Między głowicę a cylinder daje się TYLKO podkładki takie jakie mają być. Silikon zostanie wydmuchany w czasie pracy silnika. Silikonem możesz "sklejać" kartery ale nie miejsca gdzie masz ciśnienie (karter-cylinder-głowica).
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
Jutro Panowie rozbiorę i przepatrzę pod aspektami jakimi opisujecie :). Ale stawiałbym na silikon gdyż po ściśnięciu głowicy do korpusu silikon wyszedł na boki od zewnątrz to pewnie do wewnątrz też.
Czyli próbować to wydłubywać na około i zdjąć całość ? Lekko próbowałem to dalej się trzyma a samej głowicy ze środka nie wyciągnę iż jej średnica jest większa od otworu wcześniej. Tak jakby tę głowicę należało wymieniać "od tyłu".
witam mam takie obicia przy zaworach , ma ktoś pomysł od czego to jest ? i dodatkowe pytanie, wpadł mi kawałek sylikonu uszczelniającego 4 mm do głowicy, trzeba go wyciągać ?
Tu jest opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic69... Piasty podważasz dwoma śrubokrętami; od strony biernej schodzi ciężko, bo głowica piasty jest wklejona silikonem.
Zamykam, za ten silikon pod głowicą.
Zanim rozbierzesz głowicę sprawdź "organoleptycznie" szczelność układu chłodzenia. U mnie identyczne objawy dawał malutki wyciek z trójnika. Po zaklejeniu silikonem wysokotemperaturowym problem znikł. passat
Pod śrubami są uszczelki gumowe z metalowymi kapturkami, trzeba je zdjąć, odtłuścić i złożyć na silikonie, 15 minut roboty
Dodatkowo dałem silikon pod głowicę Tak sie raczej nie robi.
Zmień doradcę. Co tym papierkiem chcesz wyprostować? Silikon pod głowicę?
(at)ElektrodaBot Co śądzisz o tzw "hermetic" to było i jest lepsze jak te współczesne silikony, silnik był przeznaczony do składania bez uszczelek , usczelka / głowica cylinder musiała być.
A ile się popychacze mają napełniać 10 min 20 min czy może 5 godzin?Jak dla mnie to chore.Przecież jak założył prawidłową uszczelkę i nie zapchał silikonem lub czymś innym kanału na głowicę i obudowę wałka to nie ma nic do zepsucia.No co?Prędzej to mógł mieć problem z niedomykaniem zaworów.
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
Norbas78 może u Ciebie są problemy z zasilaniem głowicy szczególnie gdy drukarka ma już kilka lat, wtedy być może pomógłby kondensator 470 µF tak jak już pisali wyżej. U mnie przyczyną jak domniemam są zaschnięte dysze głowicy więc tusz się wylewa i powoduje przebicia na głowicy i F4, ale u mnie strona testowa druku wychodzi kiepsko, więc to tylko...
No to jak ruszysz głową to schemat nie potrzebny, kropka na kole zębatym na wale ma być na dole - wał oczywiście blokujesz jeśli dobrze pamiętam wejście na blokadę jest pod rozrusznikiem. A wałki to już na blokadzie i gotowe. Tylko kapę dobrze wyczyść i dobrego silikonu użyj, dobrze uszczelnij na łączeniu głowicy z blokiem, a gdybyś uszczelniacz chciał...
Cześć. Ubywa mi olej w silniku 2.0 F4R. Zaglądając pod plastikowe kolektory dolotowe widzę świeży olej na aluminiowej części dolotu, tam zrobiła się jakby wanienka a olej świeżutki leży dość grubo. Pytanie do tych co z tym walczyli - z czego tam najczęściej cieknie bo to widac powszechna usterka jak czytam. Odma, uszczelniacze gumowe czy też puścił...
Fridex to wadliwy żrący płyn stosowany fabrycznie przez Skodę w pierwszych latach produkcji Favorit, robił właśnie takie spustoszenia z głowicą, uszczelką i kadłubem. Później zastąpiony został płynem Frostox. Przyłóż nową uszczelkę do głowicy, jeśli zakuwki oraz pasek silikonu mają styk z litym zabielonym aluminium i nie ma na ich linii w.w. wżerów...
