Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
o kochany to te świece chyba nie pomogą to całkowicie zmienia postac rzeczy robota czyście mechaniczna się kłania. trzeba ściągnąc głowicę zrobic jej mały przeglądzik oraz wymienic pierścienie , usczelniacze zaworów odrazu też , popychacze sprawdzic bo tez siadają .
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Jaka regulacja zaworów? Tam hydropopychacze są... A jak hałasuje przy przyśpieszaniu, to pewnie panewka ...
Według AD jest 1 bar +-0,2 .
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Dzieki za info. Diagnozowal "serwis" Fiata Leta Autotest Kokoszyce,woj. Śląskie. Taki to serwis ehh benzyna
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Myślałem że ktoś coś podpowie... No nic problem rozwiązany Można zamknąć
Cześć. Kolego tu masz takie fajne forum poświęcone Twojemu bolidowi. http://seicento.com.pl/topics5/kolejnosc...
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Sprawa załatwiona pojechałem do mechanika i faktycznie sprzęgło. przy okazji załatwilem jeszcze linkę od sprzęgła i uszczelkę od kapy zaworowej.
Tak. Kręci.
z ostatniego wpisu wnioskuje że jedynie zmiana komputera ratuje .Czy jeżeli założę inny komputer wszystko pozostanie bez zmian .przed awarią czy muszę ustawiać wszystko jeszcze raz
Moduł zapłonowy ten podwójny.
Dzięki bardzo koledzy a mo rz e podpowiedz jak naprawić sterownik.Oczywiście na pw
W Seicento mam problem z tylną wycieraczką - zamiast pracować w zakresie 180 st, pracuje w zakresie 120 st i nigdy nie dochodzi do pozycji poziomej. W czym może tkwić problem ? Przecież ma proste ramię ,każdy silnik wykonuje tylko około 120° po założeniu ramienia giętego jak w innych modelach wycieraczka jest poziomo.P
a czy jest odpowiedni luz zaworow ?? 0.45 ssanie .0,55 wydech .
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
Kolego, niestety dzisiejszych aut jak nie jesteś mechanikiem to już tak łatwo nie zrobisz jak tych starych z gaźnikiem, bo możesz praktycznie tylko wymieniać część po części i patrzyć czy to coś daje. Powodów może być wiele, stare kable zapłonowe, lub świece, stary silnik krokowy, lub po prostu jakiś kabel niedokręcony przez co elektronika świruje,...
Witam mam drobny problem z moim Fiatem Seicento. Mianowicie zła praca na benzynie dodam też, że auto ma instalację gazową. Gdy odpalam silnik pracuje prawdopodobnie na 3 tłokach a po przełączeniu na gaz chodzi idealnie. Ciągle świeci się kontrolka check ( pomarańczowy baniaczek) gdy chodzi na benzynie a na gazie miga cewki są ok kable zapłonowe nowe
Dzięki za odpowiedź lecz musisz się sporo pouczyć, ja też. Okazała się że urwana by sruba z pduszki co uniemożliwia przeniesienie napedu na koła. To było niemiłe... Ty widzisz samochód i widzisz, że Ci silnik "wypadł" i wisi na przegubach - zdalnie ciężko wpaść na to, że coś takiego się stało i tego nie zauważyłeś. W opisie usterki nie pisałeś też nic...
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
Możliwe, że instalacja LPG popuszcza gaz przy pracy na benzynie, albo kończy się pompa benzyny/regulator ciśnienia/wtryskiwacz. Zacznij od wyeliminowania przyczyny w LPG - czyli zakręć gaz na butli i przez kilka dni używaj samochodu tylko na benzynie (wypadałoby przejechać ~100km).
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
Jutro sprawdzę pobór prądu rozruchowego bo coś poczytałem o rozrusznikach Hitahi i Marelli. Może ktoś zna odpowiedź na moje pytanie ? Nie mam zbytnio czasu się zagłębiać.(praca)
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
Ok., narazie dzięki za pomoc
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
Jak masz 6A, to zmieniaj i będzie spokój. Przy normalnej pracy kierunków nie grzeją się, bo nie przewodzą prądu.
Od kiedy czujnik temp NIE ma związku z pracą silnika?
to co trzeba posprawdzać węże od podciśnienia dobrze rozumiem??
