Na jazdach (suwnicy i wózka) możesz sobie z falownikami kombinować, ale z wciągarką posłuchaj rady Kolegi powyżej i ewentualnie wymień silnik na dwubiegowy z hamulcem.
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań. Nie użyłeś w/w określenia w tytule, ale tematyka przez Ciebie poruszona w gruncie rzeczy dotyczy "kaskad asynchronicznych" (i pod tym hasłem kluczowym znajdziesz wiele opracowań). Proponuję Ci też zajrzeć np. tu: czy ktoś...
Zauważ, że w silniku klatkowym maksymalny prąd rozruchowy może być większy od prądu nominalnego 4...6 razy Tak ale tylko zasilanym bezpośrednio z sieci, a nie przez falownik. Silniki pierścieniowe wychodzą z użycia z powodu ich wad i rozwoju energoelektroniki. Kiedyś nie było falowników, a kłąb drutu miedzianego i stos żelastwa to nie był problem....
Rozumiem że piszesz o zasilaniu falownikiem, silnik pierścieniowy po zwarciu pierścieni to prawie silnik klatkowy więc śmiało możesz użyć soft startu. Pozdrawiam
O co chodzi w punkcie "2. Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika"? Chodzi o możliwość regulacji prędkości i rozruchu w specjalnym typie silników zwanych pierścieniowymi. (Spadek cen falowników spowodował, że odchodzi się od tego typu silników). Ile kosztuje falownik do silniczka 20W? Produkuje ktoś takie rzeczy? Bo spotkałem się tylko...
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Strasznie zawile piszesz. Czy chodzi ci o silnik synchroniczny pierścieniowy?
Silnik pierścieniowy to dokładnie transformator, w dodatku z opcją falownika. I przesówacz fazy, w zależności pod jakim kątem ustawimy stojan/ wirnik.
A takich rzeczy nie robi się silnikiem pierścieniowym? Znaczy stosując silnik pierścieniowy jako generator i zasilając jego wirnik falownikiem, tak, aby utrzymać zadane parametry.
Prawdopodobnie chodzi tu o silnik trójfazowy pierścieniowy a falownik to urządzenie rozruchowe zamiast tradycyjnego rozrusznika oporowego. Pozdrawiam.
koledzy mam problem stara suwnica gzut potrzebuje schemat podłączenia silnika podnoszenia
Co wtedy się dzieje w mojej przekładni zębatej koła napędowego przy tych obrotach??? Tracę moc?? Bardziej się grzeje,czyli mam straty energii!? Nie no przekładnie zębate (nie ślimakowe) osiągają sprawności ponad 90%, a w Twoim przypadku masz po prostu większe przełożenie. Na pewno silnik pierścieniowy ,bo lepszy do ciężkiego rozruchu. Jaką charakterystykę...
(at)rapper3d Ja sobie w weekend wszystko policzę, a we wtorek zrobię probe. Mam w tym cel. Silniki pierścieniowe masowo wywalam z maszyn, na rzecz asynchronicznych i falowników. A Murzyni w dżungli szukają generatorów....
Tylko falownik ale silnik musisz przezwoić na 3fazowy natomiast falownik polacan jednofazowy a najlepiej poszukać pierścieniowy zależy co chcerz napędzać
Około 5kW silnik asynchroniczny trójfazowy pierścieniowy z epoki Adolfa H. :D Bezpośrednie uruchomienie dość trudne, mimo posiadania sieci trójfazowej, bo silnik wymaga ,,rozrusznika'' czyli trójfazowej opornicy nastawnej podłączonej do szczotek wirnika. Uruchomienie: Falownik - tak można (spory koszt) Sofstarter - także (taniej) Należy koniecznie przed...
Witam Silniki klatkowe stosuje się praktycznie wszędzie, do napędów które nie wykonuja ciężkich rozruchów (a i to nie reguła bo są silniki dwuklatkowe i głębokożłobkowe które do takich rozruchów się nadają) i nie ma konieczności regulacji prędkości w przypadku zasilania bezpośrednio z sieci (chyba że zasila się taki silnik z falownika). Dawniej silniki...
Częstym powodem uszkodzeń starszych silników podłączonych do falownika było uszkodzenie izolacji. Silnik który teoretycznie ma dobre pomiary stanu izolacji może zostać uszkodzony przez falownik z powodu stromości narastania napięcia zasilania..... widziałem kiedyś takie w katalogach ale nie stosowałem... A czy stosował Kolega jakiś zwykły 3-fazowy...
