Wystarczy zwykły KKL do obu aut. http://iaw-scan2.tzok.eu/ Tu jest program do diagnostyki fiata autorstwa naszego kolegi moderatora tzok.
Zamień przewody niebieskie podłącz do zielonych, a zielone do niebieskich, Pan w sklepie niestety mało kumaty, z schematu wyraźnie wynika, że po podaniu masy na różowy centralny się zamknie, a na różowo czarny jak się poda masę to się otworzy, wypróbuj to rozwiejesz swoje wątpliwości, co do otwierania zamka z kluczyka to gdzieś jest jakiś błąd w montażu.
http://obrazki.elektroda.net/53_12441964... W kostce tyle kabli bo są cztery głośniki. Każdy po 2 przewody.
ja w fiacie seicento ciągnolem kabel od sprzęgła wysoko tak mniej więcej na nadkolem idą dwa czarne kable przez plastikową osłone do silnika wchodzą, to ja w tej osłonie dziurke robiłem i pusciłem kabel;) jest jeszcze zaślepka ale z tego akurat nie korzystałem;)
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Sprawdź czy nie jest zapieczona oś na której jest zamontowane ramię.Jest to nagminna usterka w "fiatowatych". Wypnij wtyczkę silniczka (samego silniczka) i podepnij tam napięcie,ale jak masz silniczek złozony-zębatka przekładni ślimakowej ma być założona. Sprawdź czy wałek ramienia wykonuje wahadłowe ruchy. Często ulega też uszkodzeniu przekaźnik znajdujący...
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
http://obrazki.elektroda.pl/3774864100_1... Oczywista oczywistość ale.....
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
Do obudowy termostatu są przykręcone wszystkie masy wiązki wtrysku (czarne kable), ja bym się im przyjrzał
Kierunki w lewym boczku na białej kostce niebieski i niebieski z czarnym. W tym samym miejscu pompa paliwa chyba brązowy. A szyby elektryczne znajdziesz na włącznikach.
Zacznij od świec i kabli. Wygląda jakby cylinder nie palił.
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Sprawdz sobie kompresje na cylindrach.
czarne kable to żadna tragedia, wystarczy obskrobać nożykiem tapecianym aż będzie błyszczące i polutować tragedia to francuskie kable które w środku robią się zielone aż całkowicie zamieniają się w zielony proszek i już nic z tym się zrobić nie da, trzeba ciąć tak daleko aż dojdzie się do zdrowego kabla
zazwyczaj montażyści tego typu "zabezpieczeń" przecinają orginalne przewody przy stacyjce pod osłoną kolumny kierownicy (bo tam najłatwiej) i tam bym szukał w pierwszej kolejności, na 90% tam będzie więc wtedy to pół godziny roboty połączyć kable kolorami tak jak były orginalnie i wywalić to immo
A nie wiesz może gdzie w seicento znajduje się wejście pod kabel do kompa? Pod maska czy w środku?
Auto seicento. Kabel jest oryginalny, jednak jak się zaczęły te trzaski to przebadałem kabel i zobaczyłem dwa zgniecenia od strony radia, więc obciąłem i zarobiłem wtyczkę. Myślałem, że te zgniecenia są przyczyną, jednak dalej szumi. Trudno z czymś wiązać te trzaski, bo w niedzielę jeździłem i było ok, a w poniedziałek już zaczęło trzeszczeć.
Witam.Poszukuje schematu włącznika świateł awaryjnych do fiata seicento kolory kabli biały,fioletowo biały,zielony,niebieski,biało niebieski,czarno niebieski,czarno czerwony
Nie wiem , może Dr. allegro coś pomoże. Kiedyś w malczanach, i takich, jak te twoje zakażenie robiło się to od podstaw samemu- kabel, końcówki, przekazniki- i do przodu.
Witam, Proszę o pomoc z wyjęciem kabli ze złącza sondy lambda we fiacie seicento. Chodzi mi o to jak wyjąć kable ze złącza, które wygląda tak: https://ibb.co/h7a6Q9
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Remote moze byc bardzo cienki kabelek, i podlaczasz go do radia na wyjsciu remote, najczesciej niebieski kabel.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Witam, Wiem że w wielu miejscach temat był już przerabiany, są dostępne instrukcje jak to zamontować, jednakże prosiłbym o pomoc ponieważ chyba jednak z różnych lat produkcji samochody miały różne instalacje elektryczne, albo ja nie umiem tego samemu rozgryźć - chodzi o jeden kabel podający impulsy do obrotomierza, Fiat Seicento 1100 MPI z 2004 roku....
