Witam:) Seicento 1.1 suit dziś chciałem na głupa sprawdzić który przekaźnik jest od pompy paliwa w seicento mam takie dwa w komorze silnika obok ECU pod osłoną wyciągnąłem najpierw jeden przekręciłem zapłon kontrolki zaświeciły układ podał paliwo i zapaliłem później wyciągnąłem drugi ( i włożyłem z powrotem ten pierwszy) kontrolki tym razem zapaliły...
Miałem kiedyś podobny przypadek , co prawda w Suzuki Swift - tam winę miała słaba wydajność elektrycznej pompy paliwa.
Dzien dobry!! Szukam schematu instalacji elektrycznej dot. czujników paliwa, pompy paliwa do seicento 1100..dziekuje z goory pozdrawiam
Czy twój post wniósł coś ważnego? Jakąś wskazówkę,uwagę? Uważam że tak tyle że nie pojąłeś tego Jak chcesz to zamawiaj,ale tak się nie robi. Jak chcesz naprawić tanio to trzeba zrobić diagnozę, jak chcesz drogo to kupujesz części na pałę bo ktoś napisał na forum że to może być to lub to. Nie ma iskry ale czy sterownik silnika widzi obroty wału? Może...
A nie czasem z przekaźnika pompy paliwa?
Da się naprawić, potrzebna rzetelna diagnostyka i analiza spalin. Dodano po 28 Ciśnienie na pompie paliwa sprawdzone?
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Witam, Wiem że w wielu miejscach temat był już przerabiany, są dostępne instrukcje jak to zamontować, jednakże prosiłbym o pomoc ponieważ chyba jednak z różnych lat produkcji samochody miały różne instalacje elektryczne, albo ja nie umiem tego samemu rozgryźć - chodzi o jeden kabel podający impulsy do obrotomierza, Fiat Seicento 1100 MPI z 2004 roku....
Witam serdecznie. Mam problem z moim seicento... 1100 MPI 2004R. (benzyna) Po dodaniu gazu "dławi się" (jakby nabierał powietrza-po czym dostaje "kopa" i frunie jakby je wypuszczał). W niektórych sytuacjach zaczynała po takim "duszeniu" mrugać ikona silnika po czym gasł samochodzik...ale czasem wchodził w obroty i jechał dalej...Raz zdarzyło się że...
Witam! Mam podobny problem. Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra skoczy 2-3 razy i koniec.Później czasem skoczy ale rzadko ale jak kończe kręcić rozrusznikiem też skoczy i jakby chciał zaskoczyć. Kręce 2,3,5 razy i nic a za którymś razem zaskoczy od razu. Czujnik na wale dobry, Pompa paliwa chodzi w momencie próby rozruchu i wtrysk też więc sterowanie...
Właśnie czytałem już i dalej nie wiem jak to zrobić... Nie wiem który to i gdzie jest kabel od pompy paliwa i co jak podlaczyc... Myslalem ze poprostu ktos kto juz zakladal w SC napisze mi jak to zrobic
Witam! Spróbuje się podpiąć pod temat. Nigdy nie byłem posiadaczem Seicento. Sprawa wyglada tak. Syn jeździł firmowym autkiem niestety nie znam dokladnie wersji, zagazowany, i ponoć po drodze mu "zdechł". Zasugerował mi rozładowanie akumulatora i poprosił o pomoc w wymianie. Na miejscu postoju ponieważ jest juz zimno akumulator rzeczywiście był wyładowany....
Witam wszystkich zainteresowanych. Pompa paliwa w Sienie dobiegła końca, ciśnienie dawane nie spełniało normy. Zdecydowałem, iż w dobrej cenie miałem możliwość kupienia pompy stosowanej w samochodach z JEDNOPUNKTOWYM WTRYSKIEM PALIWA FIAT CINQUCENTO 0.9 FIAT CINQUCENTO 1.1 sporting FIAT PANDA I (do 2003) 0.9 FIAT PUNTO 55 1.1 FIAT PUNTO 60 1.2 FIAT...
Witam mam problem z seicento. Dzień przed usterką auto normalnie jeździło itp i wszystko było ok. Następnego dnia rano nie odpaliło. Wogóle nie kręci rozrusznikiem. Rozbierałem rozrusznik i wyczyściłem wszystko, potem podałem plus na cienki kabel i rozrusznik kręci wiec jest ok. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie na napięcia na kablu wychodzącym...
Wątpię aby to byłą wina immo bo wtedy nie powinno być też iskry. Jak brzmi opis tego błędu? I tu się mylisz kolego pacjent opel Combo. Immo wyłącza tylko pompę paliwa i wtryski. Na gazie można odpalić i jeździć. Podobnie może być w seicento.
Witam. Wiem, że podobne tematy były, ale żaden z nich nie odpowiedział mi na mój problem. Otóż dwa dni temu mojej żonie zabrakło paliwa, podjechałem do niej, żeby odpowietrzyć pompę. Po wyciągnięciu przewodu polało mi sie trochę paliwa na kostkę (piszę wszystko jak było), niestety po przekręceniu klucza paliwo nie poleciało. Zawołaliśmy assistance,...
Witam Tak jak w temacie.Autko stało dwa dni bez odpalania, bo zmieniałem zderzak. I dzisaj próbuje odpalic i nic wogóle nie słychać pompy paliwa. I wogóle nie pojawia sie napięcie na zaciskach od pompy. Prosze o pomoc.
Od razu immo i od razu mostkować. :-( Trzeba zacząć od początku, czyli jak pisałem wcześniej. Po nitce do kłębka :-). Mogę ci wysłać na maila książkę od Seicento. Może jest podobnie w CC, to sobie sprawdzisz którędy prądzik pomyka.
Czujnik uderzeniowy odłącza pompę paliwa a tobie z tego co piszesz paliwo pompuje pompa.
