A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Witam koledzy potrzebuje schemat czujnika wody od Seicento 1.1 mpi i od bravy 1.2 16V w bravie jest na trzy piny a w Seicento na dwa i chciałbym podłączyć ten od bravy do Seicento
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
To skoro wszystko wygląda ok to albo zły pasek albo źle naciągnięty.
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy ustanie. Po mojemu łożysko oporowe sprzęgła
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
Obejrzyj dokładnie koła po których chodzi pasek. Możliwe że któreś ma jakiś zadzior i on uszkadza pasek.
Jest łancuch w 900 w 800 był pasek
Witam Mam takie pytanie co ile kilometrów przejechanych wymienia się pasek rozrządu w samochodach marki Fiat Seicento? Model samochodu : Seicento Young 99r 900dm3 135000Km przejechane.
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Ciesze się że mogłem pomóc i proszę kliknij na "pomógł" bo to dla nas forumowiczów jest dość istotne.Może ja kiedyś zrobię to dla ciebie.Pozdrawiam
Tu jak dobrze poszukasz znajdziesz dużo podpowiedzi/tematów w sprawie swapa seika. http://www.seicento.pl/index.php
moze wystarczy naciagnac pasek ?
1.1 w Pandzie to ten sam silnik co w Seicento - wymienia się tam pasek rozrządu oraz rolkę napinacza, o pompie wody nic nie wiem. Ponadto silnik jest bezkolizyjny, więc w przypadku przeskoczenia paska lub jego zerwania nic złego się nie dzieje.
Kolego te kółka się nie wypracowują tak fest,ale na początek sprawdź ładowanie,ewentualnie jak masz delikatnie wyrobione koło to możesz zastosować grubszy pasek.
Witam Panowie Czas nadszedł na wymianę rozrządu w moim Seicento ale nie wiem jaki pasek kupić i pompę wody ,jakiej marki polecacie a jaką omijać szerokim łukiem? Patrzyłem na allegro jest komplet ale nie wiem czy warty uwagi czy nie jest to tania chińszczyzna? Proszę o poradę ;) Link do przykładowej aukcji: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item...
Bo to właśnie od akumulatora zależy czy pasek piszczy, czy nie :D
A sprawdziłeś taką podstawową rzecz, czy aby z rozrządem nic się nie stało? Czy przypadkiem nie przeskoczył pasek?
Co do pękniętego alternatora, to wymieniłem w tym roku 14 :) Najprościej sprawdza się to włączając 4 lub 5 i przepychając auto patrzy się na pasek
Pasek klinowy wymień!
Sprawdziłeś czy pasek rozrzadu nie przeskoczyl?
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
Naciąg paska.
Nie będzie świecił ale ten górny pasek ledowy natomiast dolny stop będzie dlatego pytam czy gorny pasek tez odpinać
Nie naciagałem go. To co napisalem to stwierdzenie. Pasek był wymieniany latem.
Witam! Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem...
Znak jest od góry pod cewkami !!!!!! https://www.google.com/search?q=znaki+ro...
Musisz zrobić pomiar na alternatorze - plus i minus, może to da więcej wiedzy. Przypuszczam - za luźny pasek, bądź łożyska. Pozdrawiam.
Dzięki za podpowiedź ze sprawdzeniem świecy. Jest ostateczna diagnoza - przeskoczył pasek rozrządu. Wymiana paska + napinacza i jest OK.
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Ten sam. Porównaj napisy na czarnych paskach z pierwszego zdjęcia. Są identyczne w treści, poza zmienionym układem (dwa i trzy rzędy). P.s. Trzy i dwa.
Wiesz, guma się starzeje. Ale z drugiej strony kolega w seicento nie wymieniał 14 lat i pasek wytrzymał, jedynie pompa wody nie wytrzymała.
Zrzuć pasek alternatora, może łożyska się rozleciały.P
Ma być ustawione jak napisałem. Zrzuć pasek ustaw jak należy i załóż pasek z oznaczeniem aby pokrywało się z nacięciem koła. Potem obróć wałem kilka razy i jak znak na pasku pokryje się z nacięciem koła to znak na skrzyni powinien być ustawiony na 0°.
