Witam Seicento 900 rocznik 2000, przebieg 50 kkm. Problem z wolnymi obrotami tzn. są zdecydowanie za wysokie ok 1200 – 1300. Silnik krokowy jest w porządku był czyszczony, poza tym żadnych innych objawów silnik pracuje równo ma moc. Wszystkie wężyki nie poprzecierane i szczelne. Prawdopodobnie jest zasysane „lewe” powietrze tylko gdzie...
Witam serdecznie, mam pewien problem z Seicentem 900 - 1993r. Auto ma wbudowany gaz. Opis problemu: Załączam autko - nie dodam gazu to zgaśnie (problemów z odpaleniem nie ma, gdy załączam na gazie to praktycznie od razu gaśnie) Po dodaniu gazu - nie zgaśnie ale też nigdzie nie zajade ponieważnie ma mocy / silnik tak choby chciał a nie mógł, co prawda...
Witam! Od razu zaznaczam, że nie jestem laikiem w sprawach naprawy samochodów :) Mam problem z Seicento 900, polegający na niestabilnym zachowaniu się wolnych obrotów. Przy temperaturach minusowych, po postoju po nocy, podczas pierwszego uruchomienia silnik dostaje przez pierwsze 10-15 sekund obroty rzędu 2500-3500 rpm. Silnik krokowy jak i gniazdo...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Witam! Pacjent to Seicento MPI 1,1. Mam ciekawy objaw, nie wiem, gdzie szukać. Gdy silnik jest zimny, odpala elegancko, od pierwszego razu, chodzi równiutko, zarówno na benzynie jak i LPG. Niskie / wysokie obroty - wszystko idealnie. Gdy silnik się nagrzeje zaczynają się problemy. Najmniej dokuczliwe są na benzynie - na wolnych obrotach jest delikatnie...
jeżeli jeżdzisz na mineralnym to zalej lotos 15w40 a co do obrotów to zmień świece i przewody wysokiego napięcia kupiłem drogie ngk i na4 szt 1 była z uszkodzoną porcelanką w środku polska iskra tylko w dobrym sklepie motoryzacyjnym
Po swapie z 1.1 na 1.2 16v silnik trzyma wysokie obroty, tak jakby krokowy nie reagował. Czy ktoś może ma jakiś schemat podpięcia pod ecu? druga sprawa jakie napięcie powinno być na wtyczce do krokowego?
na początku to będę uważać żeby mnie prąd nie pierso"**** Na początku to uważaj, żeby sobie oczu ani skóry nie naświetlić... żeby Cię nie podkusiło spawać np. w t-shircie. Pracujesz w rękawicach, więc ryzyko porażenia prądem jest minimalne. No i w spawarkach nie ma wysokiego napięcia (ok. 60 V). No właśnie cykanie zaczyna sie przy jeździe +40km/h....
Witam mam taki problem. Wczoraj syn kupił pierwsze auto Seicento Sporting 1.1 2004r jeździł nim i wszystko ok. Kupił stożkowy filtr powietrza i gdy wymieniałem auto było odpalone i przy samym silniku ( tam gdzie wchodzi filtr powietrza do silnika) była szmatka i zaciśnięta gumką i auto zaciągnęło tą szmatkę do środka auto dostało wysokich obrotów i...
Tylko spytam - co było powodem wymiany sinika krokowego? Jeśli wysokie obroty to może być nieszczelność pod przepustnicą. Wymienisz 10 silniczków i tak nie ustabilizujesz jałowych. Tym bardziej masz LPG - co prawda mikser jest nad przepustnicą ale żeby go założyć trzeba było śruby monowtrysku wymienić na dłuższe i wszystko ruszyć W starym silniczku...
Witam, mam problem ostatnio z samochodem seicento. Od jakichś dwóch tygodni zauważyłem że miał mniejszą moc ale pracował normalnie jeszcze. Wczoraj natomiast zaczęły się większe problemy - jak jechałem do rodziny przez 60km miałem problemy z pracą silnika. Na gazie mogłem jechać na wysokich obrotach (60km/h na trójce) ale pod górkę ledwo jechał przy...
Termostat wymieniony,czujnik też nowy,nastawnik b.jałowego wyczyszczony ,ale problem pozostał.Wysokie obroty są tylko po długim okresie postoju (np.po nocy).W czasie dnia gdy jeżdźę odpalanie jest już normalne co sugeruje, że związek to ma z temperaturą silnika.Czy sonda lambda może taki objaw powodować?
