Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Sądzę iż gazu zapewne nie.ma w tym aucie , ponieważ koszt założenia i instalacji gazu przewyższa wartość auta ... Silnik krokowy dobry ?
Po swapie z 1.1 na 1.2 16v silnik trzyma wysokie obroty, tak jakby krokowy nie reagował. Czy ktoś może ma jakiś schemat podpięcia pod ecu? druga sprawa jakie napięcie powinno być na wtyczce do krokowego?
MAP nie jest ważny do pracy na LPG . Jego wskazania są ważne do ustaenia dawki benzyny w zależności od obiążenia silnika . Albo masz nieszczelność pod przepustnicą (przewód z evapu itp) albo uszkodzony silniczek krokowy .
na wyłączonym silniku wymontuj krokowy, wusuń trzpień około 5mm i załóż ponownie, miałem taki przypadek i pomogło, no chyba że auto ma gaz i zle jest ustawiona emulacja sondy i mapa benzyny się rozjechała Niedyskretne pytanie, jak się go wysuwa ?? poprzez kręcenie czy ciągnięcie :) Może nieco lamerskie pytanie, ale nie robiłem nic takiego ... Gazu...
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Regulator powietrza biegu jałowego (regulator wolnych obrotów), zwany "silnikiem krokowym" odpowiada za otwarcie dodatkowego kanału powietrza (taka mini-przepustnica) w celu utrzymania obrotów biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok to odłączenie sterowania na rozgrzanym silniku nie powinno dać obserwowalnego efektu (bo w tym stanie regulator powinien...
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
Sprawdziłem to gdy czyściłem silnik krokowy. Przewody od serwa też wyglądają na dobre.
zagrzej go trzymaj obroty tak powyżej 1.2 obrotów/min odepnij silnik krokowy i sprawdź czy jest napięcie w tym złączu
Wymieniłem przepustnicę bo była akurat na allegro za 69pln i działa jak złoto :> Czyli TPM i silniczek krokowy są zmienione.
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Do sprawdzenia silnik krokowy ,sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza
Fajny wpis Łukaszu, ale silnik krokowy jest w pierwszej dziesiątce sprawdzanych elementów podczas takich objawów i nie wiem czy wiesz ale to nie nowość.
Podchodzi z fiata punto,seicento,cinquecento,peugeota 206,306.
To raczej nie to. dźwięk pojawia się jedynie przy przyspieszaniu, gdy silnik jest obciążony. stawiałbym raczej na silnik krokowy dodatkowego powietrza, czy coś takiego, jeśli tu akurat występuje. Jednak nie omieszkam sprawdzić
Tak właśnie przymierzałem się dzisiaj do tego i nie mogłem jej zlokalizować, kolektor jest z tyłu silnika . Odpinałem natomiast czujnik położenia przepustnicy i nie ma kompletnie żadnej różnicy z nią czy bez. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że dzisiaj dodatkowo występowało silne falowanie na wolnych obrotach aż do zgaśnięcia. Słychać jak silnik krokowy "walczy"...
Na zrzucie opisanym "dobrze" masz obroty wyższe niż oczekiwane, na tym opisanym "źle" obroty są ok, ale jest bardzo małe podciśnienie w kolektorze, długi czas wtrysku i mocno otwarty kanał powietrza wolnych obrotów (silnik krokowy) - co sugeruje, że działa (jak się otwiera to spada podciśnienie).
Patrząc na silnik od przodu pod obudową filtra powietrza masz przepustnicę. W niej po prawej stronie masz wkręcony na dwie śruby torx silnik krokowy- walec z czterema przewodami (jedyna rzecz w przepustnicy z kostką na 4 przewody)
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
To że I generacji to wynika z modelu auta. Nie chcę się wymądrzać ale zgodnie z przepisami obowiązującymi w naszym kraju instalacja I generacji przeznaczona jest do silników gaźnikowych i niektórych wtryskowych nieposiadających sondy lambda. Seicento SPI jest już wyposażone w czujnik tlenu (lambda) i powinien mieć instalację II generacji na silniku...
