Oczywiście. Możesz skompensować opory tarcia 'ważąc' jadąc w dół i w górę i policzyć średnią.
O silniku coś wiemy ale jakie funkcje ma realizować falownik? Co napędza ten silnik: wentylator, pompa, dźwig....?
Z jakiego powodu? To nie jest element bezpieczeństwa. Dozór nie zabrania napraw części elektronicznych. Elementy mają być wymieniane na takie same, o ile są dostępne na rynku, jeśli nie, to taki sam zamiennik albo lepszy.
Można i tak w chińczyku występuje moduł zabudowy ale w tym modelu raczej nie. W starych zabudowach robiono to na zasadzie przekaźników.Trudno to zrobić komuś kto nie zna elektryki w formie podstawowej.
Moja ma chyba 3 lata i była aktualizowana raz przez rok. Aktualizacja skończyła się może 2 miesiące temu i nadal działa. Nie wiem jak te, które są teraz sprzedawane. Ja mam chyba Navigator TXT i tablet Axone Nemo. Jęsli dobrze pamętam nazwy. Texa też ma możliwość diagnostyki silników przemysłowych. Ostatnio tak podłączyłem silnik Mercedesa w dźwigu.
Silnik dwubiegowy, to taki jak np. w starych dźwigach ZREMB. Dzięki dwu grupom uzwojeń ma dwie prędkości obrotów bez falowników.
A patrzcie jak by odzyskiwanie Energi zrobić na zasadzie KERS w F1 ? Już wyjaśniam o co mi dokładnie chodzi , a mianowicie: Team Wiliams wprowadził coś takiego że przy hamowaniu wytwarza się prąd elektryczny który zasila koło zamachowe. Rozpędza się ono do 40 000 ob/min i podobno jest w stanie dać moc około od 60kW do nawet 120 kW. Czy myślicie że dało...
Witam, nauczyciel poprosił nas o stworzenie schematu układu. Chodzi o układ sterowania silnikiem 3-fazowym w dźwigu. Zasilanie 230V, a układ powinien się składać z wtyczki, włącznika głównego, czujnika zaniku fazy, przełącznika lewo/prawo, silnika 3-fazowego i elektromagnesu utrzymującego obciążenie dźwigu w czasie postoju pracy silnika. Pomógłby mi...
Nie mam pewności, ale chyba najszybsze dźwigi są w Warsaw Trade Tower i jeżdżą z prędkością 7m/s Oj, woziło się ;-). Maszynownie też imponujące, i towarówka 3,5 m/s z udźwigiem 13 ton i silnikiem 56kW. Super dźwigi.
Jak to odbywało się w dźwigach budowlanych samojezdnych? Tam było napędzane silnikiem spalinowym a sam dźwig pracował na elektrycznym. Wielka prądnica synchroniczna GCE74, obcowzbudna. Tzn. tak naprawdę to były dwie prądnice w jednej - głowna, trójfazowa prądu przemiennego i mała samowzbudna prądu stałego, zasilająca uzwojenie wzbudzenia głównej prądnicy.
Do takiego zużytego silnika olej 5W30 jest zbyt rzadki. U mnie VW Golf 2 1,3 klekotał do momentu przytrzymania na najwyższych obrotach z powodu braku ładowania alternatora i słabego akumulatora. Połamała się zębatka pompy oleju bapędzana łańcuchem. Wtedy zrobiło się gķośno. Później przejecał 10 km i trzeba było przycìągnąć do domu. Na najgęstszym oleju...
Miło by było żeby było to częściej używane
To pytanie to żart jakiś?!? Zabierasz się za silnik nie znając podstawowych nastaw? I nie dziwi cię to, że dźwigienki latają tak, że niemal wypadają? Nic dziwnego, że słyszysz zawory, bo tutaj albo olbrzymia regulacja, albo wymiana totalnie zużytego rozrządu. Luzik, jest luźno ale bez tragedii. Błażej, to lata niewiele mniej nawet poprawnie ustawione...
