Połączenia sygnałowe w instalacji audio są symetryczne? To instalacja radiowęzłowa? Co masz podłączone pod instalacje (mikrofony bezprzewodowe/przewodowe/minidisc/keyboa... ew. model podaj)? Sprawdź tak jak ktoś wyżej pisał, z odłączonymi urządzeniami, a najlepiej ze zwartymi wejściami wzmacniacza.
Tak samo jak sprawdzałeś termik i kondensator, masz ułatwione zadanie bo wyjścia stojana na wierzchu.
Wymień kondensator rozruchowy - masz na nim wszystkie parametry 0,63u na 400VAC.
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
orginalne łożyska 1340 do air topa to koszt jakieś 38 zł za szt są dostępne bez problemu natomiast problem zaczyna sie z montażenm jest ono niesamowicie delikatne ,jakiekolwiek pchnięcie za pierścień i jest pozamiatane ,,co do szczotek to też są dostępne niepamiętam po ile bo kupuje całą paczkę 100 szt ,natomiast do ebera łożysko 626 też jest ogólnie...
Jak chcesz to jeszcze ratować to prawdopodobnie szczotka wiesza się na przewodzie zasilającym. Musisz podpilowac wcięcie na przewód.
Jak chcesz budować samemu, rozważ ten układ: SG2525 https://www.tme.eu/pl/details/sg2525an/r... Stary jak świat, dobrze opisany, ma wyjście push-pull więc mosfety steruje bezpośrednio, wszystko da się w nim ustawić / jest wyprowadzone (częstotliwość, wzm. napięciowy, zabezpieczenie prądowe). Pracuje 8-35V...
Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
Generalnie w szmelcwagenach wentylator wysterowywany jest tak: 400Hz , 8V i wypełnienie zmienne. Pozdrawiam
A może zgnita instalacja ;)
dużo rozbierania praktycznie całą konsolę trzeba rozebrać życzę powodzenia
Za opornikiem masz światło na żarówce?
schemat scenic
Wystarczy Ci jeden sterownik PLC o 10ciu wyjsciach oraz po dwa styczniki i jeden przekaznik termiczny na silnik. Możesz zastosować ten z pojedynczym rozszerzeniem: Jak zrealizować układ nawrotny trojfazowy na na dwóch stycznikach chyba nie musze Ci opisać ?
Przeciez to proste, jest nad kolanami pasażera. Akurat silniki nawiewu wnętrza w pojazdach VW są łatwo demontowalne, i życzył bym sobie aby tak było w każdej marce.
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Witam Raczej komplecik „czapeczka i berecik” czyli silnik z wentylatorem , bo mało prawdopodobne że dostaniesz sam wentylator / turbinę / . Poza tym zdemontowanie wentylatora z osi tak starego silnika bez uszkodzenia graniczy z cudem .
ja chcę podać napięcie bezpośrednio na jej silnik Zasilacz 12V 6A (72W) nie będzie wystarczający do zasilenia dmuchawy 12V 115W. Dopóki nie zrobisz sterowania dla silnika wentylatora, będzie on próbował pobrać ze źródła około 10A. To nie jest tak, że dając zasilacz 6A, wentylator nie będzie wymagał więcej - zasilacz po prostu albo się wyłączy (zasilacz...
W którym miejscu znajduje się silnik nawiewu i jak się o niego dostać? ( I czy ten rezystor w tej wersji auta też jest na podszybiu? Pod którą osłoną? Pod tą obejmującą zegary i wyłączniki (u mnie udająca drewno)? Ad. 1 http://www.fordescort.org/content/view/1... Chociaż w wersji z klimą chyba przeszkadza parownik. Ad. 2 Mylisz podszybie z deską...
Witam, Wystarczy prawidlowo sformulowac pytanie. Pozdrowienia, Georges
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator prędkości silnika dmuchawy - naprawić (czasem zalany wodą silnik dmuchawy).
Przekaźnik t14 w skrzynce pod maską, zasilany bezpiecznikiem f02 70A. Pewnie sklejony sam przekaźnik.
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
20-30A może brać silnik.
