zaznaczone na czerwono http://obrazki.elektroda.net/44_12546422...
A pomyślałeś o baterii?
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
bateria sprawna?
witam mam problem ze światłami w sc, nie mam postojówek tylnich pozycji i oświetlenia zegarów. powodem tego było zwarcie na tylniej lampie i problem w tym że nie wiem co teraz zrobić. może ktoś pomóc??
Sprawdź masy, szczególnie plecionkę.
W skrzynce bezpieczników sprawdź. Być może jest tam bo inne przekaźniki są tam również.
Gdzie jest to nie pamiętam, ale to jest żółty przekaźnik, około dwa razy wyższy niż normalny, chyba 6 nóżek . Robiły się w nich zimne luty przy nóżkach przekaźników.
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Bezpiecznik daj na tym głównym plusie....
Czarny przekaźnik jest tylko od szyby ogrzewanej. Podmień na próbę z czerwonym - by sprawdzić czy działa szyba . Czerwony est m. innymi od wycieraczek/spryskiwaczy szyb wentylatora nawiewu zapalniczki itp. Na próbę możesz podmienić . A niebieski to nie przekaźnik a przerywacz kierunkowskazów
Mam nadziejeze sie przyda: http://obrazki.elektroda.net/80_12597024... http://obrazki.elektroda.net/46_12597024...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się do tego. Nie dawno kupiłem fiata seicento. Posiadał on centralny zamek+alarm. Nie miałem do niego pilotów więc postanowiłem wyciąć alarm z auta i założyć coś uniwersalnego. Po wycięciu alarmu przestał mi działać centralny zamek co nie jest rzeczą dziwną. Tylko teraz mam dylemat. Został mi moduł...
Jeżeli brak masy na pompie paliwa, to sprawdź czujnik bezwładnościowy (wypadkowy). Schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Brak sterowania na przekaźniku "podwójnym" (dwa przekaźniki w Seicento) - usterka sterowania z pin 4 lub 23 ECU, usterka wiązki przewodów, ...
tzn. które styki upalone od przekaźnika?
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
Czarny- przekażnik urządzenia sterującego. Pozdrawiam.
Lewa strona, na podszybiu, tam jest przekaźnik pompy. Sygnał jest pobierany z cewki przekaźnika.
Witam. A nie jest to jakiś przekaźnik ? Kiedyś miałem seicento i z tego co pamiętam to tam był jakiś przełąznik który w chwili uruchomienie rozrusznika odcinał na te chwilkę dopływ prądu do świateł aby nie zdechł akumulator. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może cię to naprowadzi na jakiś ślad.
prawdopodobnie wlaczyles wycieraczki na zamarznietej szybie . a skoro bezpiecznik dobry to spalil sie silniczek .
Jest w silniku wycieraczki razem z elektronika , ale tam moze byc inny problem
w takim razie gdzie jest przekaźnik wentylatora??
Przekaźnik wymieniony.
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Wymień przekaźnik.
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Tu masz kompletną instrukcję Sam naprawiam http://instrukcja.pl/i/fiat_seicento_sam...
O właśnie, sprzed spryskaniem złącze oczywiście rozłączamy, to istotne, a jak jest nalot to usuwamy go mechanicznie. I po zastanowieniu, skoro po włączeniu napięcie siada, do włącznik łączy poprzez oporniki do masy? to radykalnie zawęziłoby krąg podejrzeń do jednego przewodu 4mm który doprowadza zaqsilanie. Jego drugi koniec musisz odnaleźć i zobaczyć...
To zasilane ze wspólnego przekaźnika.
W gumowej przelotce pomiędzy klapą a samochodem, masz tam zapewne przerwany przewód. Jeżeli tam jest ok. to przechodzimy do bezpieczników i przekaźników.
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Czarny i czerwony Przekaźnik jest od fiata seicento na każdym z Przekaźników jest opis 86,87,30,85 jak by któryś z Przekaźników się nadawał to jak byś mógł narysować schemat nie wiem czy zastosować oddzielny Przekaźnik na każdą z żarówek.
Radzimy pokazać który to przekaźnik😉
Przekaźnik jest zaraz przy silniczku, na obudowie ślimacznicy.
