Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
MAP nie jest ważny do pracy na LPG . Jego wskazania są ważne do ustaenia dawki benzyny w zależności od obiążenia silnika . Albo masz nieszczelność pod przepustnicą (przewód z evapu itp) albo uszkodzony silniczek krokowy .
Sprawdź czujnik wody, lub silniczek krokowy.
Po swapie z 1.1 na 1.2 16v silnik trzyma wysokie obroty, tak jakby krokowy nie reagował. Czy ktoś może ma jakiś schemat podpięcia pod ecu? druga sprawa jakie napięcie powinno być na wtyczce do krokowego?
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Sądzę iż gazu zapewne nie.ma w tym aucie , ponieważ koszt założenia i instalacji gazu przewyższa wartość auta ... Silnik krokowy dobry ?
Na przewodzie między parownikiem a mikserem jest śruba czy silniczek krokowy?
na wyłączonym silniku wymontuj krokowy, wusuń trzpień około 5mm i załóż ponownie, miałem taki przypadek i pomogło, no chyba że auto ma gaz i zle jest ustawiona emulacja sondy i mapa benzyny się rozjechała
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Wymieniłem przepustnicę bo była akurat na allegro za 69pln i działa jak złoto :> Czyli TPM i silniczek krokowy są zmienione.
Na początek to diagnoza komputerowa lub/i analiza spalin, a nie zgaduj zgadula. Jeszcze tu o jakimś nastawniku przepustnicy piszą w seicento - bzdura E tam od razu bzdura. Nie jeden raz widziałem jak ktos kazał komuś silniczek krokowy wymyć w czymś. To zara się znalazł ktoś kto mówił że tam nie ma krokowego. To ja nie wiem. Prewencyjnie pisze że jest...
Podchodzi z fiata punto,seicento,cinquecento,peugeota 206,306.
Był regulowany? Czy inne próby naprawy, diagnozy?
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Sprawdziłem to gdy czyściłem silnik krokowy. Przewody od serwa też wyglądają na dobre.
A co to kolego airbites ma sie do nie działającej pompy paliwa (braku zasilania)? Jak bys napisal np. zeby wyczyscil silniczek krokowy to ma sie rozumiec. :] Pozdrawiam!
Do sprawdzenia silnik krokowy ,sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza
Silniczek krokowy, pasek, i koło do wymiany było teraz jest ok. Pozdrawiam
Witam ponownie. Powie mi ktos czy jest mozliwosc "zklekocenia" tego silnika 1.2 z punto2 60km z plastikowym kolektorem zeby dobrze dzialal w sc 900? Mam na mysli, czy musze kupowac kolektor od mpi czy podkaczy sie wszystko na komponentach z punta 2? Oczywiscie sterownik kupie pod ten silnik, ale na kosc "duza" z seja. Chodzi mi o czujnik polozenia przepustnice,...
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Regulator powietrza biegu jałowego (regulator wolnych obrotów), zwany "silnikiem krokowym" odpowiada za otwarcie dodatkowego kanału powietrza (taka mini-przepustnica) w celu utrzymania obrotów biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok to odłączenie sterowania na rozgrzanym silniku nie powinno dać obserwowalnego efektu (bo w tym stanie regulator powinien...
ja przeczuwam że MAPsensor czyli silniczek krokowy wolnych obrotów zdemontowałem świece i były mokre przeczuwam że słaba iskra
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
Powiem tyle że niegdyś myślałem diezel jest moc, gaz bee ale zawsze jeździłem benzyną Na pierwsze moje auto z lpg poszło seicento 1,1 instalacja na krokowym bez problemowo Teraz peugeot 306 1,4 lpg i następne tez będzie lpg Droższy przegląd fakt zwraca mi się po miesiącu jazdy, obsługa i regulacja to kolejny miesiąc ale i tak przez 10 zarabia na mnie...
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
Tak właśnie przymierzałem się dzisiaj do tego i nie mogłem jej zlokalizować, kolektor jest z tyłu silnika . Odpinałem natomiast czujnik położenia przepustnicy i nie ma kompletnie żadnej różnicy z nią czy bez. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że dzisiaj dodatkowo występowało silne falowanie na wolnych obrotach aż do zgaśnięcia. Słychać jak silnik krokowy "walczy"...
