Przyczyn może byc kilka więc może lepiej gdybyś zostawił ten problem w warsztacie u jakiegoś elektryka zanim podniesiesz sobie koszty poprzez nieświadome uszkodzenie czegoś podczas swoich poszukiwań ? pozdrawiam
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
Od przekaznika i jego sterowaniu z ecu
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
standard, jak jest gaz to pewnie się jeździ na ciągłej palącej rezerwie przez co pompa paliwa zaciąga syf i się dusi ! Ja bym stawiał na pompę paliwa !
Wymieniałeś samą pompę , czy cały zespół? Samą pompę - zle załączyłeś pompę. Przeleć przewody od przekaznika do pompy i masę na pompie.
Tak te trzy zatrzaski
Słuchaj, jeżeli po włączeniu zapłonu nie działa Ci pompa paliwa i nie ma kontrolki wtrysku przez chwilę to znaczy że sterownik silnika nie działa. Może brakuje mu zasilania. Tutaj szukaj a nie przy pompie paliwa. Po włączeniu zapłonu ma się na chwile zaświecić kontrolka wtrysku. Kolega m789 wskazał Ci gdzie jest plus po stacyjce na wtyczce - jest to...
O to chodzi? [url=http://forum.samnaprawiam.com/silni...
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Jak delikatnie montowałeś zderzak ? jeśli nie zbyt to sprawdź bezwładnościowy może zadziałał .
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Pewnie w pompie paliwa!
jesli sie do konca wyjezdzi to niekiedy trzeba poczekc okolo 15 minut . bo musi naleciec u obudowe pompy wszystko zalezy od tego jak szczelny jest zaworek w dnie obudowy . a najlepiej zalac okolo 20 l wtedy zaleje sie od gory jesli masz gaz to trzeba zalozyc przekaznik odcinajacy pompe przy jezdzie na gaz wtedy pompa niebedzie niepotrzebnie pracowac...
odkrec korek baku i posluchaj czy nie cichnie.moze miec zepsute odpowietrzenie Zwracaj uwagę na daty publikacji w postach. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i właściwą pisownię. Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.
Na kostce dochodzącej do pompy jest też czujnik poziomu paliwa...
Niech Panowie sprawdzą, czy pompa wyłącza się po wyłączeniu zapłonu. Jeśli nie, to rozładuje akumulator i sama też może ulegać uszkodzeniu.
ja nie mam imo po czym rozpoznać czy sterownik do mnie bedzie pasowal
Przy progu idzie wiązka, tam przeważnie wcinali się w przewód pompy paliwa. Wystarczy połączyć jak w oryginale.
Dzień dobry forum Posiadam benzynowego Fiata Seicento 0.9 2000r, wtrysk jednopunktowy, który nie odpalał ponieważ nie działała pompa paliwa. Sprawdziłem wszystko i okazało się, że przekaźnik pompy paliwa nie ma masy. Więc pompa paliwa nie uruchamia się. Kiedy zasilam przekaźnik zewnętrzną masą, samochód uruchamia się i działa płynnie, ale czerwony błąd...
Ok a ten pod kierownica czerwony koło niebieskiego do czego słuzy ??
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Sprawdź czy pompka paliwowa podaje paliwo. Może filtr paliwa zatkany.
Powiększ sobie ten obrazek do wiekości rzeczywistej(weź na wzór siłownik) i zmierz sobie na monitorze. Ja tak jutro zrobie :), bo też mnie cieńki czeka. Swoją drogą zawsze zakładałem uniwersalne, ale przetestuje to. No chyba że lepsze będą stare sprawdzone metody :)
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Urwana masa silnika, to bym sprawdził wpierw.
Mozna oddzielic sama pompe od czujnika ale sama pompa jest nie rozbieralna i nienaprawialna.
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Seicento ile ma pompa paliwa bar 1.1 a ile ma brava 1.2 16v
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Czyli jak się rozkręci wiatrak to pompa paliwa sie wyłącza? Tak to zrozumiałem.
Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa.
Powinno działać ale po co ciągnąć przewód skoro ten istnieje? Naprawić uszkodzenia i powinno działać.Coś w tej wiązce będzie pewnie bo tam dużo obwodów się łączy a pompa pobiera znaczny prąd z układu i jeśli złącze brudne wewnątrz to rezystancje powstają i przepływ utrudniony W wymienionej wiązce właśnie łączy się przewód z pinu 87 przekaźnika z przewodem...