Odwrotnie założony tłok może spowodować pęknięcie pierścieni i zatarcie silnika. Jeśli silikon pod głowica źle uszczelnia to może nie być kompresji, podobnie jeśli pierścienie sa zużyte.Spróbuj odczepić przewód ze świecy i pociągnąć starterem, potem wykręć świece i zobacz czy mokra jest. Jeśli nie to wina gaźnika bo paliwo nie dopływa, jeśli tak to...
Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc. Tam idzie...
Wymieniłem oringi nr 61 i 60 wymieniłem też 4szt oringów w zaworze baypass. Wszystkie oringi posmarowałem leciutko cx80 silikon z atestem do produktów spożywczych .Głowica na znak S .i też zrobiłem regenerację wymuszoną.Nic nie cieknie wszystko działa jak należy Dzięki za pomoc.
Zapewne cieknie ci pod kolektorem wydechowym, nad filtrem oleju, czyli z kanału smarnego , w którym jest ciśnienie oleju. tego nie da się uszczelnić silikonem.
Szlifierz powiedział że to akurat nic nie przeszkadza, a tak na zdrowy rozsądek co by silikon w tym miejscu przeszkadzał? Tam są tylko kanały wodne, a ja myślałem żeby tam nałożyć silikon na głowicy tylko w te wżery (tak jak by wypełnić je) dać temu wszystkiemu zastygnąć, i dopiero przykręcić głowicę, na nowej uszczelce itd itd. Chodzi mi tylko o to...
W tych ciągnikach to dość częsty przypadek, jeśli ciągnik od dawna nie był ruszany to nic z tym już nie zrobisz i zostaje tylko zdjęcie głowicy. Przy ponownym montażu polecam obwód uszczelki posmarować jakimś silikonem. Plus taki że zdjęcie w tym ciągniku głowicy to 30 minut roboty. ;)
Sznur do uszczelniania np drzwi w piecach w połączeniu z silikonem.
Dobry klej nie puści, problem by puścił, potrzebny palnik.Nie chcę dobijać niepotrzebnie punktów więc trzeba przewdywać i nie raz silikon wystarczy.
musisz wymienić uszczelkę pod pokrywą głowicy (tylko bez silikonu!!!)
Kolega lubi czerwony silikon?
Jeżeli tu zachwala się czerwony silikon to pozostaje tylko parsknąć. O matko. Nic tu się nie zachwala. O silikonie tylko wspomniałem. Radzę na klej do metalu. Też nie lubię silikonu i jak jego resztki pływają w oleju albo przylepiają się do filtra pompy oleju. Nikt mu nie każe głowicy montować na silikon (czy pastę Dirco), tylko lekki ubytek (wżer...
Witam. Proszę: http://www.sklepaqua.pl/?633,pl_glowica-... Jak poszukasz dobrze to tu na forum z 1-3 lata temu był ruszany podobny temat. Pytanie co się stało głowicy? Bo ja wzorem opisów z tamtego tematu swoje "naprawiłem" Ciężko to chodziło, trzeba było rozebrać, poczyścić i lekko nasmarować silikonem. Pozdrawiam....
Ten post to tylko dla zamknięcia tematu i jakby się jeszcze to mogło do czegoś przydać. Telewizor już utylizowany - mam nowy LCD Wracając do tematu: próbowałem jeszcze sprawdzić podstawkę kineskopu i to był gwóźć do trumny tego tv, ponieważ podstawka była przyklejona na silikon do głowicy kineskopu (może w fabryce, może wcześniej w serwisie na naprawie...
Chlodnica jest z Ursusa 330 więc chyba okej? Dodano po 19 A jeszcze jedna sprawa, uszczelkę pod głowicą montować na silikon czy na sucho?
Sprubój silikonem
Silikonem - a co to da? Głowica i tak już jest ekranowana. Prędzej bym próbował wsadzić między karty jakąś dwustronnie izolowaną folie aluminiową i podłączyć do GND.
Nie wiadomo co z tą głowicą nikt nie widział nikt nie powie ,żeby gołym okiem zobaczyć pęknięcia to gość ma rentgen albo wali w h.A jeżeli już widać faktycznie pęknięcia zależy oczywiście gdzie idzie zrobić to, są niby magicy co to spawają i to trzyma ale mówię zależy gdzie pęknięta ,nie wiem ile za to biorą ceny są zróżnicowane. Jeżeli chodzi o samą...