Tą metodą nie steruje się silników 3-fazowych. Do regulacji obrotów stosuje się przemienniki częstotliwości,"falowniki". Tą metodę można zastosować chyba tylko do silników pierścieniowych włączając układ w obwód wirnika, ale to służy raczej do łagodnego startu silnika.
W sprawie momentu trzeba się będzie przeprosić z jakąś porządną książką z maszyn elektrycznych... W pozostałych sprawach: silniki pierścieniowe nieco wychodzą z użytkowania, wypierane przez łatwiejsze w eksploatacji silniki klatkowe. Tym niemniej mają one szereg zalet: 1. możliwość regulacji poślizgu przy pomocy rezystancji lub napięcia wirnika. 2....
Luzownik prawdopodobnie zostanie usunięty. Falownik z rezystorem oczywiście będzie.
Ja ciągle jestem za silnikiem klatkowym i falownikiem, może być nawet 960obr/m co da ci monstrualny moment na starcie, praktycznie taka sama regulacja jak silnik pierścieniowy czyli moment rozruchowy= moment krytyczny. Bo przy falowniku nie występuje taki stan jak rozruch. Porównaj koszta a się przekonasz.
zastosowanie falowników do napędu pojazdu gąsienicowego przenośnika samojednego PGOT w górnictwie odkrywkowym , likwidacja układów z oporami rozruchowymi - silniki pierścieniowe na zasilanie z falowników, potrzebuje materiałow.
Powiem, że chyba muszę się douczyć. Do silnika po naprawie nie podłączasz prądu. Jeśli obraca nim dobry silnik i mierzysz obroty, tzn. dobry silnik jest zasilany przez falownik (lub regulujesz pierścieniowym) i chcesz ustawić jakieś obroty do pomiaru. Tylko, jeśli nie podłączysz niczego do silnika po naprawie (przewody), to jak ma popłynąć prąd?
Prawdę mówiąc nie wiem jak zachowałby się silnik synchroniczny (w zegarze analogowym) przy zasilaniu prostokątem . Wprost fatalnie :cry: Robiłem takie doświadczenia, tyle że z generatorem kwarcowym i dzielnikiem częstotliwości, z którego z definicji wychodzi prostokąt. Zobacz, jak zachowuje sie wentylator stołowy zasilany z prostego UPSa, albo z Twojej...
Pan Robert Żywicki - Rotors Krosno - na pewno coś by doradził. Przewijaliśmy niedawno silnik Schragego 22kW na indukcyjny i teraz chodzi na falowniku. A zasilany jest wirnik. Inny silnik - pierścieniowy ze zwartymi pierścieniami, z lat '50 XXw. chodzi na falowniku już 10 lat. Nie masz wyboru, skoro tak dalej być nie może - najwyżej przewiniesz silnik,...
1,2 Kw moc wentylatora. Zastosuj silnik 5,5kW i będziesz mógł obniżać obroty nie przeciążając go. Pozatym pomysł z autotrafo jest do du...y. Możesz zastosować: silnik pierścieniowy, prądu stałego, falownik, płynną przekładnię, dławienie strumienia powietrza,
SUDf160 M-4 Typ silnika. Znajdz sobie jego parametry i będziesz wiedział wszystko. http://www.cantonigroup.com/pl/motors/in... Masz producenta.
Normalnie w urządzeniach dźwigowych stosowane są silniki pierścieniowe - to zamiast falownika, ale z drugiej strony ich cena jest wyższa, więc trzeba się zastanowić mając konkretne zespoły i znając już ich cenę można dokonać analizy kosztów i wybrać stosowne rozwiązanie, bo samo sterowanie "łagodnych" startem w silniku pierścieniowym jest proste przeciesz.
Cytując klasyka: "ot wymyślili durnowate maszyny bo siły w ręcach nie mieli". Siekiera byłaby najtańsza, no i zdrowsza :lol: A teraz na poważnie: Jako, że to silnik pierścieniowy, to można go niby zwolnić przy pomocy rozrusznika/oporników. Silnik pierścieniowy też można sterować przy pomocy falownika. Jak się zewrze pierścienie to mamy (prawie) silnik...
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. (...) Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik. Umożliwia sterowanie prędkością obrotową silnika poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Klatkowy albo pierścieniowy...
Zapoznałem się z kompendium przesłanym przez Krzysztofa i wygląda na to, że softstart w naszym przypadku to zły pomysł, bo czekałaby nas wymiana silnika pierścieniowego na klatkowy. Falownik odpada ze względu na zbyt duży koszt. Póki co czekam na wycenę rozwiązania z suchymi oporami (jako osobna szafa sterownicza)
temat zakurzony ale nie chcę śmiecić mam pytanie odnośnie podstawowego sterowania suwnicami (napędem trawersy) jak synchronizuje się silniki na przeciwległych ramionach? znalazłem trochę teorii na temat wałów elektrycznych niestety dotyczy to tylko silników pierścieniowych, a mi chodzi o silniki asynchroniczne klatkowe chodzi o najprostszy sposób synchronizacji...