Miałem problem z zakłóceniami generowanymi przez pompę paliwa w Seicento 1.1 MPI. Odkłóciłem ją filtrem silesia FPpz-B08 0,1uF+2x2500pF+2x2,5mH.
W seicento z tyłu po prawej stronie jest bak paliwa i przewody idące do pompy paliwa. Może niechcący uciąłeś przewody idące do pompy paliwa.
filter paliwa trzeba jeszcze zawsze do pompy
Gdzieś Ci kolego ewidentnie robi zwarcie ktoryś kabel sie przetarł bądź jest poluzowany na śróbce ????? szukac a ktory bezpiecznik (NR??) Ci pali (pompa paliwa??)
to może to być regulator ciśnienia paliwa albo pompa paliwa
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Raczej FPS czyli system przeciw pozarowy , auto było uderzone i wyskoczył wyłacznik inercyjny pompy paliwa , trzeba go wcisnąc
Trzymaj schemat z rozpisem złącza sterownika.
Regulator ciśnienia paliwa w mono wtrysku lub zanikające ciśnienie z pompy paliwa.
Witam tak zgadza sie był tam i po załączeniu autko pali jak przed wypadkiem . Dziekuje za informacje Pozdrawiam Łukasz
Pierwsze co bym sprawdził to: pompa (dokładnie to wymontowanie całej pompy i wyczyszczenie kosza/siatki filtrującej paliwo), filtr paliwa przy zbiorniku jeżeli to 900-setka. Być może jest tak że jest w gazie i może pompa też pracuje cały czas i jest już przytarta i nie daje odpowiedniego ciśnienia paliwa.
sprawdź wyłącznik uderzeniowy
Czujnik uderzeniowy odłącza pompę paliwa a tobie z tego co piszesz paliwo pompuje pompa.
Kierunki w lewym boczku na białej kostce niebieski i niebieski z czarnym. W tym samym miejscu pompa paliwa chyba brązowy. A szyby elektryczne znajdziesz na włącznikach.
Kontrolka jest podłączona osobno. Jak w starych samochodach. I to normalne zjawisko. Zawsze można wyjąć kosz z pompą paliwa i dorobić tłumik na osi pływaka.
Witam, nie wiem czy ja mam tylko takie szczęście (znaczy moi klienci) bo mam w warsztacie teraz cztery seicento na wymianę pompy paliwa i zbiornika paliwa bo benzyna ma kolor kawy z mlekiem ,zbiornik rudy z zabarwieniem czarnym :D a pompy popiskują i od tej korozji i ciśnienie prawie bliskie zera :D , a seijasy uzyskiwały 30km/h :D , a co ciekawe koledzy...
Przewody i wężyki posprawdzałem. Wtyczki też potraktowałem sprayem do złącz elektrycznych. Jeśli chodzi o czujnik wstrząsowy, to wydaje mi się, że powinien on wyłączać pompę paliwa. W moim wypadku w stanie awarii pompę słychać.
Słychać że pompa paliwa pracuje. Sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa , oraz filtr paliwa , jest w okolicy zbiornika.
Przydało by się zrobić "porządny" przegląd, bo z twoich opisów nic nie wynika ? (chyba że pompa do wymiany) , lub połączenia.
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
sprawdż odpowietrzenie zbiornika paliwa w przewodzie wlewowym rurki /wyglądają jak peszel/mniejszej średnicy muszą być drożne jest też zawór do wyrównywania ciśnienia pomiędzy zbiornikiem a otoczeniem/powietrze wchodzi do zbiornika paliwa niwelując tym samym podciśnienie panujące podczas pracy pompy paliwa .rada sprawdz jak seicento śmiga bez korka...
Nie dowiesz się jak nie zbadasz wydatku
Sygnał z cewki przekaźnika pompy paliwa, tak, to nie pomyłka !
Dzien dobry!! Szukam schematu instalacji elektrycznej dot. czujników paliwa, pompy paliwa do seicento 1100..dziekuje z goory pozdrawiam
Pompa jak działa to ją słychać... no więc słychać ją?
