Zapewne z obu czujników mają być impulsy. Prawdopodobnie sterownik sprawdza z którego czujnika jest pierwszy impuls i na tej podstawie, wie jaki jest kierunek ruchu bramy. Być może liczy też ilość impulsów, celem określenia położenia krańcowego. Zakładając że impulsy są prawidłowe, problemem może być silnik. Jak dobrze widzę koło przekaźnika jest wlutowana...
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
Trochę czasu minęło i mogę w 100% potwierdzić, że winowajcą były szczotki po wymianie i odpowiednim dopasowaniu silnik działa po dziś dzień.
Fajnie było, ale jednak okazało się, że musiałem rozkręcić silnik i szczotki są już wytarte, dlatego brama czasami chodzi skokowo. Mam prośbę: silnik Wiśniowski W.E2041L AW SO 2000 do bramy, mechanizm napędowy. Nie mogę znaleźć szczotek, czy ktoś dałby mi namiar na oryginalne szczotki do tego silnika?
Moja brama garażowa z silnikiem ma już 20 lat. Silnik Came nagle zaczął buczeć i nie działa. Okazało się, że wyrobiła się plastikowa zębatka, której nie wiem jak zdjąć aby ją wymienić. Aby wymienić zużytą plastikową zębatkę w Twoim 20-letnim silniku bramy garażowej Came, postępuj zgodnie z poniższymi krokami: 1. Odłącz zasilanie : Upewnij się, że napęd...
Ile napęd ma lat ?? Pytanie czy jeśli nie działa z pilot to czy z wejścia przewodowego działa ? Jeśli z wejścia przewodowego tez nie działa to spróbuj lekko stuknąć w silnik może szczotki się wieszają.
To silnik szczotkowy może szczotki już się kończą
I czy macie jakiś sposób na wypalające się szczotki?? Dodam że silniki chodzą na 44 v. Dołączam sie do pytania.
Zobacz, czy dostaje zasilanie z płytki. A jeśli po podłączeniu na krótko silnik nie będzie się kręcił to wtedy sprawdzić trzeba sam silnik (podpięć do innego źródła zasilania prądu stałego np akumulator) Jeśli wtedy silnik nie będzie się kręcił to trzeba go będzie rozebrać. Kuknąć do środka, a wtedy być może zdjagnozujemy usterkę, być może zawiesiły,...
https://obrazki.elektroda.pl/2503539700_... https://obrazki.elektroda.pl/5002553800_... Kiedy brama się otwiera, przełącznik obok niej wyłącza silnik, a po 30 sekundach automatycznie zaczyna poruszać się w przeciwnym kierunku. Dlaczego tak się dzieje? Ale nie dzieje się tak, gdy brama się otwiera - tylko gdy się zamyka....
Padł mi silnik napędu bramy, napęd jest w słupku bramy. Czy ktoś wie jak w najprostszy sposób wymienić ten silnik (oczywiście z przekładnią) ? Jak zdjąć zębatkę która jest dość mocno obudowana osłoną połączoną z słupkiem ?
Witam Robię elektrycznie przesuwane drzwi i wymyśliłem, sobie że z wykorzystaniem 2 krańcówek oraz przekaźnika wykonam taki układ aby jednym zwarciem (włącznikiem dzwonkowym) uruchamiać ruch otwierający i ponownym ruch zamykający. Wiem, że są takie układy elektroniczne ale mam trochę różnych przekaźników i wyłączników krańcowych i pomyślałem że wykorzystam...
Witam. Mam napęd do bramy bez sterownika. Zamykanie i otwieranie z pilota, fotokomórki, krańcówkami ogarnąłem wszystko działa jak należy. Chcę jeszcze dołożyć spowolnienie przy końcowej fazie zamykania czy otwierania i tu moje pytanie: W jaki sposób jest wykonywane przez centrale spowolnienie silnika 230 V. Przecież nie ma tam wbudowanego falownika,...
Zasilanie i sterowanie bramy wjazdowej Marantec Control x.81 Zrobiłem przypadkowo zwarcie jednej z końcówek silnika (brązowy kolor) 24V . Słychać pracę przekaźników ale zero reakcji na silniku . Nie widzę żadnych zabezpieczeń ale demontaż całego zasilacza ze słupka to porażka . Może ktoś wie gdzie są zabezpieczenia i jak się do nich dostać na "skróty"...
