Zapewne z obu czujników mają być impulsy. Prawdopodobnie sterownik sprawdza z którego czujnika jest pierwszy impuls i na tej podstawie, wie jaki jest kierunek ruchu bramy. Być może liczy też ilość impulsów, celem określenia położenia krańcowego. Zakładając że impulsy są prawidłowe, problemem może być silnik. Jak dobrze widzę koło przekaźnika jest wlutowana...
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
Trochę czasu minęło i mogę w 100% potwierdzić, że winowajcą były szczotki po wymianie i odpowiednim dopasowaniu silnik działa po dziś dzień.
Moja brama garażowa z silnikiem ma już 20 lat. Silnik Came nagle zaczął buczeć i nie działa. Okazało się, że wyrobiła się plastikowa zębatka, której nie wiem jak zdjąć aby ją wymienić. Aby wymienić zużytą plastikową zębatkę w Twoim 20-letnim silniku bramy garażowej Came, postępuj zgodnie z poniższymi krokami: 1. Odłącz zasilanie : Upewnij się, że napęd...
Ile napęd ma lat ?? Pytanie czy jeśli nie działa z pilot to czy z wejścia przewodowego działa ? Jeśli z wejścia przewodowego tez nie działa to spróbuj lekko stuknąć w silnik może szczotki się wieszają.
To silnik szczotkowy może szczotki już się kończą
Zobacz, czy dostaje zasilanie z płytki. A jeśli po podłączeniu na krótko silnik nie będzie się kręcił to wtedy sprawdzić trzeba sam silnik (podpięć do innego źródła zasilania prądu stałego np akumulator) Jeśli wtedy silnik nie będzie się kręcił to trzeba go będzie rozebrać. Kuknąć do środka, a wtedy być może zdjagnozujemy usterkę, być może zawiesiły,...
licznik obrotów jak na foto zaczął iskrzyc Co tam ma iskrzyć, jak na płytce widać hallotrony? Jak już coś iskrzy, to szczotki silnika. Które zapewne można wymienić, o ile komutator nie jest uszkodzony. Zawsze możesz kupić nowy silnik 1166878
Przy niższych temperaturach nie może uciągnąć bramy A dzieje Ci się to zawsze przy niższych temperaturach czy tylko po dłuższym nie używaniu bramy, np po nocy? Ogólnie ten napęd chodził w innej bramie..dużo cięższej i po kilku latach stracił moc i nie mógł sobie poradzić z tą bramą..Ważyła ok 180kg.. podmieniłem centralę i trafo z nowego, ale bez skutku...
Witaj. Po pierwsze Nice Spido nie nadaje się do obiektów wielorodzinnych gdyż wg specyfikacji ilość dobowych cykli to max. 50. (no chyba że garaż jest na kilka pojazdów) Po drugie napęd ten posiada mechaniczne wyłączniki krańcowe umieszczone na łańcuchu, więc wysprzęglenie bramy nie powinno mieć wpływu na ciągłą pracę napędu. To krzywki (takie plastikowe...
Witam na początek rozbierz odłącz silnik zrób zdjęcia, silniki od tak sobie nie padają, możesz sprawdzić szczotki może się skończyły wtedy wymiana i silnik działa. Gorzej jak spalony wirnik bo np napęd mechanicznie się zablokował. Wrzuć zdjęcia. Pozdrawiam...
Najprościej będzie użyć krańcówek magnetycznych - magnesik neodym na wózku, małe kontaktrony (np czujki alarmowe otwarcia okna) do szyny. Identyczne rozwiązanie jest stosowane w dawnych napędach MotorLift (ML500, 510....) PS. W końcu zakumałen jak działa zasilanie silnika w tym napędzie. Szyna i łańcuch to dwa przewody. Krańcówki w wózku to styki, które...
Witam, Co mają szczotki do zasięgu? Przecież silnik zaczyna pracować dopiero po odebraniu sygnału radiowego przez odbiornik... Pozdrawiam.
A silnik już nie jest zużyty? Zawieszają się szczotki - zużycie, bo jak pukniesz to rusza.
