Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
na wyłączonym zapłonie wymieniasz silnik krokowy (dwie śrubki torx) , podpinasz kostkę włączasz zapłon - bez odpalania, czekasz chwilę wyłączasz zapłon i gotowe. Grzybek silnika musi oprzeć się o kanał w przepustnicy i tak rozpozna krańcowe położenie - zero kroków . Wtedy sterownik może cofnąć go o max chyba 240 kroków
1) Czy zawsze po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się "marchewa" (kontrolka wtrysku)? 2) W momencie kiedy zgaśnie silnik po wysprzęgleniu i wyłączeniu / włączeniu zapłonu kontrolka się zapala? Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? 3) Immobiliser jest fabryczny?
Nie wiem co Ci poradzić? Ja miałem kłopot z poduszką (to znacz ciągle świeciła kontrolka) w BMW. Pojechałem do serwisu a tam, wzięli auto na komputer, poczęstowali mnie kawą i stwierdzili, że poduszka do wymiany ale nie mają i trzeba zamówić a przyjdzie za jakieś 2 tygodnie a koszt ok. 2 kzł. Spieszyłem się więc zapłaciłem 170 zł za ekspertyzę i sam...
Mógłbym prosić o jakieś wskazówki co do pomiarów tego zabezpieczenia? Z tej wtyczki wtyczka (zdaje się 5 przewodów) po przewodach sprawdź gdzie jest wpięta w oryginalną wiązkę auta jak znajdziesz to będziesz widział jaki przewód został przecięty aby podłączyć to zabezpieczenie. Wtedy będziesz wiedział jakie piny zmostkować aby ominąć zabezpieczenie...
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony.
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
łojejku, ten Twój aparat zapłonowy to dopiero jest w strasznym stanie... ja bym wymienił wszystkie te kabelki, no ale skoro działa, to i tak jest lepiej niż u mnie :) Dzięki za podpowiedź z tym immo, w takim razie zakupię komputer i przelutuję tą płyteczkę i powinno pomóc :) tak z ciekawości - czemu wymieniałeś kompa w Accordzie? co się stało z orginalnym?...
Proponuje wziąć żarówkę 21W i sprawdzić czy zaświeci się jak podepniesz ją pomiędzy: - 86 a masę gdy włączony jest zapłon - 85 a plusa - 30 a masę - 87 a masę gdy włączony jest zapłon Oczywiście plus i masa do których podłączasz żarówkę muszą byc pewne. Czasem takie sprawdzenie jest lepsze od miernika. Po tym będzie widać czego to wina.
a skoro podejrzewasz, że nie ma paliwka (wątpliwe skoro słychać pompe) to sprawdź zamiast pisać posty, wystarczy zdjąc węzyk paliwowy przy wtrysku i wrzucić na zapłon
Użyj programu IAW Scan2 z mojego podpisu, żarówka powinna tylko delikatnie migać, nie świecić się ciągłym światłem. Rezystancja wtryskiwacza wydaje się być w normie. Zostaje jeszcze kwestia regulatora ciśnienia paliwa i pompy paliwa. Pamiętaj też aby nigdy nie uruchamiać rozrusznika przy zdjętej fajce ze świecy ani nie zdejmować fajki ze świecy na pracującym...
Witam mam problem z immobilizerem w siecento 2003 rok gdy przekrecam zapłon to kluczyk się oświeca i zaraz gasnie ale juz nie idzie pokrecić rozrusznikiem czy to jest winna immobilizera czy rozrusznika mam takie pytanie czy samochod odapli na popych z góry dziękuje za odpowiedzi bo bardzo potrzebuje tej informacji
Dodam jeszcze, że gdy wyjmę bezpiecznik 40A za akumulatorem, ten który odpowiada za ładowanie z alternatora ,wszystko działa poprawnie. Czy możliwe, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze? Nawet po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon bez odpalania silnika wskaźnik skacze, czy ma to cos wspolnego z tymże regulatorem?
A pomyślałeś o baterii?
seicento 1.1 spi 1999 Panowie barowałem się z tematem tydzień niby wypadający zapłon zalewanie się itd. Silnikiem szarpało okropnie po odpaleniu po rozgrzaniu obroty się stabilizowały. Sonda cały czas pokazuje ubogo choć sonda wymieniona na 100% sprawną. Na lpg trochę lepiej. Posprawdzałem już wszystkie czujniki, nawet rozrząd PRZYCZYNA!!!! ODP: Pęknięty...
Ustaw zapłon w prawidłowej kolejności napisałeś ''teram mam ustawione świece 32,41 licząc od góry cewki.'' we wszystkich silnikach czterocylindrowych zapłon jest w kolejności 1,3,4,2 licząc od strony rozrządu. Dobrze ma podpięte przewody. 1-3-4-2 to kolejność zapłonów w silniku na obrót wału korbowego. Może być zapowietrzony układ paliwowy jeśli przewody...
