Przez parę lat "bawiłem" się pneumatyką i między innymi śrubówkami. Śrubówki pracują w takich trybach : - praca właściwa, tloczenie powietrza do zbiornika lub sieci - wtedy silnik obciążony jest nominalnie - czuwanie, gotowość do startu (do tloczenia) - jest to stan gdzie przy zamkniętej przepustnicy i otwartym BY-Pass pompa tłoczy "sama dla siebie"...
W profesjonalnych hamowniach robi się to wtaki sposob: Obciążenie jest pradnica pradu stałego z rezystorem obciążającym, Moment mierzy się momentomierzem. Amatorsko polecam: obciążenie to hamulec cierny np tarcza z dociskanym drewnianym klockiem tylko 0.036Nm. Moment mierzysz przez pomiar siły na ramieniu mocowania silnika krokowego M=F*r(ramie). Z...
1. Źle liczysz. Ten silnik w naszej sieci może pracować tylko połączony w gwiazdę czyli trzeba rozpatrywać pracę przy napięciu międzyfazowym 400V dla którego prąd znamionowy wynosi 1,29A. Moc w układzie trójfazowym to U*I*√3. Czyli 400*1,29*1,732=893,7VA. A to dopiero moc pozorna. Po pomnożeniu tej wartości przez wartość współczynnika mocy czyli cos...
Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Każda przemiana energetyczna w tym przypadku energii elektrycznej na mechaniczną wiąże się ze stratą, na ciepło, na falę dźwiękową. Cy to w przypadku silników elektrycznych czy spalinowych czy jakichkolwiek innych jest jeden optymalny punkt pracy ( prędkość obrotowa, obciążenie) gdzie przemiana zachodzi z minimalną stratą. Jeżeli zależy nam na idealnej...
System pomiaru obciążenia np jakimś silnikiem elektrycznym chyba odpada, gdyż nie mam pomysłu jak zmieniać płynnie obciążenie . Elektrycznie, np wodnym opornikiem.
Witam. Jak obliczyć sprawność silnika elektrycznego obciążonego prądnicą. Dane, jakie mam, to natężenie prądu silnika 2,516 A, napięcie prądnicy 230 V oraz prędkość obrotowa wału silnika 2500 rpm. Dodatkowo do obliczenia mam moc obciążenia, nie wiem z którego wzoru mam to obliczyć. Tabliczka znamionowa silnika: https://obrazki.elektroda.pl/5732023200_...
Może dlatego, że mechanicznie obciążony silnik wygeneruje na każdym uzwojeniu identyczne obciążenie?
Witam , dołożę jeszcze kilka rad do pomiarów prądu obciążenia silnika . amperomierz kleszczowy najlepiej założyć na żyłę fazową na tabliczce zaciskowej silnika - jeśli jest taka możliwość - mamy od razu do wglądu jakie obciążenie zostało nadane oraz jaki prą pobiera silnik. Następnym miejscem jest rozdzielnia żyła fazowa na bezpieczniku , styczniku,...
Nie wydłuży bo nie może, skróci go za to radykalnie. Policz moce tracone i zyskaną, zwróć uwagę na sprawności i wyjdzie że jedynie sztuczne obciążenie dokładasz.
Sprawdziłbym porządnie masy, najlepiej na różnicę napięć pod dużym obciążeniem. Jak odkręciłeś korek na gorącym silniku, to normalne, że poziom płynu podniósł się. Nie na darmo są napisy „Never open when hot”.
Napisz co to za samochód i czy to nie czasem maluch z prądnicą. W takim pojeździe sytuacja jest możliwa- prądnica nie wzbudziła i obciążenie układów elektrycznych silnika powoduje spadek. Pozdr. J.