Silnik wyjęty - sprawdzony komutator czyściutki,koła i sprzęgiełko sprawne , a szczotki ok , a silnik pracuje normalnie bez zakłóceń.Po zmontowaniu ten sam problem silnik startuje /bez obciążenia bo siłownik zdemontowany z bramy/ parę obrotów i stop i tak za każdym razem.Może ktoś podpowie co spotkał się z podobnym problemem.
Witam Mam naped do bramy Schellenberg GTA2000S, w którym 3 lata temu wymieniono mi w serwisie silnik z przekładnią na nowszy od Drive S 80N,; Wszystko było OK aż do teraz. Najczęściej w trakcie ruchu otwierania napęd staje, rozłącza przekaźnik i szybko miga żarówką, co oznacza jak wycytałem tryb awaryjny. Po jakimś czasie i odłączeniu/ponownym załączeniu...
Może jeden silnik ma brudny komutator już albo szczotki do wymiany. Zlikwiduj zakładkę na skrzydłach i zamontuj stały opór na środku bramy na zamknięciu i po problemie.
Najpierw zamień podłączenia napędów - tzn do MOTOR1 podepnij zdalny, do MOTOR2 - lokalny i vice versa (wysunąć centralę z obudowy i trochę pomodlić się z kablami...). Jeśli sytuacja się powtórzy na drugim napędzie a poprzednio źle działający ozdrowieje - walnięta centralka - a tu całe spektrum możliwych usterek - od wadliwie działającego zasilacza impulsowego...
Dzieki za porade jednak w tym przypadku problem tkwil w tym ze szczotki sie zblokowaly i powodowaly wlaczanie sie trybu awaryjnego. W praktyce wystarczylo jedynie kilka razy postykac w silnik i po klopocie ;). "Nic na sile wszystko mlotkiem" w tym przypadku zdalo egzamin...
Widziałem jako ktoś zmieniał śrubę trapezową na taką z większym skokiem gwintu. Ale to ostateczność. Jeśli nie jesteś tokarzem lub nie masz takowego w rodzinie :) to koszt przeróbki będzie niewiele mniejszy od ceny takiego siłownika. podobno te siłowniki mogą pracować pod 24V a nawet 36V Tak, tylko że to są wersje na napięcie 12,24 lub 36V - i siłownik...
Siłowniki przyszły podłączyłem wszystko działało wysunęły się i schowały i na tym koniec. Nie reagują na nic pstyka tylko kontrolka w puszce jak naciskam pilotem i nic więcej. Pilot programuje na wszystkie sposoby żaden nie chce poruszyć siłownikami. Okazało się że w jednym pokruszyły się szczotki i zauważyłem że dolne styki krańcowe nie są zamknięte...
Zauważyłem że napięcie na wyjściu silnika 2 z uporem maniaka 24v a na 1 silniku daje te 15 w zależności jak pracuje siłownik. Sprawdzałeś to na wyjściu centrali? A na samym silniku? Sam silnik sprawdzałeś? Może po prostu przewód "szlag trafił"? A może silnik ? Kilka/kilkanaście tysięcy cykli... Przewód w izolacji mógł się przełamać. W silniku chyba...
Fajnie było, ale jednak okazało się, że musiałem rozkręcić silnik i szczotki są już wytarte, dlatego brama czasami chodzi skokowo. Mam prośbę: silnik Wiśniowski W.E2041L AW SO 2000 do bramy, mechanizm napędowy. Nie mogę znaleźć szczotek, czy ktoś dałby mi namiar na oryginalne szczotki do tego silnika?
witam, mam ten sam napęd i miałem podobną sytuację. Okazało się, że wystarczyło wymienić szczotki w silniku i po sprawie. Szczotki są dość małe, ale kupiłem (juz nie pamiętam od czego) i zeszlifowałem do potrzebnego rozmiaru. Koszt - 24 zł + 2 godz. roboty. pozdrawiam Dodano po 10 witam, mam ten sam napęd i miałem podobną sytuację. Okazało się, że wystarczyło...
