P0170 wg mnie jest związany z sondą lambda regulacyjną (przed katalizatorem)
Jaki czas wtrysku?
Na początek sonda lambda i katalizator do sprawdzenia.
Sprawdz koniecznie sonde lambda
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
Moze to lambda , podjedz na komputer moze duzo sie wyjasnic.
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
Witam, Proszę o pomoc z wyjęciem kabli ze złącza sondy lambda we fiacie seicento. Chodzi mi o to jak wyjąć kable ze złącza, które wygląda tak: https://ibb.co/h7a6Q9
Sprawdz sondę lambda.
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Usterka USUNIĘTA !!! JEDNA Z SOND LAMBDA DAWAŁA JAJA
To że I generacji to wynika z modelu auta. Nie chcę się wymądrzać ale zgodnie z przepisami obowiązującymi w naszym kraju instalacja I generacji przeznaczona jest do silników gaźnikowych i niektórych wtryskowych nieposiadających sondy lambda. Seicento SPI jest już wyposażone w czujnik tlenu (lambda) i powinien mieć instalację II generacji na silniku...
Pewnie masz jakis problem z jakimś czujnikiem w kolektorze ( mozliwe ze sonda lambda padła ).
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
he dziwne niegasnie byc moze przez to ze centrala ma jeszcze zasilanie na pinie 26 ,,,czarny jest od zasilania centrali wtrysku pin 35 .. czerwony pompa paliwa wtryskiwacz ,cewki ,sonda lambda
Piszę z zapytaniem o sondę lambda we fiacie seicento-899 z przebiegiem 180 tys. km. Na wikipedii wyczytałem, że okres życia sondy lambda kończy się, gdy auto przekroczy 160 tys. km. Chciałbym się dowiedzieć czy w moim aucie kontrolka ostrzegawcza poinformuje mnie o niesprawności sondy? Auto stare więc pewnie nie działa w nim auto-diagnostyka? Na badaniu...
Przełącznik gazu to AUTRONIC GR Czyli "rzeźba", bo ten przełącznik sugeruje instalację I generacji, czyli do silników gaźnikowych. Zagadką pozostaje sposób odcięcia wtryskiwacza i emulacji sondy lambda.
Czujnik temperatury silnika ,sonda lambda za duże ciśnienie paliwa.
Masz jakieś błędy czy prowadzisz doświadczenia..
Wezyk od map-a sprawdz
Dlatego kolega (at)tzok napisał Ci, że nie są zamienne, a Ty nadal drążysz.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
w układzie wydechowym robiłem ostatnio;uszczelkę przy kolektorze wymieniałem plecionkę i go troche przespawałem.A może sonda lambda jest problemem?
Wtryskiwacze zostały oryginalne, zmieniona jest sama listwa na plastikową bez powrotu z bravy. Seicento 1.1 MPI ma przecież regulator ciśnienia paliwa przy pompie w baku. Sonda lambda prawdopodobnie nie działa bo sygnał sondy lambdy w MES stoi sztywno na +0,4
Uszkodzona sonda lambda lub inne ustrojstwo które mierzy zawartość spalin.
W przypadku, gdyby to była zła emulacja sondy lambda, to należy z nią zrobić?
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Filtr był wymieniany . Jeśli po rozgrzaniu takie cyrki to może być sonda lambda. Bez diagnostyki niestety wymiana w ciemno
ZALOŻ WKLADKE MIKSERA 38 I SPRAWA ZAŁATWIONA.35 PRZYCIEMNIA SCIANKE WTRYSKU I ZMNIEJSZA DOPLYW POWIETRZA STAD TA "ZABKA"
Zapchany wydech na 99% Odkręć sondę lambda i zobacz kawałek czy auto jedzie.
pali 14 gazu - a jak jest z benzyna? Co to za instalacja? Ma regulator z sondy lambda czy jest najprostsza instalacja?