Maszyna po jeździe około 2 minut staje i gaśnie silnik, tak samo przy operowaniu dźwigiem gaśnie silnik, dźwig leci bezwładnie, pojawia się błąd input inpout diesel 1 po odpaleniu ponownie maszyna działa kilka minut normalnie, z powrotem to samo. Timberjack 810b, co może być? Jakieś podpowiedzi czy coś?
Poczytaj o regulatorze PID. Generalnie bardzo prosty i fajnie działa po dobraniu kilku parametrów. W najprostszej formie wystarczyłby jeden taki regulator na każdą oś obrotu. Inny sposób to regulator używający logiki rozmytej (fuzzy logic) - bardziej skomplikowany, ale na dłuższą metę umożliwia nieliniowe sterowanie i reakcję na różnorodne sytuację...
Słabo szukaliście. Star 20 z nadwoziem HP-3. Udźwig 3,5T Z tego co się orientuję, nie zachował się w Polsce żaden żuraw tego typu. Starów 20 jest kilka po muzeach, a jeden nadal służy w OSP Budy Wielgoleskie, na Mazowszu. Z tym, ze są to głównie wersje ciężarowe lub gaśnicze. Jedyne co udało mi się na szybko znaleźć to model: http://www.emodel.pl/modelik-0913-star-2...
Może taki schemacik: http://obrazki.elektroda.net/16_12721495... Wciskasz jeden przycisk - góra, drugi - dół :) I banalnie proste :)
Rozumiem że dźwig posiada silnik do podnoszenia i opuszczania. Jak sterowany jest silnik? Tranzystorami (pokaż płytkę) czy zwykłym przełącznikiem (prosta sprawa).
Nie wiem, czy w Polsce i UE przepisy zezwalają na użycie w suwnicach hamulców zintegrowanych z silnikiem? Niech się koledzy od suwnic i dźwigów wypowiedzą.
Pompa/silnik z 1 i 2 zdjęcia na pewno pracowała jako silnik w zwijarce liny dźwigu 10 t na Jelczu ,a z 3 zdjęcia pracowała jako pompa do rozkładania podpór
Niestety nie wiem jaka powinno być prawidłowe ciśnienie w tym silniku jednak przyjmuje się że powinno wynosić od 25 do 35 atm, jednak powinno ono być równe we wszystkich cylindrach a różnice nie powinny być większe niż 10 %. Jeśli w którymś będzie niższe robisz próbę olejową, tzn badasz ciśnienie normalnie i po wlaniu około 50 gram oleju do cylindra....
witam. potrzebuje wykonać regulator obrotów do silnika dc o parametrach max 2A i 7,2V. planuje na tym silniku zrobic model dźwigu. jakie przekładnie zębatę badz ślimakowe do tego polecacie,tzn. chodzi mi o stopień przełożenia silnik-przekładnia. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15. Następnym razem będzie UPOMNIENIE....
Ta część prawdopodobnie nazywa się sprężyna wzbogacacza. Wzbogacacz to jest raczej to (zielona strzałka, służy do pomocy przy odpalaniu zimnego silnika): http://obrazki.elektroda.pl/7025026200_1... https://www.olx.pl/oferta/wzbogacacz-pom... http://obrazki.elektroda.pl/1469673800_1...
Przy próbie odkręcenia śruby od zębatki rozrządu poczułem, że coś wałki mają luz i okazało się, że ząbki w blokadach wyłamały się Nigdy, ale to przenigdy, w żadnym silniku nie wolno używać blokad jako "oporu" przy odkręcaniu lub dokręcaniu śrub. One mają nam tylko unieruchomić wał/wałki w odpowiednich pozycjach. Do luzowania i dokręcania śrub wałków...
Witam. Mam falownik jak w temacie (CIMR-F7Z4037) i wyświetla mi błąd OPE22. Falownik steruję silnikiem haka w dźwigu wieżowym. Sterowanie kierunkiem i prędkością na przekaźnikach. Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/3839402200_...
Konstrukcja pierwsza klasa! Masz jakiś projekt, czy robione "on the fly" ;) W jaki sposób wycinałeś poszczególne elementy? No i jak z napędem, bo widze że nie są to serwa, jakie te silniki mają przekładnie?
Zaślepka ośki dźwigienek zaworowych
Jak byś łaskawie napisał jaki masz silnik...
