z tymi clarionami to cała historia-ogólnie mają problemy z prockami ,ale i wiele innych - a Tobie może nawet wystarczyć żę go odłączysz od zasilania na chwilę,oprócz tego umyj styki panela
mogly sie upalic przewody lub styki
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Tam nie ma przewodów,tam są styki .
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
Podaj (-) na przewód nr 2, możesz go najpierw odłączyć od alarmu i zewrzeć do masy, centralny powinien się otworzyć. Chyba że jest sterowany plusem (alarm ma opcje programowalną) wtedy podaj (+), możesz dla bezpieczeństwa podać + poprzez żarówkę 5W albo probówkę, oczywiście najpierw odłączając go od alarmu. Upewnij się czy to forteca czy super forteca,...
Myślę że ze zdobyciem oryginału nie ma większych problemów , a wypalają się bo żle kontaktują styki !
Kolego zacznij od sprawdzenia bezpiecznikow. No chyba ze miales na mysli styki w gniazdach przekaznikow jako bezpieczniki:)
tzn. które styki upalone od przekaźnika?
...a jaki ma być w SC jak nie elektroniczny. Obwód ma za wysoką rezystancję (słaby styk) albo nadal któraś żarówka nie działa/ma niewłaściwą moc. Często problemem jest masa lampy, a nie styki zasilające.
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
jak masz zasilanie na silniku i ci spada po włączeniu !!!!!!! to brak masy do wentylatora ,sprawdzic styki zasńiedziałe miałem to w cienkusiu!! i zobacz pod gniazdo bezpieczników od tyły tam czasem sie cuda dzieją styk i tp!!!!!
Cześć. Podoba mi się projekt ale przednie koło to chyba tylko na suche dni? Może dodać obsługę czujnika deszczu żeby na mokro nie kosić i nie oklejać kosiarki ścinkami. Piszę jednak żeby podpowiedzieć na temat styków ładowania. Na szrocie dostaniesz styki teleskopowe od bagażnika w seicento, albo od drzwi przesuwnych w citroenie berlingo. To są dosyć...
a styki na tych żarówkach ?
Kupiłem po drodze z pracy przerywacz i teraz chciałem wymienić. Dostęp wzorowy, przekaźnik niebieski o symbolu A727 12V 42/92W na 3 styki, a ja dostałem czarny na 4 styki. Do jutra przerwa...
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
Zdecydowanie popraw styki, głównie masowe w lampach.
Napewno brakuje drugiego styku ponieważ niema możliwości odwrócenia faz jednym stykiem. Tego wyłącznika nie rozbierałem ale mam podobny z jakiegoś fiata i tam są dwa styki. Pozdr.
Spryskałem styki ISOLEM i działa dzięki za pomoc
Tam są styki na rancie klapy, czy idą kable w przelotce gumowej ?
Wygrzane styki koło lewej nogi w kostce masz.
Witam serdecznie od kupna seicento 900 nie mam podgrzewania tylnej szyby,wyczyściłem styki tylnej klapy sprawdziłem bezpiecznik jest ok .Jak włączę przycisk od podgrzewania tylnej szyby to podświetla się przycisk.Piszą żeby wymienić czarny przekaznik r1 ale nie wiem który to jest i za co on odpowiada .Jak sprawdzić czy ten przekaznik jest dobry czy...
Zacznij od podstaw czyli styki wtyczek i żarówki. Na niebieskich ma być napiecie. Zmierz próbówka.
U mnie to był problem z wyłącznikiem pod kierownicą bo z tego co pamiętam w tytm autku nie ma przekaźników Dodano po 1 No i oczywiście przestały łączyć styki przełącznika
Przeczyściłem styki jak mowiliście i wszystko działa. Dzięki pozdrawiam.
To jest czujnik 2- pinowy zamontowany z tyłu termostatu, w zielonej obudowie? odłączyłem czujnik jednak wentylator nie ruszył...próbowałem jeszcze w gnieździe przekaźnika na sucho zewrzeć przewody w których siedzą styki robocze przekaźnika niestety nic z tego.....
Słuchaj ,to notoryczna sytuacja,pęka ścieżka łącząca się z zaciskiem 31. Nie lutuj tylko dokonaj naprawy poprzez połaczenie odcinkiem przewodu wewnątrz przekaźnika. Mam dokładnie podobną sytuację w Seicento. Sprawa wyszła po lekkim stuknięciu lewym przodem pojazd z przodu. Lewego przodu i boku nie ma tył jest, kontrolka miga jak szalona. 1. Gdzie są...
