Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Dwa optotriaki i kondensator pomiedzy L2 i L3. Zasilanie z L1 i poprzez albo triak w L2 albo w L3. Takie to proste, że szkoda rysować. W takim ukladzie kondensator po otwarciu triakow NATYCHMIAST sie rozladuje. Oba triaki otwarte -stop. Tyle. To silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy o SYMETRYCZNEJ budowie uzwojen, bo nawrotny. Namotałeś straszliwie...
Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
To silnik małej mocy, zacznij testy od dołączenia kondensatora o pojemności 2,2µF. Jeśli wciąż się przegrzewa, to jest uszkodzony, wtedy czuć też swąd z uzwojenia.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
Witam ! zielony, brązowy - 64.9 Ω różowy, żółty - 64.7 Ω niebieski, szary - 63.5 Ω Prawdopodobnie jest to silnik trój fazowy ( trzy uzwojenia o podobnej oporności ). Pozdrawiam. Stefan
W zależności od tego, czy to brak zgodności wartości napięcia zasilania w poszczególnych fazach, czy to jest zakłócenie wprowadzone sterowaniem fazowym - efekt dźwiękowy jest całkowicie rózny: -buczenie 50Hz przy braku równości napięć, spowodowane przeciążeniem jednego z uzwojeń silnika -brzęczenie uzwojeń przy zakłóceniach fazowych; można rzec, że...
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
Chodzi o to, że pojedyncze uzwojenie silnika jest wykonane na 230V, więc podanie na to napięcia między fazowego 400V źle się skończy. Podanie tego napięcia na dwa uzwojenia nie spowoduje uszkodzenia, gdyż przez uzwojenia nie popłynie większy prąd niż założono.
Warto dodać fotkę tego silnika z tabliczką znamionową.
Jeśli softstart nie obsługuje połączenia w trójkąt, należy podłączyć softstart od strony zasilania, poza wewnętrznym uzwojeniem, czyli silnik łączymy w trójkąt. Ale prąd znamionowy softstartu musi być równy lub większy od prądu znamionowego silnika. Dla instalacji wewnątrz trójkąta oznacza, że softstart wpięty jest w uzwojenia fazowe stojana silnika,...
Dzień dobry wszystkim Mam małą zagwozdkę-otóż jest silnik 1 fazowy, na tabliczce jest namalowane, że potrzebuje on kondensator o wartości 6 µF - i taki też kondensator zakupiłem Podłączyłem go jak widać na załączonym rysunku - mają być obroty lewo prawo Silnik pracuje tak jak trzeba .... ale nie podoba mi się że drży Podłączam kondensator i startuje...
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
To, że w "zwykłej" sieci jest takie napięcie, to nie oznacza że tylko takie sieci istnieją. :D Silniki są w ten sposób dostosowane do dwóch napięć, w każdym z nich mogą być włączone i pracować z mocą znamionową po odpowiednim skojarzeniu. Myślę, że mylisz napięcia fazowe uzwojeń silnika z napięciami fazowymi i miedzy fazowymi sieci zasilającej. Jeszcze...
W silnikach do nadmuchu do pieca silniki mają 2 karkasy i 4 zaciski - wszystkie uzwojenia połączone szeregowo.Odpowiedź na pytanie - tak.
Witam ! Pierwszy krok to demontaż silnika aby zobaczyć jak wygląda uzwojenie. Dobranie się do 1/4 ( jednej cewki jednej fazy ) może być bardzo trudne. 1. Impregnacja uzwojenia. 2. Stosunkowo cienki drut.
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Tu raczej nie schemat zawinił. Nie pomyliłeś się w ilości drutów i gałęzi równoległych? Podaj typ silnika i dane uzwojenia.
Zrób takie doświadczenie.Włącz silnik i szybko jakimś patykiem obróć tarczą w kierunku zgodnym z obrotami silnika,tylko zachowaj wszelkie środki bezpieczeństwa.Jeżeli silnik zacznie pracować to uszkodzone są kondensatory.Jeżeli silnik nadal będzie buczał to niestety nic nie doradzę,bo moja wiedza w tym momencie się kończy.Nie dopuszczaj żeby to buczenie...
Witam wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kw jednofazowy z rozruchem we włączniku. Dopiero teraz postanowiłem go wykorzystać i okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie. Jest to stary silnik, żeberka aluminiowe, włącznik obrotowy tzn. jeden obrót wprowadza silnik w stan rozruchu, kolejny obrót to praca ciągła, kolejny obrót...
