Termostat wymieniony,czujnik też nowy,nastawnik b.jałowego wyczyszczony ,ale problem pozostał.Wysokie obroty są tylko po długim okresie postoju (np.po nocy).W czasie dnia gdy jeżdźę odpalanie jest już normalne co sugeruje, że związek to ma z temperaturą silnika.Czy sonda lambda może taki objaw powodować?
Kolego wykręć czujnik położenia wału za prawym kołem (bez zdejmowania koła, skręć kierownice w prawo) wyczyść go porządnie jakimś acetonem lub benzyną i załóż z powrotem. W moim przypadku pomogło auto zaczęło odpalać tak samo na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Daj znać czy się udało bo całość nic...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty...
Witajcie, tak jak w tytule, w aucie mamy - Fiacie Seicento od kilku dni, jak zrobiło się tak gorąco, po rozgrzaniu silnika, na wolnych obrotach albo mruga albo świeci na stałe - kontrolka oleju tak jak na filmiku: [youtube][/youtube] po zwiększeniu obrotów gaśnie, po czym gdy obroty opadają znowu...
Witam , Mam Fiata SC 2001 900cm ( bez instalacji gazowej ) Na zimnym pali bez problemu , od razu . Po rozgrzaniu jest problem z odpalaniem , kręci bardzo długo żeby odpalić , czujnik położenia wału był już zmieniony , po odpaleniu na ciepłym po dłuższym czasie już chodzi . Iskra na rozgrzanym...
Jeśli masz instalację II generacji (nie podałeś jaki silnik SPI MPI?), odpalasz zimnego na benzynie i po przełączeniu na LPG zgasisz nie rozgrzanego to dochodzi do zalania silnika dwoma paliwami. Przy kolejnym odpaleniu (w krótkim czasie od zgaszenia) dochodzi do tego że podaje benzynę na odpalenie i...
Witam moje auto to Seicento silnik 900 rok 2001. Auto ma też instalacje gazową ale na niej problem nie występuje. Gdy odpalam zimny silnik przed kilka sekund gdy są wyższe obroty chodzi jak zwykle ale potem obroty spadają i zaczyna nie równo pracować mocno się trzęsie po dodaniu gazu nadal chodzi bardzo...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie...
Jeżeli stuka ci z okolic głowicy po rozgrzaniu silnika, to stawiałbym na hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego. Na zimnym, gestym oleju jest w porządku, a jak się rozgrzeje i zrobi rzadki, to już puszczają. Podjedź do jakiegoś dobrego mechanika, niech przyłoży ucho dla pewnosci. lgy1 a skąd ty tam...
Witam mam problem z Fiatem seicento 1.1 z 2005 roku. Fiacik ma przejechane 175 tyś km, LPG od nowości. A problem to nie palenie na dwa cylindry od czasu do czasu i traci zupełnie moc, no ale to normalne przy dwóch niepracujących cylindrach, zapala się wtedy również kontrolka Check Engine i automatycznie...
Witam! Od pewnego czasu mam magiczne seicento 1.1 MPI z 2002 roku z lpg. Z autem jest co chwile jakiś problem i tym razem dotyczy on nierozgrzanego silnika. Gdy postoi sobie noc na dworze, rano odpala za 1-2 razem i po chwili gasnie... potem muszę go kręcić z 5 razy żeby zapalił i kiedy w końcu to...
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego...
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika,...
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi...
Witam. W obudowie filtra powietrza jest taki termostat, który steruje klapką która ma przepuszczać zimne i ciepłe powietrze do dolotu. Niestety wygląda na to, że u mnie ten termostat nie działa. Z tego co się dowiedziałem powinien on puszczać tylko ciepłe powietrze gdy temperatura jest niższa niż 23...