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
Temat do zamknięcia, samochód odpala normalnie. Wadliwym elementem być reduktor gazu, który pod wpływem lat stracił właściwości poprzez zesztywniałem membrany. Pomogła wymiana i ponowna regulacja instalacji gazowej. Wymiana pompy paliwa nie dała efektu. Nowy parownik nie ma króćca kompresji. Zresztą u mnie instalacją drugiej generacji została niejako...
a po wymianie silniczka krokowego trzeba jechać ustawiać go na kompie?i czy silniczek krokowy w 900 jest taki sam jak 1.1?wyglądają tak samo tylko przy 900 ma ostrzejszy grzybek.
Fajny wpis Łukaszu, ale silnik krokowy jest w pierwszej dziesiątce sprawdzanych elementów podczas takich objawów i nie wiem czy wiesz ale to nie nowość.
To że I generacji to wynika z modelu auta. Nie chcę się wymądrzać ale zgodnie z przepisami obowiązującymi w naszym kraju instalacja I generacji przeznaczona jest do silników gaźnikowych i niektórych wtryskowych nieposiadających sondy lambda. Seicento SPI jest już wyposażone w czujnik tlenu (lambda) i powinien mieć instalację II generacji na silniku...
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Zwiększ ilość kroków silnika krokowego (PWA) dla biegu jałowego w programie i sonda zacznie oscylować poprawnie.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
To raczej nie to. dźwięk pojawia się jedynie przy przyspieszaniu, gdy silnik jest obciążony. stawiałbym raczej na silnik krokowy dodatkowego powietrza, czy coś takiego, jeśli tu akurat występuje. Jednak nie omieszkam sprawdzić
Witam, Mam pewien problem z gazem, instalacja i reduktor wymienione w temacie. Problem następuje przy pierwszym przełączeniu na gaz. Gdy auto odpalam po całej nocy, instalacja przełącza się na gaz, ale auto od razu gaśnie. Po ponownym odpaleniu na benzynie i przełączeniu na gaz auto już od razu łapie gaz i działa bez problemu. Gdzie szukać problemu?...
Na zrzucie opisanym "dobrze" masz obroty wyższe niż oczekiwane, na tym opisanym "źle" obroty są ok, ale jest bardzo małe podciśnienie w kolektorze, długi czas wtrysku i mocno otwarty kanał powietrza wolnych obrotów (silnik krokowy) - co sugeruje, że działa (jak się otwiera to spada podciśnienie).
Witam wszystkich . Jestem nowy na forum. Mam problem z autem dziewczyny. Seicento z 99 roku . Zapala sie marchewa . Kable i swiece nowe. Cewki wymienione. Filtr paliwa również.Silniczek krokowy wyczyszczony. Autko dostaje zbyt bogata mieszanke, tak na moje okop bo bardzo czuc paliwem. . Kontrolka zapal sie tylko jak dodaje gazu . Na biegu jałowym nie...
Patrząc na silnik od przodu pod obudową filtra powietrza masz przepustnicę. W niej po prawej stronie masz wkręcony na dwie śruby torx silnik krokowy- walec z czterema przewodami (jedyna rzecz w przepustnicy z kostką na 4 przewody)
jakie podzespoły już wymieniłeś? instalacja była sprawdzana.? Wymieniłem silnik krokowy, termostat. Co do instalacji to co mam dokładnie sprawdzić ? sprawdziłem przewody powierzchownie które idą do kompa. Wymieniłem silnik krokowy oraz termostat ponieważ wiem że te dwie rzeczy były zepsute, co do reszty niestety nie wiem nie mogę sie połączyć z kompem
Witam kolegę, Do warsztatu i trzeba wyregulować luzy na zaworach. Ja też bawiłem się z czyszczeniem silniczka krokowego, uzdatnianiem paliwa itp, a mogłem zniszczyć sobie silnik(remont za kilka tysi)
pomogło: - wymiana sondy regulującej - czyszczenie przepustnicy (niestety, zakończyło się uszkodzeniem silnika krokowego i koniecznością jego wymiany) - wymiana przewodów WN - wymiana świec zapłonowych. Pozdrawiam.
Sprawa wyjasniona,obeszlo sie bez diagnostyki komputerowej,zablokowany byl wtrysk paliwa w przepustnicy i silniczek krokowy,doszedlem sam do tej usterki bo szkoda wydawac 50zl za diagnostyke,dzieki za pomoc.
Fejs kupisz na allegro za 30zł. Program jest na forum. Napisał go nasz kolega (at)trzok. Silnik krokowy....... Raczej wątpliwą sprawa że zapala marchewkę. Koszt zamiennika to jakiś 40zł.
