Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
Przed odkręcaniem śrub i nakrętek wjedź na kanał i gwinty potraktuj naftą lub w spraju WD40 raz i drugi raz i odczekaj aż płyny zaczną penetrować połączenia śrubowe.
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... pewnie o to chodzi.
najprostrzym sposobem jest odpiąć kostke z poziomu płyny i pojeżdzić tak jeden dzień.
Jest ok :) Pisz priv.
A może były tam zmieszane różne płyny zielony i różowy. Spuść płyn zalej nowym i po kłopocie.
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Podłącz wsókę pod + akumulatora i zobacz jaki prąd płynie.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Dzięki za pomoc. Udało mi się dzięki Wam zdjąć tą wtyczkę. faktycznie nie zauważyłem tej zapadki po niewidocznej stronie wtyczki, a już byłociepło bo wkurzony chciałem to zrobić na siłe. Co do wymiany czujnika temperatury to za chwilę. Jest wysoko to pewnie dużo płynu nie pocieknie , gorzej, ze nie wiem jaki to płyn ale chyba wszystkie płyny na bazie...
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
witam ci "fachowcy" mogli by jeszcze wymienic powietrze w oponach na zimowe!!!!!!!!! pozdrawiam
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Była planowana Dodano po 1 I były ślady uszkodzenia na uszczelce
Koledze chodzi o płyn chłodzący.
Spalanie nie, ale znikanie oleju i płynu tak :)
kolego a płyn chłodniczy nie ubywa?to co opisujesz to objaw uszczelki pod głowica.jak auto postoi dłuzej lub noc to pali na trzy poniewaz na cylinder dostanie się znikoma ilosc płyny i tak się dzieje.komp widzi błąd bo nie spala sie paliwo w tym cylindrze i pokazuje błąd cewki>
Musisz dobrze odpowietrzyć układ,tak żeby parownik też się nagrzewał.
Właśnie nie parują, nie ma gazu. Powód wymiany UPG to , że samochód był trochę słabszy, ubywał płyn który był mętny.
Masz pomarańczowy kluczyk w zestawie wskaźników z napisem code? Pewno w serwisie założyli dodatkowe zabezpieczenie - immobiliser i to wbili w książeczkę serwisową Gdy odkupiłam samochód dostałam tylko 2 klucze, do stacyjki i baku... Poza tym na desce rozdzielczej nie zapala się "kluczyk" .Czy przed odpalaniem dotykałaś jakiegoś urządzenia, przycisku...
Może jakiś spec od samochodów wypowie się co to za płyn. Też jestem tym zainteresowany.
Witam. Kopci na biało ,uszczelka pod głowicą do wymiany woda dostaje się na cylindry .Masz ubytek płynu chłodniczego ?
Przy pracującym silniku na ok 3000obr i włączonym ogrzewaniu odkręć odpowietrznik ten w podszybiu powinien lecieć z niego mocno płyn.
1.W samochodzie mojego znajomego już drugi raz padły wycieraczki. To znaczy, silnik jest dobry, ale podejrzewam ze cos jest nie tak z tym elektronicznym układem. Jest takie urządzono o nazwie „NASIS” i symbolu JJM1-12V AJJM131, i na górze po prawej ma jeszcze 10405. Podejrzewam ze jest to przekaźnik czasowy i jest uszkodzony, ale nie jestem...
Nie taki czujnik.
Przypadkiem tytułem postu nie odpowiedziałeś sobie w czym jest problem. Znalazłeś inne wycieki płynu? Jak wyglądała uszczelka?
Chłodnica była czyszczona płynem "KleenFlo - rad flush" Made in Canada. Po czyszczeniu wypłynął z niej straszny żur. Potem napełniłem z powrotem starym płynem.
Nieszczelność układu może powodować ubytki płynu.
Witam, pacjent Espace 4, 2002 rok, turbo, LPG. Dziwnie działa kierownica. Jest pewien opór. Wydaje się, jakby wspomagania nie było. Nie wraca kierownica, nie wyłącza się kierunkowskaz- normalnie lekko wracało, kierunek się wyłączał. Tu działa jak w seicento bez wspomagania. Płyn w pompie jest . Ciśnienie w kołach ok. Pytanie: czy w takim Espace jest...
a tutaj są zdjęcia wycieku płynu chłodzacego i oleju
wymienię całe cylinderki bi nie są drogie...
