Po zmostkowaniu uzw wirnika nie powinno być problemów ze sterowaniem przez falownik. Sprawność energetyczna takiego rozwiązania będzie na pewno mniejsza niż przy silniku klatkowym. Poza tym może warto sprzedać silnik pierścieniowy i kupić klatkowy. Pierścieniowe są z pewnością droższe i może znajdziesz kupca który potrzebuje właśnie pierścieniowego...
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
Około 5kW silnik asynchroniczny trójfazowy pierścieniowy z epoki Adolfa H. :D Bezpośrednie uruchomienie dość trudne, mimo posiadania sieci trójfazowej, bo silnik wymaga ,,rozrusznika'' czyli trójfazowej opornicy nastawnej podłączonej do szczotek wirnika. Uruchomienie: Falownik - tak można (spory koszt) Sofstarter - także (taniej) Należy koniecznie przed...
Co wtedy się dzieje w mojej przekładni zębatej koła napędowego przy tych obrotach??? Tracę moc?? Bardziej się grzeje,czyli mam straty energii!? Nie no przekładnie zębate (nie ślimakowe) osiągają sprawności ponad 90%, a w Twoim przypadku masz po prostu większe przełożenie. Na pewno silnik pierścieniowy ,bo lepszy do ciężkiego rozruchu. Jaką charakterystykę...
Zauważ, że w silniku klatkowym maksymalny prąd rozruchowy może być większy od prądu nominalnego 4...6 razy Tak ale tylko zasilanym bezpośrednio z sieci, a nie przez falownik. Silniki pierścieniowe wychodzą z użycia z powodu ich wad i rozwoju energoelektroniki. Kiedyś nie było falowników, a kłąb drutu miedzianego i stos żelastwa to nie był problem....
Dodam jeszcze tyko, że w tej wspomnianej aplikacji falownik do silnika został dobrany "na styk". Zamiast rezystorów hamowania zastosowany został blok zwrotu energii do sieci. Silnik pierścieniowy był o mocy 30 kW, typu nie pamiętam. Poszukam, może jeszcze zostały mi zdjęcia tego obiektu.
Silnik pierścieniowy wymyślono jak jeszcze falowników nie było. Dziś - taka konstrukcja a tym bardziej dorabianie do niej płynnych obrotów nie ma sensu - lepiej zastosować falownik na wejściu i masz sprawę rozwiązaną.
Prawdopodobnie chodzi tu o silnik trójfazowy pierścieniowy a falownik to urządzenie rozruchowe zamiast tradycyjnego rozrusznika oporowego. Pozdrawiam.
Częstym powodem uszkodzeń starszych silników podłączonych do falownika było uszkodzenie izolacji. Silnik który teoretycznie ma dobre pomiary stanu izolacji może zostać uszkodzony przez falownik z powodu stromości narastania napięcia zasilania..... widziałem kiedyś takie w katalogach ale nie stosowałem... A czy stosował Kolega jakiś zwykły 3-fazowy...
Witam. Buduje małą tokarke i potrzebuje do niej silnik. Bardzo proszę o rade jaki silnik mam kupić. Moc około 1kW, zależy mi na dużym momencie obrotowym, musi być możliwość zmiany kierunku obrotów i żeby w prosty sposób można było regulować prędkość (kupno falownika raczej nie wchodzi w gre ze względu na koszt) Będe wdzięczny za jakieś praktyczne rady....
Tylko falownik ale silnik musisz przezwoić na 3fazowy natomiast falownik polacan jednofazowy a najlepiej poszukać pierścieniowy zależy co chcerz napędzać
Pan Robert Żywicki - Rotors Krosno - na pewno coś by doradził. Przewijaliśmy niedawno silnik Schragego 22kW na indukcyjny i teraz chodzi na falowniku. A zasilany jest wirnik. Inny silnik - pierścieniowy ze zwartymi pierścieniami, z lat '50 XXw. chodzi na falowniku już 10 lat. Nie masz wyboru, skoro tak dalej być nie może - najwyżej przewiniesz silnik,...
Prosta sprawa, tak pobieżnie licząc ok 11kW falownik ok 15kW z rezystorem hamującym . Najlepiej coś z Variospeeda. Silnik pierścieniowy ma właściwości które trzeba na siłę symulować w silniku klatkowym.
http://images34.fotosik.pl/373/0db4dd312... Witam wszystkich. Tym razem coś mniej związanego z elektroniką, prędzej już z elektryką/automatyką. Niektórzy po nazwie tematu już kojarzą, gdyż kiedyś założyłem temat w którym opisywałem poszczególne etapy budowy. Niestety temat musiałem mocno okroić, i w zasadzie nie miał on większego sensu. A...
