Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
MAP nie jest ważny do pracy na LPG . Jego wskazania są ważne do ustaenia dawki benzyny w zależności od obiążenia silnika . Albo masz nieszczelność pod przepustnicą (przewód z evapu itp) albo uszkodzony silniczek krokowy .
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Sądzę iż gazu zapewne nie.ma w tym aucie , ponieważ koszt założenia i instalacji gazu przewyższa wartość auta ... Silnik krokowy dobry ?
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Po swapie z 1.1 na 1.2 16v silnik trzyma wysokie obroty, tak jakby krokowy nie reagował. Czy ktoś może ma jakiś schemat podpięcia pod ecu? druga sprawa jakie napięcie powinno być na wtyczce do krokowego?
Wymieniłem przepustnicę bo była akurat na allegro za 69pln i działa jak złoto :> Czyli TPM i silniczek krokowy są zmienione.
Witam! Przeczytałem już wiele for i nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda tak. W Seicento 0.9 benzyna dziwnie falują obroty, tzn najpierw autko chodzi normalnie potem obroty falują w granicach 1000-1300 a potem wkręca się tak do 4000 i trzeba wtedy przegazować, żeby obroty spadły i potem zabawa od początku ta sama. Czasem działo...
Witam! Od razu zaznaczam, że nie jestem laikiem w sprawach naprawy samochodów :) Mam problem z Seicento 900, polegający na niestabilnym zachowaniu się wolnych obrotów. Przy temperaturach minusowych, po postoju po nocy, podczas pierwszego uruchomienia silnik dostaje przez pierwsze 10-15 sekund obroty rzędu 2500-3500 rpm. Silnik krokowy jak i gniazdo...
Witam wszystkich . Jestem nowy na forum. Mam problem z autem dziewczyny. Seicento z 99 roku . Zapala sie marchewa . Kable i swiece nowe. Cewki wymienione. Filtr paliwa również.Silniczek krokowy wyczyszczony. Autko dostaje zbyt bogata mieszanke, tak na moje okop bo bardzo czuc paliwem. . Kontrolka zapal sie tylko jak dodaje gazu . Na biegu jałowym nie...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
jakie podzespoły już wymieniłeś? instalacja była sprawdzana.? Wymieniłem silnik krokowy, termostat. Co do instalacji to co mam dokładnie sprawdzić ? sprawdziłem przewody powierzchownie które idą do kompa. Wymieniłem silnik krokowy oraz termostat ponieważ wiem że te dwie rzeczy były zepsute, co do reszty niestety nie wiem nie mogę sie połączyć z kompem
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
ja przeczuwam że MAPsensor czyli silniczek krokowy wolnych obrotów zdemontowałem świece i były mokre przeczuwam że słaba iskra
Co do licznika to mam ten pierwszy Ogarniam do czego służy map sensor, tps, krokowy Jak zaczyna falować to wtryskiwacz leje ciągiem aż silnik uzyska 2 tys obrotów po czym ma chwile przestaje dawkować paliwo silnik spada do 1 tys obrotów i znów wtryskiwacz leje i tak w kółko Próbowałem diagnozować PDL2000 seicento i inne starocie na mono-wtrysku obsługuje...
Fajny wpis Łukaszu, ale silnik krokowy jest w pierwszej dziesiątce sprawdzanych elementów podczas takich objawów i nie wiem czy wiesz ale to nie nowość.
a po wymianie silniczka krokowego trzeba jechać ustawiać go na kompie?i czy silniczek krokowy w 900 jest taki sam jak 1.1?wyglądają tak samo tylko przy 900 ma ostrzejszy grzybek.
Dzwonił do mnie właśnie, też chyba leży pod drzwiami bo mamrocze. Coś gada że iskra jest ale chyba świece zapomnieli wkręcić. Może jutro będzie cud! Hmnn kolego a może ty z cieciem gadasz co dżwi ci pinuje od garażu, a nie z mechanikiem. Teraz taka moda że się nawet -pseudo spec od komputerów-, czy budowniczy do mechaniki pcha. Kryzys czy coś. Najlepiej...
