Kolega nie miesza autorowi w głowie, przewody są cztery ale dwa z nich wychodzą z tego samego punktu uzwojenia. Ten układ jest tak powszechny, że nie ma tu nad czym dyskutować.
http://obrazki.elektroda.pl/2171734600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2171734600_1...
Masz na tabliczce 1/3 HP czyli 0,25kW. Moja jest uboższa w okablowanie, bo ma tylko 1/4HP. Dwa czerwone idą z włącznika do wnętrza, a dwa białe bezpośrednio do kondensatora. https://obrazki.elektroda.pl/1762903700_... Rozrysuj połączenia i kolory z rezystancjami. Bedzie nam łatwiej pomóc.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Zasilanie dochodzi na; -przewód niebieski gruby przewód zielony gruby+przewód żółty Czy pod zaciskiem z przewodem niebieskim jest styk ,co się łączy z okrągłą blaszką? Jeżeli tak ,to do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić przewód żółty z przewodem niebieskim cienkim.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Z Twoich informacji wynika, że zasilającymi są przewody o kolorach- brązowy i biały. Pozostałe wątpliwości wyjaśnia ilustracja na zał. rys.: http://obrazki.elektroda.pl/8314992700_1... Rysunek jest fragmentem z dokumentacji, stosowanych w w/w betoniarkach, silników serii SEK 110.
(at)3301 Kolego drogi :D - więcej nauki o silnikach. Silnik jest na pewno równolegly ze względu na liczbę obrotów (3000) oraz rezystancję uzwojenia stojana. Gdyby był to silnik szeregowy, to miał by kilka razy większą prędkość obrotową i rezystancję stojana na poziomie kilkudziesięciu omów. Jak np. wiertarka.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Jeżeli będziesz próbował poprzez szeregowo włączoną żarówkę jak napisałem to nic nie spalisz. Do zasilania można podłączyć jedynie dwa przewody silnika.
Było na 3 przewodach plus żółto-zielony. Teraz jest na 2 plus żółto-zielony. Czy , aby sinik jednofazowy nie jest podłączony do dwóch faz? Wygląda,że tak!! Silnik jednofazowy potrzebuje przewodu zerowego - neutralnego, którego nie ma przy takim podłączeniu.
Pomierz opór każdy z każdym i napisz w tabelce.
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
zamień miejscami W i Z
Zmierzę i podam. Co do dwóch prędkości to nie wiem czy dobry trop. Sterowany jest dwukanałowym termostatem. Tylko termostat zasilanie na zaciskach ma wspólne i styki NC i NO. NC zapewne steruje palnikiem a NO wentylatorem nawiewów. Nie Widzę elementu, który mógłby być odpowiedzialny za zmianę prędkości.
Witam, ostatnio naprawiałem betoniarkę,i po otworzeniu puszki zaciskowej ukazał mi się widok jak na zdjęciu w załączniku. Określiłem przewody od uzwojenia głównego i pomocniczego, ale zostały mi te widoczne na zdjęciu cienkie białe przewody. Jeden z nich jest od razu podłączony do zacisku N,a drugi jest doprowadzony jako przewód neutralnym do cewki...
Zasilanie na zaciski U1 i U2, żyłę ochronną do obudowy, pod śrubę przy wejściu przewodu zasilającego.
Zrób pomiar między tymi trzema przewodami, oraz względem obudowy.
Podłącz zasilanie do U1 i U2,Z1 a między U1 a Z2 kondensator
Przełóż czerwony z trójki na jedynkę i spróbuj i pisz co się dzieje.. https://obrazki.elektroda.pl/6717621500_... Faktycznie, źle jest podłączony powinno być tak jak pokazałeś. Plus za spostrzegawczość. Dodano po 3 Ps. Ten żółto-zielony z przewodu zasilającego przykręć do silnika. Jeśli nie ma na nim oczka, trzeba będzie zacisnąć takowe.
Grubości? Istotny jest przekrój żyły i to jego się podaje a nie średnicę (no może ta jest tam gdzieś w katalogu). Sumują się przekroje, więc suma z 6mm^2 i 6mm^2 da 12mm^2. Strzelam - grubość całości w okolicach do 20mm.
