https://obrazki.elektroda.pl/6665679200_... Tak ci powinno pokazywać na zgaszonym silniku
GSII 28 Błąd wprowadzania: silnik nie jest uruchomiony.
Pracuję na Star C4 i nie miałem potrzeby sporządzania listy usterek, większość z ACM i MCM znam na pamięć. Kopiować całej listy nie będę ze względu na copyright. Sorry, nie będzie ograniczenia momentu w tej usterce. Będzie ograniczenie w takiej samej usterce, ale o takim kodzie: 0C1101 po następnym uruchomieniu silnika.
Kolego: z tysiąc razy proszone było na forum, aby podawać dane auta. "1845" oznacza 18 ton i 450 koni. Czy widzisz gdzieś tu rocznik, typ silnika???? Actros jest w produkcji już trzydzieści lat!! Nawet nie zliczę, ile to różnych silników! Idź do wróżki - bo już nie wiem jak do was inaczej przemawiać! :-/
witam ja jeszcze raz po prośbie kolego gerri-czteroośka actros nr wdb 9523141-wyświetla mi błąd mr 1417 i "czujnik!" status żółty oraz dodatkowo spadek mocy silnika-
Zapewne do naprawy CPC.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
A przez tą twarda pracę silnika, może się on gotować ? Teraz jechał trochę po górach i temperatura nie chce zejść poniżej 100stopni i sięga nawet 120stopni nawet teraz na płaskiej Autostradzie tak ma że się gotuje
Ilość oleju zależna jest od rodzaju oznaczenia silnika i jaka jest zamontowana miska olejowa aluminium czy tworzywo sztuczne. Ogólnie od 28l do 36l - jak masz bagnet zalej 28l i sprawdzaj jeżeli masz zaślepke bagnetu- mozna sprawdzić na wyświetlaczu. Podaj dokładne oznaczenie silnika.
W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba filtr paliwa, zanim zacznie się wymieniać pompy. Zdarza się, że przy wymianie zostaje uszczelka rdzenia filtra, albo urywa się dolny korek zaślepki. Będziesz miał takie objawy. Lejący wtryskiwać też nie pozwoli odpalić, ale tu musisz mieć testy diagnozą. Sterownik silnika nie uruchomi wtryskiwaczy póki na rozruszniku...
A jakie to ciśnienie jest w parametrach po uruchomieniu silnika?
Lejesz 5 W 30. A co do zaślepki, to tak jakby ktoś Ci koło zapasowe przyspawał.. Po podniesieniu kabiny dolewasz oleju poprzez korek w pokrywie zaworów.
Duża procedura różni się tym, że podczas uruchamiania procedury nauczania wciskasz dwa przyciski na wybieraku EPS a nie jeden. No i w odpowiednim momencie uruchamiasz silnik.
Trzeba zrobić test całego auta - a nie tylko skrzyni. Niemożność wrzucenia biegu może wynikać właśnie z faktu, że z jakiegoś powodu rosną obroty silnika.
Panowie jestem w trakcie składania silnika z moim mechanikiem i potrzebuję informację na temat siły dociągu przeciwwag na wale korbowym w Mercedesie Actrosie mp2 360KM. Na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... widać, że Kolega bodek 434 dysponuje bogatym zakresem wiedzy m.in. co do momentów dokręcania śrub w silniku...
Ja widzialem pospawany wałek tzw ślimak od przekładni kierowniczej w samochodzie Actros
A robiłeś próbę z mrożeniem przy załączonym silniku?
Była seria sterowników że miały właśnie taki błąd plus chyba coś z błędem klemy 15 - w tej chwili dokładnie nie pamiętam. Takie sterowniki podlegały wymianie. Nie miało to jednak żadnego wpływu na moc silnika. Actrosy nie mają specjalnie doskonałej diagnostyki w przypadkach jaki opisałeś. Nie ma ciśnień paliwa w danych aktualnych i trzeba się z tym...
