Czarny z niebieski paskiem pin 11 sprawdz przejście z silnika szyby.
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Koledzy i kolego robokop nie pospieszyłem się chodzi o to że kolega ma sterownik tak jak napisałem i przyjacielu zdejm osłonę pod kierownicą tam znajduje się reszta przekaźników i między innymi jest tam taki podwójny przekaźnik w jednej obudowie jest to sterownik grzania świec i sterowania pompy.P
Świece żarowe powinny tylko grzać, kiedy na desce rozdzielczej pali się kontrolka od świec przed uruchomieniem silnika. Na pewno po uruchomieniu silnika świece żarowe nie powinny grzać,
Tak w środku grzeje beż zarzutu
z tym że teraz nie zapala sie wcale kontrolka świec żarowych i auto za nic w świecie nie chce zapalić. Pewnie brak zasilania ECU.Tak sprawdź przekaźnik silnika a wcześniej bezpieczniki.
Puchnięcie węży może być takze objawem UPG - i jest przerwa między cylindrem a kanałem cieczy chłodzącej. Może wyda ci się to trochę bezsensowne ale passaty lubią się grzać gdy zdjęty jest przedni hokej. Silnik 1,8 jest jednym z mniejszych silników stosowanych w passacie a więc problem nie leży w zbyt małej chłodnicy. Sęk w tym że chłodnica może być...
Ale czy przy odłączonej wtyczce od czujnika temperatury, grzanie świec ustanie po odpaleniu silnika?
zrób diagnostykę komputerową, kontrolka od świec to nic innego jak też kontrolka silnika i jeżeli będzie jakiś defekt to będzie się świecić
grzeje tylko w poczatkowej fazie rozgrzewania silnika, co do oporności ?.
Jak nie wysadza płynu to wszystko jest ok,tak ma być.wczasie jazdy silnik wykonuje większą pracę,spala więcej to i się grzeje mocniej.
jeżeli masz zbiorniczek to nalewasz do wskaźnika grzejesz auto do 100 wtedy otwiera się termostat czekasz aż ostygnie następnie dolewasz jeżeli potrzeba oczywiście na zimnym silniku, obadaj tak z 2-3 razy i powinno być gites...
Ten drugi czujnik to pewnie jest od przekaźnika(z układem czasowym) by świece żarowe się nie grzały jak silnik ciepły. Co do wycieraczek to zatrzymują się jak masz na czasówce?
Przed wymianą pompy wody było dobrze tzn. nie grzał się? Jak się zagrzeje wentylatory chodzą?
Silnik się grzeje tak jakby przesłona była zamknięta dlatego istotne jest dla mnie czy nie trzeba zrobić jakiejś adaptacji komputerem
Kolega pisze o świecach że nie grzeją, też najprostszy sposób żeby je włączyć to odłączyć czyjnik temperatury wtedy sterownik silnika widzi -40C
Skoro kopci, to masz silnik/układ wtryskowy zużyty poniżej wartości granicznych i odpala tylko dzięki podgrzewaniu komór przy pomocy świec. Świece nie grzeją, silnik nie pali.
Często pada czujnik temp.Ale to sobie jeszcze zdiagnozuj.Albo termostat szaleje.Ogrzewanie działa normalnie? Moc ma normalnie nie dymi nic olej płyn w normie coś tam lekko weźmie ale bez przesady. Ogrzewanie jak jest na 90stopni to grzeje a jak spada to razem z nim spada temperatura nawiewu. Jak znów wzrasta temp silnika to i grzeje na cieplo
Klasyczne objawy zużycia silnika. Stawiam w ciemno że masz niską kompresję silnika.
Nie szukaj winy w grzaniu świec. Sprawne bezpośredniaki palą bez problemu do -20 bez grzania.
Mam problem przy tym silniczku ze świecami żarowymi. Bez znaczenia czy zapłon włączony czy nie- świece grzeją. Silnik AJM pompowtryski. Co może byc przyczyną usterki?
Odpowietrz dobrze układ wygląda że gdzieś jest ,,bania powietrza”. Do sprawdzenia też korek na wyrównawczym. Na ciepłym silniku po zgaszeniu sprawdź czy syka.
Witam. Auto dobrze grzeje tylko dalej jest problem długo nagrzewającego się silnika. Wymieniłem termostat na nowy i dalej długo ,,łapie" 90 stopni. Proszę o pomoc ponieważ robi się zimno i szyby zachodzą parą niczym silnik się nagrzeje i zacznie grzać. Pozdrawiam
Przyczyn może być wiele od wtrysków po stan silnika. Zrób pomiary kompresji daj znać ile wyszło. Świece grzeją?
