcej gazu. Szukam przyczyny, powiedziano mi żeby sprawdzić ten długi wężyk który łączy kolektor dolotowy z map sensorem. Wężyk jest drożny i wydaje się w dobrym stanie, nie jest sparciały. Jest na nim coś co wygląda na zaworek zwrotny (podobny do tego...
Wąż od serwa (serwo to wspomaganie hamulców, pompy) co mają hamulce do duszenia się auta i odcinania paliwa?
Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Z tego co mi wiadomo powinien on być zamontowany na wężu zasilającym. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta guma. Taki przewód kwalifikuje się do wymiany gdyż są elementy których nie da się naprawić klejem i izolacją lub taśmą. Paliwa...
Hamulce do rozbiórki i weryfikacji.
Byłem tym zaskoczony, że to prawie te same auta. Delikatna kosmetyka i kilka innych drobnych rozwiązań spowodowało wydobycie nowej nazwy. Auto z 2000r i przewoziło wszytko co się mieściło w środku. Od materiałów budowlanych po złom. Mimo lat zero awarii. Normalna wymiana hamulce , sprzęgło. Paka zdrowa od spodu mimo wieku. Udany model . Może ciasny...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
Dziś sejko było jeszcze na stacji diagnostycznej i się okazuje że tylne prawe koło szybciej hamuje niż pozostałe. Jutro przegląd hamulców.
Witam. Auto jak w tytule. Przerzuciłem sobie silnik z 1.1 na 1.2. Wrzuciłem też skrzynię 14/57 z fiata Palio. Wszystko było ok do czasu wymiany sprzęgła. Jak ją przeprowadzałem postanowiłem umyć dokładnie skrzynię zmywaczem do hamulców. Wszystko dokładnie przesmarowałem oprócz tulejek w których chodzą widełki od sprzęgła. Przez chwilę było dobrze, po...
Słabe hamulce, które przednie czy tylne, czy nierówno bierze. Skoro wziąłeś się za tylne to pewnie tylne słabe, co z kolektorem nie stoi nie jest zatarty? Tłoczki płynnie się przesuwają lewo, prawo mam słabe hamulce z tyłu. Czytasz czy tylko posty nabijasz? Nie "kolektory" tylko korektory nie ma co sprawdzać tylko wymienić trzeba wymienić uszkodzone...
Akumulator zimą wyciągałem i naładowałem wstawiłem to raczej z samą wymianą hamulców też sobie poradze. Co należy zrobić po ściągnięciu starych tarcz a przed założeniem nowych? Może się nie znam ale czy po naciśnięciu na hamulec tylko przód wtedy działa? Tył też hamuje, ale znacznie słabiej niż przód. Tylne hamulce muszą byś słabsze od przednich.
Niedługo będę musiał zajrzeć do przednich hamulców w samochodzie Fiat Uno mojej Małżonki. Trzeba będzie wymienić klocki, przypuszczam, że tarcze również, coś wyczyścić, przesmarować itp. Trzy lata temu zrobiłem wszystkie hamulce zarówno z tyłu jak i z przodu. Całe zaciski były rozebrane na części pierwsze, wszystko wyczyszczone, wymienione wszystkie...
Witam, Mam taki problem w moim drugim swapie. Założyłem na przód hamulce tarczowe od SC oraz pompę hamulcową tak że od SC. Z tylu została seria ale każe koło ma własnego węża od pompy ;) WPADAJĄCY PEDAŁ HAMULCA! Układ odpowietrzałem już chyba z 8 razy i nic! Nie wiem co się dzieje. We wcześniejszym maluszku wszystko było ok. Pomocy! Pompę hamulcową...
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento, tj. z hamulcami. Jeżdżę im 8 lat super. Zawsze hamował, zaczął nie równomiernie, tj. koła przednie nie równo a dziś po wymianie klocków i tarcz, wymianie szczęk, odpowietrzeniu, blokuje mi na początku tylne prawe koło. Odpowietrzałem go ze 3 razy i dalej jest problem. Czy ktoś widzi co jest nie tak? Hamulec - pedał...
Witam mam następujący problem. W moim seicento blokują sie oba przednie koła tzn. gdy przejade nawet krótką trasę np.2km to gdy dotykam obu przednich tarczy to poprostu masakra tak ciepłe mozna powiedziec ze wrzące. Następna rzecz z tym wziązana gdy auto jest zimne czyli niż gdzieś jade to jak auto na lewarku dźwigam to koła nie blokują bo sie obracają...
w Jakiej kolejności należy odpowietrzać hamulce w seicento ?
