Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
Witam Szukałem podobnego tematu w tej kwestii.Czyli podmiany silnika 900 na 1100cm. Czy jest to możliwe i czy się opłaca albo jaki inny silnik pasuje??Bo jak trzeba przerobić połowę auta to po kłopocie. Po prostu w 900 mam gaz i nie wiem jakim sposobem żona zatarła ten silnik po mimo iż był regularnie serwisowany czyli wymieniany olej i wszystkie materiały...
Czy jest tam łańcuch rozrządu? Tak jest i napinacz całkiem inny jak w 700. Jest trochę roboty misę trzeba opuszczać robota nie ciekawa bez kanału. Zdejmujesz nadkole koło z prawej strony i osprzęt żeby zdjąć dekiel uważaj na sprężynę napinacza bo wpadnie do misy olejowej.
Nie będzie działać
Wymiana pasa lub rozkręcenie mechanizmu i korekta sprężyny :)
Dobry.W większości przypadków siada sterownik silnika, dokładnie driver wtryskiwacza. Drugi sterownik, immo off i po problemie.
sterownik prawie ,ten sam ale inne mapy wtrysku
Witam Czy wymiana silnika i skrzyni w Seicento 900 to dużo czasu zajmuję i jest to skomplikowane?, bo zastanawiam się czy oddać auto mechanikowi czy samemu się za to zabrać. Pozdrawiam
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Nie, cały czas piszesz, że trzeba wymienić pierścienie i nie trzeba honować. Super sprawa, remont silnika to wymiana pierścieni... Możesz to sobie sprawdzić co ja piszę, zdjęcie głowicy i weryfikacja, następnie podjęcie decyzji.
Jaki masz sterownik silnika?
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
W silniku 1100 nie ma hydrauliki tylko podkładki regulacyjne i nie daj się naciągnąć na jakieś wymiany zaworów itp.
O to chodzi? [url=http://forum.samnaprawiam.com/silni...
Wymiana oleju już noc nie pomoże. Jedź na szrot i kup drugą skrzynię i do niej wlej świeżego oleju
Witam. Ostatnio uszkodzeniu uległa chłodnica w moim Seicento 1.1 MPI, planuję dokonać jej wymiany, lecz nigdzie nie mogę znaleźć żadnych instrukcji, czy wskazówek w jaki sposób była ona przymocowana do samochodu. W książce "Sam naprawiam Fiat Seicento" jest opisana wymiana tylko dla silników 0,9 oraz 1.1 SPI, gdzie chłodnica ta się różni wymiarami i...
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Seicento naprawione. Przyczyną utykania silnika i strzelania w gażnik był uszkodzony komputer. Wymiana na używany z dawcy organów rozwiązała problem. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i za zainteresowanie.
Sprawdź ciśnienie paliwa ,pompa może pracować ale nie będzie podawać paliwa częsta usterka oraz odczyt usterek z sterownika silnika.
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Amortyzatory zamówione, na pewno wymiana nie zaszkodzi, ale mam nadzieję że pomoże. A czy miałby ktoś jeszcze jakieś pomysły na drgania przenoszone z silnika? Przypuszczam, że tutaj wymiana amortyzatorów raczej nie pomoże.
koło silnika nawiewu , musisz odkręcic filcową osłone na grodzi czołowej
Wymiana filtra paliwa w seicento SPI. Jak ułamie sie końcówkę przewodów to trzeba sztukować i cudować.
pozdrawiam grono!!! miałem 2 podobne przypadki - właśnie masa silnika i efekt taki jak wyżej, serwis aso próbował ponownej synchro bezskutecznie, stwierdzali że uszkodzona pucha immo (pod kierownicą) i wymiana konieczna, więc sądze że chyba nie kłamali???? zresztą kto wie??? obyło się bez wymiany, immo odłączone, i wykasowany wpis ze sterownika, problem...