Witam. Wózek ma napęd hybrydowy, a oś napędowa ma silnik elektryczny (silnik spalinowy obciążony jest generatorem prądu). Mam doświadczenie w tych wózkach, i stawiam na: 1) zwarcie przewodu wzbudzenia generatora do masy 2) uszkodzoną płytę mocy (tam gdzie przymocowane są przewody wzbudzenia od silnika jazdy i generatora 6mm2) Co do 2) to płytę sprawdzę...
Witam!!! chciałbym sie dowiedzieć ile w godzinę zużywa kilowatów silnik elektryczny o mocy 11kw??? (nie obciążony)
WItam Mimo wszysto silnik od wycieraczek samochodowych sprawdzi sie chyba tutaj najlepiej, oczywiscie jesli nie zależy Ci na dużej prędości,bo takie silniki maja duża przeladnie redukcyjna , ale plusem jest to ,że mają duży moment obrotowy wiec spokojnie poradzi sobie taki silnik z 20 Kg obciążeniem .
Styczniki mogły być mniejsze (In x 0,58) do układu gwiazda-trójkąt ale jak różnica w cenie niewielka, to tylko na plus. Z brakujących rzeczy, styk pomocniczy do wyłącznika silnikowego i dołożył bym jakiś przełącznik piórkowy (0-1) w torze sterowania cewką stycznika, w razie potrzeby wyłączenia pracującego kompresora wyłącznik krzywkowy czy wyłącznik...
Odpal silnik włącz obciążenie elektryczne (światła, grzanie szyby, dmuchawa i klima) i sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa lub minusowa.
Brzęczenie jest normalne. Jednak poza samym podłączeniem softstartu powinieneś go jeszcze ustawić. Zdrowo jest, gdy moment startowy urządzenia jest ustawiony tak, aby w momencie podania zasilenia wał zaczął się trochę obracać, postaraj się zlikwidować brzęczenie przy braku ruchu wału silnika. Warto jest też odpowiednio ustawić czas narastania napięcia...
Termistor umieszczony w stojanie silnika+wejście falownika lub osobny modół, ale jak nie masz w silniku termistora, to zastosuj cwany falownik, który będzie obliczał obciążenie termiczne silnika (np. Danfoss VLT), tylko nie deklaruj w nastawach obcego chłodzenia. pzdr
Chodzi mi o moc pobieraną z sieci, w czasie pracy znamionowej oraz na wolnych obrotach. Wzór na moc znamionową mechaniczną silnika(czyli ile można teoretycznie obciążyć silnik) przy zmianie obrotów falownikiem, napisałem wyżej. Czynna moc elektryczna pobierana z sieci jest zawsze kilka -kilkadziesiąt procent wyższa od mocy od na wale. Czynna moc elektryczna...
Może akumulatory się zużyły? Sprawdź bezpieczniki i napięcie aku pod obciążeniem - np. żarówką samochodową.
Witam. Najlepiej jak byś mógł sprawdzić napięcie na samym silniku podczas skrętu bez obciążenia i z obciążeniem. Wtedy będzie wiadomo, czy to silnik jest uszkodzony czy, coś przed (może złe styki lub połączenia)? Pozdrawiam.
Można by pomyśleć, że skoro jest "obciążona", to ma "ciężej" się kręcić - niby oczywiste, ale dla mnie jeszcze nie. Wyjaśnij co jest dla ciebie nieoczywiste? W rzeczywistości nie zwalnia sama prądnica a urządzenie które ją napędza - silnik elektryczny, silnik spalinowy, turbina gazowa, turbina wodna itd. Jeżeli będzie miało odpowiednią moc to nie zwolni....
Poparzyć już mogła obudowa o temp. 60 stopni, a to nie jest nic niezwykłego (nawet powyżej 100 st.) w przypadku silników bez chłodzenia. W przypadku tego silnika w grę wchodzi tylko przedmuch uzwojeń wewnątrz, co w przypadku "ulicznego" środowiska nie jest proste (kurz, wilgoć) - wentylator musiałby mieć duży spręż i dmuchać filtrowanym powietrzem....
Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem elektrycznym. Nie startuje pod obciążeniem Mam wątpliwość podłączenia kondensatora proszę o pomoc
Popieram poprzednia radę (brak rozruchu). A może łożyska staneły i kręca się w obudowie ponieważ dawno nie pracowały. Pole magnetyczne stojana musi się zrównać z predkością wirnika by uzyskać pełną moc, a przy braku rozruchu (uszkodzony kondensator lub uzwojenie rozruchowe) silnik elektryczny będzie buczał i stał w miejscu.:cry: Natomiast przy częściowej...
Witam bardzo serdecznie wszystkich i proszę o ewentualne sugestie, porady itp. Problem mam taki: Panda 1,1 rok 2004 po wymianie silnika (w starym korbowód pokazał nogę) Samochód pracuje normalnie aż do momentu załączenia jakiegoś odbiornika np szyba tylna, światła naciśnięcie hamulca -serwo zaczynają się dość mocne wahnięcia obrotów, jak się kilka razy...
silnik był dwie godziny używany ogólnie Pooglądaj szczotki najprawdopodobniej jedna całkowicie zużyta. Pod wpływem prądu zaczyna dostawać drgawek i zaczyna kręcić silnikiem A co tam sierotka robi? silnik od importera MagmaPolska 1016-200W 12V A na poważnie - jaki to silnik? Od czego?
Nikt wróżką nie jest, napięcie nie zmierzone dalej, jak załącza się obciążenie elektryczne to zwiększa się obciążenie mechaniczne silnika, to normalne zjawisko że silnik na chwilę zmniejsza obroty gdy rośnie obciążenie elektryczne.
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Jeżeli wiertarka nie jest firmowa to nie należy zwracać uwagi na podawaną moc lecz podawany prąd (powinien znajdować się na tabliczce znamionowej wiertarki lub w dołączonej instrukcji). Z odczytanego prądu można oczywiście wyliczyć, ale tylko moc elektryczną pobieraną przez wiertarkę. Natomiast podawane moce np. na silnikach elektrycznych są max. mocami...
Mimo wszystko chyba jednaj zarykuję z takim budżetowym modelem, może aż tak szybko się nie zużyje. Jeśli tak będzie, to pewnie otrzymasz również jakieś papiery i dobrze by było gdybyś kontynuował ten temat. Spróbowalibyśmy go rozwikłać.
Jeżeli chcesz ograniczyć koszty to możesz zainteresować się silnikami z wycieraczek. Są one dość mocne i spokojnie powinny uciągnąć te 30kg. Ewentualnie możesz zastosować rozrusznik z jakiegoś małego auta, z malucha itp. tyle, że jest to silnik szeregowy i będzie się rozbiegał bez obciążenia, jednak moment będzie duży.
Dajesz przekładnik prądowy 25A/25mA obciążasz opornikiem 100 ohm i mierzysz napięcie a później na jakiś przetwornik napięciowy i przekaźnik/stycznik sterujący.
Łaaa świder bezpośrednio na silniku. Powinno być przełożenie > mniejsze obciążenie dla łożysk silnika > większa siła świdra.
Alarm Enigma po 5 latach sprawia problemy. ROZBROJONY potrafi cyklicznie obciążać układ elektryczny pracującego silnika ( aż przygasają obroty silnika ). Nie dobrałem się jeszcze do kabelków, ale może taka przypadłość jest znana ? Czy to już Enigma się skończyła, czy nie doczytałem instrukcji ( której nie dostałem :) ). Może wchodzi w tryb cichego uzbrojenia...
Tylko pewnie jak byś je obciążył pełną mocą (ciągle), to po niedługim czasie pójdą z dymem.
