Urwana masa silnika.
Ale czy na tyle duzo aby uruchomić silnik.
A funkcja szukaj nie parzy. Zimne luty w przekaźnikach lub w miejscu ich montażu do płytki wewnątrz obudowy silnika.
Masz pecha. Nie ten ten rozrusznik. Nie te części włożone. Albo rozrusznik kręci razem z silnikiem.
To tzw. "check engine" czyli system zarejestrował jakieś błędy, konieczne trzeba się udać do kogoś kto posiada komputer diagnostyczny w celu odczytania tych błędów i dalsze postępowanie zależy co tam odczytacie. I jeszcze mała korepetycja Kolory kontrolek w samochodach mają takie samo znaczenie jak w sygnalizacji na skrzyżowaniach czyli: zielone - jedź...
Książka podaje: Wydech - 0,45 (+-0,05) Dolot - 0,25 (+-0,05) Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
Załóż czujnik i podłącz do niego multimetr na zakresie omomierza, zamiast oryginalnej wtyczki do komputera (zostaw niepodłączoną). Uruchom silnik i napisz co pokazywał multimetr przed, a co po uruchomieniu silnika.
Możesz próbować się łączyć jako z Punto '99 (czyli mk.II) 1.2 8V, zignoruj komunikat o niezgodności kodu ISO. To był model przejściowy, produkowany tylko przez rok. W MultiEcuScan jest jako Punto '98 75 ale nie ma sterownika silnika.
o taki "dźwig" mam ze starego rentgena "ramie c" :) https://obrazki.elektroda.pl/4332608100_... a tak w Fiatach wymieniam silniki: (je łatwiej do dołu wyjmować) https://obrazki.elektroda.pl/2997307400_...
nie silnik mam fiata punto 2 ale komputer lanci Y i we fiacie mam ten czujniczek i nie wiem czy mam go podlaczac czy tez nie To wkońcu silnik masz od punto 1 czy 2 Dodano po 3 Tak jak pisze emeryt2 jeśli faktycznie ten sterownik nie potrzebuje czujnika stukowego to go nie podłączaj. Hmm ale z drugiej strony nie wiadomo jak w takim przypadku będzie pracował...
Ale te napięcie na postoju 12,2V przy dobrym ładowaniu (a jest dobre) to też trochę skąpo. Powinno być powyżej 12,5V przy naładowanym w pełni akumulatorze. Rozrusznik warto rozebrać bo tak jak koledzy pisali wcześniej tulejki do wymiany pewnie (przy okazji warto też i szczotki wymienić). No i sprawdź jeszcze masę między karoserią a silnikiem.
Witam forumowiczów. Niedawno zakładałem temat odnośnie założenia turbo do silnika 1.1 z Fiata Punto, jednak po zgłębieniu tematu stwierdziłem, że byłoby to nieopłacalne. W związku z tym stwierdziłem, że najlepszą opcją na powiększenie mocy byłby swap. Myślałem o silniku 1.4 T-Jet, gdyż dużo "porobionych" Seicento jeździ z takimi silnikami i ten temat...
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Prawdopodobnie pasek przeskoczył. Mam taki sam silnik w sportingu i kilka dni temu miałem to samo. U mnie dodatkowo auto było słabe, strasznie wolno się zbierało, a silnik miał nierówną pracę na wolnych obrotach. Podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Jedynie jak mechanik zdjął kopułkę z wtrysku to po dodaniu gazu monowtrysk pluł paliwem - mozesz to...
W Punto to dość częsta usterka.Poszukaj w internecie, a napewno ktoś Ci to zrobi. Ja montowałem takie centralki naprawiane gdzieś w Tychach. Chodziły bez problemu.
do pracy silnika trzeba paliwa, powietrza i iskry brak jednej z tych rzeczy i silnik nie odpali
Komplet ze sterownik silnika sprzeda się droze3
Prawdopodobnie masz uszkodzone sprzęgło, skoro przy zgaszonym silniku begi wchodzą.
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
wymien silniczek krokowy i bedzie dobrze...
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
Witam. Buduję pojazd buggy z silnikiem 1.2 z fiata punto 2 Sterownik silnika IAW 5AF.P4 Czy ma ktoś uproszczony schemat potrzebny, aby odpalić ten silnik poza karoserią samochodu? Wiem, że potrzebuję oryginalną pompę paliwa z regulatorem ciśnienia W ECU immo jest już usunięte
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Też tak mam w cc900 więc pewnie ten typa tak ma jak koledzy wyżej piszą.
