Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Wszystko można dopasować,tylko czy jest sens? Sporo roboty i mechanicznej i ze strony elektrycznej.
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
pewnie kostka stacyjki nie łączy
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
A można to jakoś naprawić ? Oczywiście że można to naprawić ... pytanie tylko czy to jest ekonomicznie opłacalne ? Tutaj jak już przedmówcy napisali że najtańsza opcja to zakup drugiej skrzyni ... ostatnio do takiego SC kupiłem na wymianę skrzynię za .. 150zł
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Miałeś czyste ecu bez immo. Kolega z immo. Przyuczył się do auta kolegi i masz efekt.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
bateria sprawna?
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
Witam Silnik od wycieraczek samochodowych jest silnikiem prądu stałego, nie będzie on działał na prądzie przemiennym otrzymanym z transformatora. Tak więc do zasilania potrzebny jest jeszcze prostownik w układzie mostkowym z diodami na prąd rzędu 10A i więcej.
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Czyli tico pozostaje najlepszym rozwiązaniem. Instalacja banalna, silnik nie do zajeżdżenia i tanie części. Jeśli zdecydujesz się zamontować silnik od tico jestem w stanie pomóc ci zrobić instalacje elektryczną.
Umyj solidnie to miejsce i rozgrzej silnik - proste, tanie, logiczne.
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Nie wiem jak klekocze, nagranie też zbytnio tego nie odda, trzeba posłuchać na żywo, ale te silniki zawsze na zimno przez chwilę klekotały. Skoro nagle się to nasiliło to może "kończy" się któryś z popychaczy. Na dłuższą metę wykończysz głowicę ale jeździć tak można, nie wymaga to natychmiastowej naprawy... oczywiście pod warunkiem, że to to. Z drugiej...
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Witam, ja też mam problem z Seicentem 900 z gazem. Wczoraj jechałem normalnie, było kawałek suchej nawierzchni i nagle śniegu złapało i wszedł na obroty, coś stuknęło i nagle stracił moc zgasł, po chwili odpaliłem jak wszedł na obroty, gaz się załączył samochód zgasł, przełączyłem na BP chodził przez chwilę, normalnie ruszył po paru sekundach znowu...
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Ja tam zawsze jak kupuję samochód nie patrzę się na innych i wlewam syntetyczny. Silnik ma łatwiej i lżej, szczególnie w zimę, a że może wziąć z litr oleju więcej, to niech sobie weźmie, z tym że trzeba zrobić płukanie, żeby wyczyścić stare brudy. No i stosuję 5w50 albo 10w60 - nawet jak jest starszy silnik to go uszczelnia i w sumie bierze mniej. Ale...
jak nie to musi się dać coś zrobić zeby skrzynia od przedniego napędu napędzała tył Ale to już miałeś wyjaśnione przecież - silnik ze skrzynią montujesz tak jak jest "przodem do przodu" a biegi masz na linkach więc niezależnie gdzie będziesz siedział i jak długie będą linki to biegi będą na miejscu. Jak chcesz mieć hak to wg mnie odpada przy takiej...
Po pierwsze dlaczego nie podejrzewasz zaworów? Po drugie zapewne silnik lepi się od oleju z powodu wycieków spod pokrywy zaworów.
Ja sprawdzałem w ten sposób że odkręciłem sztywny przewód przy parowniku i po zasileniu elektrozaworów gaz powinien gwałtownie wypływać . Zrób to ostrożnie i na bardzo krótką chwilę - nie w garażu a na wolnym powietrzu. Nieraz tak robią gazownicy przy wymianie filtra gazowego że zasilają zawory by wypłukać gazem zanieczyszczenia.Jak poleci ale słabo...
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Szykujesz 3 przewody tak żeby podłączyć je do silniczka i baterię 12V (od wkrętarki albo akumulator z auta). Jednym przewodem podłączasz minus w to miejsce gdzie w aucie przychodzi czarny przewód (Jeśli mylę kolor to niech ktoś poprawi), drugim podłączasz plus do jednego z pozostałych pozostałych miejsc - są dwa. Na jednym silnik będzie pracował cały...
Siemano! Mam taki problem: To tak na początku wyskoczyła dioda engine. Odpala normalnie, czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Jak jechałem do pracy zaczął delikatnie przerywać, później już go konkretnie szarpało jak dodawało mu się gazu. Tracił też moc, tak jakby go muliło. No chyba, że mu dałem konkretnie w "palnik" to po jakimś czasie wchodził...
Wlej płukankę długodystansową, przy nastepnej wymianie oleju przepłucz ropą silnik tak by leciała czysta ropa,
Pracując w serwisie Fiata wkładałem do tych silników różne świece, ale naprawdę ten silnik (900) najlepiej pracuje na zwykłych świecach Iskry.
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Witam. Mam problem z zapaleniem Seia, nie dziala pompa paliwa. Przez jakis tydzien zapalal bardzo ciezko, migaly kontrolki, cos szybko cykalo pod maska nad lewym nadkolem. Okazalo sie, ze przewod masowy z prawego nadkola do silnika byl skorodowany, wymienilem przewod i sterownik od pompy (czarny 13, obok centralki sterowania). Teraz kreci rozrusznikiem...
Po wymianie ecu nie chce zapalić , jak mu podam paliwo ze strzykawki na przepustnicę to odpala, w czym problem ?
witam Ostatnio coś się dzieje z moiom seicento ponieważ samochód nie równo pracuje na benzynie i podnosi sam sobie obroty , lecz ostatnio zauważyłem że na gazie zaczyna to samo robić. Wczoraj wracałem do domu i samochód stacił moc, ledwie sie zbiera i strasznie muli , co może się dziać ?? Próbowałem rozwiazać problem nierównej pracy na bnzynie ale nic...
