Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju..
Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
W czym mamy Ci pomóc? Ciśnienie zmierzyłeś?
może 2 godzinki temu był robiony pomiar. żadnych skoków, płynnie ciśnienie wzrasta i opada, zaczynam obstawiać ze może być coś z licznikami bo tylko w tym przedziale występuje problem., bo ciśnienie oleju myślę ma w miarę ok.
Przy montażu nowej/regenerowanej sprawdza się spływ oleju (ma być drożny bez większych przewężeń) doprowadzenie oleju (wiadomo). Odma czy działa czy w misce/skrzyni korbowej nie gromadzi się ciśnienie które utrudniałoby spływ oleju. Dobrze jest też przed założeniem turbo wstrzyknąć olej w wejście przewodu olejowego oraz przy pierwszym uruchomieniu przytrzymać...
Na żółto świeci nie czujnik ciśnienia, tylko poziomu oleju, a przyczyną może być równie dobrze mikrowyłącznik maski
problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?
Witam dzisiaj rozebrałem sterownik i rzeczywiście był uszkodzony, pęknięty wężyk wymieniłem go poskładałem i jadę i znów 110 odcina... Uderzać ostatecznie w turbo winna gruszka ??? Były ślady oleju w wężyku do ECU? Były. Czy jest olej w czujniku ciśnienia w ECU? Jest. Umyj go.
Chodziło mi o to ze może waku pompa jest poluzowana (słabo dokręcona do silnika) przez co silnik traci ciśnienie. Błacha sprawa śruba na 13 a jednak pozdrawiam :)
Zaworek jest prawdopodobny,zanim zmienisz zmierz ciśnienie oleju manometrem .Filtry Filtrona to nie jest dobry zamiennik.
Witam. Pacjent Sharan 1,9 TDI 97r. Mruga kontrolka oleju, poziom jest ok, stawiam na czujnik ciśnienia oleju tylko gdzie on się znajduje??? Dodam że wczoraj miałam to samo, dolałam oleju i przestało mrygać.
Tyle że test płynnym roztworem nie wskazał na uszkodzoną uszczelkę, samochód moc swoją ma, nie przymula, odpala dobrze, nie kopci. A w zbiorniczku jest czysty płyn, nie ma śladów oleju itp. Więc to chyba nie raczej uszczelka i głowica??
Za dużo oleju w układzie albo brudny skraplacz. Wyjedź zderzakiem i dokładnie umyj chłodnice tylko takim wyrozumiałym ciśnieniem :)
a może popychacze nie takie co powinny być są założone przy większych obrotach rośnie ciśnienie oleju i podpiera zawory albo olej nie odpowiedni, ja bym obstawał na nieodpowiednich hydraulikach lub oleju.
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Ilosc czynnika powinna byc 700 gr. i 50 gr oleju Dorzuć jeszcze z pięćdziesiątkę oleju to na pewno będzie chłodzić. Skąd pomysł, że ma być 50ml. oleju??? Nic nie doładowuj do jakiś tam 5 bar bo ciśnienie zależy od temperatury otoczenia, Układ napełnia się w odpowiedniej ilości czynnika, nie do odpowiedniego ciśnienia.
Za duże ciśnienie oleju przeciskało go gdzie był słabszy punkt typu turbina pierścienie więc jeśli wróci do normy to nie powinieneś za bardzo się przejmować (oczywiście monitorując sytuację).
Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy więc trudniej mu utrzymać właściwe ciśnienie, gdy pompa jest ok oraz luzy pomiędzy smarowanymi elementami nie są zbyt duże ( naturalne zużycie panewki etc.) wszystko będzie ok. Gdy jednak luz jest zbyt wielki nawet dobra pompa nie wygeneruje odpowiedniego ciśnienia i odwrotnie , słaba pompa także będzie miała ten...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
Sharany tak maja że pokazuje głupoty z tym atmosferycznym. Nie pisz głupot. (at)dziungwaj Demontuj sterownik silnika, jest pod deską rozdzielczą (dostęp trudny ale do zrobienia), rozbierz, wypuść z niego ciśnienie wymyj z oleju, wymień wężyk w środku co idzie do czujnika ciśnienia, pozbądź się kapselka z tylu obudowy ECU bo zalany olejem nie spełnia...
