Witam, Planuję zakup auta. Jako jeden z kryteriów wyboru przyjąłem możliwie jak najlepszą kondycję silnika. Mam do dyspozycji przyrząd diagnostyczny PMS100. Jedną z jego funkcji jest pomiar kompresji względnej. Pomiar polega na podłączeniu przewodów miernika do zacisków akumulatora i uruchomieniu rozrusznika przez ok. 6s, przy nie aktywnej pompie paliwowej....
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
Nie kupuj w takich marketach jak Carrefour itp. Oni to paliwo mają od wojska które sprzedaje 2-letnie zapasy na przetargu. Wymyśliłeś tą plotkę, że tylko markety dostają? Jeśli masz na myśli Posen, to rozlewnia paliw jest jedna w Wielkopolsce i wszyscy w tym województwie dostają to samo paliwo. Różnica jest tylko w zyskach poszczególnych właścicieli...
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale od dwóch tygodni jestem właścicielem podobnego peugeota i mam w związku z tym podobny problem :-) Auto z 1999 roku, diesel 1,9, pompa bosch. Bez przerwy cofa się paliwo a podczas pompowania widać pęcherzyki powietrza w rurce między pompą a obudową filtra. Pierwsza taka awaria skończyła sie u mechanika, który...
Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach tak, jakby nie działał na jednym cylindrze. Po dodaniu gazu silnik zaczyna pracować normalnie, a po odjęciu gazu znowu pracuje nierówno. Czy silnik zapala normalnie od pierwszego razu, czy może są jakieś problemy, np. zbyt długie kręcenie rozrusznikiem (powyżej 2 sec)? Czy jednostka napędowa nadmiernie kopci,...
Witam wszystkich, Walczę ze swoim samochodem i brak mi pomysłów na uruchomienie silnika. Pacjent to Citroen C5 mk2 2.0 HDI 138 FAP AM6 na osprzęcie Siemensa, 226 201 km przebiegu. Historia: Samochód w pewnym momencie (18.04.2019) podczas jazdy zaczął się mocno krztusić, dławić, pedał gazu wpadał w podłogę, był jakby z gumy, a silnik nie wchodził powyżej...
Witam. Szukaj oryginała albo nawet sztukuj byle oryginalny. Każdy niby do paliwa strzeli po paru dniach-tygodniach. Nam przegryzła kiedyś kuna. Kombinacje i cudowanie. Dopiero po załatwieniu ze szrotu kawałka i zesztukowaniu na aluminiowej złączce działał prawidłowo. Ten niby zbrojony co tam masz nie nadaje się - padnie jak będzie ciepło pod maską....
Taki zawór żeby miał sens trzeba zamontować właśnie "w okolicach podwozia", czyli pod autem. Przecież nie pod maską bo każdy gówniaż go zauważy. Problem zabezpieczenia przed korozją jest drugorzędny, problem jest jak w paliwie będzie woda(w Polsce to norma) i zamarznie zawór. W silniku nic się nie stanie, co najwyżej zapowietrzy się pompa, ale lepiej...
Na początek chciałbym się przywitać, jestem tu nowy i to mój pierwszy post. Witajcie Jestem posiadaczem wymienonego w temacie autka. Problem polega na tym iż po włączeniu zapłonu wszstyko jest wpożądku, gaśnie kontrolka od świec żarowych, przekręcam kluczyk silnik normalnie startuje, pracuje przez 3-4 sek i gaśnie tak jakby odciane było paliwo... POMOCY!!...
problemu nie było po prostu paliwo sie skończyło, a poprzedni właściciel po prostu oddał go do naprawy (haha) mechanik stwierdził ze układ elektroniczny siadł.... chciał 500 euro dać za cały samochód. za to mój znajomy polecił mnie jako kupca, natomiast gdy kupiłem ten samochód otrzymałem diagnose z warsztatu, po kilku próbach samodzielnych uruchomienia...