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu Cewkę jak cewkę, ale jeśli na bezpieczniku jest napięcie po wyjęciu kluczyka, to zespawało styki przekaźnika.
Sprawdź styki na oprawkach żarówek i same żarówki czy dobre.
Rozłacz kostke nad skrzynią biegów i zobacz czy nie zaśniedziały styki. ona jest przymocowana na podłużnicy .
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Żarówki wymieniałem - bez rezultatów. Styki również wyczyściłem - także brak efektów :(
Możesz smarować każdym smarem nie przewodzącym prądu. Podegnij i wyczyść styki by lepiej kontaktowały a smar zostaw w spokoju.
Prawdopodobnie masz w obwodzie jakiś dodatkowy opór, złe styki lub luźne przewody.
sprawdź zasilanie alternatora czyli przewód alternator - rozrusznik. Przeczyść styki, sprawdź czy nie jest gdzieś ten przewód przetarty lub napęknięty.
A może sprój wymienić przekaźnik na nowy. Bo może styki w nim już "się zużyły" i nie łączy jak trzeba...
Należy podpiłować łapę czujnika aby maksymalnie zbliżyć go do koła fonicznego. Potwierdzam tę metodę, tylko ja skrobę czujnik aby dalej wszedł. efekt ten sam ale.... nie naruszam konstrukcji silnika, łatwiej spiłować czujnik mając go rękach, i nikt nigdy nie powie mi że to druciarstwo. W magankach w motylku robię dziurę wiertłem fi 9 mm i czujnik opuszczam...
Brak masy to potoczne okreslenie braku połączenia elektrycznego między odbiornikiem (w tym przypadku lampą), a ujemnym biegunem zasilania połaczonym z nadwoziem samochodu. Wymontuj lampę, sprawdź, czy kostka z kablami jest pewnie połaczona z płytką z żarówkami i czy styki nie są gdzieś zaśniedziałe lub skorodowane. Jesli jesteś laikiem to obawiam się,...
To trzeba jeszcze zobaczyć, czy chłodnica w obrębie czujnika osiąga temperaturę, jeżeli tak i wiatrak rusza jak zewrzesz styki wtyczki czujnika to masz do wymiany czujnik.
Wypalone styki przekaźnika sterującego pompą lub masz założone odcięcie pompy na LPG, a że instalacja LPG jest uszkodzona...
Jak to dobrze czasami się zorientować w kilku miejscach naraz. Podjechałem do innego znajomego mechanika, akurat zaraz jak do nich jechałem to mi wysiadł kierunek także mogłem dokładnie pokazać o co chodzi. Panowie się bawili i zaczęła im pulsować lampka od długich. Pół minuty później okazało się że przyczyną awarii są zaśniedziałe styki na kostce od...
no już sam nie wiem masy czyściłem każde styki kabelki sprawdzałem i no nic zmienię ten rozrusznik znalazłem taki sam jak był ELMOT C 329.
hehe okazało się że przekaźnik zaśniedział na stykach
włanie przy nim grzebie podłaczyłem aku koleigi nic sprawdziłem miernikiem masy wszystkie ok.mam zwerzeć styki rozrusznika przy właczonej stacyjce?rozebrałem też plastiki spod sacyjki wizualnie wszystko ok
tak jak napisano: 1) zasilanie stałe +12V 2) sterowanie - (najczęściej dostępne w alarmie jako zasilanie czujek dodatkowych minusem) 3) sterowanie + 4) i 5) znajdujemy przewód zasilający silnik na którym w czasie zamykania jest + , przecinamy i łączymy 5 do silnika i 4 w stronę przełącznika 6) i 7) TU PRAWDOPODOBNIE JEST BŁĄD NA SCHEMACIE: 4 na schemacie...
A gdzie się znajduje? Kolega sobie chyba żartuje z tym pytaniem. A jeśli nie to w jaki sposób była załączana wycieraczka przed usterka? Skoro poszło zwarcie to na 80% zwarte styki na włączniku, reszta to z kochane kable.