Witam, Problem polega na tym że gdy silnik jest zimny to nie można go odpalić od pierwszego razu.Wystarczy na ułamek sekundy przekręcić stacyjkę żeby obrócić rozrusznik i za drugim razem pali bez żadnego problemu. Gdy silnik jest ciepły pali od pierwszego razu.Posiadam instalację gazową ale zawsze odpalam...
carrot tzn jak mogę to zrobić? rozgrzać silnik? mierzyć.. czym? jak? w ASO to zrobią?
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień. Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie. Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie...
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Witam koledzy jak w temacie ... chodzi mi jak ja sprawdzić zwykłym miernikiem jaki prąd powinna wypuszczać .. czy sprawdza sie to na przekręconym kluczyku na zapłon czy tez nie.. chodzi o to Iz autko psuje świece co 800 km są do wymiany .potem znów jest ok na 800 czy to cewka może podawać zbyt duży...
Mam problem z seicento900. Kilkadni temu założyłem instalację lpg,od tej pory pali się czek na benzynie i na gazie.Byłem na diagnozie koputerowej ,błedy to : usterka obwodu cewki nr2 oraz obwodu wtryskiwacza ,po wykasowaniu wraca błąd obwodu cewki Auto pali ponad normę,przed założeniem instalacji lpg...
Może to nie wina samego rozrusznika, ale np. ogólnie elektryki - połączeń elektrycznych zwłaszcza, akumulatora. Dziwne tylko, że te objawy występują przy rozgrzanym silniku a nie zimnym. Sprawdzałeś czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić ? W ogóle jaki silnik ? LPG czy benzyna ?
Mam fiata seicento 0,9 kupiony do kręcenia sie wokół komina jako 2 samochód. Odkąd go kupłem jest problem z ubywaniem płynu chłodniczego, samochód był u mechanika, została wymieniona uszczelka pod głowicą, ale niestety jak płynu ubywało tak ubywa dalej . Z rury wydechowej nie leci siwy dym, ani na...
Chodzi o sam komputer z oznaczeniem IAW 16FM.ED odpala gdy cos w nim pstryknie inaczej nie da rady. Chodzi tutaj o samo paliwo. Na gazie mogę odpalić przestawiając przełącznik na sam gaz, ale nie mogę tego zrobić na zimnym silniku bo nie odpali. Na gazie auto w ogóle nie gaśnie tylko żeby jeździł na...
Ja tak miałem jak padła chłodnica. Wyciekał płyn i było go mało i własnie tak się działo - jak stałem na światłach (przy nie bardzo rozgrzanym silniku) to od razu czuć było, że leci chłodne powietrze. Jak ruszałem to znów grzało. Po wymianie chłodnicy wróciło wszystko do normy :)
dzisiaj sprawdzilem czujnik ktory znajduje się w okolicy termostatu w tem. ok5 stopni rezystancja wynosi 4.4 kohm czyli chyba dobrze sprawdze jeszcze pozniej na rozgrzanym silniku Mam jeszcze pytanie czy w zbiorniku paliwa powinno wytwarzac sie cisnienie bo dzisiaj podczas otwierania korka pufnęło...
Być może wilgoć się dostaje i po rozgrzaniu silnika wyparowuje. Posprawdzaj połączenia przewodów.
Pokaż oscyloskop a nie chwilową wartość bo to nic nie mówi. Pokaż to samo np na 2000 obrotów na PB tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku pracującym ze 3 minuty tak by sonda się nagrzała i sterownik pracował w CL. Mówiłem to ciągle o ECU PB.
czodzi mi o to ze ja mialem seiczento z 99 rok i tam byl inny licznik dla ktorego jeden czujnik temperatory niewystarczal ,tzn. mial za maly skok opornosci i dlatego abym byl zadowolony ze wskazan i dalem 2 rownolegle . wtedy wskazanie wskaznika mialem na polowie skali przy rozgrzanym silniku.. w...
wyczyściłem czujnik bo był zabrudzony jak teraz to odpala za 1.Jeszcze sprawdzę czy odpali jak będzie rozgrzany silnik.
