Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
Witam, posiadam Seicento 900, 1999 r. Gdy padła uszczelka pod głowicą samochodem było jeżdżone do końca, aż padł, po wymianie silnika samochód nie odpala. Wymieniłem czujnik wału gdyż z niego pojawiał się błąd a silnik czytał dziwne parametry i nic. Od samego początku po wymianie wyskakuje błąd z wtryskiwacza paliwa, paliwo ma dobre ciśnienie, tyle...
Wymiana oleju już noc nie pomoże. Jedź na szrot i kup drugą skrzynię i do niej wlej świeżego oleju
Chwila, moment. Lepkość to jedno, normy to drugie, skład i technologia trzecie, zdolnosc do mycia silnika i odkładania nagaru czwarte. 1. Zwykle, o ile nie zawsze, jest jakiś zakres lepkości który dobiera się zarówno do silnika, jak do klimatu i sposoby eksploatacji. 5W50 lub 10W60 to do upalania się nadaje, więc darujmy sobie. W naszym klimacie jest...
Dajcie se już spokój. Nie szkoda wam zdrowia? Przecież niech wymieni pierścienie i zobaczy czy coś to da. Da to będzie miał problem z głowy a nie da to remont silnika albo prościej wymiana na nowy. Sprawny silnik do SC900 w dobrym stanie to koszt 300-500 zł na allegro (da się kupić silnik z gwarancją). Moim zdaniem to jest najprostsza i najtańsza metoda...
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
To dodatkowe 200zł, ale jak pojeździ pół roku albo dłużej bez takich rewelacji to się opłaci, warto spróbować . No tak, znacznie taniej, jak wymiana silnika, a gdy to nic nie da, to znowu dylemat- remont, czy kupno używanego, a wydatek(choć niewielki TYLKO 200 zł ) poszedł na marne.
Sprawdź ciśnienie paliwa ,pompa może pracować ale nie będzie podawać paliwa częsta usterka oraz odczyt usterek z sterownika silnika.
Witam, mam problem z moim Seicento. Silnik 1.1 rok 2003. Był u mechanika i stwierdzili, że spalił się sterownik silnika. Nasuwa mi się pytanie czy mogę wymienić sam sterownik i bedzie działać czy trzeba wymieniać też imo lub usuwać imo z nowego sterownika?
Jestem posiadaczem Fiata Seicento 900. Samochód ten jest bieżąco serwisowany: filtry, olej. W styczniu tego roku pojawił się problem. Początkowo podczas jazdy przygasał silnik (na ułamek sekundy tracił moc). Bez kontrolek. Następnie zaczął gasnąć na dłuższą chwilę - pojawiała się "marchewka". Następnie występowały sytuacje kiedy samochód gasł podczas...
Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsz Czyli mimo 105 tys przebiegu ten silnik ma już dosyć? Dziwne bo wydawało mi się że 200 przejedzie taki silniczek. Czyli wymiana oleju to formalność i raczej nie ma się co spodziewać fajerwerków? Może i tak- zimą był olej gęsty...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
elektrozawór par paliwa można po prostu odłączyć (wtyczkę) i nic się nie stanie. w 900tkach najczęściej cyka któryś z hydropopychaczy rozrząd jeśli jest orginalny to jest wieczny, czasem się rozlatuje napinacz i jarmoli łańcuch wtedy, można założyć łańcuch i koła z Fiata 127 903ccm i on jest w wersji bez napinaczowej, całkowicie niezawodny (mam 2 nowe...
Witam zrobiłem swap seicento z 1.1 SPI na 1.2 8v. Po złożeniu samochód odpalił na kompie od 1.1 z immo ale z racji że podaję cały czas paliwo do czterech tlokow nie chciałem żeby był zalewany więc poczekalem na kompa 1.2 bez immo. Podłączyłem komputer 1.2 odlaczylem Boxa od immo pod kierownicą i samochód nie odpala. Iskry nie ma, pompka paliwa pracuje....