Nie mechaniczne tylko elektryczne. Jest taki układ że wyprowadzenia uzwojeń wałów silników pierścieniowych łączy się ze sobą przewodami. Powoduje to powstanie takiej samej prędkości obrotowej obydwu silników. Stosowane to jest np: w suwnicach. Z tym żeby to zastosować trzeba wymienić silniki indukcyjne na pierścieniowe, choć mogą i pracować razem.
Z zastosowaniem softstartów do silników pierścieniowych trzeba byc ostrożnym. Przeważnie i tak trzeba zostawić jedna sekcję oporu rozruchowego bo przy zwartych pierścieniach okaże się często, że silnik nie ma momentu rozruchowego. Falownik można użyć dla pierścieni zwartych ale trzeba przedtem sprawdzić stan izolacji aby nie spalić silnika.
Nom tak się składa,że dokładnie tak jak piszesz.Do klatkowych silników stosuje się falowniki ale do pierścieniowych niekoniecznie.Regulacje możesz uzyskać poprzez zmianę rezystancji wirnika dokładając właśnie rezystory.Zwierając całkiem pierścienie masz silnik klatkowy.Co do sterowania falownika za pomocą easy(ważny model) to możesz za pomocą wyjść...
Początkowo źle zrozumiałem problem. Myślałem, że chcesz zwiększyć przekładnię co miało by sens gdyby była dopuszczalna mniejsza prędkość obrotowa ślimaka. Zmniejszenie przekładni da efekt odwrotny do zamierzonego. Silnik przy większym obciążeniu utknie. Jedyną sensowną decyzją jest wymiana silnika. Można się jedynie zastanowić czy nie lepiej zastosować...
Zbędny tekst usunąłem . Moderator ; Krzysztof Reszka Tak na poważnie to silnik pierścieniowy kompletny. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz tabliczkę znamionową kto jest jego twórcą oraz parametry tegoż ustrojstwa. I na ch.j te wszystkie falowniki, nie lepiej było tak jak dawniej.
m-a-r-i-o Napisał: (kiedyś się pokuszę o zastąpienie jej jakimś regulatorem na triaku.) Jeśli jest to silnik klatkowy to regulacja za pomocą triaka nic ci nie da. Do regulacji obrotów tego typu silnika służy falownik. Mogę się mylic, również może byc tam zamontowany silnik pierścieniowy, który może byc sterowany triakiem.
Witam. ... właśnie, komutator i szczotki - tu może być to źródło problemu. Tak to silnik wygląda jak standartowy asynchron. Zasilane uzwojenia są w obracającym się stojanie. Mój post dotyczy silników pierścieniowych. Z komutatorowymi nie eksperymentowałem.:D
Spotkałem się jeszcze z dwoma rozwiązaniami. - prostownik i falownik podłączony do uzwojeń wirnika, falownik oddaje energię wirnika do sieci zasilającej - elektroniczny modulator zmiennej rezystancji podłączony do uzwojeń wirnika. Oba rozwiązania są drogie i stosowane gdy potrzebna jest płynna regulacja obrotów. Pierwsze rozwiązanie stosuje się rzadko,...
Jeśli silnik ma na wirniku 3 pierścienie to jest to właśnie silnik pierścieniowy. Jeśli te pierścienie zewrzeć, to pracuje analogicznie do silnika klatkowego indukcyjnego, czyli zwykłego silnika. Jeśli te pierścienie połączyć razem przez 3 jednakowe opory, to obroty się zmniejszą. Reguluje się przez przełączanie oporów, stopniowo. Istnieją też regulatory...
Ale co puścić bez falownika, skoro to prądnica napędzana silnikiem spalinowym? Do normalnego wykorzystania musi dawać 50Hz.
Witam.W obecnych czasach mimo iż jest stosowana coraz częściej regulacja częstotliwości, używa się jeszcze silników pierścieniowych. Np. silnik 2.2 kW około 980 obr. do tego rozrusznik wodny ,odpowiednia przekładnia,może to jest najtańsze rozwiązanie Pozdrawiam.Andrzej..
Jeśli silnik synchroniczny to i tak nie masz zacisków zasilania wirnika więc odpadają inne możliwości, poza tym nawet gdybyś je miał to i tak do niczego się nie przydadzą. Chyba że jest to silnik pierścieniowy to kaskada podsynchroniczna jest możliwa do zastosowania.
