Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Witam Chciałbym zapytać. Czy zmiana kierunku obrotów silnika Frani nie wpłynie źle na ten silnik? Mam potrzebę zmiany kierunku obrotu tego silnika a zależy mi na fachowej poradzie. Za odpowiedź z góry dziękuję.
Ok,dziś spróbuję delikatnie rozebrać silnik i dam znać .
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Czy w tym przypadku zwykła zmiana przewodów między kondensatorem a N lub L1 wystarczy? Tak prosto się nie da, można spróbować odwrócić stojan silnika i kierunek wirowania się zmieni.
Tyle, że w automacie potrzebna była zmiana kierunku wirowania, a tu potrzebny tylko jeden kierunek.
Prosił bym o schemat do zmiany kierunku obrotów silnika typu BP-2f (od pralki frania) za pomocą styczników jednofazowych. Prosze o schemat.
A silnik z pralki frani nada się bardziej do moich potrzeb ?
No bez żartów. Każda "bardzo chińska" wiertarka kolumnowa z marketu ma silnik indukcyjny. Możliwość zmiany kierunku obrotów też. Pralka Frania też miała :D . Jeśli silnik ma wyprowadzone po dwa końce obu uzwojeń, to załatwi to stycznikiem.
Aby zmienic kierunek obrotów należy na tabliczce zaciskowej zamienić miejscami dolaczenie końcówek fazy rozruchowej. Ten sam efekt uzyskuje się zmieniając miejscami końcówki uzwojenia roboczego.Schemat połączen powinien znajdować się pod lub na pokrywie tabliczki zaciskowej.Jeżeli jest to silnik typu BP-2f (wiszący) to schemat zmiany obrotów jest umieszczony...
Co do zmiany kierunku obrotów, to masz na obudowie silnika narysowane schematy połączeń dla wirowania w jedną i drugą stronę. Pozdrawiam
Dzięki za radę, teraz wszystko działa! a czy jest możliwość zmiany kierunku obrotów w takim silniku? jeśli tak to w jaki sposób to zrobić?
Zdecydowanie 6i7. Dodano po 3 Typowe połączenie pralki Frania tylko w starych silnikach zamiast kondensatora był wyłacznik odsrodkowy.
Stepel napisał- chciałbym się dowiedzieć jak najprościej zrobić sterowanie do tego silnika i czy w ogóle jest taka możliwość, żeby sterować jego obrotami. Właściwie o co ci kolego chodzi ? Chcesz regulować prędkość, czy kierunek obrotów ? Jeśli chcesz zmieniać kierunek, to w obu przypadkach jest to możliwe /wył. odśrodkowy lub kondensator / . Zamienia...
A mnie się wydaje jednak ze ten silnik nie jest 3 fazowy a 1 fazowy z uzwojeniem wzbudzenia coś jak we frani a kostka przyłączeniowa standardowa 6 połączeń to by się zgadzało. 2 uzwojenia oraz styki wyłącznika ośrodkowego. Ze zmianą kierunku wirowania z kondensatorem.
Ten silnik jest z wyłącznikiem odśrodkowym , i w takiej konfiguracji powinien pozostać. Zmiana kierunku wirowania przez zamiane wzajemnie przewodów żółtych, tak jak teraz masz to jedne obroty a jak odkręcisz żółte i wzajemnie zamienisz je to będą odwrotne obroty.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
"W silniku 1fazowym z wyłącznikiem odśrodkowym-takim jak u ciebie zmianę kierunku obrotów uzyskuje się przez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego,jeśli wychodzą 3przewody to niestety musisz rozebrać silniczek" Panowie , wyłącznik odsrodkowy jest w silniku od pralki Frani ! NIE w automacie... Dodano po 8 Co do "miszmasz" z połaczeniami ... Tam raczej...
Tak. Podłącza się tylko jeden kondensator, a miejsce podłączenia zależy od tego czy chcesz niskie czy wysokie obroty. Na niskich obrotach masz możliwość zmiany kierunku kręcenia. Wysokie obroty mają tylko jeden kierunek kręcenia. Ten silnik jest jakby połączeniem dwóch silników w jednej obudowie. Niskie obroty mają swoje uzwojenia, a wysokie swoje.
