Scheiber jest firma ktora to produkuje nie Gruau. Wpisz sobie w google scheiber camping car i tam znajdziesz, kiedys zamawialem czesci do campera na ebay.co.uk.
Ale dodatkowo zrozumiałem że mają to być dwa oddzielne obwody - a w założeniach nie mają być. Jak jest separacja to są dwa odzielne obwody. Z definicji separacji... Ma być jeden obwód - nadomiast dodatkowe żródłow zasilania przyłączane w 2 wypadkach: 1. Kiedy aku 1 + alternator nie wydala - na czas wzmożonego poboru np. wyciągarka 2. kiedy aku 1 naładowany...
Pewnie już sobie dawno poradziłeś, ale trafiłem tu przypadkowo, szukając informacji o mniejszym Calira Tremat TS45, którego mam w kamperze. D (czyli styk nr 3) to jest (sygnał) z alternatora, który powoduje, że separator łączy ze sobą akumulatory w momencie, kiedy pracuje silnik i jest ładowanie z alternatora.
Separator akumulatorów.
Kolega tego nie rozwiąże metodami stosowanymi w biurze domowym. Tutaj potrzebne są rozwiązania bardziej zaawansowane niż spinacze, zszywacze, papier, klej i przylepce. Większość elektroniki w samochodzie przystosowana jest do stałego podłączenia do masy i okresowego dołączania +. Podłączanie dodatkowego akumulatora przez masę stabilizatora to dziwne...
W sprzedaży są dostępne separatory akumulatorów np. coś takiego http://www.rxv.com.pl/nowosci.html Jest to dość drogie, ale są też tańsze. Co do ładowania to napisz co będzie je ładować i jakie to akumulatory?
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SLA i wszystko działa http://obrazki.elektroda.pl/4553605600_1...
Dziekuje czyli kupuje sobie np: Moduł separator dodatkowego akumulatora SA-40 TECHTRON za 170 zł Z instrukcji tego modułu wynika, że nie ma tam żadnego zabezpieczenia przed przepływem prądu >30A między akumulatorami. Co za cenę 170zł jest trochę nieporozumieniem, wolałbym zrobić swoją ładowarkę z przekaźnika, diody i żarówki.
Pod naklejkami powinne być widoczne 6 wkręcanych korków, jeden może być przezroczysty. Do uzupełnienia poziomu elektrolitu wodą destylowaną demontujesz korki i dolewasz wody by płyty były zanurzone na ok 10 mm. we wszyskich 6 ogniwach poziom ma być taki sam.
Przed sprężarką (ssanie) masz gaz, i to układ sterujący (dla EZR) lub TZR mają pilnować by tam był gaz a nie ciecz. Średnice rur ssących zawsze są większe niż tłocznych czy cieczowych więc i oczko będzie większe. Ja bym nic nie montował, ale jak już to separator/akumulator. Co do TZRa, czujnik ciśnienia dałbym między parownik a zawór 4D, tak by mierzył...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
Układ z diodą - dioda ma znikomy prąd wsteczny a i to tylko wtedy gdy różnica napięcia między katodą a anodą jest duża. Przy niewielkich różnicach prądy są rzędu nA, więc mniejsze niż prąd samorozładowania akumulatora. Jedyna strata to moc wytracana w diodzie kiedy ta przewodzi. Przekaźnik elektromechaniczny nie jest taki całkiem bezstratny. Do minimalnych...
To nie jest filtr tylko separator cieczy z angielska zwany akumulatorem. On jest na wyjściu z parownika. Na rurze powrotnej.
Wpisz w google "separator akumulatorów". Jest tego trochę na rynku.
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Przeglądając dtr'ki Daikina i Toshiby zauważyłem, że w części agregatów znajduje się w układzie dodatkowy separator/akumulator czynnika. Oprócz tego "standardowego", zintegrowanego ze sprężarką. Jego pojemność zbliżona jest do wagowej ilości czynnika (l => kg). Przykładowy schemat poniżej. Wyjaśni mi ktoś, czemu ma to służyć? Dodam, że w Daikin'ach...
jesli masz ochote czesto uzywac urzadzen elektrycznych na postoju, zainstaluj (lub zlec to komus) drugi akumulator z separatorem (jak w kamperze) i bedziesz mial spokoj.