Wymienić kondensator pracy (biały walec). Dowolnej marki, aby pojemność i napięcie pracy były takie jak w oryginale (przeważnie są w hurtowniach elektrycznych). Do postu poniżej - silnik klatkowy 230V nie ma szczotek....
Powtórka. Te błędy to interwencja układu atyzgnieceniowego. Jesli (jak twierdzisz) brama porusza się idealnie i bez zacięć - wygląda to na pogłębiające się rozkalibrowanie tego układu. Tymczasowo spróbuj ustawić prądy statyczny i dynamiczny antyzgniecenia na wartości maksymalne (rozdział 4 i 5 od strony 10 - nie będę opisywał bo w instrukcji jest wszystko...
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
czy mogę zapytać jakie szczotki założyłeś ? rozmiary lub nr i producenta ? mam to samo .. prąd sterownik podaje silnika kaput..
Jedna sprawa to pilot a druga silnik. Jeśli mechanicznie się zacina silnik, przekładnia itd to może wyglądać na brak reakcji na pilot moim zdaniem. Jeśli są opory mechaniczne bądź szczotki silnika lub zasilanie nie działa poprawnie trzeba wykluczać kolejno usterki. Podłącz równolegle z silnikiem żarówkę i sprawdzisz czy napięcie dochodzi do silnika...
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Witam, mam problem z napędem bramy garażowej Sommer DUO 500 SL. Napęd ma za mają siłę poruszania bramą i się zacina. Podejrzewam silnik (szczotki), przekładnię (duże opory) lub ogranicznik mocy (max 2A) Napięcie na silniku od 12 do 24V. Natężenie jałowo 1A, pod obciążeniem do 2A. Nawet jak kręci jałowo to żarówka migacze. Kondensator w zasilaczu nie...
Czy są w tym systemu fotokomórki ? Jeśli fotokomórek brak to jedną z przyczyn takiego zachowania napędu miga być zgrzytów szczotki silnika. Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć obudowę i w monecie gdy napęd nie startuje stuknąć w silnik. Jeśli brama po takim zabiegu ruszy masz przyczynę.
Mógł paść sterownik, mógł silnik. Silnik możesz sprawdzić podłączając go do akumulatora samochodowego i testując go na obu biegunowościach (obroty w jedną i drugą stronę), być może skończyły się szczotki. Możesz też zamiast silnika podłączyć do sterownika jakąś mocniejszą (np halogen reflektorowy) żarówkę 24V i ona pokaże czy z płytki wychodzi "w obie...
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Szczotki. Z powodu ich zużycia sprężynki dociskające do szczotki do wirnika, nie mają już takiej siły dociskowej, że trochę wilgoci i lekki mróz potrafią wyeliminować dobry styk, a tym samym zmniejszyć moc silnika.
Posiadam zainstalowany napęd bramy przesuwnej prawdopodobnie Nice. W czasie zimy napęd zaczął szwankować tzn. silnik buczał brama stała w miejscu. Teraz po stopnieniu śniegu wymontowałem go z myślą iż prawdopodobnie uszkodziły się szczotki. Jakie było moje zdziwienie, gdy po wymontowaniu silnika okazało się, że wirnik nie posiada szczotek, komutatora...
Silnik prądu zmiennego ma jedną niezaprzeczalną zalete: brak szczotek i komutatora oraz problemów z tym związanych czyli konserwacja, wymiana szczotek itp.
Hmmm, to ten silnik ma szczotki? Przyznam szczerze że nie widziałem tam szczotek nigdzie i byłem przekonany że te silniki są bez szczotkowe
I czy macie jakiś sposób na wypalające się szczotki?? Dodam że silniki chodzą na 44 v. Dołączam sie do pytania.
na razie zakupiłem nowy silnik, stary rozkminiłem i już wiem jak zrobić tylko zakupić nowe szczotki
Dzisiaj rozebrałem silnik, stwierdziłem znaczne zurzycie szczotek, czy mogłoby to być przyczyną?