Obawiam się, że to zależy od widzimisię lokalnego Wydziału Komunikacji, więc niestety Autor musi zapytać w swoim. Teoretycznie jest to "tylko" wymiana silnika, problem w tym, że silnik nie jest homologowany do tego modelu samochodu. Swapa z benzyny 1.6 na diesla 1.9 można zrobić o ile użyje się silników które występowały w modelu - wtedy nie ma problemu,...
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
o ile dobrze pamiętam to w sc. jest ogranicznik odległości tego czujnika od koła pasowego. spróbuj dopiąć dodatkową masę na silnik od akumulatora.
Problem rozwiązany 1- wymieniony komputer mimo tego że odpalał 2- wymiana uszczelki pod wtryskiem 3- ogólnie regulacje ZAMYKAM TAMAT
pomogło: - wymiana sondy regulującej - czyszczenie przepustnicy (niestety, zakończyło się uszkodzeniem silnika krokowego i koniecznością jego wymiany) - wymiana przewodów WN - wymiana świec zapłonowych. Pozdrawiam.
To lepiej nie zdejmuj głowicy bo pocenie się tego silnika to norma, a więcej możesz zespuć niż naprawić.
jak wygląda demontaż [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... http://forum.samnaprawiam.com/silnik-ben...
Witam. Posiadam fiat seicento 1.1 spi z roku 1999. Mam takie pytanie, czy mogę podmienić skrzynię biegów z takiego samego fiata seicento ale z silnikiem 1.1 Mpi ? Z góry dziękuję i pozdrawiam :D
mysle ze wymiana silnika na 1.4 od fiata byla by latwiejsza i bardziej bezawaryjna
problem został rozwiązany - pomogła wymiana czujnika położenia wału. Dziękuje za pomoc.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. Żadne seicento nie wychodziło fabrycznie ze wskaźnikiem temperatury silnika. Tylko kontrolka przegrzania więc jeśli kumaty sprzedawca to powinien sprzedać czujnik na kontrolkę Ale to ma jedną wsówkę a mi w sklepie wcisakali za dwoma i i nie wiem czy to...
No dzieki dzieki, a teraz pytanie czy to sie opłaci robic bo juz chyba taniej wyjdzie wymiana silnika w tym samochodzie z tego co wiem. A jak ty uważasz ??
No bez komputera to takie naprawianie - wymiana po kolei wszystkiego. Chociaż w seicento wystarczy książka naprawy i multimetr. Jak ECU wymienisz skoro w nim jest immo ;) ??
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
Masz uszkodzony sterownik silnika ( ta hybrydka przyśrubowana do korpusu przepustnicy). Da się ją naprawić.
I okazało się że winowajcą był czujnik temperatury do ECU. Jak go mierzyłem w samochodzie to wraz ze zmianą temperatury, zmieniała się jeo oporność co uśpiło moją czujność. Po wymontowaniu i sprawdzeniu w 20 st C okazało się ze ma przesuniętą charakterystyke +1K Ohm. Wymiana czujnika rozwiązała problem.
Jestem posiadaczem Fiata Seicento 900. Samochód ten jest bieżąco serwisowany: filtry, olej. W styczniu tego roku pojawił się problem. Początkowo podczas jazdy przygasał silnik (na ułamek sekundy tracił moc). Bez kontrolek. Następnie zaczął gasnąć na dłuższą chwilę - pojawiała się "marchewka". Następnie występowały sytuacje kiedy samochód gasł podczas...
Witam ponownie. Powie mi ktos czy jest mozliwosc "zklekocenia" tego silnika 1.2 z punto2 60km z plastikowym kolektorem zeby dobrze dzialal w sc 900? Mam na mysli, czy musze kupowac kolektor od mpi czy podkaczy sie wszystko na komponentach z punta 2? Oczywiscie sterownik kupie pod ten silnik, ale na kosc "duza" z seja. Chodzi mi o czujnik polozenia przepustnice,...