Wszysto masz dobrze to drugie grzanie będzie trwło,aż silnik osiągnie własciwą tęperature.
Czy ktoś sprawdzał jaką ma pokazywać temperaturę na podpiętym VAGU po odpięciu wtyki z czujnika temperatury. Pokaże temperaturę zastępczą(paliwa). Jak świece nie grzeją to sprawdź rano przed odpaleniem jaką widzi temperaturę.Ma być zbliżona do temperatury otoczenia.
Dzięki za pomoc zwłaszcza "michał sz", już jest wszystko ok! Wymieniłem czujnik a świece grzeją po odpaleniu jeszcze 3 minuty ale w tym silniku tak powinno byc.
Sprawdziłem swiece i grzeją wszystkie i gdzie tu dalej szukać
Jak dla mnie możesz mieć problem z kompresją silnika, na zimno brakuje mu kompresji, buja się , dymi, potem olej uszczelni pierścienie i się uspokaja, dołóż do tego nie wydolne wtryski, i się wszystko poskłada i masz efekt, świece zostaw w spokoju, one i tak nie grzeją, chyba że temperatura płynu spada poniżej 5 stopni, a jak silnik w dobrej kondycji...
Sprowadzilem sobie auto prawie rok temu i nie przywiązywałem do tego wagi ale przyszła zima i chcialbym aby w kabinie było ciepło i szyb nie trzeba skrobać jak "pieczka" jest sprawna i jest mozliwośc jej używania. Załózmy że tak było ponieważ nie potrafię stwierdzić czy kiedykolwiek było ok. U mnie od kiedy go posiadam ogrzewanie grzeje tylko silnik...
no tak ale ona się nieraz nie zapala nawet jak jest zupełnie zimny silnik
Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika najpierw rozgrzewają sie rurki ktore wchodza do srodka auta od silnika do nagrzewnicy. Czy prawidlowoscia jest to ze obie rurki sa gorace zarowno ta co wchodzi jak ta co wychodzi spowrotem do silnika-przy wylaczonym grzaniu w samochodzie.
Gdzie znajduje sie czujnik termiczny wyłaczania swiec zarowych?Jutro sprawdze mase na styku 85
Temperatura bez znaczenia. Jak jest obieg to wypływa górnym przewodem. Jak nie wypływa to nie ma obiegu a powodem tego może być wyciek lub uszkodona pompa, choć silnik się nie grzeje wiec pompę można wykluczyć.
W momencie kiedy świece nie grzeją jaką sterownik widzi temperaturę cieczy? O ile dobrze pamiętam w tych silnikach sterownik włącza świece tylko jeśli temperatura cieczy jest niższa od +9°C
Na schemacie mam tylko jeden przekaźnik ten pod kierownicą i to on jest od grzania świec. Następnie jest bezpiecznik 80A i od niego wiązka leci bezpośrednio do świec. Robiłem ostatnio A4 z tym samym silnikiem i w sumie przekaźnik i bezpiecznik był tak jak napisałem wyżej. Przekaźnik pod kierownicą a bezpiecznik pod maską w skrzynce. Nie wiem kto co...
Bzdura że powyżej +5St C nie grzeje świec A kto napisał, że otoczenia? Sprecyzuję w takim razie: 1,9 TDI nie grzeje świec żarowych przed uruchomieniem silnika, przy temperaturze cieczy powyżej około 5 stopni.
Czy w tej chwili jak wciśniesz hamulec na zgaszonym silniku i odpalisz silnik to pedał zejdzie niżej? Podczas normalnej jazdy grzeją Ci się tarcze?
ja stawiam na ATJ lub AJM ;)
mam problem z odpaleniem ciepłego silnika, muszę czekać aż zaczną grzać świece żarowe wtedy dopiero silnik zapala. Gdy jest zimny odpala bez problemu
sprawdz czy grzeją wszystkie świece żarowe, sprawdż również pasek rożądu. A z grzaniem silnika to może być różnie, jednak te silniki mają wade.
