Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Ok Panowie, ale skoro jest wspomaganie - kontrolka czerwona kierownicy, która gaśnie, a nie ma żadnego zbiorniczka na płyn, to jakie to jest wspomaganie? Seicento miały w wersjach Sporting lub doposażonych wersjach za dopłatą. On nie ma nic, ani ABS-u, klimy, centralnego itd., ale wspomaganie ma - wersja "S". (aha i za akumulatorem przy ścianie grodziowej...
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Witam w moim aucie jak jest zimny to po odpaleniu silnik nie równo pracuje Świece były wymieniane całkiem nie dawno. Po wykręceniu świec dwie środkowe są zalane olejem czy to może być przyczyna? Delikatnie widać wyciek oleju z pod pokrywy zaworów. Jak silnik jest rozgrzany to pracuje normalnie.Fiat seicento 899 99rok
Witam serdecznie FIAT SEICENTO YOUNG rok 2001 pojemność 900 1) Awaria - padł wentylator. Na małych codziennych odcinkach 6 km nie zauważyłem tego. Autko kiepsko odpalało na ciepłym silniku bo był rozgrzany. Na zimnym bez kłopotu. Stawiałem na akumulator. Na odcinku 18 km zgasiłem auto, kupiłem znicz, wsiadłem i był kłopot z obróceniem wału przez rozrusznik....
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Gdy silnik rozgrzany i ma ok 90 stopni a czujnik podaje że ma np 20 stopni to sterownik może wydłużać dawkę wtrysku a tym samym wzbogaca mieszankę co ma przełożenie na obroty. Sonda lambda też może tu mieszać (można ją odpiąć dla próby - czteropinowa kostka pod sterownikiem ). Tak samo nieszczelny...
Miałem na myśli wlanie oleju 15W50 albo 20W60 na próbę na okres letni, nie żadnych motodoktorów. Mam go gazować przy tej płukance czy na wolnych obrotach będzie słychać też? Bo zawsze na tych opakowaniach piszą że tylko na wolnych obrotach na silnik pracować przy płukaniu. Kiedyś jak wymieniałem olej i był duży pośpiech to nie zalałem filtra i poszedł...
Jak silnik jest rozgrzany i dam but w podłogę to silnik wyje chce jechać ale go coś blokuję i się dusi. Na zimnym silniku jak mam 3 bieg to go rozpedze do 60km w moment a na ciepłym to muszę dac np4 lub 5 bieg. Rano jechałem do roboty było ok ale jak jechałem z roboty po 8 km zaczął świrować dusić się dałem but w podłogę silnik wył a nie jechał aż go...
Sonda do badania musi być podpięta i silnik rozgrzany oraz odpalony . Musisz się dostać do styku w kostce sondy (w okolicach centralki wtryskowej) - najlepiej wkłuć szpileczkę by dotknęła styku w czarnym przewodzie. Jest to przewód sygnałowy sondy (plus). Multimetr najlepiej na 2000 DCmV i mierzysz dotykając szpileczki i masy samochodu (silnika). W...
Filtry czyste ? hamulce nie blokują ? Uklad wydechowy drożny ? Silnik prawidłowo rozgrzany tzn trzyma temperaturę roboczą ? Zmieniaj biegi ciut wyżej i nie przeciążaj silnika tzn nie jeździj wolno na wysokich biegach. Np na dwójce do 25, na trójce możesz śmiało ciągnąć do 45 km/h, na 4 do 65 itd. Temperatura na zewnątrz też swoje robi. Sprawdź przewody...
Po 10 km to mój silnik jest już rozgrzany a mam 2,2L a co dopiero taki silniczek z seicento. Po za tym wiele ludzi właśnie tyle co dzień pokonuje do pracy ...
puszcza zaworek odcinajacy gaz stwardniala gumka . i poprostu go zalewa . przy odpalaniu wystarczy wcisnac gaz do oporu i krecic az zapali. . gdy jest silnik rozgrzany to gumka jest miekka lepiej doszczelnia i problem nie jest tak dokuczliwy
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych obrotach lekko falował, ale po dodaniu gazu,...