Przeczytałem jeszcze raz wszystkie posty i nasunęło mi się pytanie: Co znaczy: rozruch trwał 7s? Czy silnik w ciągu tych 7s rozpędzał się od 0 do tych 750obr? Czy też powiedzmy po pierwszej 1s osiągnął 750obr i tak pracował przez pozostałe 6s? Jeżeli faktycznie twoje ustrojstwo wymusza tak powolny rozruch silnika (7s?!) to może trzeba rozważyć zupełnie...
Jak to jest praca teoretyczna to idź na skróty - silnik klatkowy o mocy zaokrąglonej w górę do najbliższego i falownik dobrany w ten sam sposób - nie brnij w pierścieniowy i rezystory - za dużo trzeba robić obliczeń. Teoretyczne rozwiązania mają tą wygodę, że nie trzeba zwracać uwagi na koszty. A prostota wykonania i łatwość doboru w tych warunkach...
12 lat temu na pracowniach elektrycznych politechnik generatory maszynowe jako źródła wysokich częstotliwości były jedynymi urządzeniami w których na taką skalę możliwe było uzyskanie olbrzymich mocy i wysokich częstotliwości do nagrzewu indukcyjnego. Falownik napędzający szlifierkę 500W był szczytem techniki. Jeszcze do dzisiaj stosuje się mechaniczne...
Początkujący, Laborki, Teoria, Referaty Co to jest falownik? killer 0 2 Pon Lis 17, 2003 9:21 pm killer Początkujący, Laborki, Teoria, Referaty Czy da się z prądu stałego zmienić na prąd zmienny West 9 866 Sob Lis 15, 2003 3:44 am Tremolo Elektronika Przemysłowa i Energoelektronika Falownik gorące tranzystory nerysiek 11 141 Pią Lis 14, 2003 4:57 pm...
Tak, ale jak już było to powiedziane, stosując silnik pierścieniowy można dołożyć rezystancje do wirnika i w ten sposób zmieniać tę charakterystykę, co zaowocuje zmianą momentu. Jeszcze inna sprawa, mając autotrafo zasilające wirnik (a stojan bezp. z sieci) można regulować jeszcze ciekawiej <z mniejszymi stratami> :) I wcale falownik nie będzie...
Rozrusznik całkowicie odpada, jest to silnik szeregowy o małej ilości zwojów i żeby on mógł wygenerować napięcie w granicy 20 V jego obroty musiały by iść w tysiące. Jeśli chodzi o alternator to 800 obr/min to jest minimum przy jakich wzbudza się na napięcie znamionowe. Po obciążeniu go, napięcie spada i trzeba podnieść obroty żeby skompensować spadek....
O co chodzi w punkcie "2. Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika"? Chodzi o możliwość regulacji prędkości i rozruchu w specjalnym typie silników zwanych pierścieniowymi. (Spadek cen falowników spowodował, że odchodzi się od tego typu silników). Ile kosztuje falownik do silniczka 20W? Produkuje ktoś takie rzeczy? Bo spotkałem się tylko...
Będzie się niestety przegrzewał, a przy prędkości obrotowej 140 rpm na wale silnika moment obrotowy będzie znikomy. Taka opornica jaką posiadasz, służy WYŁACZNIE do ROZRUCHU ! Przede wszystkim przegrzeje sie ta nieszczęsna opornica. Ten układ, ma na celu zmniejszenie prądu rozruchu, a nie regulacji obrotów. Możesz taką regulację (180 rpm) zrealizować...
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Rozumiem że piszesz o zasilaniu falownikiem, silnik pierścieniowy po zwarciu pierścieni to prawie silnik klatkowy więc śmiało możesz użyć soft startu. Pozdrawiam
Witam. Największą zaletą silnika pierścieniowego jest to, że start może odbywać się przy momencie krytycznym (to tak jakbyś ch-kę mechaniczną przesunął w lewo). A zastosowanie - wszędzie tam gdzie rozruch odbywa się rzadko i stosowanie falowników lub softstartów nie jest opłacalne. Te silniki napędzają karuzele (trzy płetwy i beczka z wodą).
