Cewka WN raczej jest poza wpływem regulatora napięcia,czarny nalot może być spowodowany małą energią iskry na świecy[przez te przebicie na kablu WN]lub zbyt bogatą mieszankę.Trzeba pamiętać że-iskra to nie jest pojedyncze wyładowanie,tylko seria coraz słabszych.Czas trwania tych wyładowań i ich energia ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.
Przed i po regeneracji gaźnika Aprilia SR 50 problem jest ten sam. A mianowicie podczas rozruchu rozrusznikiem, czy kopnikiem blokuje silnik. Po odkręceniu świecy i ponownym rozruchu wypluwa chyba paliwo, bo czuć etylinę. Jest go dosyć sporo. Nie można uruchomić silnika.
Mój skuter Aprilia Scarabeo przerywa i nie wkręca się na obroty. Czy to problem z układem paliwowym, zapłonowym, czy może coś innego? Jakie kroki diagnostyczne podjąć?
APRILIA silnik AM6 service manuals.
Powinien być Rotax 122, tak jak w RS 125, lecz między silnikami mogą wystąpić drobne różnice konstrukcyjne (kopstarter, kierunek zmiany biegów, przełożenia w skrzyni biegów). Rotax 124 to chyba był silnik kartingowy. Części silnikowe są dostępne, niestety do Rotaxa są chyba jednymi z najdroższych w swojej klasie. Awaryjny jest zawór wydechowy. Trzeba...
Temat można zamknąć.
Jaki silnik?
Witam, moja Aprilia SR50 nie była przerabiana i posiada silnik Piaggio.
Witam Szukam osoby, która posiada schemat silnika Rotax 123 (aprilia sx 125 2011).
To prawdopodobnie masz uszkodzona pompkę dozownika i silnik chodził bez smarowania, od sprawdzenia tego należy zacząć jakiekolwiek remonty tego silnika.
Teraz nie ma oporów, a jak było po złożeniu silnika?
Witam, od niedawna mam APRILIA SR 50 na wtrysku i czasami strzela z wydechu tak ,,sycząco'' a czasami tak głośno strzeli jakby nie wiadomo ile koni tam siedziało, tuningu żadnego nie robiłem, może ktoś wie czy to źle dla silnika?
Przecież to singiel, po jaką cholerę odkręcasz wlew na pracującym silniku?
Warto byłoby zmierzyć napięcie w instalacji. Cewkę i tak trzeba wymienić. Uruchomić silnik i dokonać pomiarów.
Kto kolwiek widział kto kolwiek wie
Jest to wałek wyrównoważający a na kołach zębatych powinny być wybite znaki/kropki jak mają się zazębiać (niweluje on drgania silnika jednocylindrowego).
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Witam. Oczywiście może to być problem z nieszczelnością silnika, np na uszczelniacz wału, łączeniu karterów. Gaźnik był czyszczony ? Może wystarczy przestawić iglice i wyregulować gaźnik. Przy składaniu silnika dobrze złożyłeś pompkę olejową (chyba że nie rozbierałeś od strony zapłonu)
Skoro silnik nie odpala to skąd w akumulatorze napięcie 14V? Skąd wiesz, że napięcie świecy zapłonowej jest za małe? Gdy silnik nie chce zapalić świeca zapłonowa robi się mokra? Jest sporo możliwości. Od usterki samego statora, impulsatora przez moduł zapłonowy, zabrudzony gaźnik, lewe powietrze, aż po samo zużycie gładzi cylindra, tłoka, pierścieni...
Witam mam problem tego typu że moja aprilia z silnikiem rotax 123 nie wkręca się na obroty maxymalnie 4tys i się dławi. Na każdym rowku na iglicy to samo. Brak innej regulacji na gaźniku prócz wolnych obrotów. Dozownik oleju odłączony, leje mieszankę. Wolne trzyma wyśmienicie chodzi równo. Gaźnik czyszony ze 3 razy. Dodam że na każdej świecy chodzi...