Jest to układ PLD (czasami określany MR) Ze schematem będziesz mieć problem: na tej samej zasadzie działa Atego oraz Vario; są pewne podobieństwa w schemacie elektrycznym, szczególnie na podłączeniu małej wtyczki sterownika (służy ona do połączenia sterownika z pojazdem - zasilanie, CAN, rozrusznik) Duża wtyczka łączy sterownik z silnikiem - tu zaczynają...
Pierwsze pytanie: błędy od Adblue są aktywne czy zapamiętane? Czy na wyświetlaczu deski jest komunikat o redukcji mocy silnika?
Nie rozumie co to znaczy odma odcięta ? ma być drożna, trochę mało km przejechane jak na taki motor. Wg mnie leci prowadnicami i uszczelniacze na zaworach nie trzymają, ale jeszcze nie miałem takiego przypadku, raczej olej był spalany niż wywalany na zewnątrz.
Masz pewnie zatarty mechanizm. Odłącz silnik od mechanizmu i sprawdź czy da radę ruszać wycieraczkami.
Mogła też ugnić wiązka na ramie z tego co pamiętam to chyba zółto-czarny kabelek. Wywali od razu >>immo<< na panelu. Rozrusznikiem steruje MR na silniku.
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Witam wymieniłem tuleje i niestety znow to samo auto przejechało 1000 km i zaczeło dmuchac spaliny do układu chłodzenia mam wrażenie że to jakaś wada fabryczna bloku silnika
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Bo w WS nie ma pozycji osuszacz powietrza. Kasujesz "Czujnik wody skondensowanej", pod warunkiem, że zbiornik z czujnikiem i pozostałe wysuszysz dokładnie. Jak tylko odkręcisz korki i poczekasz aż woda sama wykapie to po odpaleniu silnika kontrolka zaświeci się ponownie.
Jeśli chodzi o wtryski to powinny mieć do 1℅ sprawdź wtryskiwacze i instalacje elektryczna silnika.
I jak Panowie nikt nie podpowie, czy wymieniać wtryski czy zostawić? Bo wyjąć i tak muszę żeby spisać korekty z obudowy. ??
Zadajesz pytania na które już sam sobie odpowiedziałeś? :| Trzeba było najpierw naładować baterie a potem pytać gdyby coś nie grało. Nie czyta codu transpondera na szynie CAN silnika.
Kolego nie mówimy tu od razu o głowicy silnika tylko o głowiczce sprężarki powietrza.
Silnik wycieraczek jest podłączony do grundmodułu. Wtyczka X14 piny dodatnie 3 i 6 oraz ujemny 12 i załączany do masy przez silnik 5.
Podaj model silnika lub info tabliczki albo ecu silnika.
Witam . Ja też dołączę się bo potrzebuje ustawić rozrząd w tym silniku typ om 471 actros mp4
A co z transponderem w kluczyku mógłby się zepsuć że traci sygnał czy coś? Nie - tu raczej nie było problemów. Zresztą zawsze możesz sprawdzić drugi kluczyk. Ten którego używasz to oryginał czy podróba? Jeżeli chodzi o CODE to dosyć powszechną usterką jest uszkodzenie wiązki silnikowej. Zarówno w ACTROSIE jak i w ATEGO. We wcześniejszym ACTROSIE wiązkę...
Tak. Ja miałem. Poza tym fajnie ze napisałeś który to model Actrosa - od razu łatwiej sie odpowiada.
Nie ćwiczyłbym tematu na krótko w tym aucie, szkoda PLD. Zmierz rezystancję na przekaźniku preselekcyjnym 27ohm -+10%. Dla świętego spokoju sprawdź wiązkę pod silnikiem.
Zrób fotkę tej usterki.