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Albo przy ECU, tylko trzeba mieć schemat - co na którym kabelku. Przy wtyczce czasem bardzo ciężko dojść np. hallotron w seicento jest "totalnie ogumowany"
No i połączyłem się ze sterownikiem. Nie powiedziałem na początku ,że miałem problemy z moim seicento: na początku zaczynała palić żółta kontrolka silnika a teraz ostatnio ciężko zapalał.Przy kręceniu stacyjką czasami nie było słychać że pompa paliwa działa. Po scanowaniu wyskoczyły następujące błedy: P 201 injector P 203 injector P 204 injector P -202...
Na razie wygląda na za mały luz na zaworach, jesteś w stanie to sprawdzić? Raczej nie będzie w stanie tego sprawdzić . Tam są kompensatory hydrauliczne luzu zaworowego. lanczes maż możliwośc odpalenia bezpośrednio na gazie? Spróbuj zagrzany silnik tak odpalić. Jeśli da radę to chociaż będziesz wiedział że usterka leży po stronie układu benzynowego...
Możesz mieć sondę lambda trafioną. Przegoń po trasie niech się katalizator i sonda przepalą.
Przez zawór evap na pewno nie zgasło, możesz go odłączyć i to nie ma żadnego znaczenia, to tylko pseudoekologiczny syf. Bez sondy lambda 900-tka pracuje tak samo dobrze jak i z nią, być może więcej pali benzyny, nie wiem bo ja na gazie jeździłem 99% i miałem specjalnie ją odłączoną, bo wtedy lepiej trzyma wolne obroty na 1gen lpg. Przez czujnik położenia...
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
Termostat wymieniony,czujnik też nowy,nastawnik b.jałowego wyczyszczony ,ale problem pozostał.Wysokie obroty są tylko po długim okresie postoju (np.po nocy).W czasie dnia gdy jeżdźę odpalanie jest już normalne co sugeruje, że związek to ma z temperaturą silnika.Czy sonda lambda może taki objaw powodować?
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
stosuję 5w50 albo 10w60 - nawet jak jest starszy silnik Twoje samochody i Twoja sprawa, ale leje się to, co zaleca producent. a że może wziąć z litr oleju więcej, to niech sobie weźmie, Też nie do końca. Ten spalony olej gdzieś się osadzi. Choćby na sondzie lambda, która zacznie świrować i zwiększy zużycie paliwa.
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Witam. Mam Fiata seicento 899, 99 r na lpg -,najprostsza instalacja bez silniczka krokowego gazu. Pali 11.6 l lpg, wydaje mi się że to trochę za dużo. Czy przy tej prostej instalacji lpg czyta sygnał z lambdy? Bo nic innego niż lambda do głowy mi nie przychodzi. Proszę o pomoc.
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
Czy to oznacza, iż uszkodzony jest sterownik IAW16FM.EC? Nie można tego wykluczyć, aczkolwiek warto byłoby sprawdzić ciśnienie paliwa i wydajność pompy paliwa oraz ciągłość wiązki między ECU a wtryskiwaczem. Błąd sondy lambda jest następstwem niewłaściwego dawkowania paliwa przez układ wtryskowy.
Jeśli masz możliwość podepnij pod komputer diagnostyczny , może coś odczytasz z parametrów na benzynie. Może być niskie ciśnienie paliwa z uwagi na zaniedbania poprzednika - jeździł z małą ilością benzyny i uszkodził pompę ale to tylko gdybanie - tak samo sonda lambda chociaż ona na zimnym silniku i tak nie jest brana pod uwagę więc z rana po odpaleniu...
A ja mam pytanie: po czym poznać, że KAT jest padnięty? Mam Audi 80 1.6PP: spaliny wzorcowo wyszły, współczynnik lambda 1.00 zbiera się kiepsko, ale to normalne 70KM. Koni chyba nie ubyło, bo prędkość katalogową przekroczyłem. Przebiego 130tyś raczej rzeczywisty. Wywalać czy nie? Lambda jest w kolektorze wydechowym?
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
sonda lambda Jak kolega napisał to ze błędów żadnych nie ma to nie znaczy ze wszystko działa prawidłowo. Odepnij sondę zobacz jak się zachowuje.
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
a dużo to znaczy ile pali? on mniej jak ok 7l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz swój...