W takim razie musisz zdobyć kluczyć surówkę z transponderem i dać do dorobienia. Nie pomogę w kwestii typu kodu transpondera. Oryginalny klucz Aprilii jest bardzo drogi. Bez tego musisz podawać user code przed uruchomieniem silnika.
musisz mieć manometr i wkręcić zamiast świecy, potem dać gaz na maksa i kręcić rozrusznikiem, obserwować wskazania na manometrze. odczytasz wartość i będziesz znal kondycje silnika
Złożyłem silnik Aprilia SR założyłem nowy silnik Suzuki Katana do Aprilia SR i nie chce odpalić łapać łapie ale nie chce złapać Dodano po 1 Iskra jest wszystko okej ale nie dalej nic
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
przedewszystkim w tych układach nie ustawia się zapłonu bo nawet nie ma takiej możliwości więc nie wiem jak to zrobiłeś, ale nie ważne. Może wydać się to banalne ale czasami taki problem stwarza świeca napisz jeszcze czy przerywanie to następuje zarówno przy zimnym i ciepłym silniku
Był pociągnięty kabel o regulatora napięcia do akumulatora jako plus więc go postanowiłem podłączyć i okazuje się że jest zwarcie bo pali mi bezpiecznik Odłącz ten regulator całkowicie od akumulatora i sprawdź wtedy światła długie i mijania. Jaki tam jest wstawiony typ regulatora ?
Nie kombinuj z dolewaniem, wylej paliwo z baku, nalej czystej benzyny, oraz wlej olej do zbiorniczka olejowego. Przy takim dolewaniu i pustym zbiorniczku oleju, dojdzie do tego że będziesz jeździł ma czystej benzynie, a to oznacza zatarcie silnika.
Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
Ma wpływ na pracę silnika, w szczególności na ustawienie wolnych obrotów. W tej chwili nie pamiętam, czy Twój skuter to 2T czy 4T, jednak zarówno w czterosuwie jak i dwusuwie istotna jest szczelność podłączenia gaźnika do silnika. Nadto w dwusuwie niezbędna jest szczelność skrzyni korbowej tj. uszczelnienie wału korbowego, co ma też wpływ m.in. na uruchomienie...
Kolega thedoctor z forum apriliasr? Z praktyki nigdy nie zauważyłem aby przyczyna tkwiła w zaworze membranowym. Zerowa reakcja po wymianie zaworu. Raz tylko miałem przypadek uszkodzenia impulsatora w silniku Purejet, ale wówczas awaria jest szybko zauważalna w postaci błędu, braku iskry, nie gaśnięcia kontrolki podczas uruchamiania itp. Dodam że najdziwniejsza...
Już zamówiłem uszczelki nowe kompletne do cylindra i wydechu, jedna wyglądała jak wycięta z bloku:) Dziwi mnie wygląd tłoka nigdy się z czymś takim nie spotkałem żeby tłok od strony wylotu nie miał nagaru :?: Nie wiem też jak sprawdzić uszczelniacze na wale-nie jestem mechanikiem, jest na to jakiś inny sposób niż rozpoławianie silnika??
Witam moto pięknie odpala i wkręca się na obroty tylko na luzie. Po w biciu biegu ruszam przejadę 5m. i silnik gaśnie. Jaki może być tego powód? Silnik Rotax 122.
Jak wyglądają świece po nieudanej próbie odpalenia? Mokre, suche ? Masz jakiś immobilizer? Czy świecą się jakieś kontrolki układu wtryskowego? Sprawdź połączenia elektryczne na okoliczność korozji styków. Szczególnie masy. Opisz dokładnie co robiłeś poza wymianą oleju i ładowaniem aku? Czy wymieniałeś olej na zimnym silniku?
Zwieraj impulsator lub cewkę zasilającą do masy to zgaśnie
Został odłączony czujnik poziomu oleju, dozownik został usunięty? Nie pamiętam czy w Apriliach z silnikiem Piaggio jest to zabezpieczenie, ale we wszystkich Piaggio odłączenie czujnika poziomu oleju nie da zasilania na obwody DC i nie odpalisz na rozrusznik elektryczny.
Raczej cewka w stojanie silnika, lut to samo.
Ostatnio zmieniłem cewkę zapłonową, przez ten czas motor stał miesiąc w zimnym garażu. Chciałem go odpalić niestety cały czas się zalewał do tego stopnia, że w komorze wału korbowego zbierała się benzyna. Teraz wszystko wyczyściłem, motocykl odpala jednak z małymi problemami. Cały czas przerywa i dławi się jak próbuję dodać gazu. Podejrzewam że to wina...
Witam. Czy to samo dzieje się, gdy po odpaleniu trzymasz silnik na wyższych obrotach??
potrzebuje schemat silnika aprilia atlantic 500
Kolego załatw sobie schemat elektryki Twego pojazdu oraz miernik. Oceń - obadaj wizualnie stan instalacji pod względem uszkodzenia izolacji i przerwania przewodów. Czy coś kombinowałeś ze skuterem np. wymieniałeś żarówki lub inne odbiorniki prądu, a jeśli tak, to sprawdź prawidłowość wykonanych prac. Jeśli będziesz pewien instalacji, to wówczas podmieniaj...
