Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Jaka regulacja zaworów? Tam hydropopychacze są... A jak hałasuje przy przyśpieszaniu, to pewnie panewka ...
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Jak rozwiązałeś problem .Opisz dla potomnych.
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
To od czego proponujesz zacząć. Od diagnostyki komputerowej sterownika wtrysku benzyny, następnie - jak ww. przełączenia na benzynę, zakręcenia zaworu na butli LPG i przejechania przynajmniej 50 km na benzynie. Jak wtedy wróci do normy, to można się zająć diagnostyką i strojeniem LPG. Przy tej instalacji LPG nie ma prawa się świecić "check" przy pracy...
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
o kochany to te świece chyba nie pomogą to całkowicie zmienia postac rzeczy robota czyście mechaniczna się kłania. trzeba ściągnąc głowicę zrobic jej mały przeglądzik oraz wymienic pierścienie , usczelniacze zaworów odrazu też , popychacze sprawdzic bo tez siadają .
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Cześć. Kolego tu masz takie fajne forum poświęcone Twojemu bolidowi. http://seicento.com.pl/topics5/kolejnosc...
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
No to do dzieła , sprawdz błędy sygnalizowane poprzez kontrolke. Bo żadnej konsekwencji naprawy nie widze, bo i co ma sprawdzony wtyk mapsensora do 6V na żarówce oświetlenia tablicy rejestracyjnej umieszczonej gdzieś pod maską?
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
a czy jest odpowiedni luz zaworow ?? 0.45 ssanie .0,55 wydech .
Sprawa załatwiona pojechałem do mechanika i faktycznie sprzęgło. przy okazji załatwilem jeszcze linkę od sprzęgła i uszczelkę od kapy zaworowej.
to co trzeba posprawdzać węże od podciśnienia dobrze rozumiem??
Dzięki za odpowiedź lecz musisz się sporo pouczyć, ja też. Okazała się że urwana by sruba z pduszki co uniemożliwia przeniesienie napedu na koła. To było niemiłe... Ty widzisz samochód i widzisz, że Ci silnik "wypadł" i wisi na przegubach - zdalnie ciężko wpaść na to, że coś takiego się stało i tego nie zauważyłeś. W opisie usterki nie pisałeś też nic...
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Moduł zapłonowy ten podwójny.
W pierwszej kolejności sprawdź mapsensor.
Tak. Kręci.
ECU = sterownik silnika. Standardowa usterka w tym modelu - cewka dostaje przebicia i uszkadza obwód kontrolny w ECU, iskra jest dobra ale ECU nie widzi poprawnie prądu "ładowania" cewki i zakładając że cewka jest niesprawna odcina wtryski na cylindrach obsługiwanych przez uszkodzoną cewkę aby chronić katalizator. Uszkodzeniu (przebiciu) sprzyja obecność...
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Może mieć fiata code. Zobacz po zdjęciu obudowy czy stacyjka ma czarny pierścień od strony kluczyka. To antena do fiata code, za skrzynką z bezpiecznikami masz moduł fiata code - wielkości paczki papierosów , kolor szary lub czarny. Z dwoma wtyczkami. Jedna to od tej anteny druga większa od instalacji elektrycznej. Jeśli będą tam same wtyczki bez modułu...
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
witam czy ciągła praca wtrysku paliwa w fiacie seicieto 900 jednopunktowym wtrysku paliwa oznacza awarie komputera ,czy jest możliwa diagnoza usterki z demontowanej centralce czy tylko odbywa się w wpięciu komputera i diagnozie przy włączanym silniku .Problem polega na tym że wtrysk podaje paliwo po przekręceniu stacyjki ,i praktycznie pracuje cały...
Seicento Dodano po 2 Nadmieniam, że sprawdzałem też działanie na siłowniku ze zdjętym cięgnem (luźna praca siłownika).
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
Ok., narazie dzięki za pomoc
Ustaw na "masę" i po kłopocie.
To zagęszczaj ruchy przy pompie..... Pozdrawiam.
napęd łańcychowy z silnikime motocyklowym nowym 125/250 10-15 koni ,do tego zawiecha i koła samochodowe,profil kwadratowy zamiast prostokątny. Recepta na prędkości ekstremalne po asfalcie,o terenie nie wspomnę. Chyba że masz na myśli dwutakta,wtedy jeszcze gorzej,bo takie silniki z moca żrą paliwa jak wściekłe i,mają żywotność po kilka/kilkanaście...