Witam. Posiadam silnik o symbolu P35 clh , i nie wiem jak go podłączyć. Niestety moja wiedza o elektryce ogarnia co najwyżej 2 (no może 3) kabelki a tutaj jest pięć. Bedę wdzięczny za odpowiedź typu "plusik daj tu a minusik tu" ;). Interesuje mnie praca na pełnych obrotach i zmiana kierunku. Kondensator jaki posiadam to 12.5uF lub 7,5uF (z jakiejś frani)....
Zmianę kierunku wirowania w/w silnika, uzyskasz poprzez zamianę początku z końcem jednego z uzwojeń (np. uzwojenia roboczego). W tym celu musisz wcześniej oddzielić ten koniec uzwojenia roboczego, który jest połączony z jednym końcem uzwojenia rozruchowego (drugi koniec uzwojenia rozruchowego, połączony jest ze stykiem odśrodkowego aparatu rozruchowego)....
Nie ma uzwojenia rozruchowego odśrodkowego, jest wyłącznik odśrodkowy , który wyłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik osiągnie ok. 70 % obrotów znamionowych. Uzwojenie rozruchowe (tzw. faza rozruchowa) może być oporowa lub kondenastorowa. W obu przypadkach zmiana kierunku obrotów polega na tym samym czyli odwróceniu jednego z uzwojeń. Jeśli ten przełącznik...
Witam Falownik mozesz zrobic samemu na mikrokontrolerze i tyrystorach lub tranzystorach. Modulacja PWM + zmiana kierunku. Jedyna trudnoscia byloby tylko przelozenie wymaganych obrotow na czestotliwosc sygnalu wyjsciowego. Moze np. jakis generator fali sinus podpiac do wejscia porownujacego mikrokontrolera i porownywac ja z napieciem na jakims kondensatorze,...
Silnik pralki automatycznej typu polar jest 2 biegowy i ma możliwość zmiany kierunku obrotów jak pamiętam , ale mocy to on nie ma za dużej , oj , poniżej 100 W może być na uzwojenie. Tam jest duża przekładnia pasowa i dla tego taki silnik można było włożyć, ale do roweru? Oj chyba za mało. Masz przetwornice 12 ( 24V) --> 230V ~ ? Możesz w niej regulować...
Jest to silnik od starej prali frani i widać że był przezwajany. Musisz najpierw sprawdzić czy przewody żółte połączone są z cieńszym uzwojeniem a przewody czerwony i zielony z grubszym uzwojeniem, fabrycznie tak powinny być podłączone a przewody czerwony i zielony powinny być podłączone do zewnętrznych zacisków. Jeden z żółtych powinien być połączony...
musi dość do najechania rozpędzonego magnesu na kąt pola Przepraszam ale czy pole magnetyczne ma miedze jak u Kargula i może mieć kąt-naroznik bo tak rozumiem kąt? Magnesy nie są źródłem energii. I to na tyle. Popieram to od początku ale kolega nie jest przekonany i ciągle uważa, że to jest źródło energii i można go używać. Czy Ty naprawdę tego nie...
Nie myślałem o nich. Chyba będą zbędne, bo masa nie jest duża. No nie wiem czy masa nie jest duża - ciężarki do wyważania koła samochodowego - zestaw 5-35g, duże 50g - uważasz, że 200g to jest mało przy takich obrotach? Jak masz jakiś silnik od Frani (znamionowo 1380 obr/min. albo inny asynchroniczny z podobną prędkością obrotową) z kołem pasowym to...
zmiana kierunek silnik silnik zmiana kierunek zmiana obrót silnik frania
konwerter sygnału radia układ scalony tesla x18xe schemat
radio merces alpine radio merces alpine
Chińskie prądnice trójfazowe – brak przewodu neutralnego, układ gwiazda/trójkąt, 230V/400V Indesit BWE71283XWWGGPL – bęben, łożyska, regeneracja, wymiana zespołu piorącego