Witam, chciałbym zbudować napęd do bramy przesuwnej http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... lecz mam lamerskie pytanie. Czy jak kupię silnik od skutera to będzie się on kręcił w 1 stronę. To jak będzie zamykać bramę?
licznik obrotów jak na foto zaczął iskrzyc Co tam ma iskrzyć, jak na płytce widać hallotrony? Jak już coś iskrzy, to szczotki silnika. Które zapewne można wymienić, o ile komutator nie jest uszkodzony. Zawsze możesz kupić nowy silnik 1166878
Witam serdecznie. W związku z coraz częstszymi aktami wandalizmu i niszczenia zamków w mojej kamienicy (w tym miesiącu wydałem 600zł na rozwiercanie zamków i nowe wkładki) zastanawiam się nad dorobieniem do zamka możliwości otwierania przy pomocy pilota. Moja aktualna wkładka posiada wewnątrz wystający trzpień, na którym osadzone jest pokrętło do otwierania...
Witam, chciałbym wykonać otwieranie garażu dwuskrzydłowego przy wykorzystaniu silnika od pralki. Wyglądałoby to mniej więcej tak: naciskamy guzik na pilocie silnik kręci się w jedną stronę, za pomocą pasa klinowego napęd byłby przekazywany na śrubę z gwintem trapezowym. Do nakrętki przyspawany byłby płaskownik a do niego przymocowane dwa profile zamknięte,...
Sterownik bramy wjazdowej http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Układ jest przeznaczony do sterowania silnikiem przesuwnej bramy wjazdowej. Silnik (np. silnik do wycieraczek w samochodzie Jelcz) jest zasilany napięciem DC 24V. Układ jest przeznaczony do sterowania silnikiem przesuwnej bramy wjazdowej. Silnik (np....
Dzień dobry, posiadam bramę i jest problem, ponieważ jeden silnik nie chce w ogóle ruszyć, lecz jak zamieniłem kable wszystko działa lecz odwrotnie się otwiera co jest logiczne, lecz bym musiał inaczej przyspawać zatrzaski takie, więc co może być nie tak?
Witam wszystkich bardzo serdecznie!! mam pytanko zwiazane z elektrycznym otwieraniem bramy dwuskrzydlowej. Czy ktos rozbil moze samodzielnie silowniki do otwierania takiej bramy?? Wiem jaka srube pociagowa zastosowac, mam natomiast problem z silnikiem.... Poszukuje silnika na napiecie 24 lub 12V o poborze pradu max 8A-10A ale odpowiednio mocny aby mogl...
Mam jak w temacie kilkunastoletni napęd bramy wiśniowski. Płytka sterownika eldrim el1 https://obrazki.elektroda.pl/6257181500_... i silnik 24V DC 401 000 025 https://obrazki.elektroda.pl/9926588200_... Cały czas przepala się bezpiecznik 6,3A. To jest bezpiecznik na linii 24V DC do silnika. Dzieje się to nawet przy...
Cześć Mam problem z napędem bramy przesuwnej Key. Po naciśnięciu pilota silnik działa, ale brama nie otwiera się, mogę ją przesunąć ręcznie. Po ponownym naciśnięciu pilota brama się zamyka sama. O co jej chodzi? Pozdro
Projekt ten powstał rok temu jako praca zaliczeniowa z elektroniki. Jest to tylko częśc teoretyczna, w praktyce jeszcze nie wykonywałem tego ale powinno działać. Jak wspomniałem jest projekt robiony na zaliczenie więc jest tu sporo niepotrzebnych rzeczy jak np. dzielniki na rezystorach, które można spokojnie zastąpcić np. stabizatorami. Układ jest troche...
Przy niższych temperaturach nie może uciągnąć bramy A dzieje Ci się to zawsze przy niższych temperaturach czy tylko po dłuższym nie używaniu bramy, np po nocy? Ogólnie ten napęd chodził w innej bramie..dużo cięższej i po kilku latach stracił moc i nie mógł sobie poradzić z tą bramą..Ważyła ok 180kg.. podmieniłem centralę i trafo z nowego, ale bez skutku...
Witam Nie wiem czy wybrałem dobry dział, więc w razie czego prosił bym o przeniesienie. Problem mam następujący. Mam w pracy napęd do bramy, zrobiony na silniku 3 fazowym. Silnik pobiera 0,5 A z każdej fazy. Zabezpieczyłem go bezpiecznikami topikowymi 1A na każdą fazę, do tego termikiem 2,5A. Wyprowadzenia na silnik są przeprowadzone przez stycznik...
Witam, mam następujący problem: brama zamykając się działa prawidłowo, jednak przy otwieraniu z łatwością można doprowadzić ją do zatrzymania blokując ją dosłownie palcem. Co za tym idzie, czasem sama staje z braku siły. Przejedzie 10cm i blokada, jak się jej "pomoże" ręcznie to ominie wrażliwe miejsce i się otworzy. Próbowałem już wyczyścić wszystkie...
