Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Musisz najpierw odkręcić tą blach co jest do podłużnicy przykręcona na dwie śruby https://obrazki.elektroda.pl/9989201200_... Chodzi mi o tą poduszkę i tam gdzie jest zaznaczone to tej śruby nie mogę odręcić Odkręcasz płaskim bodaj 16 dwie śruby i poduszka wychodzi wraz z blachą Dodano po 4 Zobacz tutaj [url=http://seicento.com.pl/topics7/swap...
Wszystko można dopasować,tylko czy jest sens? Sporo roboty i mechanicznej i ze strony elektrycznej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
Zawór w silniku
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Witam Powinno działać poprawnie, oczywiście należy pamiętać że w prostowniku będzie wydzielać się moc strat na poziomie kilku watów, przez co wymagany jest radiator.
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
No chyba Ci napisałem, jeśli nie rozumiesz to auto na warsztat. Tak, ma to związek z poziomem ładowania. Jeszcze chwila i uszkodzona będzie elektronika silnika.
Wlej płukankę długodystansową, przy nastepnej wymianie oleju przepłucz ropą silnik tak by leciała czysta ropa,
Wiązkę elektryczna, i paliwową. Do tego ECU bez imo.
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
Pompa od Punto 1.2 nie podejdzie?To prawie te same silniki.
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Gęsty olej?
Co się wyłącza silnik, czy LPG, uściślij swój problem, bo to są dwa różne zagadnienia.
Tyle różnych błędów, a jeden element wspólny - komputer silnika. Jemu bym się przyjrzał.
jedź do serwisu fiata i powiedz że chcesz zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Witam. Budowałem taki pojazd na silniku Tico, może moc niewielka za to robotę swoją robi.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
no to może w jeszcze nowszych, ale na pewno były takie w ostatnich seriach kiedy już nie było 900tek
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60... Masz tu i tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/un...
Przy przebiegu 120 tys. km to raczej nie jest zmęczony silnik.
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Tak jak pisali wyżej sprawdzić czy wentylator gdzieś ociera, a jeżeli nie ociera to sprawdzić jego stan dlaczego hałasuje, a włączać się musi bo taka jest jego rola aby przy podwyższeniu temperatury chłodził płyn chłodniczy. Jeżdzić można, ale w pierwszej kolejności dokładna "diagnostyka" dlaczego...
skoro robili Ci to w ASO to czemu nie podpięli kompa w momencie zapalenia się kontrolki błąd jest aktywny gdy gaśnie błąd ma charakter zapamiętanego wiec po podpięciu komputer powinien wyświetlić jakie są lub były błędy
witam ponownie, nie dodałem że Cinquecento 900 rocznik 93, a silnik od Seicento 900 rocznik 2001, wszystko pasuje oprócz dwóch elementów: pompka paliwa jest mechaniczna w CC 900 93r, wtrysku brak w CC 900 93r, bo jest gaźnik, po przełożeniu pompki i gaźnika ze starego silnika auto odpaliło i jeździ na nowym silniku oczywiście można założyć pompkę elektryczną...
Dzień dobry ,chcę zmienić silnik i skrzynię w seicento 900 od uno 1.4, Czy ktoś wie jakie napotkam problemy przy tej wymianie, bo boję sie zaryzykować.Boję sie problemów mechanicznych i elektrycznych.
Witam wszystkich. Przeszukalem forum ale nie znalazlem schematu podlaczenia immo fiata punto 1.2 8v. Robie przekladke silnika seicento 0.9 na 1.2. Oczywiscie musze przelozyc sterownik wraz z centralka immo, a nie wiem jak wpiac sie w stara instalacje od 0.9. Wiem ze do centralki dochodza dwa plusy jeden staly drugi po zaplonie, ale nie wiem ktory jest...
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Seicento 1100 z klimą.
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
Najprowdopodobniej regulator.
Witam, jestem w trakcie budowy rajdówki Fiat Seicento i planuje przerobić seryjny silnik 1.1 na 1.2 około 100km. Co musiałbym wymienić aby uzyskać taką moc?
Umyj solidnie to miejsce i rozgrzej silnik - proste, tanie, logiczne.
No to albo ten zestaw naprawczy nie halo albo skrzynia.
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
wszystko jest opisane dokladnie winstrukcji obslugi
Tak te trzy zatrzaski
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Częstotliwość i amplituda napięcia wytwarzanego przez czujnik jest odpowiednia do prędkości obrotowej silnika.
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Ja sprawdzałem w ten sposób że odkręciłem sztywny przewód przy parowniku i po zasileniu elektrozaworów gaz powinien gwałtownie wypływać . Zrób to ostrożnie i na bardzo krótką chwilę - nie w garażu a na wolnym powietrzu. Nieraz tak robią gazownicy przy wymianie filtra gazowego że zasilają zawory by wypłukać gazem zanieczyszczenia.Jak poleci ale słabo...
