No właśnie nie wiem jak to inaczej opisać. Pedał gazu nie działa a obroty są cały czas na poziomie 1100. Samochód reaguje tylko na zmianę biegów. I tak bez używania gazu jestem w stanie wydusić z niego 50km/h na piątym biegu. Wygląda to jakby jakaś część mechanicznie się blokowała i uniemożliwiała sterowanie gazem/obrotami silnika.
Spróbuj jeszcze wyregulować obroty silnika.
ALIBABA I wyżej opisałem jak "skacze" mi obrotomierz nie obroty silnika :).
Sygnał obrotów generuje sterownik silnika
Witam, Obroty sterowane są przez rezystory, znajdziesz je w okolicy silnika nadmuchu(za schowkiem ) zazwyczaj przepala się termik. Pozdr.
wypalone styki przekaźnika zasilania bardzo często są spotykane w tym pojeździe.
W takim razie na szczęście obyło się bez dodatkowego remontu silnika.
Nie masz silniczka krokowego no chyba że w CD :) Jak masz dostęp do Vaga sprawdź odczyt z pedału gazu, ewentualnie przyjrzyj mu się, (wtyczka itp) i wskazania czujnika temperatury dla ECU.
Jeżeli po zwarciu niebieskiego do masy nie świeci kontrolka ładowania to raczej przerwa na instalacji a nie regulator. Jeżeli jest przerwa na przewodzie do kontrolki t ładowanie zaczyna się dopiero na podwyższonych obrotach silnika.
Witam potrzebuje kod/login do diagnostyki samochodu seat ibiza 1.4 12V 2008r. bo chciałbym podwyszyc obroty silnika programem VCDS Release 21.3
witam !! Mam problem z seatę ibiza silnik 1,4 benzyna falują obroty przy zapalaniu silnika lub przy redukcji czasami gasnie silnik nawet !!!
w mojej Ibizie II 1,4 v8 clx 96r zauważyłem że jak silnik sie zagrzeje faluje na obrotach od 500 do 1200 objawia sie to na benzynie i na gazie nie mam pojęcia co to może byc ponieważ na zimnym silniku obroty ma normalne .
Witam problem polega na tym, że auto zaczyna przerywać podczas jazdy na wyższych obrotach. Usterka nasila się bardziej w miarę rozgrzewania silnika.
kolego ale jak dziwnie drga silnik?falują obroty?napisz coś więcej.pzdr
Ile wyniosło Cię czyszczenie przepustnicy tak z ciekawości? Też nie maials podwyższonych obrotów na zimnym silniku, który od razu gasl?
Co ma pompa i abs do obrotów silnika , nieszczelne serwo.
Dobra diagnostyka to podstawa, odpuść mechaników znajdź dobrego diagnostę/elektryka
Witam. Czy pomogła wymiana czujnika położenia wału na ograniczenie obrotów do 3000?
Witam, normalna sytuacja jeżeli ruszasz bez dodania gazu, zwłaszcza autem z tym silnikiem, który nie słynie z wysokiej kultury pracy. Czy na wolnych obrotach silnik pracuje równo?
Tak ma być.Jak długo kręcisz i silnik nie odpala a licznik widzi obroty to tez kontrolka miga i piszczy alarm. Nie widze tu usterki.
Napisz czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo i na jakich obrotach się utrzymuje bez gazu
Wymienić czy da się jakoś sprawdzić, czy jest sprawny?
Ale po wyjęciu miarki obroty zaczynają na chwilę szaleć.
Jeździsz na 750 obrotów? 750 to jak najbardziej prawidłowe obroty dla tego silnika, to nie diesel.
Po pierwsze spróbuj odpalać na benzynie. Nie wiem gdzie jest silnik krokowy w Ibizie, jest to silniczek sterujący dopływem paliwa. Powodem za wysokich obrotów, a także za niskch, kłopoty z odpalaniem może być zanieczyszczony silnik krokowy.Należy go wyczyścić i powinien przestac wariować, jeżeli nie to do wymiany.
Mam podobny problem z moim Seatem Ibiza 1.2 12v, dodam jeszcze, że w moim przypadku sporadycznie pojawia się "dławienie" silnika podczas jazdy i gaśnięcie silnika na wolnych obrotach, jednak największym problemem jest gaśniecie silnika podczas dodania gazu, czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać problemu?
