Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
KUP I WYMIEŃ SZCZOTKI.
Jeżeli po zwarciu przewodu wzbudzenia do masy kontrolka ładowania się zaświeci to sprawdź czy nie skończyły się już szczotki.
Czesc.Dobrze ,że już wszystko ok.U mnie było podobnie ale musiałem wymienić pasek klinowy napędzający alternator.Stary przy dużych obrotach poprostu się ślizgał. Na wolnych obrotach oczywiście było ok.
Szczotki do sprawdzenia
sprawdz szczotki moze niekontaktują
Może być wina stacyjki ale nie koniecznie . Sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki rozrusznika . Nie raz tam lubi zaśniedzieć i z tąd takie efekty . Druga sprawa to masa silnika z budą . Sprawdź tą plecionkę . :| Dodano po 3 Mogą też kończyć się szczotki .
Witam, w seicento 900 wymieniłem szczotki, gdyż ikona ładowania świeciła się na wolnych obrotach, dodając gazu dioda gasła. Wymiana ta nie pomogła. Teraz wymieniłem mostek na nowy i dioda akumulatora w ogóle się nie świeci. Ładowanie jest bardzo słabe. W czym może tkwić problem? Wszystko zostało raczej przylutowane prawidłowo. Jakieś pomysły?
Do konkretnego modelu alternatora pasują odpowiednie szczotki.
Całkiem możliwe że skończyły się szczotki. Trzeba to sprawdzić. Szczotki są razem z regulatorem.
Sprawdź sobie po kolei: źle napięty, ślizgający się pasek, a potem połączenia, a jak to nie pomoże to zostają tylko szczotki i dalej regulator napięcia. Osobiście stawiałbym na pasek, a później szczotki...
A można jakieś szczegóły? Na co zwrócić uwagę przy sprawdzeniu przekaźnika czy trzeciej szczotki? Bo coś trzeba wykluczyć.
Sprawdzić czy po przyłożeniu do masy kabla D+ kontrolka świeci. Mi się wydaje, że masz rozwarty wirnik, krótkie/połamane szczotki albo uszkodzony regulator.
Jeśli nie przetoczysz to co jakiś czas będziesz wymieniał szczotki bo urywają się im kabelki.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zdaje sobie ze nie było łatwo. auto odpaliłem, winny był rozrusznik - zawiesiły się szczotki. Bez młota nie robota
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Zapewne będą to szczotki w silniczku od wspomagania. Dodano po 1 Przeczyść komutator i ewentualnie wymień szczotki jeśli są zuzyte.
Ostatnio miałem podobny problem. Sprawdź czy rozrusznik działa "na krótko". Jeśli nie działa no to wiadomo. Natomiast może to też być wina prądu który nie dochodzi do rozrusznika. Wyczyść dokładnie wszystkie złącza, klemy. A jeśli to nie pomoże no to może szczotki, sprawdź też opór na komutatorze.
Witam sprawdz stan połączeń klem na aku,przykrecenie masy do silnika,przewód prądowy do rozrusznika,możesz sprawdzic rozrusznik na krótko zewzyj kluczem 2 sruby które wystają z cewki jak ruszy to może być cewka jak nie to szczotki w rozruszniku
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
Może któraś szczotka się podwiesiła, albo już jest za krótka i czasami jeszcze 'łapie' . pozdrawiam. raczej nie bo skąd by wiedział podczas jazdy że nie ładuje-kontrolka nie zapali No bo pisze w pierwszym poscie na samej górze, ze w czsie jazdy mu się włącza i wyłącza, tak to chyba anależy rozumieć; ......w czasie jazdy wyłącza mi się ładowanie później...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Witam. Aby zmienić obroty silniczka wystarczy po rozkręceniu ściągających śrub obrócić jedną część obudowy o 180 stopni. To załatwi sprawę. Nie wprawionemu nie proponowłbym rozpoławiac silniczka i konserwować, mogą miec później problemy ze złożeniem ( jak wyskoczą szczotki)
Rozbierz silnik, wyjmij wirnik i wyczysć szczotki oraz płytki miedziane na wirniku. Miałem taki problem z wycieraczką u astry - poprostu zabrudzone szczotki. Teraz wszystko jest ok. Spróbuj to może być przyczyną. Pozdro
rozbierz silniczek i jesli da sie rozruszac zatopione szczotki . i nie jest zweglone uzwojenie to bedzie dobrze, ajesli nawet to . mysle ze mozna przewinac.
