zamień miejscami W i Z
Dla pracy silnika nie ma znaczenia gdzie podłączysz przewód fazowy czy neutralny. Silnik zasilany jest napięciem przemiennym.
Kondensator między biały i czerwony, czerwony i czarny pod 230V.
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
Czerwone były połączone w przełączniku jak na schemacie L1. No to sprawa mniej więcej jasna, z tym że przejścia między czarnym a niebieskim nie powinno być (po drodze jest kondensator) - czym to mierzyłeś?
Regulator z opisu powinien działać poprawnie jedynie dodałbym mu pod triaka radiator by odprowadził nadmiar ciepła .Całość włożyć do jakiegoś pudełka z materiału izolującego/PCV/ z otworkami by nadmiar ciepełka miał ujście i by nie być porażony prądem.Ostrożność wskazana.
Nie kombinuj bo silnik spalić to żaden problem, lepiej idź do kogoś kto to ogarnie i nie zapomnij uzbroić się w jakiś gift..
Zatem 17 omów to uzwojenie pracy, 29 omów pomocnicze 46 omów -suma obu i to by się zgadzało. https://obrazki.elektroda.pl/6929424300_... W większości termik w uzwojeniach działa jak rozłącznik czyli 0 lub 1 !! Zgadza się, tylko ze przy pracującym silniku te przewody pozostają zwarte.
Kolega nie miesza autorowi w głowie, przewody są cztery ale dwa z nich wychodzą z tego samego punktu uzwojenia. Ten układ jest tak powszechny, że nie ma tu nad czym dyskutować.
Silnik z 3 przewodami ma 2 uzwojenia-robocze, rezystancja którego jest mniejsza i rozruchowe o nieco większej rezystancji . Budzi wątpliwość prawidłowość pomiaru rezystancji uzwojeń, ponieważ całkowita rezystancja uzwojeń powinna być równa sumie rezystancji każdego uzwojenia. A twoje 1 uzwojenie ma 2 Om, drugie 3,8 Om , a całkowita rezystancja 4,7 Om...
Tu wystarczy zamiana mostków, zamiast poziomo należy założyć je pionowo. Zasilanie na te same zaciski co dotychczas.
Tabliczka zaciskowa nie ruszana i schemat w załączeniu. Takie to trudne ? (z potencjometrem do regualcji obrotów). Czy Kolega zdaje sobie sprawę że do ,,potencjometru do regulacji obrotów" musi zakupić falownik circa za 1500 zł.
Jeżeli będziesz próbował poprzez szeregowo włączoną żarówkę jak napisałem to nic nie spalisz. Do zasilania można podłączyć jedynie dwa przewody silnika.
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
(at)mjacek359 Jacusiu drogi. Bez multimetru nie tędy droga. Dalej nie wiadomo do czego sa podłączone poszczególne przewody. Odpadam, nie sposób pomóc. :cry:
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Wtyczki mam, włącznik mam, przewody 5x2,5 w gumie mam tylko nie wiem jak się dobrać do tego silnika. Przecież to silnik jednofazowy, L i N na V1 i W2, PE do obudowy.
Najpewniej zabezpieczenie termiczne w postaci: a) styku przełączanego przy przekroczeniu dopuszczalnej temperatury uzwojeń, b) elementu PTC, wymagającego dodatkowego przekaźnika jak w załączniku
Z Twoich informacji wynika, że zasilającymi są przewody o kolorach- brązowy i biały. Pozostałe wątpliwości wyjaśnia ilustracja na zał. rys.: http://obrazki.elektroda.pl/8314992700_1... Rysunek jest fragmentem z dokumentacji, stosowanych w w/w betoniarkach, silników serii SEK 110.