Jaki sterownik do solara, jaki akumulator, jaki separator ?
Ale cudujecie, toż to marne 140 A, byle rozrusznik, czy wyciągarka pobiera więcej... Separator baterii i po sprawie, dodatkowy akumulator musi mieć odpowiednią pojemność, aby zapewnić wymagany czas pracy. Ładowanie drugiej baterii będzie trwało, alternator w quadzie nie jest zbyt wydajny, zresztą nie wiadomo jaki quad...
Wielkie dzięki za pomoc. Znalazłem coś takiego jak separator akumulatora. Gdzie pierwszy opisany jako rozruchowy byłby głównym akumulatorem odpowiedzialnym za alarm itp. Zaś ten drugi wraz z zabezpieczeniem przeciw rozładowaniu wykorzystywałbym na dodatkowe zasilanie np. grzałki, pompy. Da się to kupić za 200 zł. Co o tym sądzicie, drodzy forumowicze?
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem powyższe potrzebuje: ogranicznik prądu z alternatora separator akumulatorów aby nie wyczerpać aku rozruchowego Czy jeśli spełnię powyższe to mogę to podłączyć jako 3-cie źródło do regulatora ładowania?
czyli mając alternator 10A wystarczy dioda 10A. Profilaktycznie kupię trochę większą. Dziękuje za poradę. Obawiam się co będzie w trakcie rozruchu gdy rozrusznik będzie chciał pobrać powiedzmy 70A i dioda wtedy zadziała jako blokada. Trochę mnie dziwi, że to nie ma znaczenia ale skoro tak kolega pisze to zobaczymy. Byle się tylko nic nie zapaliło :)
W zasadzie jest typowym kwasowo ołowiowym, to że elektrolit jest uwięziony w absorbencie nic nie zmienia. Akumulatory mogły być połączone równolegle ale przez tzw. separator.
A jest taka opcja, żeby podpiąć 2 dodatków aku i na postoju rozłączać z głównego akumulatora. Wtedy lodówka i inne podzespoły, ciągnęły by prąd z dwóch akumulatorów dodatkowych, które by były naładowane podczas jazdy ? Oczywiście i nie trzeba za dużo kombinować bo są do tego gotowe rozwiązania, popularne w kamperach. Na początek możesz poszukać pod...
Mam akumulatory lifepo4 więc nie mogłem zastosować zwykłego separatora akumulatorów. Ładowarka DC to DC ładuje mój akumulator "hotelowy" odpowiednim prądem i napięciem. Po kilku modyfikacjach mam coś takiego, ale to dopiero projekt w fazie realizacji. https://obrazki.elektroda.pl/7821743200_...
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Wygooglaj sobie hasło "separator akumulatorów". Może trzeba też pomyśleć nad jakimś monitorem stanu naładowania akumulatorów, choćby prostym woltomierzem.
Jest takie urządzenie, nazywa się separator akumulatorów. Poczytasz o tym np. na forach o samochodach terenowych. Jest tylko jedno pytanie - po co tak kombinować?
No nie wiem kolego REVISOR, z własnego doświadczenia wiem że z płyt i separatorów akumulatorów nowej generacji trudno usunąć elektrolit więc pewnie później też wodę destylowaną. Podejrzewam że taką operację trzeba by było powtarzać kilkakrotnie zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Przez dwa lata nieeksploatowany (prawidłowo przechowywany) akumulator...
1. OBOWIĄZKOWO popraw błędy w swoich postach! 2. Wygooglaj sobie separator akumulatorów .
Opornik, z zasady zawalidroga i ogranicznik prądu, liczymy dla najgorszego przypadku - akumulator żelowy rozładowany maksymalnie do napięcia 10,5V, napięcie w samochodzie 14,4V. Różnica napięć 14,4V-10,5V=3,9V. Dla tego napięcia ma płynąć jakiś tam prąd przez opornik, więc wzór na opór przyjmie postać R=U/I. Moc strat w oporniku P=U*I. Przy czym prąd...