Nikt tu nie ma racji. Moc znamionowa silnika elektrycznego to moc na wale silnika. Silnik elektryczny pobiera więcej energii elektrycznej niż oddaje. Należy sprawdzić sprawność silnika podaną na tabliczce znamionowej. Nowe silniki elektryczne IE3 osiągają około 90% sprawności. Na tym przykładzie silnik 7.5 kW pobierze 8.33 kW energii elektrycznej. Dotyczy...
Czyli reasumując jest to silnik bez halotronów. To pierwszy błąd. Jak rozumiem ma 200obr na każdy 1V napięcia zasilania. Przełożenie wynosi około 1:4,3, czyli na każdy obrót koła przypada 4,3 obroty silnika. A jaką średnicę ma koło? Trzeba przeliczyć prędkość. Jakie najniższe obroty silnika da się uzyskać przy tym regulatorze, a jakie maksymalne biorąc...
Witam wiem ,że temat w czasie stary i nie widzać rozwiązania , chciałbym po czasie dodać info że japończyki itp. lubią w sterowaniu silnikiem obroty zwiększać właśnie zależnie od obciążenia instalacji elektrycznej. Alternator wysyła do kompa silnika sygnał że jest bardzo obciążony komputer podnosi obroty,stąd może być ten efekt wow, czyli 1500 obr/min...
Jakie posiadasz te akumulatory? Zwykły akumulator nadaje się tylko do rozruchu, nie nadaje się do ciągłej pracy pod dużym obciążeniem. Nagromadzone gazy przy małej iskrze mogłyby eksplodować.
Nawet pasuje tę kontrolę temperatury zrobić (wcześniej ustalić czy czujnik to PTC czy bimetal/Klixon- autor wie jak?), bo ten silnik NIE JEST PRZEZNACZONY DO PRACY CIĄGŁEJ (S1) Z OBCIĄŻENIEM ZNAMIONOWYM. V.
Zależy też od materiału. Aluminiowe ramy są na takie rzeczy bardzo uczulone. Silnik elektryczny wprowadza dodatkowe obciążenie dla przedniego widelca. Mamy dodatkową siłę "ciągnącą" stałą jak i impulsową (przyspieszanie). Warto okresowo doglądać przedni widelec pod kątem pęknięć. https://www.electricbike.com/torque-arm/ Stąd ja mam napęd na tył przez...
Jeśli nie przesiliłeś agregatu dużym obciążeniem (szczególnie silnikiem elektrycznym), to po wymianie "C" na identyczny agregat powinien zadziałać. Czy sprawdziłeś działanie wyłącznika termicznego/przeciążeniowego. Jeśli masz podejrzenie do połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy, to przecież łatwo to sprawdzić - łeb śruby (klucz 10-tka) jest na...
Tu bym się za dużo nie zastanawiał jako że szlifierka jest odbiornikiem o niewielkim obciążeniu w stosunku do dopuszczalnego momentu obciążenie silnika .
Jak się wykorzystuje silnik indukcyjny jako prądnicę jest np. w książce pt:"Laboratorium maszyn elektrycznych" autorzy: Grzegorz Kamiński, Janusz Kosk, Włodzimierz Przyborowski. Jak zapewnić stabilizację to nigdzie nie wyczytałem ale wiem że da się to zrobić i jak wymyślę takie urządzenie to napiszę jak. Dodano po 31 W załączniku są obrazki z powyższej...
Pomiar robiłem na ciepłym silniku.
Kolego jak sprawdzałeś instalację elektryczną , od potencjometru do samego sterownika silnika czy tylko do ściany kabiny? Proponuję sprawdzić instalację jeszcze raz pod obciążeniem (ja osobiście sprawdzam instalację żarówą H7 ) , a zwłaszcza od zagięcia kabiny do sterownika silnika. Prawda jest taka że Dafy mają bardzo słabą instalacje elektryczną,...