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
powiem tak to bardziej wygląda na nie równą prace silnika dodam jeszcze ze gdzieś ucieka płyn chlodniczy
dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć...
Najlepiej podpiąć pod tester , sprawdzić czy nie ma kodów DTC i na liście danych zobaczyć wskazania parametru - temperatura płynu chłodzącego .
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
A co da diagnostyka przegrzanego motoru? Sory ale nie ma takiego błędu ''Ugotowany silnik'' ani ''' wydmuchana uszczelka'' tudzież płyn przedostaje sie do oleju. Gotowało ci płyn.?
Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
Z tego co zauważyłem to rozkręcenie głowicy w s900 maksymalnie powinno zająć 1h. DUżo wężyków, kolektor wydechowy, płyn chłodniczy.
Cały korektor no i po sparwie taj jak w Seicento 899
Bardzo proszę o jakies wskazówki od czego zacząć Od zlokalizowania miejsca wycieku płynu.
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego.
Podłączyłem fiatowski i był tylko błąd czujnika temperatury płynu nic więcej
Nic mu nie grozi raz na tydzień 10Km to wystarczy. Ale nie tankowałbym do pełna, lepiej zawsze mieć świeże paliwo w baku niż takie pół roczne albo i starsze. Powinnaś też powiedzmy raz na dwa lata wymienić olej w silniku i sprawdzać inne płyny np. chłodzący. . . Jeszcze jedno, dobrze byłoby gdybyś po zapaleniu silnik dała mu pochodzić parę chwil, żeby...
Wtryskiwacz leje paliwem lub płyn idzie na tłoki.
Sprawdziłem dziś chłodnice i nie jest ona uszkodzona ani zabrudzona, jedynie parę przylepionych owadów. Wziąłem też termo włącznik i wrzuciłem go do garnka postawionego przy samochodzie na kuchence. Gdy woda zaczynała się gotować wentylator się włączał. Postanowiłem więc dokładniej przyjrzeć się termostatowi i okazało się, że przepuszcza. Wymontowałem...
Witam W moim seicento wymieniłem pomp[ę hamulcową ,niestety w nową pompę nie mogę dobrze wcisnąć zbiorniczka płynu hamulcowego. Pompa na tym króćcu bliżej serwa nie chce do końca wskoczyć i odstaje dość znaczne :(
Proszę mnie przekonać,że owo pragnienie tego pojazdu,wiąże się postanowienim ujętym tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
No a mokre z paliwa czy płynu chłodniczego idzie rozróżnić
Tak jak kolega nowypn sugeruje wyciąg samoregulatory i rozruszaj je , ewentualnie wymień na nowe.
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Wybieraj coś z niedużym silnikiem, bo kupić auto to jedno a utrzymać to drugie...niestety Duży silnik jest super ale na stacji i ubezpieczeniu jako młody kierowca będziesz miał dziurę w kieszeni niczym budżet państwa... Nie powiem Ci bierz SC, Polo, Swifta czy Tico, bo tak się nie da :) Kupuj auto z niedużym silnikiem i proste w konstrukcji tyle można...
Auta z silnikem 2.8 a już szczególnie BMW nie powstają po to by być tanie w utrzymaniu. Powstają dla tych którzy wspomniane kokosy zarabiają (i to na zachodzie, zachodnie kokosy) i koszty utrzymania mają gdzieś. Do dobre auta ale dla zasobnych. Bez przesady, zarobki mam w okolicach średniej krajowej, a utrzymuję Seicento i BMW E46 z dwulitrową benzyną....
Sprawdz czy zmniejsza się oporność (rezystancja) czujnika wraz ze wzrostem temperatury płynu. Im większa temperatura płynu w układzie tym mniejsza rezystancja czujnika temperatury płynu. Pozdrawiam!
Witam Mam problem z Seicento 900 z 2000 roku. Auto odpala normalnie po dłuższym postoju ale przy próbie dodania gazu momentalnie gaśnie. Gdy zostawi się go na chwilę aby się zagrzał na wolnych obrotach to zaczyna chodzić normalnie i kręci do końca. Na gorącym silniku problem nie występuje. Wymieniłem już rurke do mapsensora, świece, kable, filtr paliwa...
