Jaki czas wtrysku?
Na pewno jest źle ustawiony skład mieszanki LPG i rozstraja mapę PB, check engine się nie pali bo stawiam na to że jest założony emulator aby go kasował. Trzeba by jeszcze sprawdzić jak jest zrobiona emulacja na sondę.
Na początek sonda lambda i katalizator do sprawdzenia.
P0170 wg mnie jest związany z sondą lambda regulacyjną (przed katalizatorem)
Może być jeszcze inna możliwość. Odepnij w ogóle sondę, zdejmij klemę żeby zapomniał wartości adaptacyjne i pojeździj w trybie awaryjnym (bez sondy) czy będzie tak samo.
...a co mierzy sonda? Skoro wymieniasz już 3cią i dale to samo pokazuje, to chyba należałoby stwierdzić, że pokazuje dobrze, tylko usterka tkwi gdzie indziej. Sonda zaczyna działać jakieś 2-5 minut od uruchomienia silnika.
Ja na tej liście widzę 2błędy, błąd sondy jest naturalną konsekwencją wypadania zapłonów.
Witam, Proszę o pomoc z wyjęciem kabli ze złącza sondy lambda we fiacie seicento. Chodzi mi o to jak wyjąć kable ze złącza, które wygląda tak: https://ibb.co/h7a6Q9
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
W tych silnikach to przecież tłoki się wywracały. :D Piston slap i to może stuka. Przerywanie to trzeba by robić jakieś parametry podczas przyspieszania. Może i paliwa brakuje. Sondy idą na bogato przy pełnym bucie?
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Jak masz ustawioną emulacje sondy??
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
a jak sprawdzić sondę i katalizator ?
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Proszę: http://obrazki.elektroda.net/30_12495504... http://obrazki.elektroda.net/22_11852660... Myślisz, że te dziury mogą wpływać na działanie sondy?
Może pasuje może nie, wiem tylko że czujnik wału z seicento pasuje do starego audi a8 4.2 :) jeśli wtyczka z sondy jest taka sama to powinna chodzić możesz spróbować założyć zawsze to lepsze niż nie pracująca sonda.
Kontrolka silnika jeśli jest na pewno się zapali. Ale nie wiem od kiedy są w Seicento. Mogą zmienić spalanie i osiągi. Wątpię, żeby skład spalin był wtedy dobry. Przebiegiem się nie przejmuj bo to uśredniony. W rodzinie mamy auto z ponad 200 tys przebiegu, sonda nie ruszana.
Sprawdz sondę lambda.
Możesz mieć sondę lambda trafioną. Przegoń po trasie niech się katalizator i sonda przepalą.
przyczyną może być również układ wtryskowy ( centralka), podobny problem miałem w seicento.. wówczas padł komp, z sondom...
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Masz jakieś błędy czy prowadzisz doświadczenia..
Pewnie masz jakis problem z jakimś czujnikiem w kolektorze ( mozliwe ze sonda lambda padła ).
witam wszystkich mam seicento z 2001 roku z silnikiem 1,1mpi.silnik ten posiada 2 sondy. czy moge wybic katalizator i czy nie bedzie to przeszkadzac.prosze o pomoc
W moim seicento(pełny wtrysk) jest gaz BRC bez emulatora sondy. Lampka awari swieci się stale ,ale to nie przeszkadza w jeździe ani na gazie ani na benzynie. Moje pytanie czy da się podlaczyc jakis tani emulator sondy np.na układzie 555 zeby zgasic owa lampke ?
Usterka USUNIĘTA !!! JEDNA Z SOND LAMBDA DAWAŁA JAJA
Ustawić poprawnie... tam masz dwie sondy czy jedną?
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
popatrz w parametry i napisz co tam widzisz. czas wtrysku,temp,podcisnienie w kolektorze,sonda itp
Czujnik temperatury silnika ,sonda lambda za duże ciśnienie paliwa.
