Witam Mam dokładnie ten sam problem z SC 1.1 MPI. Opisany tu przypadek w 100% odpowiada mojemu. Podłączyłem pod gniazdo diagnostyczne diagnoskop i sprawdziłem pamięć błędów i tam nic nie ma. Po prostu zero uszkodzeń. Dziwny przypadek. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadaja schemat elektryczny do tego samochodu i mogliby mi go podesłać. Bez tego jestem...
Na początek to diagnoza komputerowa lub/i analiza spalin, a nie zgaduj zgadula. Jeszcze tu o jakimś nastawniku przepustnicy piszą w seicento - bzdura E tam od razu bzdura. Nie jeden raz widziałem jak ktos kazał komuś silniczek krokowy wymyć w czymś. To zara się znalazł ktoś kto mówił że tam nie ma krokowego. To ja nie wiem. Prewencyjnie pisze że jest...
Minęło trochę czasu od założenia tego tematu ale właśnie to przerobiłem. Otóż po wskazówkach wyczytanych pojechałem z moim seicento do Fiata. Jestem z Koszalina ale pomyślałem, że w tej dziurze nikt nie będzie wiedział co to jest aktualizacja softu i przy okazji będą w Gdańsku, odwiedziłem 2 serwisy Fiata. Co za patałachy. Wyobraźcie sobie, że jeden...
To że I generacji to wynika z modelu auta. Nie chcę się wymądrzać ale zgodnie z przepisami obowiązującymi w naszym kraju instalacja I generacji przeznaczona jest do silników gaźnikowych i niektórych wtryskowych nieposiadających sondy lambda. Seicento SPI jest już wyposażone w czujnik tlenu (lambda) i powinien mieć instalację II generacji na silniku...
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
Witam. Mam pewne problemy z moim pierwszym autkiem. Gaśnie podczas jazdy bez powodu i już sam nie wiem, czy to jest spowodowane pompą paliwa, czy silniczkiem krokowym. Dzieje się tak, że przejadę od kilkuset metrów do 3 kilometrów i zgaśnie. Nie mogę go od razu odpalić zaraz po zgaśnięciu muszę poczekać minimum z 5 min. Odkryłem, że odpali tylko wtedy...
Wtryski wyszły dobre, termostat dobry jedyne co nie wiem to Kroki zaworu obejściowego ponieważ robiłem to na tkz"fuche" i nie mam żadnego wydruku. Dodano po 4 Dzisiaj wymieniłem cewke , przewody WN i wyczyściłem silniczek krokowy. Silnik jakby pracował stabilniej lecz na wolnych obrotach po paru minutach z rury wychodzą kłęby białego dymu.
Sprawdź czujnik wody, lub silniczek krokowy.
Witam. Posiadam Seicento 1.1 (54KM) 2000r Sporting. Problem polega na tym, że przy gwałtownym hamowaniu nie ważne jaka by to była prędkość auto gaśnie, kontrolki się zapalają jak do zapłonu. Dodam także, silnik pracuje równo na biegu jałowym. Wyczyściłem silniczek krokowy. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale mniej więcej ten problem zaczął się robić...
Zdejmujesz kierownicę odkręcasz obudowe licznika i wymieniasz żarówkę Sam zdejmij swoją kierownicę. Do autora-zamiast pisać na tym forum pełnym niedorzecznych odpowiedzi i specjalistów od silników krokowych, to zajrzałbyś na seicento.pl - tam jest wszystko. 1. Na początku trzeba odkręcić od dołu dolną obudowę kolumny kierownicy – są tam cztery...
Mam problem z silnikiem.po uruchomieniu,i przejechaniu 1 km,hamujac i wysprzeglajac silnik gasnie.Po rozgrzaniu sie silnika silnik dziala bez zarzutu.Sprawdzilem silnik krokowy.jest oki.Mam wrazenie ze ssanie wylacza sie zbyt szybko.Prosze o wskazowki.
Patrząc na silnik od przodu pod obudową filtra powietrza masz przepustnicę. W niej po prawej stronie masz wkręcony na dwie śruby torx silnik krokowy- walec z czterema przewodami (jedyna rzecz w przepustnicy z kostką na 4 przewody)
Witam wszystkich forumowiczów, Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony...
Problem z krokowym może też skutkować tym samym objawem na benzynie? Na gazie zrobiłem niewiele ponad 30 kkm, ogólnie przebiegu jest ponad 90 kkm. edit: Problem rozwiązany, uszkodzony był jeden z kilku cieńszych przewodów w okolicach grubego miedzy filtrem powietrza a wtryskiem. Było, tzw. lewe powietrze. Po resecie kompa i wymianie kompletu przewodów...