Witam Seicento 900 rocznik 2000, przebieg 50 kkm. Problem z wolnymi obrotami tzn. są zdecydowanie za wysokie ok 1200 – 1300. Silnik krokowy jest w porządku był czyszczony, poza tym żadnych innych objawów silnik pracuje równo ma moc. Wszystkie wężyki nie poprzecierane i szczelne. Prawdopodobnie jest zasysane „lewe” powietrze tylko gdzie...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Witam Wszystkich, proszę wybaczyć jeżeli ten wątek już był.Posiadam seicento 900 z 1999r. benzyna+LPG, problem jest taki, że wtryskiwacz działa sobie jak chce, czasami odpala na dotyk na benzynie bez gazowania, jak nówka, a czasami nie da rady, słychać jak pompa pracuje, wlewa do wtryskiwacza paliwo a i tak nie odpala, czasem awaryjnie odpalam na gazie...
Nie udało mi się rozwiązać problemu. Wciąż czasami takie dziwne zachowanie auta występuje. Mam wrażenie że po przeczyszczeniu przepustnicy i wymianie silniczka krokowego zdarza się rzadziej, ale i tak się zdarza. Taki widać urok sterownika silnika w tym aucie.
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Parametry - obroty 850-900/min, podciśnienie 680mmHg, temperatura silnika i powietrza odzwierciedają rzeczywiste warunki. Kąt wyprzedzenia skacze od 16 do 9, silniczek krokowy wykonuje 2-a kroki w przód-tył. Więcej nie jestem sobie w stanie przypomnieć.
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe. Sprawdzone, wszystko dobrze wpięte, tak jak było wcześniej. Sprawdzałem z kumplem, jak również nie ma żadnych przedmuchów, węże są całe, nie wydaje mi się żeby brał lewe powietrze. Sprawdziliśmy również sondę lambda i jest z nią wszystko dobrze - po wypięciu sondy obroty są takie same, więc...
Witam. Auto seicento 1.1 instalacja brc II gen na silniku krokowym i mieszalniku na gaźniku. Samochód tak bez powodu odmówił jazdy na gazie :(. Podmieniłem parownik, problem pozostał. Na benzynie wszystko ok a po przełączeniu ręcznym na gaz nie jedzie, elektromagnesy dostają normalnie napięcie 12v przez około 1 sek później to napięcie z elektromagnesów...
wymieniasz caly uklad, nie przewody. to cos sie zwie hydrokorektorem. zobacz, moze masz tylko zapieczone silowniki przy lampach, sproboj je recznie rozruszac. jesli masz natomiast powietrze w wezykach, to niestety albo nowy CALY uklad, albo bedziesz sie przy tym bawil. gdzies na elektrodzie gostek naprawil ten system w seicento, ale wymaga to zabawy...
Witam mam problem z odpaleniem autka seico na rozruszniku strzela w monowtrysk ma chęć odpalić ale na tym się kończy. Po popchnięciu odpala tylko na wysokich obrotach tylko jak ujmę gazu schodzi z obrotów i gaśnie i z kluczyka już nie odpali. Silniczek krokowy wymieniłem i też nic. Rozrząd jest ok świece i przewody zapłonowe są nowe.Proszę o pomoc dziękuję...
Dziwna sprawa bo cały tydzień miałem ten problem a dziś nie wystąpił. Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Jeszcze druga sprawa jakis czas temu czyścilem silnik krokowy od benzyny taki z...
Witam! Przeczytałem już wiele for i nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda tak. W Seicento 0.9 benzyna dziwnie falują obroty, tzn najpierw autko chodzi normalnie potem obroty falują w granicach 1000-1300 a potem wkręca się tak do 4000 i trzeba wtedy przegazować, żeby obroty spadły i potem zabawa od początku ta sama. Czasem działo...
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Jeżeli ma sonde, to zaraz po jej odpięciu zaświeci się check. Chyba, że są emulatory, czy inne cuda po drodze. Mam m.innymi seicento SPI- po odpięciu sondy kontrolka milczy. Zapisze prawie natychmiast błąd w pamięci diagnostycznej ale nie informuje o tym kierującego.
ostatnio to jak jest rozgrzany i jak go zapale nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie to pochodzi z 15 sekund i gasnie a jesli go potrzymam na troszke wyższych obrotach to chodzi na poczatek odepnij na noc komputer , lub wiecej niz 12H jezeli to nie pomoze to jak masz skąd pożycz i podmień TPS, silniczek krokowy i czujnik temp wody który jest...