Zwiększ ilość kroków silnika krokowego (PWA) dla biegu jałowego w programie i sonda zacznie oscylować poprawnie.
Musiałbyś króciec wkręcić w kolektor ssący pod przepustnicą jak w oryginalnym rozwiązaniu. Tak mam ale w instalacji STAG na sekwencyjnym wtrysku LPG. Jeśli masz na silniczku krokowym to nie wiem czy jest to potrzebne w parowniku
pomogło: - wymiana sondy regulującej - czyszczenie przepustnicy (niestety, zakończyło się uszkodzeniem silnika krokowego i koniecznością jego wymiany) - wymiana przewodów WN - wymiana świec zapłonowych. Pozdrawiam.
Witam kolegę, Do warsztatu i trzeba wyregulować luzy na zaworach. Ja też bawiłem się z czyszczeniem silniczka krokowego, uzdatnianiem paliwa itp, a mogłem zniszczyć sobie silnik(remont za kilka tysi)
Witam ponownie. Powie mi ktos czy jest mozliwosc "zklekocenia" tego silnika 1.2 z punto2 60km z plastikowym kolektorem zeby dobrze dzialal w sc 900? Mam na mysli, czy musze kupowac kolektor od mpi czy podkaczy sie wszystko na komponentach z punta 2? Oczywiscie sterownik kupie pod ten silnik, ale na kosc "duza" z seja. Chodzi mi o czujnik polozenia przepustnice,...
jakie podzespoły już wymieniłeś? instalacja była sprawdzana.? Wymieniłem silnik krokowy, termostat. Co do instalacji to co mam dokładnie sprawdzić ? sprawdziłem przewody powierzchownie które idą do kompa. Wymieniłem silnik krokowy oraz termostat ponieważ wiem że te dwie rzeczy były zepsute, co do reszty niestety nie wiem nie mogę sie połączyć z kompem
Nie udało mi się rozwiązać problemu. Wciąż czasami takie dziwne zachowanie auta występuje. Mam wrażenie że po przeczyszczeniu przepustnicy i wymianie silniczka krokowego zdarza się rzadziej, ale i tak się zdarza. Taki widać urok sterownika silnika w tym aucie.
Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Fejs kupisz na allegro za 30zł. Program jest na forum. Napisał go nasz kolega (at)trzok. Silnik krokowy....... Raczej wątpliwą sprawa że zapala marchewkę. Koszt zamiennika to jakiś 40zł.
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Dziwna sprawa bo cały tydzień miałem ten problem a dziś nie wystąpił. Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Jeszcze druga sprawa jakis czas temu czyścilem silnik krokowy od benzyny taki z...
Witam Seicento 900 rocznik 2000, przebieg 50 kkm. Problem z wolnymi obrotami tzn. są zdecydowanie za wysokie ok 1200 – 1300. Silnik krokowy jest w porządku był czyszczony, poza tym żadnych innych objawów silnik pracuje równo ma moc. Wszystkie wężyki nie poprzecierane i szczelne. Prawdopodobnie jest zasysane „lewe” powietrze tylko gdzie...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe. Sprawdzone, wszystko dobrze wpięte, tak jak było wcześniej. Sprawdzałem z kumplem, jak również nie ma żadnych przedmuchów, węże są całe, nie wydaje mi się żeby brał lewe powietrze. Sprawdziliśmy również sondę lambda i jest z nią wszystko dobrze - po wypięciu sondy obroty są takie same, więc...
wymieniasz caly uklad, nie przewody. to cos sie zwie hydrokorektorem. zobacz, moze masz tylko zapieczone silowniki przy lampach, sproboj je recznie rozruszac. jesli masz natomiast powietrze w wezykach, to niestety albo nowy CALY uklad, albo bedziesz sie przy tym bawil. gdzies na elektrodzie gostek naprawil ten system w seicento, ale wymaga to zabawy...
no bo kurczę tak logicznie rzecz biorąc, jak zasilę elektrozawory i wywalę krokowy silnik (zastępując chwilowo do prób zwykłą rurką) no to powinien jakoś na tym gazie zagadać ( tak jak by plakiem mu w gaźnik psiknąć ) .....a tu nic ...
