Fajnie było, ale jednak okazało się, że musiałem rozkręcić silnik i szczotki są już wytarte, dlatego brama czasami chodzi skokowo. Mam prośbę: silnik Wiśniowski W.E2041L AW SO 2000 do bramy, mechanizm napędowy. Nie mogę znaleźć szczotek, czy ktoś dałby mi namiar na oryginalne szczotki do tego silnika?
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
Zauważyłem że napięcie na wyjściu silnika 2 z uporem maniaka 24v a na 1 silniku daje te 15 w zależności jak pracuje siłownik. Sprawdzałeś to na wyjściu centrali? A na samym silniku? Sam silnik sprawdzałeś? Może po prostu przewód "szlag trafił"? A może silnik ? Kilka/kilkanaście tysięcy cykli... Przewód w izolacji mógł się przełamać. W silniku chyba...
Trochę czasu minęło i mogę w 100% potwierdzić, że winowajcą były szczotki po wymianie i odpowiednim dopasowaniu silnik działa po dziś dzień.
To silnik szczotkowy może szczotki już się kończą
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Ile napęd ma lat ?? Pytanie czy jeśli nie działa z pilot to czy z wejścia przewodowego działa ? Jeśli z wejścia przewodowego tez nie działa to spróbuj lekko stuknąć w silnik może szczotki się wieszają.
Skoro masz nowy sterownik - wina po stronie silnika. Rozbierz go, sprawdź/wymień szczotki, przeszlifuj komutator.
Powtórka. Te błędy to interwencja układu atyzgnieceniowego. Jesli (jak twierdzisz) brama porusza się idealnie i bez zacięć - wygląda to na pogłębiające się rozkalibrowanie tego układu. Tymczasowo spróbuj ustawić prądy statyczny i dynamiczny antyzgniecenia na wartości maksymalne (rozdział 4 i 5 od strony 10 - nie będę opisywał bo w instrukcji jest wszystko...
witam, mam ten sam napęd i miałem podobną sytuację. Okazało się, że wystarczyło wymienić szczotki w silniku i po sprawie. Szczotki są dość małe, ale kupiłem (juz nie pamiętam od czego) i zeszlifowałem do potrzebnego rozmiaru. Koszt - 24 zł + 2 godz. roboty. pozdrawiam Dodano po 10 witam, mam ten sam napęd i miałem podobną sytuację. Okazało się, że wystarczyło...
Skoro po "pomaganiu" działa to na 90% silnik (słaby - przypalony komutator, uwalone szczotki, może zwarty wirnik...), a może uszkodzony tranzystor dający prąd na silnik.
czy mogę zapytać jakie szczotki założyłeś ? rozmiary lub nr i producenta ? mam to samo .. prąd sterownik podaje silnika kaput..
Czy są w tym systemu fotokomórki ? Jeśli fotokomórek brak to jedną z przyczyn takiego zachowania napędu miga być zgrzytów szczotki silnika. Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć obudowę i w monecie gdy napęd nie startuje stuknąć w silnik. Jeśli brama po takim zabiegu ruszy masz przyczynę.
Witam Jeżeli przewody i połączenia dobre,to problem może być w samym silniku,przykładowo szczotki zawieszone, krótkie.
Silnik tzn szczotki może już sie kończą lub przekaźniki.
Witam, mam problem z napędem bramy garażowej Sommer DUO 500 SL. Napęd ma za mają siłę poruszania bramą i się zacina. Podejrzewam silnik (szczotki), przekładnię (duże opory) lub ogranicznik mocy (max 2A) Napięcie na silniku od 12 do 24V. Natężenie jałowo 1A, pod obciążeniem do 2A. Nawet jak kręci jałowo to żarówka migacze. Kondensator w zasilaczu nie...
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
Posiadam zainstalowany napęd bramy przesuwnej prawdopodobnie Nice. W czasie zimy napęd zaczął szwankować tzn. silnik buczał brama stała w miejscu. Teraz po stopnieniu śniegu wymontowałem go z myślą iż prawdopodobnie uszkodziły się szczotki. Jakie było moje zdziwienie, gdy po wymontowaniu silnika okazało się, że wirnik nie posiada szczotek, komutatora...