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Nie ma sensu sprzedawać go po cenie rynkowej, jeżeli jest bardzo zadbany. Zostaw go "w rodzinie", oddaj żonie, sprzedaj ojcu, teściowi albo teściowej. Kup sobie Audi B4 kombi 1.9tdi albo 2.0 benzyna z gazem za 8-9 tys, a za resztę doprowadź go do "normalnego" stanu. Mój ojciec (sporo po 50-tce) jeździ B4 sedan 2.0 8v od 7 czy 8 lat i przez ostatnie...
Popieram kolegę wyżej-jeśli mało jeździsz to normalne jeśli by była uszczelka pod głowicą olej przypominał by mleko albo by były ślady w płynie oleju.Pozdro
Przewód masowy pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Często się urywają
tak lampka się świeci Dodano po 1 jak się za gotuje to on sam zwalnia ale płynu nie wyrzuca
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Kolega artii najwyraźniej nie doczytał... AUTO ODPALA ZAWSZE, nieistotne: na benzynie, na gazie, czy zimne czy ciepłe. Odpala, za pierwszym razem! Z tym rozrządem to niegłupie, bo w sumie był wymieniany (razem ze świecami i przewodami WN), 3 dni było OK a po 3 dniach od wymiany się zwaliło... Od tego chyba trzeba będzie zacząć. Ja też jestem zdania,...
Nie powinieneś mieć żadnych problemów, a profilaktycznie zakręć zawór na butli z gazem. Nieszczelności wynikają nie tylko z pęcznienia węży gumowych, ale też zależy czy masz dobrej jakości opaski metalowe (choć skręcane, to tak naprawdę zawsze są jednorazowe). Poza tym nie zawsze źródłem wycieków są połączenia. W SC po 4-5 latach eksploatacji "pada"...
Znalazłem ofertę która jest dosłownie od wczoraj. Astry jeszcze nie kupiłem bo czekam na wypłatę za zeszły miesiąc, ale do rzeczy. Niedaleko mnie tylko z innej strony ktoś sprowadził VW passata z niemiec. Cena 2,800 zł, rok: 2000, 1,8 benzyna, kombi, przebieg: 210 400 km, nie mogę znaleźć żadnych opinii o tym sprzedawcy, pewnie nie jest to auto handel...
dobrać się do silniczka od spryskiwacz i zobaczyć czy nie urwały się przewody, albo czy jest napięcie na przewodach po pociągnięciu manetki. Oczywiście bezpieczniki sprawdzone? Nie wiem czy pompki są razem na jednym bezpieczniku czy nie, ale zawsze się powinno od bezpieczników zaczynać. Płyn na pewno uzupełniony?
Jak puści tłoczek po odkręceniu odpowietrznika to wiadomo , że coś z pompą hamulcową nie tak . Któraś sekcja nie puszcza płynu z powrotem . Kiedy był wymieniany u Ciebie płyn na nowy .?
Zobacz na oringi pod wtryskiwaczem, ale może być też tak, że pada centralka, upieprzał sie driver wtryskiwacza i cały czas był otwarty. No i zobacz czy regulator ciśnienia nie puszcza paliwa do gardzieli, pękała membrama. A jesteś pewien, że świece są mokre od benzyny a nie płynu chłodniczego?
Witam. Proponuję najpierw umyć silnik, potem zlokalizować wyciek. Jak leci z otworu bagnetu to może być zatkane odpowietrzenie silnika ( tzw. odma) lub poziom oleju jest za wysoki (tu może być płyn chłodzący w oleju).
Włącznik termiczny (ten stary) załącza się przy temperaturze 100c natomiast wyłącza 94-95c. Pomiary dokonane w gotującej wodzie z termometrem kuchennym. No te "parametry" nie są wcale takie złe, biorąc pod uwagę błąd pomiarowy termometru. Jeżdżę tym pojazdem już ponad 15 lat. Nigdy nie było podobnych problemów, za wyjątkiem właśnie z problemami (podobnymi)...
Wyglada na to że racje ma kolega elektrit, bo silnik odłączyłem od mechanizmu i chodzi, a mechanizm nie da się ruszyć. Zauważyłem że ślimak od silnika ma znacznie wieksze wypusty niż kolo ktore on napędza.Kolo ma zaledwie 1do 1,5 mm rowki ( nie wiem może tak ma być). Jak wybić ośkę czy w kierunku do silnika czy na zewnątz w kierunku do wycieraczki,...
Jak mimo odpowietrzania pedał leci w podłogę a płynu nie ubywa, to pompa do wymiany.