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
No nie jestem pewien czy będzie. Wizualnie takie samo miało też Uno, Cinquecento czy Seicento a nawet późniejsze Pandy. No ale to wizualnie... Czy czasem nie jest tak, że serwo ma np różną siłę wewnętrznej sprężyny czy membrany i jest ściśle skorelowane z pompą hamulcową itp...? Wolałbym to wiedzieć bo to jest wchj roboty.. Niestety nie da się wyjąć...
Jeśli to jest łożysko w skrzyni to które?? Co się może stać jak będę jeszcze jeżdził samochodem bez wymiany tego łożyska. Ile czasu ewentualnie nam jeszcze do momentu aż łożysko padnie całkowicie. I ile może kosztować wymiana łożyska części i praca mechanika?
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Dziękuję za porady. Nie wiem czy popychacze hydrauliczne, bo z tego co wiem to wszelkie luzy i tak są w tym silniku "automatycznie" regulowane. A co do czujnika to sprawdzę to w poniedziałek, bo dziś już jest za ciemno na robotę, a w niedzielę - niedzielna praca w g.... się obraca :D Pozdrawiam i dam znać w poniedziałek co i jak.
A błędy w pamęci ECU są zapisywane chronologicznie, od kolejności wystąpienia? Dodano po 39 Bo wskazywałoby na to, że ostanim błędem, który wystąpił był błąd czujnika położenia wału. Dodano po 7 Mam lpg 2 generacji, brc lambda blitz (sterownik lpg), po przegazówce przełącza się na gaz. Do gazu jest osobna sonda lambda. Przy gazie wtryskiwacz benzyny...
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany jest na obroty silnika a nie na temp.
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
Gotową mieszankę z olejem. Ulepszanie nie jest celem samym w sobie, ot dla zabawy. Tak jeszcze teraz (głośno) myślę że dobrze by było ograniczyć wydajność wtrysku do "minimum", podawać stałą porcję paliwa, ale po osiągnięciu określonej porcji powietrza- doszedł by MAP/MAF. W 4t jest jakieś okienko czasowe w której otwarty jest zawór. 2t z kolei ma to...
Powrót do tematu, dalej cisza. Stał tydzień w warsztacie i nie wiedzą o co chodzi😅 wymienili cewki(tamte były sprawne według mnie) i przewody wn bo jak coś grzebali to ich kopnęlo bo było przebicie. Ciśnienie paliwa 1bar, kompresji powiedzieli ze nie mierzyli bo uznali ze silnik za ładnie pracuje żeby coś tu podejrzewać😅. Oddali samochód...
Problem jest bardzo prosty 1. sterowniki od zamków się nie psują albo rzadko i jak wynika z twojego opisu działa jak naciskasz na przekaźniki. 2. częstą przyczyną takiego stanu rzeczy jeżeli nie są to orginalne siłowniki rozregulowanie cięgien to powoduje że jest brak sterowania oraz niepoprawna praca zamek nie chodzi w zakresie pracy siłownika. 3....
Jak ten docisk rozebrać Docisku się nie rozbiera, tylko demontuje wraz z tarczą sprzęgła. Żeby to zrobić musisz, tak jak napisał przedmówca, zdemontować skrzynię biegów wraz z półosiami i rozrusznikiem, wtedy będziesz miał całe sprzęgło na wierzchu... Demontujesz i weryfikujesz, kupujesz nowe i montujesz, później zakładasz skrzynię biegów, rozrusznik,...
Witam Mam pytanko bo ostatnio popsuł mi się czujnik ciśnienia map sensor i chciałem go wymienić ale kumpel ma od 900 , i moje pytanie jest takie czy pasuje owy czujnik do 1.1 ? Praca silniki nie będzie jakaś inna ? :( proszę o poradę
enauto Ci napisał co zrobić, zacierają się sworznie ramion, trzecia szczotka to do szybkiej pracy służy więc ją wyklucz Co ty bredzisz???Zatarte sworznie ramion wycieraczek ale tylko na pracy przerywanej,na pozostalych jest ok?Nie pisz bzdur a autor postu niech sprawdzi przekaznik sterowania przerywana praca wycieraczek
Ok a na kompie by nie wywalał błędu czujnika? Tylko mnie też irytuje ta brzydka praca silnika, że tak nim rzuca, ale nie wiem czy jedno z drugim ma związek czy nie.