Proponuje jeszcze raz zmierzyć ciśnienie i nie że ma tyle bar to starczy tylko ile ma. To nie jest system że zwarcie do masy robimy na przewodzie i kontrolka sie pali albo nie.
Co mam Ci napisać? Oddaj auto do mechanika, niech sprawdzi ciśnienie oleju, ciśnienie paliwa, ciśnienie sprężania, elektrykowi na sprawdzenia synchronizacji rozrządu, czy ogólną ocenę pracy układu wtryskowego. Sam na początek możesz założyć markowy filtr powietrza, mann bosch albo knecht. Jaki olej masz zalany?
Witam Poszukuję opisu kompleksowej diagnostyki rozrządu w silniku V6 (VR6) AYL. Rok temu robiłem rozrząd - łańcuchy, napinacze, ślizgi. Znów pojawiają się błędy i słychać łańcuch na obrotach pomiędzy 1000 a 1900obr/min. Błędy to: 17748 17755 16399 Sprawdzałem vagiem na kanałach 208, 209, 210, 211. Wartości sugerują wyciągnięty łańcuch rozrządu. Tylko...
Raczej nie listwa powrotna paliwa ma większe ciśnienie niż komora głowicy uszkodzenie uszczelniacza skutkowało by dostawania ON do oleju. A te opiłki to pada tandem pompka i daje olej do paliwa? Gdyby opiłki pochodziły z pompy tandem zatrzymały by się na listwie zasilającej pompo wtryski a możliwe ze i zatkały by wlot paliwa do nich (micro dziurki)....
pisze 65535 Error module.....tak czytałem ze to może być wężyk albo czujnik ciśnienia atm. sprawdzałem na postoju grupę 010 i ciśnienie atm. jest ok około 1000, w czasie jazdy nie sprawdzałem. Oleju nic nie ubyło przez ostatni 1000km dlatego mnie dziwi to kopcenie, po dłuższym postoju, bo tak to nie kopci nic.
He He He.. Mija rok i ten sam problem... Było wszystko OK do puki nie przyszły mrozy. Problem się powtórzył i jestem niemal pewien wady pompy oleju- doszedł wyciek spod podstawy filtra oleju- zbyt wysokie ciśnienie i uszczelniacze zrobiły wypad. Do wymiany pompa, zrobię też prowadzenie i napinanie łańcucha, tak dla zasady, one też są regulowane ciśnieniem...
Nie trzeba stosować żadnej pompki. Pompa oleju w skrzyni biegów sama "zaciągnie" olej. ale czy zaciągnie jeżeli podam z siłą grawitacji świeży olej po zdemontowaniu chłodnicy oleju przecież na chłodnice olej wchodzi pod ciśnieniem które buduje pompa oleju w skrzyni
Nasunął mi się pomysł w związku z wypowiedzią darko_n - kiedyś miałem odwrotny problem w Sharanie - problemy z zapalaniem na gorącym silniku. Ponoć pompa była zużyta i podawała zbyt niskie ciśnienie. Mechanik aby oszczędzić mi kosztów naprawy (wymiany) odciął jeden z czujników - chyba temperatury silnika?? Przy zapalaniu komputer widzi zawsze zimny...
Wiem, że takich tematów było wiele ale proszę o cierpliwość... Sharan 96r. 2.0 benzyna. Gdy gorący to puchnie wąż co idzie do czujnika temperatury. Puchnie dość mocno nawet widać gołym okiem, że powiększa swą średnicę. Czy tak ma być czy jednak winna jest uszczelka pod głowicą?. Obserwuję sytuację od jakiegoś czasu i nie widać żadnych dodatkowych objawów...
Witam Panowie, mój problem polega na tym iż mam wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyczytałem że może być problem z uszczelką pod głowicą, jak to można sprawdzić czy uszczelka jest padnięta, wody w oleju nie ma, ze zbiorniczka też nie czuć spalinami, pompa wody nowa, termostat wymieniony, chłodnica sprawdzona, nowy zbiorniczek i sprawdzonych...
Czujnik oleju- czego? Ciśnienia? Poziomu? Kolory kabli podaj.