Może trochę nie wypada odpowiadać na własne posty, ale gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem. Powodem takiego zachowania był silnik. Procesor i czujnik amperometryczny działał prawidłowo. Po przeczyszczeniu komutatora oraz szczotek i nasmarowaniu wału, żeby miał mniejsze opory napęd zaczął działać prawidłowo. Udało się go zaprogramować i teraz bez...
Daj WYRAŹNE zdjęcie centralki dokładnie od przodu - może być sam dół pod transformatorem (żeby były widoczne WSZYSTKIE opisy). Co do zacinania - faktycznie jak napisał przedmówca - do rosołu go, sprawdzić szczotki w silnikach, łożyska, wyczyścic wszystko do połysku, nowy smar.
Nie jedno a dwufazowym (a właściwie dwuuzwojeniowym). To jest silnik indukcyjny a nie komutatorowy i szczotek nie posiada. O tym, że to motorek 230V świadczy obecność sporego białego kondensatora. Z silnika powinny iść 3 przewody - przeważnie jeden z nich jest siwy lub niebieski, pozostałe różnie. Ten jeden jest tzw. wspólny, dwa pozostałe kierunkowe....
Witam Z racji bardzo niefortunnej sytuacji (dość duża kałuża) brama moja wytrzymała około 14 lat W lipcu postanowiłem odbudować ją od podstaw Długość bieżni 4.8 m Ponieważ nie chciałem bardzo przerabiać wózków, zakupiłem profil zamknięty 40x40x4 , który został rozcięty w bardzo prosty sposób Być może wyda się co niektórym, że jest bardzo delikatny,...
Spróbuj zasilić sam silnik z akumulatora samochodowego a także wepnij się z silnikiem bezpośrednio pod największy kondensator elektrolityczny (wtedy przy okazji przetestujesz trafo, kondensator i prostownik). Często bywa że w/w kondensator traci pojemność z wiekiem a skutki są losowe. Jeśli silnik zasilany z "zewnątrz" także będzie ewidentnie niedomagał...
Mam 2 silniki ... Sprawdziłem którymi kablami dochodzi + do szczotek i - do takiej blaszki. W przypadku 1 silnika nie było żadnego problemu ... Po podłączeniu zasilania od razu ruszył, natomiast 2 pali bezpieczniki 20A. Dodam że ten 1 pobiera 2A nie obciążony. Do tego zastanawiam się czy aby uzyskać większe obroty muszę podać zasilanie na oba przewody...
Przydałby się jeszcze trzeci przekaźnik rozłączający obwód silnika przed jego zatrzymaniem. Silnik działa jak prądnica i jak wyłączasz go tym mostkiem przekaźnikowym, to powodujesz, że przez styki przekaźnika płynie prąd zwarcia silnika jako prądnicy, co może doprowadzać do szybszego zużycia szczotek i styków przekaźników. Druga sprawa - dla kwarcu...
Mam tylko dostęp do 2 sztuk POPa (poprzednika HOOPa). Od 10 lat cisza. Mechanicznie tam się nie ma co psuć - niemal wszystko jest na mało stratnych przekładniach zębatych (w odróżnieniu od mocno ciernych i zużywających się przekładni ślimakowych w siłownikach liniowych). Co najwyżej za kilkanaście lat wytrą się szczotki w silniku. A płynność ruchu i...
Przyglądnij się też barierze opto, krańcówki jak radzi kolega, ale przyznam się, że mam ten sam sterownik i czasami głupieje ta brama. - silnik jak ma problemy z obciążeniem to zaczyna automatyka szaleć (problemem może być sam silnik - szczotki, raz już robiłem) - u mnie w logice ustawione jest działanie bariery tylko przy zamykaniu - reaguje też przy...
Fakt - R7 to zielony matowy za kondensatorem i oprawką żarówki, ale skoro silnik jeździ - to powinien być cały. A silnik - podłącz kable prądowe do akumulatora samochodowego na bramie i przyjrzyj się czy w okolicy zamykania silnik nie zwalnia bo ma ciężko, sprawdzenie komutatora i szczotek zdaje się zrobiłeś. Odpal całość razem z prowadnicą - bramę...