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Niestety na pych również nie pali. Czy są dzieś jeszcze jakieś bezpieczniki? Może któryś z przekaźników?
Zasilanie przekaźnika z 15, czyli "po stacyjce". Po zmostkowaniu styków przekaźnika odpala?
Spalona pompka
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Jeżeli dobrze pamiętam Seicento nie miały przekaźników świateł.Jaki problem sprawdzić na bezpiecznikach(od świateł mijania) czy jest zasilanie?,myślę że żaden ,kontrolka w rękę i po sprawie.
Witam! Mam pytanko czy w seicento idzie wymienić ten zwykły przekaźnik na inny ładniej pykający? :) tzn np taki jak jest w fordzie focusie? Pozdrawiam Artur
Może padł ci akumulator albo zostawiłeś coś włączonego.
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
Sprawdziłeś bezpiecznik i przekaźnik.
Jako że, od sygnału dźwiękowego jest taki sam przekaźnik Jesteś pewien, że taki sam? Nie przypadkiem jeden to 541, a drugi 542? Sprawdziłeś sterowanie sterowanie tym przekaźnikiem?
Takie połączenie zda egzamin. Ważne by w przekaźniku był styk rozwierny 87a. Co do przekaźnika zespolonego poczytaj jak to wygląda np w seicento SPI. Są tam dwa przekaźniki osobne i spełniają to samo zadanie.
hehe okazało się że przekaźnik zaśniedział na stykach
fiat seicento
Po co ja pytałem o ten gaźnik przecież to sei a nie cinquecento Jeżeli nie ma zasilania na cewki to do sprawdzenia przekaźnik podwójny
mówisz o podciśnieniu? od spodu wychodzi wężyk z podciśnienia obok skrzyneczki z przekaźnikami po prawej stronie?
Wiatrak włącza centralka wtrysku, sprawdź przekaźnik.
Przecież napisałem że sprawdziłem bezpieczniki ... nawet te za akumulatorem , silnik w wentylatorze tez jest sprawny gdyż ręcznie zwierałem przekaźnik ...
Napisałem Ci przecież... jak jest napięcie to uszkodzona pompa, jak nie ma napięcia, przekaźnik, bezpiecznik, lub odłącznik wstrząsowy. pompę kupowałeś nową, czy po znajomości używaną?
Słuchaj ,to notoryczna sytuacja,pęka ścieżka łącząca się z zaciskiem 31. Nie lutuj tylko dokonaj naprawy poprzez połaczenie odcinkiem przewodu wewnątrz przekaźnika.
Gdzieś Ci kolego ewidentnie robi zwarcie ktoryś kabel sie przetarł bądź jest poluzowany na śróbce ????? szukac a ktory bezpiecznik (NR??) Ci pali (pompa paliwa??)
Witam. Chcę wykorzystać w pojeździe typu SAM, stacyjkę od seicento (wraz z kolumną kierowniczą). Nasuwa się pytanie, ile najwięcej amper mogę podłączyć po kluczyku (15)? Chciałbym uniknąć przekaźników ze względu na brak miejsca.
Problemem był przekaźnik w instalacji lpg
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Dlaczego świeci kontrolka najlepiej sprawdzić podłączając auto pod komputer diagnostyczny. Dlaczego wentylator się nie załącza - to już może być kilka przyczyn. Masz SPI czy MPI, bo inaczej był w nich sterowany wentylator. Tak czy inaczej na pewno do sprawdzenia bezpiecznik i wiązka elektryczna wentylatora oraz termo-włącznik lub przekaźnik.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Sprawaa zalatwiona 3 przekaźniki wymienione śmiga jak nowy
Na benzynie ma pracować normalnie, a na gazie z rezystorem. aha sprawdź też rezystancje przekaźnika odcinającego. ECU łapie błąd wtedy gdy usterka trwa jakiś określony czas ale nie sądze żeby w ułamek sekundy złapał błąd (przy załączeniu przekaźnika)
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
4 - sterowanie przekaźnika zasilania ECU (POWER LATCH) 17 - masa 23 - sterowanie przekaźnika zasilania osprzętu (pompa paliwa, cewki, wtryski, etc.) 26 - +12V po stacyjce (15) 35 - główne zasilanie z przekaźnika (POWER LATCH) Przekaźniki są sterowane masą. Po podaniu zasilania na pin 26 sterownik wymusza stan niski na pinie 4 załączając przekaźnik zasilania...