Delikatnie oskrobać przewody z lakieru i zacisnąć na przewodach tulejkę w koszulce termokurczliwej
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
http://obrazki.elektroda.pl/2171734600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2171734600_1...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
(at)czesiu No tak, ale silnik jednofazowy ma tylko dwa przewody fazowy i neutralny, więc jak będzie miał działać? Pomijam tu w tym miejscu przewód ochronny silnika, bo on służy do innych celów.
W poście #4 masz poprawny schemat sterowania.Zamień silnik trójfazowy na przewody zasilające jednofazowego i wszystko.
W Y nie są podłączone, z silnika mam 4 przewody.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Silnik jest napewno jednofazowy. Przewodów wychodzi 5 oraz wychodza dwa przewody do kondensatora.
Jak podłączyć silnik jednofazowy 230 V czteroprzewodowy (dwa czarne przewody,czerwony oraz żółty) do przełącznika krzyżowego typu lewo prawo i włącznika w rębaku do gałęzi (at)ElektrodaBot
Panowie jak to w koncu jest czy jest mozliwosc zmiany kierunku wirowania w silniku jednofazowym kiedy na zewnatrz sa wyprowadzone 3 przewody, silnik posiada kondensator rozruchowy.??Silnik amlek mocy ok 300W
Dobrze kombinujesz. Usuwasz blaszki i przewody do włącznika.
witam jak podłączyć silnik jednofazowy który ma cztery przewody z uzwojenia roboczego dwa z rozruchu i kondensator bez wyłącznika odśrodkowego
Nie wiem czy dobrze widzę, ale do przewodu który wychodzi z silnika są dołączone przewody i owinięte taśmą izolacyjną. Odwiń taśmę i sprawdź przejścia przewodów. Z silnika powinny wychodzić trzy przewody.
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
Każda grupa składa się z trzech zezwojów, poskok taki sam w obu uzwojeniach, rezystancja uzwojeń taka sama, od białego przewodu odchodzi cztery druty, dwa do jednego uzwojenia i dwa do drugiego, wszystkie druty wyglądają na jednakową średnicę. To wszystko daje wniosek, że wystarczy zamienić przewody o których pisałem.
A jak zlokalizować te przewody od termika
Więc pokaż to co widać. Dwa przewody to zbyt mało aby kondensator dołączyć.
Sam schemacik silnika nic nie da. Oczywiście, możesz zmienić kierunek obrotów, ale ... Ze silnika muszą być wyprowadzone początki i końce uzwojeń tak roboczego, jak i rozruchowego. Ze schematu wynika, że są wyprowadzone tylko trzy przewody, a więc nic z tego nie będzie. Z silnika jest wyprowadzone cztery przewody. Jeden nie jest oznaczony
Cześć. Czy nie powinny wychodzić dodatkowe trzy przewody? Chciałem podłączyć go w trójkąt i sterować jednofazowym falownikiem. Otworzyłem i zdębiałem. Czy może jednak silnik był przewinięty i wychodzą ze środka tylko trzy przewody?
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Jak to silnik jednofazowy z kondensatorem rozruchowym i ma wyprowadzone przewody uzwojenia pracy i rozruchu na tabliczne zaciskowej to nie będzie z tym problemu. Stąd pytanie kolegi powyżej.
Ze zdjęcia nie można jednoznacznie określić które przewody idą do kondensatora a które to zasilanie . W każdym bądź razie ciebie interesuje uzwojenie które jest w szeregu z kondensatorem . Zamieniasz podłączenie L i N tego właśnie uzwojenia jeśli do kondensatora było L a do końca uzwojenia N to zmieniasz żeby było odwrotnie.
Witam. Natknąłem się na leciwy silnik dmuchawy do pieca z palnikiem olejowym marki Clima Italia. Lata 80-te. Silnik jednofazowy z 6-cioma przewodami. Jest też kondensator. http://images84.fotosik.pl/136/66b8f9530... Ktoś pomieszał przewody a ja nie bardzo wiem co z czym. Pierwszy raz spotykam się z takim silnikiem. http://images84.fotosik.pl/136/da9ffae15...