Jeśli jesteś zupełnie zielony to może lepiej sie nie bierz za to... Nie, żebym Cie odpychał od elektroniki, ale spróbuj czegoś prostrzego na początek, bo jeśli nie wiesz nic o elektronice to wątpie, aby Ci sie udało... jednak życzę POWODZENIA!!!
Ok, drugi dokument chyba wszystko tłumaczy.
Z diagnozą o początku i powodach zmierzchu zgadzam się oczywiście w całej rozciągłości, co oczywiście nie zmienia faktu, że tych silników w eksploatacji jest jeszcze od groma, pompy, młyny, wentylatory, dźwigi, no i karuzele .
Zwalniak często dostaje napięcie z zasilania uzwojeń silnika. Więc potrzebuje chwili na przyciągnięcie zwory. Ważniejszy element to zapobieganie opadaniu podwieszonego ciężaru. Gdyby zwalniak najpierw odpuszczał to ciężar napędżałby wirnik, wówczas silnik najpierw mósiałby wyhamowac ruch w dół a potem wystartować w górę. Ciężki i długi rozruch (oczywiście...
Dotarło do mnie że jednak regeneracja tego jest zbyt ryzykowna, porostu ośka rolki może puścić, to jednak jest silnik. A przypomniało mi się jak kiedyś mi puścił klin w korbie rowerowej pomimo że sam to składałem i wszystko było ok przez długi okres czasu. Kupiłem nowe ale niestety w Polsce były dostępne tylko 2 dźwigienki. Szkoda bo będę musiał teraz...
Witam. Posiadam silnik pochodzący z demontarzu modelu dźwigu. Jest to silnik komutatorowy produ przemiennego. Z silnika wychodzą 4 przewody, dwa pochodzą ze szczotek i dwa uzwojen. Ten silnik mial mozliwosc obrotów w dwóch kierunkach. Jak podłączyć taki silnik? Porszę o pomoc. Pozdrawiam Karolls
tam za bardzo niema co regulować ;) Honda GXV160 - to pierwowzór wszystkich tych Hondopodobnych silników i od niej większość rzeczy pasuje plug&play, pooglądaj sobie na zdjęciach lub na żywo oba a zobaczysz, że różnią się jedynie gaźnikiem, dźwigienkami od cięgna gazu (pewnie u Ciebie w ogóle niema nawet cięgna i gazu) i obudową filtra powietrza....
Kontrolka ma świecić aż do wyszukania przerwy między utworami. Pierwsze to trzeba sprawdzić, wyczyścić zespół styków na płytce nad klawiszami. Dostać się można do niej po zdjęciu silnika i koła zamachowego. . W decku, o którym mowa w poście, nie ma kontrolki RSD, gdyż chassis i wskaźniki są od 7008. Na zdjęciu widać, że jest kontrolka. Płytę główną...
Kosić możesz w pozycji w której otwór jest odkryty. Po uruchomieniu ssanie należy jak najszybciej wyłączyć bo na nim silnik ma prawo gasnąć (bo się zalewa). A punkt 4 wykonujesz?
chodzi mi konkretnie o jakis sterownik do ktorego mógłbym podłączyc mój silnik (chce wykozystac do sterowania dźwigiem) dobrze by bylo gdyby moglbyć sterowany z komputera (szybkosc, kierunek).. prosze o konkretne schematy bo ja nie moge znalexc ;/
Dzień dobry. Jako zdjęcie dodałem tabliczki znamionowe dwóch silników pracujących jako wciągarki dźwigów (wind) osobowych. https://obrazki.elektroda.pl/8985838100_... Większy silnik 6/3,8kW i mniejszy 4,8/3kW. Obie maszyny sterowane są falownikiem Ziehl-Abegg ZAdyn4. Standardowo dla dźwigów (wind) o udźwigu do 450 kg instalowany jest...
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam
Proszę zapoznać się z: 1. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU2... 2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 8 grudnia...
