Dokladnie tak. Jaki masz tam silniki
W takim razie na szczęście obyło się bez dodatkowego remontu silnika.
Porządny mechanik.
Trzeba by podejrzeć np VCDSem jaką temp widzi komputer silnika.
Schemat silnika AZQ.
Silnik prawdopodobnie ma kod ALH.
Jeśli jest tam gdzie pisałem, to raczej od góry musisz. Chyba, że może być jeszcze przy kole pasowym silnika, albo u góry na rozrządzie. Jeśli tu nie ma, to będzie z tyłu za silnikiem.
Odepnij co sie da na łącznie z ecu,i silniku
Filtr powinien być przy prawym tylnim kole, taka puszka.
Fajnie, auto na boschu. Musisz znaleźć kogoś kto ma VCDS i mógłby podłączyć auto i sprawdzić jak ustawiona jest pompa wtryskowa, a w razie konieczności skorygować jej ustawienie, bo zbyt późny statyczny kąt zapłonu, może powodować problemy z rozruchem zimnego silnika.
jaki był org silnik KOD silnika
Niskie ciśnienie to albo pompa padła albo zawór ograniczający ciśnienie albo silnik ma luzy na panewkach. Czasem smok oleju jest zapchany i pompa nie dostaje oleju i nie ma z czego zrobić ciśnienia. Co do kupna innego to jest loteria na pewno nie grałbym silnika z palety która stała pod chmurką bo rdza potrafi zniszczyć dobry silnik.
Podstawa to sprawdzenie zasilania sterownika silnika, później skoro już wymieniłeś przepustnicę to sprawdzenie wiązki pomiędzy ECU a przepustnicą, jak zasilanie ok, wiązka ok to zostaje uszkodzony ECU. Kod silnika podasz ?
Dynamicznie na lampę strob. 1°przd GMP na ciepłym silniku.
Czujnik spalania stukowego 25 Nm ,jak radio nie fabryczne to normalne ,że zapisuje się błąd czujnika prędkości i nie ma wpływu na pracę silnika.
Podjechać do mechanika sprawdzi dokładnie, lub na stacje diagnostyki.
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
Zamówiona po kodzie silnika.
Zakręcasz butlę i wypalasz gaz podczas pracy silnika. Sprawdzałeś też czy awaryjnie na gazie zapala.
Układ wydechowy do rozpięcia zaraz za kolektorem - w pierwszej kolejności Raczej objawy zatkanego wydechu Dalej pomyślimy jak sprawdzisz....
To ten "+" gdzie przykręcić?
Bez tego czujnika nie odpalisz silnika.
Auto naprawione - nic więcej nie wyszło poza elementami do wymiany o których pisałem wcześniej. Dzięki za podpowiedzi.
A od czego masz internet? Szukaj a jak tam nie będzie to jedź na szrot i sobie porównaj, nie licz na gotowca.
Dokladnie te silniki wystepowaly w seatach ibiza, ktore byly wyprodukowane przed 1993 r, bo pozniejszy model mial silniki volkswagena az do dnia dzisiejszego. Pozdrawiam.
Trzęsie się bo silnik zapewne przestał pracować na któryś z cylindrów. Do sprawdzenia na sam początek świece
Mimo wszystko sprawdziłbym ciśnienie sprężania, jeśli będzie podwyższone, do sprawdzenia ustawienie rozrządu. Wizard112 napisz czy silnik z dwoma czy z jednym wałkiem rozrządu.
polecam wstawkę z forum pt klimatyzacja - opisane wszystkie rozwiązania stosowane w vag, warto poszukać i sobie pobrać. w załączniku jpg z umiejscowieniem tego sterownika (silnika) klapy centralnej. Brak nawiewu na klapie centralnej wynika z uszkodzenia tego elementu - pozostaje wymiana, nieraz wystarczyło rozebranie i czyszczenie styków. Kupa roboty...
No powinien jak się nie myle to zielono biały lub zielono szary
Problem z immobiliserem.
Błędy, błędy i błędy ze sterownika silnika.
A jak się zachowuje sonda! Chociaż czegoś nie mogę zrozumieć, w okienku VAGa masz MOTRONIC MP 9.0 a to nie jest ABD silnik MONOMOTRONIC, tylko jakiś wielopunkt!!
czy da się włożyć silnik z VW Golf IV do Seata Ibizy 2FL Jeśli to ten sam silnik to zmienić łapy i można wsadzać
nie dotykaj nawet tego wynalazku , auto zajebiście awaryjne i części do motoru niezbyt tanie
Pewnie nie ma iskry, taka pogoda. Cewkomoduł.
1.4 TDI ma odrażająco niską kulturę pracy, pali tyle co większy silnik, jedzie tak sobie. Faktycznie lepiej szukać 1.9 wśród ropniaków.
Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu? Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie......