Kontrolka nie może się świecić w czasie pracy silnika w żadnych jego warunkach pracy - masz usterkę
Witam Mam w swoim Fiacie CC, 900cm problem. Ostatnio wymieniałem silnik - wstawiony jest silnik o pojemnisci 900cm z fiata seicento. przy wymianie silnika Wymieniłem świece, kable wysokiego napięcia i regulator napięcia. Gdy wyrzucam na luz i obroty spadaja do niskiego pozimu samochód gasnie. gasnie równiez gdy hamuje silnikiem i tuz przed zatrzymaniem...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
Vakuometr dziś zamówiłem ma być jutro na 8. Coś podobnego jak w linku wyżej. Próbowałem sposobem ze strzykawką silnik zaczynał nabierać jeszcze większych obrotów. Co do sprawdzenia silniczka został sprawdzony, i jest sprawny. Odnośnie temperatury też o tym pomyślałem że jak będzie zaniżał wartości samochód będzie miał podwyższone obroty. Niestety temperaturę...
Witam serdecznie. Mam problem z moim seicento... 1100 MPI 2004R. (benzyna) Po dodaniu gazu "dławi się" (jakby nabierał powietrza-po czym dostaje "kopa" i frunie jakby je wypuszczał). W niektórych sytuacjach zaczynała po takim "duszeniu" mrugać ikona silnika po czym gasł samochodzik...ale czasem wchodził w obroty i jechał dalej...Raz zdarzyło się że...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Witam. Mam pewien problem z moim Seicento 1.1 SPI (1999r). Otóż: Na "starym" map sensorze silnik pracuje bardzo nierówno, falują obroty, wysokie-niskie-wysokie-niskie, i tak co chwile. Po wymianie map sensora na nowy, przy próbie odpalenia samochodu świeci się kontrolka wtrysku, oraz mam problemy z odpaleniem ( Silnik momentalnie gaśnie). Może ktoś...
Udało mi się uruchomić silnik.Na początku stwierdziłem brak iskry na jednej cewce,co jakis czas pojawiało sie i znikało,zapalił na ułamek sekundy i gasł. Po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu silnik zapala za kazdym razem ale brak mu mocy i nie wchodzi na wysokie obroty.Może te objawy pozwolą kolegom coś zaradzić.Pozdrawiam.
witam w piatek po 3 dniowym postoju odpalilem samochod przejechalem 20km po czym samochod zgasilem i stal sobie 6 godzin. Wsiadam do samochodu przekrecam kluczyk kontrolki swieca no to krece dalej i w pewnym momencie rozrusznik przestal krecic probuje jeszcze raz rozrusznik nie kreci w ogole jakby go nie bylo odczekalem chwile probuje znowu rozrusznik...
Witam, Mam problem z moim sejem. Obroty na biegu jałowym są w okolicy 1400-1500obr. Silnik jest po planowaniu głowicy - nowe uszczelki !!! Silnik pracuje równo jak jest zimny i rozgrzany. Czasami jak się odpali to kilka razy potrafi się przydusić jakby nie dostawał dawki paliwa, ale nie gaśnie. Na rozgrzanym już tego nie robi. Mogę dodać, że przed remontem...
Seicento 110 z 2000 roku wtrysk jednopunktowy + LPG Odpala bez problemu ale po dodaniu gazu przerywa strzela w wtrysk {Gażnik] nawet ogniem. Wymienione ŚWIECE ,KABLE ,CEWKI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU na nowe . Podmieniany map sensor używany. Sprawdzone fazy rozrządu i są ok. Wymieniona głowica kolektor ssący i urządzenie wtryskowe [gażnik tak dla orientacji...
witam wszystkich pisze poniewaz mam problem.Od dwoch miesiecy jestem posiadaczem pieknego żółtego fiata seicento sporting wszystko bylo ok ale od jakiegos czasu mam problem tego rodzaju iz nie moge uzyskac wolnych obrotów silnika porostu jak jest ciepły pracuje nierowno i trzesie silnikiem do tego slychac jakies stuki w gornej czesci silnika chodzi...
Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności...