Jak wiadomo jedną z wymaganych prób w silniku pierścieniowym jest pomiar przekładni i próba wytrzymałości izolacji zwojowej z rozwartymi pierścieniami, po zasileniu silnika napięciem 1,3Un w czasie 3min, w silnikach pierścieniowych zdarza się, iż jeden na x Coo, że jak ?? To ci nowina :D Ja mierze izolację takiego silnika megaomomierzem - napięciem...
Przeczytałem jeszcze raz wszystkie posty i nasunęło mi się pytanie: Co znaczy: rozruch trwał 7s? Czy silnik w ciągu tych 7s rozpędzał się od 0 do tych 750obr? Czy też powiedzmy po pierwszej 1s osiągnął 750obr i tak pracował przez pozostałe 6s? Jeżeli faktycznie twoje ustrojstwo wymusza tak powolny rozruch silnika (7s?!) to może trzeba rozważyć zupełnie...
W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V. Takie duże prądy i niskie napięcia występują w silnikach ze zwartą klatką, gdzie uzwojenie jest w zasadzie jednym zwartym zwojem. W silnikach pierścieniowych wirniki nawija się na wyższe napięcia właśnie w celu zmniejszenia prądu (musi być przeniesiony przez pierścienie...
Witam. Buduje małą tokarke i potrzebuje do niej silnik. Bardzo proszę o rade jaki silnik mam kupić. Moc około 1kW, zależy mi na dużym momencie obrotowym, musi być możliwość zmiany kierunku obrotów i żeby w prosty sposób można było regulować prędkość (kupno falownika raczej nie wchodzi w gre ze względu na koszt) Będe wdzięczny za jakieś praktyczne rady....
Jeżeli ma być regulacja od strony zasilania to częstotliwość będzie tylko 50 Hz. Ułatwi to wprawdzie sterowanie tyrystorami ale możliwości regulacji obrotami znacznie się zmniejszą. Prawda jest taka, że pozostaje tylko zastosowanie falownika. Ale po kolei. 1.) Sterowanie fazowe - szybki spadek momentu krytycznego i mocy silnika, praktycznie możliwa...
Jeśli chcesz zmienić charakterystykę to zmień silnik na pierścieniowy i baw się rezystancjami dodatkowymi, możesz też z użyciem autotransformatora lub falownika. Dostosowanie silnika do wzoru to robienie sobie zbędnej roboty bez gwarancji sukcesu. Zostaje albo liczyć na producenta albo samemu wykreślić charakterystyki albo cieszyć się tym co jest w...
Zmierzcie także prądy w obwodzie pierścieni obu silnikow i porównajcie ze soba. To da więcej informacji. Także na pierścieniach przy zwartym rezystorze (nastawniku) powinno być napięcie rzędu pojedynczych woltow z racji rezystancji przewodów. I jeszcze jedno - 3 kW silnik pierścieniowy ? Przerażajacy zabytek techniki. Zewrzeć im pierścienie na stałe...
Układ Leonarda bardzo dobrze znam z kopalnianych maszyn wyciągowych na skipach. Silniki takich maszyn pobierały nawet prąd do 10 000A. Układ taki umożliwiał rozruch silnika przy pełnym obciążeniu z prawie zerową prędkością. Ale nie przesadzajmy bo do wyciągarek suwnicowych wystarczają silniki asynchroniczne 2,3,4 i więcej biegowych, lub sterowanych...
a regulacja fazowa to jedyny sposób na regulowanie obrotów . Dla tego typu silnika jak wyżej napisałem mija się z celem, "regulacja" jeśli będzie to jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Jeśli chcesz oszczędzić na falowniku to zasadniczo zostaje np. wykorzystanie silnika pierścieniowego z regulacją rezystorami w uzw. wirnika, albo innych typów silników...
Zgadza się, silnik pierścieniowy z dodatkową rezystancją to rzeczywiście nie jest najlepszy pomysł- chociażby na sprawnośc , która spada na łeb na szyje. Zrobie wg waszych rad klatkowy i falownik- zna ktoś strone z takimi falownikami. Wielkie THX za pomoc.
Witam Czy można zastosować układ: Falownik + moduł zwrotu energii do sieci energ. + silnik (klatkowy/pierścieniowy??) do regulacji obrotów układu mechanicznego, (układ mechaniczny oddaje energie ale moc na wale jest różna w czasie, jej zakres to od kilku do kilkudziesięcu kilowatów). Układ miałby utrzymywać prędkości w zakresie 500 - 1500obr/min. Czy...
a przecież w książkach widzę, charakterystykę momentu, która nawet w 1% nie jest liniowa w funkcji obrotów. Silnik indukcyjny klatkowy będzie miał pełny moment znamionowy od prawie zera obr/min ale tylko przy zasilaniu go z odpowiedniego falownika. Przy zasilaniu bezpośrednio z sieci będzie tak jak piszesz. Silniki pierścieniowe powoli odchodzą w niebyt.