Mam problem z silnikiem.po uruchomieniu,i przejechaniu 1 km,hamujac i wysprzeglajac silnik gasnie.Po rozgrzaniu sie silnika silnik dziala bez zarzutu.Sprawdzilem silnik krokowy.jest oki.Mam wrazenie ze ssanie wylacza sie zbyt szybko.Prosze o wskazowki.
Przekaźnik zapewne odcina wtryskiwacz benzyny, sterownika LPG ani silnika krokowego na wężu do miksera tam nie widać, więc jest to instalacja I generacji, czyli - do gazownika i co się nadaje zostawić, a resztę wymienić i przerobić na II generację.
Parametry - obroty 850-900/min, podciśnienie 680mmHg, temperatura silnika i powietrza odzwierciedają rzeczywiste warunki. Kąt wyprzedzenia skacze od 16 do 9, silniczek krokowy wykonuje 2-a kroki w przód-tył. Więcej nie jestem sobie w stanie przypomnieć.
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Jeżeli ma sonde, to zaraz po jej odpięciu zaświeci się check. Chyba, że są emulatory, czy inne cuda po drodze. Mam m.innymi seicento SPI- po odpięciu sondy kontrolka milczy. Zapisze prawie natychmiast błąd w pamięci diagnostycznej ale nie informuje o tym kierującego.
przedewszystkim drogi panie proszę sprawdzić połączenia elektryki : , przewody lub podmienić na chwile inne i próbować, 2. wymienić świece/ lub podmienić na chwile 3.spróbować palić bez filtra powiertrza 4. sprawdzić silnik krokowy moze jest zabrudzoony tych usterek komputer nestety niewykryje i dlatego kazdy mysli ze komputer moż ewszystko niestety...
Wtryski wyszły dobre, termostat dobry jedyne co nie wiem to Kroki zaworu obejściowego ponieważ robiłem to na tkz"fuche" i nie mam żadnego wydruku. Dodano po 4 Dzisiaj wymieniłem cewke , przewody WN i wyczyściłem silniczek krokowy. Silnik jakby pracował stabilniej lecz na wolnych obrotach po paru minutach z rury wychodzą kłęby białego dymu.
Mapsensor to całkiem co innego niż silniczek krokowy. Mapsensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli ogólnie mówiąc czujnik obciążenia silnika. Silniczek krokowy ma tylko na wolnych obrotach tak dawkować powietrze aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego. Dodano po 2 Z uszkodzonym lub zaciętym silniczkiem krokowym auto falowało by na...
Przepustnice rozbierałem aby wymienić silnik krokowy i nie widziałem nic niepokojącego, tylko teraz pytanie bo nie zaglądałem pod tą taką klapkę która się otwiera i tak sie teraz zastanawiam czy rozbierałem przepustnicę czy to co było nad nią.
Silnik krokowy widać, że nie pasuje do tej przepustnicy... czujniki IAT i MAP, powinny być jednym czujnikiem zamontowanym w kolektorze, ty masz je z Punto 55-75 ale ich charakterystyki się pokrywają. Pin 16 to masa, pin 14 to 5V do zasilania czujników, pin 31 to czujnik IAT, a 32 to MAP. Silnik krokowy to piny: 2+20, 3+21, a czujnik przepustnicy (TPS)...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
witam, popieram tych co mowia o filtrach ;powetrza i gazu, przy tankowaniu 'roznego' gazu to po 15 tys km obydwa fitry powinno sie wymienic/ja to robie przy kazdej wymianie oleju co 10 tys km/Swiece trzeba co 30-40tys km tez zmienic /i nie na zadne 3 lub 4 elektrodowe tylko 2 elektrodowe.Oczywiscie trzeba sprawdzic co jakis 'czas' dawke gazu dotyczy...
