W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Silnik jest nad stopami pasażera. Przykręcony chyba 3 śrubami.
Wybić żadna filozofia tylko po co są tam odważniki centrujące
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Witam. Psikanie do nawiewu nic nie pomoże. Tutaj trzeba sprawdzić silnik dmuchawy nawiewu.
To ogrzewanie Nordic, jest firma w Kożuchowie co ma części do tych ogrzewań, ja czasem od nich też biorę. Tel. do nich 68 355 09 19
Wepnij się żarówką 21W z przylutowanymi kabelkami we wtyczkę silnika dmuchawy. Sprawa będzie jasna, żarówka świeci, a silnik stoi
Jak wpadnę w dziurę, działa, a drugi raz nie Można obstawiać że kończy się silnik dmuchawy.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Prawdopodobnie poszedł Tobie kolego rezystor. Najprawdopodobniej znajduje się on przy silniku nawiewu.
Jednak uszkodzenie jeża.
Witam. Mam problem w znalezieniu jakiegoś tranzystora, sterownika do silnika dmuchawy nawiewu DC 12 V, 10 A, który będzie sterował prędkością silnika DC w Arduino. Obecnie użyłem: Moduł wysokiej mocy 2x MOSFET (DUAL D4184) Gdy ustawiłem prędkość silnika DC dmuchawy na analogWrite (mosfet_wentylatora,100), dmuchawa działała prawidłowo, kręciła się wolniej,...
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Prosiłbym o dokładną lokalizację silnika dmuchawy.
Silnik dmuchawy
Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Jak nie masz napięcia na brązowym przewodzie przy silniku dmuchawy to sprawdz bezpiecznik 25 i 26 (oba 30 A ) .
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Objawy wskazują na "jeża" (który w E60 nie wygląda już jak jeż) - sterownik (końcówka mocy) wentylatora - objawy dokładnie pasują. Siedzi przy samym silniku dmuchawy nawiewu powietrza, parę godzin roboty...
Wychodzi że masz zwarcie na kablach od silnika.
Dzień dobry - bardzo proszę o pomoc. Jaguar XJ x308 v8,rok 2000. Coś się poluzowało lub jest niedokręcone i dramatycznie puka pod kokpitem/za panelem radia. ;( Szukam schematu/rysunku prezentującego rozmieszczenie (umiejscowienie): klimatyzacji, wymiennika ciepła, przewody do klimy wewnętrzne (usytuowanie), nagrzewnicy, szyby wentylacyjne, silnik dmuchawy,...
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Sprawdź sam silnik wentylatora "na krótko"...
Od zasilania silnika. Opis jak wyzej. Georges
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
Po drodze za stacyjką masz jeszcze przełącznik nawiewu i oporniki szeregowe, sprawdź czy tam pojawia się napięcie i czy jest podłączona masa do silnika dmuchawy.
Witam.. Problem rozwiązany.. Wina byla w wtyczce od silnika dmuchawy. Pozdrawiam..
Na podszybiu, na silniku dmuchawy, na samym oporniku.
Dzień dobry - bardzo proszę o pomoc. Coś się poluzowało lub jest niedokręcone i dramatycznie puka pod kokpitem / za panelem radia ;( Szukam schematu / rysunku prezentującego rozmieszczenie (umiejscowienie): klimatyzacji, wymiennika ciepła, przewodów do klimy wewnętrznych (usytuowanie), nagrzewnicy, szyb wentylacyjnych, silnika dmuchawy, przepustnicy...
Witam ! Mam taki problem. Wczoraj przestał pracować mi silnik dmuchawy (nawiewu) w KIA SPORTAGE , wersja z klimatronikiem. Na wyświetlaczu pojawiają się kreski oznajmiające że pracuje, można zwiększać i zmniejszać ilość kresek(siły nadmuchu.) ale to nic nie daje, silnik jest martwy. Sprawdziłem bezpiecznik 40A w komorze silnika, jest dobry. Jaka może...
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Po długich poszukiwaniach i wymianach części dobrych na dobre, rozwiązanie jak zwykle okazało się najprostsze i najtańsze!! Spaliła się biała kostka na kablu od rezystora do silnika dmuchawy!! Kostka wywalona, kable zlutowane nawiew kabiny działa bez zarzutu!! Kosz baprawy 30 zl! Dziękuję za wszystkie rady!
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Elektrocarbon: http://www.elektrocarbon.pl/ Ale nie wiem, czy robią o takiej średnicy.