Odepnij czujnik na termostacie i odpal, potem sondę i też odpal.
he dziwne niegasnie byc moze przez to ze centrala ma jeszcze zasilanie na pinie 26 ,,,czarny jest od zasilania centrali wtrysku pin 35 .. czerwony pompa paliwa wtryskiwacz ,cewki ,sonda lambda
Ciśnienie paliwa na wtrysku. Powinno być około 1 bara. Kontrolka wtrysku nie informuje o błedach? Podepnij pod komputer, możliwe że sonda lambda podaje zły sygnał a ona wlasnie dziala po rozgrzaniu. W seicento 900 (podobny sterownik) sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy 61 stopniach C silnika - sprawdzałem to u siebie programem . Sondę możesz multimetrem...
Wezyk od map-a sprawdz
sonda lambda Jak kolega napisał to ze błędów żadnych nie ma to nie znaczy ze wszystko działa prawidłowo. Odepnij sondę zobacz jak się zachowuje.
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
On nie ma prawa tyle zeżreć! Kiedyś jak takiego testowałem ile to potrafi pojechać :) to spalił mi średnio 7l/100km, a właścicielka jeździ nim też powoli max do 80 km/h i tylko odcinki 1-20km to pali jej poniżej 6l/100km. Sprawdź jak się sonda sprawuje.
w układzie wydechowym robiłem ostatnio;uszczelkę przy kolektorze wymieniałem plecionkę i go troche przespawałem.A może sonda lambda jest problemem?
Przełącznik gazu to AUTRONIC GR Czyli "rzeźba", bo ten przełącznik sugeruje instalację I generacji, czyli do silników gaźnikowych. Zagadką pozostaje sposób odcięcia wtryskiwacza i emulacji sondy lambda.
Uszkodzona sonda lambda lub inne ustrojstwo które mierzy zawartość spalin.
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Więc teraz ustawić lub zrobić emulację sondy na masę i po kłopocie.
Auto nie wyrzuca płynu. A co do mieszanki to nie wiem bo nie sprawdzałem. Dodano po 2 jutro pojadę i zobaczę. Czyli by była sonda do wymiany?
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Jeżeli ma sonde, to zaraz po jej odpięciu zaświeci się check. Chyba, że są emulatory, czy inne cuda po drodze. Mam m.innymi seicento SPI- po odpięciu sondy kontrolka milczy. Zapisze prawie natychmiast błąd w pamięci diagnostycznej ale nie informuje o tym kierującego.
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Filtr był wymieniany . Jeśli po rozgrzaniu takie cyrki to może być sonda lambda. Bez diagnostyki niestety wymiana w ciemno
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
W mpi nie ma wymiennego filtra paliwa Zmienił bym paliwo w baku na czyste pojeździł trochę jak nie będzie poprawy to patrzeć czy wtryski ładnie pylą I czy sonda chodzi Jeżeli nie rysuje wykresu to silnik własnie na wolnych będzie falował podrzucał gwałtownie obroty i odczujesz spadek mocy na benzynie Przerobiłem na własnym prywatnym 1,1 mpi U mnie przepustnica...
ZALOŻ WKLADKE MIKSERA 38 I SPRAWA ZAŁATWIONA.35 PRZYCIEMNIA SCIANKE WTRYSKU I ZMNIEJSZA DOPLYW POWIETRZA STAD TA "ZABKA"
To że I generacji to wynika z modelu auta. Nie chcę się wymądrzać ale zgodnie z przepisami obowiązującymi w naszym kraju instalacja I generacji przeznaczona jest do silników gaźnikowych i niektórych wtryskowych nieposiadających sondy lambda. Seicento SPI jest już wyposażone w czujnik tlenu (lambda) i powinien mieć instalację II generacji na silniku...
Albo przy ECU, tylko trzeba mieć schemat - co na którym kabelku. Przy wtyczce czasem bardzo ciężko dojść np. hallotron w seicento jest "totalnie ogumowany"
Lambda pokazuje za niską wartość powinna być chyba 0.98-1.02 czyli w okolicach jedności. Jeżeli masz swój interfejs zrób diagnozę programem IAW ECU SCAN 2 . Tam podejrzysz więcej parametrów czy sonda pracuje odpowiednio itp.