Witam Mam ostatnio problem z moim Seicento ponieważ niedawno za 18 litrów gazu zrobiłem 200 km co daje 9 litrów na 100 km. Według mnie jest to za dużo, co może być przyczyną, byłem u gazownika ustawiał coś i było ok . Czy może być winna sonda lambda ? I czy sonda z 900 pasuje do 1.1 spi ?
Dobra teraz tak Masa na cewkach jest wtedy gdy mam wpięta sondę lambda, po odłączeniu przy próbie uruchomienia dalej nie mam zasilania na tym zielono czarnym, zmostkowałem ten czerwony przekaźnik i już mam zasilanie na cewkach w tym zielono czarnym (zielono czarnym i masa z karoserii), teraz przy odłączonej sondzie dalej nie mam zasilania (teraz minusa)...
Witam. Mialem podobne objawy w CC900, przy ruszaniu silnik sie tak jakby dlawil, przerywal i wogole nie mial mocy ale gdy juz "zaskoczyl" wszystko bylo OK ale np szybkie wlacznie sie do ruchu bylo masakryczne :/ Okazalo sie ze nawalila Sonda Lambda, po wymianie sondy wszystko bylo OK Pozdrawiam
W tym punkcie masowym masz 4 przewody. Dwa grube zasilają sterownik silnika pod pinami 17 i 34 . Można to sprawdzić odpinając wtyk sterownika i policzyć we wtyczce od wejścia przewodów dłuższa linia pinów to 1 do 18 a krótsza to 19 do 35. Tylko dlaczego ciągnęli dwa osobne przewody z tego samego punktu masowego do tego samego odbiornika? Trzeci przewód...
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
a przewody nie maja przebicia ? jakie swiece zalozyles bo do gazu powinny byc jednoelektrodowe ? jaki rodzaj instalacji jest tam zalozony? jesli masz mozliwosc przejedz sie na analizator spalin i sprawdz jakie wartosci ma samochod na gazie. Najwazniejsza jest Lambda oraz HC . zbyt duze HC oznacza ze cos nie tak jest wlasnie z ukladem elektrycznym Lambda...
Dziękuję za książkę, jej jedno pytanie odnośnie tej publikacji. W tabeli silników silnik do którego się odnoszą jest silnikiem 1.1 SPI a ja jestem w 100% pewien że w mym pojeździe jest zastosowany silnik 1.1 MPI. Czy dobrze rozumuje twierdząc że dane podane w tej książce niekoniecznie będą właściwe dla silnika MPI czy w tym przypadku różnica w konstrukcji...
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
pipałosia ty się nie odzywaj jak nie masz nic mądrego do powiedzenia cieniasie. Przeciez to proste-zakładasz kable z jednej cewki na jedną parę cylindrów i startujesz. Idzie na dwa gary to znaczy że jest dobrze, nie zapala a strzela w dolot to znaczy że źle i przerzucasz. Masz już znajdzione. A czy to nie jest zbyt skomplikowana operacja ? Przy tym...
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Ogólnie to wszystko google powie, ale jeśli już chcesz wiedzieć to w epromie masz mapy sterowania zapłonem, czasem wtrysku paliwa w funkcji obrotów/obciążenia/sygnału z czujnika temperatury/sondy lambda itd... Jeśli chodzi o motorole HC11F1 jak dobrze pamiętam, sterownik zapisuje błędy, zakodowany jest kod immobilizera oraz informacje adaptacyjne
Witam. Przed diagnostyką komputerem sprawdź, czy w instalacji Tartarini - jeżeli to była "oryginalna fabryczna" instalacja zakładana przez FIAT - występuje emulator sondy lambda AEB-426 (podłączony pod 1 sondę lambda i gniazdo OBDII). W moim Seicento 1,1MPI (2005 r.) głównym zadaniem tego emulatora było kasowanie błędów sterownika silnika, żeby nie...
wiec tak został zamontowany nowy map sensor i silniczek krokowy efekt nadal ciężko palił kilka razy i strasznie kopci tka jak by mieszanki nie przepalał i bez pedału gazu nieopdala kilka razy odpalił i juz nie załąpie wnioesk sonda lambda kopci bo za bogata mieszanka ma za mało powietrza chyba że czujnik temperatury nawalił bo ma za mało powietrza
Ciśnienie paliwa na wtrysku. Powinno być około 1 bara. Kontrolka wtrysku nie informuje o błedach? Podepnij pod komputer, możliwe że sonda lambda podaje zły sygnał a ona wlasnie dziala po rozgrzaniu. W seicento 900 (podobny sterownik) sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy 61 stopniach C silnika - sprawdzałem to u siebie programem . Sondę możesz multimetrem...