Pod maską przy ścianie grodziowej z lewej strony jest czarny dekiel, pod nim są 2 przekaźniki i bezpieczniki, jeden od zasilania wtrysku, drugi od pompy paliwa. Ale gdyby tam było coś nie tak, to nie zapalała by się kontrolka wtrysku i (lub) nie było by słychać pompy paliwa
oki prosze
Dzięki front247, to też bardzo pomocne jednak mam teraz problem dosyć głupi ale nie mogę tego rozwiązać Otóż jako że Seicento ucięte w połowie i bak osobno to mam nie wiem jak podłączyć paliwo żeby to odpalało. Po środku Seicenta pod spodem biegną dwa niebieskie przewody i do obydwu już podpinałem pompę paliwa którą umieściłem w wiaderku z paliwem...
Jest iskra ?, pompa paliwa pracuje ?, wtrysk(i) mają kluczowanie ?
To nie zawór a regulator ciśnienia paliwa. Dawniej był na listwie paliwowej (nawet sterowany podciśnieniem z kolektorta ssacego) teraz fiat montuje na wyjściu z pompy paliwa
LPG nie odcina pompy. Sprawdź zasilania na ECU. Iskra jest? CODE się nie świeci?
na to skladac sie moze wiele rzeczy-swiece,kable,filtr paliwa,filtr powietrza,pompa paliwa,syf w gazniku.ale kiedy to wszystko masz na bank sprawne to trzeba poddac auto badaniom w serwisie.powinno wykazac. a moze po prostu wina benzyny?
Pod maską masz przekaźnik pompy paliwa, wepnij się w jego obwód, włącznikiem (nawet nie trzeba przekaźnika) i zamontuj włącznik gdzieś wewnątrz auta.
Panowie zagadka rozwiązana,wtyczka nad chłodnicą-zaśniedziałe styki.Dziękuje wszystkim za pomoc,pozdrawiam.
Zdejm pokrywe wtrysku i zobacz czy wtrysk podaje paliwo i czy podczas kręcenia pompa paliwa pracuje.
Sprawdź immo.
Problem rozwiązany pompa paliwa dziękuję wszystkim za podpowiedzi
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Co z tą pompą - słyszysz ją przez kilka sekund od włączenia zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem)? Możesz rozpiąć szybkozłączkę przy filtrze paliwa, włożyć wężyk do butelki i włączyć zapłon. Dostęp do pompy masz pod tylną kanapą, jak nie masz zatankowany "pod korek" to nie musisz spuszczać paliwa by wyjąć pompę.
a kto nie gasi silnika po stłuczce? chyba tylko ten, kto chce spierdzielić z miejsca wypadku ;) a jak bardzo chcesz to sobie załóż w szereg z tym kablem do masy taki pstryczek co wyskakuje w przypadku zderzenia rozłączając zasilanie - np z seicenta, na złomie będzie kosztować z 10zł. w CC i SC jest właśnie w szeregu z pompą paliwa i odcina ją przy uderzeniu...
Poszukaj sobie zdjęć takiej pompy i będziesz wiedział jak to wygląda. Sugerował bym kupić fabrycznie nowy zbiornik, bo kosztuje on niewiele. Tylko pamiętaj że inne są do gaźnika, inne do wtrysku. Pompa powinna pasować od seicento.
Jak wymieniałeś zbiornik to prawidłowo włożona pompa z pływakiem.
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Miałem kiedyś podobny przypadek , co prawda w Suzuki Swift - tam winę miała słaba wydajność elektrycznej pompy paliwa.
Próbowałem z palca czarny odpalać, ale nadal nie zapaliła się ani kontrolka ani pompa paliwa ani tym bardziej auto. :/ Wiązka przynajmniej między przekaznikami a sterownikiem jest ok. Na pin 26 też dostaje +12V więc chyba ok. A powiedzcie mi proszę, dlaczego mimo załączenia czerwonego przekaźnika nadal nie słyszę pompy paliwa?
Pompa paliwa przypadkiem się nie przyciera?
Ale zmiana tematu a może nie ma paliwa w baku, albo pompa paliwa nie domaga sprawdzone ciśnienie ? A jeszcze tak myślę jak byś sprawdził ciśnienie sprężania w cylindrach.