Witam ponownie. Więc tak. Pasek od alternatora naciągnięty prawidłowo, wiatraczkiem od alternatora można zakręcić ale z w miarę dużym oporem. Obudowa od alternatora bynajmniej od góry nie jest nigdzie pęknięta. Przewody są ok bo mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze jest takie samo jak opisywane w pierwszym poście. Co zauważyłem to to, że podczas...
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Motronic Nie bardzo rozumiem jak przesunięte pierścienie skoro alternator nie był w ogóle rozbierany. Wymienione zostały tylko szczotki razem ze szczotkotrzymaczem co mechanik zrobił przy mnie w połowie roku.Byłem przy tym jak wymontowywał alternator wymieniał szczotkotrzymacz i założył alternator z powrotem. Może po prostu jakoś krzywo założył szczotkotrzymacz?...
sprawdz miernikiem jakie masz ładowanie jeśli masz poniżej powyżej 13V to jest ok a jeżeli poniżej to sprawdz zwoje bo mogły sie nadpalić bo jesli wymieniłeś szczotki, regulator napiecia i mostek z diodami to tylko zwoje zostaja
Witam. Mogą być wypalone styki główne zabudowane w wyłączniku elektromagnetycznym załączające rozrusznik do pracy a nawet zawieszona jedna ze szczotek w szczotkotrzymaczu, lub zużyte szczotki rozrusznika. Sprawdź mocowanie przewodu ujemnego od akumulatora do karoserii samochodu czy nie nastąpiła korozja na połączeniu.
Bolid: Sieicento Po złożeniu wspomaganie nie dziala seicento mpi.1100 Przełożyłam że szrotu z takiego samego modelu wspomaganie 1100 mpi . Bezpiecznik za akumulatorem, kolumna z silnikiem, centralka sterująca kostki od centralka do silnika i od akumulatora do centrali. Niestety nie dziala. Czy muszę jakoś coś przerobić przy liczniku licznik jest taki...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Witam Myślę że to regulator ale przejrzyj stan szczotek.
Do tego alternatora nie dostaniesz regulatora /stary typ magneti marelli/, ale z powodzeniem może być z malucha tylko dobrze połączyć z szczotkotrzymaczem i sprawdzić czy obie szczotki są na szczotkotrzymaczu odizolowane od masy.P
regulator pradu mozna kupic bez problemu moze on byc dobry tylko szczotki sa starte jednak wymienia sie go calego. Przy odrobinie cierpliwosci zrobisz to sam . Nic trudnego
Witam Sprawdź szczotki w alternatorze regler jest zespolony z nim mogła paść dioda jak coś spawane było elektrycznie bez odłączenia akumulatora. pozdrawiam .
Polecam podmienić na chwile aku od sąsiada i zobaczyć , ale tez jeśli masz go już na warsztacie wyciągnij rozrusznik (często jak szczotki się kończą (zawieszają) to ma takie wybiorcze działanie ) . Spadek na rozruchu do 9V To raczej najlepiej nie jest Z akumulatorem.
Ja bym obstawiał uszkodzony rozrusznik (tulejki ew szczotki), bez związku z uszkodzeniem wentylatora. Spróbuj na rozgrzanym jak i zimnym silniku wbić 4 i przepchnąć kawałek samochód po płaskim, wyczujesz czy faktycznie silnik stawia większy opór
alternator jakiś oznak niesprawności nie objawia, bo ładowanie jest idealne, A ja mimo wszystko najpierw bym sprawdził szczotki w alternatorze (tak a'propo: jak długo już pracują?), czy czasami się nie wieszają i czy nie są już "za krótkie".