Panowie dzięki za rady, zakupiłem cały zestaw magic 600 trochę kosztował, myślałem że w tym silniku faktycznie szczotki się skończyły, ale jednak nie. Dzwoniłem do firmy która mogła by naprawić ten silnik, tylko koszta były by zbliżone do zakupu nowego.
Sprawdż silnik, podłączając go na krótko do akumulatora 12V. Jeśli dobrze pamniętam, wychodzą z niego 4 przewody, ale są one mostkowane po 2. Możesz też go wyciągnąć z napędu, otworzyć i przeczyścić komutator/szczotki (są 4).
I czy macie jakiś sposób na wypalające się szczotki?? Dodam że silniki chodzą na 44 v. Dołączam sie do pytania.
Przyczyną mogą być za krótkie szczotki w silniku.Wskutek krótkich szczotek powstaje duże iskrzenie szczotki-komutator silnika co wpływa na zakłócenie sygnału urządzenia odbiorczego a to powoduje znaczne skrócenie odległości urządzenie odbiorcze -pilot.Po wymianie szczotek w silniku usterka ustała.
A silnik już nie jest zużyty? Zawieszają się szczotki - zużycie, bo jak pukniesz to rusza.
Jedna sprawa to pilot a druga silnik. Jeśli mechanicznie się zacina silnik, przekładnia itd to może wyglądać na brak reakcji na pilot moim zdaniem. Jeśli są opory mechaniczne bądź szczotki silnika lub zasilanie nie działa poprawnie trzeba wykluczać kolejno usterki. Podłącz równolegle z silnikiem żarówkę i sprawdzisz czy napięcie dochodzi do silnika...
na razie zakupiłem nowy silnik, stary rozkminiłem i już wiem jak zrobić tylko zakupić nowe szczotki
Mógł paść sterownik, mógł silnik. Silnik możesz sprawdzić podłączając go do akumulatora samochodowego i testując go na obu biegunowościach (obroty w jedną i drugą stronę), być może skończyły się szczotki. Możesz też zamiast silnika podłączyć do sterownika jakąś mocniejszą (np halogen reflektorowy) żarówkę 24V i ona pokaże czy z płytki wychodzi "w obie...
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Rozkuj płaskim , zaostrzonym śrubokrętem od strony podstawy i ślimaka - szczotki są umieszczone w dole silnika , jak rozłączysz , to ostrożnie podważ szczotki , i wyjmij. Ciekawe , że właśnie tak się dzieje - brama jest w poziomie , i nie "leci" w jedną stronę ? Lub nie występują opory podczas pracy , typowo mechaniczne ? Zazwyczaj szczotki zużywają...
Daj WYRAŹNE zdjęcie centralki dokładnie od przodu - może być sam dół pod transformatorem (żeby były widoczne WSZYSTKIE opisy). Co do zacinania - faktycznie jak napisał przedmówca - do rosołu go, sprawdzić szczotki w silnikach, łożyska, wyczyścic wszystko do połysku, nowy smar.
Szczotki. Z powodu ich zużycia sprężynki dociskające do szczotki do wirnika, nie mają już takiej siły dociskowej, że trochę wilgoci i lekki mróz potrafią wyeliminować dobry styk, a tym samym zmniejszyć moc silnika.
Silnik wyjęty - sprawdzony komutator czyściutki,koła i sprzęgiełko sprawne , a szczotki ok , a silnik pracuje normalnie bez zakłóceń.Po zmontowaniu ten sam problem silnik startuje /bez obciążenia bo siłownik zdemontowany z bramy/ parę obrotów i stop i tak za każdym razem.Może ktoś podpowie co spotkał się z podobnym problemem.
To jest wersja z chińskim silnikiem i po czasie jest taki objaw. Niestety tanio nie będzie, ale gdybyś wymieniał zdecyduj się na silnik polski, tylko blachę montażową trzeba pod polski dokupić bo się rozstaw otworów nie zgadza, ale to tylko ca 50PLN więcej. No chyba że rozbierzesz i szczotki sam powymieniasz.