Czyli rozebrać silnik, zamienić końce uzwojenia i gotowe? Nie wiem czy z tym sobie poradzisz i czy sposób wykonania połączeń pozwoli na takie przełączenie. Musiałbym widzieć uzwojenia i ich połączenia.
Witam! Mam problem z silnikiem 1 fazowym 230v 2 prędkości 1400/2800 obrotów.Muszę go przezwoić ale nie znam sposobu połączenia uzwojenia Silnik 1,1 kw 1400 obr ,2800 obr 6,5 A jedno uzwojenie 24 żłobki wyprowadzone są 2 złączki po trzy przewody ,i jeszcze jeden przewód wspólny,razem siedem przewodów jest przełącznik obrotów 1 bieg ,2 bieg ,kondensator...
Jest to zabezpieczenie termiczne uzwojenia silnika.Przez to w szereg podłącza się stycznik, i kiedy uzwojenie jest za gorące rozłącza ci obw.zasilania silnika.
A zapytałem, czy specie uzwojeń w trójkąt zwiększy jego maksymalna prędkość obrotowa. Jeśli silnik jest 3-fazowy z magnesami, uzwojenia były połączony w gwiazdę, a połączysz je w trójkąt, to napięcie potrzebne do uzyskania takiej samej prędkości obrotowej zmaleje o czynnik 1.732, za to prąd potrzebny do uzyskania określonego momentu siły wzrośnie o...
https://obrazki.elektroda.pl/8940708700_... https://obrazki.elektroda.pl/2654146700_... https://obrazki.elektroda.pl/7256506300_... https://obrazki.elektroda.pl/9343391600_... https://obrazki.elektroda.pl/2755573000_... Nic nie widać, aby coś było tutaj nie tak, brak...
Uzwojenie jest już całkowicie usunięte. Chodzi mi teraz o to, jak zabrać się za montaż nowego oraz połączenie tych uzwojeń Zasada jest taka że przed przystąpieniem do prac najpierw zdejmujesz dane ( czyli: schemat połączeń, ułożenie cewek itd) Jeśli masz wątpliwości to wtedy pytasz na forum W tym przypadku kol.krzysiek7 podał Ci wszystko czego potrzebujesz...
Miernik coś próbuje pokazać na jednym z uzwojeń i zakresie 200mega ale ostatecznie nie pokazuje nic. Zbyt niskie napięcie pomiarowe. Jeśli jednak "coś próbuje", to przy zasilaniu z sieci prąd upływu może być na tyle duży iż wyzwala RCD. Zawilgocony lub uszkodzona izolacja uzwojenia.
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu. :arrow: zeberko Czy widziałeś kiedyś uzwojenia silnika 3 fazowego? Jak masz zamiar zmienić poskok cewek? Są silniki wielobiegowe ale one są zupełnie inaczej nawijane.
to w takim przypadku mostkować PE z N czy też nie ? Jeżeli w instalacji masz osobne żyły PE i N to nigdzie nie wolno ich mostkować. No i z zasady stary silnik przed podłączeniem do sieci powinno się pomierzyć odpowiednim miernikiem czy są w porządku uzwojenia.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
1.Silnik 1 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + uzwojenie rozruchowe + wirnik klatkowy.( Również kondensatory ). 2.Silnik 3 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + wirnik klatkowy. Są to tylko przykłady. Metoda pomiaru pozostaje taka sama.
Do których zacisków podłączone są przewody kondensatora? Jaki jest kolor przewodów wychodzących z wnętrza silnika i na których zaciskach są one umieszczone, oraz rezystancja między przewodami tego samego koloru. Zgodnie z wymaganiami technicznymi każde uzwojenie musi mieć przewody tego samego koloru.
Bardzo prawdopodobne,że uzwojenie stojana jest uszkodzone, są to niezależne uzwojenia(chociaż działają jak transformator), ale w tym wypadku przewód zaznaczony jako zerowy powinien być obok fazowego-tam jest koniec uzwojenia pracy. Podłącz tam 230V silnik powinien buczeć, jeśli go popchniesz w którąś stronę powinien się wkręcić na 2900 obr.(bez kondensatora)....
Jeżeli silnik przystosowany na 400 V dla skojarzenia w trójkąt, połączymy do napięcia 400 V i skojarzymy w gwiazdę, to będzie on pracował ze zmniejszoną mocą dopóki nie przekroczy prądu dla gwiazdy podanego na tabliczce znamionowej. Po przekroczeniu tego prądu, uzwojenia zaczną się przegrzewać, aż do ich spalenia włącznie. Tu należy wspomnieć, że prąd...