Ja bym obstawiał uszkodzony rozrusznik (tulejki ew szczotki), bez związku z uszkodzeniem wentylatora. Spróbuj na rozgrzanym jak i zimnym silniku wbić 4 i przepchnąć kawałek samochód po płaskim, wyczujesz czy faktycznie silnik stawia większy opór
Chwila, moment. Lepkość to jedno, normy to drugie, skład i technologia trzecie, zdolnosc do mycia silnika i odkładania nagaru czwarte. 1. Zwykle, o ile nie zawsze, jest jakiś zakres lepkości który dobiera się zarówno do silnika, jak do klimatu i sposoby eksploatacji. 5W50 lub 10W60 to do upalania się nadaje, więc darujmy sobie. W naszym klimacie jest...
Czy to silnik 900 ? Jesli tak to objaw bardzo często spotykany w niskich temperaturach , pomagała wymiana świec na firmy iskra polskie i problem znikał no chyba że u ciebie mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją
obstawiam raczej na wilgoć. Kiedyś jeździłem punciakiem 1.1 i standartową operacją było użycie suszarki do włosów na kilka sekund po cewkach. Palił na dotyk. Bez suszarki mogłeś zakręcić go na śmierć. wymiana cewek uzdrowiła sytuację. pozdrawiam serdecznie
Wymiana czujnika nic nie daje bo "puchnie" (korozja) ten wspornik do którego jest przykręcony
Fiat Saicento / 3 lata, 17 tyś km/ jak zimny i dłużej postoi na polu to zapala na maximum trzy cylindry /może i dwa / I tak można nim przejechać i z 10 km. i nic się nie zmienia. Dopiero po nagrzaniu i zgaszeniu silnika odpala tak jak powinien . To samo robi po przyjechaniu do mechanika ,to znaczy silnik pracuje prawidłowo. Wymiana świec i cewki zapłonowej...
To dodatkowe 200zł, ale jak pojeździ pół roku albo dłużej bez takich rewelacji to się opłaci, warto spróbować . No tak, znacznie taniej, jak wymiana silnika, a gdy to nic nie da, to znowu dylemat- remont, czy kupno używanego, a wydatek(choć niewielki TYLKO 200 zł ) poszedł na marne.
Napisz czy po uruchomieniu zimnego silnika,jest zdecydowanie słabszy czy pracuje na wszystkie cylindry(które),sprawdz swiece czy te dwie srodkowe (drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne.To jest istotne ,a swoją drogą czy swiece były wymienione(w 900 wymiana co drugi przegląd)nie wiecej niż 40000km.Przewody troche za szybko ale też mogą być.
Część. Auto ma słabą moc na benzynie i gazie. Zrobiłem więc test kompresji żeby ustalić co robić dalej bo to nie łatwa sprawa przy pojazdach tej wartości :) Kompresja próba olejowa 1 9,5 Bar 16,2 Bar 2 11 Bar 14,5 Bar 3 9,6 Bar 14,7 Bar 4 7,5 Bar 14,7 Bar Pomiary na ciepłym silniku robione ,do cylindrów 10ml oleju,rurka manometru wkręcana do gniazda...
Wyglądało to tak, że przy załączaniu wiatraka załączało (chwilowo na około 1s ) też pompę paliwa. Rozwiązaniem okazała się wymiana silnika wiatraka. Po prostu był stary, przerdzewiały i pobierał za dużo prądu i "głupiało". Po wymianie jest wszystko OK. Pozdrawiam.
Zgadzam się z kolegą wyżej . Diagnostyka wskaże ci jeśli no awaria elektroniczna ( pod warunkiem że auto było badane w momencie występowania usterki ) . Polecam zagrzać silnik odwiedzić elektryka , podłączyć pod kompa i zrobić odczyt ... Ja w swoim byłym sejczu miałem podobnie jak mi centralka padła ... Przyczyn może być wiele a mija się z celem wymiana...
Poproszę kogoś innego o bardziej łopatologiczną instrukcję. Bo nadal nie uzyskałem odpowiedzi na moje iście proste i konkretne pytanie. Jakbym chciał się domyślać jak to działa i jak to zrobić to bym sam już to wymyślił. Dlatego zwracam się z prośbą o dokładną instrukcję. Krok po kroku co powinienem zrobić i jak ten układ powinien działać dokładnie....