Czy dostęp jest od góry po podniesieniu pokrywy silnika? Z pewnym trudem ale jest, i patrząc z góry na chłodnicę będzie (o ile mnie pamięć nie myli) po prawej , zdejmij wtyczkę i kawałkiem drutu zewrzyj styki (oczywiście we wtyczce) powinien zareagować (powodzenia). :) :)
albo kupić kompa bez immo a na początek to zobaczyć, czy pętla immo ładnie siedzi na stacyjce, czy kabel od niej nie jest gdzieś naderwany/przełamany, czy styki kabla od pętli co idą do puszki nad pedałami tam pod deską nie zaśniedziałe albo nie wylazłe...
Jeśli już to nie kable tylko styki i pokrywająca je patyna. Sam alternator też można by sprawdzić, bo wystarczy że wirnik nie dostanie zasilania i efekt będzie podobny.
Ściągnij wtyczkę od czujnika temperatury i zewżyj styki na kablu, ewentualnie przez jakiś opornik, wtedy będziesz wiedział czy kontrolka dziala
W zasadzie, za zatrzymanie ramion w wymaganym miejscu (na dole szyby) odpowiada styk w silniczku. Zakładając teraz, ze nie uszkodzenie tegoż styku było powodem spalenia poprzedniego silniczka, ani też na odwrót (spalenie silniczka by spowodowało uszkodzenie styku) - powodem jest właśnie uszkodzenie styku w przekładni "nowego", kolejnego silniczka. Po...
Witam Masz słaba masę w lampie,przeczyść styki ,to typowa usterka. Dodano po 2 Sprawdź kostkę lampy,przypalony PIN masowy.
Auto naprawione. Na szczęście okazało sie że uszkodzony był przekaźnik zasilania pompy paliwa i przy okazji cewek i wtryskiwacza. Zmyliło mnie to ze załączał niby zasilanie a faktycznie miał uszkodzone styki w takis sposób że nie było to zupełnie widoczne.
Wydaje mi się, że nie działają, auto mam od niedawna, więc nie miałam zbyt wielu okazji ich sprawdzić, ale przetestuję. No i sprawdzę styki, dzięki! Swoją drogą, nawet jak włożę tam bezpiecznik, to niczemu to nie zaszkodzi, nie? Tylko pytanie jaki :D
sprawa moim zdaniem jest banalnie prosta!!! zastosuj układ ktory znalazles na forum dodaj do niego przekaznik ktory bedzie sterowany + po stacyjce na styki przekaznika podlacz + z aku chodzi o to ze jak przekaznik przestanie byc zasilany dopiero w tym momencie włączy ci układ ktory sygnalizuje ze masz włączone swiatla ewentualnie mozesz sprawe rozwiazac...
Sprawdziłem w końcu te przewody bazując na schemacie dostępnym [url=http://obrazki.elektroda.pl/5734143... oto do czego doszedlem: Na każdym przewodzie jest przejście, ponadto zmierzyłem jeszcze raz napięcia względem masy na wtyczce impulsatora tak dla upewnienia i co ciekawe na przewodzie syglałowym jest +10V. Pytanie czy tak ma...
Witam. Nie napisałeś, czy to SPI czy MPI. W MPI pod klapą silnika z prawej strony nad sterownikiem silnika pod czarną "klapką" masz 2 czerwone przekaźniki - sprawdź prawy (do niego dochodzi zasilanie z bezpiecznika za akumulatorem i wychodzi przewód o którym piszesz - do silnika wentylatora). W moim przypadku - sterowanie przekaźnikiem ze sterownika...
Jak Wyżej
Do zamka montujesz siłownik z dwoma przewodami (słave, niebieski i zielony). Przekaźnik typowy samochodowy z podstawką. Impuls z alarmu podpinasz pod styki cewki przekaźnika a pod styki robocze stały + przewód z siłownika i dalej drugi przewód siłownika i przekaźnika do masy.
Jestem wlasnie w trakcie montazu elektrycznego wspomagania w seicento wiec pomyslalem, ze doloze swoje kilka groszy do dyskusji. Wystepuja dwie wersje sterownika do wspomagania. Numer seri pierwszego zaczyna sie od 465, drugiego od 467. Na kolumnie jest rowniez numer. Tylko sterownik zaczynajacy sie od takich samych trzech cyfr bedzie wspolpracowal...
Przede wszystkim nie jest to czujnik temperatury a wyłącznik termiczny. Ponadto w takim przypadku należałoby sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub przyczyną nie jest uszczelka pod głowicą. Ten wyłącznik można i należałoby sprawdzić, czy jego styki są zwarte po osiągnięciu temperatury 97°C. Można to zrobić we wrzącej wodzie.