A jeszcze mam pytanie dotyczące sprawdzania tej sondy woltomierzem: jakie parametry powinien wskazywać?
a ten regulator na przepustnicy jest ? Tak, obok wtryskiwacza. Seicento silnik spi 1.1 instalacja I generacji rok 2000 Zgodnie z prawem powinna być min. II generacja... masz chociaż emulator sondy i wtrysku? Jak jest ustawiona emulacja sondy przy pracy na LPG?
już kumam kontrolka check :D Dodano po 6 kontrolka "check" zapala sie zazwyczaj przy problemach z niedopalaniem bezyny, może to być cos z układem zapłonowym (swiece, cewki W/N, kable W/N) lub też sonda do wymiany.
Może emulacja sondy jest błędnie ustawiona i dlatego wszystko się "rozjeżdża".
Sonda 1V, symulacja 1V lub najlepiej masa, żeby nie rozwalało mapy PB. Możesz popróbować obu.
Zapchany wydech na 99% Odkręć sondę lambda i zobacz kawałek czy auto jedzie.
Jaka masa sondy ?, masę sondy (pomiarową) stanowi jej szary kabel, który idzie do ecu, nie wolno podłączać go do masy Złe wskazania sondy mogą oczywiście wynikać z jej uszkodzenia, ale również (co jest bardzo prawdopodobne) ze złego składu mieszanki Należy zacząć od ustalenia czemu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach (pomiar ciśnienia sprężania,...
To nie dobrze, w tym stanie auto nie powinno przejść badania technicznego... po ok 10 minutach pracy, sonda powinna już wejść w pętlę zamkniętą i wskazanie powinno się pokazać.
pali 14 gazu - a jak jest z benzyna? Co to za instalacja? Ma regulator z sondy lambda czy jest najprostsza instalacja?
Witam. Mialem podobne objawy w CC900, przy ruszaniu silnik sie tak jakby dlawil, przerywal i wogole nie mial mocy ale gdy juz "zaskoczyl" wszystko bylo OK ale np szybkie wlacznie sie do ruchu bylo masakryczne :/ Okazalo sie ze nawalila Sonda Lambda, po wymianie sondy wszystko bylo OK Pozdrawiam
napisz jaka masz centralke ktory rok? bo jesli EOBD z 2 sondami to nie da rady, tylko z cewki
na wyłączonym silniku wymontuj krokowy, wusuń trzpień około 5mm i załóż ponownie, miałem taki przypadek i pomogło, no chyba że auto ma gaz i zle jest ustawiona emulacja sondy i mapa benzyny się rozjechała
Na razie wygląda na za mały luz na zaworach, jesteś w stanie to sprawdzić? Raczej nie będzie w stanie tego sprawdzić . Tam są kompensatory hydrauliczne luzu zaworowego. lanczes maż możliwośc odpalenia bezpośrednio na gazie? Spróbuj zagrzany silnik tak odpalić. Jeśli da radę to chociaż będziesz wiedział że usterka leży po stronie układu benzynowego...
wykrecilem stara sonde i znalazlem oznaczenia jest to bosch lsh 24 z tego co patrzyłem to jest sonda z seicento 1.1 i z kilku innych samochodów ale nigdzie niepisali ze do punto 1.2 wiec pewnie dlatego nie chcialo to dobrze współpracowac i duzo pali, jezdze teraz z odpieta sonda i spalanie mi wychodzi mniejsze bo cos koło 8l ale jeszcze sprawdze w różnych...
sprawdź jak ma ustawioną emulację sondy lambda,bo bardzo często fiaty przeprogramowują się podczas pracy na gazie, wtedy należy ustawić emulację masową a nie 0-1V, może jednak to skutkować zapalaniem się kontrolki wtrysku, bo dla systemu sonda będzie uszkodzona, ale można wtedy odciąć ją przekaźnikiem lub poprostu się do tego przyzwyczaić
Jak masz gdzie to wyczyść i przeprowadź adaptację praepustnicy, sprawdź ustawienie rozżądu, podstaw sprawną sondę, któraś z tych czynności powinna pomóc, powodzenia!
