Sprawdzałeś Turbo na ewentualne luzy ? Bo to wygląda Turbo które zorbilo papa albo spaliny nie trafiają do Turbo tylko gdzieś jest dziura.
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
Witam koledzy, może ktoś miał tak samo - turbo sprawne, a wali wszystkie spaliny przez odmę i brak reakcji na gaz 2.0 TDI BRT
Witam. Dziś dostałem sie do tej skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami i znalazłem przekaźnik od webasta jest na nim 11.1 v, na kostce 8-mio pinowej też jest 11.1v. Znalazłem także bezpiecznik od wobasto na którym jest 12,2 V.Zrobiłem takiego trika że pociągłem na krótko to 12,2V z bezpiecznika na przekaźnik(+) i webasto chodziło prawidłowo :D:D...
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Witam wszystkich sprawę udało się rozwiązać okazało się że srube od zderzaka ktoś za mocno wykręcił i griszka byla zle wyregulowana. Turbo się dusiło czyli klapki sie zamykały i nie pozwalały na wydobycie sie spalin po dodaniu gazu gruszka nie miała sily popchnąć do góry gdyż ciśnienie spalin próbowało sie wydostac i tworzylo za duze ciśnienie spaliny...
Efekt jak w tytule. Padły wycieraczki przód, przełacznik wycieraczek obojętnie w jakiej jest pozycji uruchamia tylko tylną wycieraczke, spriskiwacz nie dziala. Wymienilem przelacznik pod kierownica - bez zmian. Po odlaczeniu zasilania od silniczka spryskiwaczy, pojawil sie dziwny efekt, wycieraczki przod dzialaja ale tylko gdy przelacznikiem wybieramy...
A wylotowa to jaka jest według ciebie???? Wylotowa czyli ta przez która przechodzą spaliny
Z tego co napisałeś to najprawdopodobniej masz uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego (nie utrzymuje ciśnienia), albo spaliny w układzie chłodzenia.
Jesli chcesz sprawdzic czy to uszczelka pod glowica mozesz kupic specjalny test. pobiera sie troche plynu ze zbiorniczka i miesza z tym testem. Dokladnie niewiem na jakiej zasadzie to dziala , ale chodzi o spaliny w plynie.
W sumie nie wiem, musisz przemyśleć jak często i jak długo chcesz to używać, czy ten akumulator wytrzyma, czy spaliny z piecyka nie dostaną się do wnętrza itd. Samo podłączenie jest banalne, gotowych modułów raczej nie ma bo nikt nie przewidział takiego zastosowania. Dla sprawdzenia odłącz zegarek i połącz piny 2 i 5 - powinno włączyć się ogrzewanie....
trzeba rozebrać turbine i wyczyścić z nagaru łopatki kierujące spaliny i wszystko wróci do normy .Sprawdz przed rozmontowaniem siłownik pneumatyczny czy jest sprawny , jeżeli jest ok to na zapalonym silniku na wolnych obrotach siłownik ma byc wciągnięty na max .Zciągaj wężyk na zapalonym silniku to zobaczysz jaki jest ruch łopatek
EGR był sprawdzany pobieżnie gdyż podczas przekręcenia kluczyka na zapłon klapka gasząca nie rusza się lecz dopiero podczas gaszenia silnika. na zawór odcinający spaliny tez nie zwracałem uwagi. jedynie patrzyłem na otwarcie procentowe na kompie Dodano po 3 a masz odblokowanego egr czy już zaślepiony?
Po rozgrzaniu puszcza dym, dzieje się to wtedy, kiedy np. stanę w korku, pochodzi chwilę na wolnych obrotach i podczas ruszania puści dym. Spaliny mają kolor biały i czuć je olejem. Jaka może być przyczyna? Edytowałem, nie pisz z caps lock!
Nie jestem pewny ale z tyłu w okolicy lewego koła z tyłu pojazdu pod spodem znajduje się coś w rodzaju webasto i ono podgrzewa układ chłodzenia. Sprawdź czy jest, a jeśli jest to sprawdź czy jest dobra świeca żarowa tam się znajdująca, i czy dochodzi zasilane. Opis podobnego problemu masz na stronie Z tego urządzenia wychodzi cienka rurka odprowadzająca...
Testowałem turbinę czy wszystko ok i nie wchodzi w tryb awaryjny. Silnikiem nie trzęsie . Ciekawi mnie skąd ten dym przy prze gazowaniu, moc niby jest a jak silnik ostygnie i bez przekraczania wyższych obrotów pracuje pięknie spaliny śmierdzą jak by się prawie fura paliła. Może turbina puszczać olej przy wyższych obrotach? Zupełnie nie wiem od czego...
No dobrze moze i od d*py strony ale wogóle się zabrałem. Poradź mi tylko jeszcze jak ma być przy ustawiony wstępnie ten zawór upustowy sterowany gruchą. Jak rozebrałem turbo to był ustawiony tak dziwnie czyli ani zamknięty, ani otwarty, uchylony, tak że spaliny może nie w całości ale mogły przez niego przepływać a grucha jak piszesz może go tylko zamknąć...