Witam mam problem z napędem bramy garażowej (roleta), silnik ciężko startuje nawet w momencie gdy jeszcze nie nawinie elementów rolety czyli prawie na sucho, czasami tylko buczy i nie może ruszyć. Czasami wydaje dźwięki jakby tarcia jednak na schematach nie widzę tam łożysk itp. Nie znam producenta ani mocy, kształtka 70mm, długość bramy 4,4m wysokość...
Zakupiłem w zeszłym roku automat do bramy Nice ROX 1000 z centralą ROA40. Chodziła ok, ale dzisiaj otwiera tylko bramę po burzy. Wiem, że takie usterki to zazwyczaj fotokomórki, zrobiłem zworę, zaprogramowałem i dalej to samo. Obróciłem wtyczki z krańcówek i silnika na testy (krańcówki i silnik są okej, wyłączają poprawnie, silnik po odwróceniu też...
Witaj. Po pierwsze Nice Spido nie nadaje się do obiektów wielorodzinnych gdyż wg specyfikacji ilość dobowych cykli to max. 50. (no chyba że garaż jest na kilka pojazdów) Po drugie napęd ten posiada mechaniczne wyłączniki krańcowe umieszczone na łańcuchu, więc wysprzęglenie bramy nie powinno mieć wpływu na ciągłą pracę napędu. To krzywki (takie plastikowe...
Witam na początek rozbierz odłącz silnik zrób zdjęcia, silniki od tak sobie nie padają, możesz sprawdzić szczotki może się skończyły wtedy wymiana i silnik działa. Gorzej jak spalony wirnik bo np napęd mechanicznie się zablokował. Wrzuć zdjęcia. Pozdrawiam...
Najprościej będzie użyć krańcówek magnetycznych - magnesik neodym na wózku, małe kontaktrony (np czujki alarmowe otwarcia okna) do szyny. Identyczne rozwiązanie jest stosowane w dawnych napędach MotorLift (ML500, 510....) PS. W końcu zakumałen jak działa zasilanie silnika w tym napędzie. Szyna i łańcuch to dwa przewody. Krańcówki w wózku to styki, które...
Witam, Co mają szczotki do zasięgu? Przecież silnik zaczyna pracować dopiero po odebraniu sygnału radiowego przez odbiornik... Pozdrawiam.
A silnik już nie jest zużyty? Zawieszają się szczotki - zużycie, bo jak pukniesz to rusza.
Silnik wyjęty - sprawdzony komutator czyściutki,koła i sprzęgiełko sprawne , a szczotki ok , a silnik pracuje normalnie bez zakłóceń.Po zmontowaniu ten sam problem silnik startuje /bez obciążenia bo siłownik zdemontowany z bramy/ parę obrotów i stop i tak za każdym razem.Może ktoś podpowie co spotkał się z podobnym problemem.
Witam Mam naped do bramy Schellenberg GTA2000S, w którym 3 lata temu wymieniono mi w serwisie silnik z przekładnią na nowszy od Drive S 80N,; Wszystko było OK aż do teraz. Najczęściej w trakcie ruchu otwierania napęd staje, rozłącza przekaźnik i szybko miga żarówką, co oznacza jak wycytałem tryb awaryjny. Po jakimś czasie i odłączeniu/ponownym załączeniu...
Może jeden silnik ma brudny komutator już albo szczotki do wymiany. Zlikwiduj zakładkę na skrzydłach i zamontuj stały opór na środku bramy na zamknięciu i po problemie.
Najpierw zamień podłączenia napędów - tzn do MOTOR1 podepnij zdalny, do MOTOR2 - lokalny i vice versa (wysunąć centralę z obudowy i trochę pomodlić się z kablami...). Jeśli sytuacja się powtórzy na drugim napędzie a poprzednio źle działający ozdrowieje - walnięta centralka - a tu całe spektrum możliwych usterek - od wadliwie działającego zasilacza impulsowego...
Dzieki za porade jednak w tym przypadku problem tkwil w tym ze szczotki sie zblokowaly i powodowaly wlaczanie sie trybu awaryjnego. W praktyce wystarczylo jedynie kilka razy postykac w silnik i po klopocie ;). "Nic na sile wszystko mlotkiem" w tym przypadku zdalo egzamin...