Po 10 km to mój silnik jest już rozgrzany a mam 2,2L a co dopiero taki silniczek z seicento. Po za tym wiele ludzi właśnie tyle co dzień pokonuje do pracy ...
Musisz koniecznie przetoczyć pierscienie . Bezwładność szczotek powoduje taką pracę
Witam.Podejście do pracy zależy od płacy.Emeryt.
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Ustaw na "masę" i po kłopocie.
Dla rozwiania ostatecznych wątpliwości dodam, że kolejność kabli na jednej cewce nie ma znaczenia - iskra jest w tym samym czasie na dwóch cylindrach, tyle że dla jednego z nich jest to początek suwu ssania, a dla drugiego - pracy.
a ten regulator na przepustnicy jest ? Tak, obok wtryskiwacza. Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000 Zgodnie z prawem powinna być min. II generacja... masz chociaż emulator sondy i wtrysku? Jak jest ustawiona emulacja sondy przy pracy na LPG?
Jeśli to jest łożysko w skrzyni to które?? Co się może stać jak będę jeszcze jeżdził samochodem bez wymiany tego łożyska. Ile czasu ewentualnie nam jeszcze do momentu aż łożysko padnie całkowicie. I ile może kosztować wymiana łożyska części i praca mechanika?
Witam ;) Przepraszam za nieobecność, ale miałem pracowity weekend. Z tym gniazdem 13 pin to może być problem, bo nie wiem jakie samochody będą wykorzystywać tą przyczepkę. Może być różnie- od Fiata Seicento kupionego "do pracy", po prywatnego Volkswagena Golfa. Nie każdy będzie miał gniazdo 13 pin :(
trzecia szczotka do pracy szybkiej jest chyba?
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Masz raczej problem z elektryką - za duży spadek napięcia podczas pracy rozrusznika.
Może mieć fiata code. Zobacz po zdjęciu obudowy czy stacyjka ma czarny pierścień od strony kluczyka. To antena do fiata code, za skrzynką z bezpiecznikami masz moduł fiata code - wielkości paczki papierosów , kolor szary lub czarny. Z dwoma wtyczkami. Jedna to od tej anteny druga większa od instalacji elektrycznej. Jeśli będą tam same wtyczki bez modułu...
Przewody są jeszcze w oryginalnej owijce to po pracy je rozetne i sprawdzę.
Znalazłem już przyczynę czy dużo pracy jest z wymianą tego elementu w Seicento http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-66...
Głównie to bym się skupił na emulatorze wtrysku/przekaźniku odcinającym wtryskiwacz podczas pracy na LPG.
To zagęszczaj ruchy przy pompie..... Pozdrawiam.
Jak wokół komina i do pracy to może seicento 1.1 w gazie. Tanie w utrzymaniu, gazu spali z 6-7 litrów, tanie części, naprawi to każdy kowal we wsi :)
pierwsze obserwacje to po wymianie świec silnik pracuje równiej, nie zgasł mi na żadnym skrzyżowaniu podczas powrotu z pracy, raz zgasnął mi na parkingu przy przełączaniu z gazu na benzynę, ale odpalił po trzech sekundach kręcenia, więc można to uznać za sukces. Napisze jeszcze jutro czy były problemy z dojazdem do pracy.
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
No to do dzieła , sprawdz błędy sygnalizowane poprzez kontrolke. Bo żadnej konsekwencji naprawy nie widze, bo i co ma sprawdzony wtyk mapsensora do 6V na żarówce oświetlenia tablicy rejestracyjnej umieszczonej gdzieś pod maską?
Wezyk od map-a sprawdz
Dokładnie nie pamiętam czy musiałem koło zdejmować czy wystarczyło je ostro skręcić w lewo i połowę osłony nadkola odgiąć aby mieć jako takie dojście do tych pompek. Pamiętam tylko że musiałem się na siłować aby je z powrotem zamontować dla tego jednak dobry dostęp to wygodniejsza praca. I właśnie dlatego tak sądzę, że co mieli to montowali aby produkcja...
układy należy nalutować jeden na drugi oprócz pinu CE który to jest uprawnieniem do pracy konkretnej kostki. Nie należy lutować więcej niż dwie ze względu na odprowadzenie ciepła, natomiast jeśli chodzi o przełączanie w czasie pracy to raczej nie polecam lecz nie z powodu uszkodzenia sterownika lecze lementów wykonawczych. Raczej wskazana byłaby analiza...