Co do gaśnięcia silnika i falowaniu obrotów - u mnie pomogło czyszczenie przepustnicy. Później przez około 100km przepustnica się adaptowała. Miałem też wcześniej problemy z zalewaniem się silnika - pomogła wymiana czujnika temperatury.
w 99 roku występowały 2 silniki 1,4 APQ (stara buda) AKK (nowa buda) napisz jaki masz silnik i koniecznie przypomnij sobie jaki wywala błąd, w temacie drugim -uszkodzony przełacznik zespolony pod kierownicą.
Nie no ja już wymieniałem kilka razy i to samo z karzdym sie dzieje nie wiem może jakis mocniejszy jest do tego potrzebny który by mocniej to domykał nie wiem co z tym fantem zrobić bo jak mi je benze i gaz to nie idzie przyspieszyc porządnie
Czujnik temperatury który idzie na deske to całkiem inny czujnik niż ten który daje dane sterownikowi silnika
Witam, Seat Ibiza 1.4 MPI benzyna 2000r. ma problemy z odpaleniem jak silnik jest ciepły. Jak jest ciepły i odpali czuć benzynę, oraz obroty na luzie wachają się: spadają do +- 400 a czasami rosną do 1200.
Sprawdziłem kompresje: I 27.6 II 27 III 25 IV 25 Dawka paliwa skacze od 3.8 do 4.0 Jaka powinna być kompresja dla tego silnika??
adaptacja przepustnicy Vagiem
W programie i telefon myślisz że cuda zwojujesz bo według tego to silnik wychodzi poza granice palności mieszanki.
Seat ibiza 1.4 98r. Brak ciepłego ogrzewania. Ponadto silnik lapie wysoka temperature kiedy stoi na wolnych obrotach np na parkingu? Czy to termostat? Co mozna na to poradzic, co to moze byc ?
rocznik, kod silnika ?
dziękuje Mirek.tok
Wiem, że samochód wiekowy, ale chciałbym w nim podnieść obroty programem VCDS lub innym. Chodzi o Seata Ibizę 1997 1.4 AEX 60 KM. Problem polega na tym, że silnik strasznie buczy w środku po wymianie poduszek silnika. Buczy tak, że deska wpada w rezonans. Buczenie nie występuje zaraz po odpaleniu silnika, gdy jest zimny. Najbardziej czuć drgania deski,...
zapala sie kontrolka esc w seacie ibizie na wiekszych obrotach silnika
1. Ten silnik nie posiada czujnika położenia wału. 2. Nie ma tu silniczka krokowego. 3. Element odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów nie ma tu nic do szarpania silnika.
Witam Mam problem z Satem Ibizą rok 94 silnik 1,3 od jakiegoś czasu zaczęły mi falować obroty postanowiłem więc wyczyść przepustnice i tak dzisiaj zrobiłem lecz zarost po odpaleniu zaczęło coś syczeć z okolic silnika a sytuacja z obrotami się pogorszyła . teraz na lpg nie ma wo gulę obrotów a na benzynie w miarę rozgrzewanie się silnika obroty maleją....
Usterka występuje na goracym silniku czy w każdej temperaturze silnika
Dokładnie tak jest, i nie tylko w tym aucie i tym silniku. Wiele modeli tak ma, aby niepotrzebnie nie kopcić i hałasować.
Witam. Posiadam Seat Ibiza, rocznik 2000, silnik 1.4 benzyna. Od pewnego czasu przez chwile zdarza się, że trzęsie silnikiem na wyższych obrotach, zwłaszcza gdy wyprzedzam, lub przy zmianie biegu z 4 na 5 i wciśnięciu gazu do spodu. Przez chwilę zatrzęsie silnikiem i przestanie, jaka to może być przyczyna ? Boję się, że może przez to uszkodzić silnik....
Stawiałbym na zapieczone wtryski. Przypadłość w ibizach. Czy jak traci moc to silnik szarpie czy pracuje na równych obrotach? Może niewłaściwy luz zaworowy. Pozdrawiam
silnik 1,4 99rok apq przejsciowka
silniczek krokowy przepustnicy może się przycinać
A jak nie ładuje na wolnych obrotach - mierzyłeś na podwyższonych napięcie , uznałeś że alternator jest dobry a stoisz w korku i masz słaby akumulator i włączone światła - to co będziesz silnik na obrotach trzymał i gotował wodę ?