Może jeden silnik ma brudny komutator już albo szczotki do wymiany. Zlikwiduj zakładkę na skrzydłach i zamontuj stały opór na środku bramy na zamknięciu i po problemie.
Szczotki wymieniłem, moduł osadzony prawidłowo i lipa. Nadal sygnalizuje przeciążenie silnika. Pewnie siedzi silnik. Pomyślałem aby podmienić sterownik innego typu np bramster bez identyfikacji siły silnika.
Moja brama garażowa z silnikiem ma już 20 lat. Silnik Came nagle zaczął buczeć i nie działa. Okazało się, że wyrobiła się plastikowa zębatka, której nie wiem jak zdjąć aby ją wymienić. Aby wymienić zużytą plastikową zębatkę w Twoim 20-letnim silniku bramy garażowej Came, postępuj zgodnie z poniższymi krokami: 1. Odłącz zasilanie : Upewnij się, że napęd...
Witam Z racji bardzo niefortunnej sytuacji (dość duża kałuża) brama moja wytrzymała około 14 lat W lipcu postanowiłem odbudować ją od podstaw Długość bieżni 4.8 m Ponieważ nie chciałem bardzo przerabiać wózków, zakupiłem profil zamknięty 40x40x4 , który został rozcięty w bardzo prosty sposób Być może wyda się co niektórym, że jest bardzo delikatny,...
Biały ceramiczny opornik 0.22 Ohm obok gniazda żarówki. Ale to raczej nie jego uszkodzenie bo jeśli on byłby przepalony to silnik w ogóle by nie ruszył. Spróbuj go zewrzeć (znieczulisz tymczasowo amperometrykę) i sprawdź. Może przez szczotki węglowe silnik bierze większy prąd i przeciążeniówka zawsze działa...
https://obrazki.elektroda.pl/5214034000_... Bez zdjęć i rozebrania się nie obędzie.Morze być wszystko przyczyną np szczotki w silniku do wymiany. Może przekładnie wymagają konserwacji woda deszcz śnieg zrobiły swoje. do sprawdzenia: Zespół przeniesienia napędu Koło zębate Magnesy wyłącznika krańcowego Czujnik magnetyczny z podstawkami...
Tu zbytnio nie ma co porównywać, nie chodzi nawet o śrubę, te super power itd nie nadają się do bram zwłaszcza wersja 12V. Silniki się mocno grzeją, magnesy się odklejają, szczotki rozsypują do tego siłowniki bardzo wolno się poruszają.
licznik obrotów jak na foto zaczął iskrzyc Co tam ma iskrzyć, jak na płytce widać hallotrony? Jak już coś iskrzy, to szczotki silnika. Które zapewne można wymienić, o ile komutator nie jest uszkodzony. Zawsze możesz kupić nowy silnik 1166878
Skoro masz taki prąd to silnik w sensie szczotki są ok. Być może problem tkwi w czujniku hala lub ewentualnie magnesie na wale silnika, być może zmienił pozycje ale nie chce mieszać Ci już w głowie.
Niekoniecznie macie rację. Przyczyn może być kilka. Brak jest informacji na temat częstotliwości otwierania bramy, czyli pośrednio zużycia napędu. Jeśli jest często używana brama mogły zużyć się szczotki na silniku. Wtedy lampa podaje 7 lub więcej mignięć. Druga przyczyna może być bardzo śmieszna, tzn., woda w konstrukcji bramy co przy ruchu bramy może...
Mam tylko dostęp do 2 sztuk POPa (poprzednika HOOPa). Od 10 lat cisza. Mechanicznie tam się nie ma co psuć - niemal wszystko jest na mało stratnych przekładniach zębatych (w odróżnieniu od mocno ciernych i zużywających się przekładni ślimakowych w siłownikach liniowych). Co najwyżej za kilkanaście lat wytrą się szczotki w silniku. A płynność ruchu i...
Dzięki za podpowiedzi, sprawę załatwiłem sam - udało mi się, choć nie ukrywam, że sporo czasu na to straciłem :( Wiązał mnie czas, bo musiałem wyjeżdżać już od rodziców (mieszkam ponad 400km dalej). Plusem jest to że udało się usterkę naprawić stosunkowo niewielkim kosztem. Opiszę mniej więcej co zrobiłem i co znalazłem - być może komuś się to przyda....