Musisz zastosować separator akumulatorów, nie mogą być połączone i tak i tak. Głośniki zamontuj sobie tak żebyś ty dobrze słyszał i nie nagimnastykował się przy tym za bardzo - jakaś obudowa mile widziana.
Co do samego ładowania dodatkowego akumulatora, to będzie miał takie same warunki, jak ten główny w samochodzie. Będzie się tylko wolniej ładował niż gdyby w instalacji panowało napięcie 14.4V. Gdybym się miał w to bawić, to na dachu przyczepy zamontowałbym panel PV. Wtedy ładowanie byłoby cały czas, niezależnie od tego czy się stoi czy jedzie, oczywiście...
Ładowanie z postojówek to raczej nie, ale w 13-pin gnieździe holownika są piny do ładowania akumulatora: pin 10 (cały czas +12V) oraz masa do niego (pin 11). Te przewody (min. 2,5 mm²) można wykorzystać do podpięcia np. modułu SLA40 lub SA40 - separatora akumulatorów. Za jego pośrednictwem, alternator ładuje podczas jazdy akumulator dodatkowy dopiero...
Separator akumulatorów lub układ załączający ładowanie drugiego akumulatora dopiero po odpaleniu samochodu i podjęciu pracy przez alternator. Jeśli ten w UPS'ie, to żelówka, to należałoby zastosować układ nadzoru (podejrzewam, że w UPS'ie jest układ nadzorujący ładowanie akumulatora i można go wykorzystać).
Zobacz czy rozwiązaniem nie będzie zastosowanie urządzenia o nazwie - separator izolator ładowania akumulatorów, powszechnie stosowany w kamperach, łodziach itp. Opis działania i schemat instalacji dostępny w wyszukiwarce.
witam może to https://techtron.pl/p2764,modul-ladowani...
Dla zainteresowanych inne separatory i rozdział prądu http://www.sklep.unipower.pl/index.php?k...
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
... pełny sinus mi jest potrzebny... W modelu zaproponowanym przez kolegę dafit906 jest napisane "Przetwornice serii IPS wytwarzają na wyjściu tzw. sinusoidę modyfikowaną. Jest to napięcie przemienne o przebiegu prostokątnym " Jak doradzać to doradzać z sensem! Lodówka ma silnik indukcyjny i na prostokącie nie pojedzie. Oczywiście do zasilania przetwornicy...
(at)Isk zaletą tych modułów jest ich kompaktowa konstrukcja, wygląda na to że są oparte o mikrokontroler, to zwiększa ich funkcjonalność ale i stopień złożoności. Widzę że firma specjalizuje się w rozwiązaniach dot. akumulatorów, druga grupa produktów to separatory: https://techtron.pl/p2523,modul-ladowani...
Witam Czy ktoś ma doświadczenia z zastosowaniem izolatorów akumulatorów lub separatorów akumulatorów. Co z jakimi alternatorami będzie dobrze współpracowało? Czy różnica między diodami Schottkiego i "zwykłymi" jest istotna czy tylko marketingowa? Jeśli ktoś się bawił tymi układami i ma jakieś spostrzeżenia, to proszę o kontakt.
Witam. Pomagam znajomemu przerobić dostawczka na kampera. Mamy taki problem. Chcemy żeby akumulaor w części kamperowej mógł być ładowany z alternatora (gdy jest pochmurno i solary nie ładują). Z klem akumulatora samochodowego (Iveco Daily, alternator ponoć 90A) podłączyłem równolegle akumulatory kamperowe 2x110Ah. Na przewodzie dodatnim (16mm2 lub 25mm2...
Poczytaj o zasilaniu akumulatorów w przyczepach kempingowych. np. Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA40 Jest wiele modułów gotowych.
WITAM, chcialbym sie dowiedziec ktora moc tego urzadzenia wybrac ??? : http://techtron.pl/p2523,modul-ladowania... Beda zamontowane akumulatory 80Ah i 100Ah Z gory dziekuje
Cześć. Chciałbym ładować (doładowywać) dwa żelowe akumulatory "bytowe" podczas jazdy. W tym celu kupiłem separator akumulatorów sa100 (zapobiega rozładowaniu aku głównego, załącza się po pojawieniu ładowania). Myślałem, żeby dodatkowe akumulatory spiąć równolegle i bezpośrednio ładować z alternatora. Teraz zastanawiam się czy ładowanie alternatora nie...