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty. Jak w silniku frani oczywiście ;-) Z silnika wychodzi 5 przewodów czy 6?
Delikatnie oskrobać przewody z lakieru i zacisnąć na przewodach tulejkę w koszulce termokurczliwej
Zmierz oporności pomiędzy: U a V V a W W a U i je nam podaj... Z drugiej strony ciekawe, że silnik bez naprawy czyli nieprzewijany jak rozumiem, jednofazowy co wynika z tabliczki a oznaczenia na przewodach U V W jak przy trójfazowym w Polsce?
Niestety, przy silniku jednofazowym, z wyprowadzonymi trzema przewodami nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania wirnika. Aby tego dokonać potrzebne są cztery wyprowadzone końce uzwojeń.
Te silniki były w wykonaniu na 1 i 3 fazy. 2800 i 1400 obrotów. Jednofazowy ma wyłącznik odśrodkowy to wystarczy wybić wirnik i jak jest na wirniku pierścień to jednofazowy. Uwaga jest z kruchego tworzywa to trzeba uważać. Popatrzę na swoim bo trochę mało przewodów jak na jednofazowy.
Witam! Twój silnik ma uzwojenie główne o oporności 275Ω włączone wprost do 230V i uzwojenie pomocnicze 335Ω, które powinno być łączone z szeregowym kondensatorem - w tej konfiguracji też do 230V. Zamiana końcówki uzwojenia pomocniczego dołączonego do kondensatora zmienia kierunek obrotów. Tu schemat: Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków...
Silnik jest napewno jednofazowy. Przewodów wychodzi 5 oraz wychodza dwa przewody do kondensatora.
Witam. Nie jestem specem. Miąłem kiedyś do czynienia z takim silnikiem. 6 przewodów silnik na 230V 1 fazowy. Więc tak. -2 przewody wyprowadzone z uzwojenia pracy. -2 przewody wyprowadzone z uzwojenia rozruchowego. -2 przewody ze styku odśrodkowego wyłącznika rozruchowego. Teraz niech się wypowie jakiś fachowiec od oporności albo oznaczeń które to które...
Czyli albo rozpiska silnika albo miernik https://obrazki.elektroda.pl/34_12762929...
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
pomiedzy przewodami czerwonymi jest przejście , tak samo pomiędzy przewodami czarnym i niebieskim.Niestety nie mam dokładnego miernika ohm żeby zmierzyć.
posiadam silnik jednofazowy,wychodzi z niego sześć kabelków w trzech kolorach---jak to podłączyć aby działało?
Z silnika(ze stojanu ) tak jak na foto wychodzi wspólnie żółty z zielonym i drugim otworem brązowy.
Spróbuj pomiędzy wolnym zaciskiem termika a urwaną końcówką oczkową. To są ewidentne ślady po urwanych przewodach.
Według tabliczki to silnik jednofazowy. Kolego ile przewodów idzie do silnika?.
to o czym pisze kolega tofik jeśli dobrze myslę będzie indukowanie pików napięcia do sieci energetycznej, co może zaowocować wyłączaniem obiektu przez niektóre zabezpieczenia :(
Dla pracy silnika nie ma znaczenia gdzie podłączysz przewód fazowy czy neutralny. Silnik zasilany jest napięciem przemiennym.
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
Jak byś jeszcze rozrysował z kolorami przewodów skąd wychodzą.
Podaj z tabliczki znamionowej dane i typ tego silnika,
http://obrazki.elektroda.pl/6028348700_1... Udało mi się wrzucić rysunek. Chodzi mi o te dwa żółte konektory. A zdjęcie wrzucę pod wieczór bo pompka jest na działce.
Witam . Może zdjęcie silnika, ile przewodów ,jakiej mocy silnik, zdjęcie schematu podłączenia jeżeli jest na dekielku.
Tu masz podłączenie silnika jednofazowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Po prostu zobacz która końcówka silnika ma zwarcie do przewodu ochronnego.
Silnik z 3 przewodami ma 2 uzwojenia-robocze, rezystancja którego jest mniejsza i rozruchowe o nieco większej rezystancji . Budzi wątpliwość prawidłowość pomiaru rezystancji uzwojeń, ponieważ całkowita rezystancja uzwojeń powinna być równa sumie rezystancji każdego uzwojenia. A twoje 1 uzwojenie ma 2 Om, drugie 3,8 Om , a całkowita rezystancja 4,7 Om...