Tak były czarne dwa kable na styki przekaznika w centralce - od pompy paliwa, połączyłem je ale nic to nie dało, wycieraczki działają i reszta urządządzeń, wszystko to sie stalo po odłaczeniu siłowników od zamków.
Witam Posiadam fiata seicento 900 z 1998r. Ostatnio zauważyłem ze lewy kierunek zaczął szybciej migać. Z przodu i boku kierunki świecą się szybko ale jasność jest normalna natomiast z tyły nie ma świateł oraz kierunku. Gdy włączę kierunek to z tyłu świeca się niby kierunek i światła ale ledwo ich widać bo bardzo słabo(ledwie się "pszczą"). Dodam jeszcze...
Panowie gdzie macie przelotkę z kablami w klapie secento? Toż tam wszystko jest na zasadzie styków w pasie tylnym i klapie bagażnika a jedyny przewód łączący klapę z samochodem to przewód spryskiwacza tylnej szyby Ven1906 jakie to seicento MPI SPI? bo różnie kładli ilość styków
Najlepiej sprawdzić na schemacie, ale ja sprawdziłbym kostkę stacyjki. Odbiorniki które wymieniłeś są rozłączane przy rozruchu. Więc może styk w kostce coś nie łączy.
wcześniej styki były zaśniedziałe ale przeczyściłem auto chodziło 3 godziny i wentylator się włączał ale mam już diagnozę regeneracja i w ogóle całe nowe hamulce i wszystko co z nimi związane spalił się bezpiecznik wentylatora na szczęście zrobione zostało tylko to co trzeba było od początku zrobić czego nie wiedziałem i auto dalej jeździ no i nowy...
Przekaznik wyglada na sprawny, cyka po podaniu mu napiecia, jeszcze go dokladnie sprawdze, ale wstepnie go wykluczam. No "cykać" może i "cyka", ale czy "przekazuje", "przenosi" napięcie, (wypalone zużyte styki załączające) czyli czy załącza obwód? Najlepiej podmienić ze sprawnego taki przekaźnik i wtedy będziesz pewny czy dobry, czy uszkodzony (ten...
Możesz kilkakrotnie przedłużyć żywotność czujnika zamontowanego w chłodnicy zasilając silnik wentylatora chłodnicy przez przekaźnik wówczas czujnik by był wpięty w cewkę przekaźnika i pracował z niewielkim prądem oszczędzając styki ww czujnika. Prąd płynący przez czujnik zamontowany fabrycznie przy pracującym silniku wentylatora kształtuje się w granicach...
Tak. To częste. Trzeba wymienić kostki obu lamp, z mosiężnymi stykami.
Podjechałem do autoryzowanego serwisu. Po podłączeniu do komputera i odcztaniu informacji ze sterownika okazało się są zrejestrowane błędy pracy przekaźnika sterującego pompką paliwa. W przypadku podobnych problemów proponuję sprawdzenie w/w przekaźnika ( czerwona kostka wciskana w gniazdo jest pod maską ) po dotknięciu daje się wyczuć ciepło. Prawdopodobnie...
Witam forumowiczów Mam nowy problem ze swoim sejakiem 1.1 MPI. To wersja z 2004 roku , z przebiegiem ok 80 tys km. Przejechałem ok 2000 km bez problemów i w czasie jednej z podróży zapalił mi Check a chwilę poźniej mimo poruszania się z prędkością ok 80 km/h włączył się wentylator. Wentylator pracował cały czas i wyłączył się po dopiero po wyłączeniu...
Do sprawdzenia co "zjada" prąd wystarczy miernik z marketu za 15 pln i odrobina dobrych chęci. Ale oprócz chęci potrzeba jeszcze odrobiny umiejętności, choćby w posługiwaniu się miernikiem za 15zł ;-) Zacząłbym od radia i jego instalacji. To może być dobry trop. A od siebie dołożyłbym jeszcze skorodowane połączenia w kostkach, styki masowe odchodzące...