Nie opowiadaj głupot. Mętny kolor elektrolitu jest spowodowany spłynięciem masy czynnej z płyt jak i drobinami z pokruszonych separatorów. Akumulator do wymiany po uprzednim usunięciu przyczyny. Tą może być i przeładowanie, jak i niedoładowanie-po prostu elektrolit o mniejszej gęstości zamarza w mroźne dni.
Do podłączenia dodatkowego akumulatora najłatwiej zastosować separator baterii. Separator załącza ładowanie dodatkowego akumulatora po naładowaniu się baterii głównej rozruchowej. jak napięcie spadnie separator rozłączy dodatkowy akumulator i chroni baterię rozruchową przed całkowitym rozładowaniem. Montaż jest dziecinnie prosty. http://www.sklep.unipower.pl/galerie/s/s...
Troszkę poszperałem po internecie i zdecyduję się na to rozwiązanie z linku. Chciałbym już coś lepszego aby to funkcjonowało https://techtron.pl/p2523,modul-ladowani...
czy czerwony przewód od anteny który służy do zasilania wzmacniacza mogę podpiąć pod czerwony przewód lub pod żułty? Możesz ale jest to pozbawione sensu - podłącz pod AUTO ANTENNA - wtedy zasilanie z radia po jego włączeniu - po co ma działać ciągle i rozładowywać akumulator na postoju?
Przesyłam zdjęcia płyt. Pomijając obudowę potrzebne jeszcze będą separatory łączniki Pod tym linkiem znajdziesz stare materiały o budowie akumulatora. http://snauka.pl/budowa-i-zasada-dziaani... https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts...
Seperator SLA [url=http://techtron.pl/p2523,modul-lado...
Próbowałeś zajrzeć w dokumentacje dostępną na tej stronie? Tam jest rysunek. On jest do separowania akumulatorów, więc ja bym go wsadził między akumulatory, solarną trzymał podpiętą do hotelowego.
Zgadzam się że 10mm2 na plusowy jest OK. Minus drugiego akumulatora możesz połączyć z masą samochodu. Cała blacha jest przecież minusem. Pamiętaj o bezpiecznikach 40A. Tak jak w schemacie producenta.
Po pierwsze pół godziny webasta nie wykończy sprawnego akumulatora. Dodatkowy podłącz poprzez separator.
Takie same zasady, zresztą nikt nie podłącza bezpośrednio do alternatora czy naładowanej baterii dodatkowej baterii przy ładowaniu. Byłaby masakra, często prądy dochodzą czasami do 80-150 A albo i więcej. Do kamperów są odpowiednie regulatory i separatory gotowe i dostosowane do podłączania akumulatorów różnych typów do ładowania. Zwykle to całe zestawy...
Witam, w przypadku stosowania drugiego akumulatora pojawia sie problem ich podłączenia do instalacji. Bezpośrednie równoległe połączenie spowoduje powstawanie prądów wyrównawczych. Poza tym akumulatory są prawdopodobnie innego typu więc ich ładowanie może przebiegać w sposób niekontrolowany. W takiej sytuacji, jako najprostsze chyba rozwiązanie należy...
Woltomierzem mam to proste do zapalniczki i jest, ale jaki wybrać amperomierz tego nie wiem. Szukam informacji. Mam dwa akumulatory bez separatora, więc wiedziałbym, jak obciążony jest alternator.
...akumulator samochodowy (jakieś wskazówki, zalecenia/ostrzeżenia)? Jak już, to na pewno nie taki "zwykły". Znacznie wygodniej byłoby wykorzystać w tym celu na przykład akumulator AGM, bo poprzez absorbcję elektrolitu w separatorze, zminimalizowano w tej konstrukcji możliwość wycieku, także w przypadku uszkodzenia mechanicznego obudowy. Po drugie,...