Chcę zaznaczyć, że silnik nie był też odpowiednio rozgrzany więc ssanie robi swoje. Sprawdziłem wskazania ze stroboskopem i wszystko się zgadza:) Jeśli ktoś mi powie, ze w Uno mam wiązkę z sygnałem do obrotomierza to wyprowadzę go z błędu - u mnie takiego czegoś nie było i sam to musiałem zrobić. Dodam jeszcze, że to nie jest typowa 900, cały wóz jest...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Czujnik położenia wału korbowego - często daje takie przypadłości po rozgrzaniu. P.S. Literówka w temacie ? Pojemność chyba 899 ;)
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
niewiem co sie dzieje z sejem po odpaleniu rano w poze zimowej chodzi jak maluch pomozcie jesli wiecie co jest nietak
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
Witam Próbowałem odpalić i rozrusznik trochę kręcił auto nie chciało odpalić po kilku takich próbach zacząłem czuć spaleniznę i rozrusznik przestał reagować. Aktualnie po przekręceniu stacyjki nie ma żadnej reakcji. Czy to szczotki od rozrusznika? Znalazłem jak sprawdzić rozrusznik ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak sprawdzić czy na tych przewodach...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
fiacik zalewal sie zaraz po starcie zimnego silnika mozna powiedziec ze praktycznie problem wystepowal tylko zimá kiedy temperatora spadala ponizej zera test elektroniki nie wykazal usterek komresja wzorcowa 14bar na cyl zauwazylem ze swiece 2-gi i 3-ci cyl sa okopcone wymiana swiec nie pomogla a przyczyna banalna wadaliwy termostat niedogrzewal silnika...
Witam wszystkich. Moja Pani ma problem ze swoim seicento 900. A mianowicie jak autko postoi całą noc to rano jak jest chłodniej , przy wciśnięciu pedału gazu przerywa bądź przymula.(autko po wciśnięciu gazu dławi się nie przyśpiesza) Po lekkim dogrzaniu autka wszystko zanika. Wymieniłem: Świece na nowe NGK Kable NGK Sprawdziłem: Cewki nie ma przebicia...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Mam Seicento 900 z 99 roku w gazie. Odpala tylko wtedy gdy jest zimny, rozgrzany do razu gaśnie. Nie słychać pompki paliwa. Sytuacja jest taka sama i na paliwie i na gazie.
mam taki probelm z seicento 900 jakies 2tyg poszedl mi kabel masowy od silnika moze nie ma to znaczenia ale wczoraj podczas jazdy auto zaczelo sie dziwnie zachowywac dziwnie zaczal pracowac silnik zaczal sie dlawic,mocy brakowalo,szarpalo podczas puszczania sprzegla przy ruszaniu i co jakis czas cos strzelalo,tyrkotalo.moze to byc docisk???
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Od jakiegoś czasu samochód, gaśnie na skrzyżowaniach przy ruszaniu, szarpie, potem zdycha i po około godzinie dopiero można odpalić samochód. Zaczęło się coś dziać przy 60km/h najpierw kilkusekundowe szarpnięcie, tak jakby ktoś na hamulec nacisnął, zapala się lampka silnika po około 2 sekundach wszystko ok. Po pewnym czasie zaczął szarpać na skrzyżowaniach...
Przy zimnym silniku odpala i pracuje prawidlowo ale gdy sie mocniej zagrzeje czasem gasnie na giegu jałowym po czym jest problem z odpaleniem, ten sam problem pojawia sie tez po krotkim postoju. Po przekreceniu kluczyka slychac prace pompy paliwa i kontrolki gasna prawidlowo, przy probie odpalenia silnik sprawia wrazenie jakby lapal a po sekundzie nadal...