Jeszcze warto potwierdzić usterkę bo wydaje mi się że jakby samo immo blokowało to pompa paliwa by pracowała a nie byłoby zapłonu i wtrysku paliwa. Po przełożeniu auto B w ogóle na nic nie reaguje. Było słychać pompę paliwa po kluczyku?
Witam. Czy tojest SPI, czy już MPI ? Przyczyn może być kilka. 1. Zatkany filtr paliwa i brak wystarczającej ilości na wyższych obrotach. 2. Zbyt niskie ciśnienie paliwa spowodowane zacierającą się pompą paliwa ( dość częsty przypadek w tych samochodach, zwłaszcza kiedy się jeździ na głębokiej rezerwie :) . 3. Poległ regulator ciśnienia paliwa. 4. Jest...
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Witam. Posiadam Fiat Seicento 0.9 w benzynie 2002 rok od kilku miesiecy. W aucie ostatnio 2 razy padł akumulator w odstępie tygodnia, ślizga się pasek klinowy który wkrótce zostanie wymieniony. Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta...
W seicento z tyłu po prawej stronie jest bak paliwa i przewody idące do pompy paliwa. Może niechcący uciąłeś przewody idące do pompy paliwa.
Witam, po wymianie silnika na drugi ze złomu mam problem z jego odpaleniem. Rozrusznik kręci jednak nie pracuję pompa paliwa. Zaraz po przekręceniu zapłonu zaczyna wyć pod maską czerwony przekaźnik właśnie od pompy paliwa i przygasają kontroli. Po jakimś czasie przekaźnik przestaje hałasować i kontrolki świecą się normalnie, przy czym cały czas pali...
Witam. Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem, gdy troszkę się nim przejadę i zgasze silnik ponowne odpalenie to tragedia. Czasami odpali za 2gim razem czasami za 7. Byłem w ASO - egzaminer nie wykazał błędów, znajomy mechanik sprawdził ciśnienie w pompie paliwa - 0.9 bara(normalnie powinno być 1,5) ale pozatym przy odpalaniu nie ma iskkry...
Jeżeli świece są suche, to nie dostaje paliwa. Problem może występować nieregularnie, a winny może być przekaźnik odcinający pompę paliwa (o ile gazownik go zastosował).
Sprawdź przekaźnik wtrysku i pompę paliwa. Częstą przyczyną jest zapchane rdzą sitko na pompie. Metalowy zbiornik itd...
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Witam po wymianie baku pompa paliwa po dłuższej jeździe ok 10 km na LPG zaczyna "buczeć" głośno pracować (pompa pracuje cały czas nie ma odcięcia po przełączeniu na LPG). Gdy auto jest ciepłe (ok 5 min postoju) buczenie pojawia się już po ok 2 km. Czy to zbliżający się koniec życia pompy ? Przy wymianie baku była czyszczona siatka przez którą jest zasysane...
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
Witam Mam Seicento z silnikiem z Punto 1.2 8v. Auto szarpie i ciężko wkręca się na obroty. Kiedy dodaje powoli gazu wchodzi na obroty w miarę płynnie lecz kiedy dodam gazu gwałtownie to muli, dusi się, przerywa i tak jak pisałem wyżej ciężko wchodzi na obroty. Acha co najdziwniejsze, że auto na zimnym silniku chodzi całkiem dobrze (raczej bez problemów),...
Odłączyłem przewód paliwa przekręciłem zapłon paliwo leci a auto nic co jakiś czas strzeli ale nie zapala. To, że paliwo leci, nic nie mówi. Trzeba zmierzyć, jakie jest ciśnienie w układzie, bo osobiście stawiam na pompę lub regulator ciśnienia paliwa.
Rano jak wstaje to jest problem trzeba tak cykać stacyjką, żeby ruszył, jakbym kręcił rozrusznikiem cały czas to nie odpali. Może masz problem z pompą paliwa, filtrem paliwa itp. problemy. Jak "zaciągnie" paliwa to potem pali i jeździ. Po dłuższym postoju jak pompa słaba i filtr brudny to zanim pompa "dobije" odpowiednie ciśnienie to tak jest. Po przekręceniu...
Wie ktoś może czy da się ją naprawić,a jeśli tak to w jaki sposób? z góry dziękuje za pomoc.[/tex][/list]
Pompa paliwa mi piszczy kupiłem nową parę dni było cicho i potem znów to samo się dzieje jaka jest przyczyna w jaki sposób można temu zaradzić
witam mam problem z seicento, nie chce odpalić, kręci rozrusznik ale nie załącza pompy paliwa. postaram się dokładnie opisac problem i prosze o pilną pomoc zacznę od początku otóż moja siostra jechała na resztkach paliwa aż auto zgasło i nie chciało odpalić, kręcił rozrusznik i załączałą sie pompa, uznałem że zatarł się silniczek pompy i go wymieniłem,...
z tego co mnie się wydaje to odcina mu zapłon a kolega napisał by czy pompa paliwa pracuje ,może czy iskra jest i czy kontrolki się świecą bo w ciemno to nie ma szans trafić a jak już to stawiam na odcięcie zapłonu Dodano po 1 a immo to najprościej pisząc odcina jakiś obwód np pompę paliwa
Pacjent to Seicento 1.1 MPI Jakiś czas temu pojawił się problem z uruchomieniem silnika jak auto postało dłużnej. Za pierwszym odpaleniem dusił się i gasł, za drugim razem odpalał normalnie jakby się nic nie stało i jezdził normalnie. Poziom paliwa był około/poniżej 1/4 baku. Pojechałem na stacje, zatankowałem pol baku i... problem zniknął. pomyślałem...
Witam, Mam trochę dziwna usterkę mojego Fiata Seicento. Pewnego ranka samochód nie zapalił, okazało się że nie podaje paliwa. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i włączyłem stacyjkę - brak podawania paliwa. Następnie odkręciłem blachę nad pompą i sprawdziłem napięcie na stykach 2-4 i pojawiło sie 12V na dosłownie 2 sekundy po włączeniu stacyjki. Następnie...