Dzień dobry, Potrzebuję informacji na temat silnika z Potrzebuję wszystkich danych takich jak 1) moment dokręcania korbowodu, 2) moment dokręcania głowicy 3) procedure dokręcania głowicy, długość śrub, kolejność dokręcania 4) momenty dokręcania śrub(ustawienie rozrządzu 5) regulację luzów zaworowych, pompowtryskiwwaczy 6) moment dokręcenia pompowtryskiwaczy...
Katalog części traktora steyr z tym silnikiem wg https://konedata.net/traktorit/steyr/ste... https://sprzedajemy.pl/katalog-czesci-st... lub https://epartsmanuals.com/steyr/steyr-81...
Chyba taniej wyjdzie Ci kolego zastosować napęd przez zębatkę niż przez śrubę kulową. Dokładności dużej raczej tutaj nie potrzebujesz a uwierz mi, że śruby kulowe nawet walcowane nie są z reguły tanie. Jeżeli chcesz sterować tym z PLC (krok/kierunek) to będziesz jeszcze potrzebował sterownika do silnika krokowego.[/youtube]
najlepiej przełożyć silnik wraz z osprzętem wiązką i komputerem, wszystko się da zrobić, jeśli się bardzo chce ja przekładałem silniki z elektryką z rozbitego Cieniasa 900i do mojego gdzie była gaźnikowa 700tka (która bez przerwy wywalała UPG) i z rozbitego uno 900i do una żonki gdzie było fire 1.0 na gaźniku i wszystko jeździło super, dla mnie 900tka...
Witam. Mam problem z wózkiem widłowym, gazowym firmy BT z silnikiem Toyoty rok 2004. Problem nie jest stały, w zależności jak mu się uwidzi. Odpala normalnie ale nie zawsze podnosi obroty przy wciśnięciu pedału gazu jak i dźwigni masztu. Problem był sporadyczny a teraz częstotliwość się zwiększyła a w finale nie działa wcale. Moz ktoś miał podobny problem...
Poza tym widziałem gdzieś silniki z hamulcem. Dobrze byłoby żeby był hamulec i wyłącznik awaryjny w dostępnym miejscu. Silniki z hamulcem o takiej mocy są spotykane np. w dźwigach budowlanych, itp. Wystarczy go pozyskać z jakiegoś niedziałającego, albo nieużywanego beż ważnych badań. W takich dźwigach często psuje się co innego niż silnik, więc nie...
Witam skany z książki warsztatowej. http://obrazki.elektroda.pl/5665995500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8049465700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2200825600_1... http://obrazki.elektroda.pl/6593143000_1... Na 4-tym skanie objawy uszkodzeń i gdzie szukać.... Na 1-szym schemat obiegu...
Jeśli chcesz zrobić konstrukcję mocną i lekką, zastosuj kratownice (jak do budowy mostu, czy dźwigu) - wyklucz pracę elementów na gięcie.
Twój silnik prawdopodobnie pracował w agregacie prądotwórczym serii E800 lub 900, stąd te przewody. Jest to, po prostu, wzbudzanie prądnicy i do niej się je podłącza.
Zaraz wiesz lepiej, w takim momencie trzeba napisać, "no możesz mieć rację" lub "nie nie masz racji, ponieważ, gdyż, iż....." i tutaj tłumaczysz. No Panie. Co do obliczenia mocy ok, tutaj wszystko jasne. A co do silników, no to jest dźwig który będzie obsługiwał budowę no i generalnie dane które są w .pdf są przekazane przez dostawcę tego dźwigu. My...
Odp.4. Kolego zastanów się na początku co to w ogóle jest za pomiar. Poprawnie ma to wyglądać tak, że strzelasz pomiary każdy do każdego np. Obwód zasilania silnika do obwodu sterowego, do obwodu sygnalizacji, krzywki itd. powinna wyjść ci taka tabelka a nawet dwie :). Co do wykonywania pomiarów rez. izolacji to nie jest taka prosta sprawa na dźwigu,...
Bardziej chodziło mi o charakter obciążenie, wentylator, jakaś maszyna z przekładnia, dźwig, itd.