Dla potomnych. Mialem ten sam problem. Po rozebraniu okazalo sie, ze jest uszkodzony silnik a po jego rozebraniu (trzeba rozwiercic nity) okazalo sie, ze jedna ze szczotek ma urwany przewod. Po naprawie wszystko dziala.
Dzięki "kotbury" za merytoryczny odzew :-) No jest to jakaś opcja, aby wymienić to i tamto, ale... Pomijając, że wciąż nie mogę odkręcić tej cholernej śruby od wału napędowego to koszty będą min 25% nowego napędu. A nie wiadomo czy na długo pomoże. Do tego ten R1000 mam nadzieję, że będzie "lepiej" obsługiwał moją bramę jeśli przyjąć, że ona jest za...
Napęd bramy w ogóle nie reaguje na pilota wymieniłem kondensator działało przez jakiś , sprawdziłem kondensator jest dobry brak reakcji płytki radiowej na pilota , napięcie do płyty głównej dochodzi , po otwarciu urządzenia i za działania pilotem nie mrugają Nie świecą diody po prostu nic się nie zmienia tak jakby karta radiowa nie widziała pilota Czy...
Te siłowniki maja marne komutatory i silniki , szczotki zawieszają sie albo palą. Zamień siłowniki i sprawdź czy to wina siłownika czy sterowania. Jak siłownik, to doraźnie pomoże rozebranie obudowy silnika i czyszczenie komutatora/ wymiana szczotek itp. Możesz tez zmostkować wejścia od krańcówek na płycie i sprawdzić, czu nie jest to wina kontaktronów...
Niekoniecznie macie rację. Przyczyn może być kilka. Brak jest informacji na temat częstotliwości otwierania bramy, czyli pośrednio zużycia napędu. Jeśli jest często używana brama mogły zużyć się szczotki na silniku. Wtedy lampa podaje 7 lub więcej mignięć. Druga przyczyna może być bardzo śmieszna, tzn., woda w konstrukcji bramy co przy ruchu bramy może...
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Po dwukrotnej naprawie centralki przyszła kolej na silniczek w napędzie - To jest prawda o somfy, choć maja udane modele. 400 zł za nowy siłownik, a cały zestaw kosztuje poniżej 1000 zł. To tanio, (trwałe, sprawdzone konstrukcje kosztują 1600 wzwyż) czyli niska jakość i po kilku ltach wychodzi drogo. Ja bym próbował rozmontować zanitowany silnik i...
Znalazłem co prawda podobny tema lecz odpowiedzi na mój problem niestety nie. Tutaj ten temat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Mój napęd w pewnym sensie zamyka i otwiera. Problem polega na tym, że po np. zamknięciu bramy napęd uchyla ją i robi to powoli i w kilku odsłonach, trochę podobnie jak przy napotkaniu przeszkody,...
Wg postu #4 - zamiana podłączenia szczotek przełacznikiem krzyżowym nad spustem. za duże obroty Ale użycie takowej - tzn wiertarki sieciowej - to słaby pomysł (autopsja - za szczeniecych lat sam coś takowego zmodziłem do bramy przesuwnej).Moc będzie wystarczająca aż nadto ale wiertarki maja silnik mocno wysokoobrotowy a co za tym idzie - gigantyczną...
Dzięki za podpowiedzi, sprawę załatwiłem sam - udało mi się, choć nie ukrywam, że sporo czasu na to straciłem :( Wiązał mnie czas, bo musiałem wyjeżdżać już od rodziców (mieszkam ponad 400km dalej). Plusem jest to że udało się usterkę naprawić stosunkowo niewielkim kosztem. Opiszę mniej więcej co zrobiłem i co znalazłem - być może komuś się to przyda....
Witam wszystkich, Mam założony automat bramy garażowej Normstahl Perfekt 900. Służy już mi ponad 10 lat. Automat opuszcza bramę garażowa prawidłowo, jednostajnie tak jak zawsze. Problem pojawia się przy próbie jej otworzenia. Automat startuje, uchyla bramę jedynie na jakieś 10-15 cm. Nie ma jakby siły podnieść bramy. Silnik nadal jednak pracuje. Linka...
