Wiąże się,po wymianie nie uruchomisz silnika.
Proszę oto dla ciebie zrobiony Etap1, wypróbój i daj znać czy wszystko wporządku. Mam nadzieję, że pomogłem. Hasło w PW
Ewentualnie - wysusz dobrze skrzynkę bezpieczników w komorze silnika
sprawdz cisnienie pompy paliwa
Wiązka zgnita ,regulator, PCM. Przydała by się diagnoza PCM.
na podłużnicy to auta PSA z takim silnikiem 1.6
Skrzynia zobacz czy takie same ma mocowanie.
Focus 1 domyślam się, a silnik 1,6?
Ponowny pomiar powinieneś zrobić już po kilku minutach pracy, bo jeśli po tym by nie odzyskał ciśnienia to z silnika już nic nie będzie.
Moze czujnik położenia wałka rozrzadu. Sprawdz wiazke od tego czujnika bo lubia sie przecierac. czujnik jest z tyłu silnika na wysokosci 1-go cylindra. Zapalała sie kontrolka silnika?
Taki? https://obrazki.elektroda.pl/5930695200_...
Nie to nie krokówka. Zwróć uwagę że w PCM masz tylko P1000. O zamiennikach mówiłem o krokówce ale najpier trzeba wyjąć i wyczyścić, jest z tyłu za silnikiem.
nie musisz zgrać ster pompy ze sterem z silnika
Witam Poszukuję schematu elektrycznego sterowania silnika Focus 1,8 tdci 2008r. Pozdr.
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
zobacz pw opisałem po sterowniku- ale z cmaxa z tym silnikiem -powinno być to :D pozdrawiam
a nie macie czasami w tych waszych fordach dziurki za przepływką?? Chodzi mi o odcinek za przepływką do przepustnicy. Nie wiem jak to w fordach wygląda ale najczęściej BMW tak ma...
Da się. Wymień sam silnik.
Tak, da się. Temat przerobiony na Maździe 3, praktycznie to samo.
Jest to typowa usterka obiektywu KIT EFS 18-55 3,5-5,6 II IS uszkodzony jest flex enkodera AF i nie da się go połatać - objaw silnik kręci tylko w jedna stronę. Oddałem do serwisu i naprawili w 3 dni za 140zł z 6-cio miesięczną gwarancją Korzystałem z usług firmy na Solcu i mogę ich polecić. www.opto-technika.pl
Nie, możesz wogóle wyczyścić immo. Jeśli komputer jest od takiego samego pojazdu, wyposażenie silnik itd.
Masz dwie strony - silnik DV6C I jeszcze strony z wtykami do komputera.
W fordach koło akumulatora jest pojedyncze złącze kabla czarnego z fioletowym paskiem, to jest 50 rozrusznika, wystarczy podpiąć do + aku kawałkiem kabla
Wg mnie jest źle ustawione turbo na "gruszce" poczytaj np to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nikt tego nie zagwarantuje ale chyba nie masz wyboru.
Po włączeniu zapłonu ok 3 sekundy chodzi potem cisza zaczyna dopiero jak silnik się obraca.
Tak.
A może sprawdź rozrząd...
Informuje ona o zbliżaniu się do maksymalnej ilości obr/min silnika.
Interesuje Cię tylko ten nr.BV61-12A650-... i model sterownika SID807EVO bo i tak w serwisie dograją Tobie plik kalibracji o oznaczeniu -EGB bądź nowszą aktualizację pod Twój nr vin.
Z opisu może wynikać że uszkodzony jest układ IC402 na płytce pod mechanizmem. Układ BA5947FM to driver obsługujący silniki oraz Focus i tracking ( cewki w bloku optycznym)
Wtyczka od cewki zapłonowej była odpięta w czasie pomiarów ?
To sa pewnie miligramy/min. Musisz sprawdzić przelewy zeby próbowac ocenic dlaczego sterownik daje taki rozrzut dawki (wcale nie najgorszy). Jakies problemy z silnikiem?
Witam mam problem z focusem mk1 z 2004 1.8 tdci 101km mianowicie auto chodziło po jakims czasie niechce zapalac kreci i nic jak by jakis zawor trzymał błedow nie ma wymieniona pompa paliwa i dalej nic jak mu psikne samostartem to zapali od strzała moze ktos miał taki problem Dodano po 1 kontrolki rowniez niepokazuja zadnego bledu
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
0,35 ssący i 0,50 wydech i powinno wszystko grać.
Poduszki pierwsze bym wymienił, bo to one jako jedyne mają wpływ na drgania, czy wibrację silnika.
Nie powinien, ale możesz zawsze papierem ściernym oczyścić na szybko i założyć. To raczej profilaktyka bo przecież reszta auta jest zasilana jak sam zauważyłeś. No i docelowo naprawić jeśli nie da się poprawnie jej zakręcić. Zobacz jeszcze jedną rzecz - walnij w daszek zegarów. Immo w Focusie mk2 jest w zegarach, dość powszechną usterką są zimne luty...