Świecę, zmieniałeś? Pytanie może głupie, ale nie mogę się powstrzymać.:D Model i typ silnika jest wytłoczony na obudowie koła zamachowego, nad świecą. Sprawdź i napisz.
musiałbyś jeszcze uwzględniać czas w jakim silnik pracuje z pełnym obciążeniem.(Dźwigi) Nawet betroniarka nie cały czas pracuje z pełnym obciażeniem. Już choćby dlatego,że obciążenie zależy od stopnia zapełnienia gruszki.
Jeśli masz opis dźwigni otwórz zamknij to masz zainstalowany zawór zamykający (klapka, przepustnica obojętne jak by nazywał). Znajduje się on w dolnej części obudowy łożyska. Tak w skrócie smarowniczką znajdującą się u góry wciskasz smar w dawce określonej dla silnika (często jest tabliczka z dawkowaniem i rodzajem) silnik na ruchu, a otwartym zaworem...
(at)grala1 Miałem dziś chwilę aby rzucić okiem na samochód. Kilka kolejnych wniosków: - wysprzęglik ma prawidłowy skok, układ rozłączania sprzęgła wydaje się działać ok - jedynka wrzuca się prawidłowo na zgaszonym silniku, gdy zapalimy auto z wbitym już biegiem to na tej jedynce jeździ normalnie - zapalając silnik na jedynce z wciśniętym sprzęgłem...
Masa przeciwwagi powinna być równa wadze kabiny + waga połowy nominalnego obciążenia, czyli w tym wypadku masa kabiny pisałem, tak właśnie wyważałem, przy okazji sprawdzałem równomierność poboru prądu przez silnik, bo konstrukcja troche,, kostropata" :D
Witam! Niżej masz klasyczny układ mostkowy sterowania silnikiem DC przystosowany tylko do przełącznika 3-pozycyjnego (trzecia i stabilna pozycja centralna przełącznika - wszystkie styki rozwarte: np. typowy przełącznik dźwigienkowy 3-pozycyjny - silnik nie kręci, pozycje skrajne przełącznika - obroty w jedną lub drugą stronę). Uprzedzając Twoje pytania...
Dają duże przełożenie. Mają zwartą konstrukcję. Skuteczne smarowanie. Moim zdaniem są lepsze. Jak chcesz, to załóż ślimakową, ale będzie większa i częściej trzeba smarować. Poza tym planetarna więcej wytrzyma (nie wyboczy się wał napędowy). Jak kurde chcesz straszne momenty obrotowe, to pompa zębata i silnik obiegowo-krzywkowy, ale to wyjdzie drogo...
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
Witam, po pierwsze zastanów się czy jest sens robić coś takiego?, wg mnie sensu nie ma, bo w domowym warsztacie narobisz się z tym jak cholera i pewnie nic z tego nie wyjdzie, proponuję zrobić prosty dźwig na silnikach krokowych, a "wyciągnik" linki na zwykłym silniku DC z enkoderkiem. Mówię o tym dlatego, że jakiś czas tego miałem ambitny plan zrobienia...
Więc ponawiam prośbę o pomoc. Jakie tranzystory zastosować? Jaki dźwig zastosować do budowy? ... najpierw powinieneś podać dane dot. silnika, spodziewanych prądów, ... itd.
Czy naprawdę przez tyle lat nie ma jakiegoś podobnego gotowego układu. Używałem modelarskiego sterownika podobnego do tego (ale na większy prąd) tu można zrobić PID (ale trzeba umieć z tym pracować) https://www.pololu.com/product/3142 A co do konstrukcji z wykorzystaniem komparatorów, czyli serwomechanizmów, nieprecyzyjnych i powolnych za to łatwych...
(at)jta, Panowie... Litości. błagam....Przecież wyraźnie widać co to jest. Silnik BLDC, czyli synchroniczny silnik w którym część zewnętrzna, ten niby stojan z magnesami ferrytowymi jest ruchoma (obraca się) względem nieruchomego ,,wirnika" z elektromagnesami. Przewody od tych cewek - elektromagnesów oraz gdzieś tam umieszczonych hallotronów, są wyprowadzone...