Mam pytanie gdzie jest regulator ciśnienia paliwa w tym układzie. Pompa bez powrotu.
witam wszystkich.mam problem z fiat seicento 900 po przekreceniu kluczyka swieca sie kontrolki z ladowania, oleju i recznego hamulca rozrusznik kreci ale nie pokazuje wtrysku,pompa paliwa sie nie odzywa i nie slychac pracy zadnych przekaznikow prosze o pomoc pozdrawiam
Witam. Mam taki problem z SC a mianowicie dochodzi mi napięcie do wtyczki od pompy ale o jakimś małym natężeniu (nie świeci żarówka). Ponadto po podpięciu pompy zanika. Bezpieczniki i przekaźnik paliwowy sprawdzony. Problem sam nagle się pojawił. Dodam tylko, że SC jest z gazem i przy przekręceniu kluczyka nie ma pyknięcia z elektrozaworu a zawsze był....
Witam serdecznie, Mam dziwny problem z samochodem. Pewnego pięknego dnia po długim nieużytkowaniu autka padł akumulator. Fakt, był stary, więc od razu kupiłam nowy, jednak po podpięciu go, samochód dalej nie chciał odpalić. Okazało się, że padła pompa paliwa. Przyznałam się więc w duchu do winy, gdyż ostatnio zdarzało mi sie jeździć na rezerwie. Pompa...
Auto dziś nie odpaliło. Po rutynowych sprawdzeniach (iskra/paliwo) stwierdziłem iż nie pracuje pompa paliwa. Na zaciskach przy pompie brak napięcia. Po zmostkowaniu przekaźnika pompy - napięcie się pojawia, pompa pracuje, bezpiecznik pompy (ten duży 20A ) jest ok. Natomiast po przekręceniu kluczyka przekaźnik się nie rusza, podmieniałem przekaźniki...
Witam. Mam problem z zapaleniem Seia, nie dziala pompa paliwa. Przez jakis tydzien zapalal bardzo ciezko, migaly kontrolki, cos szybko cykalo pod maska nad lewym nadkolem. Okazalo sie, ze przewod masowy z prawego nadkola do silnika byl skorodowany, wymienilem przewod i sterownik od pompy (czarny 13, obok centralki sterowania). Teraz kreci rozrusznikiem...
Witam. Zakupiłem seicento : Seicento sporting 1.1 Spi co za tym idzie po zakupie samochodu standardowo zacząłem robić procedury czyli wymiana podzespołów tj. Rozrząd (pasek napinacze, pompa wody) Mianowicie rozebrałem pokrywy wszystko oczywiście za cechowane na fabrycznych punktach oraz moje dodatkowe by odpowiednio założyć pasek Wszystko elegancko...
Witam proszę o pomoc obiawy brak, masy skorodowała ukruszyła sie przy złączce od karoserii. Bylem 100km od domu postanowiłem jakoś to połaczyc i sie udało dojechałem PRAWIE do domu,przed domem autko zgasło aktualnie brak iskry pompka paliwa cały czas pompuje, rozrusznik kreci kontrolka od wtrysku gaśnie
Temat trochę stary ale od niedawna też mnie dotyczy auto to fiat seicento 1,1 mpi 2001r z instalacja elpi gaz 2 generacji Pewnego razu pojechałem do sosnowca i jeździłem kontrolka rezerwy sie paliła ale wskaźnik pokazywał jeszcze paliwo dojechałem na stacje zatankować lpg i co nie odpali na benzynie, na gazie awaryjne odpalanie nie działa i problem...
Witam. Kieruję się do Państwa z takim oto problemem. Padł mi immobilizer (zewnętrzny, na taką pastylkę) w seicento 900. Oddałem go do serwisu i mi go usunęli (odłączyli) po czym stwierdzili że pompa paliwa jest padnięta...ok zbieg okoliczności stwierdziłem...lecz serwis za wymianę zażądał 380zł ( a była to kwota za duża jak na kieszeń studencką) ...więc...
Witam. Jestem szczęśliwą posiadaczka od 3 lat fiata seicento 1.1 Auto miało być tanie w utrzymaniu, po prostu wsiadam i jadę. Okazało się że oprócz bieżących napraw, co jest logiczne wszystko się zużywa, od prawie dnia kupna samochodu i momentu jeżdżenia nim doszło MEGA spalanie. Na pełnym baku 35l przejeżdżam nie całe 400km. Kontrolna zaczyna się palić...
Poszukaj sobie zdjęć takiej pompy i będziesz wiedział jak to wygląda. Sugerował bym kupić fabrycznie nowy zbiornik, bo kosztuje on niewiele. Tylko pamiętaj że inne są do gaźnika, inne do wtrysku. Pompa powinna pasować od seicento.
Zgadzam sie z kolegami powyżej ... Żadna pompa paliwa nie lubi pracy na sucho ...Ale radzę najpierw wymianę filtra paliwa na nowy , jeśli dobrze pamiętam znajduje się on po lewej stronie tuż za fotelem kierowcy ( oczywiście na zewnątrz samochodu ) jest na tzw. szybko - złączach , więc nie będziesz miał problemów z demontażem . Jeśli wymiana filtra nie...
Mam problem z pompą paliwa. Generalnie problem tkwi w tym że gdy włącze zapłon pompa paliwa powinna uruchomić się na kilka sek i wyłączyć się lecz jest tak że pompa chodzi cały czas co od czego powinienem zacząć diagnozę ?
Witam. Problem jest następujący. SC 1.1 SPI którego posiadam nagle przestał odpalać. Na świecach niema w ogóle iskry oraz do cewek nie dochodzi żadne napięcie. Jednocześnie nie załącza się nawet pompa paliwa, przekaźniki w komorze silnika sprawdzałem są w porządku . Pytanie brzmi czy miał ktoś z czymś takim do czynienia. Czy może brakuje mu prądu lub...