Witam. Na wyjściu musisz mieć złącze bardzo pewne - tak aby nie miało tendencji do zmiany przewodzenia przy impulsach prądowych generowanych przez falownik. Miałem przypadek upalania się końcówki mocy gdy złącze delikatnie (niewidocznie) wyiskrzało. Wszędzie w trwałych konstrukcjach spotykam się z pierścieniowymi (tylko weź minimum podwójne szczotki)...
Żeby nie było silniki nowoczesne to bez szczotkowe zwane indukcyjne http://www.sciaga.pl/tekst/7429-8-praca_... http://zsmeolsztyn.pl/zip1/silnik_indukc... A takie silniki są stosowane np: -wiatrakach komputerowych Wprowadzasz tylko zamęt. W silnikach indukcyjnych(pierwszy link) nie ma nic nowego od lat...
Zbychu, gwarantuję Ci, że na oko siedemdziesiąt procent obecnych na rynku, uprawnionych konserwatorów, wymiękłoby przy takim zagadnieniu :D Stara gwardia na emeryturze, a całkiem sporo wiekowych suwnic jeszcze przechodzi resurs i utrzymywać je trzeba, choć jak pisałem, koszty bywają potworne... Tam oprócz silników pierścieniowych, do których trudno...
Czy są czy nie w twoim projekcie ich nie ma, więc nie wolno ci ich zmieniać bez odpowiedniego projektu i uzgodnień z UDT. Czy wspólczesne suwnice są zabezpieczone przed takimi awariamii Nie ma to związku z współczesnością tylko z uzgodnionym projektem ,nawet stara suwnica może mieć takowe zabezpieczenia jeśli tylko jest to w nowym projekcie. Dzisiaj...
9 zacisków na tabliczce znamionowej. Zwykły silnik trójfazowy PIERŚCIENIOWY. 6 zacisków do kojarzenia stojana w ntrójkąt lub gwiazdę, a 3 pozostałe do podłączenia zasilania do wirnika. Albo w przypadku maszyny dużej mocy do wirnika podłącza się 3 fazy przez rozrusznik. Najczęściej oporowy. Jedna poprawka: Nie podłącza się zasilania 3 fazowego do uzwojeń...
Jeśli to silnik pierścieniowy (zdarzają się) to w obwód wirnika włączasz rezystory i możesz regulować obroty. Niestety troszkę nieekonomiczne - z rezystorów będziesz miał niezły grzejnik. Przychylam się do falownika, choć to znowu drogi interes.
Rudolf50 z silnikiem pierścieniowym to jest tak 1) można zewrzeć wszystkie pierścienie - wtedy będzie się wtedy zachowywał jak tradycyjny silnik klatkowy (można wzbudzać kondensatorami). 2) można zasilić wirnik prądem stałym wtedy będzie się zachowywać tak jak alternator, regulując wzbudzenie będziesz mógł regulować napięcie na wyjściu. 3) można zasilić...
Dyskusja na forum, o tym czy będzie działać, nie ma sensu, trzeba sobie samemu sprawdzić. Jak działa, to działa, jak nie to wymieniasz silnik na inny, do skutku. Dokładnie tak z zastrzeżeniem, iż prymitywne metody regulacji nie będą zawsze powtarzalne nawet dla poszczególnych egzemplarzy silnika. Konieczne będzie dopasowywanie indywidualne zestawów...
-silnik potrafi łyknąć czasami 130A -hamowanie co jakieś 3-4min -jest tez dokonywana zmiana obrotów (ponieważ to koło napędza wielką ramę która śmiga w górę i w dół jak rama idzie do góry to silnik łyka prąd a jak rama opada to silnik przyspiesza i oddaje energię) i taki stan trwa jakieś 30s bo jak wszystko się rozbuja to idzię płynnie -jaka jest bezwładność...
Witam. Uważam, że tylko rozrusznik elektrolityczny .Ponieważ do dzisiaj są produkowane i mają same zalety w porównaniu z rozrusznikiem oporowym. Inne metody jak falownik lub soft-start są bardzo drogie. Pozdrawiam.
