Ostatnio wymieniłem cieknącą uszczelkę pod nastawiaczem dawki paliwa i nie zrobiłem sobie cech. Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być i wszystko ok poza tym, że ciężko odpala na zimnym silniku prawdopodobna przyczyna .
Podstawa to kompresja. Drugi temat to ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, (powinno być 210-215bar), ostatni temat to kąt wtrysku. Pod wałkiem masz taki guzik do przekręcenia przed odpaleniem. Ten silnik to nie czary jakieś, musi odpalać.
Do tej pory myślałem, że problemem jest ten drugi wtrysk, ale po próbie przelewowej już sam nie wiem. Wielkość przelewu, a sprawność rozpylacza to dwie różne historie. Proponowałbym puścić go na płukance z pominięciem zbiornika paliwa. Odpala tak jak by miał problem z zasilaniem w paliwo, może gdzieś z powietrzem idzie.
Jakby był wpięty to sugeruję na próbę odpiąć (oczywiście instalacja LPG przestanie się przełączać na LPG). Oczywiście maiłem na myśli sterownik/przełącznik LPG, nie sterownik silnika.
W sterowniku silnika.
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
Zawory szczelne. Zalane naftą nawet wilgotne sie nie robią. Nowy tłok dopiero na środe będzie i składam. Dam znać jak złoże czy będzie ok.
Wygląda na to że temat rozwiązałem Wymieniłem pompę paliwa i chyba działa- w każdym razie odpala...ale nadal na 1,5kopa :P Sam rozwiązałem...dzięki za pomoc ;./ Dodano po 1 Wymieniłem Pompę paliwa- samochód pali.
Sprawdź parametry silnika najlepiej zimnego.
A na plaka zapali od razu? Albo jak dasz mu benzyny do przepustnicy?
też tak właśnie myślę. bo na ciepłym silniku pali od tyku. a gdy silnik jest zimny nie może złapać, potrzeba chwili aby odpalił.
Zapowietrzający się układ. Musisz przeprowadzić wnikliwą inspekcje systemu paliwowego.
Świece żarowe są sprawne? EGR czysty i sprawny?
Zrobie adaptacje tym urządzeniem ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=599...
Zużyty silnik, pompa? Na ciepłym za mała dawka rozruchowa? Zasymuluj silnikowi, że zimny i sprawdź odpalanie.
Witam. Mam ten sam problem ze Scanią 94. Nie zapowietrza się pompa też OK. Może ktoś już z tym miał problem?
Sterownik nie wie jakie jest ciśnienie paliwa. Ma tak zaprogramowane (albo nie )by włączać pompę paliwa na chwilę po zapłonie. Potem po wykryciu sygnału z czujników wału/wałka włącza pompę /wtryski na stałe aż do wyłączenia zapłonu. Jak jesteś pewny że włączała sie po zapłonie to orócz wymiany sterownika nic tam nie zrobisz. No chyba że jest jakiś oczywisty...
Nie wspominasz nic o ssaniu, może jest niesprawne. Jeśli masz ssanie, to czy jest to mechaniczne, czy elektryczne, bo inaczej sprawdza się ich działanie. Podczas uruchamiania silnika (na próbę) możesz przytkać dłonią wlot powietrza i jeśli silnik zapali, to szukaj usterki w gaźniku.
Ogromne przy odpalaniu zimnego silnika :)
Gaźnik jeszcze nie przyszedł.Dzisiaj jechałem i jak wróciłem spojrzałem w filtr paliwa i było kompletnie zero.Czy to może także odpowiadać za tak ciężkie odpalanie ciepłego silnika??Jak zimny jest i postoi to paliwo dochodzi i jest.
Błędów może nie być ,musisz podglądnąć parametry bieżące rano przed odpaleniem; temp.cieczy i temp. powietrza zasysanego.To cała filozofia. Osobiście miałem taki sam przypadek . Winny był map który jest razem z czujnikiem temp. powietrza.
Witam od niedawna jestem posiadaczem VW polo 9N 04r 1.4 TDI od jakiegoś czasu autko ciężko odpala gdy silnik zimny,odpala za pierwszym razem ale tak ciężko(jak ciepły silnik wszystko w normie)wymieniłem świece żarowe,rozrusznik,akumulator,olej,wszyst... filtry wraz z filtrem paliwa,rozrząd,wtryski i pompa paliwa sprawdzona wszystko ok,do VAG był podłączony...
MAN F2000 19-343 Ciężko odpala jak ciepły silnik muszę kręcić z 4 sekundy jak zimny od strzału pali ????