Moja brama ma jakieś 5,5 metra szerokości i nie myślałem że na takiej odległości można zastosować fotokomórkęw ten sposób jaki piszesz. Co do przewodów to może rozwiązanie takie jak stosowane w suwnicach przemysłowych, a może rozwiazanie ze szczotkami i płaskownikami z miedzi czy aluminium byłoby też dobre? Pzdr Karol
A jakie jest nominalne napięcie zasilania? Jeśli 12V to nie wygląda na problem ze zbyt małą mocą transformatora. Byc może to problem mechaniczny? jakieś uszkodzenie ? brak smarowania? Uszkodzenie silnika (szczotki, komutator), jeśli jeden z segmentów komutatora ma przerwę to tak się to może objawiać. Trzeba dokładnie sprawdzić Oba siłowniki mogą być...
Nie tyko AXI vs G-Bat a rzecz dotyczy porównania każdego (no, prawie) siłownika krytego 24V z siłownikiem tubowym teleskopowym 230V. Przewaga 230 nad 24v: P rostota konstrukcji silnika - w silniku nie ma się co psuć oraz nie ma części szybko zużywających się typu szczotki. W ytrzymałość mechaniczna - przekładająca się na długowieczność, ale to raczej...
Sprawa jest tak prosta, że nie trzeba latać w kosmos, żeby to zbadać czy poobliczać. Nie wiem po co sobie tym głowę zawracasz. 3W silnikiem to możesz napędzić szczotkę do zębów. Bierzesz silnik taki jak wszyscy i nie widzę tu żadnego problemu. Niepotrzebnie sobie życie utrudniasz. 50/100W silniki z przekładnią kupisz za flaszkę.
Na dzień dzisiejszy moje bramy działają bez zarzutu, jeżeli miało miejsce zatrzymywanie się przy ruchu skrzydeł to przyczyna była w złej jakości styku na linii krańcówka sterownik lub może mieć miejsce wadliwe działanie krańcówek, jeżeli następuje zatrzymywanie jednego ze skrzydeł to przyczyna może leżeć w samym silniku siłownika np. zawieszone szczotki...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
Siłowniki 24V czy 220 - jak mówisz o buczeniu to pewnie 220V, Przejrzałem wszystkie posty nt. problemów z bramą wjazdową, ale nikt nie miał podobnego Było tych tematów, oj było. Jeśli siłowniki 220V to: 1. Kondensator traci pojemność - wymienić na nowy, niekoniecznie firmowy aby pojemność była identyczna, napięcie pracy takie jak w starym albo wyższe...
Witam, brama po naciśnięciu przycisku na pilocie startuje przesuwa się 2-3 sekundy i staje, po ponownym naciśnięciu przycisku brama rusza w przeciwnym kierunku niż poprzednio jechała (to akurat prawidłowo), nigdy nie otwiera się bądź zamyka do końca tylko jeździ po takim małym kawałku. Sytuacja jest taka nie zależnie od pozycji bramy czy jest przy krancówkach...
I jakie są minusy siłownika 24V? Mniejsza siła ciągu to minus? Żadnych minusów użytkowych. Są lepsze pod każdym względem ( no może trwałość - szczotki w silniku 24V, ale i tak zanim się zetrą pewnie trzeba będzie coś mechanicznego serwisować, z drugiej strony kondensatory w silnikach 220V sypią się jeszcze szybciej...). Jedyny minus to ekonomiczny...
A nie lepiej zainstalować dwie listwy od spodu plus dwie szczotki z silnika i zbudować taką listwę zasilającą jak w suwnicach. Nazywa się to szynoprzewodem. Można kupić fabryczne. Albo przewód wiszący na rolkach tzw: firanka to chyba najbardziej prosty sposób chodź przyznam mało estetyczny. Można zastosować prowadniki do przewodów tzw: prowadniki gąsienicowe....