Znajdź przekaźnik i sprawdź czy działa. Jeśli nie przekaźnik to możesz spróbować podłączyć wentylator na krótko, jeśli wentylator też działa, musisz sprawdzić opór na czujniku temperatury, przy rozgrzanym silniku do 90 stopni powinno być około 200/300 ohm, no i jeśli już będziesz przy czujniku to sprawdzić...
Umyj solidnie to miejsce i rozgrzej silnik - proste, tanie, logiczne.
Witam panowie. Jestem właśnie po wymianie czujnika płynu chłodzącego w termostacie i po jeździe kontrolnej. Nie mam zbyt dobrych wiadomości, bo problem nie znikł. Auto nadal gaśnie przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Więc po analizie Waszych porad, odpowiedzi mam pytanie do kamil2941 :...
Witam. Auto jak w tytule. Podczas przyspieszania czuć szarpnięcia, jest też efekt jak bym delikatnie odejmował nogę z gazu potem znowu wciskał. Jak się zagrzeje jest lepiej ale chwilami dalej jest to odczuwalne. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Co wymienione: -Świece. -Kable. -Czujnik...
witam prosze o pomoc kupiłem niedawno vana i po rozgrzaniu silnika i jak zatrzymuje sie przy hamowaniu gaśnie mi czy jest na benzynie czy na gazie sa takie same obiawy nie wiem co jest? ma przejechane 185tys
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej...
Witam. Przejrzałem wszystkie podobne posty,ale nic nie pasuje za bardzo do tego co dzieje się w moim "autku".Od kilku dni NIGDY nie zapala za pierwszym razem,niezależnie od tego czy silnik jest zimny,czy rozgrzany.Po drugim przekręceniu kluczyka odpala i wszystko jest w jak najlepszym porządku.Nie gaśnie,nie...
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania...
seicento 1.1 spi 1999 Panowie barowałem się z tematem tydzień niby wypadający zapłon zalewanie się itd. Silnikiem szarpało okropnie po odpaleniu po rozgrzaniu obroty się stabilizowały. Sonda cały czas pokazuje ubogo choć sonda wymieniona na 100% sprawną. Na lpg trochę lepiej. Posprawdzałem już wszystkie...
Witam Posiadam Seicento 1.1. 2004 rok z gazem. Chodzi o to, że gdy silnik jest zimny a przełączy się na gaz, bo jest ustawiony na temperaturę i na obroty, to zaczyna się dławić lub gaśnie. Natomiast gdy się rozgrzeje, pracuje ok. Dodam, że samochód był na przeglądzie w firmie, która zajmuje się instalacjami...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz)...
Witam Nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego tematu, a sytuacja u mnie "trochę" podobna, z tym że umnie jest odwrotnie, mrozy -25, trzy dni stania, odpala bez problemu, za to jak się rozgrzeje to niestety nie da rady zapalić. A jak już się uda to szarpie gaśnie i przerywa. Zastanawiam się czy nie...
Gdy wentylator już się nie włącza. Rozgrzałem włącznik i niestety nie uruchamia wentylatora. Gdy podłączam drugi włącznik po rozgrzaniu normalnie uruchamia wentylator... Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, olej nie miesza się z wodą i odwrotnie, brak wycieków na zewnątrz, w zbiorniczku wyrównawczym...
Witam. Jestesm posiadaczem w/w Sejacza z gazem, silnik 1.1 MPI. Mam przejechane 110000 km, wymienione świece na Brisk i już od długiego czasu mam problem. Rano, gdy odpalam auto, pali wyśmienicie, od pierwszego, na pół obrotu. Gdy auto trochę pojeździ, rozgrzeje się i zapalam natychmiast po zgaszeniu,...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach...
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub...
Mam problem z silnikiem.po uruchomieniu,i przejechaniu 1 km,hamujac i wysprzeglajac silnik gasnie.Po rozgrzaniu sie silnika silnik dziala bez zarzutu.Sprawdzilem silnik krokowy.jest oki.Mam wrazenie ze ssanie wylacza sie zbyt szybko.Prosze o wskazowki.