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
po czym po odpaleniu podnosi on delikatnie obroty jak by był na ssaniu. Temperatura silnika do sprawdzenia- vcds-em przed pierwszym odpaleniem.
Sprawdź jaka jest dawka rozruchowa paliwa vagiem. A co to ma do zjeba... rozrusznika?To trzeba naprawić. gdy jest zimny silnik ciężko kręci. ???
Dobra, dziękuję
Niestety wymiana czujnika temp.nie pomogla.Wymieniono rowniez przeplywomierz,bez rezultatu.Dodatkowo auta na lpg trzyma obroty w granicach 1500,wymieniony silniczek krokowy i bez rezultatu.Na benzynie natomiast obroty strasznie faluja i po dodaniu gazu zapala sie check.
Sprawdzałeś parametry zimnego silnika (wskazania czujników,błędy ).
Przerabiałem to na zimnym silniku szarpie ciężko odpala jak sie zagrzeje to jest lepiej i poddymia. Korbowody pogięte
Jaki masz rok i przebieg ??
Tutaj czasy sa dobre pozatym ze wtryskiwacze gazowe nie nadazaja za bezynowymi,sa za wolne do tego silnika .Niestety musisz zobaczyc jak jest na zimno jaki czas wtrysku benzyny.2,5ms to czas dobry ale na ciepłym silniku
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
Odpalasz go na benzynie jak zimny nie na gazie żeby była jasność
Peugeot 106 z 1992 silnik 1.0 ciężko odpala kiedy silnik jest zimny. tj muszę dość długo kręcić aby załapał. Tak to chodzi dobrze. Jak myślicie gdzie tkwi usterka? Proszę uzupełnić tytuł tematu - Regulamin, p.11, oraz podać więcej danych dot. silnika.
Witam, trochę odświeżę, bo nie znalazłem odpowiedzi a problem jest podobny, w124, 2.3 benzyna, 88 rok, auto działało poprawnie do czasu gdy mrugnęła kontrolka ABS i zakulał silnik, kontrolka zgasła i silnik zaczął chodzić równiutko, stało się tak kilka razy, sinik zakulał jakby na 3 cyl. pracował, sprawdziłem dokładnie za każdym razem miało to związek...
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Witam Posiadam MZ ETZ 125 z 1990r w ,której mam zamontowany gaźnik BVF 22n2-2. Gaźnik wymaga wymiany,cieknie a silnik ciężko odpala gdy jest zimny. Szukałem Bing 53 ale ostatnio jest niedostępny. Moje pytanie brzmi: jaki inny niezawodny gaźnik mogę zamontować do mojego motocykla? Czy ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam.
Świece grzeją obie, też myślałem o tym żeby sprawdzić ciśnienie na tłokach. Czy może tak być, że na którymś tłoku jest pęknięty pierścień i na zimnym silniku ginie sprężanie?
Mogłem od razu zapytać bo na tym się kończy. Czy wydobywają się spaliny przy kręceniu rozrusznikiem jak nie chce zapalić? Jeżeli tak to wtryskiwacze pracują świece grzeją rozrzad ok pozostaje kompresja. Nie jestem ci w stanie napisać ile powinno być bo nigdy nie sprawdzałem gdyby to było z miesiąc temu to odp miałbyś po chwili bo świece zmieniałem w...
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Przy tym przebiegu może juz uciekać ciśnienie. Podjędz do kogoś kto ma tester. Im więcej pomiarów tym bliżej prawdy. Sama diagnoza komputerowa nie wszystko pokaże.
Witam Panowie mam następujący problem: Obroty silnika po odpaleniu zimnego silnika są optymalne jednak po zagrzaniu się rosną do około 900. Dodam że jak jest zimno silnik ciężko odpala. Model pompy: dpa 3443f892. Co może być powodem rosnących obrotów?? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
Witam, Danek1313 jak twoja historia się zakończyła ? Pozdrawiam Rafał
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Sprawdzic kąt wtrysku to chwila jak ma kabelek
Znajomy miał problemy z odpalaniem W168 1,4 (najpierw gasł mu na zimnym zaraz po odpaleniu, potem odpalał za którymś tam razem), problemem okazał się PRZEPŁYWOMIERZ. Sprawa o tyle przerąbana, że jest zintegrowany z ECU...
Podaj wartości kompresji ze wszystkich cylindrów
Kupiłem focusa i co zauważyłem. Jak temperatura jest powyżej 15st to ładnie odpala a jak poniżej to za 2-3 razem odpala. Oczywiście po nocy jak zimny całkiem silnik. Co może być przyczyną?
Cześć, Samochód na zimnym silniku ciężko odpala, po uruchomieniu gasnie, kilkukrotne uruchomienie stabilizuje prace. Kablem OBD2 sprawdziłem blad i wyskoczył 171. Gorąca prośba o pomoc :)
I jak problem zostal rozwiazany.? Bo mam takie same objawy...
Na ciepły silnik polej naftą
Jaki silnik?
tu jest ujęcie do pomiaru fuel pressure: http://obrazki.elektroda.net/24_12287257...
Na pewno problemem jest brak ssania czyli za uboga mieszanka dla zimnego silnika dlatego na zimno ciężko odpala. Jeżeli tam jest ssanie przez przesłonę kanału powietrza to ta przesłona widocznie się nie zamyka dlatego nie ma ssania.
Witam mam taki problem rano jak silnik jest zimny bardzo ciężko odpala. Pojechałem na komputer i wyświetla błąd " P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem" Został wymieniony czujnik na nowy i komputer dalej ciężko pali. Gdy się się odłączy czujnik samochód odpala dobrze:) Elementy które zostały naprawione:...
A czy jeśli byłby tam na tym kablu zanik prądu to na ciepłym też by ciężko palił? Bo na ciepłym silniku pali dobrze.
Witam posiadam Seata Leona 1 z silnikiem 1,9tdi pojawił mi się problem z odpalaniem jak jest zimny silnik, rozrusznik ciężko kręci czasami mi przygasają kontrolki na zegarach natomiast jak zgaszę go i ponownie odpalam to od strzała wymieniłem już świece żarowe, styki wszystkie są w porządku,oleje i filtry co 10 tys wymieniane akumulator ma 3 lata byłem...
Czujnik temperatury cieczy jest w bloku silnika a jego wiązka leci w komorze silnika aż do podszybia gdzie jest sterownik silnika
Witam mam Audi a3 8P z silnikiem 2.0 tdi o kodzie BMM która ciężko odpala na zimnym silniku i do tego pojawia się gesty biały dym o nieprzyjemnym zapachu. Dodatkowo słychać nieregularne stukanie w silniku gdy jest zimny. Jak juz się rozgrzeje stukanie ustępuje. Miał może ktos podobnie i mógłby cos podpowiedzieć?
Latem nie mam żadnych problemów. Dopiero gdy temp. spodnie do zera samochód ciężko uruchomić. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem chwyci jakby na dwa cylindry i przez chwilę rzuca silnikiem aż załapie na normalne obroty. Wydobywa się przy tym duża ilość śmierdzącego dymu. Pużniej samochód pali na dotyk za każdym razem dopóki nie postoi do następnego...
Tak z ciekawości zapytam, bo widziałem już kilka egzemplarzy polo z podobnego rocznika i w większości miały one pod maską po lewej stronie z przodu taką część? I właśnie nie wiem co to jest. Podejrzewam, że jest to pompka podciśnienia ale nie jestem pewny. Czy jej brak może mieć wpływ na gaśnięcie przy zimnym silniku?
Zawsze tankuje na Orlenie , w poprzednią zimę zaczynało mi poszarpywac , nic nie robiłem. Od wiosny jak było już cieplej nic się nie działo aż do teraz bo temp już niskie . I na zimnym ciężko odpala.
Witam Panowie, mam problem . Moja Toyota jakiś czas temu zaczęła ciężko odpalać na zimnym silniku, wymieniłem filter paliwa, problem ustał, lecz po 2 tyg samochód zaczął bardzo ciężko palić na zimnym silniku. Wkońcu nie odpalił wogóle. Co to może być? Proszę o pomoc i szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Mam quada loncin 250, ciężko odpala na zimnym silniku, bardzo strzela rozrusznik czy to normalne? Nie wchodzi na pełne obroty. Kupiłem go już uszkodzonego, może ktoś pomóc?
Witam, mam problem z samochodem jak w temacie. Ciężko odpala na zimnym silniku. Po nocy trzeba niekiedy kręcić 2-3 razy dopóki odpali. Elektrycznie wszystko wydaje się być ok. nie ma żadnych błędów w elektronice silnika. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy w tym silniku jest możliwość ręcznej regulacji luzów zaworowych, czy są regulowane hydraulicznie...
Witam. Mam problem z Oplem Merivą 1.7 CDTI z 2003 roku, silnik Z17DTH, ciężko odpala gdy jest zimny, trzeba kręcić dość długo a jak załapie to pracuje na 2-3 cylindrach. Po dodaniu gazu chodzi normalnie na wszystkie. Po zgaszeniu-nieważne czy ciepły czy zimny- nie można odpalić. Trzeba poczekać około 1-2 godziny i znowu odpala z oporami. Brak błędów....
Co do pompy - chodzi o pompę vacum. O co chodzi z silniczkiem PD? Co do opcji - mile widziana podpowiedż :)
na zimnym ciężko odpala, (...), na ciepłym silniku problemu nie ma Działa podgrzewanie świec ?
Witam ponownie co prawda auto odpala tylko pojawił się problem tzn ciężko odpala na ciepłym silniku na zimnym od strzała a na ciepłym kreci kręci i kręci moze ktos podpowie?
Masz tam gaz?
Czujnik już też wymieniłem. Twarda praca...hm drgania na karoserii, układzie wydechowy, silnik głucho pracuje. W większości przypadków ciężko odpala, po czym pozostawia po sobie chmurę, podszarpuje gdy zimny i przy wdepnieciu pedału w podłogę widać delikatna szara chmurkę.
https://www.youtube.com/shorts/4QttIG1S3... Tak odpala teraz po oszukaniu czujnika. Nie wiem gdzie dalej szukać... Dodano po 5 https://youtube.com/shorts/X8HYNUFOLjk?s... Po długim postoju odpala mimo tego że silnik jest całkowicie zimny. Wystarczy mu jednak postój przez noc i znowu jest ciężko
Sprawdź czujnik temperatury czynnika chłodzącego jakie ma wartości na zimnym i na ciepłym silniku może jest uszkodzony i komputer widzi ze silnik ciągle jest ciepły wiec nie masz ssania i ciężko Ci odpala jak jest zimny.
Połącz to przewodem bo to ssanie. Nie widziałeś że ciężko odpala jak zimny?
Po wymianie podkładek pod wtryskami zaczął ciężko odpalać Potrzas odpalania idzie czarny dym Widziałem wystarczająco dużo tds-ów żeby być pewnym że to powietrze w paliwie. Łańcuch w jeden wieczór się nie wyciąga, za to jest z dziesięć punktów gdzie może łapać powietrze. A tak z ciekawości po co wymieniałeś podkładki pod wtryskami w tym silniku?
Witam Mam problem z WSK 125, gdy jest zimny silnik ładnie odpala od kopa, natomiast jak się zagrzeje ciężko ją odpalić. Co może być przyczyną? Czy za bogata mieszanka mogła by to powodować? Obecnie mieszanka jest ok 1:25 Silnik po remoncie, kompresja jest cały czas.
Witam. Silnik Honda GX160 SX4 nowy - ciężko odpala jak jest zimny, 30-40 szarpnięć. Po odpaleniu i zagrzaniu się pali od jednego szarpnięcia. Olej jest, świeca podmieniona - to samo, jak zimny odpalenie graniczy z cudem. Zaznaczam, że silnik mówią sztuka.
Wiec tak, jeżeli odpalasz zimny silnik przełącza się na gaz przejeżdżasz 500m i go gasisz to silnik dalej masz zimny czyli parownik też, czyli w parowniku znajduje się nieodparowany gaz, który sobie odparowuje podczas tego krótkiego postoju, i ten cały odparowany gaz wypełnia cały układ dolotowy i wydostaje się na zewnątrz dlatego właśnie czujesz woń...
Ja mam tyle na swoim i wtryski są jeszcze spoko może dawno ci się dpf nie wypalał bo jak jest zimno to nie łapał temperatyry.Na próbę odkręć rurkę dochodzącą do egr-a i spróbuj odpalić i będziesz miał wszystko jasne.To jest tylko dwie sruby.Trzeba uważać na uszczelkę żeby nie spadła na osłonę bo ciężko ją wyjąć.
Najprościej sprawdzić na początku świece żarowe Ale lampka od świec działa prawidłowo w cieple dni chwile a jak zimno to dłużej czy nie sugerować się lampka ?
Kolego, czy ten test przelewowy mam zrobić na ciepłym silniku, czy całkowicie zimnym? Auto na ciepłym silniku, a nawet nie na ciepłym, ale za drugim razem odpala normalnie, tylko po długim postoju ciężko uruchomić silnik.
ciśnienie w cylindrach jest w porządku 9atm w kazdym cylindrze. prócz świec zapłonowych, kopułki i przewodów wysokiego napięcia może być coś jeszcze uszkodzone że silnik ciężko pali??
na zimnym czy na ciepłym silniku powinienem to sprawdzić? zapłon regulowany jest chyba przez komputer
Witam koledzy, mam takiego kapcia bmw e46 2.0D CR, ciężko odpala na niedogrzanym silniku. Silnik zimny,dogrzany pali od strzała. Po odpięciu czujnika na nie dogrzanym też odpala. W parametrach ok,błędów brak,diagnozuje autocomem.
