Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica Uszczelka zmieniana 3 lata temu (jakieś 30 kkm). Płynu nie ubywa, nie gazuje w zbiorniku, olej czysty.
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Jest to silnik 899cm swiece zostały wymienione na nowe ale problem pozostał
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
Witam, mam problem ze świecą żarową, otóż posiadam samochód fiat seicento i problem polega na tym że gdy odpalam samochód świeci się czerwona kontrolka świec żarowych a po za tym samochód jakoś tak silnik pracuje jakby na pół mocy, tzn nie chodzi równo jak powinien i w dodatku po otwarciu klapy wibruje silnik , wiecie może jak tę usterkę naprawić ?...
Dzięki za odpowiedź lecz musisz się sporo pouczyć, ja też. Okazała się że urwana by sruba z pduszki co uniemożliwia przeniesienie napedu na koła. To było niemiłe... Ty widzisz samochód i widzisz, że Ci silnik "wypadł" i wisi na przegubach - zdalnie ciężko wpaść na to, że coś takiego się stało i tego nie zauważyłeś. W opisie usterki nie pisałeś też nic...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
niewiem co sie dzieje z sejem po odpaleniu rano w poze zimowej chodzi jak maluch pomozcie jesli wiecie co jest nietak
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam serdecznie, mam pewien problem z Seicentem 900 - 1993r. Auto ma wbudowany gaz. Opis problemu: Załączam autko - nie dodam gazu to zgaśnie (problemów z odpaleniem nie ma, gdy załączam na gazie to praktycznie od razu gaśnie) Po dodaniu gazu - nie zgaśnie ale też nigdzie nie zajade ponieważnie ma mocy / silnik tak choby chciał a nie mógł, co prawda...
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ? falowanie tak jak by brał powietrze i pozniej wchodzi na wysokie obroty gdzie 4000 ale tylko to sie dzieje na benzynie . Dodano po 1 Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Niczego...
Witam!!zwracam sie z prosba o pomoc w rozwiazaniu problemu ,a mianowicie, silnik 900 Fiat Seicento ,zaczoł pracować nierówno na cylindrach,stwierdziłem brak iskry na 3 cylindrze,powodem była uszkodzona swieca,dałem nową świece auto chodziło normalnie ale tylko przez tydzień,po tygodniu sytuacja sie powtórzyła na tym samym cylindrze znowu wymieniłem...
sprawdz przewody zasilajace silnik w bezyne pewnie ktoras jest przytkana lub wezyki z powietrzem do silnika..
Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca...
stojąc na światłach zaczęła palić mi się kontrolka od wtrysku i silnik zaczął nierówno pracować. Po paru sekundach kontrolka zgasła i silnik normalnie pracował. Przyczyn może być wiele, któryś z czujników podał złe parametry do ECU. Jeśli sytuacja się nie powtarza, to na razie dałbym sobie spokój z naprawą. Podpięcie pod kompa powinno wskazać winowajcę.
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
witam Ostatnio coś się dzieje z moiom seicento ponieważ samochód nie równo pracuje na benzynie i podnosi sam sobie obroty , lecz ostatnio zauważyłem że na gazie zaczyna to samo robić. Wczoraj wracałem do domu i samochód stacił moc, ledwie sie zbiera i strasznie muli , co może się dziać ?? Próbowałem rozwiazać problem nierównej pracy na bnzynie ale nic...
Powrót do tematu, dalej cisza. Stał tydzień w warsztacie i nie wiedzą o co chodzi😅 wymienili cewki(tamte były sprawne według mnie) i przewody wn bo jak coś grzebali to ich kopnęlo bo było przebicie. Ciśnienie paliwa 1bar, kompresji powiedzieli ze nie mierzyli bo uznali ze silnik za ładnie pracuje żeby coś tu podejrzewać😅. Oddali samochód...
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Seicento 1.1 MPI Z 2004r. Wyskoczyła kontrolka check engine (świeci się cały czas), silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj, jest też mniej żwawy i wykazuje nieco większe spalanie niż normalnie, na zimnym silniku...
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
ECU = sterownik silnika. Standardowa usterka w tym modelu - cewka dostaje przebicia i uszkadza obwód kontrolny w ECU, iskra jest dobra ale ECU nie widzi poprawnie prądu "ładowania" cewki i zakładając że cewka jest niesprawna odcina wtryski na cylindrach obsługiwanych przez uszkodzoną cewkę aby chronić katalizator. Uszkodzeniu (przebiciu) sprzyja obecność...
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
hm, zawsze szły trzy przewody, niebieski to były impulsy sterujące, po prostu wewnętrzny przekaźnik przełączał na praca ciągła/powrót ramienia to pozycji spoczynkowej. Dwu przewodowego nie widziałem jeszcze, w takim razie masę silnik bierze z obudowy. Pomyśl sam, silnik nie może byc zasilany tylko dwoma przewodami, jak byś miał wtedy zrealizowane garazowanie...
Pragnę przeprosić Wszystkich czytających mój post z dnia 13 stycznia za nieścisłość wypowiedzi spowodowaną skracaniem tekstu, w czasie którego usunąłem również informację, iż post dotyczy instalacji z gaźnikowym systemem zasilania silnika. Opisaną sytuację miałem w swoim wcześniejszym samochodzie. Gniazdo elektrozaworu benzyny od wielokrotnych włączeń-wy...
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
Zanim gaz przejdzie z fazy ciekłej w gazową też chwilę trwa. Jeśli w programie masz funkcję nakładania faz benzyna /lpg to wydłuż ten czas by chwilę trwała jeszcze praca na benzynie zanim gaz dojdzie do miksera. Teraz coraz zimniej i ten problem będzie narastać. Instalacja sama przełącza się na gaz zaraz po odpaleniu zimnego silnika? Teraz powinna troszkę...
Witam Mam koledzy problem i nie wiem juz co robić mój Seicento pracuje nierówno na benzynie tak jak by powietrze brał a na gazie pyrka nie wiem już co robić przepustnica wymieniona silnik korkowy też wszystkie uszczelki tez nie wiem już co robić. Mam podejrzenia że to albo mapsensor, sonda albo główny komputer siadł: :( ProsZę o pomoc albo poradę.:...
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać jakieś syczenie z okolicy kolektora po lewej stronie...
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
witam, kol technics, robiłem min. syrenke z silnikiem Porche :D , była to praca moja częściowa, właścicielem projektu był znajomy, kol Mały Maro taki przeszczep też robiłem córa teraz jeżdzi tym samochodem, jak pisałem chce ten silnik podrasować i boje sie ze ukręci się sej na przodzie :D, kol Manta a co polecasz , jakie firmy bo prawde mówiąc nie szukalem...
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem przy pracy silnika delikatne i ciche stukanie/klepanie(ciężko opisać dźwięk). myślałem że to jakiś problem z silnikiem. Co ciekawe dźwięk nie był słyszalny ciągle, pojawiał się często i to zupełnie losowo niezależnie od tego ile czasu już jechałem. Jednak wczoraj pedał sprzęgła zaczął ciężej chodzić(już wcześniej się...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
Tak. Kręci.
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
Od kiedy czujnik temp NIE ma związku z pracą silnika?
praca silnik seicento seicento praca seicento nierówny praca silnik
zmiana eprom otwarcie sejfu lodówka whirlpool otwierać drzwi
17mb171 firmware falownik hybrydowy
Brak komunikacji z kalkulatorem silnika Peugeot Jak ściągnąć simlocka z Nokii Lumia 630?