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny. No brawo. to ten element. Czujnik dwupinowy bimetaliczny, jak płyn osiągnie ponad 110 °C to następuje wyłączenie klimy ale nie wentylatorów, gdy się schłodzi to znowu klima się załączy automatycznie. Czujnik miał przerwę przez co układ "myślał"...
Pewnie było to już na forum ale pytam na szybko, czy jak w czujnik na podszybiu pod mech. wycieraczek wepnę "hebel" (wył/wł) co bym mógł to sobie wyłączyć (o ile piec będzie działał) bo nie zawsze na krótkich trasach zdążę dogrzać, a już trzeba gasić silnik, to zakłóci pracę całego zestawu? I jeszcze pytanie, jak się fachowo nazywa ten czujnik, bo ni...
Posiadam vw sharan 2.8 vr6 benzyna, rocznik 95. Otóż ostatnio zaczął dużo palić 16-17l. Ponadto na zimnym silniku nie można w ogóle dodać gazu bo zgaśnie i później trzeba kręcić z minutę żeby odpalił a jak już odpali to chodzi jakby na niektóre gary tylko(nierówno i rzuca silnikiem). I prawie nie ma mocy. jak się rozgrzeje to już jest całkiem ok(czyli...
Jeszcze wymienić sprężarkę. Prócz sprężarki jest tam jeszcze kilka miejsc gdzie czynnik lubi uciekać. Dodano po 1 Są specjalne dozowniki oleju, barwnika. Choćby taki oto http://allegro.pl/dozownik-oleju-i-barwn... Czytałeś opis aukcji? To nie jest urządzenie do podawania oleju pod ciśnieniem.
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu po raz pierwszy. Skłonił mnie do tego mój problem z samochodem. VW Sharan. Rok-1997 1.9 TDI 110 Samochód został przywieziony z berlina rok temu. Stan licznika 167 w 2007 roku miał.( sprawdzone w serwise) Robie ponad 100 tys.km w roku. Auto już w berlinie miało włączoną w obwód przed pompą wtryskową "tunning chip"...
Rozbierz sterownik , wymyj płyte bo będzie w oleju i wymień przewodzik gumowy w sterowniku od ciśnienia doładowania .
witam wszystkich mam podobny problem i nie mogę go zdiagnozować :cry: myk się zaczął od tego sharan 2003 tdi model silnika ASZ klima tronik dwu strefowy po kupnie nie dział klima rok przejeżdżony na nie nabitej klimie i nadeszła chwila ciepła i trzeba zrobić bo czarny lakier i czarne szyby taka afrykańska mućka pierwsze nabicie klimy sukces 3 dni z...
kontrolka żółta rok 2000 poza tym cały silnik był naprawiany w wakacje i wydawało mi sie że wszystko jest ok tak jak kolega pisze nie ma związku poziom z ciśnieniem oleju bo to dwie różne sprawy ale ok postaram się kupić i wymienić czujnik oleju może pomoże jak nie będę szukał dalej dziękuję za podpowiedzi
Jak wcześniej pisałem przyczyną szorowania czy mielenia jest luźny łańcuch napinacza pompy oleju.Ja u siebie wymieniłem napinacz wraz z łańcuszkiem i byłem szczęśliwy,że pomimo sporych kosztów problem mam z głowy.Szczęście trwało przez kilka tysięcy kilometrów i znowu te same szorowanie.A teraz o napinaczu.Jak mechanik zobaczył to się przeraził,kto...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
Rzekomo ASO BMW i samo BMW zabrania używania koncentratów UV do nieszczelności. VW nie ma ograniczeń. Osobiście wbijam do 12 bar, bo mam takie możliwości, w 99% wystarcza bo klima pracuje z ciśnieniem ok hp 8-12 a lp 1-3. Małe dziury wychodzą już ok 5 barów, duże słychać odrazu. Wymiana osuszacza to kwestia tylko roboczogodzin po których ustalasz koszty,...