Dałem auto do ASO. Jestem co najmniej zaskoczony ich niekompetencją, jeśli ktoś miał podobny problem to prosiłbym o pomoc w wybrnięciu z tego. W ASO najpierw powiedzieli mi, że na komputerze diagnostycznym nie pokazało błędu, wymienili czujnik ciśnienia bezwzględnego, dalej silnik nie pracował. Sprawdzili wiązki. Czujniki sprawne. Teraz wymyślili, że...
Zdejmujesz kierownicę odkręcasz obudowe licznika i wymieniasz żarówkę Sam zdejmij swoją kierownicę. Do autora-zamiast pisać na tym forum pełnym niedorzecznych odpowiedzi i specjalistów od silników krokowych, to zajrzałbyś na seicento.pl - tam jest wszystko. 1. Na początku trzeba odkręcić od dołu dolną obudowę kolumny kierownicy – są tam cztery...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Po przejechaniu 2 km przy wysprzeglaniu na luzie,obroty spadaja [nie zawsze] i auto gasnie.Dodam ze po przegazowaniu na biegu jalowym,obroty spadaja czesto do zera i silnik gasnie,lub do 300 i powracaja do 900 silnik chodzi,pozatym auto pedzi jak rakieta.Wymienilem czujnik temp.silnika oczyscilem silniczek krokowy,i dalej ten sam problem.Dodam jeszcze...
Jaka to w ogóle instalacja? I generacji czy II generacji - z silnikiem krokowym na przewodzie do miksera?. Sam nie ustawiaj nic śrubami co najwyżej możesz delikatnie zwiększyć lub zmniejszyć dawkę śrubą od jałowych obrotów na parowniku, jeśli oczywiście posiadasz takową bo nie podałeś typu parownika.Nie więcej jak pół obrotu. Wymień wkład filtru powietrza...
Witam Mam dokładnie ten sam problem z SC 1.1 MPI. Opisany tu przypadek w 100% odpowiada mojemu. Podłączyłem pod gniazdo diagnostyczne diagnoskop i sprawdziłem pamięć błędów i tam nic nie ma. Po prostu zero uszkodzeń. Dziwny przypadek. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadaja schemat elektryczny do tego samochodu i mogliby mi go podesłać. Bez tego jestem...
Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod...
W 2 generacji wpadli na pomysł regulowanego przepływu gazu. Po to jest podpięcie do sondy lambda. Jeśli komputer odczyta zbyt bogatą mieszankę zmniejsza się przepływ gazu za reduktorem. Jeśli zbyt ubogą zwiększa. Działa to jak zwykły silnik krokowy. BRC zawsze miało dziwne pomysły i wsadzili to ustrojstwo przed reduktorem. Nie znam dokładnie tej instalacji,...
Co do licznika to mam ten pierwszy Ogarniam do czego służy map sensor, tps, krokowy Jak zaczyna falować to wtryskiwacz leje ciągiem aż silnik uzyska 2 tys obrotów po czym ma chwile przestaje dawkować paliwo silnik spada do 1 tys obrotów i znów wtryskiwacz leje i tak w kółko Próbowałem diagnozować PDL2000 seicento i inne starocie na mono-wtrysku obsługuje...