Jeśli drugi akumulator to kategorycznie Stad konieczność separatora. . Inaczej tego nie widzę. Można użyć od kampera lub dostosowany do nowoczesnych przyczep kempingowych. Tam akumulator przyczepy jest ładowany przez samochód w czasie jazdy (nowsze samochody mają taką instalację na pokładzie) lub z wbudowanego prostownika działającego po podłączeniu...
Dzięki za odpowiedź. Więc jest jakaś opcja podłączenia bez uszkadzania akumulatorów? Separatory itd.?
Najczęsciej to spłynięcie masy czynnej, elektrolit przyjmuje brunatne zabarwienie. Po nabraniu do aremometru elektrolitu widac też w tej zawiesinie różne farfocle, pewne z separatorów. Taki akumulator nie trzyma, i sam się rozładowuje.
Czerwony +12V (za stacyjką lub zależnie od modelu samochodu może być inaczej) Żółty - +12V pamięć (bezpośrednio z akumulatora)
Musiałbym mieć dwa akumulatory i separator. W takim razie zostanę przy 300W, które jest wystarczające. Skoro napisałeś że 300W spokojnie da radę to w myśl wpadło mi 600W, wtedy czas pracy byłby prawie o połowę krótszy. Chyba wszystko już wiem to co chciałem :) Dzięki
Przedstawiony na zdjęciach moduł automatycznego separatora akumulatorów "CSB40-SP", jest produktem włoskim, f-my: "CBE" ; http://obrazki.elektroda.pl/5394292800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7890179400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2747504100_1... więcej informacji znajdziesz tu: [url=http://www.protecer.org/joomla/imag...
Jak mam ustalić czy akumulator nadaje sie do regeneracji to znaczy czy nie ma trwałych wad nie do usunięcia - zwarcia wewnętrznego czy uszkodzenia separatora - czy czegos podobnego???/
Nie mogą. 12-amperowe będą wprowadzały koherencyjne zniekształcenia trzeciej harmonicznej dolnej półfali sinusoidy. Spowoduje to zmianę kawitacyjną separatorów zładowywanego akumulatora co w efekcie spowoduje to jego uszkodzenia. Szukaj zatem jednakowych pod względem parametrów elektrycznych i ich wagi.
Cześć! Na starcie zaznaczę, że jestem początkujący jeśli chodzi o elektronikę (zwłaszcza z rysowaniem schematów 😂). Chciałbym zweryfikować układ, który zrobiłem w samochodzie terenowym. Jego celem jest zasilanie podczas postoju urządzeń typu, lodówka, przetwornica napięcia, oświetlenie i gniazdka USB/ 12V. Akumulator zasilany jest z alternatora przez...
Na zegarach widać jak pompa dostaje ciekły. Wskazowka drga mocno. Pompie ciecz nie przeszkadza. Sprężarce bardzo, prowadzi do jej zniszczenia. Niektóre sprężarki są bardziej odporne na krople(!) cieczy. Np. scrolle. Tłokówki nają najgorzej. Łamią się płytki zaworowe. A najgorzej mają rotacyjne. Dlatego zawsze mają tzw akumulator, czyli separator cieczy.
Większość kamer to 2szt na jedej skrętce (zasilanie na dwóch parach skretki + brązowy, - niebieski) Możesz jeszcze spróbować np kolory na plus białe na minus. Odłączyć pozostałe kamery i zostawić tylko te dwie na których są zakłócenia. 60 m zasilanie na jednej parze/ kamera to może być sporo. Mierzyłeś napięcie przy kamerze z załączonym IR? Po co taki...
Akumulatory połączone są równolegle to to samo napięcie które idzie do rozrusznika może zasilać pozostałe obwody. Ładowanie to dość mały prąd (ograniczony pojemnością akumulatora)
Trochę odkopię. Zastanawiam się nad montażem VSR (separator akumulatorów) na łodzi. Znam zasadę działania i potrafię to połączyć. Zastanawia mnie tylko , czy taki układ z przekaźnikiem jest "zdrowy" dla akumulatorów. Załóżmy taką sytuację. Dwa akumulatory z ciekłym elektrolitem. Pierwszy 50Ah do rozruchu silnika zaburtowego. Drugi 110Ah do obsługi silnika...
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało. Chcę zabezpieczyć...