Cewki sprawdzone i parametry uzwojeń są ok.Jutro wymienię czujnik obrotów.Napiszę jaki będzie efekt. A może coś innego?(wtryski,zawory,uszczelka pod głowicą) Silnik po odpaleniu ma moc wchodzi na obroty,na wolnych obr. pacuje równo,ale przy dodawaniu gazu nna początku ma tendencję do lekkiego przyduszenia.To samo jest jak schodzi z obrotów tzn.przy...
Witam Jakie są prawidłowe wartości napięcia na czujniku położenia wału w seicento 900? Jest to sinusoida o napięciu około 6V na biegu jałowym, przy zwiększaniu obrotów silnika rośnie tylko do około 10V, dlaczego? Napięcia nie powinny być wyższe przy wysokich obrotach? czujnik jest na 100% sprawny (podłączony do sterownika)
Witam! Mam problem z Fiatem Seicento 900 z 2002 roku... obroty silnika zaraz po odpaleniu są bardzo wysokie, tak jakby ktoś dodawał gazu..... nie wiem co to może być - pomóżcie Pozdr.
Powiem ci inaczej. Mialem Kiedys vento 1,8, troche ponad 75KM na trasie spalanie 10,5l lpg, w miescie czasem 12, czasem 13, mialem tez omege 2,5 automat 170KM, spalanie na trasie okolo 18l, w miescie dalo sie nawet do 25 dojsc. Nie patrz tak bardzo na pojemnosc ale na moc silnika, ty masz chyba 136KM, i z mojego doswiadczenia to ci moge powiedziec ze...
Witam. Temat był już parę razy poruszany jednak nie znalazłem w żadnym z nich odpowiedzi. Mianowicie moje Seicento (silnik 900) ma wolne obroty na biegu jałowym rzędu 1400 obr/min. powinien mieć w granicach 800. Ponad to silnik zachowuje się tak jakby cały czas chodził na ssaniu. Auto dużo pali i wolniej schodzi z obrotów. Wymieniłem wszystkie przewody...
Witam, mam problem ze swoim samochodem. Jest to Fiat Seicento 99r 900 benzyna+gaz. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, i został wymieniony filtr powietrza. Uszczelka założona jak należy, filtr również. I mój problem polega na tym, że na biegu jałowym mam obroty na początku 1200, potem wzrasta do 1500, czasem 1700; Próbowałem zresetować komputer,...
Samochód gaśnie w czasie jazdy i nie można go uruchomić (dzień wcześniej elektryk samochodowy wymieniał lampki w tablicy rozdzielczej ale może to nie ma z tym związku) Pierwszy raz samochód zatrzymał się to sprawdziłem iskrę na wszystkich świecach zapłonowych była i żadna z nich nie była zalana. Samochód zatrzymał się niedaleko warsztatu samochodowego,...
Fiat seicento 1.1 z instalacją lpg Padł mi gaz (nie świeci się żadna dioda i nic się nie dzieje) nie chciał zapalić i świeciła się kontrolka kluczyka gdy poruszałem bezpieczniki prze komputerze zapalił bez problemu tylko że na luzie zaczął wchodzić na wysokie obroty i po przekręceniu kluczyka nie gasł silnik dopiero gaśnie jak wyciągnąłem dwa bezpieczniki...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
piskaj plakiem na odpalonym silniku i nasłuchuj czy zwiększa obroty... mi to właśnie na nieszczelność wyglada
Napięcia na włączonym silniku bez obciążenia: Akumulator: 14,45 D+: 14,42 B+: 14,52 Napięcia na włączonym silniku z obciążeniem (Światła, radio, wiatraczek) na niskich obrotach: Akumulator: 12,83 D+: 12,8 B+: 12,78 Napięcia na włączonym silniku z obciążeniem (Światła, radio, wiatraczek) na wysokich obrotach: Akumulator: 13,73 D+: 14,3 B+: 14,6 (oczywiście...
Kiedy wymieniane filtr paliwa ,powietrza,świece. W jakim stanie przewody wysokiego napięcia.
Dziwny przypadek nie opisany nigdzie na forum. Ale po kolei. Od pewnego czasu gnębi mnie problem przejścia przez zakres obrotów na ciepłym silniku. Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność...
Witam. Temat odgrzewany ale dość dla mnie dziwny gdyż falują w moim aucie obroty biegu jałowego tylko na LPG na rozgrzanym silniku ale tylko wtedy gdy lekko na chwilkę musnę pedał przyspieszenia i następnie go puszczę. Dodaje że po następnym trochę większym przy gazowaniu falowanie ustaje i się nie pojawia do czasu ponownego lekkiego muśnięcia pedału...
