Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
http://obrazki.elektroda.pl/2302730900_1... Proszę o pomoc w doborze rodzaju łożysk w moim alternatorze. Jest to Alternator od Fiata Punto 1.2 16V 80KM. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie
633 212 00, 633 216 00. P
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Witam, Mam Fiata Grande Punto 1.4 z 2007 roku. Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. Obecnie mam taki problem. Po odpaleniu aurka napięcie ładowania wynosi 12,00 do 12,7 V. W zależności od obrotów sinika. Lampka braku ładowania zapala się bardzo rzadko przy zejściu poniżej 12 V. Co gorsze towarzyszy temu dźwięk jakby pracującej jakijś...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Witam, mam następujący p roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora. Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem,...
Wydech to dwie nakrentki nawet idą ( jak na fiata to rewelka ) tylko trzeba pamięntać że tam kluczyk ma rozmiar 12, niektórzy używają 13 (nakrętki troche korodują i to właśnie niektórych myli ) i się dziwią że nie idzie. Drązek to błachostka. A tak jesteś w plery 200 +_ 50 na gaz do klimy
I ten alternator z pękającą Przednią obudową był montowany we Fiacie Punto jak mnie pamięć nie myli. Pomysłowi właściciele tych samochodów po takiej awarii montowali alternatory od Fiata CC i problem z pękającą przednią obudową alternatora nie miał już miejsca.
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Hmm prądnica ? ona potrzebuje minimum 1500 obr na minute by zaczeła dobrze ładowac. Nie lepiej zastosowac alternator> ? Po pierwsze większa sprawność .mniejsze gabaryty i prędkość obrotowa by zaczeła ładowac akumulator.Np alternator od fiata 125p potrzebuje minimum 1000 obr by zaczać ładowac. Co do tego "spalania" energi to nie jest dobry pomysł. Regualtor...
Witam Problem rozwiązany alternator regenerowny w firmie z tradycjami ale niestety włożyli płytkę od fiata Punto upierali się że to jest to samo wizualnie może tak ale elektrycznie niestety nie i musi być tylko i wyłącznie od smarta kupiłem orginalną płytkę i samochód natychmiast wrócił do normy.Wielu ludzi ma ten problem bo są pewni zregenerowanego...
Punto nie miał alternatora z wentylatorem zewnętrznym,a alternator typu internal fan.Jeżeli tak jest,to ktoś założył alternator od CC sporting,lub fiata uno. Niemożliwe raczej to 19V,weź no sprawdź innym miernikiem,albo w swoim bateryjkę wymień
Witam ,posiadam fiata grande punto z silnikiem 1.2 8v 65km 2008r. Silniczek już swoje najechał bo ma prawie 550 tyś przelotu :) wiem , wiem ciężko w to uwierzyć . Każdy ma z tym problem . A Ja mam w związku z tym do was pytanie , ponieważ nie chce remontować silnika bo wiadomo jak to jest jak się zacznie dłubać .Do głowy przyszedł Mi taki mały pomysł...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...
Witam posiadam Fiata Punto z 97 roku i mam problem z odpaleniem . Czasami się uda normalnie odpalić z kluczyka, a czasami w ogóle nie odpali z kluczyka ( nie kreci rozrusznik), wtedy trzeba tylko wziąć i odpalić z po pychu i odrazu odpala. Nie wiem co może być źle , akumulator jest nowy, alternator też nowy, paliwo dochodzi, świece nowe. Czy to może...
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Powiem krótko eksploatowałem 13 fiata CC , i jeżeli chodzi o blachę to ideał zero rdzy , silnik 0,7 czyli padaka jednak przejechał 260kkm i nic go nie bolało , nawet wałek rozrządu nie wymieniany . Jedynym mankamentem autka było tylko tylne zawieszenie , które rozpadało sie po około 3 latach eksploatacji . Autko poszło do sprzedaży , teraz mam mercedesa...
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV generacji, choćby STAG-300 czy Zenit. Wadą Punto jest...
Na wstępie - błagam Adminów szanownych :-) o nie "koszowanie" tematu. Wiem, wiem... Było milion razy lecz problem wrócił. Wrócił i wyprowadził mnie z równowagi psychiczno-emocjonalno-fizycznej! Szczerze mówiąc mam już tak dość że ... gdybym naprawdę mógł - podpalił bym gada i zrobił sobie grilla. Szkoda mi tylko wkładu kilku tys.zł w masę oryginalnych...
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Ok. Dzięki za pomoc.
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
a czy niemiales zamienionych przewodow?od czujnika cisnienia oleju z przewodem od wzbudzenia alternatora?
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
Który rocznik tego Fiata , masz długi czy krótki odpływ z podszybia. Przy krótkim woda leje się wprost na alternator.
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora? Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że sprzedający podbijają cenę przez wyczyszczenie części (na takich nie ma nalepek producenta) https://allegro.pl/oferta/alternator-den...
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Ostatnio miałem taki przypadek w punto2. Pomogła wymiana alternatora:-).
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
Ooo, regulator nie. Prędzej prostownik. Miłej zabawy przy wyciągniu alternatora.
Posprawdzaj wszystkie masy na silniku i przewody od alternatora, chociaż z tego co piszesz to definitywnie alternator.