Witam, mam zamiar zamontowac w samochodzie 2 akumulatory : rozruchowy 80Ah i dodatkowy 100Ah. Połacze je za pomoca tego urzadzenia : http://techtron.pl/p2523,modul-ladowania... . Jaki alternator potrzebuje do takiego zestawu ? Dzieki
https://www.google.com/search?client=fir...
Nieprawda. Już na początku ubiegłego wieku badania (na zachodzie jak i w CCCP) potwierdziły, że najsprawniejsze energetycznie ładowanie zachodzi przy ładowaniu impulsowym. Myślę, że (at)marusmk mógł czytać takie dokumenty z początku zeszłego wieku i takie tam wnioski mogły być. ALE Od 1900 konstrukcja akumulatorów zmieniła się dramatycznie: elektrody...
Jak wygląda ten "katalizator" w VISION-ach ? Nota katalogowa mówi raczej o separatorze. SLAL
To nie żelowy, przecież wystarczą google: Akumulator YTX7A-BS / 6Ah, prąd rozruchowy 80A, wyprodukowany w technologii AGM (absorbent glass mat) z elektrolitem uwięzionym w separatorze z włókna szklannego. Wymiary: dł. 151 mm X szer. 88 mm X wys. 94 mm. Oznaczenie artykułu wg VARTA 506 015 005 A514 Dla zapewnienia świeżości akumulatorów Varta, producent...
Co do profesjonalnego załączania dodatkowego akumulatora: http://landklinika.pl/index.php?option=c... Przyjemnej lektury.
Sprężarka ma separator przyspawany do niej . Od dołu jest rurka i przez zawór powrot do komory ssacej sprężarki. Coś dziwnie to opisujesz. Jaka to sprężarka? Daj zdjęcia, bo coś mi się nie zgadza. Separator "przyspawany" mają sprężarki rotacyjne. Najczęstsze w klimatyzatorach. Nie jest to separator oleju, choć olej się w nich może gromadzić, ale tzw...
Jeśli masa jest wspólna dla obu akumulatorów to nie ma problemu. Gorzej jak minus akumulatora "hotelowego" jest odłączany od masy pojazdu przez jakiś separator, wtedy może być problem.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zdecyduje się na powyżej zaproponowany separator lub na dodatkowy akumulator. Temat uznaję za zakończony. Pozdrawiam
Cewka? Możliwe że jakiś separator, filtr. Raczej nie rozładowuje akumulatora.
A ja mam pytanie, ale w drugą stronę. Mam dwa rozruchowe podłączone szeregowo i separator do ładowania na 12V i chciałbym ładować dodatkowy. Jak mogę podłączyć ten separator, abym mógł ładować 1 dodatkowy?
Można dorobić automatykę, która odcina baterię dziobową gdy pracuje silnik dziobowy. Ładować ją stale przez opornik albo podłączać do alternatora (prądnicy) na postoju gdy napięcie obu baterii niewiele się różni. Układ zastąpi istniejący separator. Może separator realizuje część tych funkcji?
Witam, swego czasu korzystałem z separatora ładowania SLA40 firmy csystem, działał bez zarzutu. Bardzo prosty układ można taki zrobić samemu Pozdrawiam
Dziękuję za konkretne podpowiedzi. 👍 Mam oczywiście kilka dodatkowych pytań. Proszę, żebyś się do tego odniósł. Który nigdy nie zadziała :D co masz na myśli? Możesz wyjaśnić? Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Pozostałe bezpieczniki to: - na odejściu z MPPT do energobloku - 30 A - na odejściu z MPPT do akumulatora - 30A...
Są w sklepach motoryzacyjnych Automatyczne włączniki świateł. Jest to przekaźnik sterowany napięciowo. Załącz się gdy napięcie w instalacji przekroczy 14V czyli kiedy alternator ładuje. Niewielka ingerencja w instalację i nie musisz pamiętać o wkładaniu i wyciąganiu wtyczki z gniazda zapalniczki. Do ograniczenia prądu pobieranego zastosował bym moduł...