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
Według mnie dobrze myślisz. Kondensator do pracy ciągłej dał bym 16-18uF.
Dziwne, nap. 200V, możesz zrobić zdjęcie całego silnika? Mierzyłeś rezystancję pomiędzy wyprowadzonymi przewodami?
Ja bym go podpial bezposrednio do skrajnych wyprowadzen silnika Też mnie zdziwiło to podłączenie kondensatora, ale "coś w tym jest" jak mówił Ruski co znalazł konserwę. rochę taka krzyżówka, Też pierwszą myślą było wpięcie go w końce uzwojeń silnika, Tylko po co taki dziwny układ przycisków i czwarty przewód. Ale może to daje szybszy stop po zwolnieniu...
w modelach serii 5 w serwisie wkładaliśmy kondensatory wielkości 30-45µF , w niższych modelach do 25µF natomiast modele wersji 6 i w górę 60µF . śmiało możesz włożyć 30 i będzie działać ;) kolego djsway - nigdy nie zdarzyło mi się żeby silnik jednofazowy w myjce po zamianie przewodów zmienił obroty , poza tym jeśli masz rację to urządzenie...
Jak wyżej połącz, te krańcówki są bo to w jakimiś urządzeniu było. Pokaż lepsze zdjęcia komutatora i przewodów wychodzących z silnika.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Tak, podłączony na trzy fazy. Steruję go obecnie falownikiem trójfazowym a chciałbym jednofazowym.
Zmierz miernikiem R pomiedzy uzw. wirnika czy przewodem zasilajacym a obudowa.
witam jak podłączyć silnik jednofazowy który ma cztery przewody z uzwojenia roboczego dwa z rozruchu i kondensator bez wyłącznika odśrodkowego
Kolory przewodów Czerwony Brązowy Czarny Żółty
Takie silniki pracują w połączeniu trójkąt lub gwiazda nie wiem jaki ty posiadasz, do dwóch końcówek cewek masz podłączony kondensator.Musisz zrobić przełącznik który by przełączał uzwojenia szybsze obroty i wolniejsze.Tylko jeśli to ma pracować w gwinciarce to musi być przełącznik obroty prawo stop lewo robi się to przez przełączenie przewodów kondensatora.Możesz...
Ten większy. Kompresor samoróbka? Bo inaczej powinien być w układzie zawór zwrotny i presostat, który w momencie wyłączenia silnika upuszcza powietrze z przewodu pomiędzy butlą a sprężarką. W ten sposób w momencie startu sprężarka a tym samym silnik ma "łatwiej".
Ja myślę, że najprościej jednofazowy falownik + silnik zwykły 3f 400V z możliwością pracy na 230V na falowniku (musi mieć wyprowadzone do puszki 6 przewodów tak aby dało się przełączyć w trójkąt). Jeśli jest to kwestia kilkuset Watów to będzie to relatywnie tanie rozwiązanie, a dzięki falownikowi wszystko będzie płynne i w pełni sterowalne.
Mam wrażenie że ten silnik był przezwajany. Według opisu to 3 x220 i ma też mieć kondensator 16 µf . Ale czegoś nie rozumiem do zasilania kolega skorzystał z zasilania jednofazowego ? Niech kolega lepiej pokaże kostki zasilające.
Przeniosłem z: "Inne"
Cześć Wszystkim, temat niby prosty, ale już sam zgłupiałem. Dostałem szlifierkę, ale bez kondensatora podwójnego 0.6uF, 1.2uf (taki podobno był). Dokupiłem dwa pojedyncze o podanych wartościach, ale nie wiem już jak je podłączyć Wykonałem pomiary między uzwojeniami: https://obrazki.elektroda.pl/8196556500_... Bardzo proszę o pomoc w...