Witam. Mam problem ze swoim Seicentem 1.1 99r 13300 km. Ciągle ucieka płyn chłodniczy. Nie ma tzw, sera pod korkiem, po odkręceniu korka nie ma bulek, płyn nie tryska z chłodnicy. Samochód nie stracił mocy, nie muli ani nic. Dymi na gazie na biało to chyba normalnie na benzynie prawie zero dymu. Chciałem zapytać czy to uszczelka pod głowica czy coś...
Umyj solidnie to miejsce i rozgrzej silnik - proste, tanie, logiczne.
Kolego wykręć czujnik położenia wału za prawym kołem (bez zdejmowania koła, skręć kierownice w prawo) wyczyść go porządnie jakimś acetonem lub benzyną i załóż z powrotem. W moim przypadku pomogło auto zaczęło odpalać tak samo na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Daj znać czy się udało bo całość nic nie kosztuje i trwa 5 minut.
wyczyściłem czujnik bo był zabrudzony jak teraz to odpala za 1.Jeszcze sprawdzę czy odpali jak będzie rozgrzany silnik.
Na rozgrzanym silniku sprawdź kompresję
Właśnie czas wtrysku wydaje mi się za długi, 3,5 ms do 6 ms oczywiście na wpelni rozgrzanym silniku.
Jeśli termostat jest uszkodzony- silnik się nie dogrzewa, a zimny silnik spala więcej paliwa niż rozgrzany.
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
tak ten elektroniczny z małym przyciskiem
Miałem ostatnio identyczne objawy, auto juz wczesniej dawało znać, że na benzynie podszarpuje ale planowałem wymiane silnika (z innych przyczyn) a po wymianie pwrócił problem szarpania, LPG jeszcze nie było zamontowane w nowym silniku. Zaopatrzyłem się więc w pompę paliwa z myślą wymiany. Wracając z Bydgoszczy do Warszawy działo się dokładnie to samo...
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
Powiem krótko hydroregulatory
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze silniku. Proszę o pomoc. Edit: Seicento posiada...
Witam, Problem polega na tym że gdy silnik jest zimny to nie można go odpalić od pierwszego razu.Wystarczy na ułamek sekundy przekręcić stacyjkę żeby obrócić rozrusznik i za drugim razem pali bez żadnego problemu. Gdy silnik jest ciepły pali od pierwszego razu.Posiadam instalację gazową ale zawsze odpalam na benzynie. Drugie pytanie to wtrysk. Gdy jadę...
Być może wilgoć się dostaje i po rozgrzaniu silnika wyparowuje. Posprawdzaj połączenia przewodów.
Jest to seicento 1.1 sporting 2000 rok pr.Zdaje sie ze mpi,nie jestem pewien.Po rozgrzaniu sie silnika iprzeccodzeniu z wyzszych obrotow na bieg jalowy/wysprzeglanie/czesto gasnie.obroty spadaja wtedy do zera,jesli same nie wzrosna to gasnie.
witam prosze o pomoc kupiłem niedawno vana i po rozgrzaniu silnika i jak zatrzymuje sie przy hamowaniu gaśnie mi czy jest na benzynie czy na gazie sa takie same obiawy nie wiem co jest? ma przejechane 185tys
Pytanie Seicento, silnik 1.1 — dziwne odgłosy z silnika, w kabinie również słychać. Podczas nagrywania kawałek się przejechałem. Jakby ktoś mógł powiedzieć, co to jest — z góry dzięki AI: Czy możesz opisać, jakie dokładnie są te odgłosy? Czy są to stuki, piski, czy coś innego? Kiedy dokładnie się pojawiają? Jakieś, nie wiem, stuki, jakby coś rezonowało,...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Witam, czy iskra jest na ciepłym silniku?, zgadzał się z kolego wyżej, koledzy myślą że może jak silnik się rozgrzeje to koło pasowe się kurczy :), oczywiście żart,
Witajcie, tak jak w tytule, w aucie mamy - Fiacie Seicento od kilku dni, jak zrobiło się tak gorąco, po rozgrzaniu silnika, na wolnych obrotach albo mruga albo świeci na stałe - kontrolka oleju tak jak na filmiku: [youtube]https://youtu.be/rjDMEXmA1Lk[/y... po zwiększeniu obrotów gaśnie, po czym gdy obroty opadają znowu się zaświeca. Myślicie że...