A jak szybko nagrzewa ci się silnik ?
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
w takim punto masz tylko jeden sterownik = od silnika!
Gdy silnik pracuje cały czas to napięcie podawane jest na przewód szary czy szaro-żółty? Co jest na przewodzie zielonym gdy silnik pracuje? Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem?
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
ech, szkoda gadać. Pokaż mi jak go wymontujesz w punto 2.
jakie element instalacji gazowej będą optymalne do tego silnika? Pozdrawiam.
Kolego z przekładkami jest tak ,że: mówisz ten mały to mono wtrysk a ten drugi to sekwencja czyli ten mały teoretycznie po przekładce kolektora by powinien chodzić, ale trzeba by było komputer od tego dużego co za tym idzie komputer zaprogramowany jest na duży silnik tzn ma takie charakterystyki algorytmy pracy czyli jest przystosowany do większej pojemności...
To benzynowy silnik?
szukaj na kole pasowym od rozrządu jakiegoś znaku bo wiem że we fiatach tka jest zrobiona ale osobiście nie robiłem przy tym silniku
Posiadam Punto z 96 r. (1,1), podczas jazdy gdy rozgrzeje się silnik zaczynają się pojawiać piski z silnika szczególnie podczas ruszania czy ktoś wie co to może być - może alternator?? Z góry dzieki
Weź swój i udaj sie na szrot, weź cokolwiek co podpasuje. Jaki masz silnik w swoim punto?
jak na moje oko to zalalo Ci wysokie mapięcie może masz stare przewody i mają jakieś przebicia jakby silnik napił się wody to dalej byś już nie pojechał
benzyna silnik 1,2
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
Skoro chodzi na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie, za maławydajność układu zasilaniapaliwem. Pomiar ciśnienia paliwa. Czy auto długo jest zagazowane? Czy wcześniej było dobrze,odjakiego czasu to się dzieje? Czy jest różnica czy silnik zimny czy ciepły?
Jak wymienić sprzęgło bez wyjęcia silnika i włożenia go z powrotem? W Puncie - bez najmniejszego problemu, po co miałbyś wyjmować silnik do wymiany sprzęgła?!? Najważniejsze jest bezpieczeństwo czyli sprawne układy kierowniczy i hamulcowy , oświetlenie, ogumienie oraz białkowy łącznik pedałów z kierownicą. Uszkodzony silnik nie zapewni poprawnego działania...
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
A wiec zeby odpalic awaryjnie musisz wcisnąć pedał gazu i trzymając włączyć zapłon. Po chwili puścić i później wciskać pedał tyle razy ile jest pierwsza cyfra kodu. Po "wyciśnieciu" pierwszej cyfry poczekać aż błyśnie code, i można nastepną cyfrę. Po wpisaniu wszystkich cyfr, CODE powinno zgasnąć i można zapalić samochód, ale po zgaszeniu bedzie trzeba...
Zajrzałeś w ogóle do zbiorniczka wyrównawczego, czy od razu na komputer chcesz lecieć? Ewidentnie nie ma płynu chłodniczego i właśnie przytarłeś silnik.
Witam. Często we Fiatach traci się masa na silniku. Nie twierdzę że to przyczyna, lecz miałem taki przypadek w Fiacie z tym silnikiem.
jakim przyrzadem odczytujesz bledy ? pojezdz troche autkiem . i napisz wszystkie bledy jakie sie pojawia . dokladnie , takrze z centralki silnika
To że słychać pompę to nie znaczy, że daje ciśnienie na listwę wtryskową ;) Z tago co pamiętam na listwie jest zaworek - możesz sprawdzić (ostrożnie) czy jest ciśnienie. Tylko rozłóż jakąś szmatę żeby Ci benzyna silnika nie ochlapała.
Podobne objawy (gaśnięcie auta po puszczeniu gazu np. przy dojeżdżaniu do świateł - podobnie jak u ciebie obroty spadały do momentu, gdy silnik gasił się) miałem, gdy akumulator dożywał swoich dni. Doładuj AKU zewnętrzną ładowarką, a jeśli to nie pomoże - zmień aku na nowy. Na nowym akumulatorze silny spadek obrotów po puszczeniu gazu nie powodował...
Diagnostyka po pierwsze
Sądy przed i po katalizatorze zostały wymienione, nic to nie pomogło. Samochód został zezłomowany. Zamykam temat. Nie poznałem przyczyny złej pracy silnika.
jaki kod silnika?