Silnik dmuchawy.
Witam ! Ten silnik ma aż trzy biegi, pokazuje to schemat umieszczony na silniku. 230V podłącza się do przewodu czarnego i w zależności od tego jakie obroty potrzebujesz ? ( przewody niebieski, żółty czerwony ) Czy 1 to najszybciej czy 3 nie mam pojęcia. na pewno średnie obroty to pozycja nr2 przełącznika. Pozdrawiam. Stefan
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Rozebrać plastiki podszybia.
Błędy nie mają nic wspólnego z pracą nawiewu-ściągnij schowek pasażera i sprawdź co się dzieje...
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
Łożyska się zacierają. Rozbierz i wymień.
Witam - nie jestem pewien ale popatrz przy silniku dmuchawy bo duzo modelów samochodów ma przy silniku
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
Zgadzam się, silnik ten ma zbyt wysokiej obroty jak na wykorzystanie go do napędzania bębna betoniarki, może się i nawet nadaję, ale życzę powodzenia w uzyskaniu odpowiedniego przełożenia. Co do podłączenia go w układzie pracy jednofazowej to musisz wziąć pod uwagę spadek mocy jaki chcąc nie chcąc uzyskasz i będziesz mniał mało realne szanse by go odpowiednio...
Sprawdź kondensator przy silniku dmuchawy albo wymień od razu na nowy.
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Uszkodzone BSM, uszkodzony moduł albo sam silnik dmuchawy. To w zasadzie standard. Mogą być jeszcze uszkodzone przewody czy panel kimy. Co do wyrobionych plastików to też prawda.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Koło silnika dmuchawy
Ja zacząłbym od sprawdzenia stanu kondensatora w silniku wentylatora.
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.
Jak nie masz napięcia na brązowym przewodzie przy silniku dmuchawy to sprawdz bezpiecznik 25 i 26 (oba 30 A ) .
Coś mi się wydaje że tak; 230V - biały czerwony kondensator - niebieski czerwony
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
Zespół rezystorów szukaj koło silnika dmuchawy
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
Na podszybiu, na silniku dmuchawy, na samym oporniku.
Taki zielony element przy silniku dmuchawy. Tzn pewnie kiedyś był zielony teraz jest czarny. Zobacz też czy sam silnik nie jest zapieczony.
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Witam. Dodatkowo sprawdź dlaczego się spalił. Czy silnik dmuchawy nie przyciera się i czy czysty jest wlot powietrza. Pozdrawiam.
moduł powinien byc w silniku dmuchawy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97...
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Brązowy minus Zielony plus https://www.digikey.pl/pl/products/detai... https://media.digikey.com/pdf/Data%20She... https://tr.farnell.com/ebm-papst/rv40-18...
Rezystor to masz właśnie to z dużą wtyczką na wierzchu, przewody czarny i czerwony na dół idą już do silnika dmuchawy
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Pod maska pozycja 11 wartosc bezpiecznika 40A masz zaznaczone na rysunku w załczniku
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Skoro się spalił, to należałoby się przyjrzeć silnikowi dmuchawy i drożności filtra kabinowego. Pytanie też, czy uszkodzony jest tylko bezpiecznik (srebrny element), czy również oporniki (zalane zieloną, ceramiczną masą).
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
zawsze możesz znaleźć przewody do niego zapodać prąd na krótko rzecz polega na tym żeby wyeliminować niesprawność samego silnika dmuchawy
Czyli takie pomiary pomimo wykazujące prąd nic nie znaczą. Tak to jest mylące i wydaje się że silnik dmuchawy uszkodzony. Jakieś 2 miesiace temu wymienialem juz caly rezystor. Warto by było jednak sprawdzić silnik ,może zaciera i to powoduje uszkodzenie rezystora .
Kolego zastosuj przełącznik silnika dmuchawy powietrza od poloneza nowy typ z elektroniką działa idealnie i kosztuje grosze
Właśnie ten bezpiecznik termiczny umiejscowiony na zespole oporników. Zespól oporników umieszczony jest w kanale nadmuchu zimnego powietrza , zaraz przy silniku dmuchawy , jest tym powietrzem chłodzony.