Świeca i fajka.
Daj jakies foto jak to wyglada ta pradnica i cewkomoduł Dodano po 52 Z tego co kojarze to w cewkomodule tez sa kolorowe kabelki tez jest czarny czerwony zielony i chyba pomaranczowy Polacz kolorami a z silnika 2 zolte to jeden ladowanie a drugi na swiatla prawdopodobnie
Piszę w takiej sprawie, czy ktoś może wie, jaki silnik będzie pasował do skutera Aprilia Sportcity One 50 4T 2009r? Znalazłem silnik od Piaggio Liberty 50 4T, ale nie jestem pewien, czy będzie pasować.
Zapomniałeś dodać jeszcze czy to SR albo RS. Mała kompresja jak na 2T. Po czym to się stało, że nie chce odpalić. Deszcz, mycie myjką ciśnieniową czy może zgaśnięcie silnika podczas jazdy?
Witam . Mam aprilie rs 125 w której zatarł się silnik i włożyłem w nią silnik loncina 200 , wpięcie do elektryki aprilii ma 6 kabli ,a wiązka wychodząca z loncina 5 , problem w tym jak to podłączyć żeby światła rozrusznik itp działało i trzymało się kupy , posiadam także instalacje z loncina tylko pod zapłon oraz kompletna instalacje z aprilii podłączoną...
Kolego masz silnik 2T, więc sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze, bo może np. uszkodzono pierścienie tłokowe (popękały przy składaniu). Sprawdź, czy podczas składania silnika założono klin dla koła magnesowego, bo ma to wpływ na ustawienie punktu zapłonu.
Tu sie z kolegą nie zgodze ze to az taki problem jeśli ktos ma dryg nawet na chińskim gaźniku da sie to ustawić zeby naprawde dobrze jechało i nie zawsze 15 tys oznacza to remont silnika zależy jak traktowany na jakim oleju znam silniki ktore robiły po 25 tys bez znaczacego spadku osiągów ja jeździłem na oleju motul 800 2t i wymieniałem tylko sam tłok...
Witam. Mam problem z skuterem Aprilia SR 50 z 2002 roku z silnikiem Morini LC. Problem polega na tym, że nie działają mi przednie światła. Normalnie jechałem i wszystkie światła działały. Zgasiłem skuter i po około 20 minutach zapaliłem, ale nie świeciły się żadne światła, tylko kierunkowskazy i dioda od oleju. Wróciłem do domu, sprawdziłem co jest...
Jutro wyślę dokładniej to wszystko dzieki
Jest taka zaślepka jakby zalana metalem bo w nowszych silnikach już elektroniczny obrotomierz.
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Na rozgrzanym silniku jest to samo. A paliwo jest nowe.
Nie da się (bez otwierania silnika). Sprawdzalas zawor membranowy?
Bezpieczniej będzie użyć łożysk z luzem C3. Stosuje się wszędzie tam, gdzie jest wcisk na wałku i gnieździe oraz występują przyrosty temperatury. Nawet w silnikach elektrycznych stosuje się łożyska C3. Przekładnia końcowa w skuterze potrafi się nagrzać. A te małe łożyska najszybciej siadają.
Ja to widzę tak: — Niewłaściwy odczyt z któregoś z czujników (temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego, albo czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym lub ciśnienia atmosferycznego), powodujący wprowadzenie dużej korekcji dawki paliwa. Jest to do zobaczenia pod komputerem diagnostycznym. — Uszkodzenie w ECU. Można spróbować...
Internet podpowiada o bendixie 14/55 zębów do nowszych Piaggio, m.in. 4T, Aprilia SR50 (silnik Piaggio).
Ale aprilia jest z silnikiem 2T, a ja chciałem coś z silnikiem 4T, a jakbym już brał z silnikiem 2T to wziąłbym hondę nsr (bardziej mi się podoba, ale aprilia też nie jest zła) Pozdro...
Może wał albo łożyska się skończyły trzeba rozbierać i patrzeć
model silnika to RV4 p6 To się zdecyduj dokładnie, bo RV4 a P6 to zupełnie inne silniki. AM4 to zupełnie inny silnik i części nie pasują wzajemnie. wychodzą z niego tylko dwa kable czerwony i czarny Podaj więcej informacji na temat zapłonu, bo na pewno nie jest to zapłon Ducati i raczej nie jest to CDI.