Witam, mam ten sam problem w swoim passacie 1,9tdi 2001r wysiadło ogrzewanie .Mechanik stwierdził , że to termostat ,wymienił.Ogrzewania ciągle brak , silnik zaczął się grzać tem.120 stopni .Przewód górny gorący dolny zimny,wzrosło ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.Mechanik stawia na pompę wody która była wymieniana ok.25 tys,km.Pozdrawiam.
Świece może i dobre ale czy jest grzanie świec?
Żeby świece sprawdzić czy góra grzeje a dół nie np jak to zrobić. Dodano po 2 Chce ominąć ten czujnik temperatury chce przerobić instalacje ,żeby grzały cały czas.
Jutro spr po odpaleniu silnika. A świece nie grzeją tylko w momencie palenia sie kontrolki przed odpaleniem?
Witam ponownie po wielu perypetiach znalazłem ECU pasujące do mojego paska świece podgrzewania płynu chłodzącego działają. Moje pytanie czy powinny grzać zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero po uruchomieniu silnika następnie kiedy mają się wyłączyć bo u mnie silnik osiąga tem. 90C i świeca grzeje dalej . Wiem że ECU pobiera sygnał z przepływomierza...
Witam Sprawdź czy wszystkie świece grzeją.
Witam Też tak myśle że będzie coś z wentylatorem, ewentualnie może być jeszcze chłodnica zakamieniona lub coś takiego nie bedzie miała dobrego obiegu tez może sie przez to grzać nadmiernie. Pozdrawiam
Witam.Zrób tak. Od czujnika temperatury odepnij kostkę .Czujnik ten jest na przewodzie z płynem chłodzącym prostopadle do głowicy z prawej strony silnika.Swiece powinny grzać nawet na ciepłym silniku,jeśli grzeją to wymień czujnik temperatury(ok50zł)jeśli nie sprawdz bezpieczniki.Pozdrawiam.
U nas podobnie jest, zaraz po odpaleniu jak się ruszy to narywa przez kilkanaście sekund tak że się nie da jechać. Ale w moim przypadku wywąchałem wyciek paliwa, może wężyk sparciał(I się układ paliwa zapowietrza). Wszystko tak jak autor opisał, odpala i pracuje na jałowym wzorowo. Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie...
W tych modelach wystepuje często problem z świecami żarowymi na początek sprawdz czy są sprawne i czy grzeją(czy podawane jest napięcie)
Jak długo grzeją jeszcze świece po uruchomieniu silnika. Czy występuje falowe załączanie i wyłączanie świec. Prawdopodobne uszkodzenie któregoś z torów (grzanie wstępne lub dogrzewanie) sterowania lub zasilania świec.
sprawdź czy dochodzi prąd do tych świec w trakcie gdy świeci kontrolka grzania
Te silniki dogrzewane świecami żarowymi są poniżej 4st. C jak świeci kontrolka od świec to może masz jakiś błąd w kompie. Jak chcesz sprawdzić świece to odłącz czujnik temperatury silnika i wówczas świece będą grzać przez jakiś czas.
moduł komfortu pokazuje mi tylko lustra ze brka grzania i to się zgadza nic innego silnik tez zero błędów
passat 2.0 zaczłą sie grzac silnik goracy a chłodnica zimna wiec wymieniiłem termostat i dalej to samo. Wyjełem całkiem termostat i dalej to samo coprawda chłodnica sie nagrzewa wolno,ale silnik sie przegrzewa i w dodatku nie grzeje w srodku.Co sie zepsuło? Pompa nie pracuje? (pasek napedza pompe i łopadki sie obracaja czy moze sie slizgac na osce?)
świece żarowe grzeją tylko raz, po długim okresie stania (5 godzin). Potem juz nie grzeją.
Ja bym zrobił tak wykrecił świece dał do masy i właczył zaplon na zimnym silniku lub wypietym czujniku temperatury i mieszał świecami która grzeje która niee wtedy wykluczysz świece .
Nie jestem pewny bo nie podałeś model silnika. Ale czy czasem "Pawel wawa" nie jest tak że świece muszą grzać jeszcze po odpaleniu do poprawnej pracy silnika aż załapię odpowiednią temperaturę.
Jeszcze nie grzebałem głębiej, tylko jazda, pomiar temperatury, testy na zapalonym silniku- naciskanie hamulca i kontrola czy tył się przyblokuje.
A może czujnik temperatury silnika co daje impuls na grzanie świec .To tylko moje domysły Pozd.