Tak silnik kręci się normalnie bez żadnych oporów i dodam ,że czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy. a jak podłączę prąd bezpośrednio z akumulatora na cewkę to wtedy iskra jest ale pompka cały czas pracuje czy jest zapłon włączony czy też nie.
Witam, po wymianie silnika na drugi ze złomu mam problem z jego odpaleniem. Rozrusznik kręci jednak nie pracuję pompa paliwa. Zaraz po przekręceniu zapłonu zaczyna wyć pod maską czerwony przekaźnik właśnie od pompy paliwa i przygasają kontroli. Po jakimś czasie przekaźnik przestaje hałasować i kontrolki świecą się normalnie, przy czym cały czas pali...
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
Zakładam alarm do seicento z odcięciem zapłou i pompy paliwa. Mam 2 przekaźniki i wiem jak je podłączyć. Nie wiem gdzie podłączyć się do zapłonu a konkretnie który kabel odłączyć aby zapłon nie działał. Domyślam się że pewnie któryś od stacyjki tylko który?? Czy w kabinie można odłączyć kabel pompy paliwa?? Jeśli tak to gdzie on jest i jaki ma kolor??...
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Mam problem z pompą paliwa. Generalnie problem tkwi w tym że gdy włącze zapłon pompa paliwa powinna uruchomić się na kilka sek i wyłączyć się lecz jest tak że pompa chodzi cały czas co od czego powinienem zacząć diagnozę ?
FPS ON lub Interwencja blokady paliwa instrukcje nie są dokładne próbowałem 100 raz aż znalazłem to : Procedura resetowania systemu odcięcia paliwa Fiat W przypadku niektórych modeli samochodów Fiat, użyj tej metody, aby zresetować system odcięcia paliwa. Co robići Co się dzieje 1) Ustaw kierunkowskaz w pozycji neutralnej i przełącz zapłon w pozycję...
sprawdziłem stacyjkę żarówką i na 3 kablach nie ma zasilania ani przy zapołonie ani w trakcie rozruchu ??? Sprawdzałeś też czy na tych kablach na których nie ma prądu w normalnym położeniu/włączeniu kluczyka czy czasami się nie pojawia prąd podczas gdy stacyjką włączysz światła postojowe?. W Seicento jest taka opcja że możesz włączyć światła postojowe,...
Mam dokładnie ten sam problem:/ z tym że kontrolka zapala sie po przekręceniu stacyjki na zapłon i po chwili gaśnie.
No w sumie to nie wpadłbym na rozwiercanie czujnika :) Silnik to 1.1 spi od seicento czyli 4 cyl. i zapłon elektroniczny.
Mam problem taki jak w temacie w moim Seicento 2003r. 1.1 mpi tzn nie działa lampka, radio nie odpala się wgl i godzina resetuje się non stop przy wyłączonym zapłonie jak włączę zapłon działa wszystko jak należy godzina sie ustawia ale lampka i radio nie działają nawet jak zapłon jest włączony co to może być ?
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
Tak,auto udało się otworzyć Dodano po 7 1.jak włączyć zapłon bez kluczyka? 2.nie mam takiego kodu.A może to ma być kod co na filmiku jest pokazany?
Witam, mam dość dziwny problem i sam nie potrafię nawet na chłopski rozum tego rozkminic. Mianowicie w piątek pojechałem sobie moim sajakiem do roboty, do tego czasu wszystko super pali od strzala git. Rano koncze zmiane, wsiadam I krece krece nje odpala ani na gazie ani na benzynie, spróbowałem tak z 3 razy i nic mowie dobra wroce busem. W domu pomyślałem...
Antenkę sprawdź. antenka sprawna bo auto odpala normalnie i jeździ a jak zdejmę pierścień ze stacyjki to zapłon jest zablokowany
tak jakoś mnie tchnęło i zdemontowałem silniczek krokowy delikatnie popsikałem środkiem do gaźnika w gnieździe silniczka i zamontowałem i bez zmian próba kilkanaście razy kręcenia z wciśniętym gazem i załapał odłączyłem czujnik podciśnieniowy map sensor i nadal działał tyle że nie równo jak się podpinało to tylko taka chwilowa zmiana i dalej to samo...
po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania . No jak by się zapalała po uruchomieniu silnika to wtedy bym się martwił. Zapala się jak silnik stoi a zapłon jest włączony?