Po co w ogóle klikałeś te regulacje? Na szczęście nie działają przy pracującym silniku, nie dotykaj ich! Podłączenie nie ma wpływu na działanie sterownika - z jednym wyjątkiem - chyba że jednak udało Ci się skasować i/lub wyłączyć autoadaptacje, sprawdź w parametrach czy są włączone, bo wyzerować to niestety raczej Ci się udało. Ciśnienie w kolektorze...
Jak mierzyłeś ciśnienie paliwa? Wpinałeś się w przewód między pompą a przepustnicą czy tylko w przewód prowadzący z pompy bez przepustnicy? Z wyników wygląda że sonda pracuje . Jest ubogo pomimo długiego czasu wtrysku na jałowych obrotach. To sugeruje na jednak małą dawkę paliwa( niskie ciśnienie paliwa zanieczyszczenie wtryskiwacza itp) Obroty jałowe...
Zapewne masz tam drugą generacje lpg. Jeśli gaz nigdzie się nie ulatnia zacznij od sprawdzenia filtra powietrza jeśli dawno nie był wymieniany to nawet nie sprawdzaj tylko wymień. Jeśli nic się nie zmieni to jedź do jakiegoś starego doświadczonego gazownika i niech ustawi gaz na wolnych i wysokich obrotach przy użyciu odczytu z sondy lambda lub jakiegoś...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ? falowanie tak jak by brał powietrze i pozniej wchodzi na wysokie obroty gdzie 4000 ale tylko to sie dzieje na benzynie . Dodano po 1 Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Niczego...
Witam. Jakiś czas temu na rajdzie prawdopodobnie od przegrzania zapaliła mi się obudowa filtra powietrza co za tym idzie spaliło się wszystko co palne pod maską. Zakupiłem inne auto z przeznaczeniem na części, powymieniał spaleniznę, auto odpala, jeździ, ale... Falują obroty biegu jałowego, trochę pomogło czyszczenie przepustnicy, lecz dalej jest kiepsko....
Witam Posiadam Seicento 1.1. 2004 rok z gazem. Chodzi o to, że gdy silnik jest zimny a przełączy się na gaz, bo jest ustawiony na temperaturę i na obroty, to zaczyna się dławić lub gaśnie. Natomiast gdy się rozgrzeje, pracuje ok. Dodam, że samochód był na przeglądzie w firmie, która zajmuje się instalacjami gazowymi, zostały wymienione filtry, podłączono...
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
Witam! Mam problem z moim uniakiem silnik 1.0 fire i.e 96' rok 45 koni. Podczas diagnostyki euroscanem , przez program visa 1.83 za każdym razem są inne błędy, mało tego, do tego wychodzi duże spalanie około 8'5-10 litrów na 100km. Jeżdżę bardzo spokojnie i oszczędnie. komputer pokładowy w moim fiacie to BOSCH. Podczas diagnostyki również gdy zwiększam...
Być może, mylić się jest rzeczą ludzką. Powiedz mi tylko, jakież to obroty maksymalne osiąga ten silnik bez ingerencji w sterownik? Aż takie ma wysokie, że HLA sobie nie poradzi? Szczególnie, że to silnik z wałkiem w bloku. Przepraszam, już nie będę w tym wątku pisał, nie chcę "lać wody" i wprowadzać innych w błąd.
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na niskich obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu...
Jak silnik jest zimny to normalne, że spaliny śmierdzą benzyną. "Pyrczenie" z wydechy przy schodzeniu z obrotów mogą sugerować niedomykające się / wypalone zawory wydechowe. Podjedź na analizę spalin i będziesz wiedział jak wygląda kwestia regulacji składu mieszanki. Co do podanych prędkości - to nie diesel, ba nawet w dieslu bym tak nisko nie zmieniał...