Witaj, Trzeba samochód podłączyć pod diagnozer i sprawdzić rzeczywistą wartość otwarcia silnika krokowego wolnych obrotów (jednostka w "krokach"). Jeśli silnik przygasa a komputer zwiększa liczbę kroków silniczka krokowego to znaczy, że jest on przytarty i należy go wymienić. Czasami można go wyczyścić. Pozdrawiam. P.S. Innym problemem może być nieprawidłowo...
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
jakie podzespoły już wymieniłeś? instalacja była sprawdzana.? Wymieniłem silnik krokowy, termostat. Co do instalacji to co mam dokładnie sprawdzić ? sprawdziłem przewody powierzchownie które idą do kompa. Wymieniłem silnik krokowy oraz termostat ponieważ wiem że te dwie rzeczy były zepsute, co do reszty niestety nie wiem nie mogę sie połączyć z kompem
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Witam. Mam pewien problem z moim seicento 900 SPI. Mianowicie zastanawia mnie jak powinien prawidłowo wyglądać układ odcięcia wtryskiwacza za pomocą przekaźnika? Instalacja w SC to STAG2-L bez krokowego, czyli I generacja. Emulatora wtrysku nie posiadam, jedynie przekażnik. Nie jestem pewny czy wszystko u mnie jest podpięte prawidłowo. U mnie to wygląda...
Witam ponownie. Powie mi ktos czy jest mozliwosc "zklekocenia" tego silnika 1.2 z punto2 60km z plastikowym kolektorem zeby dobrze dzialal w sc 900? Mam na mysli, czy musze kupowac kolektor od mpi czy podkaczy sie wszystko na komponentach z punta 2? Oczywiscie sterownik kupie pod ten silnik, ale na kosc "duza" z seja. Chodzi mi o czujnik polozenia przepustnice,...
Witam Seicento 900 rocznik 2000, przebieg 50 kkm. Problem z wolnymi obrotami tzn. są zdecydowanie za wysokie ok 1200 – 1300. Silnik krokowy jest w porządku był czyszczony, poza tym żadnych innych objawów silnik pracuje równo ma moc. Wszystkie wężyki nie poprzecierane i szczelne. Prawdopodobnie jest zasysane „lewe” powietrze tylko gdzie...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
ostatnio to jak jest rozgrzany i jak go zapale nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie to pochodzi z 15 sekund i gasnie a jesli go potrzymam na troszke wyższych obrotach to chodzi na poczatek odepnij na noc komputer , lub wiecej niz 12H jezeli to nie pomoze to jak masz skąd pożycz i podmień TPS, silniczek krokowy i czujnik temp wody który jest...
Jaka to w ogóle instalacja? I generacji czy II generacji - z silnikiem krokowym na przewodzie do miksera?. Sam nie ustawiaj nic śrubami co najwyżej możesz delikatnie zwiększyć lub zmniejszyć dawkę śrubą od jałowych obrotów na parowniku, jeśli oczywiście posiadasz takową bo nie podałeś typu parownika.Nie więcej jak pół obrotu. Wymień wkład filtru powietrza...
Witam Niedawno założyłem instalacje STAG 4 , wtryskiwacze OMVL REG FAST, reduktor Tomasetto, przejechane dopiero około 500km, ale czasem gaśnie i szarpie na wolnych obrotach na LPG(czesciej na ciepłym niż na zimnym) a był regulowany już dwa razy i według gazownika jest ok, akurat jak u niego byłem to sie nic nie działo. Listwa wtryskowa umieszczona...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Witam wszystkich . Jestem nowy na forum. Mam problem z autem dziewczyny. Seicento z 99 roku . Zapala sie marchewa . Kable i swiece nowe. Cewki wymienione. Filtr paliwa również.Silniczek krokowy wyczyszczony. Autko dostaje zbyt bogata mieszanke, tak na moje okop bo bardzo czuc paliwem. . Kontrolka zapal sie tylko jak dodaje gazu . Na biegu jałowym nie...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam, Fiata Seicento 0.9 , 2000r. 80tys km ,PB , bez względu czy zimny czy ciepły, od razu wchodzi na wyższe obroty, różnie, nieraz tylko lekkie "rytmiczne" falowanie do 2tys, czasami ponad 3.5 tys, nie dławi się. Objawy początkowo występowały sporadycznie, pewnego dnia ciągle zaczął tak robić, to trochę przeczyściłem wtyczki, gniazda itp, było parę...