Silnik pierścieniowy to dokładnie transformator, w dodatku z opcją falownika. I przesówacz fazy, w zależności pod jakim kątem ustawimy stojan/ wirnik.
Strasznie zawile piszesz. Czy chodzi ci o silnik synchroniczny pierścieniowy?
A takich rzeczy nie robi się silnikiem pierścieniowym? Znaczy stosując silnik pierścieniowy jako generator i zasilając jego wirnik falownikiem, tak, aby utrzymać zadane parametry.
(at)rapper3d Ja sobie w weekend wszystko policzę, a we wtorek zrobię probe. Mam w tym cel. Silniki pierścieniowe masowo wywalam z maszyn, na rzecz asynchronicznych i falowników. A Murzyni w dżungli szukają generatorów....
Tą metodą nie steruje się silników 3-fazowych. Do regulacji obrotów stosuje się przemienniki częstotliwości,"falowniki". Tą metodę można zastosować chyba tylko do silników pierścieniowych włączając układ w obwód wirnika, ale to służy raczej do łagodnego startu silnika.
Jeśli silnik ma na wirniku 3 pierścienie to jest to właśnie silnik pierścieniowy. Jeśli te pierścienie zewrzeć, to pracuje analogicznie do silnika klatkowego indukcyjnego, czyli zwykłego silnika. Jeśli te pierścienie połączyć razem przez 3 jednakowe opory, to obroty się zmniejszą. Reguluje się przez przełączanie oporów, stopniowo. Istnieją też regulatory...
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. (...) Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik. Umożliwia sterowanie prędkością obrotową silnika poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Klatkowy albo pierścieniowy...
temat zakurzony ale nie chcę śmiecić mam pytanie odnośnie podstawowego sterowania suwnicami (napędem trawersy) jak synchronizuje się silniki na przeciwległych ramionach? znalazłem trochę teorii na temat wałów elektrycznych niestety dotyczy to tylko silników pierścieniowych, a mi chodzi o silniki asynchroniczne klatkowe chodzi o najprostszy sposób synchronizacji...
Jeżeli ma być regulacja od strony zasilania to częstotliwość będzie tylko 50 Hz. Ułatwi to wprawdzie sterowanie tyrystorami ale możliwości regulacji obrotami znacznie się zmniejszą. Prawda jest taka, że pozostaje tylko zastosowanie falownika. Ale po kolei. 1.) Sterowanie fazowe - szybki spadek momentu krytycznego i mocy silnika, praktycznie możliwa...
Nie mechaniczne tylko elektryczne. Jest taki układ że wyprowadzenia uzwojeń wałów silników pierścieniowych łączy się ze sobą przewodami. Powoduje to powstanie takiej samej prędkości obrotowej obydwu silników. Stosowane to jest np: w suwnicach. Z tym żeby to zastosować trzeba wymienić silniki indukcyjne na pierścieniowe, choć mogą i pracować razem.
Powiem, że chyba muszę się douczyć. Do silnika po naprawie nie podłączasz prądu. Jeśli obraca nim dobry silnik i mierzysz obroty, tzn. dobry silnik jest zasilany przez falownik (lub regulujesz pierścieniowym) i chcesz ustawić jakieś obroty do pomiaru. Tylko, jeśli nie podłączysz niczego do silnika po naprawie (przewody), to jak ma popłynąć prąd?
Witam Silniki klatkowe stosuje się praktycznie wszędzie, do napędów które nie wykonuja ciężkich rozruchów (a i to nie reguła bo są silniki dwuklatkowe i głębokożłobkowe które do takich rozruchów się nadają) i nie ma konieczności regulacji prędkości w przypadku zasilania bezpośrednio z sieci (chyba że zasila się taki silnik z falownika). Dawniej silniki...
Prawdę mówiąc nie wiem jak zachowałby się silnik synchroniczny (w zegarze analogowym) przy zasilaniu prostokątem . Wprost fatalnie :cry: Robiłem takie doświadczenia, tyle że z generatorem kwarcowym i dzielnikiem częstotliwości, z którego z definicji wychodzi prostokąt. Zobacz, jak zachowuje sie wentylator stołowy zasilany z prostego UPSa, albo z Twojej...