Podejrzewam membrany parownika
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
W czasie pracy silnika dystans czujnika względem koła nie musi przeszkadzać. Silnik już pracuje i możesz nie odczuć zmiany w pracy silnika.
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
normalnie po przekręceniu stacyjki dostaję cały czas jest stały plus+12V względem masy (ale po pewnym czasie odłącza system jak nie zapalisz), podczas pracy cewki dostają impulsy minus zasilania sterowanie minusem.
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
No np. nie dostaje prądu na pracę szybką.
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
Ta na pewno chłopie najpierw zrób jedno auto i nie pisz pierduł Robilem tym sposobem i wiem ,ze jest mozliwosc wycisniecia tuleji bez demontazu wahacza. Ale kazdy robi po swojemu. Chcesz ,to demontuj. Jak zaczniesz odkrecac/urywac przewody hamulcowe przy wahaczu to na pompie hamulcowej skonczysz. Ja akurat jestem za ulatwianiem sobie pracy.
Witam ,szukam schematu instalacji sc 1,1 MPI na kompie IAW4AF chodzi głownie o instalację silnika, ew rozpiskę kompa. Moj mail Przemas.majster(at)vp.pl z góry dziękuję, Pozdrawiam.
8l to jak najbardziej dobry wynik w pracy jezdzi cc700 ktory pali 9-10l lpg /100. Znajomy mial cc1100 i palil mu ok 6-7l sprzedal i nowemu wlascicielowi "dziwnie" zaczelo palic 10l.:)
Rok 2000 1.1S liznik kilometrw standardowy nie elektroniczny, danych centralki nie pamiętam, a samochód w garażu dane z centralki mogę podać jutrom po pracy jak spiszę
A co jeśli potrzebujesz po prostu użyć spryskiwacza gdy wycieraczki są ustawione na pracę impulsową?
Witam. Po użyciu funkcji szukaj nie znalazłem tematu. Więc pytam, co może być przyczyną wycia - nadmiernie głośnej pracy pompki paliwa w Seicento 900. Z tego co wyczytałem jest nie rozbieralna.
Należy podpiłować łapę czujnika aby maksymalnie zbliżyć go do koła fonicznego. Potwierdzam tę metodę, tylko ja skrobę czujnik aby dalej wszedł. efekt ten sam ale.... nie naruszam konstrukcji silnika, łatwiej spiłować czujnik mając go rękach, i nikt nigdy nie powie mi że to druciarstwo. W magankach w motylku robię dziurę wiertłem fi 9 mm i czujnik opuszczam...
Seicento z silnikiem 0.9 to porażka, silnik słaby, hałaśliwy, awaryjny. Seicento z 1.1 to już nie taka porażka, bo o ile jakość czy wyposażenie wnętrza pozostawiają wiele do życzenia, o tyle o samym silniku złego słowa nie można powiedzieć. Jakby był nędzny, nie montowano by go do tej pory w Pandach, no nie? Jeździłem 3 lata na przemian Seicento 1.1...
Sprawdź przewód/wężyk do czujnika ciśnienia powietrza. Może być też czujnik ciśnienia popsuty. Jeśli chodzi o świece, to raczej Fiaty (z małymi wyjątkami) nie "trawią" Boscha - kup oryginały - nie są drogie. Może przyczyną być też niesprawny potencjometr przepustnicy. Czy kontrolka wtrysku jest zapalona podczas pracy silnika?
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Ciągła praca pompy paliwa może wskazywać na uszkodzenie samego sterownika.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Zaświecenie się kontrolki zbyt wysokiej temperatury nie świadczy jeszcze o przegrzaniu silnika , o przegrzaniu można mówić jak wywali płyn przez korek w zbiorniku wyrównawczym.W tych silnikach kontrolka podwyższonej temperatury płynu chłodzącego świeci się z wielu powodów ,nie koniecznie z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury pracy silnika.
Jesli zycie ci mile i innych to kup nowy zbiornik, mysle ze na zdrowiu sie nie powinno oszczedzac! Przed montazem poprostu kup "bitex" i go calego ZAZNACZAM " ZEWNATRZ " , zakonserwoj wtedy nie ma opcji na nowa dziure chyba ze bedzie uszkodzenie mechaniczne. PS Do tej pracy ubierz rekawiczki i maske. Rozciencz bitex ropa. Nie kupuj w spray'u tylko w...