Marku. Jesteś dobry w te klocki. Miałeś rację ze szczotkami. Wymontowałem napęd, chciałem już rozebrać silnik, odkręcam dwie śruby i widzę, że odkręcić je mogę praktycznie ręką. Jak pisałem - napęd był już 2 razy w serwisie gwaranta bramy (nie wiem czy w Hato - raczej nie robią takich błędów - opinię mają dobrą). Dokręciłem je na lekko mocny docisk...
Masz 3 przewody, a ile różnych funkcji chcesz mieć? Rozumiem, że silnik ma się kręcić w dwie strony (otwieranie/zamykanie) - czy to jest klasyczny silnik DC, ze szczotkami, a nie coś z elektroniką? Jeśli ma być tak, że kiedy silnik się kręci, to LED-y są włączone, a jak się nie kręci, to wyłączone (z możliwością, że inny jest układ LED-ów dla obu kierunków...
Z rysunku wynika że jest to sterownik radiowy zamykania i otwierania bramy. Pobór prądu przez sterownik wraz z lampą ostrzegawczą wynosi 4A lub nieco więcej w zimie do 5A sama żarówka ma parametry 21W 24V. W przypadku długiej exploatacji sterownika może dojść do takiego stanu iż z odległości podanej przez producenta nie będzie słuchał pilota i będzie...
Ok reasumując pozostaje mi rozkręcić siłownik i uprościć układ krańcówek. Rozumiem że nic się nie da z tym zrobić bez tego zabiegu ale jakie diody konkretnie czyli jak je dobierać i jakich parametrów . Rozbierałem siłownik od strony silnika ( na zdj. ta część w górnej części siłownika ) tam mamy tylko silnik dc z magnesami i szczotkami gdzie wirnik...
fotokomórki migają obie co około sekundę - stale ale jak je zasłonie to nic się nie dzieje - na centralce stop świeci się ciągle ( w instrukcji twierdzą że to dobrze :) BlueBUS - miga co około sekundę cały czas ( ponoć też dobrze ) pole L2 świeci ciągle Same fotki mają obie mrygać raz na sekundę ale mogą inaczej - przy zasłonięciu albo same z siebie...
Witam. Hm.... z własnego doświadczenia wiem że na bramie wystarczy opóźnienie 1 sek. aby skrzydła nie weszły na ruch kolizyjny. Wiatr niema tu nic do rzeczy. Napędy PROTECO to profesjonalne urządzenia i nawet wiatr który dochodzi do 100km nie powoduje zatrzymania napędu lub anomalii w jego pracy. Przed napędem PROTECO miałem styczność z innymi napędami...
Witam. Jestem na etapie montażu napędu bramy Came AXI 25. Napęd zakupiłem w sklepie internetowym i zdaję sobie sprawę, że serwis Came w przypadku usterki może jej nie uznać. Mam jedynie kartę gwarancyjną sklepu, który posiada autoryzację Came na okres 24 miesiący i jak mnie zapewniono e-mailem w przypadku awarii mam do nich wysłać uszkodzony element....
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Ano widzisz... Ja ten dom kupiłem i spoooro tu musiałem napoprawiać a nie wszystko sę da. "Ekypy" popełniły tu mnóstwo błędów jak na przykład: - nie podłączone bolce uziemiajace w gniazdach - zabezpieczenie różnicowo-prądowe tylko dla niektórych wilgotnych pomieszczeń - luźne złącza na przewodach o sporym poborze mocy (np 4 kVA na fazę) - nie izolowany...
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Sprawdż silnik, podłączając go na krótko do akumulatora 12V. Jeśli dobrze pamniętam, wychodzą z niego 4 przewody, ale są one mostkowane po 2. Możesz też go wyciągnąć z napędu, otworzyć i przeczyścić komutator/szczotki (są 4).
Skoro masz taki prąd to silnik w sensie szczotki są ok. Być może problem tkwi w czujniku hala lub ewentualnie magnesie na wale silnika, być może zmienił pozycje ale nie chce mieszać Ci już w głowie.