A jaki tam jest silnik zamontowany (producent, parametry)? Robisz pomiar bez obciążenia wirnikiem pompy? Silnik o tej mocy ma sprawność około 55%, chyba że to silnik klasy IE2, IE3 ale przy tej mocy będzie chyba sprawność ok. 70%. Niestety ale mając doświadczenie z silnikami Besela, prąd fazowy bez obciążenia utrzymuje się na poziomie ok. 90% prądu...
A napięcie na zakresie prądu stałego lub przemiennego pokazuje ? Bez żadnego obciążenia a potem z dołączoną żarówką.
Widać obciążenie, spore gabarytowo. Dla porównania - jeden czajnik elektryczny napełniony wodą to obciążenie ok. 2 kW.
Możesz podłączyć bez problemu po prostu zasilacz będzie obciążony ułamkiem (3%) swojej wydajności. Do silnika 30mA 12V możesz użyć zasilacza od wzmacniacza antenowego o parametrach 0.1A 12V.
Turbinki stanowią obciążenie dla silnika, dlatego prąd musi wzrosnąć. Inny prąd pobiera też silnik trzymany w dłoni, inny zabudowany w pudle nagrzewnicy.
A p1 to moc pobierana z sieci? Dokładnie tak. 2,2 kW to moc elektryczna pobierana przez silnik, a 1,6 kW to moc mechaniczna oddawana przez silnik na jego wale. Oczywiście to są moce nominalne przy nominalnym obciążeniu.
Witam. Temat jest dosyć szeroki. Ale głównie chodzi o to aby małymi mocami (układy elektroniczne) sterować duże moce (układy elektryczne) Najprsotrze sposoby sterowania to np mikroprocesor z klawiaturą który poprzez tranzystory będzie sterował np przekaźniki - te mogą sterować już dużymi obciążeniami. np silniki grzałki itp. to tak w skrócie. Pozdrawiam
Raz - niekoniecznie, bo asynchroniczne trójfazowe, jednak w samochodach nie klatkowe. Dwa - obroty rzeczywiście inne, jednak moc to moc, można zastosować przełożenie, tak samo jak przy każdym typie silnika. Trzy - moc każdego silnika jest zmienna wraz z jego obciążeniem, w samochodzie obciążenie zmienia się bardzo dynamicznie, co jeszcze bardziej wzmaga...
Ostatnio zauwazyłem że z okolic gdzie znajduje się silnik dochodzi dziwny dzwiek w postaci "charczenia" podejrzewam ze może to byc alternator np. szczotki ale nie jestem pewny. Dodam iz ten dzwiek nasila sie gdy właczam duzo odbiorików pradu np. swiatła, nawiew, ogrzewanie tylnej szyby itd. po czym milknie i jest wszystko ok. Nie wiem czy zacząc sie...
Liczyłeś to jakąś czy strzelałeś?
Jak długo kompresor ma chodzić dziennie? Może rozwiązaniem będzie silnik spalinowy (diesel) a ciepło spalin użyć do ogrzewania hali. Wystarczy wałem cardana napędzić silnik elektryczny przez sprzęgło. Jak nie będzie innego obciążenia może chodzić na silniku elektrycznym.
Na sprawnym kondensatorze startuje normalnie? Czy jakoś ociężale? Czy silnik podczas pracy bez obciążenia grzeje się?
Można prosić o jakiś optymalny konkretny model? Silnik 12V, obciążony nie bierze więcej niż 80mA.
zauważyłem, że po odpaleniu około 2 min silnik elektryczny zwalnia do minimum i nagle startuje do prędkości jak zaraz po załączeniu. i twoje pytanie czy to tak ma być, Nie jestem pewien, co znaczy twoje { zwalnia do minimum }, ale specyfika jego pracy jest taka, że silnik elektryczny na początku pracuje bez obciążenia. Dopiero po tych 2-3 minutach...
Nadal nie bardzo łapę. Połączone są dwa silniki. Jeden jest obciążeniem dla drugiego i nie napędza nic więcej. Zasilasz silnik po naprawie i na nim mierzysz napięcie, prąd itd. Drugi silnik łączysz jako prądnicę (ten dobry) i regulujesz obciążenie (działa jako hamulec).