Dzięki "kotbury" za merytoryczny odzew :-) No jest to jakaś opcja, aby wymienić to i tamto, ale... Pomijając, że wciąż nie mogę odkręcić tej cholernej śruby od wału napędowego to koszty będą min 25% nowego napędu. A nie wiadomo czy na długo pomoże. Do tego ten R1000 mam nadzieję, że będzie "lepiej" obsługiwał moją bramę jeśli przyjąć, że ona jest za...
Napęd bramy w ogóle nie reaguje na pilota wymieniłem kondensator działało przez jakiś , sprawdziłem kondensator jest dobry brak reakcji płytki radiowej na pilota , napięcie do płyty głównej dochodzi , po otwarciu urządzenia i za działania pilotem nie mrugają Nie świecą diody po prostu nic się nie zmienia tak jakby karta radiowa nie widziała pilota Czy...
zdemontuj silnik i podłącz go na "krótko", mogą być łożyska do wymiany albo szczotki lub komutator uszkodzony
Spróbuj zasilić sam silnik z akumulatora samochodowego a także wepnij się z silnikiem bezpośrednio pod największy kondensator elektrolityczny (wtedy przy okazji przetestujesz trafo, kondensator i prostownik). Często bywa że w/w kondensator traci pojemność z wiekiem a skutki są losowe. Jeśli silnik zasilany z "zewnątrz" także będzie ewidentnie niedomagał...
Witaj. Po pierwsze Nice Spido nie nadaje się do obiektów wielorodzinnych gdyż wg specyfikacji ilość dobowych cykli to max. 50. (no chyba że garaż jest na kilka pojazdów) Po drugie napęd ten posiada mechaniczne wyłączniki krańcowe umieszczone na łańcuchu, więc wysprzęglenie bramy nie powinno mieć wpływu na ciągłą pracę napędu. To krzywki (takie plastikowe...
Po kilku latach eksploatacji dochodzi do standardowego zużycia szczotek silnika oraz zabrudzenia blaszek komutatora na wirniku. W takiej sytuacji napęd reaguje tak jak opisujesz - sterownik wchodzi w tryb awaryjny sygnalizując to szybkim miganiem żarówki oświetlenia (u mnie 4 szybkie błyski) i konieczne jest ponowne programowanie przebiegu pracy. Zasadniczo...
Są wyczuwalne opory i zacięcia? Prowadnica i bieżnie rolek muszą być suche i bez smaru. Smarowanie zewnętrza rolek i wnętrza prowadnicy coś da na b. krótką metę - potem prowadnica zacznie do środka łapać piach który się będzie kleił do smaru i będzie jeszcze gorzej. Łożyska w rolkach są uszczelniane, więc polewanie środkiem smarnym z zewnątrz zatartego...
Najpierw zamień podłączenia napędów - tzn do MOTOR1 podepnij zdalny, do MOTOR2 - lokalny i vice versa (wysunąć centralę z obudowy i trochę pomodlić się z kablami...). Jeśli sytuacja się powtórzy na drugim napędzie a poprzednio źle działający ozdrowieje - walnięta centralka - a tu całe spektrum możliwych usterek - od wadliwie działającego zasilacza impulsowego...
Nie tyko AXI vs G-Bat a rzecz dotyczy porównania każdego (no, prawie) siłownika krytego 24V z siłownikiem tubowym teleskopowym 230V. Przewaga 230 nad 24v: P rostota konstrukcji silnika - w silniku nie ma się co psuć oraz nie ma części szybko zużywających się typu szczotki. W ytrzymałość mechaniczna - przekładająca się na długowieczność, ale to raczej...
Wątpię czy samo wlutowanie kręciołków coś da, one nic analogowo nie regulują tylko zadają wartości prockowi a jeśli on nie ma regulacji w firmware to i tak operacja nic nie da. Postępuj jak z D600, switchami wszystko na maksa. Może spróbuj rozkręcić przekładnię przy silniku (jeśli masz wersję na śrubkach, wersję nitowaną też się da ale potem trzeba...
