Proszę oto dla ciebie zrobiony Etap1, wypróbój i daj znać czy wszystko wporządku. Mam nadzieję, że pomogłem. Hasło w PW
Wiąże się,po wymianie nie uruchomisz silnika.
Ewentualnie - wysusz dobrze skrzynkę bezpieczników w komorze silnika
nie musisz zgrać ster pompy ze sterem z silnika
na podłużnicy to auta PSA z takim silnikiem 1.6
To sa pewnie miligramy/min. Musisz sprawdzić przelewy zeby próbowac ocenic dlaczego sterownik daje taki rozrzut dawki (wcale nie najgorszy). Jakies problemy z silnikiem?
Ponowny pomiar powinieneś zrobić już po kilku minutach pracy, bo jeśli po tym by nie odzyskał ciśnienia to z silnika już nic nie będzie.
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
Witam Poszukuję schematu elektrycznego sterowania silnika Focus 1,8 tdci 2008r. Pozdr.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Da się. Wymień sam silnik.
Sprawdzić ciśnienie oleju, zdjąć miskę, sprawdzić czy nie ma żadnych metalowych opilków, ewentualnie skontrolować panewki ale tu się raczej nic nie powinno stać jeśli silnik nie zassal oleju lub jeśli poziom oleju nie był zbyt mały do pracy silnika
Nie to nie krokówka. Zwróć uwagę że w PCM masz tylko P1000. O zamiennikach mówiłem o krokówce ale najpier trzeba wyjąć i wyczyścić, jest z tyłu za silnikiem.
Informuje ona o zbliżaniu się do maksymalnej ilości obr/min silnika.
Nie, możesz wogóle wyczyścić immo. Jeśli komputer jest od takiego samego pojazdu, wyposażenie silnik itd.
Moze czujnik położenia wałka rozrzadu. Sprawdz wiazke od tego czujnika bo lubia sie przecierac. czujnik jest z tyłu silnika na wysokosci 1-go cylindra. Zapalała sie kontrolka silnika?
Focus 1 domyślam się, a silnik 1,6?
Skrzynia zobacz czy takie same ma mocowanie.
Z opisu może wynikać że uszkodzony jest układ IC402 na płytce pod mechanizmem. Układ BA5947FM to driver obsługujący silniki oraz Focus i tracking ( cewki w bloku optycznym)
To już chyba jest gęstszy niż producent przewiduje... Co to za silnik?
Tak na szybko? W słupku przy zawiasach masz dwie gumki zaślepki, jedną z nich możesz wykorzystać( tą mniejszą) i dalej jazda pod błotnik i do silnika....
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Witam,widze że wątek troche przetermonowany ale mam dokładnie ten sam problem co martingg stad pytanie czy udało sie komus zdiagnozowac co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika?
W bagażniku szukałeś? Bo w innych Focusach niż Twój, jest ona z przodu silnika, pod kolektorem a nad filtrem oleju.
A po odczytaniu błędów ze sterownika silnika co wychodzi ?
Sterownik silnika focus mk2 1,6 tdci - schemat gniazda
Po włączeniu zapłonu ok 3 sekundy chodzi potem cisza zaczyna dopiero jak silnik się obraca.
Poduszki pierwsze bym wymienił, bo to one jako jedyne mają wpływ na drgania, czy wibrację silnika.
A jeździłeś innymi samochodami z komputerem, czy tylko na gaźniku? Nie wiem jakie są parametry tego silnika... może powyżej 6500rpm ma odcięcie?
zobacz pw opisałem po sterowniku- ale z cmaxa z tym silnikiem -powinno być to :D pozdrawiam
Gem to centralny moduł sterujący-zamek, oświetlenie, wycieraczki, automatyka szyb itp Nie ma znaczenia czy jest pilot czy nie, identyfikator siedzi w kluczu, odczytuje go pętla na stacyjce, identyfikuje moduł immo i daje pozwolenie do ecu silnika
Kolega próbuje oczywiście tą szybę włączać na odpalonym silniku ?
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
Trzeci kabel to lin. Bcm lewy silnik prawy silnik.
Brak sygnału obrotów pompy nie ma możliwości uruchomienia silnika
Wiązka zgnita ,regulator, PCM. Przydała by się diagnoza PCM.
Masz dwie strony - silnik DV6C I jeszcze strony z wtykami do komputera.
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
Odpalasz silnik mierzysz napięcie ładowania miernikiem.
Może panewka szuka wyjścia?
Zwykle czujniki temp. silnika są podwójne, jeden dla komputera samochodu drugi dla wskaźników. Moim zdaniem trzeba podpiąć komp. diagnostyczny i sprawdzić wskazania na zimnym silniku.
Rzut okiem na pompę CR albo podać kod silnika.