Kolego, Oxygen Sensor zazwyczaj znajduje sie przed katalizatorem i za katalizarem, napewno znajdziesz je na ukladzie wydechowym. Koła dokrecasz z sila 86 Nm bez wzgledu czy aluminiowe czy stalowe. Głowica: Pierwszy raz 2daNm Drugi raz 3daNm Trzeci raz o kąt 90 stopni Czwarty raz o kąt 90 stopni kolejność: 8 6 2 5 10 7 3 1 4 9 Świece dokreca sie na wyczucia,...
jeżeli to kogoś zainteresuje, to przyczyną był brak wnętrzności w jednym z zaworów. po prostu elektrozawór był spalony i ktoś wyciągnął z niego wnętrzności żeby otworzyć dostęp gazu do silnika. Puki jeszcze drugi zawór jakoś trzymał wszystko było ok, ale jak już zaczął puszczać do silnika podczas postoju przedostawał się gaz z przewodów i silnik z rana...
W tym Sejczęto masz silnik na jedno czy wielo punkcie? jeśli na wielo to naj prawdopodobniej padł ci emulator wtrysków a nie BINGO.
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z...
ładowanie 13,9 na światłach To nie jest za niskie ładowanie, jednak na dolnej granicy. Słabo ładuje i słabo odpala. Zacząć trzeba od przewodów. Potrzebujesz miernika. Odpal, zapal światła, daj mu chwilę żeby pochodził. Ustaw miernik na 20 V DC, jedną igłę przyłóż do dodatniego słupka akumulatora (nie do klemy), a drugą do najgrubszego zacisku na alternatorze...
Przed chwilą sprawdziłem jeszcze włącznik termiczny wczepiony w instalację przy aucie. Podgrzałem go palnikiem, wentylator się ładnie załączył. No "sprawdzenie" zadziałało, ale nigdy bym się nie odważył sprawdzać czujnika który ma pracować w płynie podgrzewać palnikiem, bo mimo wszystko może ulec uszkodzeniu, temperatura palnika (ognia) jest kilkukrotnie...
Bardzo rzadko takie przewody ktoś sprzedaje - zwłaszcza te długie przód-tył. A to dlatego, że na linii montażowej montuje się je jako jedne z pierwszych elementów do nadwozia - teraz może się okazać, że żeby założyć któryś z dłuższych przewodów w stanie gotowym, musiałbyś wyjąć silnik, zbiornik paliwa czy inne elementy z którymi przewód hamulcowy gdzieś...
Witam, problem jest taki: seicento 900 dojechalo pod market i przy ponownej probie uruchomienia już nie świeciła kontrolka wtrysków (tzw. "marchewa"). Silnik kręci i nie odpala. Z obserwacji wynika że na pinie 26 wiązki sterownika pojawia się prawidłowo +12 ze stacyjki; po przekręceniu stacyjki załącza się również czerwony przekaźnik przy sterowniku...
Mam od nowości Seicento 900.Rocznik 2000,przy 64tys urwała się linka licznika a było to w 2004r.Do tej pory nie naprawiłem i nie naprawie :) W 2006 założyłem instalacje gazową w której może z dwa razy wymieniłem filterki.Olej średnio wymieniam co trzy lata. Z powodu urwanej linki licznika ciężko mi określić dokładny przebieg ale ma grubo ponad 200tys...
Witam, chciałem zamontować sobie wydech końcowy od fiata 125p do seicento 1.1 SPI aby poprawić dźwięk. Mechanikiem nie jestem ale z montażem dałbym sobie radę tylko nie wiem jak sprawa wygląda z samym dopasowaniem, będę musiał dorabiać wieszaki, uchwyty? Robił ktoś coś podobnego? Tłumik wpłynie coś na wydajność silnika? Zmniejszy się czy może zwiększy?...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień. Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie. Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie może być zarówno skutkiem jak i przyczyną - uszkodzona...
Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsz Czyli mimo 105 tys przebiegu ten silnik ma już dosyć? Dziwne bo wydawało mi się że 200 przejedzie taki silniczek. Czyli wymiana oleju to formalność i raczej nie ma się co spodziewać fajerwerków? Może i tak- zimą był olej gęsty...
łojejku pompa wody 200zł, a cały silnik 250-300zł :) w seju wymiana silnika to pół dnia roboty samemu :) Oczywiście że zapewne przegrzał go bez wody Kolego "AnonymouSpZ" odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy tam w ogóle coś jest, jak niema to podstaw miskę i zdejmij dolny wąż chłodnicy (pod zderzakiem) i powiedz ile wody wypłynęło, ciekawe...
http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgE... http://www.youtube.com/watch?v=oIkxlWpJ6... Dla takiego emeryta może i nie potrzeba oleju zmieniać bo Kia przecież wciąż jeździła, a że połowa koni zdechła... Miałem też jednego Seicento co od nowości 80k przejechał bez wymiany oleju, łyżką z niego wybierałem to co po oleju zostało.
Witam Mam SC 900 z 98, ostatnio pojawił mi się problem z pracą zimnego silnika. Przez pierwsze 5 min pracy silnika auto pracuje bardzo nie równo, jakby nie paliło nie na wszystkie gary. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Po odkręcaniu świec zauważyłem, że są one czarne, (świece wymieniałem około 1000 km temu. Jak myślicie co może być problemem?...
Witam. Mam problem z fiatem Seicento 1.1 99'. Od dłuższego czasu słabo się kręcił gdy postał przez noc na dworze choć akumulator ma zaledwie 1.5 roku. Przez 2 dni stał niejeżdzony i niestety juź wczoraj wieczorem nie odpalił. Nawet nie próbował kręcić tylko słychać było dziwne "trykanie". Podłączyłem go na kable do innego auta i odpalił za pierwszym...
oscyloskop to bardzo przydatne urządzenie. diagnostyka działania alternatora natychmiastowa włącznie z ustaleniem uszkodzonego elementu. dla niewtajemniczonych: www.klubexpertabosch.pl/dokumenty/porady... a teraz coś z miernikiem V DC http://republika.pl/czarnikm/sch/alt126.... i dla laików http://zssio.bielsko.ids.pl/dyplomy/2001...
Witam, jest u nas w domu użytkowane Seicento i występuje dość chyba powszechny problem w tym modelu, a mianowicie maź na korku i ogólnie wilgoć w oleju (robi się nieco szary). Zapewne przez niedogrzewanie silnika gdyż pokonuje on drogę 2 km i z powrotem. Płynu chłodniczego nie ubywa. Czy jest jakiś skuteczny sposób aby temu zaradzić? Przebieg 26 tyś...
Witam ! Pozwolę sobie podpiąć się do tego tematu, coby nie zaśmiecać forum. Dzisiaj temperatura około 30st na dworze plus makabryczne korki sprawiły, że musiałem podjechać po żonę do miasta "bo autko się zepsuło". Objawy - mocno nagrzany silnik, para, śmierdzi plastik. Oczywiście po zaobserwowaniu tych rzeczy - żonka mądrze stanęła i telefon do mnie....
Nie można a jak zrobisz jak kolega wyżej radzi to od razu odłóż kasę na remont silnika zamiast na wymianę czujnika za 30 zł ! Ludzie rozumiem że to fiat ale żydzić 50 zł na taką naprawę (o ile tylko wymiana czujnika) to naprawdę woła o pomstę do nieba !
Witam, Mój problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe (~5km) słychać bulgotanie pod maską, a po ponownym włączeniu stacyjki świeci się kontrolka temperatury silnika. Otworzyłem maskę, chłodnica była gorąca(ale nie wiem czy wystarczająco), wiatrak nie chodził(jest sprawny, sprawdzany przez złączenie styków wtyczki). Czynności...