W tym roczniku nie w komorze silnika tylko za schowkiem(modul sterujacy)
Webasto poprzez przekaźnik K3 zmienia zasilanie dmuchawy z stałego na po zapłonie. Masz zasilanie na silniku ??
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
Zasilanie modułu dmuchawy miałeś w E36. W E46 nie ma przekaźnika jest moduł tylko.
Witam! Silnik który mam zamiar sterować to silnik dmuchawy nawiewu w samochodzie i pobiera on maks. coś koło 20 A przy 12V. Do załączania silnika wkorzystałem scalony power switch BTS650 (6mili omów po załączeniu) Całość początkowo odpaliłem na 80535 ale muszę przejść na ATmega32 i nie wiem za bardzo jak te PWM'y sprzetowe ruszyc. I jeszcze male pytanko,...
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Witam, Citroen C5 I 1.8 16V 2004r Break. W samochodzie nie działa dmuchawa nawiewu powietrza. W klimatyzacji (automatyczna/CAN) błąd 88-silnik dmuchawy przerwa w obwodzie. Podmienione BSM na nowe sprawne w komorze silnika, bezpiecznik 40A cały, wtyczka przy opornikach i silniku nie wypalona. Czy ktoś może określić który przewód wychodzący z puszki BSM-a...
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Problem może leżeć w samym silniku nawiewu, bezpieczniku F28 rezystorze dmuchawy. Do sprawdzenia równierz przełącznik pozycyjny.
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Witam. Mam pytanie - czy normalny jest pobór prądu przez silnik dmuchawy nawiewu na najwyższym biegu na poziomie 13A. Był uszkodzony bezpiecznik termiczny, który wymieniłem, ale z ciekawości zmierzyłem prąd i wydaje mi się ciut za duży. Na pierwszym biegu pobiera 3,5A na drugim 5,20 na trzecim nie mierzyłem. Zaznaczam, że silnik wyczyściłem i przesmarowałem...
Uszkodzone BSM, uszkodzony moduł albo sam silnik dmuchawy. To w zasadzie standard. Mogą być jeszcze uszkodzone przewody czy panel kimy. Co do wyrobionych plastików to też prawda.
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
Witam ponownie... Sprawdziłem i do silnika dmuchawy nawiewu na zewnętrznym przewodzie (koloru żółtego)-główny prądowy brak jest na nim zasilania +12 i tylko na nim; przełącznik z 4 biegami działa-gdy podepnę z akumulatora pajączkiem +12 to wszystko pracuje znakomicie jak powinno... Gdzie mogło się zgubić to zasilanie bo z kostki w stacyjce wychodzi...
Sterownik mocy jest wbudowany w tunel nawiewu za silnikiem dmuchawy, gdzies pod prawym schowkiem. Sugeruje to zdjęcie sterownika wyposażonego w radiator chłodzony powietrzem wlotowym do kabiny. Sama regulacja nawiew2u to chyba tylko zwykly potencjometr.
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
Ło musi być beton nie filtr jak nic nie leci. Choć i takie się trafiają. Widziałem też odwrotnie podłączony silnik dmuchawy.
zaden bieg nie dziala To klima czy ogólnie nawiew? Bo to różne sprawy.
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Błędy nie mają nic wspólnego z pracą nawiewu-ściągnij schowek pasażera i sprawdź co się dzieje...
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
tak dla pewnosci zapytam czy odkreciles od silnika przekladnie? polecam uzyc silnik od dmuchawy lub nawiewu z duzego fiata np.
Witam aucie nie działa nadmuch tylko na 5 biegu po rozkręceniu modułu i wyczyszczeniu nic nie pomogło ,czy jest jeszcze jakiś sterownik przy silniku dmuchawy
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
Otóż zakupiłem moduł sterujący silnikiem dmuchawy nawiewu moduł, otrzymałem inny niż na zamieszczonym do aukcji zdjęciu. W/w moduł zainstalowałem, tylko jest pewien problem, silnik wentylatora reaguje na położenia przełącznika siły nadmuchu, ale nie wyłącz się całkowicie- wirnik się obraca. Czy jest to usterka tego modułu , czy też wina leży gdzie indziej?W...
Zużyty silnik dmuchawy, wymiana na nowy.
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Przeciez to proste, jest nad kolanami pasażera. Akurat silniki nawiewu wnętrza w pojazdach VW są łatwo demontowalne, i życzył bym sobie aby tak było w każdej marce.