F12 o ile dobrze pamiętam to kl.30 na wyjściu gniazda ABS/EBS. Wygląda na to, że masz zwarcie do kl.15 dlatego po wyłączeniu zapłonu, nadal jest podtrzymana 15 własnie przez 30. Usterka pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy dwóch "geniuszy" wpadnie na ładowanie/odpalanie auta własnie po kablu ABS/EBS. Pozdrawiam Rolandos:)
Witam. Mój problem polega na tym ze nie da się uruchomić ciagnika mercedes actros. Nawet głębokie wcisniecie guzika start powoduje wyłączenie wszystkich urządzeń no i brak jakiegokolwiek rozruchu silnika.
MR 5226 - Pompa zanurzeniowa na cylindrze 3: niemiarowa praca zaworu MR 0310 - Przetwornik położenia wału silnika, sygnał zbyt niski - dobij czujnik
Temat ogarnięty sterownik silnika Dodano po 1 Temat ogarnięty. Sterownik silnika był winien
DZIĘKI TEŻ ZDĄŻYŁEM W TYM CZASIE ZDOBYĆ DOKUMENTACJĘ.TWÓJ ZAŁĄCZNIK DOTYCZY TEŻ SILNIKÓW 941 942
Mam ten sam problem w Actrosie Mp4 , u mnie wystepuje bład 8F0203 i 8E0203 czyli zawór elektromagnetyczny iglicy 4 i 5 cylindra sygnalizuje usterke przekroczenia czasu, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochód jedzie przez jakis czas normalnie i znowu wskakuja mu te 2 błędy, Wtryskiwacze wymienione, kable i sterownik MCM sprawne, co może byc konkretna...
Moze byc luz pomiedzy tłokiem i cylindrem na tym siłowniku. Wtedy powietrze przebija z jednej strony tłoka na drugą i nie ma siły. Mozna to sprawdzic podając cisnienie na jedną stronę tłoka i słuchając ewentualnego przecieku w otworze od drugiej strony.
Rozwiązałeś przyczynę tego błędu? U mnie od tygodnia zaczyna ten błąd się pojawiać.
Witam Trochę za długo stał z tą wodą , dlatego też w górnych częściach silnika widać ślady korozji , z jednej strony nawet lepiej że silnik po zalaniu był uruchomiony , ponieważ woda z olejem się wymieszała i tą ,,wrzecionką,, został on przesmarowany , tylko że to powinno być zaraz z silnika wypuszczone . Natomiast co do użytkowania , to moim zdaniem...
W Actrosach MP... ale chyba przekaźniki się nie zmieniły; Rezystancja przekaźnika 27 omów, plus minus 10%. Przegięcie w jedną czy drugą stronę grozi uszkodzeniem sterownika silnika, a wtedy już tylko włącznik od Ursusa i przeprogramowanie PLD. :)
Witam. Nie działa czujnik poziomu paliwa. Moje pytanie, pod co on jest podłączony? Czy pod przedni moduł ramowy, a może pod sterownik silnika?
Może bliżej podałbyś nam model silnika lub zrób zdjęcie nalepki na elektronice silnika.
Jak w tytule jest błąd 12219 Bardzo fajnie, że podałeś VIN, ale błędy występują w konkretnych modułach/sterownikach. Jeżeli nie podasz, w którym sterowniku występuje odczytany błąd, to trzeba przeglądać spis błędów po kolei dla każdego sterownika w aucie - aż się natrafi na ten właściwy. Czasami sterowników w aucie jest 50 - no i sobie szukaj! Na szczęście...
Mam problem po włączeniu wentylatora i regulatora temperatury na max w kabinie jest chłodno. Jest to Actros 1850 04r Silnik rozgrzewa sie do temperatury 75stopni, czy to moze problem z niedogrzaniem silnika??
PLD 10312 - przetwornik położenia wału silnika, brak sygnału
Kolego może ktoś pomylił noxy, actros ma bliżej silnika (wlotu tłumika ) nox za katalizatorem.
Daje nam to jakiś czytelniejszy obraz?