Witam posiadam silnik jednofazowy 230 V, 1700 W, 2900 obr, który kręci się w prawo, potrzebuje uzyskać lewe obroty. Czy jest możliwość przełączenia takiego silnika w lewo bez utraty mocy i obrotów? Z silnika wychodzą 4 przewody widoczne na zdjęciu.
Czy aby na pewno to silnik na ~230V? Pokaż jego metkę. Jeżeli tak to można podłączyć ~230V do żółtego i niebieskiego.
Sa 3 przewody ale wszystkie trzy czarne.
A te dwa przewody czarne w tej kostce elektrycznej, to do czego są? Najprawdopodobniej wyjście czujnika temperatury, być może termistora.
Myślę że podłączenie według mojego rysunku jest prawidłowe jak zauważył kolega Sp3ots .Kondensator musi być podłączony do zacisków (U,Y),wówczas przez przełączanie zworek uzyskamy zmianę obrotów silnika.Schemat jest na kartce na dekielku,który zacisk jest który. Dodano po 19 Na rysunku jest zaznaczone do których zacisków jest podłączone uzwojenie główne...
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
Było na 3 przewodach plus żółto-zielony. Teraz jest na 2 plus żółto-zielony. Czy , aby sinik jednofazowy nie jest podłączony do dwóch faz? Wygląda,że tak!! Silnik jednofazowy potrzebuje przewodu zerowego - neutralnego, którego nie ma przy takim podłączeniu.
Chciałbym w nim zmienić kierunek obrotów,ale z silnika wychodzi tylko 3 przewody. Nie można zmienić kieruneku obrotów :!:
Wykonaj zdjęcie silnika tak aby było widać jak wychodzą przewody z uzwojenia. Inne niż to co zamieściłeś.
Witam, ostatnio naprawiałem betoniarkę,i po otworzeniu puszki zaciskowej ukazał mi się widok jak na zdjęciu w załączniku. Określiłem przewody od uzwojenia głównego i pomocniczego, ale zostały mi te widoczne na zdjęciu cienkie białe przewody. Jeden z nich jest od razu podłączony do zacisku N,a drugi jest doprowadzony jako przewód neutralnym do cewki...
Wygląda na asynchroniczny nawrotny silnik jednofazowy z kondensatorem pracy ok 25 µF. Przewody - czerwony i czarny zasilanie 220VAC żółty kondensator, a drugi jego zacisk albo do czarnego albo do czerwonego dla zmiany kierunku obrotow.
Pomierz opór każdy z każdym i napisz w tabelce.
Przewody od jednej cewki należy zamienić miejscami, myślę że oznaczenia powinny pomóc w identyfikacji.
Wg mnie klasycznie połączyłeś N (na cewce stycznika ) i uziemienie na silniku. Dlatego wyłącznik różnico-prądowy jest wyzwalany. Drugi błąd użycie przewody 4 żyłowego przy obecności różnicówki i obecności odbiorników 3 fazowych (silnik) i jednofazowych (cewka stycznika). Generalnie nie zachowujesz podziału na N (niebieski jako 0 robocze do np cewki...
Bez przewinięcia silnika się nie obędzie, to jest silnik jednofazowy 110 v, te dwa cienkie przewody z silnika to jest termik, dwa grube faza i 0, ostatnie foto to transformator iskrownika do zapłonu palnika wężownicy i wyraźnie jest na nim podane napięcie zasilania. Te 100 V na tabliczce urządzenia to podobnie jak u nas 220-240V kiedyś podawali. Sprawdziłem...
Skrót myslowy- a cewka nie jest uzwojeniem? Skrót myślowy jest wtedy gdy nie wprowadza w błąd, a jeśli już kol. ma na myśli uzwojenie rozruchowe to nie jest jedna cewka ( a to jest błędna nazwa) to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa, zdjąć tylny dekiel tam jest wyłącznik. Człowiek zdejmując dekiel widzi wyłącznik odśrodkowy i przewody...