A niby jak na odległość i bez pomiarów można to oceniać? Ale skoro tenże rozrusznik trwa na posterunku 22 roki, to chyba należy się jakaś konserwacja. Pytanie w jakich okolicznościach funkcjonujemy. Można się domyślać, że szczotki i tuleje zużyte, ale musi ocenić weryfikator. Zakup niby prostszy, ale też trzeba dokonać wymiany i nie wiemy czy osoba...
Przy zwartej diodzie zwykle zapala się kontrolka ładowania po wyłączeniu zapłonu.Zresztą diody były sprawdzane jak widnieje w opisie. Niestety,skoro regulator i szczotki dobre (bo nowe) to pewnie koniec uzwojenia na wirniku się urwał.Zakładam że pierścienie jeszcze są nie wytarte.
Dziekuje za odpowiedzi. Mechanik ze mnie zaden i jak zaczalem sie do tego zabierac to stwierdzilem ze juz lepiej dac to do warsztatu zajmujacego sie glownie elektromechanika samochodowa. Autko juz sprawne. Przyczyna usterki - niesprawny regulator napiecia - wymieniono. Zregenerowano tez alternator - nowe szczotki i lozyska. Za calosc 150 zl. Wydaje...
Jak dla mnie to winny moze być regulator . To on sprawia ze przy wyższej prędkości obrotowej utrzymuje sie stałe napięcie w sieci . Hm na myśl przychodzą mi dwa rozwiązania . 1 Sprawdź czy przypadkiem nie wieszaja sie szczotki w alternatorze albo czy sie nie skończyły . 2 Jeśli to nie szczotki to wymień regulator napięcia (koszt ok 20-30 zł oczywiście...
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
Nie znam tego typu alternatora na zdjęciu też za wiele nie widać , ale samego regulatora [ jeżeli jest w komplecie z mostkiem ] nie do kupisz chyba że gdzieś z demobilu używke. Tak właściwie Fiaty to mają do wzbudzenia prąd z aku. osobnym przewodem . Ja miałem taki problem we Fiacie Tipo . Męczyłem się około roku podstawiając regler od dużego Fiata...
Problem jest w wirniku, złazi izolacja z prętów zaraz pod pierścieniami i siła odśrodkowa powoduje to, że pręty się rozchodzą i dotykają metalowych elementów wirnika. W zalezności od tego który pręt dotyka zachowanie jest takie-ponadnormatywnie wzrasta napięcie ( jeżeli dotyka pręt od strony szczotki masującej) lub zanika (jeżeli pręt od strony diod...
Miałem raz podobnie, winnym okazał się regulator napięcia, a w szczególności "zjechane" szczotki (regulator jest razem ze szczotkami). Też po włączeniu zapłonu kontrolka nie paliła bo szczotki się wieszały, raz też brakło prądu bo nie ładował i "jechał tylko z akumulatora". Po wymianie pracuje do dziś. Spróbował bym wymienić i zobaczyć co będzie, koszt...
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Efekt taki że przy -25 już nie zapalały. Jak masz zamiar kombinować to lepiej weż mocniejszy. Będzie dobrą bazą. Tylko miejsca nie za bogato. I tu jest problem też, bo musi mi pasować na mocowanie i na ilość zębów. Kiedyś miałem dwa Seicenta i miały różne rozruszniki. Jak wyjąłem z Seicento 1.1 Van-a rozrusznik, to tam był 3-szczotkowy, szczotki nietypowe...
Prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia będą diody i wzbudzenie. Sprawdzić też trzeba przewody od alternatora. Spalanie wzrosło być może przez spadek temperatury otoczenia. Sprawdź dokładnie ile pali samochód bo pisanie 50 zł = 80km to bardzo duże uogólnienie, -trasa czy miasto?