Po wymianie ecu nie chce zapalić , jak mu podam paliwo ze strzykawki na przepustnicę to odpala, w czym problem ?
Witam czy można samemu wymienic silniczek od dmuchawy ? gdzie go szukać ? opłaci sie czy lepiej sie za to nie zabierać i dac zarobic fachowcom ? nie chce rozbierac pół deski. Pozdrawiam
Witam. Jestem już w końcowej fazie swapu silnika i mam problem z odpaleniem silnika. Sprawa ma się tak, że nie przekładałem całej wiązki elektrycznej a jedynie tej co idzie od silnika do komputera. Za wzór używam tego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/4784185200_1... Troszkę zmodyfikowałem schemat zasilania a mianowicie: - usunąłem...
Witam. Problem jak w tytule dotyczy nierownej pracy silnika. Sytuacja ma miejsce zarowno na wolnych obrotach jak rowniez podczas jazdy. Na postoju obroty spadaja po czym znacznie rosna i znowu wracaja do normy. Natomiast podczas jazdy przy jednej predkosci czuć szarpanie. Dodam że świece zostały wymienione.
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam W zakupiony dla córkie seicencie 900 zauważyłem pewne szarpanie silnika- objawie się ono przy zmianie biegów, przy jeździe z niskimi obrotami. Wydaje mi się, że przy zakupie nie było takich objawów, świece wyglądają dobrze, kontrolka silnika gaśnie, odpala ładnie, oprócz tego pracuje dobrze. Filtr paliwa i powietrza wymieniony. Co sprawdzić?
Siemano! Mam taki problem: To tak na początku wyskoczyła dioda engine. Odpala normalnie, czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Jak jechałem do pracy zaczął delikatnie przerywać, później już go konkretnie szarpało jak dodawało mu się gazu. Tracił też moc, tak jakby go muliło. No chyba, że mu dałem konkretnie w "palnik" to po jakimś czasie wchodził...
niewiem co sie dzieje z sejem po odpaleniu rano w poze zimowej chodzi jak maluch pomozcie jesli wiecie co jest nietak
Witam Szukałem podobnego tematu w tej kwestii.Czyli podmiany silnika 900 na 1100cm. Czy jest to możliwe i czy się opłaca albo jaki inny silnik pasuje??Bo jak trzeba przerobić połowę auta to po kłopocie. Po prostu w 900 mam gaz i nie wiem jakim sposobem żona zatarła ten silnik po mimo iż był regularnie serwisowany czyli wymieniany olej i wszystkie materiały...
Witam od pewnego czasu gdy jadę i czekam na światłach auto mi gaśnie do tego gdy ruszam strasznie piszczy. Zapalają się kontrolki od: akumulatora, olej, i wtrysku. Auto od razu zapali gdy mi zgaśnie. Byłem u mechanika powiedział że pasek był wymieniany więc będzie to ,, koło zamachowe koło alternatora " Co wy na to? Aha jeszcze jedno takie akcje zaczęły...
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
Dokładnie tak jak przedmówcy pisali, auto paliło jak gra w ruletkę, po popchnięciu zawsze odpalało, wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem i Mimo wszystko obstawiam uszkodzony czujnik położenia wału. Nie jest też możliwe żeby silnik nie chciał chodzić na nowym sprawnym czujniku. Może nowy czujnik który podmieniałeś był do innego modelu Hm?
Witam Mam do was takie pytanie.Mam Seicento 900 i silnik już mi nawala i nie opłaca mi się go remontować wolę kupić inny silnik jaki myślałem nad 1.1 jaki jeszcze by pasował silnik do Seicento.