BS 7000 - Element CBU Central Brake Unit jest uszkodzony (Proporcjonalny zawór przekaźnikowy uszkodzony) .
jak by ktoś chciał to jest schemat wtyczki od silnika dla Mercedesa mp4
Witam. Różnica predkości walka wejściowego a silnika powoduje że GS zwraca taki bąd. Jeżeli nie ma w silniku usterki MR X 03XXa to pozostaje tylko sprzęglo
Witam mam problem w Actrosie MP2 2541. Auto czasem podczas próby uruchomienia przerywa tak jak by gdzieś był mikrozanik napięcia na zasilaniu rozrusznika . Innym razem pali idealnie . Tak samo podczas próby ruszania czasem przyspiesza płynnie a czasem szarpie . W centralce MR nie ma żadnych błędów wskazujących na usterkę, natomiast w centralce FR jest...
Poszukaj i sprawdź zawór powrotny paliwa z silnika(na silniku) do zbiornika paliwa ,może nie trzymać ciśnienia. Jest na bloku pod kolektorem ssącym. Dlatego łatwiej najpierw zmierzyć ciśnienie, sprawdzić filtr, zamiast rozbierać pół silnika. :)
Awaria trzech pomp zwarcie na jednej z pomp bądź kaseta silnika lub kable.
witam najprawdopodobniej coś z imo Lub z kablem między FMR a MR (najczęściej) w okolicy rama silnik.
Jeśli jest zaprogramowany zawór proporcjonalny 2 prawdopodobnie przyporządkowany został do hamulca górskiego. Spróbuj TEXĄ wykonać aktywację tego zaworu. Nie pamiętam ale chyba znajduje się na ramię poprzecznej w środku długości pojazdu. Jeśli masz możliwość zobacz gdzie idzie rurka od siłownika klapki hamulca górskiego i czy klapka ta nie jest zacięta...
To musisz wracać do tego kto robił silnik. Chyba, że sam robiłeś. Zacząłbym od podstaw- czy uszczelka pod głowicą ok.
Jaki kod błędu masz w Sterowniku Silnika MR ?
Jak masz silnik bez PLD to na starym sterowniku będzie chodził, może nie będzie miał pełnych osiągów ale kierowca jest przyzwyczajony do słabszego. :) Jeden tak właśnie zmieniłem w ubiegłym roku, kierowca i właściciel byli zadowoleni, podobno mniej palił a moc była lepsza od starego. :) Ale to akurat zależy również od zajechania silnika.
Według screenu z komputera A4 to moduł silnika - zamontowany na silniku. Dostęp nienadzwyczajny delikatnie mówiąc. Kabel zacisku "15" (zapłon) jest cienki i zdarza się jego przegnicie/przerwanie.
Witam, wracam do tematu znow z actrosem. Kierowca zgłasza, że auto co jakiś czas gubi biegi. Wyrzuca na N, lub na wyświetlaczu pokazuje np. 10 i 12 bieg jednocześnie, ale auto nie jedzie. Już kolejny raz wyskakuje na texie błąd "Sygnał obrotów silnika kod 5343 (0x352B)" Auto ma 400 000 przebiegu, więc myślę, że to wina jakiegoś czujnika. Może mnie ktoś...
FR 0501 - Transmision CAN DataBus in single wire mode GS 0173 - Transmision CAN DataBus in single wire mode Ani jeden ani drugi błąd nie powinien mieć wpływu na moc silnika
silnik 457.9 także Actros: korby 100Nm+90 stopni ; główne 300Nm+90 stopni
Mam prośbę o kontakt w temacie ,u nas nie pomogła wymiana wtrysku
Moze jednak.za lekko dokrecona? Jaką siłą? Dodano po 2 A blok silnika sprawdzony na rowna powierzchnię?
"M" to oznaczenie motor (silnik) zaznaczenie to symbol zawór.
Usterka dotyczy czujnika paliwa - tego co jest w zbiorniku paliwa i mierzy ilość i pokazuje na desce. Ten czujnik ma przerwę sam w sobie, lub w przewodach łączących go, bądź przewód ten może zwierać się z +. Sam czujnik ma dwa piny między którymi jest oporność w przedziale 80Ω do 350Ω w zależności od ilości paliwa. Usterka nie ma wpływu na...