Witam Niedawno założyłem instalacje STAG 4 , wtryskiwacze OMVL REG FAST, reduktor Tomasetto, przejechane dopiero około 500km, ale czasem gaśnie i szarpie na wolnych obrotach na LPG(czesciej na ciepłym niż na zimnym) a był regulowany już dwa razy i według gazownika jest ok, akurat jak u niego byłem to sie nic nie działo. Listwa wtryskowa umieszczona...
Po przejechaniu 2 km przy wysprzeglaniu na luzie,obroty spadaja [nie zawsze] i auto gasnie.Dodam ze po przegazowaniu na biegu jalowym,obroty spadaja czesto do zera i silnik gasnie,lub do 300 i powracaja do 900 silnik chodzi,pozatym auto pedzi jak rakieta.Wymienilem czujnik temp.silnika oczyscilem silniczek krokowy,i dalej ten sam problem.Dodam jeszcze...
Przepustnice rozbierałem aby wymienić silnik krokowy i nie widziałem nic niepokojącego, tylko teraz pytanie bo nie zaglądałem pod tą taką klapkę która się otwiera i tak sie teraz zastanawiam czy rozbierałem przepustnicę czy to co było nad nią.
Ja mam taki sam problem, z tym że nie mam lpg - polecam przeczytać mojego posta "Fiat Seicento 899 Nie odpala" - męczę się z tym już pół roku, pozostało jeszcze sprawdzić nową pompkę paliwa bo daje 0,9 bara no i nowy silniczek krokowy bo przeczyszczenie nic nie dało. Pozdrawiam
Wtryski wyszły dobre, termostat dobry jedyne co nie wiem to Kroki zaworu obejściowego ponieważ robiłem to na tkz"fuche" i nie mam żadnego wydruku. Dodano po 4 Dzisiaj wymieniłem cewke , przewody WN i wyczyściłem silniczek krokowy. Silnik jakby pracował stabilniej lecz na wolnych obrotach po paru minutach z rury wychodzą kłęby białego dymu.
Mam problem z silnikiem.po uruchomieniu,i przejechaniu 1 km,hamujac i wysprzeglajac silnik gasnie.Po rozgrzaniu sie silnika silnik dziala bez zarzutu.Sprawdzilem silnik krokowy.jest oki.Mam wrazenie ze ssanie wylacza sie zbyt szybko.Prosze o wskazowki.
witam, popieram tych co mowia o filtrach ;powetrza i gazu, przy tankowaniu 'roznego' gazu to po 15 tys km obydwa fitry powinno sie wymienic/ja to robie przy kazdej wymianie oleju co 10 tys km/Swiece trzeba co 30-40tys km tez zmienic /i nie na zadne 3 lub 4 elektrodowe tylko 2 elektrodowe.Oczywiscie trzeba sprawdzic co jakis 'czas' dawke gazu dotyczy...
Witam, podłączam sterownik stand alone EasyEcu3+ do fiata seicento 900 po swapie na 1.4 16v Turbo, przepustnica z 1.6 16v. Mam taki problem że nie wiem dokładnie jak podłączyć silniczek krokowy, jest to 4 pinowy krokowiec jak w wielu fiatach FIRE. na sterowniku mam wyprowadzenia opisane jako: -Stepper winding 1B -Stepper winding 2B -Stepper winding...
Jaka to w ogóle instalacja? I generacji czy II generacji - z silnikiem krokowym na przewodzie do miksera?. Sam nie ustawiaj nic śrubami co najwyżej możesz delikatnie zwiększyć lub zmniejszyć dawkę śrubą od jałowych obrotów na parowniku, jeśli oczywiście posiadasz takową bo nie podałeś typu parownika.Nie więcej jak pół obrotu. Wymień wkład filtru powietrza...
No właśnie, miałem stary sterownik, do niego dostała się woda, ścieżka przy tanzystorze TIP122 była ugnita, napięcie do atuatora nie dochodziło, sprawdziłem testerkiem BRC diagnostics box. Teraz mam uzywany sterownik i atuator jest sterowany. Nie wiem na jakiej zasadzie działa atuator, podobno to fikcja troche. Dodano po 9 W mojej instalacji nie ma...