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
To jest forum elektryków a nie wróżbitów. Jakoś u autora kompetentna osoba potrafiła stwierdzić uszkodzenie uzwojenia stojana i raczej na pewno nie posługiwała się szklaną kulą.
Izolacja przewodów nawojowych miedzianych okrągłych, to emalia z lakieru poliuretanowego z powłoką zewnętrzną z lakieru poliamidowego. W Twoim przypadku lakier poliuretanowy może okazać się najtańszym rozwiązaniem. Jeśli masz wątpliwości, zrób próbkę na fragmencie uzwojenia poza silnikiem.
Silnik SZJe 14b. Do sprawdzenia czy nie spalony- niezbyt ładnie wygląda uzwojenie w żłobkach i nalot na wirniku. Samo przerobienie jest dość proste ale przekracza kolegi możliwości.
Jeśli na tabliczce znamionowej jest - silnik 1-fazowy 220V to po przełączeniu na 380 zrobi bum a w najlepszym wypadku będzie buczał i grzał się. Jak chcesz eksperymentować to załóż małe bezpieczniki w każdej fazie np 4A. Ułożenie uzwojeń silnika jednofazowego na stojanie nie pozwala na pracę 3 fazową , i są tylko 2 uzwojenia a nie 3. Pozdrawiam.
Czy takie podłączenie będzie prawidłowe? Na przykładzie silnika pralki widziałem dodatkowo mostek pomiędzy V z U. Nic z tego nie będzie, mostki też nie pomogą. To silnik 3-fazowy, skojarzony bezpośrednio na uzwojeniach, bez ingerencji w uzwojenia nic nie zrobisz. Temat wyczerpany- zamykam.
Cześć. Poproszę o pomoc w obliczeniu momentu silnika 3 fazowego. Znam napięcie, rezystancję uzwojenia, pobór prądu. Czy mając takie dane, mogę obliczyć moment silnika?
A możesz podać typ silnika ?
Witam. Moj problem dotyczy tego iż dostalem pompe wodna, lecz nie dziala. Postanowilem ja rozkrecic i sprawdzicz czemu. Widze że na wyjściu jest kondensator i 4 przewody wychodzace z silnika. 2 idzie do kondesatora i dwa do sieci. 3 przewod z sieci na obodowe. Problem jest taki ze silnik nawet po wlaczeniu nie chodzi, nie wydaje zadnych dzwiekow. Wyjolem...
Witam ! Najczęściej wykonywane jest uzwojenie wg rys. 40 z atlasu Jana ZEMBRZUSKIEGO. Ze zdjęcia , które zamieściłeś , trudno określić jaki rodzaj uzwojenia ktoś zastosował. Może być ono wykonane z grupami dzielonymi lub dwoma obwodami równolegle . Najlepiej wrzuć silnik do suszarki / piekarnika nieużywanej kuchni elektrycznej / podgrzej uzwojenie i...
Jest to "chińczyk" o zawyżonej mocy. Jeśli agregat ma 6,5 KW, to silnik powinien mieć ok. 13 KM, a faktycznie ile ma KM ?. Zwykle prądnice w tych agregatach uzwojone są drutem aluminiowym. Ponadto waga takiego agregatu też mówi o jakości, bowiem agregaty oryginalne są dużo cięższe, z uwagi na ciężar silnika i prądnicy uzwojonej miedzią. Praktycznie...
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Szukam schematu połączeń silnika, uzwojenie 3 fazowe i jednowarstwowe, 24 żłobki i 940 obrotów na minutę. Usiłuję przewinąć silnik i nie mam schematu :( i po kilku próbach poddaje się.
Nie jest tak do końca jak mówi kol. jjanusz.Spotkałem się z oznaczeniem w silniku U1 jako początku i U2 jako końcu uzwojenia.Ponieważ jest tablica znamionowa ,powinna być też wyszczególniona prędkość znamionowa (w tym przypadku ewentualnie dwie).Jeśli jest tylko podana jedna prędkość ,to silnik może być spalony. Jeśli mój tok rozumowania jest słuszny,...
24 - jak dobrze liczę ale jak jest uzwojony i le ma par nie mam pojęcia, pasuje mi 4, 6, 8.
uzwoić fazowy schemat uzwoić silnik fazowy schemat uzwoić fazowy
niebieski matryca blaupunkt tablet panel wszystek dioda zmywarka amica
klimakonwektor sterowanie wentylatorem skymaster flasch
Listwa pod klawisze do keyboardu MC-68 - gdzie kupić? Podłączenie centralki pilota Ford Fusion 2003