Zrobic to zrobie sobie sam,tylko chodzi mi o wykrycie przyczyny,tak mi sie wydaje jakby ssanie nie puszczalo,chodzi na wysokich obrotach i w koncu jest spadek i spowrotem wzrost lub z silniczkiem krokowym cos sie stalo,jutro podlacze go pod komputer i wtedy sie moze dowiem co z nim nie tak
Powiedz mi, jaki jest sens mycia przepustnicy w monowtrysku? No powiedz, zdradź tą teorię... Zaglądał kolega do kanału obejściowego przepustnicy w tym samochodzie tudzież w Punto 1.1 , CC lub seicento? Zbierają tam się opary olejowe z przedmuchów silnika który jest zasysany do dolotu. Trzpień silniczka potrafi być tym oblepiony i nieprecyzyjnie pracować....
Ruszasz pedałem, a co rusza przepustnicą na silniku ? Tam się nic nie zacięło ? Może jednak, i dzięki temu masz "gaz w podłodze", a silnik naturalnie wchodzi na wysokie obroty ?
Pod maską podejrzane wydało mi się że przepustnica słabo się trzyma silnika - jest dość luźna. Czy to ona jest przyczyną? Czy strzał który usłyszałem mogła wydać przepustnica? Jeżeli cała przepustnica "lata" to może i strzela, albo to że jest luźno jest wynikiem tego strzału. Jeżeli jest luźno to nieprawidłowo, może łapać "lewe" powietrze i dlatego...
Podczas pracy silnik wydaje dziwny dźwięk, coś jakby pisk, ale tylko w pewnym zakresie obrotów. Nie jest to nic związanego z paskiem alternatora, dźwięk wydaje się pochodzić z prawej strony silnika od strony cewek wysokiego napięcia. Samochód poza tym zachowuje się dobrze, przyspiesza, moc taka jak zawsze. Efekt ten zaprezentowałem na filmie niżej....
Niestety problemy wróciły wraz z nadejściem ochłodzenia, ale nie pisałem o tym. Później wymieniłem rozrząd, uszczelkę pod głowicą, pompę paliwa, wyregulowałem luzy zaworowe oraz kilkukrotnie regulowałem gaz i nadal, gdy jest chłodno nie chce odpalić na benzynie. Na gazie pali, ale trzeba trochę pokręcić. Gdy zapali na gazie i popracuje trochę, to po...
Czyli po przymknięciu przepustnicy silnik nie będzie wchodził na wysokie obroty?
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Nie sadze aby latwo bylo znalesc odpowiedni regulator, wiec pewnie czeka cie adaptacja jakiegos podobnego regulatora. Pompy zazwyczaj pracuja (wytwazaja) przy dosc wysokich cisnieniach, wiec troche bedziesz mial roboty z dobraniem parametrow. Aby to dobrac, musisz brac pod uwage, aby moc silnika (spalinowy, elektryczny) byla wystarczajaca, do niego...
Witam. Mam Fiata Uno 2001r z silnikiem 899ccm taki jak w Seicento. Problem jest w tym ze ciężko odpala tzn. czasem odpali jakby nic mu nie dolegało ale przeważnie ciężko łapie. Trzeba mu dodać gazu żeby odpalił. Problem zaczął się niedawno a niedawno miałem regenerowany alternator (szczotki i pierścienie). Jednak po czasie zauważyłem że czasem światło...
Ehhhh truciciele... truciciele, nie dość że trujecie w atmosferę, to jeszcze trujecie na forum. Porównujecie do produkcji prądu staroświeckie zacofane elektrownie węglowe, za które Unia ściga Polskę - bo nawet węgla nie potrafimy spalać, prawie nigdzie w świecie nikt nie dawkuje dopływ powietrza do pieca, tylko dawkowany jest opał a powietrze pompowane...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Ja powiem tak...warto sobie zadać pytanie co to ma być za auto? Czy typowo miejskie na zakupy, ew. do pracy? Czy bardziej sportowe do jazdy i w miarę szybkie czy tanie w naprawach czy takie co będzie mało palić itd.. jaki segment. Nie zgodze się tez że Volkswageny są beznadziejne. Kolega kupił 2 lata temu VW Passat B5 2001 rok bodajże, był nim juz w...
Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie wymaga komputera do pracy! Wszystkie komunikaty oraz...
VW Grupa z większością silników robi to samo i jakkolwiek w doładowanych można zwiększyć ciśnienie i dzięki temu (szybciej zarżniemy turbinę) mamy większą moc i moment w dolnym zakresie tak piłowanie softem wolnossących silników zawsze okupione jest ogromnym wręcz spalaniem. Mówiąc wprost - ten silnik do 3500 obr nie żyje, powyżej zaczyna żłopać tyle...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...