Witam. Narazie z tego co widzę to hamulce stały się najmniejszym problemem tego auta. Przede wszystkim do sprawdzenia termostat i oczywiście ciśnienie sprężania co da pogląd na uszczelkę głowicy. Mamy rozumieć, że bulgocze w zbiorniku wyrównawczym? Upewnij się, że układ chłodzenia nie jest otwarty bo to może być przyczyną przedwczesnego wrzenia wody....
seicento jest ok- najlepszy silnik to 1,1 - lpg znosi rewelacyjnie. za tą kwotę można już przebierać. przyjrzyj się też matizowi- jest lepszy bo .... ma 5 drzwi ;) największą wadą ich jest ... znalezienie egz w dobrym stanie. oba lubi rdza. ale można znaleść. do pozostałych wad: seicento: zapiekające się hamulce tylnej osi, wady elektryki (skorodowane...
Witam, mój mechanik zdiagnozował w moim CC 900 usterkę prawego tylnego regulatora siły hamowania. Problem objawia się znacznie opóźnionym i osłabionym hamowaniem prawego tylnego koła. Podczas hamowania przy małych prędkościach auto osiada na lewą stronę, przy większych prędkościach leci cały na przód. Auto sprawdzane podczas przeglądu na hamowni i wszystko...
1. Silnik jednofazowy + falownik to nieporozumienie w jakimkolwiek zastosowaniu. Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. W teorii możliwe, ale żeby rozpędzić koło zamachowe i nadać mu taką energię jaką rozpraszają hamulce w...
co ty gadasz ze w fiacie jest wygodniej niz matize przeciez matiz ma 5 drzwi a seicento to jezdzaca trumna wymaiary jak maluch lub trabant Seicento: dł. 3337 szer. 1508 wys. 1420; Matiz: dł. 3495 szer. 1495 wys. 1485 No fkatycznie Matiz przy seicento to limuzyna... A porównaj sobei fotele - w matizie to jest raczej grzęda niż fotel ale niestety większy...
Jeśli będziesz poruszał się po mieście to po co Ci jakieś specjalne osiągi?? Rozejrzyj się jeszcze w małych autach typu Nissan Micra, Mazda 121 względnie 323, Mitsubishi Colt też nie jest zły-silnik jak najbardziej wytrzymały (1,3) autko ładne i zgrabne i również dynamiczne, Daihatsu Charade można się temu przyjrzeć 1.0 diesel. Fiat Seicento 1.1 nie...
Mam znajomego co ma skode fabie 1.3 MPI i pali mu coś koło 8 przy dynamicznej jeździe ale samochód jest ze 200kg lżejszy... Jako posiadacz fabii, chciałbym bardzo zobaczyć ten model 1.3MPI lżejszy o 200 kg od Punto czy też Golfa I/II/III (bo chyba nie chodzi o IV/V/VI). Napisz dokładniej o co ci konkretnie chodziło. Az zadzwonilem do znajomego zeby...
No tak mój błąd polegał na tym że kilka postów temu, zapomniałem o tym żeby nigdy więcej nie pisać tutaj na forum jakie auto się chce kupić, szczególnie właśnie jeśli to jest coś od VAG-a. Mam wrażenie że większość działa w ten sposób, wybudowałem się chce sobie kupić psa - podobają mi się owczarki niemieckie a ktoś proponuje kup sobie Yorka, mnie je,...
No to teraz muszę podjąć decyzję: samochodowy, czy motocyklowy. Myślałem o moto ale taki silnik jest drogi przynajmniej z tego co wiem, czy na szrocie da się znaleźć taki w cenie np. 500 zł czy coś około. Miałem kupić sobie przecinarkę plazmową za 1500 zł ale mogę ostatecznie zrezygnować i wydać więcej na buggy. Wcześniej nie myślałem o silniku motocyklowym...
Byłem oglądać seicento z ogłoszenia, dramat.... Progi po wymianie już pordzewiały. Auto miało puknięty bok, a jest taka rzeźba zrobiona że masakra. Gaz ma ponad 11 lat, brak dokumentów na instalacje. W aucie nic nie jest spasowane, tak jak byłoby bite z każdej strony. Dodatkowo Pan miał kanał, i to co zobaczyłem tylko uświadomiło mi że to złom. Moje...
Witam. Dziwi mnie jedna rzecz. Wielka burza o to że kolega sobie nie radzi z hamulcami. Inna burza że to hamulce i tylko robimy fachowo. A tu bach taki kloc. Stare bebechy do auta bo taniej. Jeżeli zepsute to albo robimy na poważnie albo nie tykamy się i niech stoi aż kasy nazbiera. Co do diagnostów i ich zaleceń to przerabiałem typa co uparł się że...
Witam! Mój dziadek jest jakiś czas po operacji stawów biodrowych i ma kłopoty z chodzeniem. Stara się być samodzielnym a do tego potrzebny jest mu samochód. Narazie (tak jak ja) jeździ poczciwym 126p, który sprawia mu coraz więcej kłopotów, nie tylko pod względem wsiadania i wysiadania ale i pedałów sprzęgła, hamulca oraz kierownicy, dlatego myśli po...