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy,...
Witam:), Więc tak. Duży krok nastąpił przy tym moim problemie. Programem Tzok-a udało mi się połączyć z moim sterownikiem ECU:). Czyli pół problemu z głowy :). I teraz tak w błędach odczytałem błąd sondy lambda i drugi błąd centralka CODE niezaprogramowana ( nie wiem co to ,,Centralka CODE niezaprogramowana")???...
Na rozgrzanym silniku sprawdź kompresję
Witam w moim aucie jak jest zimny to po odpaleniu silnik nie równo pracuje Świece były wymieniane całkiem nie dawno. Po wykręceniu świec dwie środkowe są zalane olejem czy to może być przyczyna? Delikatnie widać wyciek oleju z pod pokrywy zaworów. Jak silnik jest rozgrzany to pracuje normalnie.Fiat seicento...
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są...
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki...
Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Zaobserwowałem, że powtaraza się to w momencie gdy długo jeżdżę czyli silnik się bardziej rozgrzeje. Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Nie ukrywam że stanie w korku i co jakiś czas taki dźwięk nie jest niczym przyjemnym?
Witam. Zakupiłem to autko kilka dni temu. Niestety jak wracałem wjechałem w dużą kałużę przez co przylało świece i kilka kilometrów przejechałem z silnikiem pracującym na 3 cylindry. Od tego czasu auto na zimnym silniku długo kręci a jak zapali świeci się check. Po rozgrzaniu się silnika i skasowaniu...
No nie chce mi się szukać, ale prawdziwy remont silnika polega na roztoczeniu każdego cylindra na nowe tłoki, szlifierz mierzy każdy tłok i do jego wymiaru roztacza otwór cylindra z odpowiednią tolerancją, biorąc poprawkę na honowanie. I tak w każdym cylindrze. Nie można później zamieniać tłoków, bo...
Witam. Mam problem z gaśnięciem/dławieniem silnika gdy się rozgrzeje. Problem występuje zarówno ja benzynie jak i na gazie. Na zimnym auto normalnie odpala, przy ruszeniu czasem się dławi (przy dławieniu pojawia się i znika check engine). Po kilku km autem nie da się jechać gaśnie i nie chce odpalić....
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury,...
Witam Ja również jestem od 1997 roku posiadaczem samochodu z instalacją gazową Przez kilka lat i nabyłem pewne doświadczenie w zakresie regulacji instalacji LPG Prawidłowe zużycie gazu wylicza się z prostego wyliczenia tj mnożymy zużycie benzyny razy 1.2 jeśli przykładowo auto paliło np średnio...
witam jak jedziesz 10 km to silnik dobrze się rozgrzeje Co ty piszesz że dobrze się rozgrzeje pisałem że w gran. 10 a dokładnie mam 7,0 km temp. na wskaźniku w zimie to nawet nie pokazuje 25st. Tak że on nigdy nie łapie takiej temp. żeby był dobrze rozgrzany. Jeżeli ci nie pokazuje 25 st...
Witam Mam SC 900 z 98, ostatnio pojawił mi się problem z pracą zimnego silnika. Przez pierwsze 5 min pracy silnika auto pracuje bardzo nie równo, jakby nie paliło nie na wszystkie gary. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Po odkręcaniu świec zauważyłem, że są one czarne, (świece wymieniałem około...
witam.Potrzebuje schematu elekr.seicento.Silnik 1.1gasnie mi po przejechaniu 1 km podczas wysprzeglania,lub hamowania.Gdy sie rozgrzeje problem znika.Mam wrazenie ze zbyt szybko wylacza sie ssanie.Podaje moja poczte. herr5(at)interia.pl
Jest to seicento 1.1 sporting 2000 rok pr.Zdaje sie ze mpi,nie jestem pewien.Po rozgrzaniu sie silnika iprzeccodzeniu z wyzszych obrotow na bieg jalowy/wysprzeglanie/czesto gasnie.obroty spadaja wtedy do zera,jesli same nie wzrosna to gasnie.