Jest mała, żeby w ogóle coś przeskoczyło, muszę praktycznie dotykać masy. Czasem większą widać na platynach niż na kablu. Wymień cewkę WN; może mieć 'przebicie' do pierwotnego uzwojenia, dlatego obserwuje się 'przeskoki 'iskry na układzie dźwigni z platynkami . Z tego też powodu brak dostatecznej energii dla iskry na świecy. e marcus
To wprawdzie fotografia modelu ale na razie nic lepszego nie znalazłem, widać na niej ta prądnicę. http://www.tad.anv.pl/przyjaciele/star/4... Typy dźwigu to chyba HP-3 i Z-3
Na chwilę obecną blad mozna skasować po odpaleniu. Ale jak się zgasi silnik blad powraca.
Trzeba rozpołowic silnik. Rozkręcić śruby i wyjąć zabezpieczenie.
Kabina wygląda na taką samą jak w starszych modelach 120, 155, tylko zmieniono deskę rozdzielczą. W 120 obok dźwigni ręcznego była dźwignia do załączania sprzęgła WOM. W 155 nieco niżej inna mała dźwignia do załączania sprzęgła WOM, z tym że to było sterowanie hydrauliczne. Sprzęgło WOM jest normalne na silniku, tylko że sterowane niezależnie od sprzęgła...
Ale we wcześniej wspomnianej tesli akumulatory ważą 600kg!potrzebny byłby do tego dźwig taki jaki jest do wymiany silników
0,3mm na obydwu zaworach(dolotowym i wydechowym) regulacja na zimnym silniku, z zamkniętym odprężnikiem. Regulacja tak samo jak w C-330, to także silnik dwucylindrowy.
Mazda 5 2006 2.0 diesel. Problemów wiele, które wzięły się od słabego ciśnienia oleju w efekcie zostało uszkodzone turbo, zapchany dpf, silnik klekocze po dodaniu gazu. Odgłos taki porównywalny do panewek, ale po zdjęciu pokrywy zaworów ukazuje się 16 zaworów i każdy z nich ma regulację i do tego jeszcze jest wyżej regulacja każdej pary zaworów. Wszystkie...
Witam serdecznie.Nie chciałem zaśmiecać forum więc napiszę tutaj i mam nadzieje że nikomu nie utrudnię tym życia... Sprawa dotyczy dźwigu marki DEMAG z silnikiem i skrzynią MB. Skrzynia biegów to // daimler benz skrzynia AG WERG GA genau Bez.G240-16 fortl.nr 084022 kod L WARIANT 525743 // na desce rozdzielczej jest jedynie wyświetlacz LCD (podobny do...
Witam na początku zaznaczę, ze mikrokontrolery to dla mnie nowość i chce sie was poradzić i prosicćo pomoc i wskazówki:) Mam ochote zrobic projekt dźwigu, zamierzam za pomocą pada komputerowego sterowac ta zabaweczką:D zakładam ze mój dźwig będzie wykonywał nastepujace ruchy: - opuszczał / podnosił ładunek - przesówał wózek na wysięgniku do przodu i...
Taki objaw może wskazywać na zerwane poduszki pod skrzynią i/lub silnikiem. Czy przy ruszaniu, zwłaszcza na wstecznym, są wyczuwalne wibracje?
czyli można się spodziewać około 6 do 7 kilowatów energii. Tego i tak nie zużyję a jak zaczną rosnąć potrzeby to rozejrzę się za prądnicą od dźwigu bo mają większą wydajność prądową.
Cześć, Poszukuję zestawu pilota 2-kanałowego, radiowego z odbiornikiem, zasilanym na 24VDC, do wysterowania przekaźnika pracy silnikiem. Obecny zestawy, który jest zainstalowany to pilot firmy Tyro z odbiornikiem Hydrus C , ale niestety wysiadł, a nigdzie w PL nie mogę znaleźć jego dostawcy. Widziałem kilka chinczyków, ale wszędzie funkcjonowanie opiera...
Z ciekawszych zastosowań w układach małej mocy (kilkanaście kW) należałoby dodać (starsze) dźwigi i suwnice z naciskiem na te ostatnie. Oczywiście, regulacja wielostopniowa przy pomocy rezystorów.