Minęło trochę czasu od założenia tego tematu ale właśnie to przerobiłem. Otóż po wskazówkach wyczytanych pojechałem z moim seicento do Fiata. Jestem z Koszalina ale pomyślałem, że w tej dziurze nikt nie będzie wiedział co to jest aktualizacja softu i przy okazji będą w Gdańsku, odwiedziłem 2 serwisy Fiata. Co za patałachy. Wyobraźcie sobie, że jeden...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Jeśli czujnik (MAP) jest sprawny elektrycznie tzn przekazuje sygnał to sterownik silnika nie pokaże błędu . A tu kontrolka zaświecona więc masz jakąś przerwę w obwodzie . Nie pokaże błędu chyba jedynie silniczek krokowy biegu jałowego - gdy wypniesz kostkę to kontrolka milczy. No ale tam jest silnik bezszczotkowy i sterownik "myśli" że kręci . Zrób...
takie szarpanie może być również spowodowane silnikiem krokowym, przebiciami na przewodach lub cewce tym bardziej że kolega coś wspominał że mu tam coś strzeliło podczas jazdy pod maską. Zgadza się, przyczyn może być wiele, ale rzeczywistą przyczynę to można jedynie stwierdzić "naocznie", te wszystkie porady to jedynie są przypuszczenia na podstawie...
Witam, podłączam sterownik stand alone EasyEcu3+ do fiata seicento 900 po swapie na 1.4 16v Turbo, przepustnica z 1.6 16v. Mam taki problem że nie wiem dokładnie jak podłączyć silniczek krokowy, jest to 4 pinowy krokowiec jak w wielu fiatach FIRE. na sterowniku mam wyprowadzenia opisane jako: -Stepper winding 1B -Stepper winding 2B -Stepper winding...
Witaj, Trzeba samochód podłączyć pod diagnozer i sprawdzić rzeczywistą wartość otwarcia silnika krokowego wolnych obrotów (jednostka w "krokach"). Jeśli silnik przygasa a komputer zwiększa liczbę kroków silniczka krokowego to znaczy, że jest on przytarty i należy go wymienić. Czasami można go wyczyścić. Pozdrawiam. P.S. Innym problemem może być nieprawidłowo...
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Witam wszystkich czytających o moim problemie Mam uno 899 z silnikiem takim jak w seicento i niektórych cinquecento z 2001 roku , dzieje się z nim tak : nie zawsze ale przeważnie jak jest silnik zimny po przegazowaniu obroty powinny spaść do tych np. 850 a potrafią spaść znacznie poniżej tak że telepie przez moment silnikiem aż się nie wyrównają , a...
Mowicie - mniejsze zuzycie paliwa? Jestescie pewni? Nie trzeba wierzyc w to, co pisza konstruktorzy. Dzisiaj, z komputerem pokladowym latwo sprawdzic. Np. 207 1.4HDI - 6.4l/100km (wskazanie komputera klienta), moja 205 1.8D, 500 000km na liczniku - 4.9l/100km srednio na okolo 10000 km przebiegu. Dlatego, coraz wieksza liczba rowniez mlodych ludzi,...
Jaki to pojazd? Chyba ma nie za dużą pojemność silnika. Sprawdź ile bierze ci radio i w jakim stanie jest akumulator. Seicento 900, rocznik 1998.Od nowości akumulator Centra 40Ah. Napięcie zmierzone na stanie jałowym na akumulatorze 13V. Akumulator pewnie do wymiany ale czy to ma wpływ na wyłączanie się auta?Mechanik wymienił ostatnio siliniczek krokowy...
Czy w instalacji gazowej gdzie na wężu między parownikiem, a silnikiem jest śruba do ręcznej regulacji zamiast silniczka sonda lambda bierze udział w regulacji mieszanki lpg/ma jakikolwiek wpływ na spalanie? Nie. Jeśli sonda nie ma wpływu na spalanie to co w takim razie może mieć Regulacja.
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić miernikiem (nie mam jeszcze kabelka). sterownik...