Witam! Otwarłem turbinę od strony wydechu, nasikałem kilka razy WD40 i próbowałem rozruszać ale jest bez zmian. Palcami da się obrócić ale spaliny tego nie poruszą. Będę jeszcze próbować posikać od strony sprężarki ale do osi się za bardzo nie dostanę. Sztomel miał rację , to nie nagar na turbinie , tylko zapieczona oś. Niesmak jednak mam bo co by tu...
Jest do tego przyrządzik-popytaj w warsztatach-sprawdzenie na obecność spalin w układzie chłodzenia.
a nie jest czasem tak, że egr Ci zasyfił silnik spalinami?
Tester o który pytasz działa na 3 molowym roztworze wodnym błękitu bromotymolowego, który daje reakcję barwną na obecność CO2. Zmienia się kolor indykatora w zbiorniczku z niebieskiego na zielony w diesli i z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym (jeżeli są przedmuchy) taki sam test można przeprowadzić analizatorem spalin zbliżając sondę do zbiorniczka...
Odcięty dopływ spalin do ssącego, a nie powietrza. Od tego jest klapa gasząca.
Witam.Orientuje sie ktos,jakie prawidlowe wartosci czasu wtrysku sa dla silnika 2,0 8v 85KW w VW Sharan,bo u mnie na wolnych obrotach nie schodzi ponizej 4,5ms.A w momencie gwaltownego otwarcia przepustnicy czas wtrysku na maksa osiaga tylko 18ms a chyba powinien wiecej,i z tad pewnie brak mocy i dlawienie silnika podczas dodawania gazu,a na wolnych...
Przestawiasz jedynie nastawy kiedy silnik jest zimny i nie czyta parametrów spalin tylko pracuje w trybie domyślnych nastaw sterownika. Gdy się nagrzeje dopasowuje obroty do odczytu czujnika spalin. Musiałbyś chyba zmienić mieszankę inaczej mówiąc mapę silnika ewentualnie pokręcić pompą ale to nie takie proste.
Witam! Zamykam temat i dziekuję wszystkim za pomoc, głównym winowajcą okazała się turbina a raczej zapieczenie ruchomych kierownic spalin. W najbliższym czasie wymontuję ją z auta i spróbuję naprawić. Pozdrawiam, Gienek.
Badałeś płyn chłodniczy na obecność spalin? W zbiorniku wyrównawczym zmienia się w małym zakresie poziom na zimnym/ciepłym silniku? Może zatkany jest wężyk od zbiornika.
Oczywiście , jest to normalne .Sprężarka jest napędzana spalinami i im bardziej wciśnięty gaz tym wyższe ma obroty . Przy puszczeniu gazu spreżarka wytraca obroty .
Brak wskazań przepływki (lub nieprawidłowe) =brak paliwa= brak spalin =brak doładowania =brak mocy Więc testy pod obciążeniem z logami i będzie widać.
Rozebrać elementy dolotu powietrza, recyrkulacji spalin, wyczyścić , sprawdzić szczelność podciśnień. Potem do wykonania logi. Zanieczyszczenia nagarem i klinowanie mechanicznych elementów są częstą przyczyną zakłóceń
witam .................ja bym sprawdzil jeszcze wydech jesli jest katalizator moze jest zatkany i dlawi sie silnik spalinami ,jesli uda ci sie go odpalic posluchaj czy z rury wydechowej niewydobywa sie charekterystyczne syczenie....................pozdro...
mam przerwę w obwodzie elek. błąd P1440 potrzebny mi schemat elektr.
Nie sugerowałbym się od razu sprzęgłem.Trzeba sprawdzić czy pali na wszystkie cylindry.Najprościej to wykrecic świece żarowe powinny tak samo wygladać,jesli któras jest bardziej zanieczyszczona,tłusta to nie pali równo na ten cylinder.a przyczyn moze być kilka-awaria wtryskiwacza,zerwany klin w kole napędu wałka rzozrządu,lużne przewody,przebita uszczelka...
Jak wsadzisz przepływkę która zaniża to zaraz będzie post że auto nie ma mocy. Jest dobrze, przepływkę zostaw w spokoju pokazuje ci 550 (choć to trochę dużo) bo nie dostaje spalin z EGR'u, napraw EGR i będzie pokazywać 290. Logi robiłeś z filtrem powietrza czy bez?
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019... Czesc Mam pytanie czy masz moze taki schemat do 2.0...
witam mam problem z tymi zaworami cos mam namieszane ma ktos moze shemat jak to powinno isc????? Dodano po 8 opisze co sie dzieje z autem: czasami poprostu slabnie robie reset stacyjka i chodzi dalej wydaje mi sie ze to ten zawor tylko kiedys odpialem zawor n 75 a na komputerze pokazal zawor recyrkulacji spalin a wydawalo mi sie ze to jest od turbo...
