Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Musisz najpierw odkręcić tą blach co jest do podłużnicy przykręcona na dwie śruby https://obrazki.elektroda.pl/9989201200_... Chodzi mi o tą poduszkę i tam gdzie jest zaznaczone to tej śruby nie mogę odręcić Odkręcasz płaskim bodaj 16 dwie śruby i poduszka wychodzi wraz z blachą Dodano po 4 Zobacz tutaj [url=http://seicento.com.pl/topics7/swap...
Wszystko można dopasować,tylko czy jest sens? Sporo roboty i mechanicznej i ze strony elektrycznej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
Zawór w silniku
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Witam Czyli ten transformator może być ale musi być do niego dołączony mostek Oczywiście jeśli moc transformatora będzie większa od mocy silnika. Prostownik włącza się między nim, a odbiornikiem, schematy można znaleźć w sieci i na forum.
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
No chyba Ci napisałem, jeśli nie rozumiesz to auto na warsztat. Tak, ma to związek z poziomem ładowania. Jeszcze chwila i uszkodzona będzie elektronika silnika.
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Ewidentnie stuka popychacz. Ale to nie jest problem, jeżeli występuje sporadycznie.
Wiązkę elektryczna, i paliwową. Do tego ECU bez imo.
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Gęsty olej?
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
Pompa od Punto 1.2 nie podejdzie?To prawie te same silniki.
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Co się wyłącza silnik, czy LPG, uściślij swój problem, bo to są dwa różne zagadnienia.
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
jedź do serwisu fiata i powiedz że chcesz zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika
Tyle różnych błędów, a jeden element wspólny - komputer silnika. Jemu bym się przyjrzał.
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Witam. Budowałem taki pojazd na silniku Tico, może moc niewielka za to robotę swoją robi.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
no to może w jeszcze nowszych, ale na pewno były takie w ostatnich seriach kiedy już nie było 900tek
Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Tak jak pisali wyżej sprawdzić czy wentylator gdzieś ociera, a jeżeli nie ociera to sprawdzić jego stan dlaczego hałasuje, a włączać się musi bo taka jest jego rola aby przy podwyższeniu temperatury chłodził płyn chłodniczy. Jeżdzić można, ale w pierwszej kolejności dokładna "diagnostyka" dlaczego...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60... Masz tu i tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/un...
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
Tobie już nie pomoże moje pisanie, bo rozwiązałeś swój problem, ale może inni się nauczą. Otóż dzisiejsi "fachowcy" z góry zakładają, że usterka w aucie jest elektroniczna. Bo tak najłatwiej: podłączyć "fejsik" odczytać błędy, wymienić to co pokazuje "fejsik" i skasować klienta. A diagnostyka polega na czymś więcej niż odczytaniu błędów. Mechaniczny...
Przy przebiegu 120 tys. km to raczej nie jest zmęczony silnik.
witam ponownie, nie dodałem że Cinquecento 900 rocznik 93, a silnik od Seicento 900 rocznik 2001, wszystko pasuje oprócz dwóch elementów: pompka paliwa jest mechaniczna w CC 900 93r, wtrysku brak w CC 900 93r, bo jest gaźnik, po przełożeniu pompki i gaźnika ze starego silnika auto odpaliło i jeździ na nowym silniku oczywiście można założyć pompkę elektryczną...
Dzień dobry ,chcę zmienić silnik i skrzynię w seicento 900 od uno 1.4, Czy ktoś wie jakie napotkam problemy przy tej wymianie, bo boję sie zaryzykować.Boję sie problemów mechanicznych i elektrycznych.
Witam wszystkich. Przeszukalem forum ale nie znalazlem schematu podlaczenia immo fiata punto 1.2 8v. Robie przekladke silnika seicento 0.9 na 1.2. Oczywiscie musze przelozyc sterownik wraz z centralka immo, a nie wiem jak wpiac sie w stara instalacje od 0.9. Wiem ze do centralki dochodza dwa plusy jeden staly drugi po zaplonie, ale nie wiem ktory jest...
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Seicento 1100 z klimą.
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Najprowdopodobniej regulator.
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Witam, jestem w trakcie budowy rajdówki Fiat Seicento i planuje przerobić seryjny silnik 1.1 na 1.2 około 100km. Co musiałbym wymienić aby uzyskać taką moc?
Tak te trzy zatrzaski
Umyj solidnie to miejsce i rozgrzej silnik - proste, tanie, logiczne.
No to albo ten zestaw naprawczy nie halo albo skrzynia.
wszystko jest opisane dokladnie winstrukcji obslugi
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Częstotliwość i amplituda napięcia wytwarzanego przez czujnik jest odpowiednia do prędkości obrotowej silnika.