Aha czyli podczepie miernik pod sonde i zobacze czy sonda pracuje od 0.1 do 1v?wtedy będe mial juz pewnosc czy sonda jest dobra tak? Jedyny miarodajny test to porównanie odczytu lambda z ECU (jest ok - 1.0) z odczytem z analizatora spalin na stacji diagnostycznej. Żadne inne pomiary nie dadzą potwierdzenia czy sonda działa prawidłowo (nie przekłamuje)....
pod przekażnik pompy paliwa,dolny koniec uzwojenia
... i łatwa do zatarcia pompa paliwa w zbiorniku, która nie lubi nawet jeżdżenia na rezerwie, nie mówiąc o wyjeżdżaniu paliwa do 0. Zacznij więc od sprawdzenia czy pompa podaje paliwo.
No właśnie wlałem troszkę paliwa i psiknalem plakiem. nie zagadał :( pompa paliwa zamówiona, wymienię i będę sprawdzać :)
Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ?
Sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa . Może zrobiłeś jakieś zwarcie.
Nie ukrywam, że chciałbym "ułowić" kolejnego beta testera ;) ale pytanie pomocnicze - czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku?
Zapewne brakuje mu paliwa. Filtr i pompa do sprawdzenia.
Przekaźniki za schowkiem są temu winne. Nie pamiętam teraz jego oznaczeń, ale masz obok niego napisane do czego służy. A to taki przekaźnik. https://sklep.regmot.com.pl/przekaznik-p... W lokalnych sklepach jak poszukasz znajdziesz taniej.
Z ciekawości- za co odpowiada czerwony przekaźnik w kabinie? Czy w razie awarii tego odpowiedzialnego za pompę paliwa można jechać na wsadzonym tym z kabiny? Wycieraczki i spryskiwacze przód/tył, nadmuch powietrza, zapalniczka . Tak że można podmienić ale komfort jazdy ucierpi
Witam, Fiat SC 1,1 mpi (to samo co Fire/Sporting itd) jest zamulony, po przetestowaniu apką "Car timer" wynik 0-100 jest kiepski ok 18 sek. Podczas gdy inne auta, osiągają wartości +/- z fabryki czyli mierzy poprawnie (np Vectra C 1,8, albo Golf V 1,9) Co w takim silniku po 20 latach może powodować tak słabe osiągi? Pompa paliwa? świece/cewki?
Sprawdź przekaźnik wtrysku i pompę paliwa. Częstą przyczyną jest zapchane rdzą sitko na pompie. Metalowy zbiornik itd...
To co sprawdziłem: benzyna, wtrysk, iskra, immo, pompa paliwa No i?
Jest pokazana pompa, na niektórych także wskazana jej lokalizacja - czego więc nie rozumiesz?
Pierwsze co leci w tym aucie po zwarciu plusa z minusem to sterownik silnika. Sprawdź czy jest iskra i czy pompa paliwa pracuje po przekręceniu kluczyka na zapłon.
A czy uszkodzony akumulator pozwoliłby mi bez przeszkód wrócić do domu? Wydaje mi się, że na wolnych obrotach alternator dostarcza mniej prądu niż pobiera układ zapłonowy, pompa paliwa, światła itp.
Sprawdź wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa, jest na ścianie grodziowej nad tunelem środkowym schowany za nagrzewnicą.
Skoro masz przyrządy to czemu nie zaczniesz z nich korzystać ? Lenistwo ? Może być czujnik wału, raz miałem tak w seicento że ciśnienie książkowe, nowa pompa paliwa a auto ciężko paliło jak postało, zimne, przyjechało z innego warsztatu. W końcu wsadziłem swoją pompę używkę i auto pali do tej pory od strzała !
Sprawdź ciśnienie paliwa ,pompa może pracować ale nie będzie podawać paliwa częsta usterka oraz odczyt usterek z sterownika silnika.
Jeszcze warto potwierdzić usterkę bo wydaje mi się że jakby samo immo blokowało to pompa paliwa by pracowała a nie byłoby zapłonu i wtrysku paliwa. Po przełożeniu auto B w ogóle na nic nie reaguje. Było słychać pompę paliwa po kluczyku?
pompa paliwa seicento seicento bezpiecznik pompa paliwa seicento pompa paliwa wymiana
chrysler diagnostyka regulacja kontrast wyświetlacz daewoo ustawienia serwisowe
motorola wymiana baterii wymiana baterii telefonie
Lusterko zewnętrzne Audi A6 C5 1.8 2000 - liczba pinów Wymiana serwa hamulcowego VW Touareg 1 2.5 TDI