A może być taka opcja że śmierdzi z nagrzewnicy a nie z parownika? Może. No ale przecież teraz dmucha tylko zimnym to nagrzewnica omija. A dlaczego ma omijać. Nagrzewnica jest zamknięta dlatego nie przepływa przez nią rozgrzany płyn z silnika, więc nie grzeje.
Witam. Nie mogę odpalić silnika 1.9 TDI rocznik 94. Silnik prawdopodobnie 1Z. ECU 0 281 001 170/171 VAG 028 906 021 C Silnik został przełożony do Passata 2.0GT z 88. Podpięte zostały białe kostki F, G1, G2; zielona W; Dołożone przekaźniki ze skrzynki golfa. W tym momencie auto grzeje świece i kręci rozrusznikiem, ale nie odpala. Potrzebuje porady jak...
To z ta hokeja pod przednim pasem to prawda,jeszcze proponuje sprawdzic czy ktos wczesniej nie usunal "kierownicy powietrza"to sa takie plastykowe arkusze ktore sa montowane na bokach chlodnicy i kieruja powietrze wprost na chlodnice nie powodujac zawirowan powietrza w komorze silnika i przez to mamy odpowiednie chlodzenie
jutro kupie ten płynik i zobacze efekty napisze co i jak. Dodano po 2 jaka powinna byc temp silnika zeby juz dobrze grzało (nawiew)?
Amerykańca z dużym silnikiem nie kupuje się żeby przeliczać "kiedy wyjdzie się na zero" - to nie Passat w TDI Kupuj i jeździj, żyj póki się jeszcze da, spełniaj marzenia. Ja od 12 lat jeżdżę Amerykańcami ale dopiero od 3 lat mam V8 z podrasowanym wydechem - nie ma nic piękniejszego niż bujanie się z tym bulgotem Też mam amerykańskie V8 :D I powiedzieć...
A to nie problem w tym silniku wykręcić świece. Zobaczy na własne oczy, czy grzeją i w jakim czasie
Witam mam problem w swoim passacie, mianowicie słabo grzeje climatronik , przy 90 stopniach temp. silnika w środku powietrze dmucha letnie lecz bardziej bym powiedział ze chłodne , przewody gorące od nagrzewnicy , cłimatronik wywala 2 błedy 4fa 00 i 4b6, tutaj moje pytanko powie mi ktoś co te błędy oznaczają i czy jestem w stanie sobie sam to naprawić.....
Problem może być spowodowany brakiem grzania sondy sprawdź czy dochodzi napięcie grzania na sondę najlepiej zmierzyć jak sonda jest wpięta na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.
Jaką temperature "widzi" sterownik silnika na jednym i drugim czujniku?
Mam podobny problem z Vw Passatem 1.9 TDI 130KM. Świece grzeją tylko po odpaleniu autka około 3 minut. Nawet wypięcie czujnika temperatury cieczy ( vag pokazał -20 stopni) świece po przekręceniu nie grzeją. Masa na przekaźnik 202 jest podawana tylko jak autko jest odpalone niezależnie od temperatury cieczy. Czy sterownik silnika do wymiany?
Tak jak w temacie sterownik ECU nie załącza świece żarowe i pojawił się problem z trudnym odpalaniem. Błędów brak. Czujniki temperatury wskazują prawidłowo. W measuring block 12 mam takie parametry bo nie za bardzo je czaje. Glow status- 01010000 Pre-glow period- 0.00 Napięcie- 12.39V Temperatura chłodziwa- 40st. Czy jestem może w błędzie i kiedy silnik...
Cyba kolega Procekkk się pomylił z silnikiem 1Z bo w 1Y niema ecu. W twoim aucie steruje świecami zwykły przekaźnik grzania świec. Zamieszczam potrzebne schematy od passata 88-96. Wycinek schematu dotyczący silników diesla 1,6 powinien się pokrtywą z twoim silnikiem.
jasne świece sprawdzone i wymienione(ale czy w tym modelu jest tak jak piszesz..),głowny bezpiecznik świec żarowych sprawny oczywiscie.ale z tego co po kabelkach szukalem to przekaznik swiec zarowych bierze sygnał z czujnika temperatury i na tej podstawie okresla czas grzania-chyba ze sie mylę,jesli dostaje złą wartosc z czujnika to czas grzania moze...
brałem to pod uwagę bo na jałowym na postoju bardzo szybko się grzeje a na mieście to już wogóle masakra myślisz że czyszczenie chłodnicy wystarczy?