(at)tob53 Dalej ciągniecie te bzdury ? Wirnik silnika pierścieniowego ma trzy bieguny wydatne, a uzwojenia połączone w gwiazdę i doprowadzone do pierścieni. Można to inaczej zrobić - zasilić stojan prądem stałym - jako wzbudzenie, po połączeniu mu wszystkich uzwojeń szeregowo, bo jest ich zawsze parzysta ilość. Robiłem takie eksperymenty, bo było parę...
Silniki pierścieniowe z rozrusznikiem oporowym stosowane są do bardzo ciężkich rozruchów. Słabo nadają się do regulacji prędkości, ze względu na brak płynności. Silniki pierścieniowe można stosować do płynnej regulacji w dwóch przypadkach. 1. Można zewrzeć uzwojenia wirnika i zasilać falownikiem od strony stojana. 2. Można zasilić go obustronnie przez...
Czyli co by nie było, uzyskam i tak ściemniacz ograniczający moc do około 50% - obcinam połowę sinusoidy (w przypadku odbiornika rezystancyjnego na 1 fazie). OK, już chyba wiem. Pozostają testy w praktyce i wyciągnięcie wniosków. Oby to coś dało... Pozdrawiam. PS. Jakby ktoś mimo wszystko miał schemat połączeń dla przesuwnika maszynowego 1-fazowego,...
Antonii M Plamitzer "Maszyny elektryczne" - teoria opisana zjadliwie :) Pierścieniowe mają pierścienie ślizgowe, które pozwalają zmieniać charakterystyki mechaniczne maszyny. Gdy pierścienie są zwarte - maszyna zachowuje się jak zwykła klatkowa. Można tam włączyć np. Rezystancje, czy impedancję. Takie zabiegi umożliwiają chociażby łagodny rozruch. Wada...
Jak chcesz mniejszy prąd rozruchowy to albo dodaj do jego zasilania softstart np poprzez zasilanie z falownika albo (chociaż przy tej mocy pewny nie jestem i nic sobie uciąć nie dam) poszukaj silnika pierścieniowego i dodaj rozrusznik.
Kolego Pasymek, a Ty słyszałeś kiedy o takim programie ?? Mnie to się wydaje, że masz bujną wyobraźnie... Regulacja prędkości silnika klatkowego realizowana jest TYLKO poprzez zmianę częstotliwości. Gdybyś miał jeszcze komutator (silnik pierścieniowy) to można by zrealizować rozruch, ale klatkowy to jak gdyby uboższa wersja silnika pierścieniowego i...
Jest to normalny regulator mocy bez soft-startu kolego popatrz na Allegro co to jest - podałem sposób znalezienia silnik pierścieniowy w określonym zakresie pozwala na regulację obrotów i układ miękkiego rozruchu (soft-start) się nie sprawdza Kolego jesteś w dużym błędzie . Urządzenie UDT w takim razie są specjalne wymagania. Program do takiego falownika...
A co z kondensatorem w takiej sytuacji? Przecież przy zmienionej częstotliwości zmieni się jego reaktancja, a więc zmienią się kąty pomiędzy wektorami napięcia w fazach rozruchowej i pracy. Słuszne spostrzeżenie. Dlatego zamiast falownika do silnika 1 fazowego http://www.directautomation.eu/view,50,1... warto rozważyć zakup falownika do...
babka powiedziała żeby poszukać w internecie układu regulacji prędkości obrotowej, który można by zastosować w takim układzie. No to szukaj... :D Pismo powiada: szukajcie a znajdziecie :D Pierwszy możliwy układ już masz: rezystory o zmiennej rezystancji. Drugi możliwy układ, to kaskada stałej mocy. Na wale silnika znajduje się również drugi silnik...
Prąd magnesujący powinien mieć wartość 30-40% prądu znamionowego, czyli 9-12A. Zrobiliście autotuning? Kiedyś w mechanizmach podnoszenia suwnic stosowałem falowniki Eurotherm i tam trzeba było wyjąć silnik z przekładni i zrobić autotuning - silnik na obroty 2 x prędkość znamionowa i wszystko było cacy. Przy okazji: stary silnik pierścieniowy? Czy wymieniliście...
Witam, na pewno nie będzie do tego celu nadawać się jakikolwiek silnik krokowy, z powodów jak niżej: - jak sama nazwa wskazuje jego obroty są nie bardzo równomierne z powodu impulsowego sterowania, - trudności z uzyskaniem zadanej prędkości, oraz specjalne układy sterowania skomplikują cały układ. Polecałbym rozejrzeć się za silnikiem indukcyjnym pierścieniowym,...
