Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Też tak jeździłem przez pół roku ale uszczelkę wymieniłem w końcu gdy zaczął mi się silnik gotować ,bo gdy korek jest popuszczony to automatycznie obniżona jest temperatura wrzenia i łatwiej jest zrobić czajnik z silnika.
Kiedyś miałem podobny problem w 120. Silnik się gotował. Powodem był szlam pomiędzy tulejami cylindrów. Było tego kilka centymetrów. Po wyjęciu tulei i wyczyszczeniu bloku problem z gotowaniem silnika ustał.
Jednak nie powiesz iż w skodzie to wskazana metoda to nie Żuk w którym żaluzję regulowano łańcuszkiem . Tym bardziej jak pisze autor to w lecie również widzi . Wg mnie Janusz zapomniał zdjąć lub uznał że tak ma być. Potem są posty typu silnik gotuje ,dlaczego ?
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
na bank to termostat, woda w silniku się gotuje a termostat nie wypuszcza jej na chłodnice i robi sie ciśnienie w zbiorniczku a chłodnica zimna. Wymieniaj termostat.
Fakt ale niech sobie zasilanie sprawdzi jak założy inny wentylator zanim znowu za gotuje silnik
Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera...
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Tak jak kolego piszesz, grzeje się, a nawet gotuje silnik. Po nagrzaniu nie odpala, a po ostygnięciu odpala na dotyk. Podejrzewam też uszczelkę pod głowicą. Dodano po 9 Tak jak kolego piszesz grzeje się a nawet gotuje silnik po nagraniu nie odpalą po ostgnieciu odpala na dotyk podejrzewam też uszczelkę pod głowicą
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
A przez tą twarda pracę silnika, może się on gotować ? Teraz jechał trochę po górach i temperatura nie chce zejść poniżej 100stopni i sięga nawet 120stopni nawet teraz na płaskiej Autostradzie tak ma że się gotuje
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
Kolego , daj spokój tej pompie, pompa albo działa albo nie działa, gdyby nie działała to w ciągu 2min. Silnik gotował by się, a sam mówisz że trzyma 90' Możesz zrobić jeszcze mały test:rozgrzej silnik do 90' , ustaw klapę na ciepłe pow. Ustaw nadmuch na połowę nocy i pszytrzymaj silnik na obrotach, tak około 2 tys. Przez minutę, jeżeli nie będzie leciało...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Rozumiem. Dziś właśnie zauważyłem, że wentylator zaczyna pracować, ale chyba tylko na tym pierwszym biegu. Silnik na postoju zaczyna się gotować, ale obroty wentylatora nie wzrastają. Zauważyłem, że silnik bez klimy jednak nie grzeje się wcale. Dopiero na włączonej klimatyzacji zaczyna się grzać, a na postoju nawet gotować. Co może być przyczyną?
Test CO2 tzn. analiza spalin?? Dodano po 8 Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego. test CO2 tzn. analizator spalin??? Zrobiłem test jazdy na 2 przedkosc 70km/h oborty ok 4000/min wszystko ok jazda ok 5km. Jazda 180 na na 6 biegu obroty 3000/ min silnik się gotuje.
Auto jezdzi nic nie ubywa z silnika nie gotuje to nie grzeb i się nie stresuj. Spokojnie polataj i będzie ok.
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Na razie sprawdź sam termostat, może już przy tym wyjdzie że trzeba go wymienić.
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
Ale silnik zaczyna się gotować
Tak dla info,odma jest u gory silnika,I chyba ma bezpośrednio wlot do oleju ,ale dymi się z niej mocniej niż z wydechu ,z okolic głowicy dymi się jedynie po mocnym nagrzaniu,tak jakby się silnik gotował ,jak będę miał wolną chwilę to ustawie zawory ,choć my się wydaje że poszła uszczelka pod głowicą lub pierścienie?
Oto zdobyty przeze mię silnik do mojej hulajnogi. :D Silnik posiada 2KM i warzy około 4.5kg. :D Oto kilka zdjęć: http://obrazki.elektroda.net/69_12475134... http://obrazki.elektroda.net/16_12475135... http://obrazki.elektroda.net/14_12475138... Silnik warzy - czyli silnik gotuje. A co on gotuje?
To że chłodnica od góry jest gorąca - jest zupełnie normalne, jest zasilana właśnie od góry, studzi następnie płyn który spływając w dół jest coraz chłodniejszy. Jeśli różnica jest duża, a silnik nie "gotuje się", to jest dobrze. Diesle mają nawet podgrzewacze elektryczne, bo silnik na biegu jałowym wytwarza mało ciepła i sama nagrzewnica jest w stanie...