Witam! Od wczoraj jestem posiadaczem Cinquecento 700; dostałem je od mamy która z niego nie korzystała. Autko trochę się sypie, jest poooooooootwornie ślamazarne (z tych 28km, to z 30 uciekło :D). Myślałem o swap'ie motoru: wybór padł na Punto 1.4 GT Turbo. Moje pytanie jest proste. Wejdzie? Z góry dzięki. Co do tych drobiazgów: zawieszenie z przodu...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
A od kiedy moi mili przegub zewnętrzny(jak i wewnętrzny) należy do elementów zawieszenia-przecież to jest element układu napędowego i nie ma wpływu na stuki w zawieszeniu. Jeśli jest zużyty to będzie się odzywał wpierw na skręcie, a w skrajnych przypadkach przy jeździe na wprost(trekot, a nie stuk). Teraz dla fanów ocynku-po tylu latach w cieniasie...
bo jak ktoś nie ma głowy do jeżdżenia to niech sobie kupi taczke na żelaznym kółku. mój Golf I 79r 1.5D co rok wymiana filtrów, a rozrząd jak przyjdzie pora, żadnych napraw, Golf III tak samo, tylko elementy eksploatacyjne i nic poza tym. tylko lać paliwo, którego spala tyle ile kot napłakał i jeździć. to co napisałem nt napraw to się tyczy jakiś ludzi...
Mało który komputer pokładowy obsługuje diagnostykę, natomiast praktycznie każdy sterownik silnika ma złącze diagnostyczne i istnieje do niego jakieś oprogramowanie diagnostyczne, choć rzeczywiście nie zawsze jest tak łatwo jak w starych VW. W starszych autach często dostępna jest podstawowa diagnostyka przez kody błyskowe (np. w Oplach). Interfejs...
Jeśli jest: zaczep i oś dopuszczone do DMC 750 lub wiecej kg + rzetelnie wykonana rama + odpowiedniej jakości materiały (np. śruby o odpowiednio wysokiej klasie), to diagnosta nie może stwierdzić, że DMC przyczepy może max. wynosić np. 500 kg. Inną kwestią jest ładowność przyczepy: ŁAD = DMC - MW (masa własna przyczepy) Jeszcze inną kwestią jest to,...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Polecam silnik TDI o pojemności 1,9 litra to już tak naprawdę kultowa jednostka napędowa, w wielu kręgach jak i przeze mnie uważana za "nie do zajechania" Wujek w swojej borze ma taki i jak wieść głosi tak i u niego ponad 300 tysięcy przejechane i poza olejem nic nie robione. A4 z 1.9TDI da się kupić sporo taniej jak się po szuka okazji, niedawno znajomemu...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
Witam, przepraszam, minęło parę miesięcy, ale myślę że mam coś istotnego do powiedzenia w temacie. Może to komuś oszczędzi zmartwień. Sam posiadam m.in. Seicento (0,9l) i przyznam, że problem z przyczepnością nie leży w sprawności samochodu czy wadzie opon . Oczywiście kolektor może być uszkodzony albo tylne koła mogą się zapiekać, może być zła geometria...
Ja w swoim peugeocie mam taką: Ale też są i takie: Ja ustawiam na Auto, temp lekko poniżej 21 i ładnie dmucha chłodnym. Jak w nagrzanym aucie włączysz klimę, będzie mocno i zimnym dmuchać żeby szybko wychłodzić. Podczas jazdy czuć kiedy jest włączona klima a kiedy nie. Regulacja temperatury jest "skokowa" czuć zapadki jak przekręcasz, i jest to już...
Nie rozumiem pytania o ASO? Klocki jak klocki, pytanie tylko czemu zostały zamontowane na uszkodzoną tarczę (bo tarcza którą widać w tle nadaje się do przetoczenia albo najlepiej do wymiany). Zacisk również skoro doprowadził do takiego stanu tarczy (około połowa klocka tylko trze o tarcze, reszta tarczy zdążyła zardzewieć). Mnie sytuacja z tymi klockami...
Wiem, że z tego się wyrasta i jestem tego naprawdę w pełni świadomy. To mój pierwszy samochód, był kiedyś ojca, kupiony w salonie 100 lat temu, potem dziadka, potem natura go pod blokiem zadomowiła i teraz mam go ja. Tak naprawdę chcę od niego chyba więcej niż może. Zależy mi tylko na tym by się go w miarę stabilnie prowadziło. Nie wiem czy jest to...
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Nie nie stały się zbędne. Zawsze należy się liczyć z awarią tego układu. A po tym hamulce muszą działa normalnie, w układzie z ABS prawie normalnie. Bo korektory są tylko na stałe. Tak jak pisałem #3. Małe auta też mają na stałe choćby Seicento tylko wersja z ABS ma inne nastawy. Ale zawsze są.