633 212 00, 633 216 00. P
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Witajcie. Jakie łożyska idą do alternatora DENSO 46530261 Fiat Punto II 1.2 16V? Pozdrawiam
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
Ok. Dzięki za pomoc.
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
a czy niemiales zamienionych przewodow?od czujnika cisnienia oleju z przewodem od wzbudzenia alternatora?
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
To typowa przypadłość kilkunastoletnich alternatorów Magneti-Marelli w starych Fiatach (wybitnie Punto 1 generacji). W celach naukowych można próbować to naprawiać (czyszczenie, szlify, zabezpieczenie antykorozyjne) jak ktoś jest zadeklarowanym majsterkowiczem, albo lepiej wymienić, byle na oryginał, nie zamiennik, bo później są problemy ze zdobyciem...
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Tam ma byc łożysko 6003 ale w minusie na srednicy wew. SKF. Specjalne pod te alternatory.
elektrit ma rację ,w puntach pękają alternatory!
Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora? Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że sprzedający podbijają cenę przez wyczyszczenie części (na takich nie ma nalepek producenta) https://allegro.pl/oferta/alternator-den...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Ooo, regulator nie. Prędzej prostownik. Miłej zabawy przy wyciągniu alternatora.
Posprawdzaj wszystkie masy na silniku i przewody od alternatora, chociaż z tego co piszesz to definitywnie alternator.
Który rocznik tego Fiata , masz długi czy krótki odpływ z podszybia. Przy krótkim woda leje się wprost na alternator.
...możliwe, że jak to w Puncie bywa, zaciera się alternator.
Ostatnio miałem taki przypadek w punto2. Pomogła wymiana alternatora:-).
Rdza rozsadza stojany i to nawet tak, że nie widać bo obudowa nie pęka. Układ prosty. winny na 99% alternator.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Odwróć jeszcze spływ z podszybia, by woda z niego nie leciała na alternator. Nie pamiętam które spływy ma Grande Punto, ale w większości Fiatów woda leci równo na alternator. Jak masz długie spływy w kształcie "L" to zamontuj go odwrotnie. Jeśli masz te króciutkie wypustki to poszukaj np na Allegro tych w kształcie "L" Była kiedyś na to dla jakiegoś...
Przepraszam nie doczytałem w takim razie wydajność alternatora jest zbyt słaba. No toś błysnął intelektem. Czy alternator wydaje dziwne dźwięki typu przeciągłe wycie, nie nagrzewa się zbytnio, i czy nie robi się wyraźnie gorące koło pasowe alternatora?
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Witam !!! Mam ten sam problem. Jestem posiadaczem fiata sieny 1.2. Wpierw też słyszałem świst spod maski a później paliła mi się kontrolka ładowania. Oglądając aternator zobaczyłem małe pęknięcie na obudowie. Słyszałem że wszystke fiaty mają kłopot z alternatorami. Pozdrawiam
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Dzwoniłem do firmy zajmującej się regeneracją alternatorów. Potwierdzili też, że może to być regulator bo nie powinno być takiego spadku. Ale i inne przyczyny (np w tych fiatach pękały podobno obudowy). Finalnie oddałem auto do regeneracji alternatora i zobaczymy co będzie.
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, więc nie da się dokładnie określić podciśnienia, ale jest...
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Niestety, to nie podziałało,czy ktoś ma inny pomysł gdzie szukać.Ktoś sugerował reklamować alternator,ale jakoś nie jestem przekonana,że tu może tkwić problem.
Bo w momencie projektu nikt nie wiedział że dostawca alternatorów zgobi takie g.... i jak na nagrzany alternator tryśnie woda to pęka --- inna bajka to stojan. Ale to przypadłość fiatów.
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Problem w alternatorze.
Może masz pęknięty alternator, zobacz go od spodu.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
winny alternator
Po przekręceniu kluczyka prąd ponownie zaczyna być pobierany Alternator dostaje wzbudzenie.
Posiadam Punto z 96 r. (1,1), podczas jazdy gdy rozgrzeje się silnik zaczynają się pojawiać piski z silnika szczególnie podczas ruszania czy ktoś wie co to może być - może alternator?? Z góry dzieki
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany?
Witam. Regulatory i pękanie alternatorów we fiacie punto to normalka.... Niedawno ten sam zabieg miałem... Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator...oczywiście dostać ten regulator to jak odkryć nową wyspę....nigdzie nie ma, a jak był to dopiero za 2 tygodznie, ale przypomniało mi się że sąsiad wymieniał alternator bo mu niedawno pęknął. On ma bobajże...
I ten alternator z pękającą Przednią obudową był montowany we Fiacie Punto jak mnie pamięć nie myli. Pomysłowi właściciele tych samochodów po takiej awarii montowali alternatory od Fiata CC i problem z pękającą przednią obudową alternatora nie miał już miejsca.
Witam, sytuacja zaczęła się objawiać "świrowaniem" centralnego (zamykał, otwierał, lub nie chciał zamknąć), potem już wcale nie odpalił. Wyglądało to na słaby akumulator i rzeczywiście był w stanie agonii. Niestety po wymianie akumulatora problem pozostał bo nadal nie mogę uruchomić auta. Niby coś kręci i mam wrażenie jakby brakowało mu "czegoś" żeby...
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
Witam! Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki to jak "szukanie igły w stogu siana"). W moim autku alarm pobiera...
Pewnie padł alternator, zdarza się bez jakichkolwiek objawów.P
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później
Kup normalne żarówki H4, ew. jakieś markowe, jak chcesz mieć więcej światła. Ale zapłacisz więcej. Jeżeli masz słabe światła, to przede wszystkim zmierz napięcie na samych żarówkach. Spadek 1V względem alternatora jest już widoczny.