Te siłowniki maja marne komutatory i silniki , szczotki zawieszają sie albo palą. Zamień siłowniki i sprawdź czy to wina siłownika czy sterowania. Jak siłownik, to doraźnie pomoże rozebranie obudowy silnika i czyszczenie komutatora/ wymiana szczotek itp. Możesz tez zmostkować wejścia od krańcówek na płycie i sprawdzić, czu nie jest to wina kontaktronów...
Witam wszystkich, Mam założony automat bramy garażowej Normstahl Perfekt 900. Służy już mi ponad 10 lat. Automat opuszcza bramę garażowa prawidłowo, jednostajnie tak jak zawsze. Problem pojawia się przy próbie jej otworzenia. Automat startuje, uchyla bramę jedynie na jakieś 10-15 cm. Nie ma jakby siły podnieść bramy. Silnik nadal jednak pracuje. Linka...
Najprościej będzie użyć krańcówek magnetycznych - magnesik neodym na wózku, małe kontaktrony (np czujki alarmowe otwarcia okna) do szyny. Identyczne rozwiązanie jest stosowane w dawnych napędach MotorLift (ML500, 510....) PS. W końcu zakumałen jak działa zasilanie silnika w tym napędzie. Szyna i łańcuch to dwa przewody. Krańcówki w wózku to styki, które...
A jakie jest nominalne napięcie zasilania? Jeśli 12V to nie wygląda na problem ze zbyt małą mocą transformatora. Byc może to problem mechaniczny? jakieś uszkodzenie ? brak smarowania? Uszkodzenie silnika (szczotki, komutator), jeśli jeden z segmentów komutatora ma przerwę to tak się to może objawiać. Trzeba dokładnie sprawdzić Oba siłowniki mogą być...
Znalazłem co prawda podobny tema lecz odpowiedzi na mój problem niestety nie. Tutaj ten temat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Mój napęd w pewnym sensie zamyka i otwiera. Problem polega na tym, że po np. zamknięciu bramy napęd uchyla ją i robi to powoli i w kilku odsłonach, trochę podobnie jak przy napotkaniu przeszkody,...
Ile silnik ma przewodów? 3 Jak na tą chwilę to wygląda na to że szczotki się skończyły, w tym momecie wszystko działa dobrze, dziękuję za zainteresowanie.
Na dzień dzisiejszy moje bramy działają bez zarzutu, jeżeli miało miejsce zatrzymywanie się przy ruchu skrzydeł to przyczyna była w złej jakości styku na linii krańcówka sterownik lub może mieć miejsce wadliwe działanie krańcówek, jeżeli następuje zatrzymywanie jednego ze skrzydeł to przyczyna może leżeć w samym silniku siłownika np. zawieszone szczotki...
Jaka centrala ? MC824 ? Siłowniki z enkoderem czy bez? Twoja brama to właśnie ciężka (limit wagi skrzydła dla Toony to 200 kg). Zwiększ siłę na maksa, jak nie ruszy to może wada silnika w siłowniku (szczotki itp...). Może to centralka - zamień podłączenia siłowników do centrali - jak rzecz się powtórzy na drugim siłowniku po drugiej stronie to centrala,...
Dzień dobry, Mam taki problem z napędem BFT Ares1000, objawy występują nieregularnie, ale co raz częściej, czasami zdarza się, że brama wykona cykl zamknięcia/otwarcia w trybie spowolnionym, a czasami zaczyna zwalniać wcześniej lub zatrzymuje się w połowie. Sprawdziłem: - silnik (szczotki ok, żadnych widocznych uszkodzeń na uzwojeniach) - napięcie zasilania...
Siłowniki 24V czy 220 - jak mówisz o buczeniu to pewnie 220V, Przejrzałem wszystkie posty nt. problemów z bramą wjazdową, ale nikt nie miał podobnego Było tych tematów, oj było. Jeśli siłowniki 220V to: 1. Kondensator traci pojemność - wymienić na nowy, niekoniecznie firmowy aby pojemność była identyczna, napięcie pracy takie jak w starym albo wyższe...