Witam Mam problem z pompą paliwa , słychać że pracuje ale nie podaje paliwa , próbowałam odpowietrzyć nic to nie dało , wszystkie bezpieczniki są sprawne . Nie do końca wiem którędy biegną przewody od pompy by sprawdzić ich stan . Może ktoś wie jak to zrobić aby odbyło się bez wizyty u mechanika .?
Na początek radził bym: 1). Może filtr paliwa przypchany. 2). Druga sprawa - radził bym wymontować pompę paliwa i dokładnie wyczyścić cały kosz pompy, siatkę filtrującą.
Witam, mam problem ponieważ auto działało bez żadnych objawów usterek, aż nagle po zgaszeniu nie odpaliło. Sprawdziłem bezpieczniki - cztery duże za akumulatorem, w komorze silnika jeden od gazu, drugi w okolicy komputera oraz te w skrzynce bezpieczników w kabinie - wszystkie sprawne. Ze zmian jakie zauważyłem to: - po przekręceniu kluczyka pompa paliwa...
Witam, pewnego razu po przekręceniu kluczyka kontrolka wtrysku zapaliła się prawidłowo lecz nie odezwała się pompa, uznałem że to awaria pompy i wymieniłem na nową. Po wymianie bez zmian, więc wymieniłem też przekażnik pompy no i bez zmian. Idąc za ciosem pożyczyłem miernik i zabrałem się za pomiary napięcia, i tu zaczyna się ciekawostka, do przekażnika...
Witam! Szukałem podobnych tematów, które przejrzałem z góry na dół, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak, że Seicento nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka wtrysku i nie słychać pompy paliwa. Szukając przyczyn awarii w instalacji, czasami udało się go odpalić ale zazwyczaj nie trwało to długo. Co dziwne szukałem...
Bezpiecznik 20A EFI ? Od systemu wtryskowo -zapłonowego . Masz LPG i może gdzieś dotyka jakaś wiązka do masy? np odcięcie obwodu elektrycznego wtryskiwacza paliwa - na pewno zaizolowane ale kto tam wie czy od ciepła izolacja nie puściła itp . Podmień przekaźniki w komorze silnika na te z kabiny ale kolorami - czerwony na czerwony i czarny na czarny...
Panowie. Ostatnio prawie 2 razy pod rząd wyjeździłem paliwo do 0. Dziś chciałem podjechać na stację, ale auto po odpaleniu zaraz zgasło. Pojechałem po paliwo, ale po zalaniu już nie odpalił, a po przekręceniu zapłonu nie słychać w ogóle pompy. Pompa się pali czy zaciera. I jaki jest objaw. Czy może jednak coś z elektryką? Gdzie ewentualnie szukać?
Witam, więc tak - samochód jeździł jak zawsze, zaparkowałem na parkingu, po wyjściu z sklepu samochód już nie zapalił. W trakcie h olowania spróbowałem na zaciąg i załapał, wiec pojechałem o własnych siłach przez jakieś 2 km i znów wyłączył się. Odczekałem 10 min z myślą że zapalę, kr ę ciłem co jakiś czas i załapał na starter, przyjechałem do domu...
Witam. Wczoraj w nocy około 2:00 po przejechanym odcinku 110km o prędkości 90km/h zaparkowałam samochód pod blokiem. Dziś około godziny 14 próbując odpalić samochód kręcił ale nie odpalal. Zauważyłam, że wskaźnik paliwa pokazuje zero. Pojechałam drugim samochodem po 5l paliwa, po dodaniu i odczekaniu w dalszym ciągu było to samo, kręcił ale nie odpalal....
Witam posiadam Fiata seicento 900 z LPG, ostatnio podczas jazdy zgasł i nie chciał odpalić, nie słychać pompy paliwa oraz nie ma iskry, wymieniłem pompę paliwa oraz czujnik wału na nowy, przejrzałem wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki, podmieniłem sterownik i również echo, próbowałem podpiąć komputer ale w ogóle nie łączy się z ecu. Po przekręceniu...
Dzień dobry na forum Mam benzynowy Fiat Seicento 0.9 2000, wtrysk jednopunktowy nie odpalił bo nie działała pompa paliwa. Sprawdzam wszystko i stwierdziłem, że przekaźnik pompy paliwa nie dostaje masy. Więc pompa paliwa nie uruchamia się. Gdy zasilam przekaźnik masą zewnętrzną auto odpala i jeździ płynnie, ale na tablicy rozdzielczej nadal świeci błąd...
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
Witam. ja bym radził odciąć pompe paliwa. Odkręć pokrywe pompy paliwa pod tylnym siedzeniem. będą tam cztery kabelki 2 cienkie i 2 grube jeden z tych grubszych to zasilanie pompy. ten kabelek znajdziesz jak rozbierzesz próg koło siedzenia kierowcy, tam go przetnij i zobacz czy auto zgaśnie.
na to skladac sie moze wiele rzeczy-swiece,kable,filtr paliwa,filtr powietrza,pompa paliwa,syf w gazniku.ale kiedy to wszystko masz na bank sprawne to trzeba poddac auto badaniom w serwisie.powinno wykazac. a moze po prostu wina benzyny?
Jak wymieniałeś zbiornik to prawidłowo włożona pompa z pływakiem.
Sprawdz jeszcze czujnik połozenia wału. Tam jest tak, ze po przekreceniu zaplonu chwyta na stałe przekaznik głowny i na chwile przekaznik pompy paliwa. Pompa wytworzy cisnienie, po czym przekaznik po chwili pusci (jezeli nie właczysz rozrusznika). Jak sterownik zobaczy impulsy z czujnika (krecenie rozrusznikiem), to natychmiast podaje mase na przekaznik,...
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
witam, Mam problem z moim autkiem. sprawa wygląda następująco. rano zapalam auto od razu gaśnie, odpalam ponownie i po chwili znowu gaśnie( pedał gazu wogóle niereaguje). i tak kilka razy aż przełączy się na gaz i wtedy chodzi jaka gitara. dodam tylko że pompa paliwa i filtr paliwa był niedawno wymieniany. świece jakieś pół roku temu NGK i przewody...