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Z przełącznika idą napięcia na 1,2,4 opornicy z 3 idzie na silnik dmuchawy według AD żadnej innych czarów niema.
Witam.Moduł sterownika silnika dmuchawy padł.Ale najpierw sprawdź bezpieczniki i jeśli masz taką możliwość podłącz sam wentylator na krótko czy pracuje jeśli tak to punkt pierwszy do wymiany.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
wymieniłem mosfeta kluczującego i po wymianie wszystko działa. Oryginalnie był IRFP054 wstawiłem IRFP064.
A silnik dmuchawy to czasem nie szeregowy? WPA 01 którą miałem u siebie była sterowana fazowo przy pomocy triaka. Układ z u2008b byłby tani i prosty w montażu.
Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację ale pamiętaj że napięcie na kondziu wzrośnie o 1,30V czyli zamiast 12V będziesz miał około 15V. Też niby nic bo w instalacji jest 14.4V podczas pracy silnika. Ja zasilałem różne silniki (dmuchawy, odkurzacze) z prostownika i nic się nie stało. Dodano po 0 Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację...
Poszukuję silniczka do tego robota-porzedni spalił się (uszkodzony układ scalony na płytce. No chyba że wymienię układ ale nie znam jaki tam pasuje (Silniczek typu SFENGDA 54, model SFD-SDJ5415HH. DC 15V 15K 1,6A. W internecie nie znalazłem tego typu https://obrazki.elektroda.pl/2051353100_... https://obrazki.elektroda.pl/7910079200_...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Witam wymieniał ktoś z was łożyska w silniku dmuchawy?
Jeżeli zabite sadzami to raczej turbina się skończyła. jaka turbina? Przecież napisał, że wymienił silnik dmuchawy o ile o to Tobie chodziło.
najpierw sprawdz czy dochodzi ci zasilanie +12V do silnika dmuchawy,jesli dochodzi to instalacja jest wporzadku a masz problem z silnikiem wowczas demontaz i rozebranie go i postawienie diagnozy ewentualnie wymiana ,pozdrawiam :D
No, albo sam UPC.
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
https://obrazki.elektroda.pl/5212963800_... Na tym zdjęciu ssanie jest w górnym położeniu. Dla pewności zawsze można zdjąć pokrywę filtra powietrza i przekonać się naocznie w jakim położeniu zamykana jest gardziel gaźnika.
Hej, najczęstsza usterka z tym związana, to usterka elektroniki silnika dmuchawy, więc do wymiany silnik dmuchawy.
Sprawdź czy rezystor jest podłączony do triakia. Jeśli tak jest ( i steruje bramką ) to proponuję wstawić 300 ohm i zobaczyć efekt. Naprawiałem ostatnio sterownik silnika dmuchawy do pieca CO i tam był też walnięty opornik. Miał 150 ohm.
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
Trzeba sprawdzić przejście pompy paliwa (w kostce przy sterowniku), silnika dmuchawy, czujników temp. na piecu (ciut powyżej 1 kilooma) , oraz czy jest plus zasilający oraz plus włączający. Domniemam, iż jest to ogrzewanie Eberspacher D3LC.
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Witam. Jak wejść w ustawienia serwisowe sterownika pieca miałowego ALFA - produnent FOSTER Pleszew .. Chodzi mi dokładnie o zmianę HISTEREZY z 2 "C na 1"C . Obecnie dmuchawa załącza się gdy temp. spadnie o 3"C poniżej nastawionej .
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Sprawdź zasilanie na tzw opornice silnik. Jezeli zasilanie jest to opornica do wymiany. Ponadto sprawdz czy silnik nie pracuje za cięzko, bo jezeli tak to tez jest do wymiany.
dmuchawa silnik opornik silnik dmuchawa piszczeć silnik dmuchawa
słuchawki potencjometr unitra gramofon artur skrzynia biegów ciągnik
Citroen Berlingo 1.6D 2010 - Diagnostyka APC i Elektronika Brak głosowych ostrzeżeń w nawigacji Citroen C4 2024