Witam. Instalacja jak w temacie. Reduktor r02 wtryski wymienione z w01 na w02. Powód wymiany wtrysków- klejenie na zimnym silniku- uboga mieszanka na trzecim cylindrze. Wtryski rozwiercone na 1.9mm. Ciśnienie robocze 1.1 bara. Normalna autokalibracja nie przechodzi. Przeszła po zaznaczeniu ,,Wszystkie wtryskiwacze jednocześnie". Ustawiłem z grubsza...
Witam. Proponuje sprawdzic czy nie ma spadku napiecia pomiedzy masa samochodu a masa modułu Blitz, sprawdzic polaczenia elektryczne sondy Lambda. Ewentualnie pomierzyc sygnal z sondy Lambda (zarowno na benzynie jak i na LPG). Napiecie z sondy powinno zmieniac sie w granicach 0k 0-1V. A poza tym w Blitzu powinna byc ustawiona emulacja sondy "na mase"...
A wykręć całkowicie sondę lambda(nie rozłączając ją elektrycznie) tak by część spalin omijała prawdopodobnie zatkany katalizator.Pilnuj by gorące spaliny wydobywające się "z otworu sondy" nie uszkodziły przewodów,kabli lub konserwacji nadwozia.
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Różne patenty stosują gaziarze, nie masz założonego jakiegoś resetera błędów? Co to za instalacja LPG - mikser czy wtrysk? Próbowałeś jeździć wyłącznie na benzynie przez jakiś czas (bez przełączania na gaz)? Jaki to rocznik, po 2003 (z dwoma sondami lambda/EURO-03?). Objawy przypominają typową usterkę ECU w tym modelu, ale wtedy byłby zapamiętany błąd...
reset komputera to po prostu odłączenie akumulatora, potem podłącz aku odpal samochód bez gazu i pozwól mu chwilę popracować. Może pomoże. Bzdurna porada.Dane adaptacyjne sa tam przechowywane w pamięci eeprom procesora.Co to znaczy-każdy wie. Jak sam widzisz niewiele można zrobić co najwyżej sprawdzić linkę gazu czy aby się nie zacina. Nie wiem jak...
Ten silnik miał gaz. Właściwie to nie opisales okoliczności w jakich powstał problem. Narazie wałkujemy elektryke. Jesteś pewny ze mechanicznie jest ok? Jak świece bo z gazem to bywa różnie. Nieraz kilka tysięcy i nowe świece do wymiany. A jeśli jest to gaz pierwszej lub drugiej generacji to różnie bywa z mieszanką. I zbyt bogata i zbyt uboga jest niezdrowa...
Lambda pokazuje za niską wartość powinna być chyba 0.98-1.02 czyli w okolicach jedności. Jeżeli masz swój interfejs zrób diagnozę programem IAW ECU SCAN 2 . Tam podejrzysz więcej parametrów czy sonda pracuje odpowiednio itp.
Jutro odstawiasz samochód do mechanika. Usterka prosta do usunięcia. Skoro usterka prosta do usunięcia to po co mechanik? Zainteresowany ma jako takie pojęcie o mechanice. Pomiar ciśnienia paliwa - jeśli będzie ok to pozostaje pomierzyć czujnik temperatury silnika i po rozgrzaniu sondę lambda - głównie te czujniki odpowiadają za ilość dawkowanie paliwa....