Normalne jest że alternator jest gorący. Już sam silnik go nagrzewa a dodatkowo grzeje się w wyniku pracy jaka wykonuje. Gdyby miał przebicie to już by było po nim.
Po odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje temperaturę jeżeli dobrze pamiętam ok -30 stopni, tak więc pompa wali dawkę chyba największą jaką może i świece grzeją wieczność... Kolego bez podpięcia auta pod komputer i odczytu parametrów o których wyżej pisałem nie poradzisz sobie z tym problemem raczej. Ewentualnie możesz próbować " na oko" delikatnie...
Zobacz czy nie masz dogrzewania świec. Miałem tak w asterce II 1.7Dti. Świece grzały do 50*C, silnik w zime nagrzewał sie bardzo wolno i miałem to samo.
Patrząc na rocznik to może niepotrzebnie się martwisz. To Euro6 i wszelkie jaja z tym związane. Ja mam Passata MY2017 i nie grzeje szyby bo ...ekologia nie pozwala. Zobacz na rozgrzanym silniku i jadąc z górki wszystko będzie ładnie grzać. Pogięło ich z tymi normami emisji, nawet grzanych foteli nie możesz zamówić, nie ma takiej pozycji w konfiguratorze...
Czy to B5 przed liftem czy jaki pasek. Sprawdź węże idące do nagrzewnicy wychodzą z silnika idą do góry do nagrzewnicy, obydwa powinny być mniej więcej równo gorące, jeśli jeden jest gorący a drugi zimny to masz zapchną nagrzewnice. Jeśli nagrzewnica jest dobra to może klapka mieszacza ciepło/zimno jest zawieszona. Zdemontowana klima nie ma wpływu na...
Witam wszystkich serdecznie znowu zima i chciałbym odświeżyć temat słabo grzejącego sie vw 2.0 cr tdi. Jak w temacie borykam sie z tym samym problemem w A4 b8 2.0 177hp. wymieniłem obydwa termostaty na orginalne kupione w vw i jest dokładnie to samo. porównując termostaty wyglada na to że te orginalne sa firmy Behr. Czy montował ktoś termostaty Mahle...
Autko jak w temacie pali ok jak zimny świece grzeją. Ale po przejechaniu kilku km jak się nagrzeje silnik to zaczyna świecić kontrolka
Przy tych silnikach jest taki układ,który podtrzymuje grzanie świec po rozruchu silnika.U mnie świeczki grzeją jeszcze jakieś 5 minut po odpaleniu.A jeszcze jedna ciekawostka-nie wiem jak w Passacie,ale w Golfie świece zaczynają grzać w momencie,kiedy wsiądziesz i zamkniesz drzwi(bez przekręcania stacyjki).Trzeba uważać,bo można sobie łatwo aku rozładować...
Diagnozowałem ostatnio VAG-iem Webasto Thermotop C (5kW) w passacie z silnikiem 1.9TDI. Przy początkowej temperaturze 0C, po 10min grzania było 50C. Dłużej już mi się nie chciało ;-). A nie masz czasami elektrozaworu załączającego duży/mały obieg? W silnikach 2.5TDI V6 na pewno takie coś było stosowane. Można było zaprogramować czy ma grzać kabinę,...
Na zimnym silniku z rana sciagnieta fajka że świecy włożoną swieca i dany zapłon świece grzeje się i potem dogrzewa się tak że świece grzeja Dodano po 31 Na zimnym silniku z rana sciagnieta fajka że świecy włożoną swieca i dany zapłon świece grzeje się i potem dogrzewa się tak że świece grzeja
Powodem może być też czujnik temperatury- u ciebie jest 4 sykowy czarny z zielonym paskiem. Sciąg z niego wtyczkę, jak świece będą grzać bez przerwy na ściągniętej wtyczce, wymień czujnik.
Witam. Mam identycznego paska z silnikiem 2E. Zamontowałem instalacje gazową 4 mies. temu zbiornik STAKO w kole, czesci typu mksery, reduktory, i inne TOMASETTO oraz emulator STAG 50. Jak dotychczas odpala pieknie, przechodzi na lpg bez problemów, spala po miescie 11-12 litrow a na trasie 9-10 ( tankuje w tych samych stacjach) , moc calkiem niezła,...
Odpowietrzanie przy otwartej nagrzewnicy . Jesli masz taki ubytek plynu powinien jego skutek byc widoczny albo chlodnica , nagrzewnica . Warsztat sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzacego testerem . Silnik nie zostal przegrzany? W tym przypadku nie polecam uszczelniaczy . Polecam tutaj z obrazkami https://forum.vw-passat.pl/topic/6456-og...