Dzień dobry! Po ostatnich burzach nie było prądu, więc, jak zawsze, wysprzęgliłem napęd, aby otworzyć bramę ręcznie. Gdy podłączyłem bramę ponownie i włączyłem otwieranie, ta po pięciu centymetrach stanęła. Taka sytuacja się cały czas powtarzała. Nie sądzę, aby burza uszkodziła napęd. Inne podłączone do sieci sprzęty w domu działają bez zarzutu. Gdy...
Witam. Napęd NICE ROBUS RB600/A. Brama przestała się ruszać. Przy wciskanianiu przycisku otwórz słychać załączenie przekaźnika w środku ale silnik nie startuje. Po chwili sygnalizuje błąd lampką FLASH: 7 krókich mrugnięć sekundowa przerwa i kolejne 7 krótkich mrugnięć. Próbowałem zrestarować napęd, rozpozanać urządzenia na nowo, odłaczyć fotkomórki...
Siłowniki przyszły podłączyłem wszystko działało wysunęły się i schowały i na tym koniec. Nie reagują na nic pstyka tylko kontrolka w puszce jak naciskam pilotem i nic więcej. Pilot programuje na wszystkie sposoby żaden nie chce poruszyć siłownikami. Okazało się że w jednym pokruszyły się szczotki i zauważyłem że dolne styki krańcowe nie są zamknięte...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
I jakie są minusy siłownika 24V? Mniejsza siła ciągu to minus? Żadnych minusów użytkowych. Są lepsze pod każdym względem ( no może trwałość - szczotki w silniku 24V, ale i tak zanim się zetrą pewnie trzeba będzie coś mechanicznego serwisować, z drugiej strony kondensatory w silnikach 220V sypią się jeszcze szybciej...). Jedyny minus to ekonomiczny...
Witam Mam naped do bramy Schellenberg GTA2000S, w którym 3 lata temu wymieniono mi w serwisie silnik z przekładnią na nowszy od Drive S 80N,; Wszystko było OK aż do teraz. Najczęściej w trakcie ruchu otwierania napęd staje, rozłącza przekaźnik i szybko miga żarówką, co oznacza jak wycytałem tryb awaryjny. Po jakimś czasie i odłączeniu/ponownym załączeniu...
Silnik prądu zmiennego ma jedną niezaprzeczalną zalete: brak szczotek i komutatora oraz problemów z tym związanych czyli konserwacja, wymiana szczotek itp.
Widziałem jako ktoś zmieniał śrubę trapezową na taką z większym skokiem gwintu. Ale to ostateczność. Jeśli nie jesteś tokarzem lub nie masz takowego w rodzinie :) to koszt przeróbki będzie niewiele mniejszy od ceny takiego siłownika. podobno te siłowniki mogą pracować pod 24V a nawet 36V Tak, tylko że to są wersje na napięcie 12,24 lub 36V - i siłownik...
A nie lepiej zainstalować dwie listwy od spodu plus dwie szczotki z silnika i zbudować taką listwę zasilającą jak w suwnicach. Nazywa się to szynoprzewodem. Można kupić fabryczne. Albo przewód wiszący na rolkach tzw: firanka to chyba najbardziej prosty sposób chodź przyznam mało estetyczny. Można zastosować prowadniki do przewodów tzw: prowadniki gąsienicowe....
740 jakieś parę lat temu były wyposażane w krańcówki mechaniczne. Odkąd zaczęli je wyposażać w magnetyczne, zaczęły się schody z niezawodnością i dokładnością. Stąd pewnie dziwne zachowania w zwolnieniach po krańcówkach. W tych nielicznych napędach , wyposażonych w zwolnienia przed krańcówkami , które przeszły mi przez ręce, z funkcją tą zawsze były...
fotokomórki migają obie co około sekundę - stale ale jak je zasłonie to nic się nie dzieje - na centralce stop świeci się ciągle ( w instrukcji twierdzą że to dobrze :) BlueBUS - miga co około sekundę cały czas ( ponoć też dobrze ) pole L2 świeci ciągle Same fotki mają obie mrygać raz na sekundę ale mogą inaczej - przy zasłonięciu albo same z siebie...