Ciągła praca pompy paliwa może wskazywać na uszkodzenie samego sterownika.
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Przy pompie jest filtr paliwa. Jeśli paliwo było stare mógł się przytkać i teraz praca pompy jest głośna. Można zerknąć do pompy wyczyścić filtr w koszu pompy. Sam wkład pompy zamiennik dostanie się za około 50 zł i to z nowym filtrem a wymiana dość prosta.
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
hm, zawsze szły trzy przewody, niebieski to były impulsy sterujące, po prostu wewnętrzny przekaźnik przełączał na praca ciągła/powrót ramienia to pozycji spoczynkowej. Dwu przewodowego nie widziałem jeszcze, w takim razie masę silnik bierze z obudowy. Pomyśl sam, silnik nie może byc zasilany tylko dwoma przewodami, jak byś miał wtedy zrealizowane garazowanie...
Witam zabieram sie do zmiany podświetlenia licznika w Seicento 1.1 w którym sa umieszczone zegary z elektronicznym zegarkiem. Zastanawiam sie czy kolor podświetlenia daje rodzaj żarówek czy tak zwane klisze kolorowe? Jeszcze jedno pytanko czy zegarek jest podświetlony diodami SMD? Jeśli ktoś rozbierał licznik Seicento bardzo proszę o pomoc. Niestety...
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać jakieś syczenie z okolicy kolektora po lewej stronie...
ZDECYDOWANIE NIE POLECAM UNIWERSALNEGO centralnego zamka do CC.Roboty przy tym więcej niż to jest warte. Kup lepiej zestaw przeznaczony do CC,jest opis montażu,więc praca będzie prostrzai szybsza. :D :D :D
Napisz czy czasem na zimnym nie pracuje na dwa cylindry,czy wewnętrzne świece(drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne? Znam podobny problem w uno i seicento 900,wystepuyje to jak jest wilgotno.
Pragnę przeprosić Wszystkich czytających mój post z dnia 13 stycznia za nieścisłość wypowiedzi spowodowaną skracaniem tekstu, w czasie którego usunąłem również informację, iż post dotyczy instalacji z gaźnikowym systemem zasilania silnika. Opisaną sytuację miałem w swoim wcześniejszym samochodzie. Gniazdo elektrozaworu benzyny od wielokrotnych włączeń-wy...
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
ebe75-pamiętaj-każda robota musi być zrobiona porządnie, jak na wystawę :) Jasna sprawa ale nie wymagajcie zbyt wiele :D :D :D :D Postaram się :) Dodano po 6 A nie ma tam przypadkiem miejsca pod klucz imbusowy w ośce? http://obrazki.elektroda.net/36_12613397... Faktycznie, teraz sobie przypominam. Jest tam miejsce na klucz imbusowy. Jutro...
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik. Na to w sumie bym chyba nie wpadł. To poproszę jeszcze o trochę więcej podpowiedzi. Bo jeśli praca silnika się unormuje to dalej szukać przyczyny gdzieś w nieszczelności. A jeśli się nie unormuje to wina będzie leżała po stronie elektrycznej.
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Witam. Problem z wycieraczkami pojawił się po wymianie spalonego silniczka. Założony został taki sam model (tj.praca przerywana, praca ciągła oraz szybka ciągła). Problemem jest to ze wycieraczki nie zawsze zatrzymują się w tym samym miejscu (tj.pozycja startowa zaczyna się raz na dole, a po kilku ruchach piór zaczyna się na środku szyby itd). Lecz...
W moim przypadku teoria poszla sie pier.. stal noc bez górnej części korpusu czyli nic tam mu nie mogło kapac świece przed próbą wygrzane odpal i nierówna praca przylewa 2;3 Dodano po 2 doddam jeszcze ze góra wsadzona od una czyli regulator wtryskiwacz inne wiec teoria mojego syfa nie tyczy
Witam! Szukałem podobnych tematów, które przejrzałem z góry na dół, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak, że Seicento nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka wtrysku i nie słychać pompy paliwa. Szukając przyczyn awarii w instalacji, czasami udało się go odpalić ale zazwyczaj nie trwało to długo. Co dziwne szukałem...