Witam. Przyjechało do mnie BMW 316 1.6 1992rok. Na rozgrzanym silniku gotowała się woda i wyrzucało ją przez chłodnice po odkręceniu korka. Po wymianie uszczelki bo przejechaniu kilkuset km problem powrócił. Co może być przyczyną.? Głowica była planowana. Mam już brak pomysłów. Pomóżcie.
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
jeśli by padła pompa wody silnik by gotował a jeśli termostat.to nie otwierałby dużego obiegu albo otwierał by go za wcześnie
A może klin na pompie wody poszedł i nie ma obiegu a silnik się gotuje. Ogrzewanie jest dobre ?
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
Przewody obojętnie jak podłączysz nie ma to znaczenia Jak silnik będzie działał (a miał prawo się spalić) to zajmij się termostatem bo bez jego wymiany pralka będzie gotowała wodę Powodzenia
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
wentylator jest tylko jeden (od klimy i od płynu chłodniczego)
Witam Problem jak w temacie, nie włącza się wentylator chłodnicy, silnik gotuje wode. Wentylator sprawny, włącznik chłodnicy też. W książce o Mazdzie 626 jest schemat i tam napisane jest że są 2 przekaźniki do wentylatora. Niestety ja znalazłem tylko 1 i on jest sprawny. Jakby ktoś wiedział co jest nie tak to piszcie. pozdrawiam
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
Witam. Powiedz może jaka jest usterka, bo z tego co piszesz, to wszystko gra. Temperatura otwarcia termostatu, to około 87*C. Nic w tym dziwnego, że otwiera się tylko podczas postoju - jest zima :wink:. Napisz coś więcej, np. ile *C pokazuje wskaźnik ?. A podstawowa sprawa, to marka, a o niej nic nie ma. P.S. Czy silnik gotuje płyn ?. Pozdrawiam :).
Jeśli zakupiłeś go w sklepie to raczej nie musisz go testować - jest dobry. Ale jeśli chcesz go przetestować dla własnej satysfakcji to nagrzewasz silnik do temperatury roboczej (czyli około 85stopni - przeważnie jest to ustawienie wskazówki na tablicy wskaźników mniej więcej po środku czyli pomiędzy zimny a gorący o ile czujnik na tablicy wskaźników...
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Niestety mam ten sam problem ale jeszcze go nie rozwiazalem. Przymierzam sie do wymiany termostatu bo mi sie wydaje ze sie nie otwiera i plyn w obrebie silnika sie gotuje i dlatego silnik zalacza wentylator zeby go schlodzic. U mnie tez wywala checka.
Witam, mam problem z grzejącym się silnikiem w seacie toledo II 1999r 1.9tdi 110km. Problem polega na tym, że gdy przejadę kawałek normalnie, tzn. nie przekraczając 2 tys. obrotów, jest w miarę okej, silnik zacznie gotować się po jakichś 15 km, coś takiego. Gdy rozgrzeję go do 90 stopni i dam mu, można powiedzieć, do oporu, nie przejadę nawet 1 km....
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Koledzy co do pompy wody to przeszło mi to przez myśl natomiast nagrzewnica na chłopski rozum rozum odpada, jak by była zapchana to nie wychładzała by silnika. Jak z chłodnicą jak jest nie ma przepływu to silnik się "gotuję"
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
Silnik przy takich obrotach ma wymuszony obieg wiatrakiem rozumiem? Ty silnik i falownik gotujesz dosłownie.
Jak Wojtek41 napisał stopień końcowy musi być dostosowany do obciążenia czyli jak oryginalnie silniczek miał 1W a Ty chcesz dać silniczek 5W(lub więcej) to musisz dołożyć (lub wymienić) pewnie tranzystor(y) w stopniu końcowym sterowania silnikiem by mogły mieć szanse by sie nie gotowały, bo obciążenie wzrośnie wraz ze zmianą silnika. Takie silniczki...
a nie przyszło wam do głowy że komp może być uszkodzony?? u mnie to samo. układ wymyty, pompa oryginalna audi (dobra). wszystkie czujniki prądy są tam gdzie mają być (dobre) lecz komputer nie podaje odpowiedniej masy do grzałki termostatu i dlatego gotuje mi silnik. włączają się wentylatory a termostat dalej zamknięty. wysterowałem termostat na krótko...
niema nic do rzeczy bo nawet nagrzewniczka w środku nie zdąży się nagrzać a w silniku już gotuje
Usterą może być cewka WN , bądź za mała przerwa na stykach w aparacie zapłonowym.
Duży obieg był czyszczony. Wymieniana była również pompka, która wprowadza ciecz w obieg, Wydaje mi się, że termostat się nie otwiera bo nawet jeśli silnik się gotuje to z nawiewów leci zimne powietrze. Lecz dlaczego się nie otwiera? W jaki sposób odpowietrzyć układ ??