Jak samochód zachowuje się w czasie jazdy?Nie słabnie jak przyspieszasz, jak zużycie paliwa?Skoro egzaminer nic nie wykazuje to usterka może być mechaniczna nie tkwiąca w elektronice silnika.Do kontroli ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku,jeśli będzie za niskie posprawdzać pompę paliwa jej filtr wewnętrzny i filtr zewnętrzny paliwa na przewodach...
Na razie wygląda na za mały luz na zaworach, jesteś w stanie to sprawdzić? Raczej nie będzie w stanie tego sprawdzić . Tam są kompensatory hydrauliczne luzu zaworowego. lanczes maż możliwośc odpalenia bezpośrednio na gazie? Spróbuj zagrzany silnik tak odpalić. Jeśli da radę to chociaż będziesz wiedział że usterka leży po stronie układu benzynowego...
Czy to oznacza, iż uszkodzony jest sterownik IAW16FM.EC? Nie można tego wykluczyć, aczkolwiek warto byłoby sprawdzić ciśnienie paliwa i wydajność pompy paliwa oraz ciągłość wiązki między ECU a wtryskiwaczem. Błąd sondy lambda jest następstwem niewłaściwego dawkowania paliwa przez układ wtryskowy.
Auto to fiat panda 1,1 mpi, instalacja II gen. BRC. Pewnie chodzi o to, że pompa ta w Pandach często ulega awarii, co sam kilka razy przerabiałem, jeśli auto zasilane jest gazem LPG. Rozwiązanie jest banalne - trzeba jeździć z min.połową ilości paliwa w baku w tych autkach. Seicenta są na to bardziej odporne i mogą non stop jeździć z paliwem w granicach...
Zdejm pokrywe wtrysku i zobacz czy wtrysk podaje paliwo i czy podczas kręcenia pompa paliwa pracuje.
Witam. Ostatnio podczas jazdy moje sejo odmówiło posłuszeństwa, zgasło i nie mogłem odpalić, ani na benzynie ani na gazie. Wymieniłem bezpiecznik przekaźnika pompy paliwa był spalony [7,5A], i maszyna zaczeła gadać, ale po chwili spalił się bezpiecznik centralki LPG [7,5A], wymieniłem znowu maszyna działa, po przejechaniu 5 km spalił się znowu bezpiecznik...
Witam, Mam takiego oto fiacika i nie wiem od której strony się za to zabrać. Seicento z gazem i jest tak auto będzie paliło od strzała tydzień czasami dwa tygodnie, później się zaweźmie i przestaje palić żeby nie wiem jak do niego podchodzić i go prosić ani na gazie ani na paliwie nie działa, wystarczy delikatnie go pchnąć auto odpali i będzie palić...
W seiku jest inna pompa paliwa z filtrem wbudowanym. Zamienić się da wszystko ale będzie rzeźba.
Witam Mam problem z samochodem. Zacznijmy od początku: Samochód ma przejechane 80 000 km, 1999 r. 1 właściciel. Około 10 000km temu (około 5 miesięcy) założyłem samodzielnie instalację LPG. (Używka BRC) Od początku miałem problemy z elektrozaworami, włączały się dopiero po przejechaniu okolo 2 km, (nie otwierały się, a auto gasło). Pojawiał się od czasu...
Kolego. Jeśli chcesz to mam pompę (z koszem) od 1.6 16V Fiat Bravo. Jak chcesz to daj znać na PW to się dogadamy co do ceny i wysyłki. Jak chcesz to ja mam pompę z koszem od bravy 1,2 16v i od seicento 1,1 mpi Obydwie pompy 4 bar i jeszcze leży mi luzem pompa od cc900 1,5 bara i clio 4 bary Twój post nie wnosi nic do tematu chyba ze masz zewnętrzną...
Witam mam pytanie mianowicie kupiłem seicento po lekkim dzwonie (wpadł do rowu) problem jest taki ze po przekręceniu kluczyka nie reaguje pompa paliwa (na krótko śmiga) napięcie sprawdziłem raz coś pokazało a później nic słyszałem ze czujnik uderzeniowy może być przyczyna odcięcia tylko nie wiem gdzie on się znajduje seicento z 2001roku centralny zamek...
Wymiana komputera nic nie pomorze bo jest w nim immo i nie odpalisz. Załóż stary komputer i zobacz czy zgaśnie immo. Następnie sprawdz działanie pompy paliwa przy włączaniu stacyjki oraz iskrę. Jeszcze czujnik uderzeniowy w plastyku na środku przy pedale gazu.
Ale zmiana tematu a może nie ma paliwa w baku, albo pompa paliwa nie domaga sprawdzone ciśnienie ? A jeszcze tak myślę jak byś sprawdził ciśnienie sprężania w cylindrach.
Dziękuję za pomoc. IMO odcinało pompę paliwa (zielono żółty w słupku) i rozrusznik w stacyjce. Sama kontrolka IMO była za lewym głośnikiem. Odnalazłem miejsca gdzie fabryczna instalacja była przecięta i zmostkowalem oraz zaizolowałem. Następnie poprzecinalem resztę przewodów od IMO (byly wpiete w instalację - pewnie zasilanie itp, nie wnikałem) Jako...
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Witam, Od jakiegoś czasu jadąc rano na zimnym silniku samochód przy dodawaniu gazu zaczyna podskakiwać, silnik zaczyna sie dłwaić się i mruga dioda check engine. Problem ten występuje tylko po nocy (jak wracam z pracy czy jadę gdzieś popołudniu jest wszystko ok) i dodychczas występował on tylko jadąc na benzynie. Podejrzewałem że to będzie wina pompy...
Drodzy Koledzy dziękuję za pomoc. W końcu auto wylądowało u elektryka. Sprawdził wszystko. Jest iskra pompa paliwa kręci. Elektryk robotę skończył a auto wciąż nie działa. Sugerują rozrząd, pasek rozrządu. Prowadzę do mechanika. Tymczasem PA.