Wiatm Od jakiegoś czasu zauważyłem ze jak wjade swoim seicento w kałuże podczas deszczu to samochód agle zamula i traci moc i oczywiście zaczyna piszczyc pasek ale nie wiem co sie dzieję taci moc tak jak by ktoś mu lejce ściągnął. Proszę o szybką poradę. ;(
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
mam problem w fiacie seicento 1100 byłym vanie wymieniłem pasek rozrządu zapaliłem samochód wszystko było ok zgasiłem założyłem obudowę i filtr powietrza i tu się pojawił problem już nie pali pali się kontrolka wtrysku i immo zniknęły pozycyjne sprawdziłem bezpieczniki ok te pod maska tez może się kiedyś ktoś spotkał z takim objawem przypuszczam ze...
Myślę że alternator ale może to być też regulator o ile nie ślizga się pasek ale to objawiałoby się piskiem.
Drodzy Koledzy dziękuję za pomoc. W końcu auto wylądowało u elektryka. Sprawdził wszystko. Jest iskra pompa paliwa kręci. Elektryk robotę skończył a auto wciąż nie działa. Sugerują rozrząd, pasek rozrządu. Prowadzę do mechanika. Tymczasem PA.
Sprawdź sobie po kolei: źle napięty, ślizgający się pasek, a potem połączenia, a jak to nie pomoże to zostają tylko szczotki i dalej regulator napięcia. Osobiście stawiałbym na pasek, a później szczotki...
zmień pasek. prawdopodobnie spalony , to znaczy ślizga się przy większym obciązeniu.
Troszeczkę szybko poleciały, ale zanim ktoś Tobie odpowie, to moja rada, by pasek nie był za mocno naciągnięty, bo to jest przyczyną szybkiego padania łożysk. Czasami zdarzy się brak smaru w łożysku, ale to zdarza się bardzo, bardzo rzadko.
Sprawdź pasek klinowy - może się ślizgać, bo jest za luźny.
Musisz wykluczyć słabe ładowanie - luźny pasek, skorodowane złącza elektryczne, do tego "kradzież prądu" na postoju - lampki, diodki, zegarki, stereo. Dopiero potem można doszukiwać się wady samej baterii. Rozrusznikiem tez można by się zainteresować, swoje lata ma.
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Rozumiem. Dziękuję za radę. Podmienię ten czujnik, bo zdarza się, że auto strzeli w wydech. Obstawiałem także źle ustawiony rozrząd bo był zmieniany 3 miesiące temu no ale usterka pojawiła się teraz, a auto jeździło normalnie po wymianie paska.
Ehh, az wstyd sie przyznać. Naciągnąłem pasek i po kłopocie...
benzyna, wtrysk, iskra Jeśli sa te rzeczy i pasek rozrządu nie uszkodzony to powinien palić.
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Nie wiadomo JAK stukało, więc sobie możemy gdybać. To może być wszystko, od ciała obcego w cylindrze, poprzez nierozprzęgnięty rozrusznik skończywszy na stukaniu rozwarstwiającego się paska osprzętu. Porada: proponuję się udać do mechanika na oględziny złomka.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
kiedy będzie wiadomo że jest dość napięty pasek. Tak jak to w rozrządach gdzie żadnych wskaźników nie było. Nie ma wskazówki i tragedia...
wyciagnalem zerwany pasek klinowy. Martwi mnie ten dym, do wymiany bedzie cały alternator?
Koszt zależy od warsztatu. Nie powinien przekroczyć 300 pln. (to jest max.) Do wymiany: pasek, napinacz, pompa wody i uszczelniacze.
pasek klinowy czasami piszczy Zacząć od naciągnięcia paska. Najlepiej wymienić na nowy, bo stary może już chodzić po " dnie". Pozdrawiam.
pasek wymien. zrob oslone zeby na niego woda z pod kola nie chlapala.przy wlaczonych swiatlach wentylatorze niedoladowuje
Napięcie na jałowym dobre, maleje gdzieś na kablach pod obciążeniem sprawdź klemy, masę od minusa, plusowy na rozruszniku. A dobrze kręci rozrusznik. Zmierz spadek napięcia na kablach od alternatora do akumulatora minusowy i plusowy. A pasek alternatora dobry bo wiem że tam jest kiepsko naciągnąć jego? Jak dodajesz gazu też nie wzrasta napięcie?
Witam. Po wymianie uszczelki oraz tłoka przyszło tez wymienić sam pasek rozrządu bo reszta była sprawna i nowa. Po tych operacjach seicento nie chce odpalić. Czujnik polozenia wału tez nowy. Rozrząd juz kilka razy przestawiałem o 180 i 360 stopni. Znaki też wg schemtaów. Pytanie czy ktoś może coś podejrzewac oprocz pomieszania przewodów wysokiego napięcia?...