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z...
sprawdz regulator koszt ze szczotkami 20 pare zl
Witam Próbowałem odpalić i rozrusznik trochę kręcił auto nie chciało odpalić po kilku takich próbach zacząłem czuć spaleniznę i rozrusznik przestał reagować. Aktualnie po przekręceniu stacyjki nie ma żadnej reakcji. Czy to szczotki od rozrusznika? Znalazłem jak sprawdzić rozrusznik ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak sprawdzić czy na tych przewodach...
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
Witam, Opiszę problem najprościej jak potrafię. Po zakupie fiata seicento 900 z 2001 roku zauważyłem, że nie działa tylna wycieraczka. Rozmontowałem układ. Następnie sprawdziłem tuleję, niestety była przerdzewiała. Wybiłem ją i przeszlifowałem oraz zabezpieczyłem. Wypadło mi to niebieskie kółko ze ścieżkami stykowymi. Jednak okazało się że silnik nie...
Cześć .Proszę o pomoc bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem .Sprawdziłem napięcie ładowania jest 14.5V przy włączonych światłach spada o 0.3V mimo to wymieniłem szczotki bo aku pada po 3dniach postoju .Myślałem że coś pobiera prąd gdy samochód stoi ale pomiar prądu wacha sie w granicach 20mA więc to nie to .Kontrolka od ładowania po zapaleniu gaśnie...
Nie ma najmniejszego problemu. Zakładam akredytywę w dowolnym banku i zaczynamy zabawę. Oczywiście do akredytywy potrzebne dane drugiej lub więcej stron. Pieniądze są całkowicie bezpieczne, nikt nie może nic wypłacić bez zgody pozostałych. Chyba uczciwie stawiam sprawę. Na szczotki podajesz żarówkę 12V/21W , na masę masę, a na wejście regulowane napięcie...
Problem opisany trochę mało szczegółowo. Rozumiem że jak nie ma iskry to silnik kręci bo jakoś stwierdzić to musiałeś. Proponuję podłączyć amperomierz i sprawdzić pobieranie pradu przez rozrusznik. Miałem taki przypadek ze rozrusznik miał zjechane szczotki a właściwie to ich nie miał i pobierał tak duży prąd ze żadne inne słabsze urządzenie nie miało...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
Mam problem, Seicento 900 nie odpala wogole, nie kreci rozrusznikiem, po przekreceniu kluczyków nic sie nie dzieje, a dokładnie w pozycji kluczyków właczajacej stacyjke słychać tylko przeskakiwanie przekaznika z pompy paliwowej (po lewej w kabinie mały czarny przekaznik), nie słychać zasysania pompy charakterystycznego przed odpaleniem (nie swieci sie...
Zdejmij przegrodę wygłuszjącą między silnikiem a kabiną. Za nią będzie złącze od silnika dmuchawy. Spróbuj zasilić silnik bezpośrednio. Jeśli nie ruszy to sprawa raczej jest prosta, albo spalony, albo szczotki sie wytarły. Jeśli ruszy szukaj przerw w instalacji. Na początku prponuje sprawdzić ciągłość przewodu masowego silniczka. Jeśli test wypadnie...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Ok.widzę, że macie duuże doświadczenia z różnymi samochodami ale pamiętajcie, że to ma być 1 auto do tzw. przycierek! Nie musi być w ideeealnym stanie ma być w dobrym! Ma być mały, zwrotny, wmiare szybki(12-13s do 100 starczy), tanie części, mały "apetyt",bezawaryjny itp... - czy macie jakieś konkretne przykłady aut, które spełniają większość tych warunków??Najbardziej...
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Sz. P. Witam wszystkie mózgi. Podobne tematy do mojego problemu - przeczytałem, ale jak wspomniałem są podobne i nie znalazłem rozwiązania. (swoją drogą - zbyt mądrze tam napisano) W moim przypadku kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej świeci się cały czas. Od momentu przekręcenia kluczyka - odpalenia, aż do jego zgaszenia. (nie przygasa -...