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
Zdejmujesz kierownicę odkręcasz obudowe licznika i wymieniasz żarówkę Sam zdejmij swoją kierownicę. Do autora-zamiast pisać na tym forum pełnym niedorzecznych odpowiedzi i specjalistów od silników krokowych, to zajrzałbyś na seicento.pl - tam jest wszystko. 1. Na początku trzeba odkręcić od dołu dolną obudowę kolumny kierownicy – są tam cztery...
przedewszystkim drogi panie proszę sprawdzić połączenia elektryki : , przewody lub podmienić na chwile inne i próbować, 2. wymienić świece/ lub podmienić na chwile 3.spróbować palić bez filtra powiertrza 4. sprawdzić silnik krokowy moze jest zabrudzoony tych usterek komputer nestety niewykryje i dlatego kazdy mysli ze komputer moż ewszystko niestety...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Silnik krokowy widać, że nie pasuje do tej przepustnicy... czujniki IAT i MAP, powinny być jednym czujnikiem zamontowanym w kolektorze, ty masz je z Punto 55-75 ale ich charakterystyki się pokrywają. Pin 16 to masa, pin 14 to 5V do zasilania czujników, pin 31 to czujnik IAT, a 32 to MAP. Silnik krokowy to piny: 2+20, 3+21, a czujnik przepustnicy (TPS)...
dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć...
Witam wszystkich forumowiczów, Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony...
Dałem auto do ASO. Jestem co najmniej zaskoczony ich niekompetencją, jeśli ktoś miał podobny problem to prosiłbym o pomoc w wybrnięciu z tego. W ASO najpierw powiedzieli mi, że na komputerze diagnostycznym nie pokazało błędu, wymienili czujnik ciśnienia bezwzględnego, dalej silnik nie pracował. Sprawdzili wiązki. Czujniki sprawne. Teraz wymyślili, że...
takie szarpanie może być również spowodowane silnikiem krokowym, przebiciami na przewodach lub cewce tym bardziej że kolega coś wspominał że mu tam coś strzeliło podczas jazdy pod maską. Zgadza się, przyczyn może być wiele, ale rzeczywistą przyczynę to można jedynie stwierdzić "naocznie", te wszystkie porady to jedynie są przypuszczenia na podstawie...
Witam Dzieki za odpowiedzi, cewki byly w 100% trafne. Nie wiedzialem jak je sprawdzic, to kupilem obydwie, 131zl na miejscu oryginalne fiatowskie (tyle samo co na allegro). Wymienilem SAM - co moze byc dla niektorych banalnie proste, ale dla mnie to bylo WYZWANIE :) Pozostaje jeszcze tylko jeden problem z tym autem: nierowno chodzi na niskich obrotach,...
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Witam Mam dokładnie ten sam problem z SC 1.1 MPI. Opisany tu przypadek w 100% odpowiada mojemu. Podłączyłem pod gniazdo diagnostyczne diagnoskop i sprawdziłem pamięć błędów i tam nic nie ma. Po prostu zero uszkodzeń. Dziwny przypadek. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadaja schemat elektryczny do tego samochodu i mogliby mi go podesłać. Bez tego jestem...
Minęło trochę czasu od założenia tego tematu ale właśnie to przerobiłem. Otóż po wskazówkach wyczytanych pojechałem z moim seicento do Fiata. Jestem z Koszalina ale pomyślałem, że w tej dziurze nikt nie będzie wiedział co to jest aktualizacja softu i przy okazji będą w Gdańsku, odwiedziłem 2 serwisy Fiata. Co za patałachy. Wyobraźcie sobie, że jeden...
Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod...
Jeśli czujnik (MAP) jest sprawny elektrycznie tzn przekazuje sygnał to sterownik silnika nie pokaże błędu . A tu kontrolka zaświecona więc masz jakąś przerwę w obwodzie . Nie pokaże błędu chyba jedynie silniczek krokowy biegu jałowego - gdy wypniesz kostkę to kontrolka milczy. No ale tam jest silnik bezszczotkowy i sterownik "myśli" że kręci . Zrób...
Co do licznika to mam ten pierwszy Ogarniam do czego służy map sensor, tps, krokowy Jak zaczyna falować to wtryskiwacz leje ciągiem aż silnik uzyska 2 tys obrotów po czym ma chwile przestaje dawkować paliwo silnik spada do 1 tys obrotów i znów wtryskiwacz leje i tak w kółko Próbowałem diagnozować PDL2000 seicento i inne starocie na mono-wtrysku obsługuje...
Witam, Fiata Seicento 0.9 , 2000r. 80tys km ,PB , bez względu czy zimny czy ciepły, od razu wchodzi na wyższe obroty, różnie, nieraz tylko lekkie "rytmiczne" falowanie do 2tys, czasami ponad 3.5 tys, nie dławi się. Objawy początkowo występowały sporadycznie, pewnego dnia ciągle zaczął tak robić, to trochę przeczyściłem wtyczki, gniazda itp, było parę...