To jest silnik dwusuwowy czy czterosuwowy?
Jeśli szpilki M6 - 8-10 Nm, jeśli M7 - 14-17 Nm, na krzyż. Klucz zawsze możesz pożyczyć w jakimś warsztacie lub nawet przyjechać z silnikiem żeby Ci dokręcili.
Ja bym stawiał na nieszczelności w dolocie, czyli odkręcona przepustnica lub gaźnik. Jeśli nie dochodzi paliwo, to przez ubogą mieszankę podniesie obroty, ale nie do 15 tyś, za mało powietrza, musi je brać gdzieś bokiem lub przez otwartą przepustnicę. Możliwe że simmering, pod kołem zamachowym, lub vario nie uszczelnia, może to doprowadzić do samozapłonów...
Wygląda na przewód który ktoś samemu sobie dorobił, w jakim celu - tego się nie dowiesz. Oryginalnie masę silnika powinieneś mieć przykręconą do rozrusznika lub do pokrywy przekładni, gruby przewód prądowy.
A to moja jedyna rada jest swap na minarelli :)
Witam, otóż kupiłem do mojej aprilki silnik am6 z 2011 r. Od Peugota bodajże xr6 Wcześniej był am5 nie wiadomo z którego roku i i po zamontowaniu silnika brak iskry. Włożyłem iskrownik od starego miał o połowę mniej cewek tzn 6 a w nowym było 12. Zapalić zapalił lecz nie wkręcał się na obroty. Moje pytanie: czy to jest wina cewkomodułu że na iskrowniku...
Silnik 2T , dym koloru niebieskiego.
submariner - one są WIELKIE od skutera spalinowego aprilia rally
Na gaźniku aprilia sr 50 2002r Dodano po 26 Dzięki wszystkim ale jednak płyn dochodzi do silnika i w tym jest problem 🤔
Jakie napięcie jest na akumulatorze?
aprilka miala odcieta kość od statora taka kopiłem kable posztukowane i po izolowane brak ładowania i brak świateł, tak wiec kupiłem taka sama instalacje tylko cała i używana ale od statora kość odcięta i nie wiem ktore podłaczyc do ktorych, a osobiscie niezbytnio znam sie na tym.. -Aprilia sr 50 factory 2t silnik gilera gaźnikowy -elektryka gaźnikowa...
Dzięki za pomoc postaram się wyregulować gaźnik za kilka dni napisze czy to coś dało.Zamówiłem oryginalną świece może coś pomorze.pozdrawiam
Mam Aprilie RS ma iskrę, dobrą kompresję a silnik nie odpala, co z nią jest?
no tak tylko to jest automatyczny podajnik
Jest juz znana przyczyna w aprilli? mam tą sama sytuacje
Właściwie z czym masz problem z olejem? Jeździsz w zimie na 20 stopni mrozu? Czy to 5W czy 10W spełni swoją rolę. Ważniejsze jest żeby za każdym razem był ten sam olej.
Musial bym caly silnik rozebrac moze to wina filtra stozkowego?
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Nie widziałem jeszcze serwisówki do RS50 MY 06, a szkoda bo interesowały by mnie informacje na temat silnika Piaggio 6-biegowego. Trzeba do tego podejść standardową metodą, czyli z miernikiem i sprawdzić napięcia i przejścia pomiędzy przełącznikiem świateł a żarówką i masą.
aha spoko :) tylko jak sie to podlacza do silnika?
Obawiam się, że w tym budżecie się nie zmieścisz. Składanie na Chińskim badziewiu uważam za pomyłkę i wyrzucone pieniądze. Dobry cylinder+tłok+łożysko+uszczelki wykończy Twój budżet. Pozostaje Ci jeszcze mechanik (grom wie ile weźmie), gaźnik, wał, napęd + inne które wyjdą w praniu. Dozownik się wywala i miesza się paliwo jak chce się mieć 100% pewność....
Ok sprawdzę plakiem i zobaczymy czy będzie jakaś reakcja na wpływ pracy silnika.....a co do mieszanki 1:50 czy 1:40?
Jak sprawdzałeś to lewe powietrze? Cudów nie ma jak kolega pisał. Skadś silnik to paliwo z powietrzem ciągnie.