Na czuja dokreć, to nie element silnika.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Moze to lambda , podjedz na komputer moze duzo sie wyjasnic.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
bateria sprawna?
silnik niezależnie czy jest ciepły czy zimny cyka. A może chodzi jak diesel. Jeśli z pod pokrywy zaworów to tak jak z pod dekla rozrządu to łańcuch i napinacz do wymiany.
Pali się wtedy jakaś kontrolka, jak się za szybko odpali silnik? :)
Nie wiem jak klekocze, nagranie też zbytnio tego nie odda, trzeba posłuchać na żywo, ale te silniki zawsze na zimno przez chwilę klekotały. Skoro nagle się to nasiliło to może "kończy" się któryś z popychaczy. Na dłuższą metę wykończysz głowicę ale jeździć tak można, nie wymaga to natychmiastowej naprawy... oczywiście pod warunkiem, że to to. Z drugiej...
O której Alasce mówisz? Bo wydaje mi się że on w SC ma drugą generację. Zresztą zestawy regeneracyjne do popularnych pracowników (reduktorów) kosztują około 50-60zł.
Jakie błędy w sterowniku, i jaki sterownik silnika?
Szukaj tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
A mnie się wydaję że tłoki się wywracają w cylindrach.Częsta usterka tych slników to zużycie tłoka w miejscu równolegle do sworznia jak i luz korba sworzeń tłok.Ciekawy jestem jak wyglądały tłoki i tuleje.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Głowice silników 1.1 MPI i 1.1 SPI (oba montowane w Seicento) na pewno różnią się od siebie. Musisz sprawdzić dokładnie od jakiego silnika jest głowica, którą chcesz kupić.
Sprawdz przewód masowy silnika.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
A można to jakoś naprawić ? Oczywiście że można to naprawić ... pytanie tylko czy to jest ekonomicznie opłacalne ? Tutaj jak już przedmówcy napisali że najtańsza opcja to zakup drugiej skrzyni ... ostatnio do takiego SC kupiłem na wymianę skrzynię za .. 150zł
Max life valvoline do starych silników jest super
Ten gaz to jaki? Druga czy czwarta generacja. Jaką widzi temperaturę silnika.
Witam wszystkich Czy ktoś może pomóc zdobyć informacje na temat zdalnego odpalenia silnika za pomocą pilota.Widziałem coś takiego w maluchu i chciałbym skonstruować urządzonko w swoim aucie Seicento.Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo dziękuję Pozdrawiam
Uszkodzony sterownik, bądź jakieś zalanie na kostkach. Podrzuć drugi ster od silnika i wszystko się pokaże.
Sprawdź masy silnika.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
miałem przypadek, że urwana masa uszkodziła immo i sterownik silnika
Witam posiadam seicento 900 interesuje mnie przekładka silnika z 1100 ?? czy jest to możliwe i czy trzeba zmieniać instalacje z komputerem ????
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Z przodu silnika,macaj po wężu od chłodnicy
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
sprawdz mase silnika
Witam. Przed zamontowaniem powinieneś był go sprawdzić na samym akumulatorze. Druga sprawa, przed wymianą na inny należało sprawdzić napięcie na akumulatorze, przewodzie zasilającym rozrusznik. Konieczne przy takich objawach jest sprawdzenie masy na silnika.
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
chcial bym wlozyc silnik do seicento od fiata uno turbo. jak to zrobic gdzie i ile to kosztuje.ile sam silnik z osprzentem?z gory dziekuje za pomoc Zmieniłem duże litery na małe 3molo
A miał (ma) może uwaloną masę silnika?
Czy jest tam łańcuch rozrządu? Tak jest i napinacz całkiem inny jak w 700. Jest trochę roboty misę trzeba opuszczać robota nie ciekawa bez kanału. Zdejmujesz nadkole koło z prawej strony i osprzęt żeby zdjąć dekiel uważaj na sprężynę napinacza bo wpadnie do misy olejowej.
czy schemat jest dołączony do każdego auta zakupionego w salonie? jeśli tak to podjade do kuzynka bo niedawno kupił seicento. nono coraz bardziej mi sie nie podoba zmiana silnika na 900 od seicento. to przez ten wtrysk! wszystko mąci! qrcze! no ale niema sie co załamywać! Jaśli ktoś wie coś więcej na temat takiej przeróbki to prosze o podpowiedzi. Pozdrawiam!
W moim seicento był podobny problem z grzaniem się silnika. Okazało się, że była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Po wymianie zero problemów z przegrzewaniem się silnika.
seicento silnik seicento schemat silnik seicento silnik wycieraczki
robot kuchenny szczotki żarówka omnilux kipor serwis
okleiniarka brandt instrukcja obsługi akumulatora
Podłączenie czytnika Phoenix USB Black do Zgemma HS11S z kartą Polsat Box Bosch Silence Plus Edition 45 SD13IT1B – zmywarka nie odprowadza wody, czyszczenie filtra, pompa, Aquastop