Nie mam obrotomierza, ale po pracy silnika slychac ze pracuje normalnie.
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
Jak jeździ to nie ale jak 50% czasu pracy stoi z pracującym silnikiem to możliwe.
Zapalała się kontrolka silnika, więc można odczytać błędy... sterownik w MPI ma już dość rozbudowaną samodiagnostykę. Masz instalację II generacji, więc może to być problem z ECU - często ma dość specyficzne uszkodzenie, które się nie objawia przy pracy na LPG II generacji.
Witam. Jaki powinien być prąd spoczynkowy w Seicento, po zamknięciu auta? Seicento 1.1, 1998 R. Akumulator Centra z zeszłego roku, 40Ah. Po kilku dniach stania, prac przy aucie - nie można odpalić. Od piątku do poniedziałku zeszło mi 50 A, tak wskazuje przyrząd. Prąd spoczynkowy wynosi ok. 170 mA, dużo. Przez 24 h wyjdzie ponad 4A. W sumie by się zgadzało,...
sprawdź cewkę zapłonową, a na początek otwórz wlew paliwa gdy silnik osiągnie temp. pracy i sprawdź jak odpala silnik.
chętnie przyjmę :) puki co mam na posiadaniu tylko pełną charakterystykę z seicento 900, zrobioną na hamowni :) jednak do pracy potrzebuje też charakterystykę dużo mocniejszego silnika :)
witam wszystkich.mam problem z fiat seicento 900 po przekreceniu kluczyka swieca sie kontrolki z ladowania, oleju i recznego hamulca rozrusznik kreci ale nie pokazuje wtrysku,pompa paliwa sie nie odzywa i nie slychac pracy zadnych przekaznikow prosze o pomoc pozdrawiam
napęd łańcychowy z silnikime motocyklowym nowym 125/250 10-15 koni ,do tego zawiecha i koła samochodowe,profil kwadratowy zamiast prostokątny. Recepta na prędkości ekstremalne po asfalcie,o terenie nie wspomnę. Chyba że masz na myśli dwutakta,wtedy jeszcze gorzej,bo takie silniki z moca żrą paliwa jak wściekłe i,mają żywotność po kilka/kilkanaście...
powiem tak to bardziej wygląda na nie równą prace silnika dodam jeszcze ze gdzieś ucieka płyn chlodniczy
Witam może mi ktoś poda opis montażu alarmu w seicento, tz. kolorki przewodów drzwi kierunków itd... będe wdzięczny za pomoc, przyśpieszy mi to prace. Podejrzewam że może być jak w Ciquecento ale pewności nie mam.
Ok zgodziłbym się, ale do tego auta wcześniej nik t nie podłączał skanera/testera, te błędy są od początku chyba. Po skasowaniu tych pięciu czy sześciu błędów wyskoczyły tylko 2 błędy lambda i wtryskiwcza, ale auto chodzi na gazie i może przez to te błedy lambdy i wtryskiwacza, które podczas pracy na gazie są odcinane.
Czyli szukaj anomalii w pracy trzeciego cylindra. Równie dobrze może być usterka mechaniczna.
o tym samym pomyślałem, że właśnie te 'cięgło napędowe' może być nie właściwie zamontowane. to jak je zamontować zobaczyłem w instrukcji naprawy w pewnym forum i tam znajdują się zdjęcia, które posłużyły mi jako ściąga. co do samej pracy silnika, to jest ok. zatrzymuję się sam, działają wszystkie funkcje. kilkanaście ruchów-wszystko ok, natomiast po...
Moglby mi jeszcze ktos wytłumaczyc za co dokladnie jest odpowiedzialna ta rorka z tym zaworem w pracy silnika?;-) Lubie rozumiec wszystko zanim cos zrobie.
praca silnika seicento seicento praca silnik nierówna praca seicento
dwudrożne tonsil automatyczny miernik częstotliwości wyświetlacz diodowy
Programowanie MX25U12872F czarnym CH341A Pro z adapterem 1,8V – kompatybilność i wskazówki Akai GX-230D, Technics SA-GX230D – brak dźwięku, diagnostyka, typowe usterki audio