Skolei ja mam takie pytanko: Czy uszczelkę głowicy muszę kupić gdzieś oryginalną, czy może od jakiegoś motoru podpasi? Zrobiłem niedawno z jakiegoś specjalnego silikonu, ale i tak poszła.
miałem przypadek przecieku to użyłem silikonu samochodowego do uszczelek pod głowicę , mija w tej chwili ok 5 lat i nie cieknie. Kleiłem od zewnętrznej strony. Pozdrawiam
cześć, rozumiem że podejrzewasz uszkodzenie któregoś z wtrysków? Kolektor ssący sprawdzony + założone nowe uszczeleczki na silikon przy głowicy. A o co chodzi z zaślepieniem otworu po odpowietrzeniu skrzyni korbowej? Przedmuchy są ale powiem szczerze że nawet jak przyprowadziłem to clio jako nówkę z salonu i z ciekawości sprawdziłem to też dmuchało...
Też miałem ten problem ,ale w innym samochodzie .To zależy z jakiego materiału jest zrobiona uszczelka [jakość materiału].Jeśli nic nie pomaga to odtłuścić wszystkie powierzchnie [uszczelka ,dekiel ,głowica]posmarować cieniutko silikonem [odporność pow.100 stopni] i zmontować.Odczekać aż wyschnie silikon i po problemie.
Dziękuje za wypowiedzi temat robi się jałowy więc go zamykam. Jednak po zauważonych nie dociągnięciach najprawdopodobniej po składaniu głowicy przez Pana Y jestem przekonany iż to jego wina ./Uszczelka podróba elementy klejone do głowicy na silikon itp.Pasek wyglądający na więcej niż 100km- napisy wytarte.Jakiś przekręt musiał nastąpić.
Witam! Mam problem zmieniłem silnik w alfie 146 bx 8v uzupełniłem płyny wszystko podpięte jak być powinno pali jeździ. Po tygodniu sprawdziłem olej chlapie glutami na korek a wiec woda w oleju na bagnecie jeszcze czysto. Silnik po zakupie i zdjęciu miski olejowej olej w porządku. Na chłodzony kolektor założyłem uszczelkę z teksonu (papier) i posmarowałem...
jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj. może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ? jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić silikonem...może nie wypcha... Głowica robiona kompleksowo w bardzo dobrym warsztacie więc odpada. Dodano po 1 silikonem...może nie wypcha... ?????...
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Może powinno się ją oddać do wyszlifowania, albo położyć nieco silikonu czerwonego... Kładłem go zamiast uszczelki pod głowicę w aucie i sprawował się bez zarzutu.
Normalnie wina sterowania sprężarki i jakoś to sobie próbujesz tłumaczyć bo twój diagnosta jest do niczego. Dlatego podsunę Ci pewną możliwość po wymianie głowicy sprężarki szukaj silikonu w układzie co pozatykał zawory.
Przeważnie wycieka na gwintach szpilek przy nakrętkach mocujących przewód wydechowy przy głowicy. Spróbuj odkręcić cztery nakrętki, odtłuścić posmarować silikonem wysokotemperaturowym i zakręcić nakrętki.
Musisz kupić nową uszczelkę. Nie zakładaj silikonu !
Panowie, doradzcie co kupić bo już szlak mnie trafia z tymi silikonkami. Zawsze kleiłem "zwykłym czerwonym" i było ok. Czym bym tego dekla nie chciał przykleić to zacznie się pocić. Już czyściełm go szczotką drucianą, odtłuszczałem, całowałem i prosiłem, silnik stał 12 godzin i zawsze to szlak trafi. Efekt jest taki że do głowicy silikon przyklei sie...
Wrzuć zdjęcie tego zadziora to coś wymyślimy, bo ten silikon nie zda egzminu.
Pytanie mam podczas zakladania uszczelki pod glowice mam ja posmarowac smarem grafitowym czy zostawic ja na sucho w sklepie mi powiedziano ze mozna na sucho bez smarowania juz nie wiem zglupialem :/ Tylko na sucho,żadnych wynalazków na uszczelce masz czerwony pasek,który jest jakby silikonem,tak więc pod zadnym pozorem nie smaruj tej uszczelki niczym,pamiętaj...
simering na wałku ssącym albo KZFR. To nadal ten sam wałek i ten sam uszczelniacz. zmianie uszczelki dekla Jeśli chodzi o pokrywę głowicy to tam nie ma uszczelki. Chyba nie tam szukacie. Niech mechanik zdejmie tą aluminiową pokrywę rozrządu, i wkręci szpilki które są w głowicy na silikon, te szpilki do których przykręcona jest obudowa.