Może dywanik gumowy leży na pedale gazu? Wiem że banalne ale może warto sprawdzić..
A czy tak sie dzieje przy zimnym czy ciepłym silniku?
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
jaki silnik?
Witam! Posiadam Fiata Punto II 1.9JTD i ostatnio trafiłem w sklepie internetowym na magnetyzery i opinie tam sa bardzo pozytywne. Generalnie kusi mnie zeby samemu przetestowac i ocenic czy jest to cos warte ale zastanawiam sie czy taki magentyzer moze cos w silniku oszkodzic albo skrocic zywotnosc jakiejs czesci mechanicznej badz elektronicznej? Możecie...
Przy tych objawach to pierwsze co bym sprawdził to rozrząd... i dopóki nie byłbym 100% pewien że jest ok, nie próbowałbym uruchamiać silnika.
Przekaźniki są w obudowie silnika.
Ale zapewne się znajduję w komorze silnika?
Możesz napisać który rok i jaki silnik?
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
Jaki przebieg ma silnik?
Usuń kontrolke silnika.
Co to za Punto - który rocznik/generacja, jaki silnik?
Od zasilania centralki CODE i sterownika silnika.
Do kieliszka mechanikowi. Może byś łąskawco napisał jaki silnik?
Sprawdż serwo/membranę/ i zawór zwrotny przy serwie
olej wygląda normalnie, ale skąd to wycie silnika?
Jak wycieraczki nie znajdują pozycji zerowej to zacznij od sprawdzenia stykow krańcowki w przekładni silnika.
świeci kontrolka od elektroniki silnika
zazimno na palenie na gazie .sprawdz masy na silniku
Nie, z tego co mi przekazał sprzedający to jest tam oryginalny sterownik od tego silnika.
Podrzuci ktoś schemat licznika? Ew opis pinów złącza? Nie działa kontrolka check engine, gdy wymuszam działanie komputerem też nie chce a błędy ma w silniku.
Jeśli to prawda to szukaj nowego silnika...
Podjechać na diagnostykę silnika.
Okazało się, że uwalony był sterownik silnika.
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
Ja nie widzę żadnego zdjęcia. Musisz szukać głowicy do twojego silnika.
nie napisałeś jak silnik
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
J/w - adaptacje masz wywalone w kosmos po jeździe z uszkodzonym regulatorem ciśnienia. Jeśli wszedł w awaryjny, to odłączanie akumulatora nie pomoże. Druga sprawa to czy pompa jest od samochodu z takim samym silnikiem.
Witam Ja bym sie przyjrzał sterownikowi silnika
Autor pisze o braku ogrzewania a nie o przegrzewaniu się silnika.
To nie ma nic do zużycia oleju, jedynie delikatnie doprężysz silnik...
Sprawdź ciśnienie oleju manometrem , (może tylko czujnik padł ). Jazda z niskim ciśnieniem uszkodzi silnik .
Sprawdź parametry czujnika kata, skrętu lub przekaźniki i ich samo lutowanie w silniku.
Auto z gazem? Jak pracuje silnik?
Tak
odkręć sterownik silnika od przepustnicy, odsuń od silnika , i daj znać jak zapala.
imobilaiser nie działa i trzeba samochód odpalać awaryjnie A w jaki to sposób czynisz? Masz SPI czy MPI ? Jaki masz komputer strujący silnikiem?
Nie pamiętam na 100%, ale przekaźnik powinien znajdować się w komorze silnika.
Zamontuj ponownie stare "body" i sprawdź czy możesz uruchomić silnik.
A co takiego się wydarzyło, że konieczna była rozbiórka silnika?
Powinno być cały czas, za wyjątkiem gwałtownego przyspieszania i hamowania silnikiem.
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Wszystkie przewody Paliwowe wszystko jest wporządku. Paliwo Dociera do silnika
Zacznij od sprawdzenia masy na skrzyni biegów - we fiacie od razu najlepiej dołożyć drugą masę z klemy na silnik/skrzynię.
Odłącz węzyk od niego i popatrz czy będzie jakaś róznica w pracy silnika.
Czy błąd da się wykasować na zgaszonym silniku? Czy pojawia się dopiero po odpaleniu silnika?
alternator fiata punto alarm fiata punto blaupunkt fiata punto
kamera reset transoptor dobór rezystorów lodówka bosch rozszczelnienie
Blokada uruchomienia silnika przy zwarciu w samochodzie Koszt wymiany zasilacza w telewizorze Samsung 65 cali