A po odczytaniu błędów ze sterownika silnika co wychodzi ?
To już chyba jest gęstszy niż producent przewiduje... Co to za silnik?
Odpalasz silnik mierzysz napięcie ładowania miernikiem.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Tak na szybko? W słupku przy zawiasach masz dwie gumki zaślepki, jedną z nich możesz wykorzystać( tą mniejszą) i dalej jazda pod błotnik i do silnika....
Na listwie wtryskowej masz zaworek,sprawdź czy jest paliwo pod ciśnieniem
Sprawdzić ciśnienie oleju, zdjąć miskę, sprawdzić czy nie ma żadnych metalowych opilków, ewentualnie skontrolować panewki ale tu się raczej nic nie powinno stać jeśli silnik nie zassal oleju lub jeśli poziom oleju nie był zbyt mały do pracy silnika
Wyjmij bezpieczniki od świateł. Wszystkich. Włącznie z kierunkowskazami, stop, cofania.
Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
wymien czujnik predkosci przy skrzyni tylko odrazu uprzedzam ze jest problem z demontarzem. Ta usterka to dosc czesta usterka w focusach jak chcesz mie 100§ pewnosci podepnij sie pod kompa jest to usterka diagnozowalna przez system
Ford używa do komunikacji protokołu J1850 PWM, diagnoza na pinach 2 i 10 złacza obd2
Sprawa może wyglądać następująco, nieszczelność w układzie dotowtowym, w trybie przyspieszania i zwalniania nic się nie dzieje, bo i sterownik nie jest w stanie wychwicić różnicy ciśnień, ale gdy w trybie jazdy jednostajnej ster. Ma czas wyłapać rozbierzności w ciś. I wyskakuje błąd. Tak się dzieje w wielu markach. Może to coś Cie naprowadzi. Tylko...
http://obrazki.elektroda.pl/7195997500_1... Miałem identyczną usterke i wymieniłem czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Kolejna sprawa klient zawsze kłamie lub ostro nagina prawdę, może jeszcze coś kombinował. Podpytaj go czy ten wałek czasem nie poleciał przy próbach odpalania bo już nie palił.
Sterownik silnika focus mk2 1,6 tdci - schemat gniazda
Błąd immobilajzera. Na filmiku porada, jak się odczytuje te kody [youtube]https://youtu.be/0kBZeBbb9PM[/y... Po angielsku niestety.
Patrzyłeś na ciśnienie? Próba wtryskiwaczy zrobiona?
2000 obr/min dla silnika 1,6/100KM to minimum, żeby jechał (na V biegu). Od ok 2500 obr/min już zaczyna jechać, ok 3000 obr/min jest ok. Maks. moment przy 3500 obr/min. Żeby jechać z sensem używasz obrotomierza, nie schodzisz poniżej 2000 obr/min jeśli jesteś na IV-V biegu. I-III rozpędzasz się ale z głową. Jak dasz "z buta" to 9l/100km to będzie mało...
Sterownik silnika, immo, transponder w kluczyku.
Zasilania PCM i innych modułów oraz CAN HS to to co cie interesuje,Oczywiście klyczyk masz poprawny?- może jakiś schetat posiada ktoś Na pewno ktoś ma. Tylko podaj kod silnika.
Może być problem z immo, może być na instalacji. Jak był czy jest gaz to instalacja do wtrysków (przewody) pewnie były cięte i idą przez sterownik gazu.Jak sterownik gazu jest uwalony to też nie zapali. Sterownik silnika można uszkodzić w przypadku złego połączenia masy, albo problemów z tą masą. Co mówi sam komputer samochodu po odczycie ewentualnych...
Brak sygnału obrotów pompy nie ma możliwości uruchomienia silnika
Co by tu powiedzieć...najczęściej tak pada czujnik płożenia wałka rozrządu i tak się dzieje-gaśnie.Czy to samo jest u ciebie? Nie wiadome, ale duża szansa że tak :)
Gem to centralny moduł sterujący-zamek, oświetlenie, wycieraczki, automatyka szyb itp Nie ma znaczenia czy jest pilot czy nie, identyfikator siedzi w kluczu, odczytuje go pętla na stacyjce, identyfikuje moduł immo i daje pozwolenie do ecu silnika
czy wiadomo co było z autem? mam to samo w volvo v50 z tym samym silnikiem
W bagażniku szukałeś? Bo w innych Focusach niż Twój, jest ona z przodu silnika, pod kolektorem a nad filtrem oleju.
Sprawdz mase silnika.
A jaka masz temperature silnika ?
Witajcie Jest to model MK1 2004r. po lifcie Na badaniu komputerowym byłem zero błędów. Filtr paliwa wymieniony. Pozostaje mi sprawdzić wtryski i pompę.
Witam,widze że wątek troche przetermonowany ale mam dokładnie ten sam problem co martingg stad pytanie czy udało sie komus zdiagnozowac co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika?