Witam. Mam Fiata seicento 899, 99 r na lpg -,najprostsza instalacja bez silniczka krokowego gazu. Pali 11.6 l lpg, wydaje mi się że to trochę za dużo. Czy przy tej prostej instalacji lpg czyta sygnał z lambdy? Bo nic innego niż lambda do głowy mi nie przychodzi. Proszę o pomoc.
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Witam, podłączam sterownik stand alone EasyEcu3+ do fiata seicento 900 po swapie na 1.4 16v Turbo, przepustnica z 1.6 16v. Mam taki problem że nie wiem dokładnie jak podłączyć silniczek krokowy, jest to 4 pinowy krokowiec jak w wielu fiatach FIRE. na sterowniku mam wyprowadzenia opisane jako: -Stepper winding 1B -Stepper winding 2B -Stepper winding...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
W czasie przyspieszania tym autkiem, szczególni na 2 i 3 biegu, z okolic silnika słychac coś jakby pisk jakiegoś silnika krokowego. Tyle tylko ze od pewnego czasu jest on coraz głośniejszy i trwa dłużej. Czy to jest normalny objaw pracy osprzętu tego silnika?
Witam. Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem, gdy troszkę się nim przejadę i zgasze silnik ponowne odpalenie to tragedia. Czasami odpali za 2gim razem czasami za 7. Byłem w ASO - egzaminer nie wykazał błędów, znajomy mechanik sprawdził ciśnienie w pompie paliwa - 0.9 bara(normalnie powinno być 1,5) ale pozatym przy odpalaniu nie ma iskkry...
Podchodzi z fiata punto,seicento,cinquecento,peugeota 206,306.
Po przejechaniu 2 km przy wysprzeglaniu na luzie,obroty spadaja [nie zawsze] i auto gasnie.Dodam ze po przegazowaniu na biegu jalowym,obroty spadaja czesto do zera i silnik gasnie,lub do 300 i powracaja do 900 silnik chodzi,pozatym auto pedzi jak rakieta.Wymienilem czujnik temp.silnika oczyscilem silniczek krokowy,i dalej ten sam problem.Dodam jeszcze...
Temperatura zapewne na wskaźniku będzie bliżej nieskończona, ponieważ jak wszyscy wiedzą tam takich rzeczy nie ma. Zaraz pojawią się treści z słynną UPG czy silniczka krokowego lub co jeszcze ropy w benzynie. Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn, to winnymi są albo linka do której przyczepione jest pokrętło(nie do końca otwiera zawór nagrzewnicy)...
A co to kolego airbites ma sie do nie działającej pompy paliwa (braku zasilania)? Jak bys napisal np. zeby wyczyscil silniczek krokowy to ma sie rozumiec. :] Pozdrawiam!
Silniczek krokowy, pasek, i koło do wymiany było teraz jest ok. Pozdrawiam
Witam. Przeczytałem chyba wszystkie posty ale nie znalazłem podobnego problemu. Na początek powiem że wymieniłem filtr powietrza i filtr benzyny, świece oraz przewody WN. Wymieniłem również silniczek krokowy ponieważ wolne obroty wariowały. Jakiś czas po tym zaczęła się zapalać kontrolka wtrysku paliwa, porządnie przegoniłem sejka i niby pomogło, bo...
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
Do sprawdzenia silnik krokowy ,sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe. Sprawdzone, wszystko dobrze wpięte, tak jak było wcześniej. Sprawdzałem z kumplem, jak również nie ma żadnych przedmuchów, węże są całe, nie wydaje mi się żeby brał lewe powietrze. Sprawdziliśmy również sondę lambda i jest z nią wszystko dobrze - po wypięciu sondy obroty są takie same, więc...
silniczek krokowy poprzedni właściciel mi napisał ze w 2010 instalacja gazowa przeszła remont tj, nowy reduktor, nowe węże, czyszczenie silniczka krokowego oraz regulacja instalacji
Jeśli czujnik (MAP) jest sprawny elektrycznie tzn przekazuje sygnał to sterownik silnika nie pokaże błędu . A tu kontrolka zaświecona więc masz jakąś przerwę w obwodzie . Nie pokaże błędu chyba jedynie silniczek krokowy biegu jałowego - gdy wypniesz kostkę to kontrolka milczy. No ale tam jest silnik bezszczotkowy i sterownik "myśli" że kręci . Zrób...