Witam.Te 2 wyprowadzone przewody dodatkowo z silnika to właśnie są styki wyłącznika odśrodkowego.Mechaniczny wyłącznik odśrodkowy po uzyskaniu właściwych obrotów silnika ma za zadanie rozewrzeć styki wyłącznika odśrodkowego w celu odłączenia uzwojenia rozruchowego gdy uzyska on odpowiednie obroty.Silnik pracuje z kondesatorem. Dodano po 45 To jest prawdopodobnie...
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kW jednofazowy z rozruchem we włączniku. Co to za silnik z rozruchem w wyłączniku. Nie może być rozruchu w wyłączniku dla silnika 1,5kW. To pewnie nie jest tak. Może podaj dane z tabliczki znamionowej jeżeli jest. okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie Jak i czym mierzyłeś to przebicie? z silnika...
Nie wiem czy dobrze widzę, ale do przewodu który wychodzi z silnika są dołączone przewody i owinięte taśmą izolacyjną. Odwiń taśmę i sprawdź przejścia przewodów. Z silnika powinny wychodzić trzy przewody.
Co to za skuter 125 2T? Jaki tam masz rodzaj alternatora? Jednofazowy (z odczepem na światła), "dwufazowy" (uzwojenie jednofazowe bezmasowe), czy trójfazowy? Jaki alternator masz w silniku GY6? Wg. przewodów masz jednofazowy, ale istnieje możliwość że też "dwufazowy".
Wykonaj zdjęcie silnika tak aby było widać jak wychodzą przewody z uzwojenia. Omomierz w dłoń i wykonaj pomiary aby poznać jakie kolory przewodów dotyczą jakiego uzwojenia.
Kondensator między biały i czerwony, czerwony i czarny pod 230V.
Silnik jednofazowy. Przy próbie rozruchu napięcie jest na wszystkich przewodach. Jeśli rozbujam wkrętarką i włącze silnik, silnik pracuje normalnie a napięcie jest na jednym przewodzie.
Witam. Ten silnik ma za mało wyprowadzeń (przewodów) by był jednofazowy. Sądzę ze silnik był przezwajany na 400V, co może nas upewnić pomiar rezystancji uzwojeń.
A i F kondensator A i E 230V. podłącz ten silnik kablem trzyżyłowym z przewodem PE, bo nie znasz stanu izolacji tego silnika, a kto później będzie posty pisał?
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Z tabliczki wynika że jest to zwykły silnik trójfazowy . Z połączeń tych przewodów mi się wydaje że ktoś go spiął z kondensatorem na 1f, ale nie widać kondensatora (prosimy o większe zdjęcie całości) Ten schemat co podałeś wydaje mi się że nie dotyczy tego silnika i jest on gdzieś znaleziony w internecie. Prosimy o więcej opisu, co jest skąd i zdjęcia
Witam, potrzebuje pomocy mam uszkodzony silnik o mocy 1,5 kW na 230 wolt po włączeniu buczy i trzeszczy oraz wyłącza bezpieczniki. Ktoś ma pomysł co mu dolegać może?. Łożysko chodzi lekko troszkę sieje. Jest to silnik jednofazowy z środka wychodzi 6 przewodów o oznaczeniach R2 R2 U1 U2 U3 U4 plus przewody z kondensatora na obudowie i od zasilania. Dorzucam...
Witam! Tylko kolega noe 1 zauważył prawidłowo to silnik jednofazowy! Pozdrawiam
Tak jak na zdjęciach: na silniku brak tabliczek znamionowych. Silnik zamontowany był w pile stołowej Scheppach HS110. Dla jasności to silnik jednofazowy. Nic więcej nie wiem. Pozdrawiam.
W jaki sposób zamienić przewody aby zmienić obroty silnika. Zdjęcie podłączenia przewodów w załączniku.
dcborowiec napisał: } (1) - (3) = 0.2 Ohma (czerwone cienkie) - a to co ?! To może być termik, (bimetal), 0.2 Ohma to rezystancja przewodów miernika. Sprawdź czy izolacja żłobkowa nie jest przygrzana (pofałdowana) na zdjęciu tego za bardzo nie widać. Co to jest na zwojach przy pakiecie, powyżej skrzynki zaciskowej?