Jest kontrolka, która gaśnie po osiągnięciu przez silnik temp. pozwalającej na używanie go w pełnym zakresie obrotów/mocy. Prostym językiem-jak kontrolka zgaśnie, możesz go katować ile wlezie. producent założył, że użytkownik nie musi znać dokładnej temperatury silnika i są dwie opcje na jej poznanie-termometr i urządzenie diagnostyczne.
Kafelek od komputera
a jak jest zimny to jak sie zachowuje ma wyzsze obroty
8 lat to na 99 % problem z reduktorem. Membrany twarde i zanim sie rozgrzeje to nie ma odpowiedniej mieszank.
Ok, postaram się ogarnąć ten komputer i napisze co z tego wynikło. Dzięki za podpowiedz, a jeszcze pytanie. W Ibizie ten sam silnik?
U mnie pomogło czyszczenie układu dolotowego powietrza po tym jak auto gasło czasem na wolnych obrotach. Pozdrawiam.
Mam podobny problem w swojej ibizie 97' 1.4. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem niewłaściwą prace silnika. Na biegu jałowym obroty około 700 obr/min. Najgorzej jak w trakcie jazdy wrzuci się na luz - obroty mogą spaść jeszcze niżej i czasem samoistnie gaśnie silnik. Zauważyłem że sytuacja pogarsza się drastycznie przy właczonych odbiornikach prądu (radio,...
Po pierwsze upewnij sie,ze masz dobra kolejność przewodów w tej chwili, nastepna sprawa jeśli pływa Ci na obrotach to byc moze przy zmianie kopułki przestawiłes zapłon aparatem.
Jak w temacie - mam auto, które ma zapłon oparty na przerywaczu mechanicznym. Chcę dla ustawienia zapłonu ustawić optymalne obroty. Posiadam miernik co mierzy teoretycznie obroty (UNIT UT-106), ale jak go podłączam do cewki (tak jest napisane w instrukcji obsługi) to strasznie przekłamuje. Przerywacz wymieniony na nowy. Czy ktoś z forumowiczów posługiwał...
Witam, Posiadam Seata Ibizę 99r. 90KM. Na chwilę obecną zamontowany mam silnik AHU z turbosprężarką AFN z oryginalnego silnika 110KM(który był wcześniej w tym samochodzie). Problem wygląda następująco: Podczas jazdy gdy obrotomierz przekroczy 2500, coś zaczyna buczeć, natomiast obroty niezwykle mozolnie pną się wyżej. Gdy wyłączam silnik, a następnie...
Pytanie 1: Auto ma instalacje gazową? Pytanie 2: pradopodobnie jakiś przewód- czy raczej silnik krokowy?
Lewe powietrze w dolocie?
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Jeszcze raz opiszę problem: w momencie przyśpieszania od 800-4,5k obrotów ,przy około 2,5k obrotów występuje zamulenie,prychanie kichanie.Do tej wartości i po jej przekroczeniu, auto przyśpiesza bardzo dobrze.Im bardziej dynamiczne przyśpieszanie - tym jest gorzej (w tej prędkości obrotowej silnika)
Okej, zamawiam oryginał i zobaczymy co to się będzie działo. A powiedz mi jeszcze jedną rzecz jak silnik pracuje na wolnych obrotach i zdejmiesz wężyk podciśnienia z gruchy od sterowania turbiną to czy sztanga wraca Ci do góry czy się nie rusza?
Zazwyczaj jest to rozrząd, naciągnięty łańcuch, wytarta prowadnica, jeżeli jeszcze masz z feralnej serii to i tak długo wytrzymało. Oleju w silniczku trzeba pilnować i dobry lać.
Tzn że silnik zassał olej, pracował na nim zamiast na paliwie i się rozbiegał (miał obroty większe niż max przewidziane konstrukcyjnie).
System Porsche to silnik który był projektowany przez tę firmę,był też1,5l. Co do pracy silnika to sprawdź: - ustawienie zaworów - sprawdzenie i ustawienie zapłonu - dobranie się gaznika. PS. Sprawdź tez ustawienie rozrządu.