Witam. Auto seicento 1.1 instalacja brc II gen na silniku krokowym i mieszalniku na gaźniku. Samochód tak bez powodu odmówił jazdy na gazie :(. Podmieniłem parownik, problem pozostał. Na benzynie wszystko ok a po przełączeniu ręcznym na gaz nie jedzie, elektromagnesy dostają normalnie napięcie 12v przez około 1 sek później to napięcie z elektromagnesów...
Pomierz multimetrem silniczek krokowy .Jak masz cztery piny to między dwoma zewnętrzmi jak i dwoma wewnętrzmymi powinno być około 53 omów. Nie masz chyba założonego silniczka od przepustnicy silnika 1100? Bo jest inny trzpień - w 900setce jest szpiczasty a w 1100 jest półokrągły Jaką temperaturę silnika pokazuje program diagnostyczny? Ustawienie trzpienia...
Zrobic to zrobie sobie sam,tylko chodzi mi o wykrycie przyczyny,tak mi sie wydaje jakby ssanie nie puszczalo,chodzi na wysokich obrotach i w koncu jest spadek i spowrotem wzrost lub z silniczkiem krokowym cos sie stalo,jutro podlacze go pod komputer i wtedy sie moze dowiem co z nim nie tak
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Witam Wszystkich, proszę wybaczyć jeżeli ten wątek już był.Posiadam seicento 900 z 1999r. benzyna+LPG, problem jest taki, że wtryskiwacz działa sobie jak chce, czasami odpala na dotyk na benzynie bez gazowania, jak nówka, a czasami nie da rady, słychać jak pompa pracuje, wlewa do wtryskiwacza paliwo a i tak nie odpala, czasem awaryjnie odpalam na gazie...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Zwiększ ilość kroków silnika krokowego (PWA) dla biegu jałowego w programie i sonda zacznie oscylować poprawnie.
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Moje seicento pochodzi z 2003 roku, sondę znalazłem kładąc się pod samochodem, widać ją dobrze wtedy. Drugiej nie szukałem nawet, bo nie miałem pojęcia, że mogą być dwie :D emulator posiadam, jest przykręcony koło komputera. Nie mam problemów na gazie ani na zimnym, ani na ciepłym silniku. Spalanie gdzieś 6-7 l / 100 km gazu. Silnik pracuje równo i...
Witam. Temat odgrzewany ale dość dla mnie dziwny gdyż falują w moim aucie obroty biegu jałowego tylko na LPG na rozgrzanym silniku ale tylko wtedy gdy lekko na chwilkę musnę pedał przyspieszenia i następnie go puszczę. Dodaje że po następnym trochę większym przy gazowaniu falowanie ustaje i się nie pojawia do czasu ponownego lekkiego muśnięcia pedału...
Silnik krokowy widać, że nie pasuje do tej przepustnicy... czujniki IAT i MAP, powinny być jednym czujnikiem zamontowanym w kolektorze, ty masz je z Punto 55-75 ale ich charakterystyki się pokrywają. Pin 16 to masa, pin 14 to 5V do zasilania czujników, pin 31 to czujnik IAT, a 32 to MAP. Silnik krokowy to piny: 2+20, 3+21, a czujnik przepustnicy (TPS)...
Kolego też mam problem ze znalezieniem obsługi instalacji Tartarini na pograniczu Podkarpacko-Świętokrzyskim i wszyscy mówią że tego chłamu nie montowali bo pchał to tylko salon Fiata. U mnie zaczęła szwankować po 10 latach bezawaryjnej pracy. Musisz dzwonić po serwisach i się dopytywać bo reklamy w necie i na bilbordach niewiele mówią. Też nie mam...
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Jeżeli ma sonde, to zaraz po jej odpięciu zaświeci się check. Chyba, że są emulatory, czy inne cuda po drodze. Mam m.innymi seicento SPI- po odpięciu sondy kontrolka milczy. Zapisze prawie natychmiast błąd w pamięci diagnostycznej ale nie informuje o tym kierującego.
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić miernikiem (nie mam jeszcze kabelka). sterownik...
Witam po długiej przerwie przepraszamale musiałem wyjechać dudki zarabiać;)seicento pracuje normalnie no nie bo to FIAT na benzynie się dogadałem wymieniłem czujnik położenia wału czujnik temperatury(wkręcany w termostat) i silniczek krokowy wyczyściłem i na benzynie pracuje bardzo ładnie tylko na gazie pracuje tylko na wolnych obrotach i to nie zawsze...