Narazie oddałem do znajomego mechanika po uszczelka pod głowicą puszczała mi ciśnienie do układu chłodzenia i jak gość rozebrał głowice to mówił że połączenie kolektor-głowica było na jakimś silikonie, jak to poskłada i da nowe uszczelki to zobaczymy co będzie dalej.
Mam nadzieję, że to będzie wszystko chodzić:). Czekam właśnie na zawory, tylko to udało się dostać, uszczelkę pod głowicą będę musiał założyć starą ( gdyż tez nigdzie nie można dostać) ta używana uszczelka nie wygląda tak źle aby ja ponownie zamontować. Pytanie jakimi momentami dokręcić głowicę? ( mam wychylny klucz dynamometryczny Yato, przy odkręcaniu...
Witam uszczelki pod głowicą nie osadza się na żadne silikony czy kleje dzisiejsze uszczelki już mają nałożone po brzegach i to wystarczy, sprawdzić dokładnie blok głowice może planowanie nie było wcale robione tylko tobie było powiedziane że było.
ale która lepsza bo np. aluminiową można jeszcze raz użyć a tą z tworzywa jak dasz silikon to się rozwali :D
Głowica jest pęknięta ;/ I tu teraz pytanie czy opłaca się naprawiać. Głowica na szrocie ok 70 zł Uszczelka pod głowicę 40zł planowanie głowicy 50 zł silikony kleje olej itp 50zł robota 150zł lub ryzykować samemu Czy lepiej dołożyć 1000zł i kupić Daewoo tico które pali 3 litry mniej co w ciągu 2 miesięcy przejeżdżając 100km dziennie zwróci mi się już...
Aby zdjąć podstawę zmywarki wpierw trzeba odkręcić śruby z tyłu zmywarki mocujące podstawę (miskę) położyć, odkręcić śruby z przodu zdjąć sprężyny naciągu drzwi. Opisz lub zrób zdjęcie kabli na pompie wypnij po prawej stronie pompy na obręczy jest zatrzask, naciśnij go wkrętakiem i przekręć pompę w prawo po tym zabiegu powinna wyjść. zablokuj wirnik...
Dokładnie tak zrobił i dokładnie to zamierzam, rozumiem usterkę auta tydzień czy kilka dni po zakupie, ale jeżeli sprzedaje się uszkodzone auto z premedytacją jako sprawne to już jest nie do końca ok. Głowica pęknięta w 7 miejscach (tylko widocznie, reszty nawet nie sprawdzałem)... wszędzie narzygane silikonu wysokotemperaturowego, dwie szpilki od głowicy...
To jest zdjęcie przedstawiające głowicę przed wymontowaniem kondsatorów 20pF. Postaram się ustawić dolna wartość częstotliwości na cewce heterodyny i zabezpieczyć rdzeń płynnym silikonem z pistoletu termicznego.
Kawasaki EL 250, szpara pomiędzy cylindrami. Tuleje cylindrowe choćby obróciło, a motor przegrzewa się i znika płyn + wszędzie pełno silikonu. Wie ktoś coś o tym i czy dużo silikonu to naprawi To jest luz montażowy tulei i nie powinno to przeszkadzać, bo uszczelka głowicy to powinna uszczelnić.
Jak masz zdolnosci manualne i potrafisz obsługiwać kluczem 12, ropownica i silikonem to dasz rade
No ja wiem o tym ale wiesz w Anglii jestem i to też wiąże sie z demontażem a tak to pekniecie lekko zalal bym klejem a od dołu dał silikon żeby mi nie złapało do głowicy i dolną śrubą docisnął. Myślałem o takim kleju Araldite Rapid Steel
Wczoraj wyciągnąłem pokrywę głowicy, jest ona zarówno osłoną klawiatury oraz kolektorem ssącym zarazem, na kolektorach dolotowych były ślady oleju i uszczelka też była mokra, wyczyściłem i wkleiłem ja na silikon. A czasami czy jest tam na pewno szczelnie. Być może nie ma jednak szczelności i silnik zaciąga olej i nim się "żywi" i dlatego ma takie obroty,...