carrot tzn jak mogę to zrobić? rozgrzać silnik? mierzyć.. czym? jak? w ASO to zrobią?
witam.Potrzebuje schematu elekr.seicento.Silnik 1.1gasnie mi po przejechaniu 1 km podczas wysprzeglania,lub hamowania.Gdy sie rozgrzeje problem znika.Mam wrazenie ze zbyt szybko wylacza sie ssanie.Podaje moja poczte. herr5(at)interia.pl
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Może to nie wina samego rozrusznika, ale np. ogólnie elektryki - połączeń elektrycznych zwłaszcza, akumulatora. Dziwne tylko, że te objawy występują przy rozgrzanym silniku a nie zimnym. Sprawdzałeś czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić ? W ogóle jaki silnik ? LPG czy benzyna ?
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
dzisiaj sprawdzilem czujnik ktory znajduje się w okolicy termostatu w tem. ok5 stopni rezystancja wynosi 4.4 kohm czyli chyba dobrze sprawdze jeszcze pozniej na rozgrzanym silniku Mam jeszcze pytanie czy w zbiorniku paliwa powinno wytwarzac sie cisnienie bo dzisiaj podczas otwierania korka pufnęło powietrze ..
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Mam problem z silnikiem.po uruchomieniu,i przejechaniu 1 km,hamujac i wysprzeglajac silnik gasnie.Po rozgrzaniu sie silnika silnik dziala bez zarzutu.Sprawdzilem silnik krokowy.jest oki.Mam wrazenie ze ssanie wylacza sie zbyt szybko.Prosze o wskazowki.
Ja tak miałem jak padła chłodnica. Wyciekał płyn i było go mało i własnie tak się działo - jak stałem na światłach (przy nie bardzo rozgrzanym silniku) to od razu czuć było, że leci chłodne powietrze. Jak ruszałem to znów grzało. Po wymianie chłodnicy wróciło wszystko do normy :)
Witam. Auto jak w tytule. Podczas przyspieszania czuć szarpnięcia, jest też efekt jak bym delikatnie odejmował nogę z gazu potem znowu wciskał. Jak się zagrzeje jest lepiej ale chwilami dalej jest to odczuwalne. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Co wymienione: -Świece. -Kable. -Czujnik położenia wału. -Czujnik położenia wałka. -Czujnik temperatury....
Jeśli zapala ci się check to najprawdopodobniej wina jest w sondzie lambda. Wiem bo tak miałem w oplu. Na benzynie było ok na gazie zapał się check, ale chodził tak jak należny. Bylem z tym u mechanika to mi powiedział że są dwie opcje, albo wymienić sondę lambda, albo wyjąc żarówkę żeby oka nie wk......a jeśli nie odpala na rozgrzanym silniku zobacz...
Pokaż oscyloskop a nie chwilową wartość bo to nic nie mówi. Pokaż to samo np na 2000 obrotów na PB tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku pracującym ze 3 minuty tak by sonda się nagrzała i sterownik pracował w CL. Mówiłem to ciągle o ECU PB.
gasnący rozgrzany silnik zapalić rozgrzany silnik rozgrzany silnik gaśnie
philips sygnału anteny ferguson resety wireless console
przełącznik ciśnienia oleju przełącznik ciśnienia oleju
Romet Ogar 900 110 4T – lokalizacja wlewu oleju do skrzyni biegów, bagnet, specyfikacja Romet Ogar 900 – wskazówka paliwa pokazuje rezerwę mimo pełnego baku, usterka pływaka lub masy