Dobrze że części tanie.Regenerowany altek 150zł.😂 Postarałem się nagrać ten dziwny świst z okolic alternatora. 898596
Akumulator nowy, przecież dopiero co kupiony. ;) Rozrusznik nawet nie piernął, nie było "tyknięć", nie opłacało mi się go ładować, dopiero jak wróciłem z roboty to podładowałem. Ale coś musi być nie halo, co jakiś czas pasuje go uruchomić, żeby alternator troszkę go "kopnął". ;)
Zrobiłem kolejne pomiary, napięcie dochodzące do sterownika takie jak na aku, okolo 14V. Wychodzace 3,7 - 3,9V. Alternator łąduje, wszystko ok. Czyli walnął silniczek.
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie.
Albo masy nie ma i po próbie kręcenia nagrzewa łączenia i dostaje styku na kilka godzin albo po prostu akumulator jest do wymiany, jak się odpala co kilka godzin to daje radę bo jest pobudzony ale jak postoi nockę na chłodzie to robi się kaplica. Przed wymianą akumulatora i tak wypadało by, oczyścić wszystkie główne połączenia prądowe, masa(y) (silnik-buda-akumulator),...
Hmm prądnica ? ona potrzebuje minimum 1500 obr na minute by zaczeła dobrze ładowac. Nie lepiej zastosowac alternator> ? Po pierwsze większa sprawność .mniejsze gabaryty i prędkość obrotowa by zaczeła ładowac akumulator.Np alternator od fiata 125p potrzebuje minimum 1000 obr by zaczać ładowac. Co do tego "spalania" energi to nie jest dobry pomysł. Regualtor...
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
A co szanowni koledzy sądzą o alternatorach we fiatach - kolega twierdzi, że w ciągu 6 lat wymienił 3 alternatory (oryginalesy) w Palio, bo je przeżarło i nie było co naprawiać nawet... Podobno sól polska drogowa ;))
Pompy nie słychać a bezpieczniki oba są całe.
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
Jeśli nie posiadasz prostownika podłącz kable do drugiego odpalonego samochodu niech popracuje z 10min. powinien się wzbudzić.Ale najprościej jest podmienić akumulator. Tak chce właśnie zrobić bo nie mam prostownika , chciałbym podłączyć kablami akumulator z drugiego samochodu żeby nie potrzebnie nie wyjmować akumulatorów. ale żeby to zrobić to odłączam...
Alternator pękł i wirnik trze o stojan
Pomożemy. Posprawdzaj główne zasilania i masy w samochodzie. Prawdopodobnie pomiar spadków napięć naprowadzi Cię na usterkę. Wszystkie czynności, które wykonałeś wcześniej, zdają się być bezcelowe. Możliwe, że ubijesz alternator jeśli nie znajdziesz przyczyny.
zmienic alternator i deske wskaźników a tak seriuo to odczytaj błedy
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Nie, komputera raczej nie uszkodzisz, za to regulator napięcia z dużym prawdopodobieństwem tak. W żadnym współczesnym samochodzie kategorycznie nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Awaryjny akumulator lepiej podłączyć na porządnych kablach i użyć jako rozruchowy, po uruchomieniu silnika można odłączyć (choć takie ładowanie w aucie...
Raczej inna jest przyczyna tego rozladowania akumulatora. Wygląda na to że alternator uszkodzony. Trzeba sprawdzić na przyrządach czy ładuje.
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Też miałem taki problem, okazało się, że winny jest alternator - pęknięty w dwóch miejscach, zrobił się owalny. Wina to lejąca się woda z podszybia na alternator, no i wiek swoje zrobił. W takim przypadku chyba kupno nowego będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
Ok dziś odebrałem punciaka mechanik wymienił mi sondę (150zł) i kostkę stacyjki (415zł :(.. ) ale znowu jest problem... jakoś 1-2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator wszystko chodziło cacy dziś wpadam do mechanika a on mówi że mam akumulator do wymiany, mówię ze kupiłem go niedawno i jest nowy. Koleś go odpalił przez podłączenie 1 akumulatora + kable...
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
dzięki, silnik odpala trochę ciężko (nie wiem czy to jest potrzebne ale da się wyjąć kluczy na uruchomionym silniku )jest cały do wymiany czy jak a wspomaganie wogóle nie działa , kiedyś wspomaganie nie działało i okazało się ze był pęknięty alternator czy możliwe ze znowu pękł .
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
Ja miałem problem z zakłóceniami od alternatora autko w miarę nowe 2 letnie fiat grande punto, CB alan 78+ i antena hustler ic-100, antenę zestroiłem, a zakłóceń pozbyłem się przez montaż filtra ( na kablu od zasilania + ) kupionego za 12 zł w sklepie elektronicznym i po kłopocie radyjko ładnie ciągnie i dobrze mnie słychać. Już zamówiłem lepszą antenkę...
Mój tata miał ten sam objaw we Fiacie punto GT. Pulsujące napięcie to wina regulatora napięcia w alternatorze. Po wymianie wszystko wróciło do porządku, jednak po dwóch miesiącach, jak to we fiatach pękł alternator... Z wtryskiem tez były takie objawy, przy zapalaniu, nie gasną.....a i od czasu do czasu zaświecała się kontrola podczas jazdy. Po sprawdzeniu...
W fiatach nie ma problemów ze spadkiem napięć, a te 0,1V to różnica między akumulatorem a instalacją.
alternator fiata silnik fiata punto alarm fiata punto
obliczenie belki peugeot bipper silnik mikroprocesorowe ładowanie akumulatora
najlepszy multimetr transformaror probierczy
Nissan Primera P12 1.8 benzyna - niedziałający wyświetlacz Instrukcja obsługi Privileg Superstar Electronic 3000