Kolego, jeżeli silnik nie gotuje, ogrzewanie działa prawidłowo i poza wahaniami wskaźnika (w prawidłowych wartościach) nic się nie dzieje, to nie szukałbym niczego. Sprawdź dla pewności poziom plynu chłodniczego.
Wentylator chodzi już? Jeśli po zgaszeniu silnika jeszcze "gotuje" się chwile to ja bym obstawiał termostat. Spróbuj na zimnym silniku zalać pełen zbiorniczek i zobacz czy pojawiają się bąbelki gazu. Jeśli tak to uszczelka. Po zimie karton z chłodnicy zdjęty? :-)
Tak sprawdzałem temperaturę silnika na kompie podczas pracy silnika dochodzi do 100stopni i nic się nie dzieje z wentylatorem a woda zaczyna się gotować
ale to jesli mi wszystko chodzi normalnie bez termostatu to tutaj napewno siedzi wina przy termostacie Można powiedzieć, że wina jest przy termostacie, bo jak jest zimny to jest zamknięty (ale taka jego rola, że ma być zamknięty jak jest zimny) i nie puszcza "powietrza" do zbiornika wyrównawczego, Przy zamknietym następuje "cofka" płynu dolnym przewodem...
To po ostygnięcu silnika problem powinien sam się rozwiązać? Wentylator ma dwa biegi. Den drugi najwyższe obroty uruchamiany jest tylko przez klimatyzację czy przy wysokiej temp silnika tez załączy? Nie mogę sobie poukładać tej informacji. Silnik się gotuje a sterownik nie ma powodów aby uruchomić wentylator?
Wpierw zrób porządek z pompą. Gdyby chłodnica była nie drożna, silnik by się gotował. Wskaźnik temperatury działa?
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Nawet jeśli nie ma termostatu to wody nie będzie wcale wyrzucać, jeśli jest, a niesprawny, to silnik będzie się gotował. Wyjmij go całkiem, jesli nadal będzie źle, to albo zabita kamieniem chłodnica, albo pęknięcie tulei.
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
Jaki silnik- VR6?
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
no podczas spoczynku to usmażysz tego uln'a ja tez tak zrobiłem :P bo płynie prąd przez cewkę i gotuje silnik i uln'a pozdrawiam
To jak się silnik rozgrzeje to nie będzie gotować płynu w tej wężownicy? No i ta wężownicą nie nagrzeje parownika przed odpaleniem.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
Jeżeli uszkodzi się termostat to przeważnie ma 2 stany . Albo jest otwarty i daje pełny obieg przez chłodnice albo jest zamknięty tak jak w twoim przypadku i gotuje silnik .
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Opis problemu: - po uruchomieniu stacyjki wskaźnik poziomu paliwa wskazuje maksymalną wartość (pełny poziom paliwa), w rzeczywistości w zbiorniku jest ~1/3 paliwa - wskaźnik temperatury silnika pokazuje maksymalną wartość tak jakby silnik się gotował, w rzeczywistości silnik jest zimny - brak wskazań obrotomierza (cały czas wskazuje 0) Sprawdzona wizualnie...
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Witam mam problem z klimatyzacją w Volvo fm9 2005r mianowicie na postoju gdy auto pracuje nie włącza wentylatora silnika przez to gotuje mi osuszacz klimatyzacji i wywala mi gaz przez zawór na kompresorze klimatyzacji bo jest za duża temperatura w drugim aucie na wolnych obrotach wentylator cały czas chodzi nie grzeje się gdzie szukać przyczyny ? Ogólnie...
jeszcze jedno takie moje spostrzeżenie otóż po tej wodzie powstał brązowy osad widoczny na zbiorniku wyrównawczym może przewody się przytkały i takie małe pytanko jeżeli by tak było to silnik by się gotował czy ta nagrzewnica ma oddzielny obieg?
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Ogólnie jak się włączy klimę to ona bardzo dobrze chłodzi ale jak temperatura silnika dojdzie do 90 stopni wywala kontrolkę rozlacza klimę i nie chodzi żaden wentylator a silnik zaczyna się gotować
Ale jak się silnik nie gotuje to obieg musi być. Przy obecnych temperaturach żeby ci się termostat otworzył to musisz przejechać z 15 kilometrów a po zatrzymaniu trzymać auto na obrotach i najlepiej włączyć prądożerne odbiorniki żeby alternator obciążał silnik. A i nawet jak ci się otworzy to możesz tego nie zauważyć - lodowata wda z chłodnicy ekspresowo...
Bez tego gotował by silnik często , góry, włochy,
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
Zainteresuj się elementem pt "zawór nagrzewnicy". A potem pytaj dalej. P.S. Piotrek, przy oberwanym wirniku będzie gotował silnik - nawet na biegu jałowym.