Wiadomo nie szukam cud pojazdu który nigdy nie będzie się psuł, ale musicie przyznać że fiaty przodują w tej kategorii. Chciałbym mieć kiedyś poczucie, że jak coś już naprawię to chwile pochodzi a nie zepsuje się za miesiąc. Muszę przyznać, że masz wyjątkowego pecha, bo mam Fiata Seicento z tym samym silnikiem i najwięcej jak dotąd kosztował padnięty...
nie ruszaj nic przytopiona szczotka w szczotkotrzymaczu/jest on plastikowy/ powinni na gwarancji wymienić cały silnik [/code]
ja tam akumulatora nigdy nowego nie kupiłem, za 1/4 ceny kupilem nową opornicę i idę sobie z nią na złom i wybieram najlepszy akumulator, zostawiam stary i dopłacam "na flaszkę" :) teraz bardzo łatwo o dobry akumulator na złomie, kiedyś to było bardzo ciężko rozrząd? no proszę... pasek ok 70zł kosztuje, rolki/pompa zwykle są dobre (jak nie mają luzów...
Witam. Mam Fiata Uno 2001r z silnikiem 899ccm taki jak w Seicento. Problem jest w tym ze ciężko odpala tzn. czasem odpali jakby nic mu nie dolegało ale przeważnie ciężko łapie. Trzeba mu dodać gazu żeby odpalił. Problem zaczął się niedawno a niedawno miałem regenerowany alternator (szczotki i pierścienie). Jednak po czasie zauważyłem że czasem światło...
Miałem to samo, pomogła wymiana mostka prostowniczego i altek pracuje do dziś, ładowanie idealne, obroty czy niskie czy wysokie, obciążony czy nie, to w zależności w jakich warunkach mierzone prąd się wacha tylko od 14,7 do 13,8 i kontrolka już nie żarzy. koszt naprawy to chyba (dokładnie już nie pamiętam) ale koszt mostka to coś około 34 zł, i do tego...
Cześć. Podoba mi się projekt ale przednie koło to chyba tylko na suche dni? Może dodać obsługę czujnika deszczu żeby na mokro nie kosić i nie oklejać kosiarki ścinkami. Piszę jednak żeby podpowiedzieć na temat styków ładowania. Na szrocie dostaniesz styki teleskopowe od bagażnika w seicento, albo od drzwi przesuwnych w citroenie berlingo. To są dosyć...
Czyli jak wymienię mostek prostowniczy z diodami i ewn. regulator napięcia w raz ze szczotkami będzie ok.? Bo wymiana jest dośc łatwa i bym sobie poradziła, czy lepiej oddac do serwisu tam gdzie regenerują?
ale jak go sprawdzić? w poprzednim silniku jedna miedziana szczotka nosiła ślady dość mocnego zużycia (nie pamiętam która). nowego (używanego) nie rozbierałem jeszcze. i teraz pytanie: kiedy okaże się że to styk to jak dalej postępować?
Bolid: Sieicento Po złożeniu wspomaganie nie dziala seicento mpi.1100 Przełożyłam że szrotu z takiego samego modelu wspomaganie 1100 mpi . Bezpiecznik za akumulatorem, kolumna z silnikiem, centralka sterująca kostki od centralka do silnika i od akumulatora do centrali. Niestety nie dziala. Czy muszę jakoś coś przerobić przy liczniku licznik jest taki...
Jeżeli zakłócenia są większe przy zapalonym silniku i załączonych światłach, to winny będzie alternator. Iskrzenie na szczotkach powoduje potworne zakłócenia w odbiorze. Dla przykładu: President Herbert , stara wersja. W Transicie śmiga jak się patrzy. W seicento - słychać w radiu wszystko, od wycieraczek, przez wentylator wewnętrzny i ten przy chłodnicy,...
wkrętarka szczotki szczotki zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
instrukcja lucznik mitsubishi falownik vitodens vitotrol
briggs stratton nierówna praca philips 55pus6262
Samsung QLED czy LG OLED: Który 50-calowy TV wybrać? Sterownik z wejściem bezpotencjałowym - zasada działania i zastosowania