A co to kolego airbites ma sie do nie działającej pompy paliwa (braku zasilania)? Jak bys napisal np. zeby wyczyscil silniczek krokowy to ma sie rozumiec. :] Pozdrawiam!
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
silniczek krokowy poprzedni właściciel mi napisał ze w 2010 instalacja gazowa przeszła remont tj, nowy reduktor, nowe węże, czyszczenie silniczka krokowego oraz regulacja instalacji
Dziwna sprawa bo cały tydzień miałem ten problem a dziś nie wystąpił. Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Jeszcze druga sprawa jakis czas temu czyścilem silnik krokowy od benzyny taki z...
Witam Seicento 900 rocznik 2000, przebieg 50 kkm. Problem z wolnymi obrotami tzn. są zdecydowanie za wysokie ok 1200 – 1300. Silnik krokowy jest w porządku był czyszczony, poza tym żadnych innych objawów silnik pracuje równo ma moc. Wszystkie wężyki nie poprzecierane i szczelne. Prawdopodobnie jest zasysane „lewe” powietrze tylko gdzie...
Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod...
Przepustnice rozbierałem aby wymienić silnik krokowy i nie widziałem nic niepokojącego, tylko teraz pytanie bo nie zaglądałem pod tą taką klapkę która się otwiera i tak sie teraz zastanawiam czy rozbierałem przepustnicę czy to co było nad nią.
Do sprawdzenia silnik krokowy ,sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
Regulator powietrza biegu jałowego (regulator wolnych obrotów), zwany "silnikiem krokowym" odpowiada za otwarcie dodatkowego kanału powietrza (taka mini-przepustnica) w celu utrzymania obrotów biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok to odłączenie sterowania na rozgrzanym silniku nie powinno dać obserwowalnego efektu (bo w tym stanie regulator powinien...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Witam, Mam pewien problem z gazem, instalacja i reduktor wymienione w temacie. Problem następuje przy pierwszym przełączeniu na gaz. Gdy auto odpalam po całej nocy, instalacja przełącza się na gaz, ale auto od razu gaśnie. Po ponownym odpaleniu na benzynie i przełączeniu na gaz auto już od razu łapie gaz i działa bez problemu. Gdzie szukać problemu?...
Witam Niedawno założyłem instalacje STAG 4 , wtryskiwacze OMVL REG FAST, reduktor Tomasetto, przejechane dopiero około 500km, ale czasem gaśnie i szarpie na wolnych obrotach na LPG(czesciej na ciepłym niż na zimnym) a był regulowany już dwa razy i według gazownika jest ok, akurat jak u niego byłem to sie nic nie działo. Listwa wtryskowa umieszczona...
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
Tak właśnie przymierzałem się dzisiaj do tego i nie mogłem jej zlokalizować, kolektor jest z tyłu silnika . Odpinałem natomiast czujnik położenia przepustnicy i nie ma kompletnie żadnej różnicy z nią czy bez. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że dzisiaj dodatkowo występowało silne falowanie na wolnych obrotach aż do zgaśnięcia. Słychać jak silnik krokowy "walczy"...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
przedewszystkim drogi panie proszę sprawdzić połączenia elektryki : , przewody lub podmienić na chwile inne i próbować, 2. wymienić świece/ lub podmienić na chwile 3.spróbować palić bez filtra powiertrza 4. sprawdzić silnik krokowy moze jest zabrudzoony tych usterek komputer nestety niewykryje i dlatego kazdy mysli ze komputer moż ewszystko niestety...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Alternator wygląda ok, napięcie ładowania na światłach 13,95V, trochę słabo? A jak ten silnik krokowy wariuje to może bujać na wolnych obrotach? Najpierw zajmę się świeczkami a co z cewkami? odpuścić? Jedna była zmieniana i to widać a druga..hmm chyba jeszcze pamięta 2001 rok :-D no ale rzekomo są ok.