Nie wszystkie ściemniacze są przystosowane do obciążenia indukcyjnego. Proponuję zakupić regulator mocy. Zasada działania jest podobna do ściemniaczy.
Też właśnie myślałem, że jak będę chciał zakończyć pracę, to dam znać i mi wyłączą. Zgodnie z Dziennikiem Ustaw z 2004 r. Nr 16 poz. 156, Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy czyszczeniu powierzchni, malowaniu natryskowym i natryskiwaniu cieplnym, głosi: " § 8.2. Niedopuszczalne...
No tak napewno choćby wypróżnic kosz z trawą to już ok 2 min przerwy. A jak dam nóż 46cm jak z silnika 1500W to myślę że nie będzie nigdy obciążenia maksymalnego tego silnika 2,5kW
wiązkę puść drugą od czunika do ECU i daj nową masę klema-silnik lub sprawdź czy klema się nie grzeje pod obciążeniem elektrycznym.
Oscylują, to znaczy falują od 900 do 1700? Czy równo około 1700 jest na zimnym silniku?
Jak to jest zestaw to albo przełączniki są przygotowane na takie obciążenia albo mają wbudowane w silniki moduły z przekaźnikami (ochrona przed przeciążeniem ,przegrzaniem i przytrzaśnięciem - przynajmniej tak powinno być).
jeżeli to jest silnik prądu stałego to pamiętaj że jego obroty bedą cały czas zależały od przyłożonego obciążenia zobacz na tej stronie masz wykres, który pokazuje tą zależność jest ona liniowa http://shop.maxonmotor.com/maxon/assets_... zatem jakikolwiek...
Ja kupiłem sobie 10 sztuk takich wskaźników po około 15 zł z wysyłką: https://obrazki.elektroda.pl/5352484200_... 3 sztuki pracują na stanowisku do sprawdzania silników elektrycznych 4 w domu kontrolują czy mam równo obciążone fazy w domu, plus jedna kontroluje obciążenie agregatu. Wskazania w miarę się pokrywają z tym co pokazuje miernik.
Co do szyberdachu to nie widze problemów :) elektrycznych szyb również :) Natomiast jeżeli chodzi o wspomaganie to hm........... trzeba by było zamontować pompe (wieksze obciążenie silnika), oraz zmienic maglownice oraz poprowadzić przewody, oraz rozjeżeć sie za kołem pasowym z Tipo 2.0 bo pewnie koło pasowe jest podwójne napedza jeszcze cosik innego....
Na początek sprawdź klemy na akumulatorze, mocowanie blachy do karoserii. Przydałby się też pomiar napięcia na odpalonym silniku bez obciążenia instalacji elektrycznej i z obciążoną.
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
Wracając do pytania macie do polecenia zakład który jest w stanie zweryfikować silnik elektryczny trojbiegunowy ? Zacznijmy od tego co to jest silnik "trójbiegunowy" nie słyszałem o czymś takim.
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
po zatrzymaniu się za potrzebą nie mógł potem odpalić auta, Coś nie tak z układem elektrycznym samochodu jeżeli na jakichkolwiek obrotach silnika akumulator jest rozładowywany. No chyba, że zostawił auto ze zgaszonym silnikiem ale z pełnym obciążeniem elektrycznym (światła, klima, radio , chłodziarka, laptop i coś jeszcze) a potrzeba długo trwała.
Może pracowac jako silnik, im bardziej osłabisz wzbudzenie tym większe będzie miec obroty jałowe, ale spadnie moc pod obciążeniem. Stojan podłącz równolegle z wirnikiem. Moc niewielka, w granicach 300W. Taka ciekawostka- prądnicę z malucha (z bocznikowej) przerobiłem na silnik szeregowy, oj, to już kręci.