Drogi kolego dobrze słyszałeś o efekcie "choinki". Lampa nie ma masy i dlatego tak się dzieje. Zdejmij wtyczkę z lampy na której masz choinkę i załóż na zad ewentualnie wyczyść styki Dodano po 2 11111olo nie zwarcie tylko brak masy poucz sie troche zanim zaczniesz bzdury pisać
A macie jakieś metody na nie zwijający się pas kierowcy? Na chwilowe "niezwijanie" pomaga trochę spryskanie jakimś środkiem, (najlepiej do tkanin, jakimś konserwującym, polepszającym właściwości tkaniny) nadającym pasowi "poślizg", bardziej gładką i śliską powierzchnię, oczywiście nie może to być coś co jest "tłuste". Mechanizm dobrze jest trochę spryskać...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
Witam. Mogą być wypalone styki główne zabudowane w wyłączniku elektromagnetycznym załączające rozrusznik do pracy a nawet zawieszona jedna ze szczotek w szczotkotrzymaczu, lub zużyte szczotki rozrusznika. Sprawdź mocowanie przewodu ujemnego od akumulatora do karoserii samochodu czy nie nastąpiła korozja na połączeniu.
Witam serdecznie w Nowym Roku! Wyświetlacz przez pewien czas zachowywał się poprawnie. Niestety, podczas mrozów zaczął znowu zachowywać się dziwnie, nie pokazywał zawartości zbiornika lub pokazywał ją dość nieprawidłowo. Zbiornik napełniony do pełna wieczorem, wyświetlacz rano (mróz) pokazuje jedną diodę, po pewnym czasie świecą wszystkie diody (znaczy...
Temp zwarcia styków wentylatora to 90 - 94 st C.
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Problem zarzegnany , skonczyło sie na przeczyszczeniu wszystkich styków i bezpieczników .
Prawie w każdym samochodzie w momencie rozruchu silnika zostają odłączone odbiorniki, które w tym momencie nie muszą być włączone. W autkach niemieckich np. tę rolę spełnia przekakaźnik odciążający styki X - sterowany położeniem kluczyka w stacyjce. Nie pamiętam jak jest we Fiatach ale przecież to łatwo sprawdzić obserwując jak zachowuje się żarówka...
Kupiłem czysty i do dziś miałem spokój... Dziś problem powrócił. Zrobiłem raptem 5 tys kilometrów. Wychodzi na to, że nie jest to wina komputera. Osoba od której kupiłem sterownik stwierdziła, że w ecu programowo został wyłączony układ diagnostyki cewek więc nie ma opcji aby na sprawnej cewce wywaliło błąd cewki. Jednakże rano auto odpala na moment...
Zdejmij jeszcze raz wtrysk i dobrze go uszczelnij w miejscu styku z głowicą
Witam! Projekt świetny, ale ja chciałbym zrealizować płynną regulację prędkości w trochę inny sposób z użyciem jakiegoś prostego generatora RC na bramkach lub poczciwego 555. Częstotliwość regulowałbym potencjometrem... Mógłby kolega napisać, które styki (1 i 2, czy 3 i 4) odpowiadają po zwarciu ich za wyzwolenie silnika? I do czego jedne i drugie służą,...
Witam, Jestem posiadaczem Fiata Seicento 900, prod. 1999. Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby. Mianowicie: Po naciśnięciu "guzika" słychać "pstryk" przekaźnika, pali się lampeczka natomiast 0 oznak odparowywania szyby. Sprawdziłem woltomierzem na pionowych stykach na szybie napięcie: 11,46 V na wyłączonym silniku, na pracującym 13,25 V. Przewodzenie...
Witam wszystkich. Przeczesałem forum i nie mogę znaleźć problemu podobnego do mojego. Otóż posiadam od niedawna Seicento 1.1 w wersji S, z 2000 roku. Dziś wracając z pracy zauważyłem, że prawy kierunkowskaz tyka szybciej ( typowa informacja, że któraś żaróweczka padła ). Okazało się, że w przedniej lampie były styki za oksydowane, więc wyczyściłem i...
Wykręciłem dziś ponownie silniczek. Zgodnie z sugestiami sprawdziłem czy nie ma spalonych ścieżek na sterowniku - nie było. Jedynie jeden lekko ciemny lut od jednego ze styków. Odlutowałem styki, żeby zajrzeć na drugą stronę płytki, też nic nie zauważyłem. Przylutowałem z powrotem, pomierzyłem przewodność, wszystkie połączenia były w porządku. Do tego...