W internecie nie znajdziesz żadnych serwisówek do tego modelu, do najwyżej instrukcję obsługi i rysunki z katalogów części. Co do silnika, pewne informacje można podpatrzeć z nowszych silników - serwisówki Derbi oraz Aprilia. Lakoniczne info jest również w serwisówce Haynes dla Gilery Runner.
Witam Posiadam Aprilię sr50 r z silnikiem Piaggio rok produkcji 2015. Kupiłem w sklepie internetowym X-grip czyli uchwyt na telefon lub nawigację do skutera. Mój problem polega na tym że niewiem gdzie podłączyć + i - bo są tylko te 2 Kabelki. Dla ludzi z tego forum to pewnie śmieszne ale nie chciał bym nic zepsuć. pozdrawiam oraz dziękuje za pomoc
No to kolejny projekt: https://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/m... Jarzabek666 mam wrażenie, że kolega jest bardzo anty 2T. Prosiłbym o dokładniejszy opis jaki jest dokładnie problem z wymianą spalin i mieszanki. Weźmy np. taki prosty silniczek ze skutera Aprilia...
No a może byc to przyczyną że nie pracuje na wolnych bo mu idzie coś nie tak z powietrzem i paliwem? Czy to przyczyna oleju? A co z tym wężykiem co idzie obok silnika tak jakby? Do czego on jest ?
Może daj czujniki z poprzedniego silnika, bo zegary masz chyba te same ?.
Bo to nie jest zapłon do skuterów z silnikiem Minarelli, tylko zapłon do chińskich skuterów z klonem silnika Yamahy Jog, dlatego przewody w złączu są zamienione.
Witam mam problem z aprilia tuareg 125 silnik rotax z roku 1987 odpalany za pomoca rozrusznika. Mianowicie motorek nie ma wogole iskry, zostal wymieniony cewkomodul i cewka i nic to nie dalo. Prosze o pomoc.
Z tego co widzę ktoś tu przełożył silnik z oryginalnego wtryskowego na gaźnikowy. Nie ma możliwości podłączenia tego silnika z oryginalną instalacją z wtryskowca.
Podaj rok produkcji, typ silnika oraz rozmiar obecnie zamontowanego paska napędowego.
Motocykle japońskie mają silniki z łańcuchem napędowym po lewej stronie. Wyjątki: Honda CR125, Yamaha YZ (125) oraz Yamaha IT 175/200, wszystkie z początku lat '80. Problem w tym, że są niedostępne w Polsce i brakuje do nich części zamiennych. KTM 125, ale z lat '80. Podobnie trudny do znalezienia w Polsce w dobrym stanie. Silniki z łańcuchem po prawej...
już został sprawdzony teraz pozostala sama instalacja .dzisiaj złaczyłem 2 kable ale nie wiem od czego one są i skuter ruszył ale po zgaszeniu silnika znów było to samo
(at)SKM 1964 , od kiedy w Aprilii SR 50 stosowano silnik czterosuwowy lub gaźnik CV? Podaj rocznik, wersję "budy", typ silnika i model wydechu. Zwiększenie dyszy głównej jest konieczne.
Dzięki o to mi chodziło, bo tu nie ma impulsatora w tym silniku niestety.
Witam, problem rozwiązany, motorek pali ponieważ kupiłem cały oryginalny zapłon z silnika am6 , dziękuję wszystkim za pomoc
Moim zdaniem na bank rozrusznik.
Witam mam coś takiego Dodano po 17 Nie wysyła schematu przepraszam i anuluj p. Dodano po 4 Dodalo się Post nie na temat. Mowa o silniku Morini a nie silniku Minarelli. W tym modelu moduł Kokusan jest typu DC-CDI, czyli zasilany z akumulatora. Muszę sprawdzić czy mam gdzieś zapiski z pinoutem, później odpiszę.
Zapłon, jest dobrze ustawiony?
Temat można zamknąć. Moduł okazał się sprawny, a winę nieodpalania silnika ponosił jeden źle podłączony przewód plusowy. Problem rozwiązany.
A czy są jakieś sposoby które podczas jazdy próbnej - oglądania motorka mógłbym wykorzystać do sprawdzenia stanu silnika? Ile mu jeszcze zostało?
aprilia aprilia aprilia kompresja silnik aprilia aprilia instrukcja
budowa odbiornika samsung zalana matryca urwany wirnik pompy
momenty dokręcania volvo ładowanie akumulatora rowerze
Denon U5 - Potencjometr głośności nie działa Denon U5: Szum i cichy dźwięk, potencjometr nie działa