Skoro po "pomaganiu" działa to na 90% silnik (słaby - przypalony komutator, uwalone szczotki, może zwarty wirnik...), a może uszkodzony tranzystor dający prąd na silnik.
Silnik tzn szczotki może już sie kończą lub przekaźniki.
Są wyczuwalne opory i zacięcia? Prowadnica i bieżnie rolek muszą być suche i bez smaru. Smarowanie zewnętrza rolek i wnętrza prowadnicy coś da na b. krótką metę - potem prowadnica zacznie do środka łapać piach który się będzie kleił do smaru i będzie jeszcze gorzej. Łożyska w rolkach są uszczelniane, więc polewanie środkiem smarnym z zewnątrz zatartego...
Witam odnośnie Power Jack - służę pomocą ponieważ miałem taki zestaw i próbuję aktualnie zmienić na inne siłowniki tylko trochę komplikacji mam. Rozebrałem całe siłowniki na części pierwsze i tak power jack ma śrubę bardzo małego skoku 2- 2.5 , do tego nakrętka w środku jest teflonowa i jeśli będzie jakieś większe obciążenie to nakrętka się obrabia...
Ok. To poki co nie bede na zapas elektroniki kupowal, a szczotki to wymienie jak bedzie trzeba. Ps. W ogole to przeszlo mi przez mysl wymienienie silnika na 12V i obnizenie napiecia na wyjsciu na silnik z 24v do okolo 17v co by troszke szybciej zamykalo/otwieralo brame.
Tu zbytnio nie ma co porównywać, nie chodzi nawet o śrubę, te super power itd nie nadają się do bram zwłaszcza wersja 12V. Silniki się mocno grzeją, magnesy się odklejają, szczotki rozsypują do tego siłowniki bardzo wolno się poruszają.
Zmierz napięcie na silniku w momencie gdy próbujesz bramę uruchomić, a tylko stukają przekaźniki. Obstawiam uszkodzenie RL2. Jeszcze dość prawdopodobne są zużyte szczotki w silniku - możesz sprawdzić, czy po stuknięciu w obudowę zaczyna ruszać.
Proponowałbym sprawdzić kondensator przy silniku (jak się nie mylę 10 uF). Silnik jest na 230V i nie posiada szczotek. A swoją drogą masz niezły serwis od konserwacji.
zdemontuj silnik i podłącz go na "krótko", mogą być łożyska do wymiany albo szczotki lub komutator uszkodzony
Ile silnik ma przewodów? 3 Jak na tą chwilę to wygląda na to że szczotki się skończyły, w tym momecie wszystko działa dobrze, dziękuję za zainteresowanie.
Witam, Eksploatuje już chyba z 8 lat bramę przesuwną Wiśniowski Trochę latek już ma. Sprawdź szczotki silnika. Długość i prawidłowy przesuw w szczotkotrzymaczach.
Wózki są na śrubach z obu stron (od góry i od dołu) - czasowo możesz zlikwidować dolne śruby a poziom wyregulować podkładkami. Zyskasz te 3-4 cm w dół ale chyba skórka nie warta wyprawki bo silnik też trzeba by opuścić..... A zamiast płaskownika użyć coś takiego : https://dq-pp.pl/product-pol-7444-Szczot...
Dzień dobry, Mam taki problem z napędem BFT Ares1000, objawy występują nieregularnie, ale co raz częściej, czasami zdarza się, że brama wykona cykl zamknięcia/otwarcia w trybie spowolnionym, a czasami zaczyna zwalniać wcześniej lub zatrzymuje się w połowie. Sprawdziłem: - silnik (szczotki ok, żadnych widocznych uszkodzeń na uzwojeniach) - napięcie zasilania...
szczotki silnik smarowanie silnik szczotki bocznej silnik cztery szczotki
suszarka electrolux edp12074pdw łącze bluetooth podglądu video
odkurzacz electrolux wyłącza odkurzacz electrolux wyłącza
Test sprawności kostki stacyjki zapłonowej – pomiary, diagnostyka, objawy usterki Montaż świateł przeciwmgielnych Suzuki SX4 – instrukcja, wiązka, homologacja, LED, halogen