Witam. Piszesz że czasem udaje się odpalić normalnie, czyli rozumie że czasem od razu po odpaleniu wkręca się na wysokie obroty?? czy zawsze odpala ok i dopiero jak ruszysz dźwignią od podnoszenia obroty się zwiększają na max?? na pedał gazu reaguje normalnie?? napisz tez czy wózek jest LPG czy diesel, ponieważ regulacja prędkości obrotowej silnika...
Temat do ogarnięcia. Maska, chłodnica, pompa do zdjęcia. Wysięgnk w zależności czym będziesz wyciągał silnik ( dosyć duża koparka, dźwig - na leżąco), ( widlak - wysięgnik podniesiony i zabezpieczony ceownikami na siłownikach podnoszenia ramienia). Tylne podpory i wysięgnik na ziemię ( bez silnika przeważy maszynę!). Z tyłu mocno luzujesz strzemiona...
Jeżeli przyciśniesz dźwignię hamulca (naciskasz ją w ogóle) to automatycznie powinien rozłączyć się wył. zapłonu i powinna być iskra, po jej zwolnieniu silnik się wyłącza. Regulacja linki hamulca, odepnij ten kabelek od tej kostki i spróbuj odpalić. Jeżeli silnik zapali to jest problem z wyłącznikiem zapłonu. Ta mała kostka to właśnie wyłącznik.
To jest dźwignia tzw. "ssania" - gimby nie znajo - w samochodach sprzed 25 lat trzeba było ręcznie ustawić na czas zapłonu bogatszą mieszankę (zawierającą więcej benzyny a mniej powietrza) i w miare rozgrzewania silnika to "ssanie" zmniejszać aż do stanu optymalnego dla silnika rozgrzanego. "Ssanie" pozostawione na dłużej powodowało zwiększenie spalania...
No dobra a jeżeli chodzi o siłownik pneumatyczny. Czy są jakieś wzory na obliczenie szybkości wysuwu ? W danych technicznych na stronach w większości przypadków nie ma podanych zakresów prędkości pracy danego siłownika. Co potrzebne będzie do obliczenia takiego zakresu ? Na pewno ciśnienie i (objętość / powierzchnia) ? Szybkość przepływu powietrza ?
W takim razie będziesz miał problem z ustawieniem. Dźwignia, przy wyłączonym silniku, musi być tak ustawiona aby przepustnica była całkowicie otwarta. Po włączeniu silnika, regulator dąży do jej zamknięcia. Spróbuj tak, odkręć dźwignię, obróć oś przeciwnie do ruchu wskazówek, aż do oporu. Załóż dźwignię (oś cały czas musi być przekręcona do oporu) załóż...
Od razu powiem, że nie wchodzi w rachubę stosowanie mocnych belek od dźwignic, aby uniemożliwić przechył. Konstrukcje suwnic są na tyle sztywne, że problem "koszenia się" może pojawić się dopiero przy rozpiętościach powyżej 20m. Ale przy takich rozpiętościach często zdarza się, że masa własna suwnicy jest większa niż masa przenoszonego ładunku. Na...
schemat dźwigu to wyciągarka, tyle, że z dwoma krańcowymi są na tabliczce pokazane. Silnik klasyka dwa uzwojenia, pewnie różne. Góra, dół. A co do "szeregowo z dolnym" nie rozumiem, bo mam tylko czarny, który wcześnie był jakoś wpięty i działało.
Czytałem całe forum od deski do deski. Miałem po drodze już kilka koncepcji budowy prądnicy. Nawet rozkręciłem kilka silników od pralek 36żł i 48 zł i silnik 36żł, 930obr/min z dziwnym nawinięciem uzwojenia drutem 1,25 ale wychodzi na to że uzwojenie wychodzi z jednego by się rozdzielić w dwa inne żłobki( silnik z dźwigu), Dopiero filmik z kieleckich...
Witam. Nie jest to czasem sprzęgło od wózka widłowego w którym montowane były silniki 3 cylindrowe perkinsa?
Z prochu powstałeś... Czym się różni klucz "francuski" od dźwigu portowego? Niczym. Ani tym, ani tym nie da się uczesać.