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Ja sprawdzałem w ten sposób że odkręciłem sztywny przewód przy parowniku i po zasileniu elektrozaworów gaz powinien gwałtownie wypływać . Zrób to ostrożnie i na bardzo krótką chwilę - nie w garażu a na wolnym powietrzu. Nieraz tak robią gazownicy przy wymianie filtra gazowego że zasilają zawory by wypłukać gazem zanieczyszczenia.Jak poleci ale słabo...
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Szukaj tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
bateria sprawna?
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Na czuja dokreć, to nie element silnika.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Nie wiem jak klekocze, nagranie też zbytnio tego nie odda, trzeba posłuchać na żywo, ale te silniki zawsze na zimno przez chwilę klekotały. Skoro nagle się to nasiliło to może "kończy" się któryś z popychaczy. Na dłuższą metę wykończysz głowicę ale jeździć tak można, nie wymaga to natychmiastowej naprawy... oczywiście pod warunkiem, że to to. Z drugiej...
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
silnik niezależnie czy jest ciepły czy zimny cyka. A może chodzi jak diesel. Jeśli z pod pokrywy zaworów to tak jak z pod dekla rozrządu to łańcuch i napinacz do wymiany.
Głowice silników 1.1 MPI i 1.1 SPI (oba montowane w Seicento) na pewno różnią się od siebie. Musisz sprawdzić dokładnie od jakiego silnika jest głowica, którą chcesz kupić.
Pali się wtedy jakaś kontrolka, jak się za szybko odpali silnik? :)
O której Alasce mówisz? Bo wydaje mi się że on w SC ma drugą generację. Zresztą zestawy regeneracyjne do popularnych pracowników (reduktorów) kosztują około 50-60zł.
A mnie się wydaję że tłoki się wywracają w cylindrach.Częsta usterka tych slników to zużycie tłoka w miejscu równolegle do sworznia jak i luz korba sworzeń tłok.Ciekawy jestem jak wyglądały tłoki i tuleje.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Jakie błędy w sterowniku, i jaki sterownik silnika?
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Sprawdz przewód masowy silnika.
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Czy jest tam łańcuch rozrządu? Tak jest i napinacz całkiem inny jak w 700. Jest trochę roboty misę trzeba opuszczać robota nie ciekawa bez kanału. Zdejmujesz nadkole koło z prawej strony i osprzęt żeby zdjąć dekiel uważaj na sprężynę napinacza bo wpadnie do misy olejowej.
Witam posiadam seicento 900 interesuje mnie przekładka silnika z 1100 ?? czy jest to możliwe i czy trzeba zmieniać instalacje z komputerem ????
Jest możliwe,dzwoń i pytaj po zakładach które spawają aluminium(powiedz że chodzi o obudowę skrzyni) bo to trochę inny stop,ale myśle że spokojnie dadzą radę.
A można to jakoś naprawić ? Oczywiście że można to naprawić ... pytanie tylko czy to jest ekonomicznie opłacalne ? Tutaj jak już przedmówcy napisali że najtańsza opcja to zakup drugiej skrzyni ... ostatnio do takiego SC kupiłem na wymianę skrzynię za .. 150zł
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Witam wszystkich Czy ktoś może pomóc zdobyć informacje na temat zdalnego odpalenia silnika za pomocą pilota.Widziałem coś takiego w maluchu i chciałbym skonstruować urządzonko w swoim aucie Seicento.Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo dziękuję Pozdrawiam
Uszkodzony sterownik, bądź jakieś zalanie na kostkach. Podrzuć drugi ster od silnika i wszystko się pokaże.
Sprawdź masy silnika.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
Max life valvoline do starych silników jest super
miałem przypadek, że urwana masa uszkodziła immo i sterownik silnika
Ten gaz to jaki? Druga czy czwarta generacja. Jaką widzi temperaturę silnika.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
sprawdz mase silnika
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
chcial bym wlozyc silnik do seicento od fiata uno turbo. jak to zrobic gdzie i ile to kosztuje.ile sam silnik z osprzentem?z gory dziekuje za pomoc Zmieniłem duże litery na małe 3molo
A miał (ma) może uwaloną masę silnika?
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Z przodu silnika,macaj po wężu od chłodnicy
Witam. Przed zamontowaniem powinieneś był go sprawdzić na samym akumulatorze. Druga sprawa, przed wymianą na inny należało sprawdzić napięcie na akumulatorze, przewodzie zasilającym rozrusznik. Konieczne przy takich objawach jest sprawdzenie masy na silnika.
seicento silnik seicento schemat silnik seicento silnik wycieraczki
taśma izolacyjna laptop stacja parowy tefal kasowanie master
dobry akumulator diesel dobry akumulator diesel
Kody błędów BSI Peugeot 307 1.6 16V 2001 Naprawa zasilacza w telewizorze Unitra Neptun 505