Witam koledzy jak w temacie ... chodzi mi jak ja sprawdzić zwykłym miernikiem jaki prąd powinna wypuszczać .. czy sprawdza sie to na przekręconym kluczyku na zapłon czy tez nie.. chodzi o to Iz autko psuje świece co 800 km są do wymiany .potem znów jest ok na 800 czy to cewka może podawać zbyt duży prąd?? szarpie strzela przy przyspieszaniu tak jak...
To jest silnik bliźniaczy do silnika 100GL.000 OHV 903cc (45KM) z tym, że ten kręci się w lewo. To pochodna silnika 100G.000 o poj. z Fiata 850 Spezial z końca lat 60. De facto to genetyczny bliźniak silnika 899cc z Seicento czy Cinquecento / Panda Ma pojemność 896cc. Pochodzi z rynku niemieckiego Deutsche Fiat Heilbronn AG. Pojemność tu była obniżana...
Koledzy mają racje. Wina leży po stronie silnika. Zima ma swoje zasługi w tym kierunku.Jeżeli wentylator obraca się lekko i nie ma wyczuwalnych oporów oraz głośnej pracy, to wymiana łożysk nic tu nie pomoże. Prawdopodobnie gdzieś przywiera uzwojenie na wirniku i w takim momencie prąd wzrasta do takiej wielkości, że załatwia bezpiecznik.
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Dokładnie tak jak przedmówcy pisali, auto paliło jak gra w ruletkę, po popchnięciu zawsze odpalało, wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem i Mimo wszystko obstawiam uszkodzony czujnik położenia wału. Nie jest też możliwe żeby silnik nie chciał chodzić na nowym sprawnym czujniku. Może nowy czujnik który podmieniałeś był do innego modelu Hm?
Witam! Od wczoraj jestem posiadaczem Cinquecento 700; dostałem je od mamy która z niego nie korzystała. Autko trochę się sypie, jest poooooooootwornie ślamazarne (z tych 28km, to z 30 uciekło :D). Myślałem o swap'ie motoru: wybór padł na Punto 1.4 GT Turbo. Moje pytanie jest proste. Wejdzie? Z góry dzięki. Co do tych drobiazgów: zawieszenie z przodu...
Witam, sprawa tyczy się Fiata SC 1,1 rocznik 2001 wersja "S", chyba to ten sam silnik co Fire i Sporting, całe 55 KM. Auto z salonu, realny przebieg niemal 100.000 km w tej chwili śmiga nim moja mama, ale ja sam stawiałem pierwsze kroki jako kierowca ileś lat wstecz.. Natomiast od roku jest z nim problem, ciężko pali na zimnym (poniżej filmik), tzn...
Od lutego eksploatuję fiata seicento 1.1, rok produkcji 2004, przebieg w momencie gdy kupiłem miał 99000km. Jestem mega zadowolony z zakupu, jedyne co musiałem zrobić to wymiana wahacza (oryginał), linki od ręcznego, szczęk hamulcowych, uszczelnienie miski olejowej. Ze wszystkim wyrobiłem się chyba w 200zł, robocizna samodzielnie. Wiadomo wyskakują...
Nudni jesteście z tym aspektem. Do mnie przyjeżdża Seicento, 2003 rok z przebiegiem 3 tysięcy. Starszy pan jeździ nim tylko latem, na działkę i raz do roku gdzieś do rodziny. Czy temu szacownemu panu też ktoś cofał licznik? Ma go od nowości. O czym ta dyskusja jest? Jeden wali ponad 100 tysięcy w roku, inny trzyma auto większość czasu w garażu. Tak...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Spaliła się wiązka idąca do i z skrzynki głównych bezpieczników (tych przy aku), sama skrzynka jest nadpalona, ale elektrycznie nienaruszona (ale i tak ją wymienię), oraz przewód idący do rozrusznika i alternatora. Poniżej zdjęcie zniszczeń i samego aku jako ciekawostka. Dzisiaj rozłączyłem wszyskie połączenia wiązki w komorze silnika, ale jak doszedłem...