Chłopie, coś tam za błąd odczytał? Jest "zablokowanie lub brak napięcia" ? Bo ja nie widzę. Poza tym ciężko zrobić test nastawników? Zależy jaką masz klimę, w niektórych bez problemu wysterujesz sobie silnikami (V68, V71, itp), niektóre robią automatyczny przebieg testujący. Ale ja na początek spróbował bym czego innego. Ps-obieg na kaloryfer jest?
Pacjent jak w temacie, silnik 105km BLS. W vcds wyskoczyło mi uszkodzoną świece na 3 cylindrze. Dziś zdjąłem listwę i sprawdziłem opór na wszystkich świecach, i o dziwo na wszystkich mam od 1,1 do 1,3Ω. Mierzone na wkręconych świecach względem głowicy. Czy mozliwe że podczas grzania zmienia się jej wartośc względem innych?
Doraźnie możesz uruchomić silnik zasilając świece wprost z akumulatora (trzeba się wpiąć w przewody zasilające świece). Ja tak uruchamiałem z pomocą drugiej osoby i np. po 6-8 sekundach grzania świec - włączałem rozrusznik. Jeśli silnik nie będzie miał innej usterki "zapali".
Witam! Posiadam passata 91 silnik 2.0 automat. Nagrzewnica grzeje ale musi być dziurawa bo mam ciągle mocno zaparowane szyby i ubytki w płynie. Na szybach osadza się płyn chłodniczy i to mocno przeszkadza. Szukam jakiegoś schematu poglądowego jak dostać się do tej nagrzewnicy. Wiem że jest sporo rozkręcania pulpitu ale wole zrobić to sam bo u mechaników...
Trafna uwaga tylko Koledzy chyba pomyłka bo termostat nowy poza tym sprawdzany metodą :garnuszek: otwiera się jak przykazuje. Nie tu szukacie. Przeczytajcie dobrze co napisałem. Dodano po 2 Poza tym gdyby nawet termostat był uszkodzony to nie byłoby ogrzewania a tu suprise bo grzeje się błyskawicznie w środku. Jakieś inne wizje?
Trzeba ją wykręcić, podać jej napięcie 4.4V i sprawdzić czy końcówka sztyftu, prawidłowo się nagrzewa, możliwe że któraś nie grzeje wcale a sprawność prądową ma, dlatego sterownik nie rejestruje błędu a auto nie pracuje jak powinno. Można też pojechać do elektromechanika z prawdziwego zdarzenia, który dokona diagnozy i naprawi auto.
Witam, pacjent auto kolegi Passat b4 w 1.9 tdi 110 koni mechanicznych po mapie na około 140 koni wyciska z góry 170-180km/h i nic więcej.. honda civic z silnikiem 1.4 na zlocie wygrała ostatnio z Passatem. Nie wiemy już co robić, turbina sprawdzona, filtr paliwa itd też. Opony też założone nowe Nokian, ma dobrą przyczepność ze startu, ale efekt mocy...
Masz zapowietrzone przewody od nagrzewnicy, śpuść trochę wody z przewodu od nagrzewnicy na włączonym silniku i nawiewie na HI. Po chwili zacznie lecieć ciepłe powietrze. Miałem to samo w swoim pasku b5 z klimatronic.
Sprawdź, czy wszystkie świece grzeją, na zimnym podgrzej ze 2 razy i postaraj się dotknąć, czy ciepłe.
Jeżeli chodzi o te silniki to świece powinny grzać dopiero gdy temperatura jest w okolicy zera a powyżej wogóle nie powinny się załączać.
Innymi przyczynami grzania sie silnika i barku mocy mogą być: niewłaściwie ustawione fazy rozrządu. Nieodpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu. Zbyt uboga mieszanka. Zatkany wydech.
A nie masz przypadkiem wody w oleju? Wody ci nie ubyło czy nie ubywa? Też może się grzać. Pilnuj aby go nie przegrzać.
passat grzeje słabo grzeje passat silnik rolety grzeje
samsung dzwieku szyba przednia regulowany generator impulsów ne555
wisniowski satel blokada operator
Rezystor mikrofalowy obciążenie zastępcze - zastosowanie i działanie Łączenie równoległe dławików: zasady i wyzwania