[quote="sandamiano"]Auto ma Fiata Code? Jeśli tak to sama wymiana sterownika nic nie da chyba że jest bez przypisanego kodu, Łączy się z programem diagnostycznym i pokazuje błąd wtryskiwacza? Jeśli przewody sprawne to musi odpalić, pompa paliwa uruchamia się na chwilę po przekręceniu kluczyka ? Pewnie tak (ciśnienie sprawdzone) ale powinna po kilku...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
Witam W Seicento 900 z 98roku uszkodził się komputer IAW 16FM.EC, nie steruje pompą paliwa, nie dzaje iskry, a kontrolka wtryskiwacza zapala się po chwili od włączenia zapłonu i cały czas świeci, a normalnie zapala się od razu gaśnie po kilku sekundach. Napewno jest to komputer, bo przełożyliśmy z drugiego takiego samochodu i poma po przekręceniu kluczyka...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Witam kolegow. Mam Seicento 1.1 i problem. Problem jest tego rodzju. Zapalam seja i wszystko jest ok przez 3 min a potem samochod gasnie i nie da sie go ponownie uruchomic . Ale co jest dziwne to po jakim czasie samochod znowu da sie uruchomic ale tez na 3 min gasnie. Wykonane czynnosci to: - sprzwdzenie pompy paliwa ( dziala) - sprwadzeni swiec i tu...
w takim razie mam prozbe o rade... w seicento 1100 nie ma iskry... Cujnik walu nowy... kaseta dziala bo przekladalem z innego a ta wkladalem do niego i odwrotnie na mojej tamten dzialal.... Po zaplonie zapracuje pompa paliwa i dopiero po chwili zapala sie kontrolka silnika.... instalacja sprawna napiecia sa gdzie byc powinny,masy tez,przejscia sa wszedzie......
Samochód w czasie dłuższej jazdy dostaje nirównomiernych obrotów. Dodaje gazu upusza i tak w kółko. Czasami pomaga ponowny rozruch. Jazda jest nie ciekawa ponieważ szarpie, bez wciśniętego pedału gazu przyśpiesza bo dostaje wyższych obrotów. Mam pewne podejrzenia czy może to być map sensor, modół, pompa paliwa ? A może coś innego o czym nie wiem prosiłbym...
Czy wie ktoś może co oznacz wyświetlany błąd SPF no Seicento 2001 Van MPI 1100
każde seicento miało fabryczny immibilizer w kluczyku (jak przekręcesz zapłon to na sekunde zapala się symbol kluczyka i gaśnie) a to jest dodatkowe zabezpieczenie prawdopodobnie firmy Meta - podfirma fiata, zapytaj o dorobienie w serwisie, na pewno się da. Wierz mi nie wszystkie miały ten bez sensowne zabezpieczenie. Złodziej jak będzie chciał to...
Samochod Seicento 1.1 z gazem tartarini II generacji Witam. Jak już w temacie wspomniałem samochód kręci ale nie odpala.Dwa dni temu przestały świecić kontrolki od gazu, dziś u gazownika okazało się że to tylko bezpiecznik od gazu pod maską (7,5), - został wymieniony i wyruszylem w trase ok 110 km (gdzie aktualnie jestem). 2 ulice od celu podróży samochód...
Witam . Mam Fiata seicento 900 z 1999r. Od jakiegos czasu zaczely się problemy z alarmem. Przynajmniej tak myslalem ze to alarm bo podczas jazdy, nagle, w samochodzie zaczynala mrugac czerwona kontrolka przy przedniej szybie na tapicerce i po 5 sec. auto gaslo i wlaczal się alarm . Gdy chcialem wylaczyc alarm auto wogole nie reagowalo a po przekreceniu...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
piszesz kolego na początku że majstrowałeś przy czujniku wału nawet go wymieniłeś na używany sądzę że to jednak dobry trop taka przypadłość bywała w seicento podmień go na jeszcze inny mogłeś trafić na trefny
Mam Seicento 1.1 2000r. Moze ktos z was mial podobny problem, otóż od jakiego czasu pali sie kontrolka wtrysku i samochod nie chce wogole sie rozpedzac dlawi sie. Bylismy u 3 mechanikow i jest bez zmian. Kazali nam wymienic wtrysk (były ja 2 bo myslelismy ze jest popsuty), wymieniliśmy tez pompę paliwa i prblem nadal sie powtarza. Na komputerze wyskakuje...
Witam pojazd hulał az miło w swojej klasie wygrywałem z samochodami wartymi 20 000zl wiec stwierdziliśmy pora na inwestycje Buda prosiła o reanimacje stwierdziliśmy że przekładka silnika z Cinquecento do kasty z Seicento I tu pierwsze problemy zaczęło się od odcięcia zapłonu na poziomie ok 2500RMP: na początku leciał normalnie po chwili pracy na wolnych...
Witam! Od pewnego czasu mam magiczne seicento 1.1 MPI z 2002 roku z lpg. Z autem jest co chwile jakiś problem i tym razem dotyczy on nierozgrzanego silnika. Gdy postoi sobie noc na dworze, rano odpala za 1-2 razem i po chwili gasnie... potem muszę go kręcić z 5 razy żeby zapalił i kiedy w końcu to zrobi, chodzi na bardzo niskich obrotach i po dodaniu...
Witam, Posiadam Seicento 900 rocznik 99, tylko benzyna, i od jakiegoś czasu próbuję go naprawić. Ale może od początku. Jakiś czas temu zaczął mi piszczeć pasek klinowy, więc wymieniłem go na nowy. Jednak po wymianie, okazało się, że dalej piszczy i najprawdopodobniej jest za słabo naciągnięty. Po lepszym naciągnięciu odpalił, zdążyłem przejechać może...