Nie widzi sterownika silnika. Szukaj w zasilaniu.
Teraz najprawdopodobniej żadne klejenie już nie pomoże tylko wymiana pompy. Autka którego się nie używa w czasie zimy nie odpala się na minutkę by sprawdzić czy jeszcze kręci. Raz odpalone musi się zagrzać do tych 30 stopni i napompować ful powietrza we wszystkie zbiorniki. W przeciwnym wypadku możesz taką pompę AdBlue wymieniać co tydzień. Nie wyłącza...
Właśnie kolego w silniku o numerach om 936 nie ma tej części, w moim jest tak jakby buda z actrosa a silnik z antosa i nie ma tej zwężki venturiego. Silnik z ta zwężką mają om 450
Witam. Panowie odgrzewam troche kotleta poniewaz mam ten sam problem w actrosie i nie moge sobie poradzic. Czy juz rozwiazanie problemu jest znalezione? Dodam ze to nie wtryski poniewaz przy podnoszeniu kipra stukow nie ma. Plytka zaworowa po przegladzie i regeneracji, wszystko z nia OK. Objawy te same stuka najbardziej przy wysokim cisnieniu. Na zimnym...
Sprawdz tlok przelaczajacy na "planetarce". Cylinder na gorze z tylu skrzyni mocowany 4 srubami. Mozliwe ze jest to wina czujnika obrotow (podobny jak do tachografu ale na 3 piny) Usterki sprawdza sie na panelu, w diagnostyce system: GS. Aktywna usterka ma mala literke a w kodzie usterki. Usterka czujnika obrotow walka powstaje przewaznie podczas pracy...
witam wszystkich pomoże mi ktoś zlokalizować awarie mam problem z actrosem 3348 nie odpala, według texy jest to błąd komunikacji Can w strone centralki silnika MR , mercedes actros 3348 bład 1 0203 Przewody sa całe nie ma śladów utlenienia , przynajmniej przy kostkach , pomóżcie:idea:
Witam. Czy w actrosie mp3 4141 występuje elektrozawór gaszenia silnika jeśli tak to gdzie się znajduje? Dodano po 44 Auto jest z 2008 roku euro 5
Naprawiłem ten błąd po 3 miesiącach kłopotów, a po turbo i wszystkich czujnikach zmieniłem i nie udało się. Zmieniłem oprogramowanie komputera silnika i teraz wszystko jest cudowne.
Sprężarka jest nowa. Ciśnienie wchodzi do podstawy osuszacza i na tym koniec. Na zegarach w kabinie nie pokazuje żadnego ciśnienia nawet jak podłącze inne źródło ciśnienia. Z tłumika pod podstawą osuszacza w czasie pracy silnika słychać uciekające powietrze.
Witam Actros MP1 1998 rok silnik V8 biturbo Mamy problem z brakiem mocy. Nie słychać pracy turbosprężarek. Ponadto diagnostyka komputerowa jest niemozliwa(brak komunikacji z komputerem) Auto od czasu do czasu przerywa. Gdzie szukać problemu?
To nie jest numer błędu. To jest numer katalogowy komputera silnika. Błędy silnika są krótsze, mają mniej znaków.
W czasie testu dyfuzor podaje maksymalną dawkę, pół litra jest górną dopuszczalną granicą. Może już było dłubane mechanicznie po krystalizacji. Wtedy zawsze się rozkalibruje. Może problem jest tylko w uszczelnieniu łącznika wydechu do katalizatora. Na silniku wydech też musi być szczelny.
witam niby wsio ok
Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych bateriach Actros przejedzie bez ładowania ponad...
Mam problem z dolną żaluzją chłodnicy w Mercedesie Actros MP4. Żaluzja zablokowała się w pozycji otwartej. Jest to dla mnie nowa sytuacja i zastanawiam się, jak rozwijać temat. Nie mogę znaleźć bezpiecznika, który by za nią odpowiadał. Może ktoś wie, który to? Ewentualnie jak ją zamknąć i zablokować? Idzie zima i lepiej by było ją zamknąć tak, aby silnik...