Rzeczy takie jak filtry swiece kable wymagaly wyniany bo nie byly dawno wymieniane. Cewke tez musialem zmienic bo dawala przebicia. Aparat tez byl juz stary. A pompe profilaktyczne wymienilem choc tez nie byla wyminiana i juz troche byla glosna
I co udało Ci się rozwiązać problem? Bo ja jak użyłem do testu oleju opałowego drgania ustał, gdy powróciłem do diesla z powrotem trzęsie na wolnych obrotach.
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Kolejna okolicznosc poostawilem do gazownika.Powiedzial ze na 99% procent reduktor, ale poza tym najprawdopodobniej silnik krokowy. Niestety nawet jesli to wymieni nie jest pewny czy wszystko bedzie ok. proponuje nowa instalacje !! :)
Seat Ibiza 1,5 1991 150 000km przebiegu system Porsche nierównomierna praca silnika szarpanie po zmianie biegów . Słychać pompkę paliwa jak by się zacierała. Na wolnych obrotach w takt odgłosów z pompki obroty silnika jak by zwalniały .Czy to jest tego całkowita przyczyna
Mowa o wyświetlaczu LCD czy mechanicznej wskazówce na silniku krokowym ? Miałem w jednym aut problem mechaniczny, chyba jakis syfek, bo po kilku tygodniach zacięć wskazówki samo się naprawiło
Jeśli pompa na 100% sprawna to może być uszkodzony sterownik silnika, choć wtedy wpadłby w tryb awaryjny.
Posiadam od jakiegoś czasu Ibizę 1,4 v8 60KM na zimnym silniku bardzo często gaśnie jak się dodaje gazu i się chce ruszyć i jeszcze jak się zagrzeje to chwile faluje na obrotach na biegu jałowym i przestaje . Ibiza jest w gazie sekwencyjnym .
Ciśnienie paliwa speawdż.
Wtryskiwacze do sprawdzenia,co ile wymieniasz olej w silniku?
Podmień przeustnicę ma używaną lub sterownik silnika. Bez lpg?
ok.zgodzę się jest to do przemyślenia.Ale gdy podłączam wtyczkę do silnika który jest w drzwiach jest pstryknięcie (dociągnięcie),myślę że on działa ,ale nie ma reakcji na przycisk. Silnik bez obciążenia, powinien zmieniać kierunek obrotów przy naciskaniu przełącznika? Bo zasówa ciągle w jedną stronę.
Silnik krokowy, czujnik polozenia przepustnicy. Temat wielokrotnie omawiany. Poszukaj.
Jak podczas jazdy na biegu przy 120km/h obroty spadną Ci na 1000 (na zegarze) to objaw wskazuje na cewki. O ile prędkość obrotowa silnika pobiera sygnał z cewek.
Możesz podmienić od kogoś na próbę czujnik położenia wału (hall) i zobaczyć co się zmieni? z tym przerywaniem obrotów? Sprawdzałeś przepływomierz powietrza? w kierunku tych falujących obrotów? Ewentualnie sprawdzenie silnika krokowego. Zanim coś wymienisz poczekaj jeszcze na rady specjalistów.
Nie znam sie na tym dlatego pytam - prosilbym najlepiej o link gdzie taki regulator kupic za nie wygurowana cene - najelpiej zlozony choc z poskladaniem powinienem sobie poradzic. szukam samemu ale mam ostatnio pecha co do elektroniki, a nie chce niepotrzebnie znowu wydac pieniedzy. NE504 IMPULSOWY REGULATOR OBROTÓW SILNIKA - moze byc?
Iskrę sprawdzaj bezpośrednio z cewki. Wyeliminujesz w ten sposób palec i kopułkę. Gdybyś zaopatrzył się w VAGa (koszt dobrej flaszki) to mógłbyś w czasie występowania usterki samodzielnie sprawdzić czy sterownik widzi obroty silnika bez czego nie będzie iskry oraz sterowania wtryskiwaczem.
Witam wszystkich kupiłem samochód Seata Ibiza 1.4 75KM 2003 i zauważyłem że przy ruszaniu z pierwszego biegu zaczyna szarpać silnikiem i spadają obroty trzeba dodać więcej gazu i jak już ruszy to potem jest ok.
