Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
633 212 00, 633 216 00. P
Witam, mam następujący p roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora. Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem,...
http://obrazki.elektroda.pl/2302730900_1... Proszę o pomoc w doborze rodzaju łożysk w moim alternatorze. Jest to Alternator od Fiata Punto 1.2 16V 80KM. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Punto nie miał alternatora z wentylatorem zewnętrznym,a alternator typu internal fan.Jeżeli tak jest,to ktoś założył alternator od CC sporting,lub fiata uno. Niemożliwe raczej to 19V,weź no sprawdź innym miernikiem,albo w swoim bateryjkę wymień
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
Ok. Dzięki za pomoc.
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
Przepraszam nie doczytałem w takim razie wydajność alternatora jest zbyt słaba. No toś błysnął intelektem. Czy alternator wydaje dziwne dźwięki typu przeciągłe wycie, nie nagrzewa się zbytnio, i czy nie robi się wyraźnie gorące koło pasowe alternatora?
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Witam, Mam Fiata Grande Punto 1.4 z 2007 roku. Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. Obecnie mam taki problem. Po odpaleniu aurka napięcie ładowania wynosi 12,00 do 12,7 V. W zależności od obrotów sinika. Lampka braku ładowania zapala się bardzo rzadko przy zejściu poniżej 12 V. Co gorsze towarzyszy temu dźwięk jakby pracującej jakijś...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Wydech to dwie nakrentki nawet idą ( jak na fiata to rewelka ) tylko trzeba pamięntać że tam kluczyk ma rozmiar 12, niektórzy używają 13 (nakrętki troche korodują i to właśnie niektórych myli ) i się dziwią że nie idzie. Drązek to błachostka. A tak jesteś w plery 200 +_ 50 na gaz do klimy
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
Witam, U mnie w rodzinie pojawiło się GP w ubogiej wersji z 07r. Bez klimy, tempomatu i innych tego typu bajerów. Tanie auto na dojazdy do pracy i jazdy na miejscu dla żony z LPG. Od jakiegoś czasu walczę z problemem rozładowywania się akumulatora. Po sprawdzeniu wszystkiego i zrobieniu nawet osobnego wzbudzania alternatora, bo wszędzie pisali że aku...
Witajcie. Mam problem z instalacją w samochodzie. Fiat punto I z `96 roku bez wspomagania, wersja SX, z automatyki to elektryczne szyby i centralny zamek.Czytałem wątki dotyczące padania akumulatorów, do mnie to nieszczególnie pasuje. Sprawdzałem 3 akumulatory wszystkie sprawne, ładowane na maks prądem z dwóch różnych prostowników po kilka/kilkanaście...
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia? Może szczotki? Ewentualnie mostek prostowniczy? Jutro wyjmę alternator...
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
I ten alternator z pękającą Przednią obudową był montowany we Fiacie Punto jak mnie pamięć nie myli. Pomysłowi właściciele tych samochodów po takiej awarii montowali alternatory od Fiata CC i problem z pękającą przednią obudową alternatora nie miał już miejsca.
Hmm prądnica ? ona potrzebuje minimum 1500 obr na minute by zaczeła dobrze ładowac. Nie lepiej zastosowac alternator> ? Po pierwsze większa sprawność .mniejsze gabaryty i prędkość obrotowa by zaczeła ładowac akumulator.Np alternator od fiata 125p potrzebuje minimum 1000 obr by zaczać ładowac. Co do tego "spalania" energi to nie jest dobry pomysł. Regualtor...
Witam Problem rozwiązany alternator regenerowny w firmie z tradycjami ale niestety włożyli płytkę od fiata Punto upierali się że to jest to samo wizualnie może tak ale elektrycznie niestety nie i musi być tylko i wyłącznie od smarta kupiłem orginalną płytkę i samochód natychmiast wrócił do normy.Wielu ludzi ma ten problem bo są pewni zregenerowanego...
Witam ,posiadam fiata grande punto z silnikiem 1.2 8v 65km 2008r. Silniczek już swoje najechał bo ma prawie 550 tyś przelotu :) wiem , wiem ciężko w to uwierzyć . Każdy ma z tym problem . A Ja mam w związku z tym do was pytanie , ponieważ nie chce remontować silnika bo wiadomo jak to jest jak się zacznie dłubać .Do głowy przyszedł Mi taki mały pomysł...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...
Witam posiadam Fiata Punto z 97 roku i mam problem z odpaleniem . Czasami się uda normalnie odpalić z kluczyka, a czasami w ogóle nie odpali z kluczyka ( nie kreci rozrusznik), wtedy trzeba tylko wziąć i odpalić z po pychu i odrazu odpala. Nie wiem co może być źle , akumulator jest nowy, alternator też nowy, paliwo dochodzi, świece nowe. Czy to może...
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Powiem krótko eksploatowałem 13 fiata CC , i jeżeli chodzi o blachę to ideał zero rdzy , silnik 0,7 czyli padaka jednak przejechał 260kkm i nic go nie bolało , nawet wałek rozrządu nie wymieniany . Jedynym mankamentem autka było tylko tylne zawieszenie , które rozpadało sie po około 3 latach eksploatacji . Autko poszło do sprzedaży , teraz mam mercedesa...
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV generacji, choćby STAG-300 czy Zenit. Wadą Punto jest...
Na wstępie - błagam Adminów szanownych :-) o nie "koszowanie" tematu. Wiem, wiem... Było milion razy lecz problem wrócił. Wrócił i wyprowadził mnie z równowagi psychiczno-emocjonalno-fizycznej! Szczerze mówiąc mam już tak dość że ... gdybym naprawdę mógł - podpalił bym gada i zrobił sobie grilla. Szkoda mi tylko wkładu kilku tys.zł w masę oryginalnych...
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
a czy niemiales zamienionych przewodow?od czujnika cisnienia oleju z przewodem od wzbudzenia alternatora?
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
Który rocznik tego Fiata , masz długi czy krótki odpływ z podszybia. Przy krótkim woda leje się wprost na alternator.
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora? Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że sprzedający podbijają cenę przez wyczyszczenie części (na takich nie ma nalepek producenta) https://allegro.pl/oferta/alternator-den...
Ostatnio miałem taki przypadek w punto2. Pomogła wymiana alternatora:-).
Ooo, regulator nie. Prędzej prostownik. Miłej zabawy przy wyciągniu alternatora.
Posprawdzaj wszystkie masy na silniku i przewody od alternatora, chociaż z tego co piszesz to definitywnie alternator.
...możliwe, że jak to w Puncie bywa, zaciera się alternator.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Rdza rozsadza stojany i to nawet tak, że nie widać bo obudowa nie pęka. Układ prosty. winny na 99% alternator.
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
alternator fiata instrukcja fiata punto instalacja fiata punto
praca zmywarka zamek centralny uniwersalny centralka radio blaupunkt kodowanie
makita migają diody diagbox peugeot
OBS Studio – instrukcja obsługi, konfiguracja, poradnik po polsku, AV1, HDR, pluginy Schemat zasilacza impulsowego półmostek 230V/24V 4A na IR21531