Już naprawiłem.Przeskoczył pasek o 3 ząbki! I cała sprawa.Zasugerowałem się wskazaniami KTSa,a poza tym nie było zasilania na 1 cewkę wiec nie przyszło mi do głowy że to pasek.Sprawdzałem pasek i miał wszystkie ząbki ,a jak sprawdziłem znaki to.....Dziękuje za okazałą pomoc. Zamykam temat.
Mam wrażenie że niewiele przy tym aucie robiłeś od kiedy go kupiłeś (mam na myśli czynności serwisowe a nie konieczne naprawy) i nie bardzo chciabyś coś robić. Przyczyn może być wiele... Równie dobrze to i pasek rozrządu ci mógł przeskoczyć. Ale od podstaw powinieneś zacząć.
A pasek by kolega sprawdził na początek czy nie poślizguje - ew naciągnał? U mnie 900-ka zrobiła zdrowo ponad 200kkm bez otwierania motoru a miał baaardzo ciężko.
wybierz seicento lub astrę z silnikiem 1.6. Seicento z silnikiem 1.1 jest zdecydowanie szybsze od 900, a spalanie podobne. Największe plusy tych aut to tanie części i dość niezła bezawaryjność. Resztę aut nie brałbym pod uwagę. no może jeszcze jakiś golf i renault 19 z silnikami 1.4 ale tylko zadbane z niedużym przebiegiem. Seicento i Astra to najlepszy...
Silnik 1,2 8v fiata czy też psa 8v Prosty jak cep tylko jeździć Żadne cuda na łańcuchu- tylko pasek Sam do niedawna pomykałem seicento 1,1 + lpg 2 gen Był non stop gaz w podłodze nie ważne czy ciepły czy zimny Z silnikiem prócz wymiany kabi i świec,sondy nic się nie działo Komfort był owszem ale tylko parkowania i za 70 zeta 500 km Dodano po 55 Jak...
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony. Dodano po 10 Wymieniłem regulator i pasek. Napięcie wzrosło do 14,8 V Zanim doczytałem prąd zmierzyłem ponownie w ten sam sposób 🫣 i bez zmian 1,37 A. Zmieniło się po wymianie napięcie. Kupię cęgowy i zmierzę albo wrzucę kable i zapasowy Aku do bagażnika i...
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
W tej cenie poluj na Punto II 1.2 silnik. w cenie 5000-6000zł kupisz rocznik 1999-2000r. Mieliśmy od nowości taki z 2000r. Autko poza częściami eksploatacyjnymi nie psuło się. Fajne wnętrze miał, z zewnątrz ładniejszy i większy od seicento. Silnik 1.2 60 KM w Punto spisuje się podobnie jak 900 w seicento, niby większy, ale i auto cięższe. Masz bezkolizyjny...
Ja za swojego dałem 2700zł, to nie dużo ale były też tańsze z tego roku (2001). Dzisiaj odebrałem go od mechanika, wymieniał świece, kable i pasek klinowy. Teraz "chodzi" dużo lepiej, ale za chwile świece pewnie się zaoleją, zrobi się na nich jakiś nagar i będzie to samo. Zobaczymy czy ten ceramizer pomoże.
Po co ruszać skoro samochód jeździ? Pompa ma naddtatek ciśnienia ponad dwa razy większy w stosunku do wymagań regulatora ciśnienia na wtrysku. Samochód ma 11 lat - zapewne przy wymianie uszkodzi się szybkozłączki filtra - dasz do mechanika to jego sprawa ale jak sam uszkodzisz sam będziesz sztukował naprawiał bo nowej części (szybkozłączki) nie dostaniesz....
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
jak pisałem wczesniej: były 2 silniki mpi (wtrysk pośredni wielopunktowy): silnik 1397ccm (60lub 68km) pochodzący ze starych skod - jeszcze pamiętający model 105- napęd rozrządu za pomocą łańcuszka itp oraz silnik Vw 1390ccm - moc 75, 80 i 101km- pasek rozrządu. bardziej awaryjny jest silnik skodowski- 1397ccm
Witam! posiadam fiata seicento 1998r , 900 benzyna gaz . mam taki problem : po stłuczce przodem jechałem jakieś 4 km i chłodnica przecięła pasek więc zaciągnąłem samochód do domu . po 5 dniach założyłem nowa chłodnice i samochód nie odpala kreci i nic, dodam tez, że nie działa pompka paliwa, nie ma na niej zasilania, jak również nie palą się diody i...