Podepne się pod temat. Mam pilarkę z silnikiem jednofazowym. Z silnika wychodzą trzy przewody, niebieski, czarny i brązowy. Do niebieskiego i brązowego jest podpięty kondensator. Uszkodził się włącznik, chciałbym go wymienić na zwykły 0-1. Podsyłam zdjęcia włącznika, kondensatora i tabliczki na silniku. Wydzielone z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Jeżeli napęd tego mieszadła to niewielki silnik jednofazowy , to sprawdź kondensator w jego zasilaniu , oraz przewody ( może przerwa się zrobiła od drgań ) .
(at)arturavs Można by było regenerować takie magnesy. Gdzieś czytałem że te wiatraki do komputera są jednofazowe na youtube są też filmy z silników jednofazowych single phase bldc motors na którymś widziałem że były tylko 2 przewody. Nie wiem czy da się zbudować silnik bldc jednofazowy z back emf ale z innymi czujnikami da się. Po prostu jak silnik...
Napisz w Google : "silnik jednofazowy" :D
przykro mi gdyż nie mam mozliwości wrzucenia fotek gdyż silnik został na wsi, wiem tylko że z silnika są wyprowadzone trzy przewody
Narysowałem jak są podłączone przewody w kostce na silniku. W dwóch miejscach nie jest nic podłączone. Czy tam ma być podłączony kondensator? Witam ! Twoje zdjęcia i rysunek nie pomogą w rozwiązaniu problemu, bo nie wiadomo 1. dlaczego jest pięć a nie sześć wyprowadzeń ? 2. nie wiadomo który przewód jest od danego uzwojenia.
Jeśli z silnika wychodzą 3 kable zawsze będzie wirował w jednym kierunku,aby zmienić obroty należy zamienić końcówki rozruchu-muszą wychodzić 4 kable Nie zawsze. Jeżeli uzwojenia są równe, to wystarczą trzy przewody na listwie zaciskowej. Robert
Zamień zaznaczone przewody. 1140631
Kolego , marcin901091! Ile przewodów wychodzi z wewnątrz silnika - 3 lub 4 . Wychodzą 3 przewody
Aby z tego silnika zrobić dobrą prądnicę wyjścia z silnika czyli 3 przewody należy podłączyć do trófazowego układu greatza i z nich uzyskiwać napięcie DC.
Białe przewody na kondensator a czerwony z brązowym.Pozdrawiam
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
białe podłączasz pod 230v jeden koniec uzwojenia rozruchowego czyli zielony łączysz z jednym czerwonym. Pozostałe dwa podłączasz również pod 230V. Jeśli obroty silnika będą niewłaściwe zamień miejscami przewody zielone
Od silnika jednofazowego 1,1 kw , wychodzą 3 przewody , neutralny , fazowy i uziemienie , czy do włącznika podłączyć tylko przewód fazowy czy fazowy i neutralny ?
Witam, potrzebuje pomocy mam uszkodzony silnik o mocy 1,5 kW na 230 wolt po włączeniu buczy i trzeszczy oraz wyłącza bezpieczniki. Ktoś ma pomysł co mu dolegać może?. Łożysko chodzi lekko troszkę sieje. Jest to silnik jednofazowy z środka wychodzi 6 przewodów o oznaczeniach R2 R2 U1 U2 U3 U4 plus przewody z kondensatora na obudowie i od zasilania. Dorzucam...
To jest silnik jednofazowy i tak ma pozostać, nie ma możliwości podłączenia tego silnika do trzech faz. Próba takiego podłączenia spowoduje jego spalenie. jeśli jest 1fazowy to po ki diabeł kondensatory ale nie o to idzie. Poczytaj o silnikach jednofazowych to się dowiesz po co są w nich kondensatory. Jeszcze jedno, to nie jest silnik o mocy 3 kW, zobacz...