Faktycznie masz rację najpierw sprawdził bym płyn (niedawno od tego właśnie zaczynałem w seicento-no nic skleroza)
Rzeczywiście, to by się zgadzało bo parę lat raczej dziadek jeździł tylko do kościoła- stąd przebieg w 13lat - 36tyś km. Silnik jest trochę spocony ale o dziwo płynu nie ubywa albo niezauważalnie.
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Jak mu podkladam to grzeje Sie jak jeżdżę normalnie to się nie grzeje Może jest cały czas "zacięty", ale przy spokojnej jeździe tego nie zauważasz. Jest zima i jeździsz zapewne na włączonym ogrzewaniu, które niweluje troszkę skutki, brak (ograniczenie), przepływu płynu przez chłodnicę.
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Jeżeli masz seicento to wyczyść przewody masowe, bo śniedzieją i podczas rozruchu prąd płynie przez komputer... a wiadomo, czym to grozi. Częsta awaria w fiatach a nowy komputer nie jest tani...
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
Aby sprawdzić czujnik temperatury nie potrzeba "jechać na komputer" ,wystarczy na początek zrobic pomiary miernikiem elektronicznym.Sprawdzamy czy zmienia się jego rezystancja (maleje) wraz ze wzrostem temp. płynu w układzie. Pozdrawiam!
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
chłodnicy w tych sprzętach sie nie zastawia bo przegrzejesz silnik i uszczela pujdzie pod głowicą a objawami tego są ze raz grzeje raz niegrzeje ,sprawdzić to najlepiej jak na odpalonym sprzęcie odkręcisz zakrętke od wlewu płynu tylko uważaj jak płyn zacznie gwałtownie się wydostawać ze zbiorniczka to uszczela poszła a jak odkręcisz i spoko to uszczela...
Dzień dobry, Tym razem zwracam się z prośbą o opinię w sprawie wymiany płynu hamulcowego w samochodzie z ABSem. Mam Punto II FL z ABS i samochód ma 6 lat. Na podstawie dokumentacji przekazanej przez poprzedniego właściciela oceniam, że nigdy nie wymieniono w nim płynu hamulcowego. Trochę się boję tej wymiany w warsztacie bo kiedyś w Seicento wymienili...
Tak odnośnie tych nieszczęsnych regulatorów,jeżeli nadają się do wymiany to gdzie znajduje się wlew płynu aby go uzupełnić? Wymienia się,nowy jest z płynem chyba
płyn hamulcowy wymieniony a zaciski czyli co?? Klockotrzymacze??
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
O ile masz płyn w układzie to prawdopodobnie padł czujnik temperatury.
Tak wymieniałem na nowy. 10w40, i płyn tak samo jest nowy, teraz odpalałem auto chodziło z 20 min po niecałych 10 minutach zaczął dymić. ale nic nie bierze płynu tyle samo i oleju tez.
Witam mam Fiata Seicento z 2002roku. Wczoraj jeszcze spryskiwacze działały bez zarzutu. Dzisiaj po południu chciałem wymyć przednią szybę i zamiast przedniego spryskiwacza włączył się spryskiwacz tylnej szyby. Spryskiwacz tylnej szyby natomiast działa normalnie( działa w pozycji spryskiwacz przód i spryskiwacz tył) Wycieraczki działają normalnie. Co...
Jeżeli masz 20 MOhm , to policz sobie jaki mikroprąd płynie przez taką rezystancje. Masz takie wskazania bo przenosi się poprzez sterownik ; masa jego i sygnał czujnika , to nic nadzwyczajnego.
Czyzby poszla uszczelka pod glowica. Olej wtedu jest z dodatkiem plynu chlodniczego lub plyn chlodniczy w ziorniczku z dodatkiem oleju. Pozdrawiam.
Ja powiem tak...warto sobie zadać pytanie co to ma być za auto? Czy typowo miejskie na zakupy, ew. do pracy? Czy bardziej sportowe do jazdy i w miarę szybkie czy tanie w naprawach czy takie co będzie mało palić itd.. jaki segment. Nie zgodze się tez że Volkswageny są beznadziejne. Kolega kupił 2 lata temu VW Passat B5 2001 rok bodajże, był nim juz w...
płyny czyszczenia płyny hamulcowe hamulce płyny
agregat prądotwórczy spawarka honda panel sterować nawiew mercedes wymiana drzwi pralka bosch
samsung ue50ru7022 instalacja fotowoltaiczna
Resetowanie czujnika skrętu Audi A2 - procedura Jak często stosować Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy?