Jak chcesz budować samemu, rozważ ten układ: SG2525 https://www.tme.eu/pl/details/sg2525an/r... Stary jak świat, dobrze opisany, ma wyjście push-pull więc mosfety steruje bezpośrednio, wszystko da się w nim ustawić / jest wyprowadzone (częstotliwość, wzm. napięciowy, zabezpieczenie prądowe). Pracuje 8-35V...
Moje silniki mają wg danych fabrycznym nominalnie 0,18kW razem 0,72kW więc nie niem skąd te 2,36 kW. O to mi właśnie chodziło żebyś sam podał jakie masz parametry silników, bo w necie - przypuszczam, że ktoś błędnie podał - pod takim nr silników znalazło się 1,18 kW na dwa silniki czyli na cztery wyszło 2,36 kW. Dzięki za podanie rzeczywistej mocy...
Dzień dobry. Problem dotyczy samochodu bmw e90. W aucie po dłuższym postoju przestał działać nawiew. Jeszcze chwilę po uruchomieniu kręcił się przez kilkanaście sekund, zatrzymywał się i ponownie się załączał. Po kilku takich cyklach "zamilkł" całkowicie. Wziąłem się za zdemontowanie filtra kabinowego, z nadzieją, że silnik dmuchawy po prostu przyrdzewiał...
Witam. Mam problem. Kupiłem przetwornicę mocy 600 W, ciągłej 1200 chwilowej. Podłączyłem ją pod stary akumulator samochodowy 65 Ah i do pieca na ekogroszek. (Pan z serwisu pieca powiedział, że przetwornica 300 W na 600 powinna wystarczyć ale 600 na 1200 to już będzie grubo nad to). Więc wychodząc z założenia, że zapasy są dobre tak tez zrobiłem. Bo...
Na pierwszym i drugim zdjęciu masz szeregowo połączony wyłącznik bimetaliczny i bezpiecznik termiczny (czarny, podobny do diody). Ten bezpiecznik termiczny jest jednorazowy. Takie pracują też w dmuchawach nagrzewnic samochodowych chroniąc silnik dmuchawy przed przegrzaniem i w efekcie spaleniem. Np. w VW Golf II i Jetta II. Jeżeli są lutowane w układzie,...
Witam Czy zasilacz modułowy do ledów, 10A. 12V to dobre rozwiązanie do zasilania silnika 12v z dmuchawy samochodowej (tego który włącza się gdy wzrasta temperatura silnika) ?
Skoro używałeś odkurzaczy i były aż za dobre to najlepszym rozwiązaniem będzie dmuchawa samochodowa na silniku BLDC z regulacją obrotów/mocy. Praktycznie same plusy: - możliwość dowolnej regulacji -nie zużywający się silnik BLDC -bardzo cicha praca -niska cena minusy: -zastosowanie zasilacza 230AC/12DC, może być od zasilacza komputerowego. Chyba peżoty...
W mikserze masz odczepy, w dmuchawie samochodowej masz rezystory, najczęściej. Zdarzają się silniki krokowe i z regulacją PWM.
Narysowany przez Ciebie układ nie ma prawa działać chociażby ze względu na kondensator włączony szeregowo z silnikiem. Daj zdjęcie.
To w samochodzie też by zbierało cały "syf" elektryczny który produkuje np silnik dmuchawy samochodowej , wycieraczki , czy chociażby sam alternator. Jak najbardziej. Kiepskiej jakości "ładowarki", uliczne oświetlenie LED i wiele innych chińskich urządzeń tak nagminnie obecnie używanych. EDIT: W tym przypadku masz do tego filtr SQ. SQ, nie jest filtrem...
Po przewinięciu uzwojeń silnik kręci sie ale nie w tą stronę co powinnien! Silnik jest od dmuchawy samochodowej (12V), czy ma ktoś jakis pomysł ??
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Przekaźnik samochodowy wystarczy jeden. One są bardzo odporne. Chociażby ten, co załącza silnik wycieraczek. Albo inne od dmuchawy. Co do blokady silnika, to należy zastosować bezpiecznik termiczny- przeciążeniowy. Albo lepiej, rozwiązać problem mechanicznie, montując sprzęgło oporowe. Jeżeli zakładasz, że silnik ma być zatrzymywany regularnie. Napisz...
Silnik podczas pracy staje się źródłem napięcia , więc nie potrzeba mu kondensatora do szczęścia natomiast w zasilaniu układu należy zastosować Low Esr kilka 1000yF/25v.
elektrit napisał wyraźnie - od maszyny do szycia - nie ma lepszego rozwiązania. Wszystkie komutatorowe silniki mają wysoike obroty, rzędu kilkunastu tys/min. Problem z przekładnią, są cholernie głośne. W ostateczności silnik z dmuchawy samochodowej ze sterowaniem pwm.
Silnik od wentylatora dmuchawy, więc powinien podlegac regulacji PWM. Jaki silnik? Jakieś dane, zdjęcia tabliczka znamionowa itd. Dmuchawa samochodowa? Skąpisz informacji.
Witam mam ogromna prosbe mam silnik od dmuchawy samochodowe, to jest w miare maly silnik i chce zrobic w nim regulacje plynna obrotow ale nikt w zadnym elektroniku nie ma gfotowego ukladu i nawet nie wie o co mi chodzi pomozcie mi z gory dzieki i pozdrawiam
MJ11015(tranzystor darlingtona) sprawdzałem w ELFIE- jak to dziala i po co to w dmuchawie??Czy to kluczuje silnik??
https://obrazki.elektroda.pl/9870542800_... Zakładamy, że silnik ma moc 150W (typowa moc w silnikach do wentylacji samochodowych), grzałka 150W. Producent przewidział to do zasilania z gniazda zapalniczki, więc deklarowana moc 150W to może być "chłyt matetingowy". Bez sprawdzenia poboru prądu miernikiem nie ma co dobierać 50A przekaźników.
jest to silnik ktory znajduje sie przy piecu CO do nadmuchu tego typu silnik może sterować jedynie falownikiem , którego budowa do tak małego silnika nie ma sensu , myślę że lepiej będzie zastąpić silnik oryginalny silnikiem DC z dmuchawy samochodowej i zbudować do tego silnka regulator co jest dość prostą sprawą
Witam wszystkich eksperymentatorów. Naczytałem się jak cholera, wszystko jest dobre. Ja wymyśliłem to tak, zdjęcie może niezbyt dokładne ale wtajemniczeni będą kumać o co lata. Generalnie palnik zrobiłem z grubego materiału i jest on razem z dolną płytą odkręcany, powietrze doprowadzam od dołu, środkiem, rurą zaślepioną kapturkiem kierującym nadmuch...
P1944 -Moduł sterujący silnika dmuchawy chłodziwa silnika 1 - usterka temperatury roboczej Okablowanie, czujnik ECT, moduł sterujący dmuchawy chłodziwa silnika 1, ECM 1950 -Silnik dmuchawy chłodziwa silnika - usterka Okablowanie, silnik dmuchawy chłodziwa silnika, moduł sterujący silnika dmuchawy chłodziwa silnika. Przecież pisze przy błędach wyraźnie...
Przełączniki tego typu są za słabe dlatego się topią . Prąd który pobiera silnik jest rzędu 20A więc nie ma szans na to żeby przełącznik który zastosowałeś długo działał. Najlepiej zastosuj przekaźniki samochodowe będzie najtaniej . Ja mam na każdy bieg dmuchawy przekaźnik i śmiga bez problemu . Przełącznik do sterowania tymi przekaźnikami dokładnie...
Nie no panowie... jak mnie uczyli to silniki asynchroniczne steruje się częstotliwością, a napięciem silniki prądu stałego. Ale może się coś zmieniło? Weź do tej dmuchawy silnik od wentylatora chłodnicy samochodowej (na złomie za 10-20PLNów), prostym PWM to wysterujesz, a tak: układ detekcji zera, optotriak, tyrystor, a regulacja taka co kot napłakał....
Żaden rezystor dmuchawy! Tylko elektryk samochodowy to rozwiąże. Myślę ,że siedzi moduł sterowania silnika dmuchawy , a konkretnie tranzystor mocy. Moduł tej jest zamocowany na dmuchawie.
Zanim zreperujesz, możesz zrobic prowizorkę (jeździłem z nią rok), należy szeregowo w obwód silnika włączyć żarówkę samochodową 21-40W. Jeżeli zastosujesz dwie żarówki i bocznikujący wyłącznik, będziesz miał dwa stopnie regulacji. Moc żarówek należy dobrać eksperymentalnie i umieścić w miejscu, aby nie oślepiały (będą lekko swieciły). NIe zapomnij,...
czy mogę zasilić przez transformator 220-12 V Musisz za transformatorem zastosować jeszcze mostek prostowniczy co by zamienić prąd przemienny na stały - wtedy możesz zasilać silnik z sieci. jak obniżyć obroty wentylatora najprościej (rezystor samochodowy ok 1 Ohm) Najprościej to użyć przełącznika obrotów dmuchawy z tego samego samochodu. Dodano po...
A dlaczego przy P= 50W i U= 15V akurat alternator ? Ja dałbym jakikolwiek silnik prądu stałego ( np od dmuchawy samochodowej) plus stabilizator szeregowy ( z seri LM...), i po kłopocie.
Wszystko zależy od "wymagań" urządzenia. Po co stosować "elektronikę" złożoną z wielu elementów, kiedy sprawę można załatwić jednym rezystorem, no może z kilkoma odczepami, tak jak to jest robione na przykład w samochodach do regulacji prędkości dmuchawy. Oczywiście przy większych wymaganiach są też samochodowe dmuchawy i z regulacją PWM.
Problem może leżeć w samym silniku nawiewu, bezpieczniku F28 rezystorze dmuchawy. Do sprawdzenia równierz przełącznik pozycyjny.
Tam jest silnik prądu stałego, jak w dmuchawie samochodowej, mniejszy prąd = mniejsze obroty. Z drugiej strony obciążenie też nie jest stałe. Mniejsze obroty, to i obciążenie mniejsze. Więc nie widzę przeciwwskazań. Jedynie trzeba się zabezpieczyć przed małymi mocami.
Najpierw zmierz prąd rozruchowy tego silnika. Pisałem o tym wcześniej.
A to nie lepiej dać rezystor w szereg z silnikiem a po pewnym czasie go zewrzeć? Patrz: dmuchawa samochodowa.
Moc silnika WSK 125 to zdaje się coś około 4kW. Sprawność samego alternatora jak i przekładni oceniłbym na max 50%. Czyli całość z biedą napędzi 2 alternatory 70A. Alternatory do prawidłowej pracy potrzebują akumulatora, choćby niewielkiego. Chłodzenie jak najbardziej jest wymagane-może to być wentylator napędzany od wału silnika bądź przekładni, może...
Witam. Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy samochodowej przez taki elektroniczny rezystor. http://obrazki.elektroda.pl/3145839800_1... Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji. Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane. Widzę tam 1) VBat 2) Diag 3) Vin 4) n.c. Nie wiem czy...
Witam . Mały silniczek z dmuchawy samochodowej ze szrotu Seicento ,Maluch i.t.p.,też jest na magnesach,dmuchawa z traktora.
witam mam pytanie czy jest mozliwosc zrobienia zasilacza do podłaczenia dewasta samochodowego napiecie silnika dmuchawy 12v napiecie świecy żarowej 6v/ 17A dokładnie to chodzi mi o to aby miał wejsie z 230v na 12v i 6v i jaki koszt tego by był pozd.
Panowie, zjadłem zęby na wacie cukrowej, i nie jedną maszynę do waty zrobiłem w latach 80 Silniki stosuje się najczęściej od dmuchaw nawiewów samochodowych. Jak po rozgrzaniu głowicy maszyna dobrze robi watę czyli (wydajność, dobrze się nakręca na patyk , nie klei się do misy za dużo cukru ), to regulacja obrotów jest zbędna, jedynie może zaszkodzić....
A jak duży jest ten model pływający? Jeśli gabaryty pozwalają spróbuj użyć silnika od wycieraczek samochodowych, ma mały moment obrotowy ale za to jaki silny :D
Nie potrzebujesz tu szybkiego przełączania, więc ja bym zastosował pomiędzy 48V a masę jakiś dzielnik z rezystorów, albo lepiej zenerkę (np. 12V) od plusa, a rezystor do masy. Wtedy na bramce będzie albo 48V (Q2 off), albo najmniej 36V (Q2 on). Wtedy sterować bramkę z tego napięcia. Co do ograniczania prądu przez indukcyjność to nijak to się ma do tego...
Są dwa rodzaje elementów: 1-Termowyłączniki 2-Termobezpieczniki Termowyłącznik na ogół ma obudowę podobną do diody mocy. (choć są i w innych obudowach) Jest przykręcany np do radiatora i gdy temperatura przekroczy pewną wartość to styki przerywają obwód. Po obniżeniu temperatury ponownie zwierają styki.Często spotyka się styki na 230V i kilka amperów...
Witam Taki regulator mozna kupic w sklepie z częsciami samochodowymi ,regulator taki przechodzi do Poloneza Caro i reguluje płynnie obrotami silnika dmuchawy.
Witam Na złomie samochodowym za grosze masz dmuchawę z silnikiem na prad stały Problem sam się rozwiązuje- łatwo sterować , sprawdzone:D PIOTR
Tak sobie teraz myślę,że niezłym rozwiązaniem byłoby zastosowanie dmuchawy samochodowej (nawet taką posiadam) jako chłodzenie silnika! Jest o wiele wydajniejsza od wentylatora a jej zwarta konstrukcja daje wiele możliwości montażu.
Z mojego doświadczenia mogę polecić sterownik opisany dawno temu w EP. Jest nim AVT 2805. Pracował kilka lat z moim piecem bez żadnych awarii. Wykonałem ich kilka dla znajomych. Z tego co wiem dwa pracują do tej pory. Ja już go nie używam ponieważ zmieniłem źródło ciepła. Sterownik posiada wszystko co jest potrzebne do dozorowania pieca. Łącznie z funkcją...
W nawiewach samochodowych również stosuje się dmuchawy tego typu jak we wspomnianym solarium Ergoline. Chodzi mi nie o sam silnik, tylko dmuchawę. Są przy tym malutkie, a też mają niezły wydmuch. Dmuchawa z Ergoline ma ok. 25-30 cm średnicy, ale ponieważ ma ogromny wydmuch, to myślę, że mogłaby być o połowę mniejsza. Więc chyba nie o rozmiary tu chodzi......
(at)ElektrodaBot Urządzenie jest regulatorem prędkości wentylatora (znanym również jako "rezystor" w żargonie motoryzacyjnym) dla wentylatora kabiny w Peugeot 406 200X. Z analizy obwodu, w zależności od tego, czy jest to MOSFET czy BJT-IGBT: Pin 1 musi być bramką lub bazą, ponieważ jest podłączony do obwodu sterującego Pin 2 musi być drenem lub kolektorem,...
Oj panowie, mam woltomierz w instalacji. Po odpaleniu silnika po minucie lub dwóch napięcie spada do 13,6V gdy bateria akumulatorów była naładowana przed rozruchem. Gdy jest nieco rozładowana, to napięcie 14,4 V trzyma się trochę dłużej. Odpada więc wyżyłowanie alternatora tym bardziej, że włączenie świateł drogowych 2x55 W plus świateł pomocniczych...
Witam mam nadzieję, że to odpowiedni dział. Otóż od jakiegoś czasu nie mogę wymyślić jak podłączyć krańcówki do zbudowanego prze zemnie pługu który podnoszony jest za pomocą silnika DC z dmuchawy z przekładnią z lewarka samochodowego. Kiedyś był tam silnik z wycieraczek od Fiata lecz był za wolny a ten jest za szybki. Nie chce się bawić w sterowanie...
U mnie malutka nagrzewnica Tico dogrzewa szybko 50m2 jednego pomieszczenia a Tu 20kW to cię ugotuje. Ja bym założył jakąś nagrzewnice samochodową szeregowo z grzejnikiem, jak nie potrzebujesz Powera to po prostu nie właczączasz silnika dmuchawy.
dmuchawa samochodowy regulator dmuchawa samochodowy dmuchawa silnik
radio kradzież berlingo radio fabryczne ws354 balans
nagrzewnica master rowerowy silnik centralny
Pojedyncze mruganie czerwonej diody w Kukirin G2 Max - przyczyny Odszraniacz parownika zamrażarki – diagnostyka grzałki, bezpiecznika, termostatu, NTC, sterownika