Może po prostu ktoś splanował blok w miejscu tej głowicy za mocno i jest głowica za nisko. Mozę spróbuje dać inną uszczelkę pod głowicę, teraz mam założoną 1,75 mm grubości. Widze na necie, że jest taka co ma 1,90 mm grubości ze silikonem i stalowym pierścieniem, co Ty na to pomoze? A może tam siedzi smerf i wali młotkiem? Rozbierz to się dowiesz co...
w kolejności wskazanej na instrukcji dołączonej do uszczelki i kluczem dynamometrycznym też w/g zaleceń Dodano po 4 Ta uszczelka Reintz jak również Elring mają wytłoczone rowki wokół kanałów i tulei, może się je wypełnia jakąś płynną uszczelką, silikonem?
Włączę sie do dyskusji. Co prawda upłyneło trochę czasu, ale moze ta informacja przyda sie komuś. Z miesiac temu miałem podobny przypadek. Po czasie brak sygnału . Przelutowanie głowicy Hot-em i dołozenie wiekszego radiatora na scalak pomogło. Teraz podobna sprawa. Po podgrzaniu głowicy opalarka sygnal zanika. Podejrzewam, że głowna przyczyna jest odklejenie...
A czy ewentualnie spróbować osadzić głowice na silikonie? Nie widzę pęknięcia, ale niewykluczone, że jest tak jak piszesz. Dodano po 1 Udało mi się rozkręcić to jeszcze bardziej. Poniżej są 2 grube uszczelki, które uszczelniają przestrzeń którędy woda z głowicy trafia do wylewki. I teraz pytanie czy ich wymiana pomoże? I czy w ogóle znajdę takie uszczelki?
Duże znaczenie mają nakrętki i raczej polecany jest dobry klej a nie silikon. Możliwe także pęknięcie cylindra.
(at)398216 Usunięty Już nawet 2 głowicę wstawiłem, ustawienie raczej ok. A z tym silikonem to faktycznie dobry pomysł, ale czy on nie będzie za twardy?
Po pierwsze, łańcucha nie sprawdza się na porównanie ze starym, tylko określa się stopień wyciągnięcia poprzez pomiar odległości pomiędzy sworzniami na odległości 10 ogniw. Jeżeli łańcuch ma podziałkę 1/2 cala to nominalna odległość wynosi 127 mm. Wyciągnięcie na poziomie 1–2 % to mniej więcej 128–130 mm. Po drugie, jeżeli głowica była splanowana przy...
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Tak zrobiłem to radio z podobnym problemem, radio zle odbierało migało AF/REG nie dało się wyłączyć- diagnoza, uszkodzona głowica na LA17000, wymiana nie pomogła. Po długiej analizie zimne luty na mostkach rezystorowych opis (102 ) chyba 6 sztuk po prawej stronie procesora, luty pod silikonem po przelutowaniu radio OK.
Silikonu bym nie polecał, ja kiedyś kleiłem wszelakie uszczelki w Komarze Hermetykiem.
Panowie przy ciśnieniu rzędu 16 Mpa jakoś słabo to widzę żeby silikon cokolwiek blokował. Miałem ostatnio przypadek w głowicy ścinkowej harvestera, gdzie kawałek uszkodzonego oringu zablokował suwak rozdzielacza. Ciśnienie w tej głowicy wynosi 300 bar, przy przepływie 280 l/min. Jeżeli autor pisze, że w skrzni są kawałki silikonu to jest bardzo prawdopodobne,...
Kolega Wopor sieje ten sam defetyzm w kilku różnych wątkach. To że diesel siwo kopci, to wcale nie musi być woda, tylko źle ustawiony kat wtrysku, bądź zużyte wtryskiwacze. Nie ma czegoś takiego jak mikropęknięcie - głowica albo jest pęknięta, albo nie jest, test szczelności płaszcza wodnego przy nagrzaniu do temperatury roboczej prawdę powie. A na...
Czyli trzeba ten wąż wyjąć, oczyścić i wsadzić na silikonie? Nie lepiej np na poxipolu?
Bartek ma rację ,trzeba demontować ,proponuję (po demontażu) sprawdzić płaszczyzny zarówno obudowy walka jak i górnej części głowicy potem złożyć to na jakiś dobry uszczelniacz w ostateczności dobrej jakości silikon (ja u siebie kiedyś składałem na jakiś uszczelniacz wurtha) i było git.