Adaptacja koła fonicznego to raz a dwa miganie kontrolki MIL w czasie jazdy może wskazywać również na pogorszenie sprawności katalizatora i druga sonda (kontrolna) podaje info o tym do sterownika a ten informuje kierującego
Witam, najprawdopodobnie masz bogatą miesznkę na wolnych obrotach. Powinieneś przeregulować instalację: -na wysokich obrotach ( w programie BINGO M NAUKA) -na niskich obrotach kręcąc śrubą na reduktorze.( sonda powinna chodzić w lewo<-->prawo. pozdrawiam
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
Jeszcze jeżeli mogę wtracic w tym temacie to który pin od sondy jest od grzałki? Czy ma być na nim koło 12V? Wywala mi błąd grzałki, a sonda za dużo kosztuje żeby w ciemno wymieniac. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Dwa białe przewody to grzałka sondy i ma być na nich 12V.
Termostat wymieniony,czujnik też nowy,nastawnik b.jałowego wyczyszczony ,ale problem pozostał.Wysokie obroty są tylko po długim okresie postoju (np.po nocy).W czasie dnia gdy jeżdźę odpalanie jest już normalne co sugeruje, że związek to ma z temperaturą silnika.Czy sonda lambda może taki objaw powodować?
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
oczywiście, że automatyczne, tam jest system weber marelli iaw 16f podjeć na komputer i zobacz jaka jest widoczna temperatura silnika, no i do gazownika, jak jest ustawiona emulacja sondy, musi być masa, lub obwód otwarty
Z tabeli, z książki. Nominalnej wysokości nie znam. Nie chce mi się rozpisywać. Zwiększanie stopnia kompresji bez zwiększenia ilości zasysanej mieszanki da mizerny efekt. Nie zapominaj, że masz MAP i sondę. Powodzenia.
Połączyłem się z komputerem. Mam pytanie odnośnie programu iaw scan 2 , w zakładce błędy one pojawiają się same jeśli jakieś są ? czy trzeba klinąć gdzieś aby przeprowadzić skan ? Sonda lambda wskazuje wartość 1, na wykresie również jeden i linia pozioma nic się nie zmienia, jaka wartość sondy powinna być ? Samochód nadal dużo pali w granicach 10l/100km
Jeśli masz możliwość podepnij pod komputer diagnostyczny , może coś odczytasz z parametrów na benzynie. Może być niskie ciśnienie paliwa z uwagi na zaniedbania poprzednika - jeździł z małą ilością benzyny i uszkodził pompę ale to tylko gdybanie - tak samo sonda lambda chociaż ona na zimnym silniku i tak nie jest brana pod uwagę więc z rana po odpaleniu...
A wykręć całkowicie sondę lambda(nie rozłączając ją elektrycznie) tak by część spalin omijała prawdopodobnie zatkany katalizator.Pilnuj by gorące spaliny wydobywające się "z otworu sondy" nie uszkodziły przewodów,kabli lub konserwacji nadwozia.
Witam!!zwracam sie z prosba o pomoc w rozwiazaniu problemu ,a mianowicie, silnik 900 Fiat Seicento ,zaczoł pracować nierówno na cylindrach,stwierdziłem brak iskry na 3 cylindrze,powodem była uszkodzona swieca,dałem nową świece auto chodziło normalnie ale tylko przez tydzień,po tygodniu sytuacja sie powtórzyła na tym samym cylindrze znowu wymieniłem...
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Witam Mam koledzy problem i nie wiem juz co robić mój Seicento pracuje nierówno na benzynie tak jak by powietrze brał a na gazie pyrka nie wiem już co robić przepustnica wymieniona silnik korkowy też wszystkie uszczelki tez nie wiem już co robić. Mam podejrzenia że to albo mapsensor, sonda albo główny komputer siadł: :( ProsZę o pomoc albo poradę.:...
a dużo to znaczy ile pali? on mniej jak ok 7l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz swój...