...możliwe, że jak to w Puncie bywa, zaciera się alternator.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Rdza rozsadza stojany i to nawet tak, że nie widać bo obudowa nie pęka. Układ prosty. winny na 99% alternator.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Przepraszam nie doczytałem w takim razie wydajność alternatora jest zbyt słaba. No toś błysnął intelektem. Czy alternator wydaje dziwne dźwięki typu przeciągłe wycie, nie nagrzewa się zbytnio, i czy nie robi się wyraźnie gorące koło pasowe alternatora?
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Witam !!! Mam ten sam problem. Jestem posiadaczem fiata sieny 1.2. Wpierw też słyszałem świst spod maski a później paliła mi się kontrolka ładowania. Oglądając aternator zobaczyłem małe pęknięcie na obudowie. Słyszałem że wszystke fiaty mają kłopot z alternatorami. Pozdrawiam
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją alternatorów. Potwierdzili też, że może to być regulator bo nie powinno być takiego spadku. Ale i inne przyczyny (np w tych fiatach pękały podobno obudowy). Finalnie oddałem auto do regeneracji alternatora i zobaczymy co będzie.
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
Witam,Fiat Punto 2013,wymieniony akumulator i alternator z powodu braku zasilania-lampka akumulatora na tablicy i brak wspomagania.Po naprawie raz na kilka odpaleń auta ponownie pojawia się lampka akumulatora i brak wspomagania.Po cofnięciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko ok.Gdzie szukać rozwiązania problemu?
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
winny alternator
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Problem w alternatorze.
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany?
Może masz pęknięty alternator, zobacz go od spodu.
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, więc nie da się dokładnie określić podciśnienia, ale jest...
Po przekręceniu kluczyka prąd ponownie zaczyna być pobierany Alternator dostaje wzbudzenie.
Po odłączeniu akumulatora we fiatach adaptacja komputera wraca do fabrycznych ustawień, daj mu pojeździć, (musi się nagrzać do temperatury roboczej). Podobne objawy daje map sensor (ew. sparciały wężyk).
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
Witam, sytuacja zaczęła się objawiać "świrowaniem" centralnego (zamykał, otwierał, lub nie chciał zamknąć), potem już wcale nie odpalił. Wyglądało to na słaby akumulator i rzeczywiście był w stanie agonii. Niestety po wymianie akumulatora problem pozostał bo nadal nie mogę uruchomić auta. Niby coś kręci i mam wrażenie jakby brakowało mu "czegoś" żeby...
Posiadam Punto z 96 r. (1,1), podczas jazdy gdy rozgrzeje się silnik zaczynają się pojawiać piski z silnika szczególnie podczas ruszania czy ktoś wie co to może być - może alternator?? Z góry dzieki
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się że sąsiad wymieniał alternator bo mu niedawno pęknął. On ma bobajże...
Też miałem taki problem, okazało się, że winny jest alternator - pęknięty w dwóch miejscach, zrobił się owalny. Wina to lejąca się woda z podszybia na alternator, no i wiek swoje zrobił. W takim przypadku chyba kupno nowego będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Dobrze że części tanie.Regenerowany altek 150zł.😂 Postarałem się nagrać ten dziwny świst z okolic alternatora. 898596
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Kup normalne żarówki H4, ew. jakieś markowe, jak chcesz mieć więcej światła. Ale zapłacisz więcej. Jeżeli masz słabe światła, to przede wszystkim zmierz napięcie na samych żarówkach. Spadek 1V względem alternatora jest już widoczny.
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie.
Zrobiłem kolejne pomiary, napięcie dochodzące do sterownika takie jak na aku, okolo 14V. Wychodzace 3,7 - 3,9V. Alternator łąduje, wszystko ok. Czyli walnął silniczek.
Pewnie padł alternator, zdarza się bez jakichkolwiek objawów.P
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
Pompy nie słychać a bezpieczniki oba są całe.
zmienic alternator i deske wskaźników a tak seriuo to odczytaj błedy
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Akumulator nowy, przecież dopiero co kupiony. ;) Rozrusznik nawet nie piernął, nie było "tyknięć", nie opłacało mi się go ładować, dopiero jak wróciłem z roboty to podładowałem. Ale coś musi być nie halo, co jakiś czas pasuje go uruchomić, żeby alternator troszkę go "kopnął". ;)
Alternator pękł i wirnik trze o stojan
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Raczej inna jest przyczyna tego rozladowania akumulatora. Wygląda na to że alternator uszkodzony. Trzeba sprawdzić na przyrządach czy ładuje.
Pomożemy. Posprawdzaj główne zasilania i masy w samochodzie. Prawdopodobnie pomiar spadków napięć naprowadzi Cię na usterkę. Wszystkie czynności, które wykonałeś wcześniej, zdają się być bezcelowe. Możliwe, że ubijesz alternator jeśli nie znajdziesz przyczyny.
W fiatach nie ma problemów ze spadkiem napięć, a te 0,1V to różnica między akumulatorem a instalacją.
Jeśli nie posiadasz prostownika podłącz kable do drugiego odpalonego samochodu niech popracuje z 10min. powinien się wzbudzić.Ale najprościej jest podmienić akumulator. Tak chce właśnie zrobić bo nie mam prostownika , chciałbym podłączyć kablami akumulator z drugiego samochodu żeby nie potrzebnie nie wyjmować akumulatorów. ale żeby to zrobić to odłączam...
alternator fiata instrukcja fiata punto instalacja fiata punto
pralek mastercook renault megane bagażnik scania listwa paliwowy
prostownik kukla radziecki prostownik
Electrolux ER 6540 T – dane techniczne, wymiary, pojemność, czynnik chłodniczy Lokalizacja czujnika stopu w Peugeot 206