Na razie czysto teoretycznie, bez silnika " w ręku" planuje zrobić prądnicę. Moje założenia i dotychczasowe przemyślenia są takie: - silnik pierścieniowy aby uniknąć iskrzenia na komutatorze (3-fazowy?) - wirnik - elektromagnes zasilany z falownika (3 bieguny N na zewnątrz, S w środku wirnika) - być może pole pulsujące 0-max w celu zwiększenia zmian...
12 lat temu na pracowniach elektrycznych politechnik generatory maszynowe jako źródła wysokich częstotliwości były jedynymi urządzeniami w których na taką skalę możliwe było uzyskanie olbrzymich mocy i wysokich częstotliwości do nagrzewu indukcyjnego. Falownik napędzający szlifierkę 500W był szczytem techniki. Jeszcze do dzisiaj stosuje się mechaniczne...
Witam! Możesz użyć każdą prądnicę synchroniczną 50Hz obcowzbudną (DC), którą napędzisz wyższymi obrotami (60/50, przekładnia mechaniczna). Po dobraniu obrotów falownik jest zbędny. Napięcie takiej prądnicy doregulujesz do 440V AC prądem wzbudzenia DC (będzie niższy). Jeśli do napędu użyjesz silnika pierścieniowego, to obroty można regulować poślizgiem.
1. Narysować charakterystykę zależności napięcia wyjściowego (wartości skutecznej) falownika od częstotliwości w zakresie od 0,01fN do 1fN i uzasadnić jej przebieg. 2. Narysować przebieg czasowy prądu wirnika silnika pierścieniowego pracującego w układzie kaskadowym dla dwóch prędkości obrotowych np. 0,6nN i 0,9nN. Uzasadnić kształt przebiegu. Czy ktos...
reguluje obroty w silnikach asynchronicznych (od czego zależą) Jakoś po 5 latach studiów (w tym 2 na specjalności napędy elektryczne) nie słyszałem o tym aby silnik szczotkowy był sterowany napięciem przemiennym (silnik szczotkowy - silnik prądu stałego) chyba że sobie dasz prostownik. Z tego co mi wiadomo to silnik asynchroniczny (klatkowy lub pierścieniowy)...
Witam. Myślałem o falowniku, nie wspominałem o nim ze względu na kosz.Pracuję w potężnej firmie,stać ją było na kilka sztuk na próbę. Sterują pracą silników o mocy 75KW.Działa to dobrze. Ja bym doradził koledze wymianę silnika na pierścieniowy 2.2KW + rozrusznik wodny.Rozruch bardzo lekki sprawa tania.Montowałem to do wielu urządzeń.Działa sprawnie...
Na litość Boską, silnika SYNCHRONICZNEGO NIE DA SIE REGULOWAĆ NAPIĘCIEM, jesli chodzi o prędkośc kątową. On dlatego jest synchroniczny, bo wiruje DOKŁADNIE w takt zmian biegunowości napięcia sieci. Albo wiruje z prędkością dokładnie synchroniczną, albo utyka i nie wiruje w ogóle. Kropka. Silniki asynchroniczne (inaczej indukcyjne, klatkowe oraz pierścieniowe)...
Witam, Przy cosfi 0.8 wychodzi prąd fazowy kolo 14A. Nic więc dziwnego, ze wywala zabezpieczenie 20A. Jeśli jest trochę kasy na zbyciu, radzilbym podłączyć przez falownik. Wtedy można ustawić parametry rozruchu z limitem do 20A. Druga opcja (oczywiście jak przydział mocy pozwala), przeciągnąć nowe kable (jeśli trzeba, zależy od przekrojów żył) dla prądu...
Wspólny wał elektryczny silników asynchronicznych, to połączenie dwóch silników asynchronicznych pierścieniowych. /z uzwojonym wirnikiem/ w ten sposób, że wyprowadzenie ze szczotek jednego silnika są połączone z wyprowadzeniem drugiego silnika. Wały silnika nie są spięte, tu nie chodzi o połączenie mechaniczne, silnik znajdują się w rożnych miejscach....
Witam... a moze poprostu jeśli silnik jest juz uszkodzony i ma przebicie na wirniku zmostkowac pierscienie i poświecic się i kupić falownik, bo biorąc pod uwagę cene przewiniecia wirnika i dalszych kłopotów z układem może się to bardziej opłacac Dodano po 7 Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa, skoro niby wirnik ma przebicie to dlaczego silnik ci się nie...
Tak, tylko że falownik do silnika takiej mocy *troche* kosztuje. Dlatego jedynym sensownym pod względem użytkowym i finansowym jest stosowanie silnika wielobiegowego. Ze względu na to, że silniki te działają poprzez zmianę liczby biegunów najczęściej spotkać sie będzie można z prędkościami ~720, ~1455, ~2900 obr/min (czyli synchroniczne 750, 1500, 3000...