Witam. Przeczytałem chyba wszystkie posty ale nie znalazłem podobnego problemu. Na początek powiem że wymieniłem filtr powietrza i filtr benzyny, świece oraz przewody WN. Wymieniłem również silniczek krokowy ponieważ wolne obroty wariowały. Jakiś czas po tym zaczęła się zapalać kontrolka wtrysku paliwa, porządnie przegoniłem sejka i niby pomogło, bo...
Mowicie - mniejsze zuzycie paliwa? Jestescie pewni? Nie trzeba wierzyc w to, co pisza konstruktorzy. Dzisiaj, z komputerem pokladowym latwo sprawdzic. Np. 207 1.4HDI - 6.4l/100km (wskazanie komputera klienta), moja 205 1.8D, 500 000km na liczniku - 4.9l/100km srednio na okolo 10000 km przebiegu. Dlatego, coraz wieksza liczba rowniez mlodych ludzi,...
Problem z krokowym może też skutkować tym samym objawem na benzynie? Na gazie zrobiłem niewiele ponad 30 kkm, ogólnie przebiegu jest ponad 90 kkm. edit: Problem rozwiązany, uszkodzony był jeden z kilku cieńszych przewodów w okolicach grubego miedzy filtrem powietrza a wtryskiem. Było, tzw. lewe powietrze. Po resecie kompa i wymianie kompletu przewodów...
Witam. Mam pewne problemy z moim pierwszym autkiem. Gaśnie podczas jazdy bez powodu i już sam nie wiem, czy to jest spowodowane pompą paliwa, czy silniczkiem krokowym. Dzieje się tak, że przejadę od kilkuset metrów do 3 kilometrów i zgaśnie. Nie mogę go od razu odpalić zaraz po zgaśnięciu muszę poczekać minimum z 5 min. Odkryłem, że odpali tylko wtedy...
Witaj, Trzeba samochód podłączyć pod diagnozer i sprawdzić rzeczywistą wartość otwarcia silnika krokowego wolnych obrotów (jednostka w "krokach"). Jeśli silnik przygasa a komputer zwiększa liczbę kroków silniczka krokowego to znaczy, że jest on przytarty i należy go wymienić. Czasami można go wyczyścić. Pozdrawiam. P.S. Innym problemem może być nieprawidłowo...
Dodano po 19 A, i jeszcze połączyłem się z sterownikiem po przez program Multiecuscan i otrzymałem taki raport. https://obrazki.elektroda.pl/7107825400_... Ale widać że coś ze sterownikiem, a jaka przyczyna była że sterownik padł? Jakaś musiała być, ktoś wie?
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Jaki to pojazd? Chyba ma nie za dużą pojemność silnika. Sprawdź ile bierze ci radio i w jakim stanie jest akumulator. Seicento 900, rocznik 1998.Od nowości akumulator Centra 40Ah. Napięcie zmierzone na stanie jałowym na akumulatorze 13V. Akumulator pewnie do wymiany ale czy to ma wpływ na wyłączanie się auta?Mechanik wymienił ostatnio siliniczek krokowy...
Witam. Mam pewien problem z moim seicento 900 SPI. Mianowicie zastanawia mnie jak powinien prawidłowo wyglądać układ odcięcia wtryskiwacza za pomocą przekaźnika? Instalacja w SC to STAG2-L bez krokowego, czyli I generacja. Emulatora wtrysku nie posiadam, jedynie przekażnik. Nie jestem pewny czy wszystko u mnie jest podpięte prawidłowo. U mnie to wygląda...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
RG92 też nowy się co chwile rozregulowuje i pewnie każdy nowy. Jeździła mi na nim micra K10 1.2, seicento 1.1, jakaś laguna hmm 1.8? Przesadzasz. A ta K10 to chyba ma na nim 100kkm i nikt tam nie zaglądał. 2L może i jest imitacją ale czego ja więcej potrzebuje skoro mam oscylację w całym zakresie i nic się nie sypie..... Ustawiasz porządnie parownik...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
seicento silnik krokowy silniczek krokowy seicento silnik krokowy seicento
kubek hydrostatu pralki whirlpool generator silnika samochodowego olejowy transformator
samsung renaissance samsung renaissance
Seat Alhambra 1999 – prowadzenie przewodów przez tylną klapę, przelotka, wiązka naprawcza Neoplan Cityliner – falujący wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik ECT, diagnostyka