Witam forumowiczów Otóź mam taki problem posiadam seicento 900 1999rok Jak na zimny śilnik odpalam seja to jest wszystko ok zaś jak się rozgrzeje i chce go zapalić to jest mały problem potrafię kręcić go kilka minut i dopiero zapala i to z wielką łaska czego to wina czy pompy paliwa czy może czujnika położenia wału?? Jest w nim też taki problem że czasami...
Mam fiat seicento 900 z 1999r. Nie może odpalić chce ale nie może wymieniłem czujnik położenia wału i nic nie pomogło zamówiłem czujnik temperatury cieczy ten w termostacie i czekam za nim pompa paliwa działa wtrysk jest wymieniony tylko Jskara ginie [/syntak][/film]
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Sprawdz czujnik położenia wału korbowego, podobno często sie psują. Sprwdz też czy w tym momencie na cewce jest napięcie 12V po przekręceniu stacyjki i czy słychać pompę paliwa w tym momencie jak auto nie chce zapalić.
witam i o rade pytam :D seicento jak postoi do rana to na zimnym silniku nie zapali, auto na gaz (ale automatyczna instalacja zawsze pali na bezynie) sprawdzone: - ciśnienie na cylindrach (idealne) - cisnienie paliwa tez ok i trzyma cisnienie - zadnych kodów błędów czy cos takiego - wtryskiwacze ok działaja napiecie jest - paliwo w listwie jest napewno...
Problem dotyczy sterownika silnika. Komputer nie wystawia masy na przkaźnik zasilający pompę paliwa oraz cewki zapłonowe. Podając masę "na krótko" samochód uruchamia się jednak świeci sie awaria. Jeśli ktoś naprawiał taką usterkę to proszę o poradę. Dzięki?!!
pod przekażnik pompy paliwa,dolny koniec uzwojenia
Kierunki w lewym boczku na białej kostce niebieski i niebieski z czarnym. W tym samym miejscu pompa paliwa chyba brązowy. A szyby elektryczne znajdziesz na włącznikach.
witam proponuje wymianę przekaznikow od zasilania centralki i drugi od pompy paliwa Te przekazniki znajdują sie poprawej stronie nad centralkąi są zakryte oslona zdejmowaną do gory Przekazniki są jeden obudowa czarna drugi obudowa czerwona Koszt to 4.50 plus 5,50 pozdrawiam waclaw17
Tak były czarne dwa kable na styki przekaznika w centralce - od pompy paliwa, połączyłem je ale nic to nie dało, wycieraczki działają i reszta urządządzeń, wszystko to sie stalo po odłaczeniu siłowników od zamków.
Auto naprawione. Na szczęście okazało sie że uszkodzony był przekaźnik zasilania pompy paliwa i przy okazji cewek i wtryskiwacza. Zmyliło mnie to ze załączał niby zasilanie a faktycznie miał uszkodzone styki w takis sposób że nie było to zupełnie widoczne.
W seicento 900 pod maską są 2 przekazniki jedem czerwony od pompy paliwa, a ten czarny od czego jest bo jak go wyciągne to obroty sie podnosza, ale silnik nie gaśnie.
Witam, fiat seicento 900, rocznik 2001, 90 tys km. Do tej pory nie miał żadnych problemów elektrycznych. Dzisiaj normalnie odjechałem spod domu, przejechałem kilka kilometrów, zostawiłem samochód na 10 minut, wróciłem i nie mogłem odjechać. Kontrolki się ledwie świecą (żarzą), nie ma prądu, żeby zakręcił rozrusznikiem. Szarpięty zapalił i bez problemów...
Witam Historia jest taka urwała mi sie łapa mocująca i masa silnika praktycznie przy domu. Rano jeszcze o tym nie wiedziałem wyjechałem z domu i po 200m pojazd przestał działać. Wymieniłem łape przykręcilem mase ale nie palił mrugał "CODE" zmieniłem bezpiecznik za akumulatorem od "EFI"-niewiem od czego, teraz wszystko sie załącza ale nie chce zapalić....
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Przy zimnym silniku odpala i pracuje prawidlowo ale gdy sie mocniej zagrzeje czasem gasnie na giegu jałowym po czym jest problem z odpaleniem, ten sam problem pojawia sie tez po krotkim postoju. Po przekreceniu kluczyka slychac prace pompy paliwa i kontrolki gasna prawidlowo, przy probie odpalenia silnik sprawia wrazenie jakby lapal a po sekundzie nadal...
witam, po przełozeniu całej wiążki silnika i wymianie pompy paliwa samochód jazdzi dzieki za info dla kolezeństwa, powodzenia
owik Błądzę, bo nie jestem, ani mechanikiem, ani elektrykiem samochodowym:| Jeszcze jakbym znalazł ten magiczny przekaźnik pompy paliwa i wiedział jak go zewrzeć to może bym był w stanie obserwować wtryskiwacz paliwa :( A tak lipa. Pewnie pozostanie mi kolejna (niezliczona) wizyta u mechanika. Bo jeżeli chodzi o pomiar manometrem to już tylko mechanik,...
witam mam SC r2002, 1108cm3, 40kW z gazem na początku dodam że jestem praktycznie zielony jesli chodzi o naprawe samochodu problem polega na odpalaniu auta z rana słychać że pompa paliwa pracuje, rozrusznik kręci, akumulator jest w pełni naładowany(ma jeden sezon). słychać jakby silnik chciał zaskoczyć ale nie zapala - cos strzela w rurze wydechowej...