Seicento ma tylko zasilanie stałe.P
Witam, jako iż robi się coraz cieplej, małymi krokami przymierzam się do podłączenia mojego zestawu subwoofer + wzmacniacz. Pomógłby ktoś może w wyborze kabli, jakie mają mieć grubości itp.? Jak to wszystko podłączyć, żeby nie było żadnych zagłuszeń i którędy przeprowadzić kable przez Seicento? Proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/1544002900_...
Jeżeli masz błąd poduszki to z jakiegoś powodu i kasowanie tu nic nie da ,pomijając fakt że tym kablem masz marne szanse żeby nie powiedzieć żadne to zrobić.Poza tym przedmówca ma sporo racji.
Zaraz idę po miernik. Jakie wartości powinny mieć sprawne kable?
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Witam serdecznie. Pozostało sprawdzić okablowanie. Jak nie będzie łączył przewód czujnik-sterownik to wyjdzie -40 stopni. W sterowniku to pin 31. Przy okazji sprawdź kable sterujące cewką. w sterowniku to 1 i 19. Pozdrawiam.
Jednak twoja opcja wydaje mi się mniej bezpieczna Jest to jedna z lepszych opcji, !) nie męczysz się z przeciąganiem kabli do środka samochodu, całą wiązkę do świateł łączysz i rozprowadzasz w komorze silnika. 2) zasilanie pompy i bezpiecznik są doś"silne" więc takie "światełka" za bardzo nie nadwerężą zasilania pompy. 3) obwód zasilania samych świateł,...
Nie tu problem . Tablica jak i jej oświetlenie w zderzaku. Nie ma przelotki z kablami.
Witam. Wczoraj szwagier odpalał od mojego seicento na kable swoje uno po tym zdarzenie włączył mi sie jakiś system fns widzę to po przekręceniu kluczyka na panelu i samochód zachowuje sie jakby akumulator był rozładowany. Pytanie brzmi jak to wyłączyć aby można było uruchomić silnik?
Bezpiecznik na ogól jest na kablu za radiem
dzieki za pomoc a jeszcze mam pytanie gdzie mozna podlaczyc kable do odciecia zaplonu bo mam podpiete pod pompe paliwa i dziala ale bede montowal tez LPG i odciecie pompy nie pomoze czy zna ktos lepsze rozwiazanie nie chodzi mi rowniez o odcinanie rozrusznika tylko sam zaplon
Jak nie świeci po włączeniu zapłonu to jest uszkodzony lub nie podlaczyłeś kabli.
Coś czuję, że jak było spawane z odpiętą masą z zespołu napędowego (przy wymianie sprzęgła) to ubiło sterownik. Cdif bez problemu gada z iaw16, tylko nie pamiętam na którym sofcie, ale bez znaczenia bo kabel do fiata nie leci przez multiplekser
Pełny zestaw. Kupione nowe nowe świece, kable i cewki.
A czy Ty w ogóle czytałeś co to jest za kabel? Między tym kablem a laptopem ma być INTERFEJS!!!
jaki kabel moge przeciąć w seicento 899 z LPG zeby zrobic zabezpieczenie przed złodziejem....nie mam schematu a ktozs to moze robił,wiez prosze o konkretne namiary gdzie ów kabel moge znalesc...
Popraw kabel na cewce rozrusznika
Znalazłem kabel. :) Trzeba było odkręcić osłonę słupka i odciągnąć dywan. Dziękuję sandamiano za pomoc.
Pomyłka z kablami. Działa do dzis
Trzeba sprawdzić czy to na pewno kable zasilające i potem pociągnąć kable do głośników .
Przewód antenowy.
Od czego chcesz pociągnąc kable ?
Tam są styki na rancie klapy, czy idą kable w przelotce gumowej ?
Jestem prawie pewny, że wina leży w przetarciu/uszkodzeniu, przewodu idącego do elektrozaworu w butli. Sprawdzisz to montując gniazdo bezpiecznikowe na kablu do elektrozaworu butli (nie pomyl z kablem od poziomu gazu) i wsadzeniu weń bezpiecznika 5A lub 7,5A. Jeśli palił się będzie bezpiecznik a nie ścieżki sterownika to znaczy, że kanał/podnośnik i...
Czy jak podjadę do Pana (znajomego), który ma tester uniwersalny to da radę odczytać sejaka? Jeżeli masz kabel, masz komputer lub laptopa to sam odczytasz. Instalujesz jeden ze wskazanych programów, podłączasz kabel do komputera i masz wszystko...
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową , Jak może strzelać w gaźnik jak tam jest monowtrysk. W jakim stanie są świece zapłonowe, kable WN.
Na 100% źle podłączone kable do kostek w lampach.
w punto to samo tylko w okolicy sprzegla
Miałem taki myk kiedyś w Seicento, z kluczyka tylko tykał automat a po zwarciu kabli w kostce stacyjki kręcił normalnie i odpalał. Wymiana kostki i po kłopocie
W Sportingu jest elektryczna regulacja a przeróbka bezproblemowa bo lampy takie same. Schemat, graty do przeróbki(siłowniki, przełącznik i trochę kabla) i do roboty.