Witam. Mam oto taki problem: Seicento 1.1 MPI coraz częściej mam problem z zapaleniem auta kluczykiem. Na pych zapala bez problemu. Akumulator sprawny, rozrusznik kręci normalnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany, czy powietrze suche i ciepłe, czy pada deszcz i jest zimno. W czasie...
Filtry czyste ? hamulce nie blokują ? Uklad wydechowy drożny ? Silnik prawidłowo rozgrzany tzn trzyma temperaturę roboczą ? Zmieniaj biegi ciut wyżej i nie przeciążaj silnika tzn nie jeździj wolno na wysokich biegach. Np na dwójce do 25, na trójce możesz śmiało ciągnąć do 45 km/h, na 4 do 65 itd. Temperatura...
Witam - tak jak w temacie. Rano odpaliłem, przez chwilę silnik pracował tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Po około 10 sekundach wszystko się uspokoiło i pracował normalnie (takie zjawisko miało miejsce wiele razy w ciągu ostatniego roku). Przez 5 minut jechałem na benzynie. Po rozgrzaniu...
Czujnik położenia wału korbowego - często daje takie przypadłości po rozgrzaniu. P.S. Literówka w temacie ? Pojemność chyba 899 ;)
Witam. Temat odgrzewany ale dość dla mnie dziwny gdyż falują w moim aucie obroty biegu jałowego tylko na LPG na rozgrzanym silniku ale tylko wtedy gdy lekko na chwilkę musnę pedał przyspieszenia i następnie go puszczę. Dodaje że po następnym trochę większym przy gazowaniu falowanie ustaje i się nie...
Silnik krokowy jest inny w 900 i w 1.1 . Ten z 1.1 ma trzpień szerszy przez co nie będzie pasował do otworu obejściowego w przepustnicy 900. Jeśli wymienisz na inny z 900 to nie trzeba nic ustawiać ale przy pierwszym odpaleniu silnika do rozgrzania mogą obroty być niestabilne do czasu kiedy nowy silniczek...
Jeśli termostat jest uszkodzony- silnik się nie dogrzewa, a zimny silnik spala więcej paliwa niż rozgrzany.
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie...
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze...
Oczywiście nie przełączam na gaz od razu po odpaleniu. Czekam aż auto się rozgrzeje i dopiero wtedy. Sytuacja była taka sama również latem, ale teraz dopiero mogę się za to zabrać. Reduktor ma 6 lat o zastanowiam się czy to nie jego wina, chociaż sama praca silnika i obroty są wzorowe. Gaz przełączany...
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych...
Seicento kolegi z grupy cento, motor 1.4 t-jet oczywiście z rodziny ,,fire'' :) Wracając, zdjąłem miskę olejową dziś w swoim 1.1 MPI w vanie. Ciekawi mnie jedno- do jakiej temperatury rozgrzał się wał u kolegi, skoro jest zupełnie suchy? U mnie wręcz ociekał olejem.
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami...
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem...
Witam, Problem wtryskiwacza udało się rozwiązać w banalny sposób. Najprościej jest użyć rezystora rzędu 22 - 33 Ohm / 5W połączonego równolegle z zestykiem rozwiernym przekaźnika rozłączającego gaz. Inaczej mówiąc układ ma być taki +12V o----|Wtrysk 1pkt|----|R = 22 - 33Ohm|-----> ECU Oba...