Witam, na forum znalazłem podobne tematy dotyczące seicento jednak żaden nie odpowiada dokładnie mojej usterce. Auto to seicento 900 z 2001 z gazem, usterka występuje i na benzynie i na gazie. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy wciskam sprzęgło auto gaśnie bez żadnego szarpnięcia, gaśnie także jeżeli podczas jazdy dam na luz, zapalają się wtedy kontrolki...
Witam mam problem z odpaleniem autka seico na rozruszniku strzela w monowtrysk ma chęć odpalić ale na tym się kończy. Po popchnięciu odpala tylko na wysokich obrotach tylko jak ujmę gazu schodzi z obrotów i gaśnie i z kluczyka już nie odpali. Silniczek krokowy wymieniłem i też nic. Rozrząd jest ok świece i przewody zapłonowe są nowe.Proszę o pomoc dziękuję...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Dokładnie takie same objawy miała moja 900. Pomogło: 1. Przedmuchanie powietrzem z kompresowa, przewodu zwrotnego paliwowego. - poprawiło się trochę choć silink na wolnych obrotach falował nadal 2. Wyczyszczenie silniczka krokowego - wszystko wróciło do normy. moj samochód to Fiat seicento 900 98r. 80tys. benzyna bez gazu.
Zgadzam się ale ja zawsze zaczynam od najłatwiejszych czynności No masz rację, ale zależy to wszystko ile lat to auto używane i jak było lane paliwo. Ja też jeżdzę sejakiem 900 już 14 lat. w zeszłym roku było "otwierane" do pompy bo uszczelka pompa zbiornik paliwa zaczeła przepuszczać. Po otwarciu okazało się że siatka na pompie prawie czysta i w zbiorniku...
Dziwna sprawa bo cały tydzień miałem ten problem a dziś nie wystąpił. Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Jeszcze druga sprawa jakis czas temu czyścilem silnik krokowy od benzyny taki z...
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Witam, Mam pewien problem z gazem, instalacja i reduktor wymienione w temacie. Problem następuje przy pierwszym przełączeniu na gaz. Gdy auto odpalam po całej nocy, instalacja przełącza się na gaz, ale auto od razu gaśnie. Po ponownym odpaleniu na benzynie i przełączeniu na gaz auto już od razu łapie gaz i działa bez problemu. Gdzie szukać problemu?...
Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Z tego co mi wiadomo powinien on być zamontowany na wężu zasilającym. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta guma. Taki przewód kwalifikuje się do wymiany gdyż są elementy których nie da się naprawić klejem i izolacją lub taśmą. Paliwa...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Dodano po 19 A, i jeszcze połączyłem się z sterownikiem po przez program Multiecuscan i otrzymałem taki raport. Ale widać że coś ze sterownikiem, a jaka przyczyna była że sterownik padł? Jakaś musiała być, ktoś wie?
ok wiek za co jest odpowiedziany silniczek krokowy no i właśnie obroty są takie wyższe słyszałeś na nagraniu raczej były bo nie odpale już ale dlaczego bez map sensor odpalił i działał a jak odłączyłem silniczek krokowy to nie odpalił w sumie to grosze wiec kupię ten mapsensor bo tu w tym silniczku to nic nie było robione widać tylko intrewał
Siema. Grubsza sprawa, pomocy! ? Już wszystko opisuje. Seicento 900 bez gazu. Od paru miesięcy problem z gaśnięciem podczas dojeżdżania np. do świateł (powiedzmy 60 km/h, 5 bieg i przyhamowywanie). Po jakimś czasie zapaliła się "marchewa". Jak gasł podczas dojeżdżania to go ze sprzęgła odpalałem i dało się uratować. Jak już zdechł to raczej odpalał...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
W 2 generacji wpadli na pomysł regulowanego przepływu gazu. Po to jest podpięcie do sondy lambda. Jeśli komputer odczyta zbyt bogatą mieszankę zmniejsza się przepływ gazu za reduktorem. Jeśli zbyt ubogą zwiększa. Działa to jak zwykły silnik krokowy. BRC zawsze miało dziwne pomysły i wsadzili to ustrojstwo przed reduktorem. Nie znam dokładnie tej instalacji,...
Sądzę iż gazu zapewne nie.ma w tym aucie , ponieważ koszt założenia i instalacji gazu przewyższa wartość auta ... Silnik krokowy dobry ?