żadna nie jest odpowiedzialna za dymienie, szukaj usterki w silniku
Witam.W fordzie focusie z silnikiem tddi nie są montowane czujniki uderzeniowe tylko w silnikach benzynowych . Można spróbować wejść w tryb serwisowy- http://fkp.fyi.pl/viewtopic.php?t=84. Może będzie zapisany kod błędu.
Może panewka szuka wyjścia?
Potwierdzam, kilka focusów po wymianie pompy w tym silniku ogarnął.
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
a to dłysel czy benzyna ?
Witam, mam już dość z autem i tutaj ostatnia pomoc. Problem w tym, że ciągle wyskakuje silnik usterka. Był cały czas podłączany pod komputer i były błędy robione. Wystarczy, że samochód postoi 20 sekund na światłach i ruszy i wyskoczy silnik usterka, ale samochód normalnie jedzie i ma moc, ale blokada jest. Był wymiany egr dwa razy stary egr i teraz...
Zacznij od sprawdzenia po kodzie silnika.
Rzut okiem na pompę CR albo podać kod silnika.
Takie stukniecie zauwazylem tylko z rana na zimnym silniku. Przed chwila bez wcisnietego sprzegla odpalalem i stukniecia nie bylo ani przy odpaleniu ani przy zgaszeniu silnika.
Akurat przy tych wtryskach to nawet kichnąć nie wolno jak nie spięte. Wymagana jest ABSOLUTNA czystość. Ale nie kluczuje raczej z innego powodu niż uszkodzona szprycka. Kolega autor jakoś strasznie się broni przed podłączeniem solidnego testera i zdiagnozowaniu usterki silnika....
Cześć, zastanawiam się nad kupnem silnika ST170 do mojego Focusa 1.8, czy będzie to związane z wymianą innych podzespołów oprócz samego silnika z osprzętem?
Na jakimś schemacie widzę że masz przekaźnik, jak powyżej. Może więcej danych o samochodzie ? Silnik, rocznik, klima ?
Podłączony forscan i nic nie pokazuję. I jest pompa wtryskowa chodzi na pasku rozrządu górnej części. I nie pisz głupot że bulbulator. Jak nie masz nic konkretnego do przekazania to nie dawaj odpowiedzi Dodano po 13 A poz a tym EGR wymieniony na nowy około 3 tygodni temu bo miałem błąd z nim też myślałem że to przez to ale jak widać nie poprawiło się...
Reset również był zrobiony
nie przejmuj sie tym bedzie chodzic, tak ma byc Dodano po 37 dodam jeszcze jezdzic obserwowac xD
Który to jest rocznik focusa mk2? Czy jest już po liftingu? Jeśli tak to można na pewno uruchomić test wskaźników. Czy taki test u Ciebie przechodzi bezbłędnie? Nie wiem jak w wersji przed liftingiem, ale zawsze można spróbować co się zadzieje po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem kasowania licznika dziennego. Jeśli luty poprawione i wszystkie...
Na pewno sterownik silnika jeszcze. I zestaw wskaźników bardzo możliwe.
Ford w biuletynie technicznym (TSB 37/2012) zalecił w przypadku błędu wyjęcie szerokopasmowej sondy lambda i zastąpienie jej zaślepką. "Testy wykazały, że pojazdy utrzymują zakres poziomu emisji przez cały okres eksploatacji pojazdu bez potrzeby kompensacji przepływu masy powietrza (MAF). Z tego względu zdecydowano, że można usunąć szerokopasmową sondę...
Kolega próbuje oczywiście tą szybę włączać na odpalonym silniku ?
kolego hwdp proszę nie kompromituj się tutaj ... miękki pedał gazu ?
Silnik wyje auto nie jedzie = sprzęgło.
Napisz chociaż czym argumentujesz swoją wypowiedź? Bo widzisz, jakbyś miał warsztatowy- IDS, KTS itd. to nawet byś nie zadawał pytań tylko sam rozwiązał problem. Masz byle jaki sprzęt, robisz kuku i p.. klops, nie masz czym tego postawić.
W jakim silniku??? Około 0,5-0,7V .
Wymieniłem sterownik silnika....i pomogło
Witam. Chciałbym "skądś" odczytać czujniki temperatur itp. w moim Fordzie, ponieważ chciałbym go diagnozować, stąd pytanie czym? Mam kompa Delphi, nie odczytuje on za wiele informacji. Posiadam jeszcze zwykły OBD2 z allegro i też niewiele mi mówi.
Rok , model, wersja , silnik?
na pewno masa jest ok bo tam byl problem z nimi
Skoro rozebrałeś boczek czemu nie sprawdziłeś czy to wina zatartego silnika czy mechanizmu szyby ? Bo chyba innej opcji nie ma.
silnik focus silnik focus pasuje focus silnik focus pasować focus
turbo diesla benzyny toyota avensis odpalać częstotliwość alternator
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Dlaczego moja myszka ma dwa czarne kabelki? Drzwi zmywarki Samsung DW60A8071BB opadają - regulacja sprężyn