Dzień dobry. Jestem tu nowy i potrzebuję pomocy. Już od kilku dni walczę z agregatem prądotwórczym z silnikiem Honda GC160. Silnik delikatnie falował na obrotach więc zrobiłem mu serwis olejowy, nowa świeca, filtry paliwa i powietrza, czyszczenie gaźnika. Po odpaleniu wszystko było ok silnik pracował poprawnie. Kolejnego dnia zaraz po odpaleniu strasznie...
Kolego są specjalne środki (w aerozolu) do "usuwania resztek uszczelnień". Można je nabyć w specjalistycznych sklepach. Pryskasz na głowicę czy blok silnika i "samo" praktycznie schodzi! Pozdrawiam!
prawdopodobnie jest zimny lut na termistorzew głowicy drukującej ,musisz rozebrac głowice tylk uwazaj zeby ci sie nie rozsypały igłu ,nie zdejmuj tego czarnego noska e którym są igły tylko delikatnie zdejmnij radiarorek osłaniający całą głowice . Pomiedzy radiatorem a płytką elektroniki głowicy jest biały silikon nie wiem czy odejdzie razem z radiatorem...
Może jednak będzie trzymać na tym silikonie? Będzie. Do czasu kiedy połączenie puści i gwałtownie wycieknie Ci płyn chłodniczy, np. podczas jazdy w trasie. Nie zdążysz nawet zjechać na pobocze, a już będziesz miał uszczelkę pod głowicą do wymiany. Ale jak 70 zł to za drogo, to może uszczelkę wymienią Ci za 20 zł...
Fakt rowek na górny oring nie wygląda dobrze, trzeba go dokładnie oczyścić i myślę, że sprawę załatwi czerwony silikon do 300stopni, wypełnię rowek i myślę, że będzie git, a co do górnego pęknięcia pod głowicą, to uszczelka plus jakiś wypełniacz też zrobi robotę, chyba że się mylę. Silnik przecież nie grzeje się więcej jak 100 stopni, jedynie naprężenia...
Może zamocuję go pod dolną rurą ramy? Nie wiem jeszcze jak. Mam głowicę bez ucha ale za małe pieniądze można kupić taką z uchem... Na silikon nie zamierzam składać. Nienawidzę tego syfu wszędzie w środku i na zewnątrz, poza tym, tak jak piszesz, nie jest to odporne na benzynę i olej. Mam pastę uszczelniającą z loctite. Masz na myśli sprzęgło odśrodkowe...
Więc jeśli smar to zastanawiam się nad UNIPAK SILIKON armatura sanitarna GLIDEX I co nim posmarujesz? sprawdzałem uszczelki są w głowicy na miejscu, nic nie wpadło wyczyściłem także w bateri pod głowicę przed zmianą itd. A samą głowicę też sprawdziłeś?
Po zdjęciu kolektora dolotowego i próbie odpalenia, samochód pięknie ział ogniem z dolotu. Rozrząd był przestawiony o 45 stopni, kompresja zerowa, a na kole wału korbowego były wkręcone resztki paska osprzętu. Prawdopodobnie grzybki zaworów pogięte, powierzchnie wałków mają 4-8mm wżery, wałki chodziły na sucho. Zamiast uszczelek, silikon. O ile panewki...
Silikon nie klei to dziadostwo. Za 15 zeta kupisz dwuskładnikowy klej do metali, zrób łatkę z blaszki, zanituj lub przykręć na kleju. Partyzantka ale działa. Diesel taki jak w 30-ce nie może ciągnąć lewego powietrza. Lewe powietrze to takie które zaburza pracę silnika na przykład w benzynowym pomiędzy głowicą a gaźnikiem bo zmienia skład mieszanki lub...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
https://obrazki.elektroda.pl/7662805100_... Odkręć tą rurkę i wtedy działaj. Może ktoś złożył na silikon zamiast na oring. Może jakiś domorosły inżynier celowo zaślepił. Chemie sobie odpuść. Idź w tym kierunku: https://obrazki.elektroda.pl/2800345200_... więc blokuje pewnie w okolicach uszczelki To byś musiał mieć...