RG92 też nowy się co chwile rozregulowuje i pewnie każdy nowy. Jeździła mi na nim micra K10 1.2, seicento 1.1, jakaś laguna hmm 1.8? Przesadzasz. A ta K10 to chyba ma na nim 100kkm i nikt tam nie zaglądał. 2L może i jest imitacją ale czego ja więcej potrzebuje skoro mam oscylację w całym zakresie i nic się nie sypie..... Ustawiasz porządnie parownik...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Normalnie... dziewczyna brata ma clio 2 1.2 16V i jakoś lepiej rusza, podobnie fiat seicento 900, a przecież technologicznie stoi na niższym poziomie Co ma technologia do tego , a po drugie : czy na nauce jazdy przy ruszaniu uczą aby nacisnąć pedał gazu 1 cm i puszczać sprzęgło, czy też dodać tyle gazu ile potrzeba aby nie zgasł :?: Dla mnie porównywanie...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Witam, Mam drobny problem z opalanie mojego "odkurzacza" (Seicento 900) od pewniego czasu. Mam instalację LPG z tzw. komputerem. Zrobiłem na gazie jakie 30 tys. km, regulacje dokładnie do 10 000 robione u gazownika, gdzie robiłem instalację. Ostatnio kiedy próbuję odpalić autko kręcę rozrusznikiem i nic. Dopiero zwykle kiedy zakręcę nim po raz drugi...
Witam. Mam pewien problem z moim seicento 900 SPI. Mianowicie zastanawia mnie jak powinien prawidłowo wyglądać układ odcięcia wtryskiwacza za pomocą przekaźnika? Instalacja w SC to STAG2-L bez krokowego, czyli I generacja. Emulatora wtrysku nie posiadam, jedynie przekażnik. Nie jestem pewny czy wszystko u mnie jest podpięte prawidłowo. U mnie to wygląda...
A powiedz mi jakie ma znaczenie że w zaawansowanych opcjach silnika krokowego mam ustawione pod obciążeniem +6/+6 a barthezz zaleca ustawienie +6/-6 więc co to ma za znaczenie czy ustawi się tak czy tak Myślę, że: +6/-6 to szybsze o 6 kroków otwieranie attuatora (tzn. attuator skacze najpierw do pozycji wyższej o 6 kroków niż optymalna, a następnie...
A ja mam ten sam problem w Pandzie (tej starej) wyposażonej w silnik 1,0Fire na wtrysku jednopunktowym WEBER MARELLI IAW 6F.SH czyli w sumie zestaw podobny jak w Seicento 900 lub 1100. W każdym razie NIE Bosch. Mam tam instalację Landirenzo LC-01. Witz w tym, że wieszają mi się obroty na 1000 - 1500rpm zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Szlag mnie...
Witam. Mam Fiata Uno 2001r z silnikiem 899ccm taki jak w Seicento. Problem jest w tym ze ciężko odpala tzn. czasem odpali jakby nic mu nie dolegało ale przeważnie ciężko łapie. Trzeba mu dodać gazu żeby odpalił. Problem zaczął się niedawno a niedawno miałem regenerowany alternator (szczotki i pierścienie). Jednak po czasie zauważyłem że czasem światło...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
nie jedz na serwis fiata bo cie skroja z kasy i nic nie zrobia .ja tak mialem z fiatem seicento1.1.rozepnij instalacje elektryczna lpg i sprawdz silnik czy jest sprawny na bezynie mnie po skasowani bledu check pokazywal sie po trzech dniach. objechalem 3 serwisy wymienili cetralke silnik krokowy skasowali 1500 zl i nic. kupilem na allegro na ryzyko...
Kolego też mam problem ze znalezieniem obsługi instalacji Tartarini na pograniczu Podkarpacko-Świętokrzyskim i wszyscy mówią że tego chłamu nie montowali bo pchał to tylko salon Fiata. U mnie zaczęła szwankować po 10 latach bezawaryjnej pracy. Musisz dzwonić po serwisach i się dopytywać bo reklamy w necie i na bilbordach niewiele mówią. Też nie mam...
seicento silnik krokowy silniczek krokowy seicento seicento silnik
suszenie zalanego silnika odgłos sterownik klimatyzacja samochód usterka
zgrzewarka elektrooporowa zmywarka siemens
Kiedy przełączyć światła drogowe na mijania? Jak prostownik sygnalizuje naładowanie akumulatora?