Nie był obciążony. To są wentylatory więc obciążeniem jest jedynie moment bezwładności łopatek. Był kolego autorze , praca wentylatorowa jest jednym z trudniejszych dla silnika prac . A po drugie obciążeniem dla silnika jest powietrze .
Zapewne silnik będzie się kręcić napędzany takimi impulsami elektrycznymi, ale jesteś pewien, że także po przyłożeniu obciążenia do wału silnika? Wydaje mi się, że wówczas trzeba będzie zwiększyć energię tych impulsów elektrycznych.
No jak skąd? Mówię że indukcyjność silnika nie ma znaczenia. Nie że jej nie ma. Jest. Jest silnik a więc i obciążenie indykcyjne mostka. Tyle że to nie ma wpływu na powstawanie szpilek na pinie VS. O obciążeniu rezystancyjnym wspomniałem właśnie po to żeby pokazać niezależność powstawania szpilek na pinie VS od rodzaju obciążenia.
Wygląda mi to na silnik od kosiarki elektrycznej. Nie zmieniać nic tylko złożyć elektryczne sprzęgło od sprężarki klimatyzacji samochodowej. Silnik startuje bez obciążenia a kompresor (sprężarka) dołączany później.
Czy prądnica nie będzie za mała? 10kW to może być moc na wale maszyny, a po stronie elektrycznej może być 7-8kW i to przy symetrycznym obciążeniu czynnym. Jak masz duże zabezpieczenie na tej jednej fazie, to zasil prądnicę silnikiem elektrycznym jednofazowym - tak wyjdzie najtaniej. Wyciąganie silnika z zezłomowanego samochodu to chyba gra nie warta...
Trochę przesadził. Co prawda nie używa się towotu do zamków, ale to jedynie dlatego, że twardnieją na mrozie i zapadka może rygiel blokować częściowo, albo wcale. W wielu konstrukcjach nawet nie da się zapadki sięgnąć, bo nie ma z zewnątrz dostępu. Co do bębenków, to sprawa ta sama, delikatne sprężynki mogą sobie nie poradzić i zapadki zostaną w tym...
Nie bardzo rozumiem drogi, którą poszły samochody hybrydowe - tzn. jednoczesny napęd spalinowy i elektryczny. Przecież to bardzo skomplikowana i droga konstrukcja. Szansy bym upatrywał w hybrydzie szeregowej - napęd stanowi wyłącznie silnik elektryczny, a zasilanie stosunkowo niewielka bateria doładowywana z generatora spalinowego. Daje to takie korzyści:...
W Twoim przykładzie z cewką wartość rezystancji jest włąściwie bez znaczenia, bo nie chodzi tutaj o konkretne wartości, a bardziej o to, czy przykładowa cewka ma ciągłość przewodu między końcówkami, czy też jest przerwa. Ponieważ do sprawdzenia używa się omomierza w multimetrze, to mówi się o rezystancji. I jak koledzy pisali jest odwrotnie jak Ty napisałeś....
Tak jak goldwinger napisał. Zasilać silnik i ciągnąc szybę ku górze. Albo probuj wysterować silnik bezpośrednio z akumulatora. I skontroluj te napięcia pod obciążeniem, bo bez tego niczego się nie dowiesz...
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Jako obciążenie podłączyłem silnik 3 faz. 2,2kW. A ten silnik miałeś obciążony czymś? bo jak nie, to nadal sprawdzałeś bez obciążenia. Podłącz lepiej jakieś grzałki np imbryk elektryczny i co tam masz jeszcze i wtedy mierz.
cefaloid nie zarzucaj mi niewiedzy. Napisałeś że silnik elektryczny (indukcyjny) nie jest specjalnie obciążeniem indukcyjnym - no to zwróciłem Ci uwagę. Nie sugeruj się wzorem na moc silnika w której występuje kąt (fi), tylko zastanów się skąd się tam wziął. Silnik zawiera cewki elektromagnesu, czyli gałąź szeregową RL. Możesz sobie sprawdzić jakim...