Dalej nie moge dojść co z tym jeszcze teraz jak włącze światła to świeci stop cały czas. Sprawdziłem styki i przeczyscilem, masa raczej też jest, jeszcze zauważyłem że z tyłu żarówka od kierunku była dwuwłóknowa a ma być jedno ale wymieniłem i dalej to samo. Czy może coś być jeszcze z bezpiecznikami ? Jeszcze dodam że po naciśnięciu tego hamulca na...
Jeżeli siłowniki są typu takiego, jak oryginalne - dokręcane do zamka, to pewnie rozleciały się w nich styki podające sygnały do centralki informujące o aktualnym położeniu mechanizmu zamka. Sprawdziłbym też, czy do tych styków jest doprowadzona masa. Jeśli masy nie będzie, to nawet jeśli styki będą dobre, centralka nie będzie otrzymywała rozkazów zamknij/otwórz....
Masz 3 elektrozawory. W butli, na przewodzie i w reduktorze. Sprawdź dokładnie styki na wszystkich. Jedź do domu bez stawania na zakupach ;) Zgaś auto i odpal za kilka minut uzbrojony już w narzędzia. Jak nie będzie chciał chodzić na gazie zdejmij przewód przed śrubą regulacyjną i na kilka sekund podaj zasilanie na cewki elektrozaworów. Sprawdzisz w...
zlecenie na naprawę z opisem naprawionej usterki wystawili mi po wymianie centralki.teraz tylko przyjmują auto,dociskają styki i nic nie widzą! dzięki za cenne uwagi! Dodano po 3 Panie Michu10! co to znaczy TESOE?
Sterownik silnika wymieniony. Problem naprawiono.
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Nie musisz mieć nowej kostki.Wystarczy że kawałkiem przewodu zewrzesz styki które załączają rozrusznik po przekręceniu kluczyka.Jak będzie odpalał bez problemu to masz do wymiany kostkę.Wyłącznik możesz założyć na tych właśnie przewodach musi mieć tylko odpowiedni prąd styków bo za mały prąd spowoduje że szybko go uszkodzisz .Trochę to pajęczarstwo...
Witam. Jestem tu nowy, o mechanice samochodów nie mam praktycznie wcale pojęcia. Problem jest taki, że jeździł normalnie i jak przekręciłem kluczyk gasząc go to diody jakoś mi nierównomiernie zamigotały. Chce go odpalić 2 godziny później i nic. Przekręcam kluczyk - kontrolki mignęły raz i nie świeciły w ogóle. Jak już któryś raz przekręciłem, to kontrolki...
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z...
Obrotomierz ma 3 styki, opisane odpowiednio: - symbol "masy", - "+12V", - "1". Podświetlenie na razie mogę sobie "odpuścić". Rozumiem, że "1" idzie do cewki zapłonowej (który to styk na schemacie?). Nie wiem co robią punkty o których piszesz: "15" i "31", nie widzę ich na schemacie. I dlaczego nie mogę skorzystać z wyprowadzenia dla obrotomierza "81",...
Zgodze się z tym że te sterowniki się sypią ale raczej jeżeli tak się zdarza to już nic nie działa. Na Twoim miejscu zanim co kolwiek bym kupował to sprawdziłbym styki w kostce cewki i kompie. Możesz się porwać na otwarcie sterownika (wykręcasz, odklejasz blachę od spodu) tam często można znależć zimne luty(szczególnie przy wyjściach). A co do tych...
Witam. Moim problem jest wskaźnik poziomu paliwa. Działa tylko do połowy tzn. pokazuje pół baku od pełnego do połowy a później wskazuje już normalnie tzn. spada równomiernie co do przejechanych kilometrów. Problem pojawił się po wymianie baku u mechanika bo przeciekał. Dodam że przed wymianą działał normalnie w pełnym swiom zakresie. Mechanik niby poprawiał...
Dzięki za wszelkie informacje. Na chwilę wpadłem do wozu i tak: 1. włącznik inercyjny dla porządku wcisnąłem 2. sprawdziłem czy jest napięcie na jednym z większych gniazd przekaźnika- było, potem kablem zwarłem gniazda na krótko i pompa zagadała 3. zamieniłem miejscami przekaźniki (te dwa obok siebie nad kompem) i pompa bzykła, marchewka zgasła, silnik...
zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek zawiesić seicento seicento
iglica ssać daewoo ustawienia serwisowe pacifica czujnik
traktorek craftsman chmura kamery
Kod E82 na programatorze Beretta - jak rozwiązać problem komunikacji? Jak wyczyścić zaschnięty tusz w drukarce Brother?