Sprawdż rozrząd, bardzo łatwo się przestawia.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
tak tylko 2 mają być
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
W 90% procent przypadków winny jet czujnik temperatury silnika (czterostykowy w plastikowym korpusie przy głowicy) Warto również sprawdzić termostat
Masz ciągłe przeładowanie więc nie sugeruj się tym, że wężyki "wyglądają" na szczelne tylko najlepiej je wymień. Czujnik ciśnienia doładowania mierzy prawidłowo więc on odpada. Dodatkowo wejdź sobie w vagu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks. a następnie wybierz grupę 002 i na włączonym tylko zapłonie sprawdź sobie zakres (w %) wskazań wciśnięcia pedału gazu...
Samemu można sprawdzić czy łapa silnika (ta po stronie pasażera ) jest luźna .
W tych silnikach występuje też problem że zacierają się zawory w głowicy. Dlatego ciężko jest to zdiagnozować bo czasem chodzi a czasem lipa, jak się zawór wypali to nie chodzi cały czas a jak zaciera (przyciera) to sprawdzisz tylko w momencie kiedy gubi ciśnienie. stwierdził ze to wina wtrysku. Wyskakuje błąd zapłonu 'Błąd zapłonu' to szerokie pojęcie...
Zawór powinien mieć 13-17 ohm.
Odnośnie twojego pytania o ustawienia wałka wyrównującego to proszę: http://obrazki.elektroda.pl/7936245700_1...
Problem występuje przy pracy na akumulatorze, czy również przy pracy na włączonym silniku?
rozrząd na 100% wada tych silników
Zdemontuj filtr powietrza (całą obudowę z przepływomierzem), załóż bezpiecznik i odpal samochód, poruszaj wiązką w peszlu biegnącą od silnika do lewej podłużnicy
Bo silnik jest tak zaprojektowany by w komorze korbowej był podciśnienie. I jak wyciągasz bagnet to silnik dostaje lewe powietrze.
Ibiza z którego roku ?
no z tym czujnikiem to coś nie tak, ale napisz jeszcze co to za silnik?
Byłem u elektronika , mówił że jest zwarcie jakies na klimie. Następny "elektronik" z łapanki pod biedronką. Jest jakieś zwarcie tylko sam nie wie gdzie? Podaj rocznik i kod silnika .
Witam. Praktycznie to samo, ale inaczej się na to patrzy. Magneti Marelli 4MV na pewno dla silników BBY i BBZ - Seat Ibiza 1.4 16V (2002 do 2009r). http://obrazki.elektroda.pl/4399101200_1...
Czy mogło to spowodować blokadę immo? Usunięcie błędów nie pomaga. A kto powiedział że to immo? NIe widac błędu od immo. A błędów nie skasujesz bo wyraźnie jest napisane active/static.
Na czarnej wlepce w komorze silnika.
witam,wymieniłem silnik w ibizie 1,9 afn 110km na 110km z golfa 3 auto jezdziło idealnie do mrozów, okazało się że nie grzeje świec (inne podłączeniew okrągłej kostce,potrzebuję schematu wiązki silnika z klimą.
W tym roczniku jest już silnik na pasku rozrządu .(oznaczenie silnika CJZC). Dobra jednostka napędowa. Co do świateł to są różne wersje. Można sprawdzić po nr. nadwozia.
jaki silnik
Mam problem z nagrzewaniem sie silnika (Seat Ibiza 1.9 sdi) ,otóż silnik nagrzewa sie do normalnej temperatury tylko ,ze bardzo powoli. Co to może być?
Szukaj silnika polo, ibiza, golf, AAZ też będzie pasował.
Czujnik temp.
Mam proble z seatem ibizą 1999r. 1.4 16V. Nie moge sie skomunikować z silnikiem a z wszystkim innym nie ma problemu. Jakim numerem vaga moge zdiagnozować ten silnik?
Przede wszystkim należałoby sprawdzic punkty mocowania silnika do karoserii , oraz poduszki pod silnikiem.
Jutro Ci podrzucę, bo mam je na drugim komputerze. Podaj jeszcze kod silnika.
Ważna jest kolejność, czy najpierw silnik zgasł, czy zapaliła się kontrolka oleju. Sprawdź przede wszystkim poziom oleju. Być może przy wymianie czegoś nie dokręciłeś i najzwyczajniej olej wyciekł.
Może wiązka przetarta między sondą a komputerem silnika.
Moze bys sie pochwa lił jaki masz kod silnika!
wypalone styki przekaźnika zasilania bardzo często są spotykane w tym pojeździe.