Czy to się dzieje przy każdej temperaturze otoczenia tzn od -20 do +20 te same objawy. Jeśli przy niskich temperaturach to czy przez te 2 sekundy rozrusznik kręci "ciężko". Napisałeś że za drugim odpaleniem szybko odpala. Może masz gęsty olej bądź słaby akumulator i za pierwszym razem ciężko mu ruszyć zimny silnik.
Dzień dobry Mam problem z Meredesem C123 280CE z 1978 roku. Samochód ciężko odpala na ciepłym silniku, trzeba 5 razy kręcić. Gdy silnik jest zimny, nie ma problemu. Przewody zapłonowe, świece, kaptur, przewody paliwowe, pompa paliwa są nowe, a zawory ustawione. Czekam jeszcze na wymianę akumulatora i sprawdzę ciśnienie paliwa. Co może być przyczyną?
witam, ja też mam taki sam silnik i taki sam problem z odpalaniem zimnego silnika, zauważyłem, że mam uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego, tzn. dobiero po przejechaniu około 30km wskaźnik temperatury się podnosi, czy to może być powodem ciężkiego odpalania zimnego silnika,dzięki
Witam, mój Opel Astra H ciężko odpala na zimnym silniku. Męczę rozrusznik i po 8-10 próbach odpala. Na rozgrzanym pali bez problemu. Silnik to z16xep benzyna z gazem. Czy ktoś wie co może być przyczyną?
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Witam. Mam problem z odpaleniem silnika w Lagunie 1.6 16V 2002. Gdy silnik jest ciepły bardzo ciężko odpala, strasznie długo kręci na rozruszniku i nie chce wejść na obroty, tak jak by go zalewało czuć strasznie paliwo. Tego problemu nie ma, gdy silnik jest zimny. Wymieniłem świece i cewki zapłonowe ale problem nie ustąpił. Proszę może ktoś wie coś...
Po włączeniu zapłonu pokazuje 90stopni a gdy się zagrzeje załancza wentylatory . Wymieniony czujnik tmp. I dalej to samo. Na zimnym silniku ciężko odpala, a jak już odpali to spada z obrotów. Jaka może być tego przyczyna?
witam mam kolejne pytanie wciąż na ten sam temat a mianowicie chodzi o to że już w miarę dobrze jest ale ostatnio wciąż ciężko odpala na zimnym silniku i jeśli już odpali to muszę dodawać bardzo dużo gazu ostatnio też jak odpaliłem to było tak siwo dymił na biało jak jakiś traktor i tak dopóki się nie rozgrzeje i nie wiem dlaczego on tak ciężko odpala...
Ja twierdze że ktoś rozrząd na (picassa) zmieniał, pompa bedzie na 15-30 ustawiona i ponizej 5 stopni na dworze zaczyna się fala klientów że ciężko rano pali, ale wcześniej było dobrze, tylko po wymianie rozrządu się tak stało ...
Dzie dobry, Zastanawiam sie czy probowal Pan manualnie chlodzic silnik. Prosze sprobowac np. wody lub wody zimnej (NIE CIEPLEJ!!!) pod zadnym pozorem nie cieplej moze to wywolac wiecej problemow zwiazanych z odpalaniem. Pozdrawiam i zycze milego dnia. W powazaniu Tony Fontana Proszę powiedz co chcesz w pompo wtrysku chłodzić polewając zimną wodą silnik...
A spróbuj przekręcić kluczyk i chwilę poczekać przed odpaleniem.A nawet ze dwa razy tak i dopiero start. Może coś z pompą paliwa.
Poza ty zapomniałem dodać że ostatnimi czasy skuter na zimnym silniku bardzo ciężko odpalał ale jak trochę pochodził to już od kopa.
Ale moje pytanie jest czy można najpierw odpiąć ten czujnik i odpalać na zimnym silniku??
"Gdy silnik jest zimny strasznie ciężko pali, i tylko na zimnym ciężko pali. " Zacznij od sprawdzenia świec i ich zasilania{najprościej i najpopularniejsza przyczyna}.
zimny silnik ciężka odpalać zimny odpalać ciężka zimny ciężka odpalać
zacisk hamulcowy ręczny pompa kulka czujnik klimatyzacji vectra
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Jak przerobić zasilacz impulsowy na regulowany? Spalanie w silniku Deutz V10: analiza i czynniki