Starka pokazuje parametry układu w momencie rejestracji błędu. Uniwersał nie. To ogromna podpowiedź. Odpal auto i sprawdź ciśnienie adblue w trakcie pracy silnika. Ma być 10 bar.
Dziękuje Panowie za podpowiedzi ,po 3 dniowej walce problem został rozwiązany, przy złączu do smoka zbiornika paliwa na zasilaniu, przyszczypnięty był oring ,zasysało powietrze po wymianie oringa problem znikł, samochód pali z półobrotu ,pozdrawiam.
czy 97 stopni to za dużo Te silniki przy normalnej jeździe mają 83-85 stopni.
Witam serdecznie. Panowie, poszukuję instrukcji odpowietrzenia układu HPS (hydrauliczne sterowanie zmianą biegów) .Samochód to Mercedes Actros MPI 2640 rok prod 1998. Układ został rozłaczony całkowicie przy remoncie silnika. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w tym temacie, może jakieś skany???? Kilka tematów udało mi się dzięki Wam rozwiązać,mam nadzieję...
Jaltest szkoda wydawać kasy euro 6 słabo diagnozuje mało testów silnika.
Mogę. W zbiornikach musi być pełne ciśnienie robocze. 1.Wyłącz zapłon i zaciągnij hamulec pomocniczy 2.Wciśnij do oporu pedał sprzęgła i przytrzymaj 3.Naciśnij oba boczne przyciski na lewarku i trzymaj je naciśnięte przez cały czas nauczania. 4.Włącz zapłon. Zaczną migać strzałki półbiegów 5. Jak zacznie migać "N" uruchom silnik 6. Po pierwszym dźwięku...
Żeby rozwiązać wątpliwości należało by wykonać test wydajności wtryskiwacza do menzurki. Sprawdzić zawartość mocznika w płynie Adblue (refraktometrem), sprawdzić czy nie ma śladów oleju, paliwa. Jeżeli w texie robisz zasterowanie pompy a ciśnienie oscyluje w okolicach 1,5 bara to prawdopodobnie robisz test samej pompy a nie obwodu tłoczenia, ciśnienie...
Witam EPB 1 5443 brak sygnału z czujnika zużycia okładzin tylna oś strona lewa INS 0 1321 usterka parametryzacji modułu K pewnie powiązana z tą poniższą: FMR 1 7070 pedał gazu nie nauczony. Po zaprogramowaniu pedału gazu usterka ta i z INS będą nie aktywne. Czy silnik reaguje na pedał gazu? jeśli nie, trzeba nauczyć pedał gazu.
GS 22 błąd wprowadzania: wybieranie położenia neutral przerwane GS 26 błąd wprowadzania: silnik pracuje. Spróbuj nauczyć skrzynie. Co i jak masz na forum.
Sorry Gregor ,pisalem na szybko. Mercedes to 3osiowa wywrotka. Plyn jest zalany nowy,pompa wspomagania nowa przewody drozne i szczelne ,filtr w zbiorniczku nowy . Mimo to plyn jest spieniony i zostaje wyrzucany przez zbiorniczek. Myslalem jeszcze o tych zwrotnicach bo w sumie jak na kolach stoi to fajera ciezko chodzi jak dzwigne przod to lekko,i moze...
Przebieg ponad milion tarcza była dobrym stanie tyle ze miała ze 50% zużycia więc padła decyzja o wymianie całego sprzęgła na nowe LUK. podejżewam że to już któraś z kolei wymiana, silnik wymieniony przy 700tkm
actros silnik mercedes actros silnik praca silnik actros
podłączyć mikser komputer telefon huawei czarny ekran schematy piekarnika
piekarnik samsung piekarnik samsung
Typ baterii do zegara w SolarComp 951 - CR2032 Lokalizacja odpowietrznika paliwa w Oleo-Mac 937