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Witam. Mam problem z sc 900 00r. sama benzyna. Jadę sobie jadę a tu nagle zgaśnie. Pompka paliwa nie pompuje, nie zapala się przez chwilę kontrolka wtrysku. Muszę odczekać kilka minut zapali się z powrotem, pompka pracuje i jest dobrze. Zdarza się to jakiś raz na 10 km przy nawet nie rozgrzanym dobrze silniku. Proszę o pomoc. Edit: Seicento posiada...
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Mam następujący problem. Auto po wejściu na 3000 obr przerywa, po czym znowu wchodzi na 3000 i tak w kółko na przytrzymanym gazie. Na wolnych obrotach pracuje normalnie. Tester wykazał brak błędów. Po przełączeniu na LPG problem ten sam.. W momencie przerwy w pracy silnika zapala się kontrolka wtrysku.
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
Witam wszystkich. Chciałbym was poprosić o jakąś wskazówkę w naprawie tego autka. mianowicie jest taki problem iz nie wbija sie powyzej około 3tyś obrotów. takto normalnie rozwija moc ale powyżej go jakby odcinał. nie posiadam oscyloskopu i nie mam jak sprawdzic czujnika położenia przepustnicy gdyż sądze iż jest jego wina. CDIF nie pokazuje błędów lecz...
Seicento 110 z 2000 roku wtrysk jednopunktowy + LPG Odpala bez problemu ale po dodaniu gazu przerywa strzela w wtrysk {Gażnik] nawet ogniem. Wymienione ŚWIECE ,KABLE ,CEWKI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU na nowe . Podmieniany map sensor używany. Sprawdzone fazy rozrządu i są ok. Wymieniona głowica kolektor ssący i urządzenie wtryskowe [gażnik tak dla orientacji...
Witam Dziś rano chciałem pojechać do pracy, niestety po przejechaniu około dwóch metrów na wstecznym biegu, autko przydusiło i zgasł silnik i tak za każdym razem. Dzieje się tak zarówno w gazie jak i w benzynie. Nie ma problemu z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu, sej "do przodu" jeździ ok - gaśnie tylko na wstecznym, strzela i czasem zapala się kontrolka...
Witam, Mam problem z moim sejem. Obroty na biegu jałowym są w okolicy 1400-1500obr. Silnik jest po planowaniu głowicy - nowe uszczelki !!! Silnik pracuje równo jak jest zimny i rozgrzany. Czasami jak się odpali to kilka razy potrafi się przydusić jakby nie dostawał dawki paliwa, ale nie gaśnie. Na rozgrzanym już tego nie robi. Mogę dodać, że przed remontem...
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
Jak w temacie Fiat Seicento rok 2003 silnik 1108 cm3 40kw . Właściciel zaparkował autko pod domem , rano brak możliwości odpalenia . Brak iskry , pompa paliwowa ( nowa ) podaje paliwo . Do tej pory podmieniony czujnik wału - nowy ( na kole zębatym przy prawym kole ) , sprawdzone bezpieczniki pod kierownicą i bezpieczniki za akumulatorem . Podmienione...
Ustaw i sprawdź. Jeśli przekręcisz wał 2x i znaki będą się zgadzały to powinien odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny (to w pewnym sensie zaleta) bo inaczej byś nie miał już co ustawiać tylko kosztowny remont.
Wirnik pompy pęka w miejscu, w którym wchodzi do niego oś silniczka. Silnik działa, wirnik stoi i efekt jest właśnie taki, pompa do wymiany
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Samochód by chodził a nie jeździł? Jeżeli jest sprawna instalacja elektryczna, to silnik powinien pracować poprawnie bez akumulatora. Ten jest potrzebny tylko do rozruchu. Co do akumulatora 7Ah - może być za słaby, aby być w stanie zasilić rozrusznik.
Z tego co napisałeś jednak zobaczyłbym czy masz emulator wtryskiwacza, przekaźnik jakiś który rozłącza wtryskiwacz przy pracy na gazie. Pomierz jeszcze przejścia przewodów . Zielonoczarny od kostki wtryskiwacza do pinu 87 gniazda czerwonego przekaźnika nad sterownikiem a różowoczarny od kostki wtryskiwacza do pinu 18 w złączu sterownika wtrysku. Jest...
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
MAP sensor. Miałem tak samo: obroty falowały, najpierw były niskie, później coraz wyższe. Okazało się, że konektory przy wtyczce do czujnika MAP są skorodowane( taki biały nalot). Po wyczyszczeniu - silnik zaczął ładnie równo pracować i obroty się ustabilizowały.
posiadam tylko jeden klucz i on nie jest czerwony. tabelki z kodami tez nie mam. wiec inaczej chyba nie ma mozliwosci wylaczenia immobilizera ?? tylko bedzie trzeba wylaczyc w komputerze na stale immobilizer ?? moze ktos cos takiego robil?? moze ktos moze jakos pomoc ??
Ja bym sprawdził ale przewód masowy silnik karoseria.Raz że ładowanie może być kiepskie dwa,rozrusznik może kiepsko kręcić.Ale to się po świętach pobawicie pozdro.
Tak jak goldwinger napisał. Zasilać silnik i ciągnąc szybę ku górze. Albo probuj wysterować silnik bezpośrednio z akumulatora. I skontroluj te napięcia pod obciążeniem, bo bez tego niczego się nie dowiesz...
seicento silnik seicento wiązka silnik seicento silnik krokowy
karta pamięci goodram prąd rozruchowy silnik obliczyć arctg
przetwornica 24vdc 12vdc podzielniki kosztów
Miele pralka – reset, migające kontrolki, pobiera wodę, nie startuje prania Nissan Versa – powiązanie siłownika zamka drzwi pasażera z klapą bagażnika, BCM, centralny zamek