Przerwa między stykami jest za mała i w momencie wyłączania łuk może spalić styki przekaźnika. Jeśli już powstanie łuk elektryczny, to uszkodzi on każdy przekaźnik bez w względu na jego dopuszczalne napięcie pracy. Generalnie wykorzystywanie przekaźnika do załączania silników prądu zmiennego to kiepski pomysł. Silnik jest po części obciążeniem indukcyjnym,...
Do Quarz. No widzisz problem jest taki ze jestem w klasie 2 technikum technik elektronik, i dzis zostal mi podany taki tamat referatu przez pania profesor ktory ma byc zrobiony na jutro, wiesz po to dalem ten post bo ja nie ruszam sie w tym temacie, i nie moglem znalezc konkretnej odpowiedzi w 3 ksiazkach do elektrotechniki, a siec juz przegladam od...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Wszystko zależy jak do tego podszedł producent - mógł przecież dać silnik z zapasem i jeśli na śruba na maksymalnych parametrach potrzebuje np 10kW a silnik ma 18 to chodzi sobie na luzie :) (przypominam że silnik elektryczny pobiera tyle mocy ile ma obciążenia - np silnik 18kW z luźną ośką wcale nie bierze 18kW tylko tyle ile trzeba na pokonanie oporu...
U*I będziesz miał przy odbiorniku rezystancyjnym który nie wykonuje żadnej pracy. Silnik pobiera pewną wartość prądu przy zadanym napięciu (prąd zmienia się względem obciążenia silnika a napięcie względem spadku napięcia na rezystancji źródła napięcia). Dlatego moc elektryczna silnika to po prostu U*I (tyle pobiera z sieci). Moc wyjściowa silnika (czyli...
Skoro są dwa silniki równolegle spięte po 1,3A każdy to 2x1,3Ax1,5h=3,9Ah Jednak wydaje mi się, że pod obciążeniem te silniki wezmą więcej prądu...
Zabezpieczenie jest przeznaczone do baterii złożonej z 3 ogniw wtórnych (akumulatorów jak trafnie to nazwałeś) lub baterii równoległych. Przy połączeniu równoległym bateria akumulatorów ma takie samo napięcie jak pojedynczy akumulator, za to pojemność jest sumą pojemności poszczególnych akumulatorów (ogniw baterii). Jeśli zrobisz 3 baterie po 6 akumulatorów...
Pomijając ich różne sprawności, obciążenie będzie takie same.
Cześć, Męczę się z tym zadanie i nie mam pomysłu na obliczenie obrotów pod obciążeniem. W załączniku już wykonane obliczenia. Zadanie z maszyn elektrycznych. "Silnik indukcyjny o danych: ns = 1500/min, UN = 500V(Y) ma parametry schematu zastępczego: Xσs = Xσ′r = 5,3 Ω, Rr′ = 0,7Ω, Rs = 0 (w schemacie zastępczym pominąć...
Dokładnie. Na jakiej podstawie miałby to robić? Czas podnoszenia? Tyle że czas podnoszenia byłby różny, zależny od obciążenia na biurku, czy nawet temperatury w pomieszczeniu, praca silnika elektrycznego bez dokładnej kontroli obrotów jest w znaczny sposób zależna od całej masy warunków. Wracamy tutaj albo do krańcówek, tak jak pisali Koledzy, albo...
obciążenie silnik elektryczny obciążenie przewód elektryczny obciążenie instalacja elektryczny
muzyk pendrive fatek winproladder kosztorysy elektryczne
instrukcja obsługi akumulatora instrukcja obsługi akumulatora
Montaż instalacji odgromowej przed czy po ociepleniu? Powerbank 50000 mAh wyłącza się przy podgrzewaczu stóp