Witam. mam problem z sc900 zacznę od tego że ciągle podczas jazdy jak i przy odpalaniu świeci mi się lampka wtrysku. dopóki się świeciła to silnik chodził równo, bez żadnych zastrzeżeń tyle że świeciła się ta lampka. w końcu zgasła a z nią skończyła się jazda. SC nie odpala. jak przy rozruchu dodaję mu gazu to próbuje się wkręcić na obroty ale rzadko...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Ja bym obstawiał uszkodzony rozrusznik (tulejki ew szczotki), bez związku z uszkodzeniem wentylatora. Spróbuj na rozgrzanym jak i zimnym silniku wbić 4 i przepchnąć kawałek samochód po płaskim, wyczujesz czy faktycznie silnik stawia większy opór
czy podejdzie sterownik silnika z sei. 1.0 do 1.1 ktoś wie coś na ten temat? wymieniony został silnik w sei. z 1.0 na 1.1 chodzi "mulasto" jakby miał żle ustawiony zapłon inne koło na wale?
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
o ile dobrze pamiętam to w sc. jest ogranicznik odległości tego czujnika od koła pasowego. spróbuj dopiąć dodatkową masę na silnik od akumulatora.
Seicento naprawione. Przyczyną utykania silnika i strzelania w gażnik był uszkodzony komputer. Wymiana na używany z dawcy organów rozwiązała problem. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i za zainteresowanie.
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Przez te 28tys. km które przejechałem dolałem z 1l oleju a może troszkę mniej lub więcej. Czyli brać się za to czy zostawić i czekać aż będzie kapać? Jeśli tylko się "poci", nie "znaczy terenu" i nie bierze oleju to nie dotykać. Ukręcisz szpilkę kolektora wydechowego i dopiero będziesz miał problem. Ok. Czyli będę obserwował. Ewentualnie jutro postaram...
To jest silnik bliźniaczy do silnika 100GL.000 OHV 903cc (45KM) z tym, że ten kręci się w lewo. To pochodna silnika 100G.000 o poj. z Fiata 850 Spezial z końca lat 60. De facto to genetyczny bliźniak silnika 899cc z Seicento czy Cinquecento / Panda Ma pojemność 896cc. Pochodzi z rynku niemieckiego Deutsche Fiat Heilbronn AG. Pojemność tu była obniżana...
Ten zestaw startowy ma być z tego roku co produkcja auta? Zaglądałem na allegro i tam jest opisane, że pasuje do Fiata Punto i Seicento. Będzie to tak pasować? Wymiana jest trudna, czy lepiej powierzyć to jakiemuś warsztatowi? Dodano po 1 Seicento 2003 rok, silnik 1,1. Dodano po 2 No tak, z zamkami też coś trzeba zrobić, korek wlewu paliwa też na kluczyk.
Witam W tym modelu raczej nie ma problemu z odpowietrzeniem / dodatkowy wężyk z chłodniczki / i raczej jak wie się jak to zrobić to nie ma problemu a chyba kolega wie / z wypowiedzi / . Pisałeś o żurku , czy dobrze przepłukałeś układ / głównie nagrzewnicę / ? Ten płyn do płukania czasem robi więcej szkód niż pożytku i jak może on przeczyścić układ w...
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Obawiam się, że to zależy od widzimisię lokalnego Wydziału Komunikacji, więc niestety Autor musi zapytać w swoim. Teoretycznie jest to "tylko" wymiana silnika, problem w tym, że silnik nie jest homologowany do tego modelu samochodu. Swapa z benzyny 1.6 na diesla 1.9 można zrobić o ile użyje się silników które występowały w modelu - wtedy nie ma problemu,...
problem został rozwiązany - pomogła wymiana czujnika położenia wału. Dziękuje za pomoc.
Witam, sprawa tyczy się Fiata SC 1,1 rocznik 2001 wersja "S", chyba to ten sam silnik co Fire i Sporting, całe 55 KM. Auto z salonu, realny przebieg niemal 100.000 km w tej chwili śmiga nim moja mama, ale ja sam stawiałem pierwsze kroki jako kierowca ileś lat wstecz.. Natomiast od roku jest z nim problem, ciężko pali na zimnym (poniżej filmik), tzn...
cześć, jak miałem problem z termostatem to po prostu nie było nadmuchu ciepłego powietrza - powietrze było takie letniutkie i silnik był cały czas niedogrzany. Zalewanie świec jest spowodowane tym, że świece odpowiednio szybko nie osiągają temperatury samooczyszczania. Założyłem cieplejsze świece i kolejna zima => zero problemów. Samochód odpala bez...