Sprawdź czujnik temp silnika.
podaj kod silnika
Próbówką sprzwdz wszystkie bezpieczniki
uważaj tylko kto Ci będzie robił korektę mapy rozruchowej (bo nie chodzi o wielkość dawki), producent nie bez powodu postanowił że ciepły silnik odpali dopiero przy dużej prędkości RPM, korekta takich parametrów w warsztacie gdzie na codzień naprawia się RTV jest mocno nieopłacalna w przyszłości bo koła 2masowe tanie nie są. Pozdrawiam
Witam, potrzeba więcej danych, rok i kod silnika.
Jak poradzisz sobie z wymianą to bez. W tym modelu zbiornik wyrównawczy nie ma czujnika braku płynu chłodniczego. Jeśli auto się nie przegrzewa to awarii uległ czujnik temperatury. Podpięcie pod komputer powinno potwierdzić diagnozę.
Ten sterownik co masz bez problemu podchodzi do twojego silnika.
Możliwe że jest pod kolektorem ssącym na połączeniu skrzyni i silnika A żeby się o tym przekonać czy jest czy nie, to możesz wypiąć wtyczkę z aparatu i sprawdzić czy zgaśnie silnik Brak typu silnika
Na konektorze przepustnicy masz chyba opisane 1,2 i 3. 1 /powinna być u góry/ do pinu 41 sterownika. 2 /środkowy/ do pinu 40, ostatni to już wiesz.
Wplyw na moc silnika to nie ma, za to na bezpieczenstwo na pewno , a stwierdzenie ze poduszki na razie mi nie sa potrzebne to chyba nie wiesz co mowisz ;) ,wskazana diagnostyka silnika.
Masa silnika i karoserii ok?
Kolego nie wiele można zrozumieć z Twojego opisu. Teraz jest chłodno więc po odpaleniu silnik ma wyższe obroty, a w miarę nagrzewanja obroty powinny spadać. I jak silnik się rozgrzeje powinny się normować na okolicy 800 obrotów. Co dzieje się u Ciebie? Co znaczy jazda jest możliwa tylko ciągać silnik?
Winny: sterownik silnika.
Pierścienie może już się wyeksploatowały, skoro tylko na zimnym silniku.
Na zegarach nie ma temperatuty silnika
Ciekawe jak to zrobił? Wstrzyknął do gara i uruchomił się. Masz diagnoskop? Nie mam takiego urządzenia i nie znam się tak na silnikach, wiem tylko tyle z tego co mówił że ciśnienie i iskra jest okej. Czy możliwe że mógł jakiś wtrysk paść o ile takie są w tym silniku?
Czyli dostanę się do nich od strony kokopitu anie od strony komory silnika ?
Sprawdż odpowietrzenie silnika.
Ciśnienie OK. Problem na kablach w komorze silnika. Kolor czarny idzie z czujników przez okrągłą złącze do licznika. I prosze się nie sugerować pełnym przejściem, najlepiej puścić to drugim kablem.
Wepnij żarówkę między zasilanie 12V wtryskiwaczy a masę silnika
W sdi ta klapa nie spełnia funkcji klapy gaszacej. Nie po to ją tam dali. A po co ona tam jest niech wam da do myślenia to co kolega zaobserwowal "zamyka się na biegu jalowym i otwiera po dodaniu gazu". Problem leży w poduszkach silnika. Dałeś zamienniki i to jest przyczyną. Standard problem w ibize 99-02. Tylko i wyłącznie ori poduszki rozwiązują problem....
walniety przewód podciśnienia do serwa i tyle
Nie doczytałem, ale już 2-3 takie same przypadki - uszkodzone ECU. Sterownik silnika.
Czujniki były oryginalne czy jakieś chińskie zamienniki? Zaglądałeś do nich, są dobrze osadzone? Obejrzyj wieńce foniczne z którymi współpracując czujniki, oczyść je i zobacz czy nie są pęknięte. Do czasu usunięcia usterki, sugeruję odłączyć ABS (wyjąć bezpiecznik lub wtyczkę z silnika pompy ABS).
Jak tam widzę 15,5l. Nawet ci się nie chciało napisać jaki silnik.
Nie ma sprawy, polecam się na niedaleką przyszłość, i mechanika do naprawy nagrzewnicy też nie miej za wroga. ;) SławeK
Podłączyć do masy silnika.
Sprawdziłem kompresje: I 27.6 II 27 III 25 IV 25 Dawka paliwa skacze od 3.8 do 4.0 Jaka powinna być kompresja dla tego silnika??
Seat Ibiza 6l nie działają wycieraczki brak zasilania na silnik bezpiecznik ok manetka wymieniona na nową i dalej nic
z tego odczytu nic nie wyłuskasz.
ibiza wymiana silnik obrót silnik ibiza kontrolka silnik ibiza
protect radio kenwood regulacja parownika generacji wymiana symetryzator
schema podlaczenia zamka centralnego
Jak podłączyć stycznik sterowany dwoma sygnałami? Najlepsze wkrętaki JIS do obiektywów Canon