A co tu chcesz kolego wiedzieć, ściągasz dekiel czy miskę myjesz odtłuszczasz obie krawędzie nowa uszczelka, na zgięciach nowej uszczelki ((trochę silikonu)) minimalnie, bo często cieknie dokręcasz z czuciem i gotowe.
Można i tak, a można inaczej. Zakładam, że przepatrzyłeś już wszystko, o czym pisaliśmy i usunąłeś usterki (a czy tak jest w rzeczywistości - to Ty wiesz). Spróbujmy się cofnąć w czasie. Czy na tym motorze już kiedykolwiek jeździłeś? Jeśli tak, to spróbuj sobie przypomnieć WSZYSTKO, co przy nim zrobiłeś od czasu ostatniej jazdy, do chwili, kiedy przestał...
Koło zamachowe to 1,5 kG litej stali, tylko że nie zrobiłem zdjęcia (koło o średnicy 15 cm i grubości 1 cm, przewiercone i skręcone z wałem za pomocą dwóch nakrętek). Zębatki wziąłem z LEGO Technic, przełożenie to oczywiście 2:1 bo inaczej być nie może. Popychacza na drugim zaworze nie ma, ponieważ podczas suwu ssania ciśnienie w cylindrze spada poniżej...
Uszczelniacz nie mógł spaść z trzonka by wpaść do miski bo to fizycznie niemożliwe.Jakiś "śpec"to robił i mu części po drodze powpadały. :D Co do silikonu to przy częstych naprawach góry silnika np przy skrobaniu go np z głowicy resztki wpadają do silnika.No i oczywiście spadają do miski.
Rozebrałem silnik na części pierwsze, wszystko rozkręciłem, wyczyściłem, złożyłem w całość, pod głowicą, miską olejową i przy kolektorze dolotowym zamiast uszczelek dałem silikon w tubce 'Tec... coś tam (pisało, że można tym tam uszczelnić), a zawory raczej dobrze ustawiłem...
W końcu się zebrałem i rozmontowałem tę głowicę. Mechanizm jest bardzo toporny, to i nie dziwne, że pracuje z oporem. Nasmarowałem gwint smarem Silikon+PTFE (taki akurat miałem) i chodzi lżej ale nie do końca jestem zadowolony. Myślę, że sukcesywnie będę wymieniał termostaty na jakieś lepsze. Poniżej fotki z demontażu: https://obrazki.elektroda.pl/8465278000_...
sprawdziłem jest chłodniczka oleju na tym samym wsporniku co filtr oleju, a co do uszczelki pod głowicą to obejrzałem dokładnie i chyba uszczelka była wymieniana ponieważ głowica jest cała sucha i czysta a pod pokrywą zaworów uszczelnione jest dodatkowo silikonem a ponadto w oleju nie ma śladu płynu i pod korkiem wlewu oleju też jest czyściutko i niestety...
Oczywiście że źle. Nie używa się żadnego silikonu. A skoro nadal jest to samo (co nie jest dziwne) to znowu rozbiórka i tym razem sprawdzenie głowicy. Z oleju majonez się nie zrobił?
Skoro sprawdzałeś to ok. Zakorkowany "wiechciem" silikonu z poprzednich napraw dolot pompy? Nie wiem dokładnie jak tam jest to rozwiązane, w każdym razie w podobnych silnikach wylot pompy wodnej, ten nad wylotem termostatu idzie metalowym przewodem na "tył" silnika - z niego rozprowadzone jest ogrzewanie i dolot wody ze zbiorniczka wyrównawczego, powrót...
A gdzie w silniku benzynowym macie pompę vacum? Jeżeli piszesz, że zimny silnik nierówno pracuje, to sprawdź również szczelność kolektor-głowica jak i również przepustnica-kolektor. Gdzieś musi być nieszczelność. Albo wręcz przeciwnie, sprawdź drożność przewodu podciśnienia. Może być przytkany np: jakimś silikonem lub teflonem.
Po pierwsze: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fa... 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Po drugie: regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy i silniczka, może obroty się ustabilizują. Skąd płyn leci? Z okolic kolektora wydechowego? Jeśli...
uszczelka głowica silikon cylinder silikon silikon reinz
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot kondensator drganie styków esp32 python
sprawdzone cccam sprawdzone cccam
Lokalizacja modułu zapłonowego CDI w Junak 901 Lenovo Yoga 520-14IKB: Specyfikacja i Możliwości