Przy lewej nodze kierowcy jest złączka kabli - tam szukaj przyczyny.
Kondensator wystarczy
Napewno dobrze sprawdziłeś stacyjkę jakie masz napięcia na kablach od stacyjki?
gdybyś sam podał jakie masz tam kolory byłoby może łatwiej i może ktoś by coś pomógł. Z reguły czerwony to plus z akumulatora, pomarańczowy lub różowy to plus po stacyjce a jeśli chodzi o głośniki to często jest np tak: Pierwszy głośnik to przewód koloru zielony i czarnozielony, drugi to szary i czarno szary itd.
Jakie kable, jaki system? Sterowniki właściwie zainstalowane?
Przepalił się kabel od masy przy rozruszniku
Rozebrałem sterownik BRC, przelutowałem podejrzane luty, wsadziłem sterownik na pół godziny do zamrażarki. Nic to nie dało. Błędu póki co nie wywaliło, ale w dalszym ciągu szarpie na zimnym LPG. Chyba koncepcja uszkodzonego sterownika upadła. Pomysłów na tą chwilę brak. Cewka... Może błąd p0202 nie ma nic wspólnego z szarpaniem na LPG...? Może trzeba...
Sprawdzić nie znaczy wymienić .WN to kable świece cewki.
Siemanko. Problem rozwiązany, dzięki marcin za podpowiedź. Powód błachy, wystarczyło tylko przeczyścić okablowanie i jedną cewke która była zaśniedziała. Pewnie mechanik co mi robił uszczelke pod głowicą zabrudził olejem kable. Samochód odżył.
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Tak, mam sporo takich kabli, i robiłem nim i fiaty, i alfy romeo, ople do 2005r wszystko generalnie co idzie po linii K na pinie 7. Śmiało kupuj.
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Winny był czujnik położenia wału. Chłodnica wyleciała z mocowań i po prostu przetarła kabel przy tym czujniku.
To nie kosztuje tak dużo. Nie pamiętam już dokładnie ale kupowałem kiedyś i na pewno kosztowało ponizej 200zł. Może policzyli Ci stacyjkę razem z blokadą kierownicy?
A gdzie się znajduje? Kolega sobie chyba żartuje z tym pytaniem. A jeśli nie to w jaki sposób była załączana wycieraczka przed usterka? Skoro poszło zwarcie to na 80% zwarte styki na włączniku, reszta to z kochane kable.
Jeśli instalacja jest poprawnie założona, a nie ruszysz pozostałych kabli to auto będzie jeździło normalnie.
Kable nie są jednego koloru więc nie panikuj. Na spokojnie wszystko się da. Jakiś przekaźnik powinien się załączać po przekręceniu stacyjki. Sprawdź jeszcze raz bo może kabel nie ma przejścia.
A nie ma w tym cudzie przekaźnika odciążającego X ? Spróbuj z kablami i dopalaczem aku
U mnie wszystko było ok po wymianie. Auto normalnie odpaliło, obroty nie falowały, jak z uszkodzonym kompem. Nie "kopciło". Kontrolka zgasła. Zapłon, kable, świece. Wszystko ok?
Puszka pod kierownicą, idź po kablu od pętli na stacyjce.
Witam, mam takie pytanie: Zdarza się tak, że nie kręci rozrusznik a prąd jest ponad 12+ a mimo to nic. Pomaga mu aby odpalanie na prostownik, lub na kable. Seicento 1.1 SPI - bez gazu. Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób...
W tym problem,ze pod zaślepka nie ma żadnych kabli
Na tej leszkowej stronce: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj... stoi napisane, ze powinno to ze sobą wspólpracować, ale z taką adnotacją: model: PU-1573A Kabel Clarion opisany jest tu: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj... Pozdrawiam commor
Witam Troche roboty z tym jest. Jedna śruba jest na górze liczmika przykryta gumową zatyczką. Pozostałe dwi zobaczysz gdy zdejmiesz górną część osłony kolumny kierowniczej. Sruby są na ampula. Te dwie pod osłoną maja kiepski dostęp. ektremalnym przypadku gdy nie daje się ich ruszyć trzeba zdejmować kierownice, ale bez tego też się udaje je odkręcić....
Witam Mam centralę alarmową LEGENDFORD F14D I mam mały problem z podłączeniem centralnego zamka który jest fabrycznie zamontowany. Alarm zakładany w SEICENTO. Po podłączeniu i uzbrojeniu alarmu centralny zamyka i otwiera zamki. I rezultacie zamki są otwarte. Poniżej schemat centralnego zamka w Seicento. Pod które kable powinienem podłączyć kable z alarmu??...