1,2 Kw moc wentylatora. Zastosuj silnik 5,5kW i będziesz mógł obniżać obroty nie przeciążając go. Pozatym pomysł z autotrafo jest do du...y. Możesz zastosować: silnik pierścieniowy, prądu stałego, falownik, płynną przekładnię, dławienie strumienia powietrza,
Witam.W obecnych czasach mimo iż jest stosowana coraz częściej regulacja częstotliwości, używa się jeszcze silników pierścieniowych. Np. silnik 2.2 kW około 980 obr. do tego rozrusznik wodny ,odpowiednia przekładnia,może to jest najtańsze rozwiązanie Pozdrawiam.Andrzej..
zastosowanie falowników do napędu pojazdu gąsienicowego przenośnika samojednego PGOT w górnictwie odkrywkowym , likwidacja układów z oporami rozruchowymi - silniki pierścieniowe na zasilanie z falowników, potrzebuje materiałow.
Normalnie w urządzeniach dźwigowych stosowane są silniki pierścieniowe - to zamiast falownika, ale z drugiej strony ich cena jest wyższa, więc trzeba się zastanowić mając konkretne zespoły i znając już ich cenę można dokonać analizy kosztów i wybrać stosowne rozwiązanie, bo samo sterowanie "łagodnych" startem w silniku pierścieniowym jest proste przeciesz.
Z zastosowaniem softstartów do silników pierścieniowych trzeba byc ostrożnym. Przeważnie i tak trzeba zostawić jedna sekcję oporu rozruchowego bo przy zwartych pierścieniach okaże się często, że silnik nie ma momentu rozruchowego. Falownik można użyć dla pierścieni zwartych ale trzeba przedtem sprawdzić stan izolacji aby nie spalić silnika.
Ja ciągle jestem za silnikiem klatkowym i falownikiem, może być nawet 960obr/m co da ci monstrualny moment na starcie, praktycznie taka sama regulacja jak silnik pierścieniowy czyli moment rozruchowy= moment krytyczny. Bo przy falowniku nie występuje taki stan jak rozruch. Porównaj koszta a się przekonasz.
Cytując klasyka: "ot wymyślili durnowate maszyny bo siły w ręcach nie mieli". Siekiera byłaby najtańsza, no i zdrowsza :lol: A teraz na poważnie: Jako, że to silnik pierścieniowy, to można go niby zwolnić przy pomocy rozrusznika/oporników. Silnik pierścieniowy też można sterować przy pomocy falownika. Jak się zewrze pierścienie to mamy (prawie) silnik...
Łorcyk ze sprężyną i krańcówką, jak gość puści łorcyk to zasprężynuje on w drugą stronę i układ zatrzymuje się. Falownik albo pierscieniowy silnik.
Zmierzcie także prądy w obwodzie pierścieni obu silnikow i porównajcie ze soba. To da więcej informacji. Także na pierścieniach przy zwartym rezystorze (nastawniku) powinno być napięcie rzędu pojedynczych woltow z racji rezystancji przewodów. I jeszcze jedno - 3 kW silnik pierścieniowy ? Przerażajacy zabytek techniki. Zewrzeć im pierścienie na stałe...
Zbędny tekst usunąłem . Moderator ; Krzysztof Reszka Tak na poważnie to silnik pierścieniowy kompletny. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz tabliczkę znamionową kto jest jego twórcą oraz parametry tegoż ustrojstwa. I na ch.j te wszystkie falowniki, nie lepiej było tak jak dawniej.
Jak wiadomo jedną z wymaganych prób w silniku pierścieniowym jest pomiar przekładni i próba wytrzymałości izolacji zwojowej z rozwartymi pierścieniami, po zasileniu silnika napięciem 1,3Un w czasie 3min, w silnikach pierścieniowych zdarza się, iż jeden na x Coo, że jak ?? To ci nowina :D Ja mierze izolację takiego silnika megaomomierzem - napięciem...
Dla silnika nie ma znaczenia co się kręci,ale ma znaczenie co zasilasz.W silniku asynchronicznym masz klatkę na wirniku-a jej nie zasilisz,w pierścieniowym podłączasz opory rozruchowe-też nie zasilasz,choć można,no,a komutator to silnik uniwersalny komutatorowy- http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_indu... To jaki silnik masz na myśli? A może to...
silnik pierścieniowy falownik pierścieniowy falownik silnik pierścieniowy
aero2 antena zacieranie silnika r134a agregat
hyundai kasowanie błędów hyundai kasowanie błędów
Dahua VTO2111D-P-S3 – maksymalny prąd wyjścia 12V OUT, specyfikacja, ograniczenia Junkers piec dwufunkcyjny gaśnie przy CWU – fluktuacje temperatury, zakamienienie czy czujnik?