Więc pozostaje sprawdzenie bezpieczników i głównego przekaźnika zasilania pod maską.
Centralka jest nad prawym nadkolu a rozrusznik nie kręci. Jest tylko zaplon i nic więcej.
Przekaźnik sklejony w centralce.
Przypuszczam, że winę ponosi przełącznik spryskiwaczy. Sprawdź jeszcze przekaźniki, ale mało prawdopodobne. Pozdrawiam
Mi kiedyś uszkodziła się kostka stacyjki i nie włączała pompy paliwa. Sprawdź przekaźnik pompy paliwowej czy dostaje napięcie gdy kręcisz. Ja miałem Seicento 900 ale warto byłoby zajrzeć do niego. W moim przekaźnik pompy był pod maską, przed kierowcą, na ścianie grodziowej.
Witam. Posiadam seiciento 1.1 98r. Autko miało instalacje lpg lecz poprzedni właściciel musial wymienić wiązka silnika i wywalił przekaznik lpg. Jadąc do fachowca krzyczy mi 350zl.. Jest to lpg I gen. Silnik na monowtrysku. Chodzi mi o dokładny opis który kabel gdzie podlaczyc.
http://obrazki.elektroda.pl/9165631900_1... Witam, podłączyłem cały zestaw elektrycznych szyb i centralny zamek. Centralny działa jak trzeba. Dziś dostałem natomiast przełączniki sterowania szyb i przekaźnik. Po podłączeniu na krótko wszystko działa ale mimo że podłączyłem przekaźnik w odpowiednie miejsce na bezpieczniku F2 nadal nie...
Seicento 900 nie posiada przekaźnika podwójnego BITRON ale dwa przekaźniki indywidualne 20 i 30 A zamienne z tymi w kabinie. Z tego co mi wiadomo uszkodzenie pamięci RAM skutkuje ciągłą pracą pompy paliwa po przekręceniu zapłonu i nieodpaleniu silnika. Skoro pompa pracuje chwilę po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem to w tej kwestii jest ok
Witam mam mały problem związany z przednimi kierunkowskazami do seicento 1.1 przestały działać. Wymieniłem żarówki oraz przekaźnik i nadal jest to samo. Co może być powodem tego???
Witam, znajomy poprosił mnie o znalezienie przyczyny niegaśnięcia świateł podczas rozruchu w Jego seicento. Wcześniej ta funkcja działała, nie wiem co się mogło stać. Niestety nie posiadam schematy do tego auta, więc proszę o sugestie. Czy ta funkcja realizowana jest poprzez samą stacyjkę, czy jest gdzieś jakiś przekaźnik? pozdrawiam teskot
czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Załącza tylko po przekręceniu stacyjki(przez kilaka sekund załącza się przekaźnik, opracuje pompa paliwa) ale w momencie "kręcenia" rozrusznikiem niestety nie ECU załącza przekaźnika.
Gdzie znajduje się przekaźnik czasowy wycieraczek w Seicento ? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź-pilne! Pozdrawiam
Te przekaźniki nie mają nic do awarii.
niekoniecznie,może byc rozlutowany przekaźnik 15-sto stykowy,
U mnie kiedyś tak "cykał" przekaźnik wycieraczek... A czasami awaryjne nie "cykają"?
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Muszę wymienić przednie lampy w Seicento gdyż stare są już pożółknięte i słabo świecą mimo że zamontowałem już przekaźniki aby napięcie na żarówkach było powyżej 14 V. Myślę nad zakupem zamienników. Jakiej firmy polecacie tak żeby nie było problemów z montażem i w miarę dobrze świeciły?
Witam, problem z seicento '98, 1,1, samochód jechał i nagle zgasł. Teraz nie odpala, pompka działa, paliwo jest, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, na cewkach jest zasilanie, przekaźniki sprawne, do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa. Brak iskry. Co mogłem jeszcze przegapic? Proszę o pomoc.