sprawdź jak ma ustawioną emulację sondy lambda,bo bardzo często fiaty przeprogramowują się podczas pracy na gazie, wtedy należy ustawić emulację masową a nie 0-1V, może jednak to skutkować zapalaniem się kontrolki wtrysku, bo dla systemu sonda będzie uszkodzona, ale można wtedy odciąć ją przekaźnikiem lub poprostu się do tego przyzwyczaić
Ciekawe Seicento Last Post Sumary: Sprawa wyjaśniona: W nowych modelach Seicento z silnikiem 1.1(pochodzi od Pandy) jest zrobione coś takiego czujnik temperatury jest połączony z komputerem i bezpośrednio komputer jest podłączony do chłodnicy(steruje nią). Jak samochód uległ uszkodzeniu chłodnica minimalnie dobiła do bloku powodujac przebicie i zwarcie...
Witam. Wymienisz sam w garażu tylko musisz dysponować kluczem dynamometrycznym. Mogą wystąpić problemy z odkręceniem kolektora wydechowego od głowicy (słaby dostęp do śrub mocujących). Głowica przed założeniem nowej uszczelki do planowania (ew. do regulacji zawory - płytkami). Jeżeli posiadasz oryginalną instalację LPG montowaną przez FIAT (ze sterownikiem...
Za winowajce obarczałem początkowo i byłem tego pewny, że to sterownik lambda gas blitz. Moja instalacja jest z 2005 roku i ten sterownik był od nowości i mozna powiedzieć, że te sterowniki są nieśmiertelne. Mając taką usterkę pierwsze przyczyny należy upatrywać jak widać w zaworze głównym i tym na reduktorze- takie wnioski. Aczkolwiek wymiana zaworu...
Bezpieczniki nad kompem nieprzepalone. Zapytam może tak, czy jest możliwość, ze spaliło się coś w ecu gdy nie było kabla masowego na termostacie? Jest sens tam zaglądać? Niby wszystkie napięcia we wtyczkach są.. W dodatku eobd nie działa bo próbowałem IAW ECU SCAN, na dwóch różnych kompach i dwóch kablach. Jesli sonda lambda lub jakikolwiek inny czujnik...
Fiat seicento 900. Miałem dziurkę w układzie wydechowym.Po zaspawaniu zaczęły się problemy:w czasie jazdy silnik szarpie,tak jakby gasł.Po zmniejszeniu obrotów na chwilę jest dobrze,potem znowu tak samo.Są momenty,że pracuje normalnie by znowu zacząć wariować.OK.2 lata temu miałem podobną sytuację ,nawet gorzej bo po kilku takich szarpnięciach silnik...
To zamiast na AFR spójrz na "Mixture correction learning value" oraz "Lambda sensor 1 integrator". Odczyty ze sterownika gazu teraz wyglądają poprawnie, ale jak LPG jest "rozjechane" to sterownik benzyny to skompensuje (w pewnym zakresie) i niczego nie będzie widać. Skutkiem tego będzie jednak nieprawidłowa praca silnika na benzynie.
Połączyłem się z komputerem. Mam pytanie odnośnie programu iaw scan 2 , w zakładce błędy one pojawiają się same jeśli jakieś są ? czy trzeba klinąć gdzieś aby przeprowadzić skan ? Sonda lambda wskazuje wartość 1, na wykresie również jeden i linia pozioma nic się nie zmienia, jaka wartość sondy powinna być ? Samochód nadal dużo pali w granicach 10l/100km
Jak najbardziej może tak być. Czujnik temperatury, podciśnienia i na końcu lambda. Jest opcja podpięcia się pod komputer (tam jest chyba 3 pinowe gniazdo, nie?) Auto dymi na czarno przy gazowaniu? Ogólnie na początek dobrze by było wyeliminować zalewanie, bo rzeczywiście chyba ma za bogato - przez to też może go zalewać przy deptaniu.
Ostatnio zauważyłem u siebie problem z jazda na benzynie 1,5SOHC+ lpg autronic. Padła mi ostatnio pompa paliwa i wymieniłem ją na nową. W zasadzie kilka dni po jej wymianie zauważyłem że strasznie drga silnik na benzynie, po przełączeniu na gaz wszystko jest o.k. Po odpięciu kapturka na pierwszym cylindrze od lewej nie ma żadnej zmiany czyli nie pali...