Skoro pompa wys. ciśnienia ma wycieki oleju napędowego, to oczywiście, że to jest bardzo duży problem i takie objawy mogą występować. Sugeruję usunąć usterkę, zamontować pompę, odpalić autko i opisać następstwa. Niemniej jednak myślę, że po uszczelnieniu pompy (oczywiście z wiedzą) wszystko będzie ok. :)
Rozumiem, że czynnik z olejem jest uzupełniony w układzie? Sprawdź czujnik ciśnienia - o ile pamiętam to jest przy chłodnicy, może się zawiesił. Bez tego sygnału panel klimatronika nie pozwoli załączyć sprężarki - będzie myślał, że układ jest pusty
Prosze o radę Stoi sobie prędkościomierz,obrotomierz,wskaźnik paliwa i temperatura wody. Komputer OK-kilometry,temp. oleju,spalanie-ok A na dodatek ciągle miga kontrolka ciśnienia oleju. Myślę, że to przez kasowanie błędów programem diagnostycznym VW Tool i złączem OBD II. Pierwszy raz to robiłem i chyba coś pomieszałem.(reset inspekcji oleju) Czytałem...
Jeżeli to jest ten na podszybiu to u mnie działa jako czujnik otwarcia klapy ale tylko w momencie kiedy zadziała czujnik małego poziomu oleju (nie ciśnienia). Zapala się pomarańczowa lampka o uzupełnieniu oleju i dopóki nie otworzę maski nie zgaśnie. Kiedyś miałem ten wyłącznik uwalony i lampka cały czas się świeciła. W instrukcji ładnie opisane było...
Przy osobówkach bardzo sporadycznie coś robię. Jeśli buczy wspomaganie to w pierwszej kolejności sprawdź olej, czy się nie pieni lub nie ubywa. Jeśli się pieni to może zaciągać gdzieś powietrze. Następnie filtr oleju i naciąg paska jeśli napęd pompy na pasku. Potem pomiar ciśnienia oleju w układzie, może zawór ograniczenia ciśnienia przepuszcza zbyt...
Witam Turbo przestało dmuchać, ale się nie rozpadło nie bierze oleju nie dymi i słychać że kręci się wirnik. Samochód jeździ normalnie tylko jak bez turbo (na VAG zero ładownia ). Awaria wystąpiła około 140 km/h podczs wyprzedzania wystąpiło jakby przeładowanie które nie ustępuje po wyłączeniu. Kilka dni wcześniej rano na zimnym silniku po starcie przez...
Witam. Zgadzam się z sobala17. Wyciagaj sterownik. Jest tam taka gumowa rurka która idzie do czujnika ciśnienia (czujnik jest środku sterownika). Jeżeli pękła to na bank nawiało ci tam oleju i wody co z kolei powoduje takie różne dziwne błędy. Rureczkę wymieniasz przedmuchujesz układziki i jest OK. Ja dziś robiłem taką czynność no i pomogło. Nic ciężkiego....
czy można dobić gaz A skąd wiesz ile jego naprawdę jest w układzie? Prawidłowe ciśnienia NIE OZNACZAJĄ wcale, że czynnika chłodzącego w układzie jest wystarczająco... Układ będzie w ów czas działał, ale jego wydajność będzie pozostawiała wiele do życzenia..! Można "dobić", ale powinno się wymienić, tzn. odessać czynnik z układu i napełnić układ ponownie...
Ja mam problem z wskaźnikiem temperatury pokazuje minimalną wartość. Na dzień dobry mrugnie kontrolka ciśnienia oleju 2 razy i gaśnie. Połączenia sprawdzone od czujnika temperatury płynu jest ,okey oporność na pinach licznika zmieniają się w miarę nagrzewania silnika.Czyli okey. Gdzie szukać przyczyny tych kłopotów? Myślę że jest zimny lut gdzieś w...
SHARAN ALHAMBRA GALAXY Panowie Mam dosyć skomplikowany probrem ponieważ co warsztat to inna diagnoza. Otóż mój dizelek chodzi na trzech cylindrach na początku myślałem że to pompowtrysk padł i tak było ponieważ na komputerze wyszło że leje drugi i przelewa na trzeci wymieniłem na nowy lecz i tak chodzi na trzy gary. Pomiar ciśnienia sprężania link komputer...
ciśnienie oleju sharan czujnik ciśnienie oleju sharan oleju sharan
silnik przesuwu głowicy lasera połączenie szeregowy grzałka pralka whirlpool słabo wiruje
hisense pralka sterownik hulajnoga elektrycznase
Liczba magnesów na wirniku prądnicy z 12 cewkami Brak biegu wstecznego w skrzyni Multitronic Audi