Witam. Pozwolę sobie odgrzać nieco ten temat, niechcąc zakładać nowego. Mam podobny problem i może do tej pory znalazł już ktoś rozwiązanie. Poniżej opiszę dokładnie o co mi chodzi. Zacznę od tego, że posiadam 406 2.0 16V, rocznik 2003 z sekwencyjną instalacją gazową. Problem sprowadźa się do wskaźnika poziomu paliwa. Wskazówka jest cały czas na "zero",...
Cześć. Jeśli ktoś ma pojazd z silnikiem przystosowanym do paliw ołowiowych to wiadomo że paliwa bez ołowiowe szybko niszczą silnik. Była w zastępstwie benzyna uniwersalna z dodatkiem zastępującym ołów, ale już nie ma. Są natomiast specjalne dodatki do benzyny bez ołowiowej, po dolaniu których paliwo można stosować do silników przystosowanych do benzyny...
W związku z otrzymaniem od autora wątka wiadomości: Poniżej znajduje się email wysłany do Ciebie przez kines17 na elektroda.pl. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Witam Napisałeś: "To chyba wszystko powinno wyjaśniać. W związku z faktem że autor: - nie podał oznaczenia silnika silnika, - twierdzi że wszystko posprawdzał, nie podając jednak...
Witam wszystkich bardzo miło i serdecznie. Potrzebuje pomocy bo nie mam już sił do mojej astry. Na początku opisze problem i objawy, mianowicie, pewnego razu skończył mi sie gaz, przełączyłem na benzyne i tu pojawiły sie problemy. Silnik reagował tak jak by nie dostawał paliwa, dusił sie i gasł. Uprzedzam pytania, paliwa w zbiorniku było 10 litrów....
Amatorskie przeróbki nie zwiększają sprawności silnika! Podniesienie sprawności musiało by oznaczać niższą produkcję ciepła przy tej samej mocy - a to nie jest możliwe do zmierzenia w warunkach amatorskich! Jest to oczywista nieprawda. Z łatwością można podnieść sprawność każdego silnika (oczywiście o ile darujemy sobie wpływ na trwałość) poprzez korzystanie...
Problemem jest sprzęgło które wiadomo że z żuka mocniejsze. Wg mnie traktorek z silnikem fiata 126 p to troche przerost formy nad trescia. Może 10 lat temu ok kiedy benzyna po 2 zł była to miało to jakiś sens. Jeżeli ktoś buduje ruraka tylko żeby pojezdzic az sie znudzi to ok. Wystarczajace jest rozwiazanie z 2 skrzyniami. Wolne przełożenia są potrzebne...
Witam. Rano mi samochód znowu nie chciał zapalić. Oczywiście jak zawsze dałem farelkę pod maskę i po godzinie zapalił, usłyszałem podczas pracy pompki paliwa, ciężkie przetłaczanie paliwa (takie jakby coś się przeciskało na siłe), więc zdałem sobie sprawę, że może ten filtr paliwa no i okazał się brudny jak cholera :). Auto przy -15st mi już odpaliło,...
Mam problem w Peugeot 206 1,4 HDI z 2004 roku, polegający na tym, że jak odpalam silnik, to po kilku sekundach gaśnie. Pózniej jak jak próbuje go odpalić to nie może załapać. Po jakimś czasie dopiero odpali. Pojawia się błąd : niskie ciśnienie paliwa. Teraz znalazłem na niego sposób, tzn, jak za pierwszym razem odpalam to muszę przygazować tak w okolicach...
Witam wszystkich. Posiadam Skoda Fabie I 1,9 TDI z silnikiem ATD, jakiś tydzień temu zauważyłem brak mocy tak jak by turbina w ogóle nie pracowała. Sprawdziłem węże podciśnienie i wszystkie są dobre, wymieniłem filtr paliwa bo słyszałem że może być zapchany i silnik nie dostaje dobrej dawki paliwa, dzisiaj wykręciłem i wyczyściłem zawór EGR. Po dzisiejszej...