Witam. Jak rozwiązać problem hamowania silnika DC 12V? (silnik z przekładnią ale jest za słaba aby utrzymac w miejscu, model wciągarki do dźwigu) Potrzebuję w chwili braku napięcia aby styki były zwarte (Wtedy jest hamowanie silnika). Posiadam przełącznik kołyskowy, chwilowy, dwu-pozycyjny do sterowania lewo-prawo. Myślałem o zastosowaniu przekaźnika...
Nie mam już kłopotów z biegami, na chwilę obecną wszystkie wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wykonałem następujące czynności : 1. wypiąłem gałki z końcówek dwóch linek sterujących dźwigniami wybieraka skrzyni 2. przy wysprzęgleniu zacząłem sprawdzać czy biegi wchodzą ruszając dwoma dźwigniami wybieraka, wchodziły wszystkie co świadczy...
Rolki z łożysk dźwigienek zaworowych. Przynajmniej tak to wygląda. Do demontażu pokrywy zaworów trzeba wyjąć wtryskiwacze. Ich demontaż to loteria. Podobnie jak odkręcenie śrub mocujących wtryskiwacze. Do tej roboty zdemontuj przód, życie będzie łatwiejsze. Jak będziesz chciał zdejmować głowicę wymontuj silnik, życie będzie jeszcze łatwiejsze. Chociaż...
chce go wykorzystać do mojego modelu który chce zrobić :D a mianowicie dźwig :D coś takiego jak żurtawie budowlane :D
Witam.Mam pytanie w związku z alternatorem i uruchomieniem silnika poprzez stacyjkę.Mianowicie chciałbym się dowiedzieć, dlaczego w Dźwigu Krupp KMK 2025 przy uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze nie można go uruchomić poprzez stacyjkę?Dodam,że po załączeniu przekaźnika od rozrusznika na "Ostro" silnik bezproblemowo się uruchamia.Pozdrawiam
Ale jeszcze problem wajchy biegów Tu można zrobić albo jakiegoś pająka z jakimiś gumowymi amortyzatorami, że drgania nie zniszczyły wybieraka algo jakaś dźwignia z 2 przegubami kulowym. Nie trzeba by skrzyni przekręcać.
Panowie, normalnie ręce opadają. Nie sądziłem, że tak stara konstrukcja jak C-360 może jeszcze kogoś zaskoczyć. Jak widać myliłem się. Z prawej strony dźwigni WOM, jest taka sama dźwignia reduktora. Ma ona trzy położenia: środkowe - neutralne, do przodu - biegi redukowane, do tyłu - biegi nieredukowane. Ustawiasz na neutralne i możesz napędzać WOM-em...
garść odpowiedzi silnik faktycznie rusza w drugą stronę bez zarzymania zatrzymanie samoistne następuje natychmiast z uwagi na przekładnię która napędza ten silnik to taki podnośnik/dźwig funkcja zabezpieczenia przy przełanczaniu realizowana jest na przekaźnikach i styczniki otrzymują sygnał z przekaźników R15 tak zrobiłem ponieważ w pomieszczeniu jest...
Przełącznik świateł od Fiat 125, 126, Polonez. Pierwsza pozycja 0, druga poz 1 trzecia poz 1+2. Do tego możliwość zasilenia drugiej pozycji z innego zasilania, czyli po kluczyku. Gasząc silnik gasną światła. Oczywiście za tym włącznikiem słuszny jest przekaźnik, aby nie wypalić styków. Jeżeli nie ma przekaźników to albo dołożyć do świateł mijania, albo...
https://ktmsklep.pl/oryginalne-czesci-za... Pozycja wyjściowa dźwigni zmiany biegów jest lekko przestawiona i dlatego musisz cofać dźwignię. Ząbki zmieniacza muszą być w równej odległości do kołków na wałku krzywkowym, po obu stronach. Dawno temu silniki miały regulację na kołku...
silnik dźwig osobowy pompa dźwig agregat dźwig
schemat radmor zmniejszenie prądu silnika zablokować windows update
szczelność próżnia szczelność próżnia
Kocioł Brötje L-UG 25: Lampka z kluczykiem i brak włączenia Instalacja pada Msonic MN3329BK na Windows 11