Widziałem jako ktoś zmieniał śrubę trapezową na taką z większym skokiem gwintu. Ale to ostateczność. Jeśli nie jesteś tokarzem lub nie masz takowego w rodzinie :) to koszt przeróbki będzie niewiele mniejszy od ceny takiego siłownika. podobno te siłowniki mogą pracować pod 24V a nawet 36V Tak, tylko że to są wersje na napięcie 12,24 lub 36V - i siłownik...
Siłowniki przyszły podłączyłem wszystko działało wysunęły się i schowały i na tym koniec. Nie reagują na nic pstyka tylko kontrolka w puszce jak naciskam pilotem i nic więcej. Pilot programuje na wszystkie sposoby żaden nie chce poruszyć siłownikami. Okazało się że w jednym pokruszyły się szczotki i zauważyłem że dolne styki krańcowe nie są zamknięte...
Zauważyłem że napięcie na wyjściu silnika 2 z uporem maniaka 24v a na 1 silniku daje te 15 w zależności jak pracuje siłownik. Sprawdzałeś to na wyjściu centrali? A na samym silniku? Sam silnik sprawdzałeś? Może po prostu przewód "szlag trafił"? A może silnik ? Kilka/kilkanaście tysięcy cykli... Przewód w izolacji mógł się przełamać. W silniku chyba...
witam, mam ten sam napęd i miałem podobną sytuację. Okazało się, że wystarczyło wymienić szczotki w silniku i po sprawie. Szczotki są dość małe, ale kupiłem (juz nie pamiętam od czego) i zeszlifowałem do potrzebnego rozmiaru. Koszt - 24 zł + 2 godz. roboty. pozdrawiam Dodano po 10 witam, mam ten sam napęd i miałem podobną sytuację. Okazało się, że wystarczyło...
Powtórka. Te błędy to interwencja układu atyzgnieceniowego. Jesli (jak twierdzisz) brama porusza się idealnie i bez zacięć - wygląda to na pogłębiające się rozkalibrowanie tego układu. Tymczasowo spróbuj ustawić prądy statyczny i dynamiczny antyzgniecenia na wartości maksymalne (rozdział 4 i 5 od strony 10 - nie będę opisywał bo w instrukcji jest wszystko...
Sprawdź jednak na odpiętym silniku i protezie kabla, jeśli centralka się obudzi - jednak silnik. Ale czy zdecydujesz się na wymianę....? Sprawdź silnik na zasilaczu 24V DC, zajrzyj do niego - może to błahostka - szczotki, ewidentne zwarcie w stojanie. Ale czy naprawiać - ciężko doradzić. jeśli to silnik i kabel (aby nie centralka) - czyli niecałe 400...
Wymienić kondensator pracy (biały walec). Dowolnej marki, aby pojemność i napięcie pracy były takie jak w oryginale (przeważnie są w hurtowniach elektrycznych). Do postu poniżej - silnik klatkowy 230V nie ma szczotek....
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
czy mogę zapytać jakie szczotki założyłeś ? rozmiary lub nr i producenta ? mam to samo .. prąd sterownik podaje silnika kaput..
Witam, mam problem z napędem bramy garażowej Sommer DUO 500 SL. Napęd ma za mają siłę poruszania bramą i się zacina. Podejrzewam silnik (szczotki), przekładnię (duże opory) lub ogranicznik mocy (max 2A) Napięcie na silniku od 12 do 24V. Natężenie jałowo 1A, pod obciążeniem do 2A. Nawet jak kręci jałowo to żarówka migacze. Kondensator w zasilaczu nie...
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Jedna sprawa to pilot a druga silnik. Jeśli mechanicznie się zacina silnik, przekładnia itd to może wyglądać na brak reakcji na pilot moim zdaniem. Jeśli są opory mechaniczne bądź szczotki silnika lub zasilanie nie działa poprawnie trzeba wykluczać kolejno usterki. Podłącz równolegle z silnikiem żarówkę i sprawdzisz czy napięcie dochodzi do silnika...
Czy są w tym systemu fotokomórki ? Jeśli fotokomórek brak to jedną z przyczyn takiego zachowania napędu miga być zgrzytów szczotki silnika. Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć obudowę i w monecie gdy napęd nie startuje stuknąć w silnik. Jeśli brama po takim zabiegu ruszy masz przyczynę.
Mógł paść sterownik, mógł silnik. Silnik możesz sprawdzić podłączając go do akumulatora samochodowego i testując go na obu biegunowościach (obroty w jedną i drugą stronę), być może skończyły się szczotki. Możesz też zamiast silnika podłączyć do sterownika jakąś mocniejszą (np halogen reflektorowy) żarówkę 24V i ona pokaże czy z płytki wychodzi "w obie...