Który to jest rocznik focusa mk2? Czy jest już po liftingu? Jeśli tak to można na pewno uruchomić test wskaźników. Czy taki test u Ciebie przechodzi bezbłędnie? Nie wiem jak w wersji przed liftingiem, ale zawsze można spróbować co się zadzieje po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem kasowania licznika dziennego. Jeśli luty poprawione i wszystkie...
Jeśli przyjąć pionową kreskę jako 90 to jest ok, wskaźnik w stanie ustalonym jest o dwie grubości wskazówki przed nią. A czujnik mierzyłeś?? na zimno i ciepło, wynik stoi? może pływa na czujniku a ty szukasz w silniku
Jeżeli czujnik był wypięty to sterownik musiał zarejestrować jakiś błąd Cxxxx. Również test drogowy wyświetlił by ( w funkcji parametrów rzeczywistych) brak prędkości z danego koła. Aż sie boję myśleć o tym, że autor tematu robi nas w balona i diagnozuje to jakims fejsikiem typu scanmaster albo OBDtool (czyli diagnozuje sam silnik)
Do pracy dojechałem 10 km noi tradycyjnie po kilku kilometrach komunikat awaria silnika
Zasilania PCM i innych modułów oraz CAN HS to to co cie interesuje,Oczywiście klyczyk masz poprawny?- może jakiś schetat posiada ktoś Na pewno ktoś ma. Tylko podaj kod silnika.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Rok , model, wersja , silnik?
Zacznij od sprawdzenia po kodzie silnika.
Tak, da się. Temat przerobiony na Maździe 3, praktycznie to samo.
Sprawdź zasilania sterownika silnika.
Tak.
Takie stukniecie zauwazylem tylko z rana na zimnym silniku. Przed chwila bez wcisnietego sprzegla odpalalem i stukniecia nie bylo ani przy odpaleniu ani przy zgaszeniu silnika.
A do jakiego silnika ? Też focus 1,8TDCI?
Wpisywałem 6 zer. Silnik chodził bez zmian, tyle że wywaliło błąd niezgodny kod wtryskiwacza a na desce komunikat awaria silnika.
Sterownik silnika, immo, transponder w kluczyku.
Nie sprawdzi tam oscyloskopem, to paskudna usterka- ujawnia się podczas silnego obciążenia silnika.
w fokach tak jest jak padnie czujnik temperatury silnika, objawy wskazuja na to, w foce tak jest ze wlacza wentylator zeby nie przegrzac silnika.
czy wiadomo co było z autem? mam to samo w volvo v50 z tym samym silnikiem
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Wg mnie jest źle ustawione turbo na "gruszce" poczytaj np to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Na jakimś schemacie widzę że masz przekaźnik, jak powyżej. Może więcej danych o samochodzie ? Silnik, rocznik, klima ?
A może sprawdź rozrząd...
Zawory są samoregulujące,( olej syntetyczny - rzadki ) więc nim się rozgrzeją i spasują to klekoczą , ma to większość nowych aut zwłaszcza zimą, na 10W40 będzie ciszej ale w zimie dłużej się rozgrzewa ( na jakim oleju poprzednio jeździł). Ten silnik ( chyba Focus II miał ten sam ) nie toleruje LPG wtedy się gniazda zaworów wypalają i jest kłopot, jak...
Trzeba wyczyścić silnik focus i na nowo nasmarować. Napewno pomoże.
Wymieniłem sterownik silnika....i pomogło
żadna nie jest odpowiedzialna za dymienie, szukaj usterki w silniku
Podłączony forscan i nic nie pokazuję. I jest pompa wtryskowa chodzi na pasku rozrządu górnej części. I nie pisz głupot że bulbulator. Jak nie masz nic konkretnego do przekazania to nie dawaj odpowiedzi Dodano po 13 A poz a tym EGR wymieniony na nowy około 3 tygodni temu bo miałem błąd z nim też myślałem że to przez to ale jak widać nie poprawiło się...
Potwierdzam, kilka focusów po wymianie pompy w tym silniku ogarnął.
A jaka masz temperature silnika ?
To miejsce gdzie wycieraczki mają się zatrzymać. Uszkodzony styk w silniku wycieraczek
To może być wszystko od wtrysków po sterownik silnika.
Interesuje Cię tylko ten nr.BV61-12A650-... i model sterownika SID807EVO bo i tak w serwisie dograją Tobie plik kalibracji o oznaczeniu -EGB bądź nowszą aktualizację pod Twój nr vin.
Akurat przy tych wtryskach to nawet kichnąć nie wolno jak nie spięte. Wymagana jest ABSOLUTNA czystość. Ale nie kluczuje raczej z innego powodu niż uszkodzona szprycka. Kolega autor jakoś strasznie się broni przed podłączeniem solidnego testera i zdiagnozowaniu usterki silnika....