Witam. Trzeba zamienić miejscami wyprowadzenia z cewek, które są przylutowane do mosiężnych szczotko-trzymaczy. Będziesz musiał przedłużyć przewody i zamocować je klejem lub lakierem, aby nie stykały się z wirującym wirnikiem.
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z uruchomieniem silnika pompy. Dostałem do serwisu pompę, która jest częścią jakiegoś urządzenia. Pompa ma silnik jednofazowy, wyjście na przewód sterowniczy oraz przełącznik. Silnik jednofazowy ma dwa kondensatory, oba tej samej pojemności. Czy ktoś może powiedzieć, jak uruchomić tę pompę, podpinając ją bezpośrednio...
w tej skrzyneczce powinno być zabezpiecznie nadmiarowo-prądowe do tego gniazda. Jesli dajesz N-ke za RCD to przewody L1 L2 L3 też daj. Choć silniki nie powinno dawać przez RCD więc w takim wypadku przepnij N na górę. Ale tylko tylko z tego gniazda 3-f
Witam. szukałem ale nie znalazłem- wszystkie tematy związane z podobnymi silnikami mają 6 lub 4 przewody, a mój ma 3 . Silnik jak na zdjęciach, z silnika wychodzą tylko 3 przewody (2 niebieskie i 1 czarny). Tabliczki brak. Pytanie czy jest to silnik jednofazowy? Jeżeli tak co mi potrzebne żeby się uruchamiał? kondensator? włącznik chwilowy(typu jak...
Zazwyczaj na deklu jest pokazany sposób podłączenia, lub na instrukcji włożonej do skrzynki zaciskowej. Przewód zasilający do silnika jednofazowego, to przewód podobny jak do pralki, czy lodówki. On ma trzy żyły. Przewód o kolorze żółtozielonym podłącza się pod zacisk oznaczony znaczkiem uziemienia i jest to jedna ze śrub na dole puszki. Natomiast gdzie...
Być może, ale jak działa? Do silnika idą tylko 3 przewody - termika brak na pewno.
Jest to typowy silnik jednofazowy(kosiarka)z kondensatorem.Kiedyś podobny był stosowany w kosiarkach Mesko-AGD,ale z uwagi na awaryjność został zmieniony producent.Połączenie typowe a więc zasilanie na dwa przewody(jeden wspólny dla u.pracy i rozruchu drugi praca)a kondensator wpinasz między pracę a rozruch(trzeci przewód).Które przewody są od którego...
Witam szanowne grono. Zakupiłem silnik jednofazowy 2.2 kW i chciałbym podłączyć do niego przewód. Jest kostka na 2 przewody wiec podłączyłem przewód 2 żyłowy do kostki i do kontaktu no i zadziałał mi bezpiecznik. Silnik jest nowy .Czy ktoś pomoże w czym rzecz i jak to podłączyć?? https://obrazki.elektroda.pl/8769821900_... https://obrazki.elektroda.pl/4156717900_...
Witam. Nie jestem specem. Miąłem kiedyś do czynienia z takim silnikiem. 6 przewodów silnik na 230V 1 fazowy. Więc tak. -2 przewody wyprowadzone z uzwojenia pracy. -2 przewody wyprowadzone z uzwojenia rozruchowego. -2 przewody ze styku odśrodkowego wyłącznika rozruchowego. Teraz niech się wypowie jakiś fachowiec od oporności albo oznaczeń które to które...
może to silnik 3 fazowy zaadoptowany do pracy na 1 fazie Silnik 3F maiłby 6 przewodów, lub 3 przewody oryginalnie podłączy w gwiazdę. W tym przypadku mamy 4 przewody. To jest silnik jedno fazowy.
Mam rozebraną taką piłę z tym wyłącznikiem DKLD , z silnika wychodzą trzy przewody niebieski , czarny i brązowy . Czarny i brązowy są wpięte w stojan , niebieski idzie na szczotki . Czyli jak podłączyć ten silnik ? i gdzie umieścić kondesator .