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Posiadam zainstalowany napęd bramy przesuwnej prawdopodobnie Nice. W czasie zimy napęd zaczął szwankować tzn. silnik buczał brama stała w miejscu. Teraz po stopnieniu śniegu wymontowałem go z myślą iż prawdopodobnie uszkodziły się szczotki. Jakie było moje zdziwienie, gdy po wymontowaniu silnika okazało się, że wirnik nie posiada szczotek, komutatora...
Szczotki. Z powodu ich zużycia sprężynki dociskające do szczotki do wirnika, nie mają już takiej siły dociskowej, że trochę wilgoci i lekki mróz potrafią wyeliminować dobry styk, a tym samym zmniejszyć moc silnika.
Silnik prądu zmiennego ma jedną niezaprzeczalną zalete: brak szczotek i komutatora oraz problemów z tym związanych czyli konserwacja, wymiana szczotek itp.
Hmmm, to ten silnik ma szczotki? Przyznam szczerze że nie widziałem tam szczotek nigdzie i byłem przekonany że te silniki są bez szczotkowe
na razie zakupiłem nowy silnik, stary rozkminiłem i już wiem jak zrobić tylko zakupić nowe szczotki
Daj WYRAŹNE zdjęcie centralki dokładnie od przodu - może być sam dół pod transformatorem (żeby były widoczne WSZYSTKIE opisy). Co do zacinania - faktycznie jak napisał przedmówca - do rosołu go, sprawdzić szczotki w silnikach, łożyska, wyczyścic wszystko do połysku, nowy smar.
Dzisiaj rozebrałem silnik, stwierdziłem znaczne zurzycie szczotek, czy mogłoby to być przyczyną?
Może trochę nie wypada odpowiadać na własne posty, ale gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem. Powodem takiego zachowania był silnik. Procesor i czujnik amperometryczny działał prawidłowo. Po przeczyszczeniu komutatora oraz szczotek i nasmarowaniu wału, żeby miał mniejsze opory napęd zaczął działać prawidłowo. Udało się go zaprogramować i teraz bez...
Nie jedno a dwufazowym (a właściwie dwuuzwojeniowym). To jest silnik indukcyjny a nie komutatorowy i szczotek nie posiada. O tym, że to motorek 230V świadczy obecność sporego białego kondensatora. Z silnika powinny iść 3 przewody - przeważnie jeden z nich jest siwy lub niebieski, pozostałe różnie. Ten jeden jest tzw. wspólny, dwa pozostałe kierunkowe....
Witam Z racji bardzo niefortunnej sytuacji (dość duża kałuża) brama moja wytrzymała około 14 lat W lipcu postanowiłem odbudować ją od podstaw Długość bieżni 4.8 m Ponieważ nie chciałem bardzo przerabiać wózków, zakupiłem profil zamknięty 40x40x4 , który został rozcięty w bardzo prosty sposób Być może wyda się co niektórym, że jest bardzo delikatny,...
Spróbuj zasilić sam silnik z akumulatora samochodowego a także wepnij się z silnikiem bezpośrednio pod największy kondensator elektrolityczny (wtedy przy okazji przetestujesz trafo, kondensator i prostownik). Często bywa że w/w kondensator traci pojemność z wiekiem a skutki są losowe. Jeśli silnik zasilany z "zewnątrz" także będzie ewidentnie niedomagał...
Przydałby się jeszcze trzeci przekaźnik rozłączający obwód silnika przed jego zatrzymaniem. Silnik działa jak prądnica i jak wyłączasz go tym mostkiem przekaźnikowym, to powodujesz, że przez styki przekaźnika płynie prąd zwarcia silnika jako prądnicy, co może doprowadzać do szybszego zużycia szczotek i styków przekaźników. Druga sprawa - dla kwarcu...
Mam 2 silniki ... Sprawdziłem którymi kablami dochodzi + do szczotek i - do takiej blaszki. W przypadku 1 silnika nie było żadnego problemu ... Po podłączeniu zasilania od razu ruszył, natomiast 2 pali bezpieczniki 20A. Dodam że ten 1 pobiera 2A nie obciążony. Do tego zastanawiam się czy aby uzyskać większe obroty muszę podać zasilanie na oba przewody...
szczotki silnik smarowanie silnik szczotki bocznej silnik cztery szczotki
bascom generator impulsów tasma matrycy lenovo słuchawki studyjne
filtr kotła gazowego lutownica kolbowa
Junkers Cerapur Midi – demontaż wentylatora, instrukcja krok po kroku, uszczelka, narzędzia Opel Zafira C 2013 – lokalizacja czujnika ciśnienia klimatyzacji, presostat, wymiana