Wtyczka od cewki zapłonowej była odpięta w czasie pomiarów ?
nie przejmuj sie tym bedzie chodzic, tak ma byc Dodano po 37 dodam jeszcze jezdzic obserwowac xD
Nie powinien, ale możesz zawsze papierem ściernym oczyścić na szybko i założyć. To raczej profilaktyka bo przecież reszta auta jest zasilana jak sam zauważyłeś. No i docelowo naprawić jeśli nie da się poprawnie jej zakręcić. Zobacz jeszcze jedną rzecz - walnij w daszek zegarów. Immo w Focusie mk2 jest w zegarach, dość powszechną usterką są zimne luty...
0,35 ssący i 0,50 wydech i powinno wszystko grać.
Sprawdz mase silnika.
Jeżeli szarpie w pewnym zakresie obrotowym ,to jeżeli całe WN wyeliminowane wnowajcą są zacierające sie zawory w prowadnicach,. Ważne na jakim oleju silnik pracuje. Metody rozwiązania tego problemu są trzy w tym dwie małoinwazyjne ,a trzecia to ściąganie czapki. Dobrej zabawy.
W Fokusie 1 nie ma modułu pompy. Jest przekaźnik w komorze silnika, z niego idzie zasilanie na wyłącznik inercyjny przy słupku i stamtąd do pompy. Jeszcze po drodze przed przekaźnikiem jest bezpiecznik 15A. Napięcie będzie tylko kilka sekund po włączeniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem. Potem, jeśli silnik nie zapali, sterownik silnika wyłącza...
Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
W jakim silniku??? Około 0,5-0,7V .
Witam mam problem z focusem mk1 z 2004 1.8 tdci 101km mianowicie auto chodziło po jakims czasie niechce zapalac kreci i nic jak by jakis zawor trzymał błedow nie ma wymieniona pompa paliwa i dalej nic jak mu psikne samostartem to zapali od strzała moze ktos miał taki problem Dodano po 1 kontrolki rowniez niepokazuja zadnego bledu
Na pewno sterownik silnika jeszcze. I zestaw wskaźników bardzo możliwe.
Cześć, zastanawiam się nad kupnem silnika ST170 do mojego Focusa 1.8, czy będzie to związane z wymianą innych podzespołów oprócz samego silnika z osprzętem?
Jest to typowa usterka obiektywu KIT EFS 18-55 3,5-5,6 II IS uszkodzony jest flex enkodera AF i nie da się go połatać - objaw silnik kręci tylko w jedna stronę. Oddałem do serwisu i naprawili w 3 dni za 140zł z 6-cio miesięczną gwarancją Korzystałem z usług firmy na Solcu i mogę ich polecić. www.opto-technika.pl
wymien czujnik predkosci przy skrzyni tylko odrazu uprzedzam ze jest problem z demontarzem. Ta usterka to dosc czesta usterka w focusach jak chcesz mie 100§ pewnosci podepnij sie pod kompa jest to usterka diagnozowalna przez system
Silnik wyje auto nie jedzie = sprzęgło.
rozwiązaniem był sterownik silnika
Wyjmij bezpieczniki od świateł. Wszystkich. Włącznie z kierunkowskazami, stop, cofania.
A jakieś doloty lewego powietrza? Nieszczelności układu dolotowego? Czasem gazownik w IV generacji LPG zakładał (nie pamiętam dokładnej nazwy) Klapy przeciwwybuchowe albo takie gumki - zakładałem/nakładałem (te które zlatywały podczas zadziałania) to w autach nie raz jak spadło też były problemy z mocą i odpalaniem auta. Nieszczelności w dolocie łatwo...
A jakie jest ciśnienie doładowania?? Jakieś kody DTC na silniku ??
Urządzenie diagnostyczne (Launch) wszystko zczytało i na bieżąco pokazywało parametry, ale co ciekawe parametry z komputera pokładowego, które mają w sobie "Desired", były na zero.... Dopiero kiedy samoczynnie silnik "załapał" i zaczął normalnie pracować, parametry "Desired" też pokazywały wartości, do których te chwilowe nadążały. Moje wnioski są takie,...
sprawdzic błedy w ecu, wartości mierzone, zawieszenie silnika
Ford używa do komunikacji protokołu J1850 PWM, diagnoza na pinach 2 i 10 złacza obd2
Może jest różnica w zębach na wale korbowym i inaczej czyta czujnik obrotów? Miałem podobny przypadek w przypadku mondeo w przypadku zamiany silnika.
Pompa uzywka, wtryski podmieniane ze sprawnego silnika.
Do sprawdzenia wiązka instalacji koło sterownika silnika.
focus silnik silnik focus pasuje focus silnik focus pasować focus
kabel płyta indukcyjna elektrozaczep częstotliwość konica minolta logowanie
olympus sprzedam obiektyw unitra wnętrze
Jak założyć blaszki antywibracyjne na klocki hamulcowe Passata B5 1.9 TDI Jak zrobić filtr przeciwzakłóceniowy DC na rdzeniu ferrytowym?