To powinna być jednofazowa. Zidentyfikuj przewody idące do silnika np. omomierzem oraz przewód ochronny podłączony do obudowy.
To zamień miejscami czerwone przewody ( na zaciskach W i V),zasilanie zostaw tak jak było (ten V to może być X, ten górny, przy czarnym przewodzie).
No i wszystko wiadomo. Silnik komutatorowy z osobnymi przewodami wirnika i stojana. Tak wiec na wirnik masz włączony kondensator przeciwzakłóceniowy i dławik bifilarny. Kolory brązowy i niebieski z silnika. Dwa pozostałe - niebieski i czarny to stojan. Wobec tego że jest to silnik szeregowy czarny stojana łączymy z czarnym po dławiku a drugi bezpośredni...
Przy wyborze kabli do rolet elektrycznych w nowym domu: 1. **Przekrój**: Należy stosować przewody o przekroju od 1,5 mm² do 2,5 mm², w zależności od prądu znamionowego rolet i odległości od źródła zasilania. 2. **Liczba żył**: Zazwyczaj jednofazowy silnik żaluzji wymaga kabla 3-żyłowego (pod napięciem, neutralny, uziemienie). W przypadku silników trójfazowych...
Witam. Źle szukałeś, musisz szukać w tematach o zmianie kierunku obrotów w silniku jednofazowym.
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń, nie zmienisz kierunku wirowania tego silnika. Wszystkie połączenia silnika ma na tabliczce zaciskiwej. Wystarczy zamienić miejscami dwa przewody.
Dziękuję ale tonie to To tylko pdłączenie kondensatora w silniku jednofazowym z kondensatorem rozruchowym! We wciągarkach trzeba zmieniac kierunekobrotów w silniku jednofazowym! Takie wciągarki z pilotami na przewodzie czterożyłowym są w sprzedaży i takiego schematu właśnie szukam!
http://obrazki.elektroda.pl/7396334400_1... 1. Przewody po 0,2 Ohm -wyłącznik odśrodkowy 2. Przewody czarne -uzwojenie pomocnicze 3. Przewody zielone - uzwojenie robocze.
po rozebraniu wygląda to tak że miałem jeden niebieski przewód, wystającym na zewnątrz przez mały otwór obudowy do którego były podłączone trzy zwoje i gdy rozebrałem silnik w środku były dwa kable biały i czerwony złączone razem i znowu były podłączone 3 zwoje z drugiej strony na zdjęciach wygląda tak że te zwoje biało czerwony kabel są teraz osobno...
. U mnie w pracy był podłączany silnik. W silniku wystawały tylko przewody. Oznacza to że silnik albo był jednofazowy i dlatego się spalił albo trzyfazowy połączony w gwiazdę i już uszkodzony. Ale tak czy inaczej twoje pytanie nie bardzo ma sens.
Czy silnik gdy nie jest podłączony daje się obrócić ręcznie.Jeżeli nie to na pewno te dwa dodatkowe przewody to hamulec.Gdybyś dołączył fotki byłoby prościej Ci pomóc.
Dziękuję za schemat;) Wg schematu z podłączeniem kondensatorów nie będę mam problemu tylko z odpowiednim dobraniem przewodów z silnika. Jak dopasować oporność zwoi które pomierzyłem do schematu?? chyba będzie to miało jakieś znaczenie. N1 i N to będą te najcieńsze przewody wychodzące z silnika??
jednofazowy przewody silnik jednofazowy cztery przewody silnik jednofazowy uszkodzone przewody
zimny kaloryfer berlingo schemat klimatyzacja wyczyścić zmywarka candy
kenwood ddx4015bt telewizor technika przyciski
Suzuki DRZ 350cc: Dlaczego dwa czujniki wału? Telewizor Blaupunkt 49/148z - migająca dioda, brak włączenia