Druga sonda Lambda (ta wyzsza) byla odpieta jak kupilem auto. Podpiąć ją? Ta bliżej kolektora wydechowego? To sonda regulacyjna . Ważniejsza od kontrolnej za katalizatorem. Powinna być podpięta. Sterownik żelowy IAW5F? Był demontowany?
Wczoraj skasowałem błędy dziś wyskoczyły mi błąd wtryskiwacza i błąd sondy lambada. Czy przyczyną wczorajszego unieruchomienia auta mógł być czujnik położenia wału?
W seicento?? to lekka przesada, nawet jak na zbyt ciężką nogę! Co do corsy: wg mnie, to jednak sonda będzie uszkodzona. A jak ze stanem oleju? Czy nie jest za duży?
Co do tego audi a3 powyżej, to wbrew tego, co niektórzy tam próbują się domyślać, to to auto z tego rocznika tak właśnie mniej więcej jest warte, może nawet i mniej. Ponadto jest to 3-drzwiowka, w też znacząco wpływa na cenę w porównaniu do 5d. ps. Sonda lambda przy zimnym silniku (tzn. jak ona sama nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy) nie pracuje....
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Sprawdź wężyk do czujnika MAP. Najlepiej podpiąć pod komputer diagnostyczny i na żywo prześledzić parametry tzn sygnały jakie podają czujniki. Jaka instalacja LPG? Może ona wprowadza błędy przy pracy na gazie i sterownik benzynowy uczy się parametrów sondy od pracy na lpg. Emulacja sondy w programie dla LPG najlepiej na "MASA"
Miałem kiedyś taka xantię i 8P raczej nie ma resetu wart. adaptacyjnych. Ma tylko opóżnienie zapłonu 0 ,2 ,4 , 6 st. A padały map sensory.Podmień map-a pasuje np. z punto, seicento.Jak sonda chodzi na gazie???.Wtryski benzynowe są tam 4 otworowe i może są przytkane.
Czy w instalacji gazowej gdzie na wężu między parownikiem, a silnikiem jest śruba do ręcznej regulacji zamiast silniczka sonda lambda bierze udział w regulacji mieszanki lpg/ma jakikolwiek wpływ na spalanie? Nie. Jeśli sonda nie ma wpływu na spalanie to co w takim razie może mieć Regulacja.
stosuję 5w50 albo 10w60 - nawet jak jest starszy silnik Twoje samochody i Twoja sprawa, ale leje się to, co zaleca producent. a że może wziąć z litr oleju więcej, to niech sobie weźmie, Też nie do końca. Ten spalony olej gdzieś się osadzi. Choćby na sondzie lambda, która zacznie świrować i zwiększy zużycie paliwa.
skoro 1 gen. to sprawdzenie sondy nic Ci nie do bo nigdzie nie wysyła pomiarów w czasie pracy na gazie. czarny to grzanie sondy, szary sygnał, białe to masy jeżeli dobrze pamiętam. ja w seicento ma 2 generację a w tino 4 podłączam lapka interfejs wiaken i mam wszystko łącznie z pomiarem sondy musisz mieć już dosyć długo gazik. przy parowniku reguluje...
dokładnie opisz co jest założone, być może to nie wina emulatora, po zle ustawionej emulacji sondy, potrafi mapa benzyny się rozjechać i też nie będzie chodził, a tak wogóle pompa chodzi?
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
nic nie pomoze mialem takie objawy z fiatem z silnikiem 1108 euro 3 w serwisie fiata wszystko wysprawdzali i okazala sie centralka iwa 4 am9. na drugi dzien odpalilem i znowu zaswiecila kontrolka .w serwisie fiata skasowali blad i powiedzieli ze jest jeszcze uszkodzona sonda lamda 1 .w domu po zamianie sond i skasowaniu bledu u znajomego w serwisie...
sonda seicento sonda lambda seicento sonda lambda błąd seicento
mechanizm delonghi obliczenia przekroju kabla sterownikiem carv2
zawór drenażowy nivona wymiana zakłucacz sygnału
Konica Minolta Bizhub 350 błąd C2557 - jak usunąć? Schemat płyty głównej Philips LatteGo 5400