Witam Mam problem z samochodzikem. Dzieje sie to zawsze zimą przy zimnym silniku wyglada jakby niepalil jeden cylinder, jak sie rozgrzeje to po jakims czasie zalapuje. Wymienilem kable wys. nap. i swiece , nic niepomoglo ,czasem przez kilka dni jest dobrze a potem znowu to samo. Co z tym zrobic bylem...
puszcza zaworek odcinajacy gaz stwardniala gumka . i poprostu go zalewa . przy odpalaniu wystarczy wcisnac gaz do oporu i krecic az zapali. . gdy jest silnik rozgrzany to gumka jest miekka lepiej doszczelnia i problem nie jest tak dokuczliwy
jaworskiauto PostWysłany: 29 Mar 2009 16:18 Temat postu: Re: Seicento 900 długo kręci zanim odpali vvaldek napisał: a moze to chodzi o to?jak zgasisz nie rozgrzane auto na gazie to czesc gazu w miedzyczasie odparowuje i dostaje sie do kanalow ssacych i ponowne odpalenike wymaga dluzszego krecenia...
Sonda do badania musi być podpięta i silnik rozgrzany oraz odpalony . Musisz się dostać do styku w kostce sondy (w okolicach centralki wtryskowej) - najlepiej wkłuć szpileczkę by dotknęła styku w czarnym przewodzie. Jest to przewód sygnałowy sondy (plus). Multimetr najlepiej na 2000 DCmV i mierzysz...
Na początku jak kupiłem samochód był problem z pracą tylko na benzynie dusił się jak nie był rozgrzany. Ale wymieniłem sondę lambda i poprawiło się jeśli chodzi o benzyne ale pogorszyło się odpalanie (wcześniej mogłem odpalić na benzynie i zaraz na gaz przełączyć praktycznie i działał. lub jak jechałem...
Witam wszystkich, mam problem z sejem. Otóż sprowadziłem seja sportinga 2001 rok z niemiec, w Niemczech zapalał a w jak dotarłem do domu to już z lawety zjechał z pomocą innych rąk. Silnik kręcił i objaw taki jakby nie dostawał prądu. Raz po raz odpalał ale jak go zgasiłem to znowu problem. Następnego...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Gdy silnik rozgrzany i ma ok 90 stopni a czujnik podaje że ma np 20 stopni to sterownik może wydłużać dawkę wtrysku a tym samym wzbogaca mieszankę co ma przełożenie na obroty. Sonda lambda też może tu mieszać (można ją odpiąć dla próby -...
nie wiem jaka instalacja nie nie gaśnie kontrolka gazu. Tak chodzi o benzynę na zimnym silniku na lpg jest ok w momęcie jak się bardziej rozgrzeje zaczyna szarpać podczas zmiany biegów tak jak by się przyduszał chyba że jest żyłowany na biegach to nie przydusza go nie wiem gdzie szukać problemu czy to...
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z...
Po rozgrzaniu ma około 850-900 obrotów, niestety tym programem nie mogę nic sprawdzić w blokach kiedy silnik jest zgaszony moge tylko kasować błędy. Nie kasowałem wartości wyuczonych.
Co do krokowca to chyba działa. Zdjąłem z niego wtyczkę trzymając silnik na obrotach to zaczął się krztusić i zaczęło śmierdzieć gazem. Ogółem możliwe, że znalazłem przyczynę problemów. Postanowiłem dziś pogrzebać trochę. Zajrzałem do filtrów. Od razu pojechałem po nowe. Powód widać na zdjęciach: ...
Jak silnik jest rozgrzany i dam but w podłogę to silnik wyje chce jechać ale go coś blokuję i się dusi. Na zimnym silniku jak mam 3 bieg to go rozpedze do 60km w moment a na ciepłym to muszę dac np4 lub 5 bieg. Rano jechałem do roboty było ok ale jak jechałem z roboty po 8 km zaczął świrować dusić się...
U mnie raz też "cykał strasznie" przekaźnik od wycieraczek, nie pomagało ani wyłączanie dźwignią, ani stacyjką, "cykał" i już, "skleił" się abo co, albo gdzieś wtyczki "zamokły"... Jak się dowiedziałem co "cyka" to się nie martwiłem, po jakimś czasie umilkł i jest dobrze do tej pory... No, kasatory...