Problem z krokowym może też skutkować tym samym objawem na benzynie? Na gazie zrobiłem niewiele ponad 30 kkm, ogólnie przebiegu jest ponad 90 kkm. edit: Problem rozwiązany, uszkodzony był jeden z kilku cieńszych przewodów w okolicach grubego miedzy filtrem powietrza a wtryskiem. Było, tzw. lewe powietrze. Po resecie kompa i wymianie kompletu przewodów...
Tak, silniczek krokowy mozna wymienic, wtyka 4pinowa. Sprawdz jego sterownia. Sprawdz czy reaguje po wlaczniu zaplonu
To raczej nie to. dźwięk pojawia się jedynie przy przyspieszaniu, gdy silnik jest obciążony. stawiałbym raczej na silnik krokowy dodatkowego powietrza, czy coś takiego, jeśli tu akurat występuje. Jednak nie omieszkam sprawdzić
Witam wszystkich forumowiczów, Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony...
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Witam Wszystkich, proszę wybaczyć jeżeli ten wątek już był.Posiadam seicento 900 z 1999r. benzyna+LPG, problem jest taki, że wtryskiwacz działa sobie jak chce, czasami odpala na dotyk na benzynie bez gazowania, jak nówka, a czasami nie da rady, słychać jak pompa pracuje, wlewa do wtryskiwacza paliwo a i tak nie odpala, czasem awaryjnie odpalam na gazie...
Parametry - obroty 850-900/min, podciśnienie 680mmHg, temperatura silnika i powietrza odzwierciedają rzeczywiste warunki. Kąt wyprzedzenia skacze od 16 do 9, silniczek krokowy wykonuje 2-a kroki w przód-tył. Więcej nie jestem sobie w stanie przypomnieć.
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Jeżeli ma sonde, to zaraz po jej odpięciu zaświeci się check. Chyba, że są emulatory, czy inne cuda po drodze. Mam m.innymi seicento SPI- po odpięciu sondy kontrolka milczy. Zapisze prawie natychmiast błąd w pamięci diagnostycznej ale nie informuje o tym kierującego.
Witam mam problem z odpaleniem autka seico na rozruszniku strzela w monowtrysk ma chęć odpalić ale na tym się kończy. Po popchnięciu odpala tylko na wysokich obrotach tylko jak ujmę gazu schodzi z obrotów i gaśnie i z kluczyka już nie odpali. Silniczek krokowy wymieniłem i też nic. Rozrząd jest ok świece i przewody zapłonowe są nowe.Proszę o pomoc dziękuję...
Normalnie... dziewczyna brata ma clio 2 1.2 16V i jakoś lepiej rusza, podobnie fiat seicento 900, a przecież technologicznie stoi na niższym poziomie Co ma technologia do tego , a po drugie : czy na nauce jazdy przy ruszaniu uczą aby nacisnąć pedał gazu 1 cm i puszczać sprzęgło, czy też dodać tyle gazu ile potrzeba aby nie zgasł :?: Dla mnie porównywanie...
no bo kurczę tak logicznie rzecz biorąc, jak zasilę elektrozawory i wywalę krokowy silnik (zastępując chwilowo do prób zwykłą rurką) no to powinien jakoś na tym gazie zagadać ( tak jak by plakiem mu w gaźnik psiknąć ) .....a tu nic ...
seicento silnik krokowy silniczek krokowy seicento silnik krokowy seicento
czyszczenie nastawnika matryca kontrastu częstotliwość częstochowa
podłączenie radia mercedes podłączenie radia mercedes
Satel MICRA, DSC, Paradox – odłączenie syreny alarmowej, skutki, konfiguracja nadzoru Purpurowa płytka Tesli – działanie, właściwości, opinie inżynierskie, placebo