łojejku pompa wody 200zł, a cały silnik 250-300zł :) w seju wymiana silnika to pół dnia roboty samemu :) Oczywiście że zapewne przegrzał go bez wody Kolego "AnonymouSpZ" odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy tam w ogóle coś jest, jak niema to podstaw miskę i zdejmij dolny wąż chłodnicy (pod zderzakiem) i powiedz ile wody wypłynęło, ciekawe...
To myślisz, że jak włożysz wydech za 4 tysie, to nagle wzrośnie wartość auta ????. Ono jest już pełnoletnie. Ostatnie modele chyba schodziły w 2003 roku !!!. Jaki ma przebieg ? - dajmy na to 300 tysięcy. Dalej reklamujesz fotele kubełkowe ?. Owszem są - tyle, że są "bardziej kubełkowe". Zejdź na Ziemię. No wiesz jeśli dla Ciebie w 20 letnim aucie najważniejszy...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Od lutego eksploatuję fiata seicento 1.1, rok produkcji 2004, przebieg w momencie gdy kupiłem miał 99000km. Jestem mega zadowolony z zakupu, jedyne co musiałem zrobić to wymiana wahacza (oryginał), linki od ręcznego, szczęk hamulcowych, uszczelnienie miski olejowej. Ze wszystkim wyrobiłem się chyba w 200zł, robocizna samodzielnie. Wiadomo wyskakują...
Czy to silnik 900 ? Jesli tak to objaw bardzo często spotykany w niskich temperaturach , pomagała wymiana świec na firmy iskra polskie i problem znikał no chyba że u ciebie mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją
Zgadzam się z kolegą wyżej . Diagnostyka wskaże ci jeśli no awaria elektroniczna ( pod warunkiem że auto było badane w momencie występowania usterki ) . Polecam zagrzać silnik odwiedzić elektryka , podłączyć pod kompa i zrobić odczyt ... Ja w swoim byłym sejczu miałem podobnie jak mi centralka padła ... Przyczyn może być wiele a mija się z celem wymiana...
Witam, problem jest taki: seicento 900 dojechalo pod market i przy ponownej probie uruchomienia już nie świeciła kontrolka wtrysków (tzw. "marchewa"). Silnik kręci i nie odpala. Z obserwacji wynika że na pinie 26 wiązki sterownika pojawia się prawidłowo +12 ze stacyjki; po przekręceniu stacyjki załącza się również czerwony przekaźnik przy sterowniku...
Jeśli Ci to pomoże to dzis mierzylem podobny silnik w kiepskim stanie seicento 1,1 spi i ma 9,5 ,11 , 9,6 i 7,5bara na sucho. ps ile Ci zajeła czasu upg bo chyba muszę wymienić.
Fiat Saicento / 3 lata, 17 tyś km/ jak zimny i dłużej postoi na polu to zapala na maximum trzy cylindry /może i dwa / I tak można nim przejechać i z 10 km. i nic się nie zmienia. Dopiero po nagrzaniu i zgaszeniu silnika odpala tak jak powinien . To samo robi po przyjechaniu do mechanika ,to znaczy silnik pracuje prawidłowo. Wymiana świec i cewki zapłonowej...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Witam koledzy jak w temacie ... chodzi mi jak ja sprawdzić zwykłym miernikiem jaki prąd powinna wypuszczać .. czy sprawdza sie to na przekręconym kluczyku na zapłon czy tez nie.. chodzi o to Iz autko psuje świece co 800 km są do wymiany .potem znów jest ok na 800 czy to cewka może podawać zbyt duży prąd?? szarpie strzela przy przyspieszaniu tak jak...
jeżeli to kogoś zainteresuje, to przyczyną był brak wnętrzności w jednym z zaworów. po prostu elektrozawór był spalony i ktoś wyciągnął z niego wnętrzności żeby otworzyć dostęp gazu do silnika. Puki jeszcze drugi zawór jakoś trzymał wszystko było ok, ale jak już zaczął puszczać do silnika podczas postoju przedostawał się gaz z przewodów i silnik z rana...