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
Właśnie dokładne popatrzyłem ten rejon u siebie i odstęp jest nie 1,5cm, a ledwie 0,5cm. Co wg mnie jest kategoryczne, bo koło pompy wody prawie nachodzi na wentylator, przez co lekkie osunięcie silnika i znowu pasek klinowy będzie tarł o wentylator piłując go do zera. Chłodnica jest dobrze założona. Coś czuję, że czeka mnie korekta położenia silnika.
A nie pisałem bo wlutuje odwrotnie i narobi więcej bigosu. JAk chcesz to wlutuj diode brakiem paska do masy równolegle do cewki przekaźnika. Będzie profesjonalnie.
W takim razie pozostaje cewka zapłonowa. Kable wysokiego napięcia i świece wymieniałem w warsztacie w którym montują instalacje gazowe. Tam stwierdzili że trzeba wymontować katalizator. Oczywiście był zatkany ale to problemu nie rozwiązało. Dodali też że może być przestawiony pasek rozrządu ale to chyba odpada ponieważ słyszałem że w tych silnikach...
Witam! Wiem, że podobne tematy były poruszane ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Wymieniłem łożysko od alternatora, i po zainstalowaniu teoretycznie naprawionego alternatora przestał on ładować, po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania (chociaż akumulator jest już wydojony) oraz włącza się radio (samo, wcześniej tego...
Wszystko jest możliwe. Załatw sobie szczelinomierz i sprawdź luzy na zaworach nie jest to skomplikowana robota. Zapamiętaj jak idzie napinacz paska on ma dwa otwory i tylko w jedną stronę można go obracać bo inaczej się poluzuje i będzie problem mimo że są to silniki bezkolizyjne
ja mam też wesołą sytuację. może coś na to poradzicie panowie. u mnie w sejku spada moc silnika i wtedy :) zaczynają świecić światła jaśniej (jest podawany większy prąd bo nawet oświetlenie licznika robi się jaśniejsze). trwa to chwilę i znów wraca do normy i za jakiś czas znowu. nieraz przejedzie kilkadziesiąt km i nic a nieraz na 10 szaleje kilka...
Wymieniłem ,przekręciłem zapłon odpaliłem i wyskoczył na 4 tys obrotów i obroty nie spadały, więc założyłem spowrotem stary Nowy silniczek jest 100% sprawny tylko wykonany nieprawidłowy montaż a jeśli trzpienie mają taką samą średnicę nie zależnie od kształtu grzybka to oba będą pracować bo kształt grzybka zmienili w innym celu Dodano po 28 Po odpaleniu...
pasek idzie w jednej linii bo mierzyłem odsadzenie koła od obudowy a ona jest taka sama jak w starym a alternator jest chyba od Pandy albo od Seicento
Kolego ten silnik jaki masz w tej Pandzie Fiat ,montował w Uno ,Punto 1 i 2 oraz CC 1,1 i Seicento. Weż poszukaj książki do Punto 1 wyd. WKŁ ,w niej masz najlepiej i najdokładniej opisaną wymiane paska rozrządu. Pozdrawiam!
Witam. Zakupiłem seicento : Seicento sporting 1.1 Spi co za tym idzie po zakupie samochodu standardowo zacząłem robić procedury czyli wymiana podzespołów tj. Rozrząd (pasek napinacze, pompa wody) Mianowicie rozebrałem pokrywy wszystko oczywiście za cechowane na fabrycznych punktach oraz moje dodatkowe by odpowiednio założyć pasek Wszystko elegancko...
Witam! Fiat seicento 900. Coś szumi jak pompa wody, wymieniłem pompę wody i dalej szumi. Odpaliłem bez paska i dźwięki wydostają się z miski olejowej. Wymontowałem pompę olejową i wygląda na dobrą, rozebrałem ją i nie widać żadnych śladów zużycia. Łańcuszek tak nie szumi. Macie jakieś pomysły co to może tak szumieć?