Ale dla mnie wciąż największa zagadką zostaje sterowanie. Czy możecie zamieścić jakiś schemat i linki do podzespołów, których należałoby użyć? Ale taki dla laików! Który kabelek połączyć z którym. Nie wiem, jak bardzo żarliwym laikiem Kolega jest - może wystarczy? :) https://obrazki.elektroda.pl/9024510400_... Pytanie zasadnicze, czy...
Zajrzałem do instrukcji - jest tam tylko podane: Osiągi silnika 12VDC/10A, 120W (MAX). No niewiele tego. Sam zmierzyłem, że jak sie ustawi większą siłę ścinającą to faktycznie do 10A dochodzi. Siłowniki podobnej konstrukcji np NICE mają podane 0,5A - domyślam się, że chodzi tu o pobór bez obciążenia. Nie wiem do czego porównać te pomiary które opisałem....
Witam. Mam problem jak w temacie. Brama otwierana za pomocą zestawu Elektrobim z silnikami etm-01. Ostatniego czasu zaczął się problem z 1 słownikiem tzn. jak jest zimno to silownik startuje ale po chwili się zatrzymuje. I można tak w kółko. Problem nie występuje przy temperaturze zewnętrznej powyżej 15 stopni. Poczyniłem więc działania: 1. Zamieniłem...
Witam Dziewięć lat temu zrobiłem sobie bramę przesuwną. Ma 4.2 m. i waży koło 200 kg., Ale to nie ważne. Jak kolega tarnowski stwierdził ważne jest tylko jak lekko chodzi brama. Moja zamykała się już przy lekkim podmuchu wiatru. Sterownik kupiłem na giełdzie w Warszawie. Miała być to produkcja bodaj, że włoska. Przy montażu okazało się, że jest to produkcja...
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Budując napęd starałem się go wykonać prosto i funkcjonalnie z możliwie małym nakładem finansowym. Dlatego nie będę raczej stosował ekranowania silnika. Skupiam się przede wszystkim na właściwym dopracowaniu elektroniki sterującej. Oczywiście elektronika posiada: - mostek 8A - kondensator filtru 4700uF/35V i 100nF -...
Witam. Jestem na etapie montażu napędu bramy Came AXI 25. Napęd zakupiłem w sklepie internetowym i zdaję sobie sprawę, że serwis Came w przypadku usterki może jej nie uznać. Mam jedynie kartę gwarancyjną sklepu, który posiada autoryzację Came na okres 24 miesiący i jak mnie zapewniono e-mailem w przypadku awarii mam do nich wysłać uszkodzony element....
Fakt - R7 to zielony matowy za kondensatorem i oprawką żarówki, ale skoro silnik jeździ - to powinien być cały. A silnik - podłącz kable prądowe do akumulatora samochodowego na bramie i przyjrzyj się czy w okolicy zamykania silnik nie zwalnia bo ma ciężko, sprawdzenie komutatora i szczotek zdaje się zrobiłeś. Odpal całość razem z prowadnicą - bramę...
Po dwukrotnej naprawie centralki przyszła kolej na silniczek w napędzie - To jest prawda o somfy, choć maja udane modele. 400 zł za nowy siłownik, a cały zestaw kosztuje poniżej 1000 zł. To tanio, (trwałe, sprawdzone konstrukcje kosztują 1600 wzwyż) czyli niska jakość i po kilku ltach wychodzi drogo. Ja bym próbował rozmontować zanitowany silnik i...
Dla potomnych. Mialem ten sam problem. Po rozebraniu okazalo sie, ze jest uszkodzony silnik a po jego rozebraniu (trzeba rozwiercic nity) okazalo sie, ze jedna ze szczotek ma urwany przewod. Po naprawie wszystko dziala.
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
Moja brama ma jakieś 5,5 metra szerokości i nie myślałem że na takiej odległości można zastosować fotokomórkęw ten sposób jaki piszesz. Co do przewodów to może rozwiązanie takie jak stosowane w suwnicach przemysłowych, a może rozwiazanie ze szczotkami i płaskownikami z miedzi czy aluminium byłoby też dobre? Pzdr Karol
Przydałby się jeszcze trzeci przekaźnik rozłączający obwód silnika przed jego zatrzymaniem. Silnik działa jak prądnica i jak wyłączasz go tym mostkiem przekaźnikowym, to powodujesz, że przez styki przekaźnika płynie prąd zwarcia silnika jako prądnicy, co może doprowadzać do szybszego zużycia szczotek i styków przekaźników. Druga sprawa - dla kwarcu...