Na początek reduktor do regeneracji, dalsza dyskusja nie ma większego sensu, w instalacji 2 gen nie ma się co popsuć , kręcenie wszystkim co popadnie pomoże na chwilę i wydaje się że już lepiej.... ale za chwilę będzie to samo. Co do wolnych obrotów na paliwie: -pompa, -filtr, -silnik krokowy biegu jałowego -czujnik temperatury płynu chłodzącego Sonda...
Walki ciąg dalszy. Wymieniony cały kolektor ssący z wtryskami i przepustnicą, pod kolektorem nowe uszczelki. Lewe powietrze wykluczone w 200%. Błędów w ECU brak. Na jałowych obrotach diagnostyka sondy lambda- BOGATA. Oscyluje 0,100 0,900. Przy bucie w podłogę sonda- BOGATA. Oscyluje w okolicach 0,700 0,900. Podciśnienie w ssącym na jałowym 0,35. Już...
Witam kolezanke a sonda lamda byla sprawdzana ? otoz Pierwszymi objawami zepsutej sondy lambda są podwyższone zużycie paliwa oraz jednoczesny spadek mocy silnika. Spalanie może czasem wzrosnąć nawet o 50%! Przypominam Koledze o sprawdzeniu daty postów, ten jest zdecydowanie archiwalny.
Skontroluj stan termostatu. Jest coraz zimniej jak jest uchylony (masz silnik 900 nie wiem czy był w ogóle wymieniany termostat). Po odpaleniu zimnego silnika powinien trzymać do ponad 80 stopni zamknięcie.U mnie to jest około 4 kilometrów jazdy.Przewód termostat- chłodnica (u góry)powinien być zimny do tej temperatury.Jeśli to przyczyna to wiadomo...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe. Sprawdzone, wszystko dobrze wpięte, tak jak było wcześniej. Sprawdzałem z kumplem, jak również nie ma żadnych przedmuchów, węże są całe, nie wydaje mi się żeby brał lewe powietrze. Sprawdziliśmy również sondę lambda i jest z nią wszystko dobrze - po wypięciu sondy obroty są takie same, więc...
Druga sonda Lambda (ta wyzsza) byla odpieta jak kupilem auto. Podpiąć ją? Ta bliżej kolektora wydechowego? To sonda regulacyjna . Ważniejsza od kontrolnej za katalizatorem. Powinna być podpięta. Sterownik żelowy IAW5F? Był demontowany?
Obstawiałbym połączenia wykonane przez instalatorów LPG - do sondy lambda, lub wtryskiwaczy, ewentualnie awarię emulatora, lambda, etc. Z reguły najpierw szuka się wad w miejscach, gdzie była dokonana ingerencja w instalację. Trudno powiedzieć bez diagnostyki. W tym układzie, jeżeli błąd wystąpił co najmniej trzy razy (przy ciągłym błędzie każde zdjęcie...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie w normie. Brak błędów. Kontrolka wtrysku gaśnie....
Witam, na końcówce 18 (wtrysk) pojawia się napięcie stałe, wtrysk zalewa kolektor dolotowy i sonda Lambda wyłącza zapłon, k.18 zasilana jest ze scalaka L9150/9170 lecz nie ma ich w hurtowni (RHH w Rzeszowie); czy ktoś może mi podpowiedzieć, kto zajmuje się ewentualnie naprawą centralek sterujących???
Świece i kable są nowe. Sonda lambda sprawdzona. Silnik pracuje równo.Tez podejrzewam termostat lub jakis czujnik. Ale czy ktos z Was robi takie małe odcinki drogi i jakie macei spalanie, na jakim powinno byc poziomie. Wiem ze według producenta to ok 8l.
sonda lambda seicento sonda lambda błąd seicento sonda lambda napięcia seicento
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 dioda selenowa przedwzmacniacz zasilać akumulator
zgrzewarka transformatorowa pralka electrolux ewt1262tdw
Uszkodzony ekran telefonu po upadku - czarny pasek i kolorowe linie Brak podświetlenia kabiny w Toyocie Avensis T25 - przyczyny i rozwiązania