Miałem identyczny problem z Ibizą. Pomogło podanie + po zapłonie na wejscie klimatyzacji w sterowniku silnika . Obroty wzrosły do 900 (auto nie posiadało klimatyzacji)
witam mam cordobe 94 55kw i silnik abu też mi szwankują obroty na zimno jest 1000 a po rozgrzaniu 770\800 i taki obroty pokazały na kompie po rozgrzanym silniku jak je zwiekszyc.i gdziejest zamontowany ten tps.
samego silnika nie ma autor pewnie użył "skrótu myślowego" :) jest zintegrowany z przepustnicą, ale nie raczej obroty by falowały http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
komputer trzeba wymienić od 1.4 grupy vw (niekoniecznie polo może być ibiza cordoba) pozdrawiam...
W takim razie RACZEJ bym się nastawiał na nieszczęsny* wentylator nawiewu. Jest on w miarę dobrze dostępny w tym modelu - jest za schowkiem pasażera i można go samemu wymienić. Czemu tak sądzę? Hałas nie narasta z obrotami silnika - czyli można wykluczyć sprężarkę i łożysko, które jest spięte z silnikiem za pomocą paska. No i na wyłączonej klimatyzacji...
Tak ! to wszystko normalne, nie tylko seat, Opel podobnie sie zachowuje. Ingerujesz w obwód podciśnienia i to jest normalna reakcja. Jeśli wszystko działa to na siłę nie czepiaj się silnika.
Jaki kolor czujnika temperatury cieczy chłodzącej należy zastosować do silnka seat ibiza 1.4 AEX ośmio zaworowy wielopunktowy wtrysk 1997 rok produkcji? Czy przyczyna niestabilnych wolnych obrotów i gasniecia na zimnym silniku moze byc ten czujnik WIN:VSSZZZ6KZVR146348
00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) Tak wygląda kod błędu - więc chodzi o ten czujnik w aparacie zapłonowym? Opiszę jeszcze objawy- nierówna praca silnika, falowanie obrotów, odczuwalny nieraz brak mocy i zwiększone spalanie.To chyba przez ten czujnik?
Witam mam pytanie chodzi o Seata Ibiza 1.4 rok. 1997. Auto przy odpaleniu na zimnym silniku przygasalo po pewnym czasie wchodziło na obroty. Dziś po zgaszeniu już nie odpaliło a przy próbie przekrecenia kluczyka przyduszalo go. Czy to może być rozrząd?
Pisząc "przesunąć odcięcie zapłonu" masz na myśli odcięcie zapłonu w związku z zakładaniem alarmu, czy zwiększenie liczby obrotów silnika przy którym ECU odcina zapłon (tuning)? M.
Czy normalne jest buczenie tłumika podczas hamowania silnikiem, miałem tak z orginalnym tłumikiem koncowym i teraz z zamiennikiem. Przy pewnych obrotach leciutko też wchodzi w rezonans, czy to normalne zjawisko. seat ibiza 1,4 60km 2000r
Witam, po wymianie czujnika temperatury spadły mi obroty biegu jałowego do ok 700(może trochę mniej)- na rozgrzanym silniku. Da się je jakoś podnieść do normy bez udziału kompa...
Kolega w Ibizie 1.7 wtrysk z 92 roku ma CB tti 770 z anteną lemm problem polega na tym, że przy nadawaniu silnik samochodu na wolnych obrotach gaśnie a przy jeździe na wyższych skacze (tak jakby włączało się "odcięcie"). Jak taki problem rozwiązać?
Witam, mam problem mianowicie jak odpalę auto na zimnym i jak chcę ruszyć to strasznie go dławi nawet mu daję gaz w podłogę a on faluje na 1000 obrotów i tak jakby chciał ale nie mógł się wkręcić na obroty, po kilku razach wdepnięcia gazu i odpuszczeniu w końcu normalnie zaskakuje. Po odpaleniu ma 1100 obrotów ale po przejechaniu kilkuset metrów niecałe...
Sprawdzić poduszki silnika, zawieszenie i łożyska kół. Najlepiej na stacji diagnostycznej na szarpakach.
moga byc poluzowane po pekane, ogolnie nie szczelne a moze to owocowac nie rowna praca silnika
ibiza obrót czujnik obrót silnik ibiza silnik ibiza
wskaźnik myszy silniczek krokowy civic renault laguna przycisk
edifier r1280db dotrzeć pumeksem
Zasilacz ATX startuje po kilku próbach - diagnoza Satel Versa - fałszywe alarmy: przyczyny i rozwiązania