W moim elektrolizerze elektrody są oddzielone od siebie przegrodą wykonaną z 2 płytek z tworzywa z powierconymi otworami dla dyfuzji jonów i pomiędzy nimi jest separator międzypłytowy z akumulatora ołowiowego. Zapewnia on dość dobrą separację tlenu od wodoru. W elektrolizerach używanych do wytwarzania tlenowodoru nie stosuje się rozdziału tlenu od wodoru.
Nie mogę zrobić tak, że domestic będzie ładowany tylko z zasilacza jak łódź będzie przy brzegu, bo klient popłynie na wodę z butelką, radio zgaśnie a butelka jeszcze się nie skończy i niepotrzebne nerwy będą Nie zrozumiałeś. Zasilacz buforowy sam zasila urządzenia do niego podłączone. A akumulator ładuje niejako przy okazji. Po zaniku napięcia zasilającego(...
Samochody elektryczne a dokładnie akumulatory zapalają sie przewaznie w dwóch przypadkach. a) mechaniczne zwarcie ogniw na skutek fizycznego uszkodzenia separatora + i - powoduje prąd zwarciowy i wzrost temperatury (zapłon i rozerwanienie obudowy) . Zewrzyj bezpieczna baterie AA i zobacz co sie stanie. b) Uszkodzenie BMS (systemu zarządzania bateria...
W dalekiej przyszłości zostanie dodane: wyciągarka, dużo dodatkowego oświetlenia, lodówka itp. Każdy amper się przyda :) Prawdopodobnie zostanie również dodany drugi akumulator poprzez jakiś separator baterii.
" Prostownik Ultimate Speed ULG 3.8 A1 jest ładowarką akumulatorów z ładowaniem konserwacyjnym pulsacyjnym nadającym się do ładowania zwykłego i ładowania konserwacyjnego następujących akumulatorów ołowiowych 6V- lub 12V z roztworem lub żelem elektrolitycznym 6V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 120Ah...
Ja zawsze w tego typu modelach kładę ramkę z lcd na separator i jak si nagrzeje to wtedy powtarzam płaskim otwierakiem. W huawei trzeba trochę mocniej, ale w samsungach odchodzi mi idealnie. Tylko pytanie czy masz separator???
Nowe kable położone, w tym osobna skrętka na wizję i osobna na zasilanie lecz niestety po podłączeniu kilku kamer (kombinacja bez znaczenia) zakłócenia co prawda mniejsze ale nadal występują. Za kilka dni jadę z tym walczyć dalej, może na miejscu wpadnie jakieś rozwiązanie. Wezmę akumulator i separatory i dam znać.
AGM, to specjalny rodzaj akumulatora żelowego, nic więcej. Można ciągnąć z niego wyższe prądy. Używa się ich m.in. w UPS'ach. W AGM-ie nie ma żadnego żelu!!! Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany...
Akumulator najlepiej tego samego typu co silnikowy. Kabel Najlepiej z 25mm2. Start assyst nie jest niezbędny. po prostu wtedy przyciskiem możesz spiąć akumulatory na 30 sekund żeby odpalić auto gdy akumulator silnikowy jest rozładowany. A co do bezpieczników to najlepiej dać je jak najbliżej akumulatorów.
Mam w vito zamontowany drugi akumulator, połączony z rozruchowym za pomocą separatora . Często zdarza mi się na postoju doładowywać akumulatory prostownikiem . Jest to stary prostownik produkcji radzieckiej . Gdy jest podłączony i mam włączone radio w samochodzie to prostownik powoduje straszne buczenie wzmacniacza. Czy zmiana prostownika na jakiś nowocześniejszy...
Możesz zmierzyć rezystancję wewnętrzną, z tego wynika przy jakich prądach akumulator będzie miał akceptowalne napięcia ,możesz ja porównać z parametrami katalogowymi różnych akumulatorów, będziesz wiedział że akumulator ma przykładowo "Rw zbliżoną do akumulatorów 20A" . Ale prąd maksymalny to coś innego, producent deklaruje jaki prąd możesz bezpiecznie...
separator akumulatora dodatkowego separator ładowania akumulatora separator paliwa
bosch agregat prądotwórczy czujnik klimatyzacji vectra kotły ferroli
Instalacja Windows XP bez klucza produktu - jak pominąć? Brak obrazu przy mirroringu na telewizorze Philips