Podepnij sam silnik do akumulatora samochodowego. Jesli jest sprawny - będzie kręcił bez problemu i gotowania się - w obie strony. Schemat (starsza wersja centrali - bez R10 w załączniku).
Tam odpowietrzałem,według mnie ogrzewanie dobrze działa.Silnik sie nie gotuje, podczas pracy silnika odkręcan korek na zbiorniczku i ciśnienia niema.
Połączenie masy płytki uC i sterowników pomogło i wszystko działa ... a jak to ma się do fragmentu z pierwszego Twojego postu Masy są razem zwarte. Teraz uklad L293DNE bardzo szybko się nagrzewa, a wręcz gotuje. W czasie pracy silnika? czy bez obciążenia także?
OK, mam rozwiązanie. Spiąłem na krótko wentylator, jeździłem z włączonym wentylatorem cały czas, a temperatura na zegarach wskazywała cały czas, że silnik się gotuje. A przecież wymieniłem oba czujniki, skoro błąd P0505 wskazywał czujnik temperatury na bloku, a na dodatek stary termostat na chłodnicy nie włączał wiatraka. Poszedłem więc po rozum do...
ta i przedewszystkim to nie może być silnik krokowy tylko zwykły.Silnik krokowy jak sama nazwa wskazuje porusza się małymi krokami przez co przy 20000 obrotów będzie on w takim szoku że go szlag trafi.Pozatym aby cokolwiek frezować musisz mieć mocny silnik by nie potrzebnie się nie gotował
Głowicę sprawdzałem, uszczelkę też, układ odpowietrzałem na postoju przy wyłączonym silniku, a i woda się gotuje po przejechani ok 2 km
Koledzy, przed chwilą wróciłem od mojego kapryśnego opla i powiem szczerze, że coraz bardziej boję się o jego kondycję. Aby uniknąć wybuchy korka, odkręciłem go do połowy przed jazdą. Po przejechaniu 5 , po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie się płynu (nie wlewałem wody więc nie wiem dlaczego się gotował). Spod maski wydobywał się dym, uciekający...
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
O... o gotowaniu łożysk zaraz poczytam, nic o tym nie słyszałem. A możesz mi podpowiedzieć w jakim oleju i w jakiej temperaturze gotować te łożyska? Podczas gotowania materiał pojemnika ma znaczenie (alu/stal/inny)? Ewentualnie - czy ktoś wie jak rozebrać występujący w tym modelu silnik wentylatora chłodzącego (cały wentylator rozbierałem, ale silnika...
Ale w czym jest problem bo nie rozumiem. Płyn wyrzuca? Układ pracuje na 2 atm. Termostat otwiera się przy 105 stopniach. Na zegarach przecież nie ma podziałki temperatury to skąd wiesz że pokazuje 90 stopni. Miałem takie auto i przy szczelnym układzie nic się nie działo.
Nie da siw usunac termostatu, a z reszta jak pisalem wczoraj... jest on sprawny... Dzis go z powrotem zamontowalem - probowalem odpowietrzyc uklad ale jest to chyba niemozliwe gdyz w dalszym ciagu nie ma obiegu... chlodnica zimniutka, weze rowniez - a silnik sie gotuje... Wskazowka doszla do 3/4 zakresu temperatury i nic... Musialem zgasic... Jakies...
Miałem kiedyś klienta z identycznym zjawiskiem w Sierce. Po wyłączeniu silnika zaczynał się gotować za 10 sekund. Powodem był o dziwo ODWROTNIE ZAŁOŻONY TERMOSTAT :) który nieustannie siłował swoje otwarcie z naporem cieczy chłodzacej i temperatura silnika nie była należycie odbierana. W czasie pracy silnika wskazanie było ok ale po wyłaczeniu gwałtownie...
jakos ostatnio nastala moda na zwalanie winy na uszczelki, jesli stan oleju sie nie podnosi lub w zbiorniczku wyrownawczym po wlaczeniu silnika sie nie gotuje (nie wali komprecha w uklad) to uszczelka ok. Masz chyba silnik typu C, zgadlem?
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
...wszystko posprawdzano... Widocznie nie wszystko. W korku od zbiorniczka wyrównawczego jest zawór, jego niesprawnośc też będzie skutkowac gotowaniem płynu.
gotować silnik silnik gotować płyn silnik gotować akumulator
linux puppy elektryczne wspomaganie punto silnik przetwornik impulsowy
światło estradowe pomiar indukcyjności
STX PA-650-8-FR-A - Specyfikacja i Zastosowanie Optymalna temperatura w lodówce Whirlpool WBE2614-ix