Witam. Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem, gdy troszkę się nim przejadę i zgasze silnik ponowne odpalenie to tragedia. Czasami odpali za 2gim razem czasami za 7. Byłem w ASO - egzaminer nie wykazał błędów, znajomy mechanik sprawdził ciśnienie w pompie paliwa - 0.9 bara(normalnie powinno być 1,5) ale pozatym przy odpalaniu nie ma iskkry...
Witam, Od Czwartku zaczęła mi się żarzyć kontrolka od wody - czasem zgaśnie, czasem żarzy. Wymieniłem czujnik i nic nie pomogło, przewód też jest ok, uszczelka pod głowicą jest ok, wiatrak się włącza, silnik chodzi tak jak powinien. Miał ktoś podobny problem przy seiciaku?? Ktoś mi mówił, że w liczniku jest jakaś dioda wzbudzenia od tej kontrolki i,...
Witam IMVHO to w tym budzecie naprawde trudno cos sensownego kupic. Jesli juz za tak male pieniadze to wylacznie Seicento w dobrym stanie blacharki. polecam wyszukac 1100 na jednopunkcie ze skrzynia z suchymi polosiami (c.514). Na bank trzeba bedzie zrobic zwieszenie wahacze przod tuleje w wahaczach tyl i to bedzei jedyny wiekszy koszt chyba ze juz...
Witam! Od wczoraj jestem posiadaczem Cinquecento 700; dostałem je od mamy która z niego nie korzystała. Autko trochę się sypie, jest poooooooootwornie ślamazarne (z tych 28km, to z 30 uciekło :D). Myślałem o swap'ie motoru: wybór padł na Punto 1.4 GT Turbo. Moje pytanie jest proste. Wejdzie? Z góry dzięki. Co do tych drobiazgów: zawieszenie z przodu...
Tanie Punto jest dobre, bo jest dobre i tanie. Mam Seicento 1.1, ten sam silnik co w Punto, szósty rok ujeżdżam, ponad 50k km. Co rok wymiana filtra powietrza (coś około 20 zł), filtra oleju (20-30 zł) i oleju (najtańszy 10W40 jaki znajdę, ~130 zł za 5 litrów), ubezpieczenie OC z 50% zniżkami nieco ponad 300 zł na rok. Odpala i jeździ, wygód nie ma,...
Witam Problem pojawił się po wizycie u dwóch mechaników: wymiana układu kierowniczego oraz wymiana jakichś tam elementów przedniego zawieszenia. Do tego momentu autko odpalało na dotyk zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Bardzo sporadycznie zdarzało się minimalnie dłuższe kręcenie na ciepłym. Bywało też sporadyczne falowanie obrotów na ciepłym, ale...
Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic. Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli. Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie....
Z powyższych odpowiedzi, najbardziej trafiają do mnie: 1-spróbuję odpowietrzyć inaczej przewody tylne, co najmniej wypompować cały płyn z każdego przewodu (chociaż pedał jest twardy, dopiero opada po uruchomieniu auta); 2- może trochę przesadziłem, żądając "rycia" na żużlu od opon tylnych, robią one ślady sporo mniejsze niż przednie, na asfalcie - śladów...
seicento silnik silnik seicento seicento wymiana silnika
sklep część zamienny ipconfig system config integra czuwanie automatyczne
wzmacniacz hpb150 kabel brake radio
Parametry testera dla tranzystorów 2N6491 i 2N6488 Błąd 3.0 w sterowniku Skalar 2025 RTH - co oznacza?