Przerabiałem coś takiego w sharanie-wymiana silnika na silnik z małym przebiegiem(30 000) a pompowtryski zostały ze starego silnika.Identyczne objawy jak u kolegi.A na zimnym było gorzej.Po długich bojach wymieniłem pompki i wszystko wróciło do normy. A vag pokazywał wszystko ok.W parametrach tez.
osobiście brałbym najmocniejszy tylko żeby nie był na pompkach, np. z powodu wycierającego się wałak Akurat nowy wałek to drogi nie jest, a 1,9tdi aż do końca produkcji w 2009 wychodził bez dpf co w świetle tego co się zapowiada tzn kontroli spalin jest dużym plusem. Jak coś wybierzesz to zwróć uwagę na przebieg - w sprowadzanych to co widzisz na liczniku...
Czemu zabrał mi jeszcze raz cały olej jak zalałem go po tym jak zabrał cały. Mechanicy mówili, że turbo włącza się po przekroczeniu jakieś granicy obrotów?? Proszę o wyrozumiałość ale jestem od niedawna użytkownikiem Sharana To sloganowe określenie. Przy niskich obrotach silnika ilość spalin jest tak mała że turbo nie jest w stanie zapewnic odpowiedniej...
Więc tak: -wymiana 109 nie dała żadnych rezultatów a dodatkowo centralny przestał działać po wymianie w/w przekaźnika. Błędy to: -18025 świece żarowe/odwód wskaźnika podgrzewania-rozwarcie/zwarcie do masy -17849 obwód zaworu recyrkulacji spalin -rozwarcie/zwarcie do masy -1194 przekaźnik zgrubnej regulacji ogrzewania J360 -16706 obwód wejścia prędkości...
Witam Prośba o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego zachowanie dogrzewacza Eberspächer w autku Sharan 2003 TDI 1.9. Szukałem w wielu wątkach na wielu forach i nie znalazłem wyjaśnienia. Może ktoś coś podpowie: Objawy: - Pod dłuższym postoju pod chmurką (np. 0 stopni) dogrzewacz zawsze się uruchamia co się objawia miłym cykaniem i buczeniem :) - Zwykle jednak...
Witam. Nie działa ogrzewanie. Przewody do nagrzewnicy zimne. W parametrach temperatura nagrzewnicy 12°, silnik 90°. Nie działała dodatkowa pompka elektryczna, naprawiłem, bez zmian. Nie działa dogrzewalnik, postanowiłem wyeliminować go całkiem razem z tylną nagrzewnicą, zaślepiłem przewody, dalej zimno. Nie wiem dlaczego, ale płyn zanim pójdzie na nagrzewnicę...
Witam. Jeżeli nie ten dział to proszę o przeniesienie tematu. Mam problem z VW Sharan 1.8T 150km AWC. Po błędzie EGR i i czujnika G62 zapaliła się kontrolka https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/neT... Błąd EGR i czujnika G62. Więc czyszczenie EGR i wymiana czujnika G62...
Wiem ze temat stary ale moze sie przyda komus, mialem podobnie, to cisnienie spalin otwieralo zawory, objaw wystepuje w autach z turbina ze zmienna geometria lopatek, z zasady jej dzialania lopatki maja sie domykac zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie spalin przy niskich obrotach poto by napedzic wirnik turbiny. Z roznych przyczyn np. zly montaz pierscienia...
Witam już nie raz rozbierałem ten piecyk gdy nabyłem swojego szatana w tym roku nie działał tj. uszkodzone przewody za wtyczka w kierunku piecyka , nie do końca sprawna świeca dymił po chwili się wyłączał . Założyłem nowa świece działa ale właśnie zaczęło wyciekać paliwo z piecyka na wyjściu na tłumik . Piecyk rozkręciłem aby zobaczyć wszystkie podzespoły...
Witam. By nie dublować tematów piszę w tym poście. VW Sharana1.8t 150km r. 2003 AWC Zestaw założony tzn. Stag 4 qbox basic i 4 pojedyncze wtryski AC W03 , Reduktor-KME Silver , zbiornik 56l , wlew pod klapką. Takie info-45l gazu i przejechane 420km. Jazda mieszana , miasto trasa. Teraz problem Przejechane 1030km ale po około 700km zaświeciła się kontrolka...
to i ja dodam swoje kilka groszy, mam D5WZ w VW sharan 97 rok, wymienilem caly komplet ( piecyk + pompka ), na stole chodzi jak szalone po wsadzeniu do samochodu rozpedza sie 2 razy i koniec, nie ma zjawiska jak wyzej tz. dymienie, poprostu tak jakby probowalo ruszyc i moze rusza ale tylko na chwilke, po podpieciu do VAGA wyskakuje blad 1409Przerwanie...
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
Ostatnio pojawiły mi się błędy silnika, skutkujące tym, że auto nie chce zapalić. Ale po odczekaniu czasami 2 minut, a czasami 40 min. odpala. I tutaj jest problem - bo zanim dociągnę go do serwisu jakiegokolwiek, to auto już pali i błędy (poza jednym znikają) VAG zwraca następujące błedy: 1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30 przerwa lub zwarcie do masy...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
spaliny sharan śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers
domofony breloki świecić kontrolka światła hamować częstotliwości podziału
lutownica parkside interfejs diagnostyczny
Jak sprawdzić czujniki Halla we wkrętarce? Czyszczenie głowicy drukarki: czy woda z płynem do naczyń to dobry pomysł?