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
na wyłączonym silniku wymontuj krokowy, wusuń trzpień około 5mm i załóż ponownie, miałem taki przypadek i pomogło, no chyba że auto ma gaz i zle jest ustawiona emulacja sondy i mapa benzyny się rozjechała Niedyskretne pytanie, jak się go wysuwa ?? poprzez kręcenie czy ciągnięcie :) Może nieco lamerskie pytanie, ale nie robiłem nic takiego ... Gazu...
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Tylko spytam - co było powodem wymiany sinika krokowego? Jeśli wysokie obroty to może być nieszczelność pod przepustnicą. Wymienisz 10 silniczków i tak nie ustabilizujesz jałowych. Tym bardziej masz LPG - co prawda mikser jest nad przepustnicą ale żeby go założyć trzeba było śruby monowtrysku wymienić na dłuższe i wszystko ruszyć W starym silniczku...
Witam. Mam Fiata Uno 2001r z silnikiem 899ccm taki jak w Seicento. Problem jest w tym ze ciężko odpala tzn. czasem odpali jakby nic mu nie dolegało ale przeważnie ciężko łapie. Trzeba mu dodać gazu żeby odpalił. Problem zaczął się niedawno a niedawno miałem regenerowany alternator (szczotki i pierścienie). Jednak po czasie zauważyłem że czasem światło...
Lanos tak Nubira już nie. Najtaniej ze wszystkim eksploatacja wyjdzie w Seicento. Znalazłem właśnie takie 0.9 z LPG, 2900zł do negocjacji, niby wszystko OK, drugi właściciel, były drzwi pasażera tylko wymieniane przez poprzednią właścicielkę, auto z salonu polskiego, nowy aku, olej, wychodzi OC, nowa butla z gazem, instalacja ma 10lat II gen (najprawdopodobniej),...
nie jedz na serwis fiata bo cie skroja z kasy i nic nie zrobia .ja tak mialem z fiatem seicento1.1.rozepnij instalacje elektryczna lpg i sprawdz silnik czy jest sprawny na bezynie mnie po skasowani bledu check pokazywal sie po trzech dniach. objechalem 3 serwisy wymienili cetralke silnik krokowy skasowali 1500 zl i nic. kupilem na allegro na ryzyko...
Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie wymaga komputera do pracy! Wszystkie komunikaty oraz...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
Dałem auto do ASO. Jestem co najmniej zaskoczony ich niekompetencją, jeśli ktoś miał podobny problem to prosiłbym o pomoc w wybrnięciu z tego. W ASO najpierw powiedzieli mi, że na komputerze diagnostycznym nie pokazało błędu, wymienili czujnik ciśnienia bezwzględnego, dalej silnik nie pracował. Sprawdzili wiązki. Czujniki sprawne. Teraz wymyślili, że...
A powiedz mi jakie ma znaczenie że w zaawansowanych opcjach silnika krokowego mam ustawione pod obciążeniem +6/+6 a barthezz zaleca ustawienie +6/-6 więc co to ma za znaczenie czy ustawi się tak czy tak Myślę, że: +6/-6 to szybsze o 6 kroków otwieranie attuatora (tzn. attuator skacze najpierw do pozycji wyższej o 6 kroków niż optymalna, a następnie...
dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć...
Witam, Mam drobny problem z opalanie mojego "odkurzacza" (Seicento 900) od pewniego czasu. Mam instalację LPG z tzw. komputerem. Zrobiłem na gazie jakie 30 tys. km, regulacje dokładnie do 10 000 robione u gazownika, gdzie robiłem instalację. Ostatnio kiedy próbuję odpalić autko kręcę rozrusznikiem i nic. Dopiero zwykle kiedy zakręcę nim po raz drugi...
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Witam wszystkich czytających o moim problemie Mam uno 899 z silnikiem takim jak w seicento i niektórych cinquecento z 2001 roku , dzieje się z nim tak : nie zawsze ale przeważnie jak jest silnik zimny po przegazowaniu obroty powinny spaść do tych np. 850 a potrafią spaść znacznie poniżej tak że telepie przez moment silnikiem aż się nie wyrównają , a...
wymieniasz caly uklad, nie przewody. to cos sie zwie hydrokorektorem. zobacz, moze masz tylko zapieczone silowniki przy lampach, sproboj je recznie rozruszac. jesli masz natomiast powietrze w wezykach, to niestety albo nowy CALY uklad, albo bedziesz sie przy tym bawil. gdzies na elektrodzie gostek naprawil ten system w seicento, ale wymaga to zabawy...