Witam. Kupiłem do Seicento nową poduszkę silnika (tą od strony rozrządu) od Febiego, bo auto już mocno wibrowało pod obciążeniem. Założyłem, przejechałem się, niby było początkowo ok. Następnego dnia odpalam auto, a tu wibracje takie że aż w lusterkach nic nie widać. Po rozgrzaniu i rozjeżdżaniu trochę...
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: ...
a podpowiedz mi te 50 to co oznacza? 50 (liczba po literze W) oznacza lepkość oleju przy rozgrzanym silniku czyli przy 100-110 stopni celsjusza. Generalnie oleje klasy xxW50 są dedykowane silnikom w których temperatura oleju jest istotnie wyższa, a więc sportowym (tzn nie tyle cywilnym które ludzie...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy...
Kolego kwok - daruj sobie złośliwości, chcę pomóc. Nie masz monopolu na wiedzę w tym zakresie. Ja niedawno miałem problem z Seicento VAN'em MPI - po rozgrzaniu silnika silnik szarpał, tracił moc, dusił się, generalnie było BARDZO ŹLE i trzy warsztaty po wszelkich możliwych diagnozach i dowolnych bzdurach...
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do...
Seicento 1.1 kręci do 6500 , BMW R1200 ok 7500 . Nikt ,, normalnie '' jeżdżący nie kręci silnikiem do maxa . Znalazłem opisy czujników i przybrałem wartości dla rozgrzanego silnika . Wyszło mi coś takiego . (schemat ) Pytanie czy wartości nie zmieniające się w trakcie pracy nie wprowadzą sterownika...
Witam posiadam samochód seicento 1.1 Sporting Ben+lpg rok 1999. Od jakiegoś roku gdy jeździłem na gazie a silnik się rozgrzał czesto przy redukcji lub po prostu zatrzymaniu dochodziło do zgasnięcia silnika. Gdy gasł przy redukcji to po prostu gdy samochód jeszcze jechał to puszczałem sprzęgło i samochód...
Chcę zaznaczyć, że silnik nie był też odpowiednio rozgrzany więc ssanie robi swoje. Sprawdziłem wskazania ze stroboskopem i wszystko się zgadza:) Jeśli ktoś mi powie, ze w Uno mam wiązkę z sygnałem do obrotomierza to wyprowadzę go z błędu - u mnie takiego czegoś nie było i sam to musiałem zrobić. Dodam...
6 ON na 100 taaa, ciekawe jakim cudem jak tyle to nie wiem czy 1,4 tdi spali, albo seicento 900 w mieście. Jak takie auto po mroźnej nocy sie odpali to mniej niż 18/100 nie będzie palić dopóki solidnie się nie rozgrzeje, a diesel rozgrzewa się bardzo długo, nim drgnie wskazówka temperatury to już...
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr...
Po 10 km to mój silnik jest już rozgrzany a mam 2,2L a co dopiero taki silniczek z seicento. Po za tym wiele ludzi właśnie tyle co dzień pokonuje do pracy ...
Piszesz: "Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda." Ale wcześniej piszesz: "...auto miejskie służące do jazdy od czasu do czasu. Około 30km...
Ciśnienie paliwa na wtrysku. Powinno być około 1 bara. Kontrolka wtrysku nie informuje o błedach? Podepnij pod komputer, możliwe że sonda lambda podaje zły sygnał a ona wlasnie dziala po rozgrzaniu. W seicento 900 (podobny sterownik) sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy 61 stopniach C silnika - sprawdzałem...
I przy klepnięciu w seicento kto wyjdzie z tego? Wszyscy, na pewno nie złoży się jak 10letni stary ulep z logiem audi. Do sandero dorzucę skoda citigo z LPG/fiat tipo/ clio 4. W każdym z tych modeli występuje wolnossąca benzyna, którą można zagazować. Moim zdaniem najlepsza opcja, można wybierać między...