Łorcyk ze sprężyną i krańcówką, jak gość puści łorcyk to zasprężynuje on w drugą stronę i układ zatrzymuje się. Falownik albo pierscieniowy silnik.
Początkujący, Laborki, Teoria, Referaty Co to jest falownik? killer 0 2 Pon Lis 17, 2003 9:21 pm killer Początkujący, Laborki, Teoria, Referaty Czy da się z prądu stałego zmienić na prąd zmienny West 9 866 Sob Lis 15, 2003 3:44 am Tremolo Elektronika Przemysłowa i Energoelektronika Falownik gorące tranzystory nerysiek 11 141 Pią Lis 14, 2003 4:57 pm...
Kilkadziesiąt lat temu byłem w pewnej znanej fabryce w Poznaniu gdzie w dużej tokarce karuzelowej o średnicy 8miu metrów napęd główny był wykonywany przez silnik pierścieniowy o mocy 60 kW. Sterowniki były produkcji Siemensa a sam silnik produkcji ABB. Ciekawa informacja. A jak ma się to do zastosowania metod rozruchowych silników klatkowych w przemyśle?...
Jeżeli przepisy zabraniają stosowania softstartu [choć sam się zastanawiam z jakichsz to powodów] są jeszcze dwie możliwości; 1 -sza to wymiana silnika na pierścieniowy z rozrusznikiem oporowym[chyba nie wchodzi w rachubę ? ] 2 -ga to wykożystanie agregatu jako softstartu Agregaty prądotwórcze [ zwłaszcza te większe] z reguły posiadają 2 -wa tory regulacji...
Nie, chodzi o to że silnik potrzebuje odpowiedniej dawki prądu do działania na odpowiedniej prędkości i mocy. Oczywiście zwiększenie obciążenia, czyli np. załadowanie na pojazd zasilany tym silnikiem kilku ton ładunku będzie wymagało większej mocy aby to jechało, a najgorsze będzie rozpędzanie. Jeżeli silnik będzie ciągle obciążony to wymagany będzie...
Kolego eugon nie wiem czy w ogóle taki silnik istnieje, może i tak, ale jak wyobrażasz sobie start takiego silnika, którego wirnik ma ruszyć z prędkością synchroniczną, falownik odpada ze względu na wielkość napięcia. W latach 80-tych ubiegłego stulecia pracowałem przy silnikach o podobnych parametrach zasilania, napędzały młyny cementu, lecz były to...
jekab napisał: Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką...
Hm hm za pomocą styczników powiadasz... No to specjalnie sobie nie posterujesz, co najwyżej jakiś rozruch trójkąt/gwiazda ewentualnie jakieś mecyje z indukcyjnym pierścieniowym przy rozruchu z rozrusznikiem rezystancyjnym albo wiroprądowym. Nie będziesz mieć jakiegoś małego, tyciego falowniczka do tego PLC? Styczniki raczej standardowe, trójfazowe,...
przypomina mi pracę równoległą agregatów lub turbin wiatrowych, po załączeniu na sieć "same" pilnują się aby były w synchronizacji, jeżeli przesunięcie fazowe będzie zbyt duże automatyka odłączy. Już spieszę wyjaśnić jak działają turbiny wiatrowe (przynajmniej typowe, bo egzotycznych wynalazków też się trochę znajdzie): Starsze turbiny, o mocach tak...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Silnik jest dość dużej mocy ok 100kW. Jeżeli chodzi o sterowanie silnikiem obciążającym, to muszę dobrać do niego poszczególne rezystor (przełączane ręcznie) czy można to ustawić na poziomie falownika? I jeszcze jedno pytanie, jak można wyliczyć wartość momentu obciążającego? JAk nie masz pierścieniowego to dużo nie nawojujesz,...
Pierwotne uzwojenie transformatora lampy oświetlającej, jeden przewód - odłączyć od którejś z faz, podłączyć do N (zasilanie maszyny kablem pięciożyłowym !) Zabezpieczenie transformatora 2 x 5 A. Np typu S. Styczniki konieczne, dowolne, o prądzie 25 A i cewce 380 VAC, albo 220 VAC, po podłączeniu ich zacisków A2 do N. Wyłącznik trójfazowy On/Off o ile...
silnik pierścieniowy falownik pierścieniowy falownik silnik pierścieniowy
wentylator skraplacza vorwerk thermomix renault niskie obroty
piekarnik samsung baotian bt49qt
Audi Chorus - konieczność wpisywania kodu po wyłączeniu zapłonu Kyocera drukuje tekst POST/ipp/print HTTP/1.1 - co oznacza?