Witam Z tego co pamiętam, to moc przenoszona przez gniazda zapalniczki samochodowej nie przekracza 150 watów ale już praca z mocą 100 watów powoduje nagrzewanie styku gniazdo-wtyk. Podłączenie termowentylatora o mocy 200 watów spowoduje, ze będziesz miał dwa źródła ciepła: gniazdo i termowentylator, przy czym gniazdo będzie cieplejsze. Termowentylator...
Są tylko 3 opcje. Uszkodzony wyłącznik krańcowy w silniczku wycieraczek, Ta usterka występuje najcześciej a z postu to wynika ponieważ wycieraczaczki nie wracaja smoczynnie na miejsce spoczynku i nie ma trybu czasowego. Moze być również uszkodzony sterownik wycieraczek , zazwyczaj siedzi gdzieś razem z bezpiecznikami w przekażnikami, ale praca tego...
witam, kol technics, robiłem min. syrenke z silnikiem Porche :D , była to praca moja częściowa, właścicielem projektu był znajomy, kol Mały Maro taki przeszczep też robiłem córa teraz jeżdzi tym samochodem, jak pisałem chce ten silnik podrasować i boje sie ze ukręci się sej na przodzie :D, kol Manta a co polecasz , jakie firmy bo prawde mówiąc nie szukalem...
No nie wiem czy to dobre rozwiazanie butla w kole poniewaz zainteresowani wiedz ze wiekszosc samochodow vw maja kolo dojazdowe i wneka jest bardzo plytka a po drugie co zrobic z dojazdowka i lewarkiem tam znajdujacym. Ja osobiscie bym wolal mala butle nawet taka od seicento bo moalo miejsca zajmuje a itak stacje lpg znajduja sie prawie co kawalek. Mam...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
Dzieki za info. Diagnozowal "serwis" Fiata Leta Autotest Kokoszyce,woj. Śląskie. Taki to serwis ehh benzyna
Dzięki bardzo koledzy a mo rz e podpowiedz jak naprawić sterownik.Oczywiście na pw
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
W Seicento mam problem z tylną wycieraczką - zamiast pracować w zakresie 180 st, pracuje w zakresie 120 st i nigdy nie dochodzi do pozycji poziomej. W czym może tkwić problem ? Przecież ma proste ramię ,każdy silnik wykonuje tylko około 120° po założeniu ramienia giętego jak w innych modelach wycieraczka jest poziomo.P
Jak masz 6A, to zmieniaj i będzie spokój. Przy normalnej pracy kierunków nie grzeją się, bo nie przewodzą prądu.
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Dokładnie nie pamiętam czy musiałem koło zdejmować czy wystarczyło je ostro skręcić w lewo i połowę osłony nadkola odgiąć aby mieć jako takie dojście do tych pompek. Pamiętam tylko że musiałem się na siłować aby je z powrotem zamontować dla tego jednak dobry dostęp to wygodniejsza praca. I właśnie dlatego tak sądzę, że co mieli to montowali aby produkcja...
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
układy należy nalutować jeden na drugi oprócz pinu CE który to jest uprawnieniem do pracy konkretnej kostki. Nie należy lutować więcej niż dwie ze względu na odprowadzenie ciepła, natomiast jeśli chodzi o przełączanie w czasie pracy to raczej nie polecam lecz nie z powodu uszkodzenia sterownika lecze lementów wykonawczych. Raczej wskazana byłaby analiza...
Jutro sprawdzę pobór prądu rozruchowego bo coś poczytałem o rozrusznikach Hitahi i Marelli. Może ktoś zna odpowiedź na moje pytanie ? Nie mam zbytnio czasu się zagłębiać.(praca)
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Od kiedy czujnik temp NIE ma związku z pracą silnika?
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
praca silnika seicento seicento praca silnik nierówna praca seicento
ustawienie polsat cyfrowy antena renault wysokie obroty postoju głośniki sierra
sterowanie napięciem sieciowym
Jak zaprogramować pilota do Jeep Grand Cherokee ZJ? Samsung NP550XDA NB2772_PCB_MB_V4.1 Rev 1.0 schematic access, boardview, repair tips