Jesteś zielony w tej dziedzinie , kto sugerował tobie wymianę pompy paliwa wraz z czujnikiem wału? Było to sprawdzone konkretnie, jeśli wszytko na to wskazywało, to trzeba było by prześledzić instalację , sprawdzić impulsy na wtryski, cewki tak na początek.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Witam wszystkich serdecznie! Postaram sie przedstawić mój problem. Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do połowy ,czyli do momentu w którym powinny zaświecić się kontrolki dzięje się następująca rzecz. Zapala się tylko kontrolka akumulatora , pompa paliwa pracuje cały czas nie gaśnie po kilku sekundach, nie zapala się również kontrolka...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
Kontrolki zachowują się normalnie: po przekręceniu kluczyka zapalają się, a po chwili gasną. Właśnie został wymieniony czujnik wału korbowego - i problem nadal nie został rozwiązany. W poniedziałek wymieniam czujnik temperatury. Jeżeli to nie pomoże to wymienię pompę paliwa. Myślę jeszcze o sprawdzeniu świec i regulatora ciśnienia paliwa. Jeżeli nadal...
4 - sterowanie przekaźnika zasilania ECU (POWER LATCH) 17 - masa 23 - sterowanie przekaźnika zasilania osprzętu (pompa paliwa, cewki, wtryski, etc.) 26 - +12V po stacyjce (15) 35 - główne zasilanie z przekaźnika (POWER LATCH) Przekaźniki są sterowane masą. Po podaniu zasilania na pin 26 sterownik wymusza stan niski na pinie 4 załączając przekaźnik zasilania...
Wyglądało to tak, że przy załączaniu wiatraka załączało (chwilowo na około 1s ) też pompę paliwa. Rozwiązaniem okazała się wymiana silnika wiatraka. Po prostu był stary, przerdzewiały i pobierał za dużo prądu i "głupiało". Po wymianie jest wszystko OK. Pozdrawiam.
czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Załącza tylko po przekręceniu stacyjki(przez kilaka sekund załącza się przekaźnik, opracuje pompa paliwa) ale w momencie "kręcenia" rozrusznikiem niestety nie ECU załącza przekaźnika.
Wszystkie masy sprawdzone?Głównie obejrzyj kabel masowy z karoserii do silnika. Fiaty mają to do siebie że ten przewód lubi pękać. Jak masz uszkodzony to wymień na plecionkę-taśmę miedzianą.Klemy dokładnie oczyść .Założyłeś bezpośrednio przewód masowy do silnika a ma połączenie dobre z karoserią? Na masie z karoserii bazuje elektronika. FPS to system...
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
pompa paliwa działa. Wczoraj w książeczce gwarancyjnej czy jakieś tam wyczytałam, że Imo było montowane, ale mechanik twierdzi, że nie ma tego. Wszystkie kable były sprawdzane i wszystko jest ok. Jak słychać pompę to przekaźnik czerwony jest sprawny.Mechanikowi chodziło o system FIAT CODE zapewne. Masz pomarańczowy kluczyk w zestawie wskaźników z napisem...
Witam! Mam podobny problem. Zaczynam kręcić rozrusznikiem iskra skoczy 2-3 razy i koniec.Później czasem skoczy ale rzadko ale jak kończe kręcić rozrusznikiem też skoczy i jakby chciał zaskoczyć. Kręce 2,3,5 razy i nic a za którymś razem zaskoczy od razu. Czujnik na wale dobry, Pompa paliwa chodzi w momencie próby rozruchu i wtrysk też więc sterowanie...
Pompa paliwa przypadkiem się nie przyciera?
Okablowanie plusowe cewek zapłonowych, wtryskiwacza itp. Może gdzieś kabel jest naderwany i dotknął do masy. Bezpiecznik 20A sam z siebie się nie spalił. Możliwe że również pompa paliwa się zaciera i ma większy pobór prądu. To by też miało sens ten kangurek - wtedy wyszło by to w badaniu ciśnienia paliwa - manometrem. U mechanika ze 20 zł . Ale bezpiecznik...
witam mam sejtka 900 rocznik 2000, problem z odpaleniem na cieplym, na zimnym pali na dotyk, wymienione filtry, swiece, kable, cewki, cpw czujnik temperatury, wentylator, termostat, pompa paliwa, co moze byc przyczyna? elektryka?
tez tak zrobiłem nic sie nie dzieje. Wymieniłem nawet świece bo nie wiadomo kiedy były wymieniane, a także filtr paliwa co sie okazało ze go w cale nie ma w tym modelu. Prawdo podobnie może to być pompa paliwa ale tez nie jestem pewien. Po podłączeniu pod komputer BOSCH nie wyskakuje ani jeden bład co kontrolka mruga mi jak głupia.
przyczyną była "kończąca się" pompa paliwa , która kilka dni później całkowicie zakończyła swój żywot. Wymieniłem i problem zniknął.
Mam problem wyświetla mi się na miejscu przebiegu komunikat "FPS ON". Autem da się normalnie jeździć ale tylko na benzynie, gdy przełączam na gaz auto gaśnie. Da się to naprawić własnoręcznie czy trzeba jechać do serwisu instalacji? Dodam iż samochód nie został uszkodzony. Z tego co czytałem to jest ten system odcinania pompy paliwa, ale dlaczego odciął...
Nie kombinowałeś coś z przekaźnikiem zasilania? W tym sterowniku sygnał obrotomierza jest podawany w dość osobliwy sposób - kluczowane jest sterowanie przekaźnika zasilania pompy paliwa - impulsy są na tyle krótkie, że przekaźnik trzyma. Kluczowanie jest odwrotne jak na cewce - stanem normalnym jest masa, a impulsy obrotów są w postaci "szpilek plusowych"....
przewody WN kiedy wymieniane?problem tkwi gdzieś w zapłonie być albo pompa paliwa siada a na wolnych obrotach jak się zachowuje? a jak jest z samym odpalaniem?
Zapewne brakuje mu paliwa. Filtr i pompa do sprawdzenia.
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
A może alarm blokuje pompę paliwa skoro silnik klekocze na samostarcie, możesz zobaczyć czy jest iskra na świecach(czy świece sa mokre po kręceniu rozrusznikiem) albo wygrzebać schemat alarmu z netu i zobaczyć co konkretnie blokuje, nie koniecznie to może być wina alarmu. W SC lubi siadać czujnik położenia wału bez ostrzeżenia, może zatkany filtr paliwa...
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....