Witam Mam problem z Citroenem Berlingo 1.6 HDI z roku 2008 mianowicie nie działa dmuchawa nawiewu,niema stałego plusa na czerwonym grubym przewodzie przy silniku i chciałem zapytać który dokładnie bezpiecznik odpowiada za dmuchawe nawiewu bo posprawdzałem bezpieczniki i niby ok,prosze o pomoc
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
No właśnie nie wydaje mi się że to szczotki. Silnik dmuchawy pracuje caly czas tak samo, tylko nawiew raz jest raz go nie ma. Ktos w pracy powiedział ze może przyciera się silnik regulacji kratek nawiewu i dlatego raz wieje raz nie.
Z reguły powinien być w pobliżu silnika dmuchawy. Spróbuj poszukać. A sterowanie nawiewem jest manualne(za pomocą pokręteł) czy elektroniczne? Jeżeli manualne sprawdź czy dochodzi wogole zasilanie.
Na jakimś schemacie widzę że masz przekaźnik, jak powyżej. Może więcej danych o samochodzie ? Silnik, rocznik, klima ?
Czy napięcie z przekaźnika idzie do tego rezystora, a potem tym kabelkiem do silnika dmuchawy? Jak sprawdzić czy dochodzi do niego prąd? A co z tym kabelkiem pod obudową skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika?
Silnik dmuchawy jest dobry .Wymieniłem panel sterowania i dalej to samo.Nie wiem dokładnie gdzie jest bezpiecznik od dmuchawy.
nie są w stanie w serwisie namierzyć, która jest zablokowana. To zmień serwis, w parametrach rzeczywistych widać jak klapy zmieniają położenie. Co do wentylatora, to jest tak, że silnik dmuchawy zmniejsza obroty podczas przestawiania klap nawiewu po to aby pęd powietrza ich nie blokował
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
Zasilanie mocy pojawia sie dopiero po uruchomieniu silnika.
Jeżeli masz elektroniczne sterowanie prędkością obrotową dmuchawy to na 99,9% uszkodzony tzw jeż, czyli regulator tej prędkości (zwarty główny tranzystor). Znajdziesz go w kanale dolotowym, w pobliżu silnika dmuchawy.
tych opornikow to szukaj pod maską w poblizu silnika nawiewu
W kanale powietrza, na obudowie silnika nadmuchu, a silnik jest gdzie?
Szczotki w silniku dmuchawy też czasem kończą.
Zaraz koło silnika nawiewu. Nie potrzeba angażowac forum na takie problemy.
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Pracuje silnik dmuchawy czy silniczki przesłon
Z tego nagrania trudno odgadnąć czy chodzi o dźwięk z silnika czy dmuchawy. Może trzeba posłuchąć w komorze silnika?
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Pewno zimne luty albo koniec szczotek w silniku. Bez sprawdzenia ciężko doradzić.
Sprawdż czy aby szczotki w silniku dmuchawy się nie skończyły.Pozdrawiam. Mariusz:.
Jesli chodzi o koszty naprawy to sam możesz to zrobić.Koszt-troche zszarpanych nerwów:).Przypuszczam że zawiesił się szczotki w silniku.Zeby sie do niego dostać musisz rozebrać środkową konsolę,rozpiąć zaczepy obudowy silnika,odłączyć chłodniczkę od układu i wyjąć całość.Robiłem to dwa razy w życiu i za każdym razem problem był w zawieszonych szczotkach.Zanim...
Czyli takie pomiary pomimo wykazujące prąd nic nie znaczą. Tak to jest mylące i wydaje się że silnik dmuchawy uszkodzony. Jakieś 2 miesiace temu wymienialem juz caly rezystor. Warto by było jednak sprawdzić silnik ,może zaciera i to powoduje uszkodzenie rezystora .
Rezystor dmuchawy, jeżeli czuć, że coś się spaliło, prawdopodobnie silnik, wentylator nawiewu stawia opór i spaliło się. Słabe grzanie może być spowodowane zapchaną nagrzewnicą, ale problemem jest spalona instalacja.
dmuchawy nawiewu silnik dmuchawy nawiewu prąd czyszczenie nawiewu dmuchawy
wtórnik katodowy ecc83 samsung np300e5a sterowniki płyta gazowa bezpiecznik
mikrokomputer cobra1 najlepszy producent pralek
Bosch Tronic 0128 – stacja klimatyzacji R134a, kody błędów, instrukcja, serwis Suzuki Jimny DDiS – mrugająca kontrolka świec żarowych podczas jazdy, jazda awaryjna, usterki EGR/wtrysk