Witam. Posiadam Fiat Seicento 0.9 w benzynie 2002 rok od kilku miesiecy. W aucie ostatnio 2 razy padł akumulator w odstępie tygodnia, ślizga się pasek klinowy który wkrótce zostanie wymieniony. Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta...
niema potrzeby sprawdzania szczeliny pokrywa ma ograniczniki i nie da sie za blisko dokrecic , miganie lampki oznacza wypadanie zaplnow i nalezy sprawdzic swiece, kable zasilanie ,paliwem ewentualnie kolo foniczne ,,,, potrafi mrugac jesli bylo zdejmowane do wymiany paska rozrzadu i nie zostalo ponownie zaprogramowane
Tak to było dokładnie to :) szkoda, że wykryłem to podczas rozruchu auta jak mi się spalił pasek klinowy :D alternator po wyciągnięciu został wyczyszczony papierem ściernym i innymi środkami tylko przy próbie skręcenia górna obudowa pękła na pół :( ale przynajmniej mamy powód, dla którego tak się działo :). Teraz tylko go oddać do renowacji myślę :)...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
jezeli cos pierwszego to z silnikiem max 1200ccm. samo kupno to nie wszystko- zostaje jeszcze pzerejestrowanie (coś ok 200zł) i ubezpieczenie ( przy braku zniżek to min 500zł - koszt może wynieść i 1000zl w zaleznosci od pojemnosci silnika) tak wiec dysponujac kwota 4000 zostaje na samochod ok 2000 ;-) a w tej kwocie nie zaszalejesz. bo przeciez trzeba...
Trasy 2000 km w pięć osób i rozważanie pognitego Seicento albo Matiza za 3500 zł. Dobry trolling. Witam, A pamiętasz rajdy Złombol ? Jak czytam taki temat takie mam skojarzenie. Uważam że jak najbardziej do przejechania pod warunkiem że jedna z osób w samochodzie zna się na mechanice pojazdowej. W tych pieniądzach uparcie rozważał bym Lanosa. Wyszukać...
NIGDY nie spotkałem się z urwaniem tego łańcucha w 900-tce w Seicento/Cinquecento/uno/panda/127, jedynie co, to tam się rozpadają napinacze tego łańcucha a konkretnie to wspornik, który można pospawać i to dalej działa, zresztą nawet z uszkodzonym rozrząd nie przeskakuje tylko jarmoli, więc albo ktoś wymienił oryginalny rozrząd na jakiś śmieć (np KAZ)...
Z doświadczenia z sejczami to mogę Ci Koleżanko poradzić sprawdzić: - przewody alternator-akumulator-rozrusznik, masę także - pasek alternatora - regulator napięcia - akumulator (nic nie napisałaś o czasie jego użytkowania może przyszła już na niego pora) Pozdrawiam userów machanicznych pamarańczy :) PS. może zastanów się nad zmianą mechanika skoro...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Przy hydropopychaczach niekoniecznie, ale przy mechanicznej regulacji to nie wiem. To może jednak korby, tylko powinny się tłuc conajmniej tak samo na gorącym. Zdjemowałeś pasek osprzętu żeby wykluczyć pompy, rolki, alternator? Co do ciśnienia oleju, pytanie gdzie jest tam czujnik (na górze czy na dole silnika)? Zwykle kontrolka świeci się przy ok 300kPa...
Problem po roku od ostatniej wizyty tutaj rozwiązany. Może komuś się kiedyś przyda - więc wyjaśniam, że NAJPRAWDOPODOBNIEJ wina leżała po stronie źle ustawionego rozrządu. Poprzedni właściciel jak zmieniał rozrząd, pasek ustawił o kilka zabków za daleko na kole, w normalnej jeździe nie było to odczuwalne, poza tym że silnik chodził trochę bardziej niż...
ok, nie jestem na tyle dośiwadczony zeby rozbierać alternator, ale sprawdze miernikiem, gdy go zdobędę, prąd ładowania akumulatora. SC jest z 2001 roku, ma 33500 km i w tym momencie wymieniałem pasek klinowy i akumulator - jedno zaraz po drugim. Kupiłem ten samochod w takim stanie, piszczał pasek - wymieniłem, siadł akumulator - wymieniłem. Nie wiem...
Wczoraj zakupiłam Seicento 98r 900 silnik. Jechałam w deszczu do tego koleiny na drogach pełne kałuży. Dziś rano zadowolona odpaliłam auto do pracy. Zauważyłam, że zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Wiedziałam, co to oznacza, ale nie miałam wyjścia musiałam zrobić 25 km do pracy. W połowie drogi kontrolka zgasła, jednakże potem znów się zapaliła....
pasek klinowy seicento pasek rozrządu seicento seicento pasek alternatora
pamięć tomtom zawór gazowy piekarnika wykorzystać wyświetlacz radia
falownik powmr fotowoltaika balkonowa
Diagnostyka przeskoczenia łańcucha rozrządu w Nissan Qashqai 1.2 benzyna Przekształcenie prądu stałego w zmienny za pomocą diod, rezystorów i kondensatorów