Tytuł na zdjęciu z tabliczki :Silnik jednofazowy z kondensatorem roboczym i wyłącznikiem nadprądowym. Jest to silnik nawrotny taki sam jakie kiedyś były w pralkach automatycznych . Zmiana kierunku wirowania przez przełożenie przewodu Mp z zacisku Z na zacisk V. Ważne jest zachowanie początków i końców uzwojeń U-V, W-Z. Do zacisku U/W należy podłączyć...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
https://obrazki.elektroda.pl/1113245900_... Witam. Powinno to być chyba tak jak na rysunku , pewności 100% nie daję. Nie zapomnij koniecznie podłączyć przewodu PE do obudowy stojana , którego nie narysowałem. Pozdrawiam.
Czyli mogę zwykłym przewodem do gniazdka?
Tu wystarczy zamiana mostków, zamiast poziomo należy założyć je pionowo. Zasilanie na te same zaciski co dotychczas.
https://obrazki.elektroda.pl/4010107700_... Silnik jednofazowy, 6 przewodów na tabliczce. https://obrazki.elektroda.pl/8202097700_... https://obrazki.elektroda.pl/2719571200_... https://obrazki.elektroda.pl/1461293400_... https://obrazki.elektroda.pl/2775252100_...
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Najprawdopodobniej zamiana miejscami zółtych przewodów.
wydaje mi się że jest to silnik jednofazowy,masz sześć przewodów dwa są od uzwojenia głównego dwa od rozruchowego i dwa od automatu rozruchowego ,najprawdopodobniej uszkodzony jest automat i dlatego ktoś zainstalował kondensator do uzwojenia rozruchowego aby pracowało jako pomocnicze. Prawidłowe podłączenie to podpięcie pod zaciski przy których są przewody...
Pomiędzy którymkolwiek z przewodów za wyjątkiem niebieskich i obudową. Napięcie pomiaru 1000V.
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
Potrzebuję zmienić obroty pompy głębinowej bez utraty mocy. Internet podpowiedział kup falownik i tak zrobiłem. Tyle że zasilanie falownika jest jednofazowe a na wyjściu mam 3 fazy. https://obrazki.elektroda.pl/6643101100_... Kochani, czy jest możliwość spięcia tego falownika z silnikiem jednofazowym np. korzystając z tego samego przewodu...
To silnik typ 300 (prawdopodobnie) od Polskiego odkurzacza. Szczotki są podłączone przez stojan, a on bezpośrednio do sieci. Niestety stojan do wyrzucenia lub przezwojenia. Co do podłączenia to jest to bardzo proste. Przewody podłączamy do niego ,,po przekątnej". Mogę Ci to rozrysować. Silnik może pracować bez kondensatora. Z tego co widzę nawet, to...
Ile przewodów "wychodzi" z silnika?
Witam ! silnik jednofazowy Zacznijmy od tego co to za silnik. Najlepiej wrzuć jakieś foto ( silnika i wychodzących przewodów ). Po co ? Wszystko masz na schemacie: Dwa uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy i kondensator rozruchowy. Pozdrawiam. Stefan
RCD trzyfazowy zabezpiecza cały dom łącznie z garażem. I takie podłączenie zaczyna się mścić, niestety. Jaki masz prąd upływu na głównym PE? Po drugie - ilość PE odbiorczych nie zgadza się z ilością zabezpieczeń, a nawet z przewodami N.
1. Zmierz oporność uzwojenia rozruchowego między przewodem żółtym a brązowym. 2. Zmierz oporność uzwojenia pracy między przewodem czarnym a białym. Może dowiemy się jaką (w przybliżeniu) moc ma ten silnik. Na forum jest sporo na temat silników jednofazowych.
Dokonaj pomiarów rezystancji wszystkich przewodów ze sobą.
Ok, tylko jak właściwie podłączyć przewody. Mam odcięty przewód wchodzący do silnika od strony zasilania. Co zrobić z czwartym przewodem, jeżeli gniazdo jest jednofazowe?
silnik jednofazowy oporność silnik jednofazowy grzeje silnik jednofazowy rezystancja
szkolenie naprawa elektronik anoda miedziana cabletech ustawić
możliwości satel integra możliwości satel integra
Lokalizacja kabla antenowego w VW Golf 5
HTML, JavaScript: zapis obrazu na dysk, Canvas, File System Access API, CORS