Ok. To poki co nie bede na zapas elektroniki kupowal, a szczotki to wymienie jak bedzie trzeba. Ps. W ogole to przeszlo mi przez mysl wymienienie silnika na 12V i obnizenie napiecia na wyjsciu na silnik z 24v do okolo 17v co by troszke szybciej zamykalo/otwieralo brame.
Zmierz napięcie na silniku w momencie gdy próbujesz bramę uruchomić, a tylko stukają przekaźniki. Obstawiam uszkodzenie RL2. Jeszcze dość prawdopodobne są zużyte szczotki w silniku - możesz sprawdzić, czy po stuknięciu w obudowę zaczyna ruszać.
Witam, Eksploatuje już chyba z 8 lat bramę przesuwną Wiśniowski Trochę latek już ma. Sprawdź szczotki silnika. Długość i prawidłowy przesuw w szczotkotrzymaczach.
Chciałem wymienić silnik ,ponieważ po rozebraniu i złożeniu zaczął jakoś dziwnie głośno pracować .Na tak poważną firmę jak nice i za te pieniądze co można nabyć napęd to musze przyznać że pachnie mi to chińszczyzną .Zeby rozebrać silnik ewentualnie wymienić szczotki trzeba zeszlifować ewentualnie rozbić połaczenie stojan z magnesami trwałymi z wirnik...
Marku. Jesteś dobry w te klocki. Miałeś rację ze szczotkami. Wymontowałem napęd, chciałem już rozebrać silnik, odkręcam dwie śruby i widzę, że odkręcić je mogę praktycznie ręką. Jak pisałem - napęd był już 2 razy w serwisie gwaranta bramy (nie wiem czy w Hato - raczej nie robią takich błędów - opinię mają dobrą). Dokręciłem je na lekko mocny docisk...
Dziewczyny grzecznościowo, ale i z niejakim zainteresowaniem obejrzały pokój przy wejściu, kuchnię i salon, a kiedy znów wyszły na korytarz, głos Doroty przywrócił mnie do rzeczywistości. Pytała o łazienkę. Pokazałem jej drogę i wraz z Lidką wróciliśmy do salonu. Zaś Dorota wróciła i już od drzwi wołała. - Tomek, ale ty nie masz ciepłej wody! Roześmiałem...
Nikt nie czyta? ****************************************... Jakbym dostał w pysk. Wstałem i po prostu wyszedłem. Gorączkowo zastanawiałem się czy obraziła mnie świadomie, czy tak jej po prostu wyszło w ferworze tego monologu. Ale po chwili doszła do mnie prawda, że to wszystko nie ma już najmniejszego znaczenia. Nie poszła za mną. A to oznaczało,...
Witam, mam UNO 1.0 ie .Od jakiegoś czasu jak było po deszczu(przejechałem po kałuży czy coś takiego) zajarzyła sie kontrolka od ładowania(czasem mniej lub więcej)silnik tracił moc ale po kilku sekundach wszystko wraca do normy...kontrolka gaśnie i uniaczek śmiga.Wiem woda dostawała sie gdzie nie trzeba i coś przywierało no ale bardzo sie tym nie przejmowałem...
Najpierw oblała mnie fala gorąca i znieruchomiałem, jednak natychmiast w mojej głowie zadźwięczały dzwonki alarmowe, które zagłuszyły dudniącą, dyskotekową muzykę i adrenalina szerokim strumieniem wlała mi się do krwi. Rzuciłem szklankę na bar, po czym zdecydowanym krokiem przedarłem się do stolika w rogu. - Idziemy do auta! – wrzasnąłem, widząc...
szczotki silnik smarowanie silnik szczotki bocznej silnik cztery szczotki
pendrive odczyt linux przepływomierz powietrza omega kamera unifi
volkswagen sharan volkswagen sharan
Tryb serwisowy pralki Electrolux EWS11054SDU - jak włączyć? Jak otworzyć bagażnik w Hyundai i10? Praktyczne porady