Witam. Mam problem z Seicento 1100. Jakiś czas temu miałem następującą sytuację: przejechałem 20km, zgasiłem silnik, po pół godziny włączyłem zapłon i wtedy zaczęła mrugać kontrolka z żółtym kluczykiem od immobilisera i było słychać z pod maski szybkie turkotanie. Wyłączyłem zapłon a po ponownym jego włączeniu wszystko wyglądało już ok, z tym że nie...
każde seicento miało fabryczny immibilizer w kluczyku (jak przekręcesz zapłon to na sekunde zapala się symbol kluczyka i gaśnie) a to jest dodatkowe zabezpieczenie prawdopodobnie firmy Meta - podfirma fiata, zapytaj o dorobienie w serwisie, na pewno się da.
Sterownik zachowuje się jakby widział zamkniętą przepustnice. Powyzej 2000obr przechodzi w tryb CUT-OFF czyli odcięcie paliwa i zapłonu do hamowania silnikiem. Jeśli obroty wracają do pewnej wartości zapłon i wtryski wracają. Odcięcie sondy powoduje prawdopodobnie przejście sterownika w inny tryb pracy w którym funkcja CUT-OFF jest nieaktywna. Może...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
Przewody od gazu kiedyś faktycznie nawaliły, ale wtedy na paliwie działał bezproblemowo - teraz pompa w pozycji zapłon nie startuje a powinno być słyszalne buczenie przez dwie sekundy.
Seicento ze "starym" typem liczników w którym kontrolki podświetlane są żaróweczkami nie ma osobnej kontrolki świateł mijania - ma jedną kontrolkę dla świateł pozycyjnych i mijania, osobna dla świateł długich. Nowsze mają wlutowane na stałe diody LED, które się nie palą ;) Demontaż licznika Tak jak napisali koledzy wyżej najpierw wykręcamy od dołu cztery...
sprawdź cewki omomierzem niepamietam ile tam ma byc 1kom ale niejestem peweimn -sprawdź , skoro był problem z paskiem to mógł sie przestawić zapłon a to tylko na komputer ;( , sprawdz bezpieczniki
Cześć Widzę ze jesteś z lublina, ja też. Mam cala wiązkę silnika 900i, komputer myślę ze tez powinien się znaleźć choć nie gwarantuję. Jak byś chciał kupować komputer to KUP KOMPUTER OD CINQUECENTO 900, one są zawsze bez immo (ponoć ktoś widział cc z immo ale ja nie, a miałem kilka) ogólnie to mam mnóstwo części do CC/SC 900 bo miałem kilka ładnych...
Przy przekręceniu kluczykiem na zapłon kontrolka na pulpicie akumulator świeci normalnie i gdy odpalę auto znika tak jak powinno być ale ładowania nie ma a alternator jest nowy pokazuje 11.00 i spada 9 i leci w dół aż auto gaśnie samo nie wiem czy to ma coś ale jak dokrecalem masę ten czerwony kabelek od alternatora to nie przemyślałem sprawy i były...
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
Witam! Problem polega że zawsze odpala za drugim razem!!! Załóżmy jak auto jest odpalone to po zgaszeniu nie odpali można kręcić i kręcić, ale wystarczy krótko zakręcić i wyłączyć zapłon i wtedy odpala od kopa po prostu super Zawsze włączy się pompa na chwilę, zawsze zgaśnie CODE i CHECK... i nie wystarczy włączyć zapłon i wyłączyć, trzeba zawsze zakręcić,...
Witam. Mam seika 1,1 vana z gazem.Miałem podobny problem. Jesli w baku bylo poniżej 1/4 benzyny to ciężko palił, nawet jak było ciepło.Na gazie po pierwszym razie zagadywał. Mechanik sprawdzał pompę,wymiana świec,przewody, przy okazji jedna cewka padła - więc tez wymiana. Nic to nie pomogło. Od tej pory mam w zbiorniku powyże 1/2 benzyny i wszystko...
Witam Mam pytanie skąd podciągnąć przewód do radia by po wyjęciu kluczyka ze stacyjki Fiata Seicento wyłączało się radio?? Wcześniej podłączyłem do "+ " od podgrzewania szyb lecz to jest źle ponieważ muszę mieć cały czas zapłon włączony by radio mi grało, a to jest szkodliwe dla cewki Wyłączanie
Ja na tej liście widzę 2błędy, błąd sondy jest naturalną konsekwencją wypadania zapłonów.
Zapłon to mu działa tylko nie kręci rozrusznik i nie słychać przekaźnika od pompy, skoro sprawdziłeś bezpieczniki to może przekaźnik. Jakby nie miał zasilania na stacyjce to by też nie było zapłonu a on ma bynajmniej wnioskuje z tego "kontrolki nie przygasają" w pierwszym poście.
zapłon seicento seicento wypadać zapłon zawieszenie seicento seicento
bizhub język kolumna centralny metalowo gumowe
podgrzewacz żelazka ktora pralke kupic
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 LPG - Gaśnięcie na skrzyżowaniach Iveco Daily 40 - Kod 000B: Czujnik Ciśnienia Paliwa lub MAP