Ja z góry nie widzę żadnego przełącznika, żadnych przewodów Mechanizm zmiany biegów należy zostawić w spokoju. A dokładniej jak spojrzysz na skrzynię Jak powyżej najłatwiej odnaleźć czujnik załączania wstecznego biegu patrząc na jedyne urządzenie skrzyni biegów podłączone kablami.
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Do wymiany kable zapłonowe i przy okazji świece. :]
Witam. Sprawdź kabel masowy na prawym nadkolu.
Na kablu od świateł postojowych w kostce stacyjki nie ma prądu, dalej nie sprawdzałem.
Czy radio lub wiatraczki (nie wiem jak to się fachowo nazywa) zżerają prąd nawet jak się ich nie włącza? W bagażniku nie posiadam światełka. Jedyne co mam włączone podczas jazdy to obowiązkowe oświetlenie i w razie potrzeby wycieraczki. Obecnie na postoju jest odłączany kabel od akumulatora.
Na początek odszukaj co to za kabel i usuń usterkę.
Trochę kolegę rozumiem :) To zdjęcie to od d..y strony jak by stanął i otworzył maskę, to fotka TYŁU silnika ze skrzynią http://obrazki.elektroda.pl/9822458600_1... Zaraz przed grodzią silnika, nie za chłodnicą, możliwe że trzeba bardzo głęboko zanurkować w komorę silnika i porozchylać kable, rurki i inne takie, bo zasłaniają widok....
Styk na czarnym kablu zazwyczaj się przegrzewa, traci sprężystość i żadne czyszczenie nic nie pomoże. Ja to robię tak, że lutuję kawałek kabla do masy w lampie i do czarnego kabla koło wtyczki
Podczas normalnej pracy silnika jakie napięcie powinno iść na kostkę od cewek? Bo w tym przewodzie od przekaźnika mam 12 V z masą samochodu, a jak końcówki miernika włożę do kostki, to podczas próby uruchomienia mam 1 V - 0,5 V, tak skacze. Na wtrysku (słychać że pracuje) też dochodzi 12 V, a na kostce 6 V - 8 V. Kable między ECU a kostkami sprawdzałem...
i to była jedyna złączka jaką mieli, więc wziąłem. W takim razie jaką szybkozłączkę muszę zakupić? Możesz zastosować coś takiego, tego typu "na kabel", zakładasz, zaciskasz i gotowe http://www.speckable.pl/produkt/5398/Szy...
Inaczej jeszcze - jak masz jak to zrób prosty test i podłącz kablami rozruchowymi drugi akumulator albo samochód (tak jak się typowo odpala na kable) i zobacz co się stanie. Jak będzie kręciło ładnie to masz po prostu padnięty akumulator a jak dalej będzie źle to albo rozrusznik albo gdzieś kable po drodze (najczęściej masa). Zasadnicze pytanie jeszcze...
I nie do końca się tutaj z kolegą zgodzić mogę. Takie podejście wygląda mi jednak na coś w rodzaju umywania rąk. Skąd my to znamy? Nie wiem skąd to znamy, ale nawet jeśli doradzisz dobrze, nie masz żadnej pewności że osoba pytająca zastosuje się jak należy do Twoich rad. A jeśli coś sknoci, bardzo możliwe, że zwali winę na Ciebie i Twoją poradę ;)...
Dziękuję wszystkim za pomoc - problem rozwiązany, poluzowały się śruby mocujące przepustnice. Wciąż jest jednak problem na biegu jałowym po przełączeniu na lpg. Co prawda silnik nie gaśnie, ale brzmi jakbym miał zaraz zgasnąć. Co to może być? Świece i kable sprawdzałem, dają iskrę.
Ten ma na kielichu zamontowany sterownik. Dodano po 20 Jeśli to pomorze to kod silnika 187 A1.000. Dochodzą do niego 2 wiązki kabli.
Kup Kontakt WL i po kolei wyjmuj wszystkie bezpieczniki i psikaj gniazda. Same bezpieczniki też poskrobaj, potem dalej psikaj wszystkie złącza, szczególniete gdzie kable są 4mm lub 2,5mm. Wiesz przecież że FIAT to nawet na plakacie potrafi skorodować...
Czy ma ktoś może schemat wiązki prowadzącej do tylnych lamp ? (które kolory kabli za jakie światła odpowiadają )
kable radio seicento seicento kable zapłonowe sprawdzić zawieszenie seicento seicento
wgranie języka polskiego alternator bosch passat identyfikator sprzętowy
wzmacniacz stereo lampki choinkowe
Medion Lifetab brak dźwięku – system nie widzi wbudowanych głośników, nie znaleziono urządzeń wyjściowych Adapter kamery cofania OEM Nissan Murano Z51 – podłączenie do oryginalnego ekranu