Albo zalewa silnik podwójnym paliwem (benzyna lpg) albo bardziej prawdopodobne odłącza wtrysk benzyny ale nie podaje gazu - elektrozawory się zawieszają tudzież problem w przełączniku/masie w instalacji lpg- jeśli słychać jakby terkotanie przekaźnika
Zasilanie albo przekaźnik. Diagnostyka na kompie się kłania.
Czy po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka code oraz wtrysku "marchewka"? Oraz czy słychać przez ok. 3 sek pracę pompy paliwa? Jeśli nie, to zobacz pod maską, pod takim czarnym dekielkiem na jedną śrubę, tam są 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki, sprawdź je.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Przekaźnik może być sklejony.
W seicento jest sterowanie poprzez terwmowyłacznik masą. Chyba nie we wszystkich modelach/wykonaniach. W moim nie ma termowyłącznika w chłodnicy, w sterowanie silnikiem wentylatora odbywa się poprzez przekaźnik sterowany z ECU. No chyba że to kolejna nieautoryzowana przez Fiata "przeróbka" mojego egzemplarza dokonana przez poprzedniego właściciela...
ja bym szukał w tym przekombinowanym przekaźniku w okolicy sterownika silnika.
Zastosuj przekaźnik 70A z WV, aktywowany ładowaniem.
CZujnik wału jest wymieniony na nowy. Bez efektu. Problem leży w braku iskry. Czasem jest tak, że kręcę rozrusznikiem powiedzmy 5 sekund i nie ma iskry. W pewnym momenncie iskra się pojawia i auto natychmiast zappala. Jutro jeszcze raz dokładnie sprawdzę -o ile oczywiście będzie problem z zapaleniem- czy na cewce jest 12V w momencie kręcenia rozrusznikiem....
Sprawdzałem kostki przekaźników A od czego sprawdzałeś przekażniki w tym Seicento .. ?
Wtrysk odpada - na LPG to samo. Może podpięcie pod komputer coś naprowadzi? Tak jakby sterownik gubił zasilanie/masę. Nie wiem jak tam masz w sportingu ale w "cywilnej" wersji za zasilanie sterownika odpowiada czarny przekaźnik w komorze silnika a za elementy wykonawcze- pompę zasilanie plusem wtrysku , cewek zapłonowych odpowiada czerwony przekaźnik...
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu Cewkę jak cewkę, ale jeśli na bezpieczniku jest napięcie po wyjęciu kluczyka, to zespawało styki przekaźnika.
Miał ktoś podobny problem? Śmiem twierdzić że nie. Nie każdemu zdarza się uszkodzić auto podczas montażu alarmu. Sprawdź bo nie pamiętam czy jest tam przekaźnik od tych swiateł, czy się nie skleił. Przekaźniki były już sprawdzone.
wymieniłem przewody i znowu świece i silnik chodzi idealnie, pali za pierwszym no tylko dalej świeci się wtrysk. Zobaczę przekaźnik i pompkę ;) Dzięki
Znajomy ma Seicento 1.1 MPI (jeden z ostatnich modeli, ma nawet klimę) w którym wszystkim steruje ECU. Ma z nim taki problem, że często się przegrzewa i potrafi zagotowac płyn w chłodnicy. Podłaczyłem go pod Euroscana, jako centralkę wybrałem MM IAW-59F i błędów żadnych nie było ale w testach, jest m. in. test wentylatora i są tam dwie prędkości, przy...
Wystarczy wpiąć ową lampkę równolegle do zacisków elektrowentylatora chłodnicy, to przecież proste. Szeregowo z diodą 470Ω Wszystko masz już napisane, nie trzeba żadnych przekaźników itp
Witam , mam problem z odpaleniem samochodu , stał ponad tydzień w garażu , dziś nie chciał odpalić , zobaczyłem ze po przekręceniu stacyjki nie załącza się pompka , podpoiłem ją na krótko i wszystko śmiga jak trzeba , tylko problem w tym ze nie działa po przekręceniu stacyjki . Gdzie szukać problemu , bezpieczniki oraz przekaźniki sprawdzone ,
przekaźniki seicento zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
regulator nawiew renault styki odkurzacz excel szablon
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Obciążenie transformatora flyback - rodzaje i zastosowania Podział działki 2 ha oznaczonej 7 MNUMR w MPZP