Na co wydaję po 2.000 zł rocznie. Nie patrząc na faktury i mówiąc z głowy, wymieniłam: 2 x elektrowentylator, świece, akumulator (już drugi raz), naprawa wahacza tylnego, 2 x wymiana klocków hamulcowych, wymiana tarcz, 2 x wymiana tylnych szczęk (dwa razy już zardzewiały), wymiana tłumika i rury wydechowej (poprzedni właściciel wymieniał tłumik metodą...
Tanie Punto jest dobre, bo jest dobre i tanie. Mam Seicento 1.1, ten sam silnik co w Punto, szósty rok ujeżdżam, ponad 50k km. Co rok wymiana filtra powietrza (coś około 20 zł), filtra oleju (20-30 zł) i oleju (najtańszy 10W40 jaki znajdę, ~130 zł za 5 litrów), ubezpieczenie OC z 50% zniżkami nieco ponad 300 zł na rok. Odpala i jeździ, wygód nie ma,...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Dzięki za odpowiedź mam nadzieje że nie spotka mnie jakaś przykra niespodzianka podczas eksploatacji tego silnika. Dla pewności i świetego spokoju wymienię uszczelkę pokrywy wymiana tania więc nie zaszkodzi, może mniej oleju będzie ubywać :D a propos mercedesa to coś w tym jest jeszcze nigdy to auto mnie nie zawiodło a, naprawić w zasadzie każdy element...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Problem szarpania mam nadzieję rozwiązany. Pomogła wymiana świec oraz wszystkich przewodów WN. Jak diagnozowałem świece to z lenistwa wykręciłem jedną, a ta akurat była OK, reszta miała zbyt duże przerwy... Nie znałem przeszłości samochodu na moje usprawiedliwienie, a widać poprzednik luźno podchodził do serwisowania auta ;-) Jestem zaskoczony jak niesamowicie...
Najwyżej wymiana/regeneracja hydropopychaczy ale pytałem o olej - marketowy to żadna odpowiedź, chodziło mi o jego klasę lepkości (np. 10W-40). Jak wygląda kwestia zużycia tego oleju (ile go "spala" na 1000km)?
Seicento 900, 2001 rok Witam! Jakiś czas temu miałem problem z odpalaniem, pomagał prostownik a ostatnio wymiana Aku na taki ze złomu co rzekomo miał sprawność 85÷ a ten stary 55. Dziś wracając z pracy cały czas świeciła się ikonka kluczyka z napisem CODE. Po zgaszeniu silnika wrócił problem z odpalaniem, nie kręcił nic nie było słychać jedynie ikona...
Jeśli Ci to pomoże to dzis mierzylem podobny silnik w kiepskim stanie seicento 1,1 spi i ma 9,5 ,11 , 9,6 i 7,5bara na sucho. ps ile Ci zajeła czasu upg bo chyba muszę wymienić.
Witam. Który masz rocznik tego Seicento? W moim 2005 są 2 sondy lambda: regulująca (wkręcona w grubą część kolektora / katalizatora) oraz kontrolna - za kolankiem na rurze wydechowej. Oryginalna instalacja Tartarini zakładana we Fiacie miała kompensację ciśnienia (kolanko o które pytałeś - powinno być podłączone do kolektora dolotowego) oraz emulator...
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Teraz całkiem oszalał faluje na obrotach i szarpie .Przy 80km/h potrafi śię zamulić i szarpać i muszę redukować do 2 żeby nabrał mocy.Po odłaczeniu wężyka od map sensora auto powraca do normy wiec chyba jest oprawca.Mozna jezdzic bez tego ustrojstwa czy tylko wymiana? To nie jest oprawca. Zdejmując przewód podciśnienia sprawiłeś że sterownik dostał...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
numer silnika seicento praca silnika seicento seicento dławienie silnika
wyjście ewakuacyjne zamiennik tda7560 zmywarka amica migające diody
telefunken czarny ekran mikrokomputer cobra1
Programowanie nawigacji w Peugeot 607: RT3, RT4, RT5, WIP Com Telewizor Toshiba wyświetla logo i gaśnie - diagnoza i naprawa