Silnik tłokowy lotniczy pracuje w innych warunkach i to musi uwzględniać jego konstrukcja. Jest tez pewnym kompromisem miedzy tymi warunkami i możliwościami a jego przeznaczeniem. Ze wgledu na ekonomie pewne rzeczy które w silniku lotniczym mogą sie okazać uzasadnione w samochodzie dla przeciętnego kowalskiego nie zagoszczą. Silnik lotniczy musi być...
Dziwny problem autko nie jedzie pod górę.(lancia zeta, peugeot806, evasion,ulysse silnik 2,0 2000rok) To niestety nie jest śmieszne. Jakiś czas temu pojawiły się dziwne symptomy takie jak ledwo wyczuwalne nierównomierne przyspieszanie potem gorzej mocne wdepnięcie gazu kończy się zgaśnięciem silnika z braku paliwa. Teraz niespodzianka pod górę samochód...
Witam. Posiadam Junaka 901f 50cc z 2014r, i jest tam Gaźnik PZ20 JAPAN i idzie mi po silniku taki wężyk nie wiem od czego, z boku gaźnika jest taka dziurka, i problem jest taki że przed każdą jazdą ruszę motorower ze stopki to z tego wężyka wylatuje trochę paliwa i leci po silniku i tylko trochę tego paliwa wyleci i jest okej, podczas jazdy nie wylatuje...
A już całkiem serio to przy układach wtryskowych nie trzeba tego zużycia uśredniać a wręcz je można zmierzyć w czasie żeczywistym, ponieważ z definicji w układzie wtryskowym powinno być stabilne ciśnienie paliwa a wtryskiwacz(e) otwierają sią na jakiś czas w każdym cyklu pracy. Wystarczy że będzisz całkował (w tym przypadku to tylko sumowanie tych czasów)...
witam wszystkich po długiej przerwie, niestety podłączenia do techa nic nie wskazały, ale usterkę "wykąbinowałem":) i teraz jest w porządku. Jak mi się wydawało, przyczyna powinna tkwić w silniczku krokowym lecz po b. dokładnym przemyciu nie zauważyłem poprawy, dlaczego?, bo odpalając potem tylko na paliwie nie zdołałem zauważyć różnicy która jednak...
Przecież to jest jeden pic na wodę.Auto ciągle wali na ssaniu,przegrzewa się,skłąd mieszanki jest zryty na maxa.Bo ilość powietrza i jego "gęstość" nie zmienia się w realiach a silnik podaje więcej paliwa bo mysli że jest zimno i wali na ssaniu.Następuje wzrost temp. spalania i mozna uszkodzić silnik.Jeden geniusz pochwalił się ostatnio że chciał zchipować...
To o żonie przypiąć można do tego że: Kobieta, nie wiem czy będzie potrafiła w ruchu miejskim poruszać się ze świeżo odpalonym silnikiem, zakładając że cofamy ssanie zaraz po odpaleniu by oszczędzać każdą kroplę paliwa. Założe się że jeżdziła by z zaciągniętym ssaniem aż do momentu rozgrzania silnika. Oszczędności w jeżdzie gażnikowym nie biorą się...
Doktorr Wielkie dzięki. Już wcześniej sprawdzałem szczelinę między kołem pasowym a czujnikiem i od samego początku jak kupiłem sejka (rok 2000) to szczelina nie ma 1mm tak jak powinna mieć tylko około 3-4mm i przez te 9 lat wszystko było OK. Zdążyłem już się dowiedzieć, że na podstawie sygnałów przesyłanych z czujnika elektroniczne urządzenie sterujące...
Powietrze Ci syknęło bo wyleciało na zewnątrz, a nie zassało go do zbiornika. W starych autach było otwarte odpowietrzenie, co było nieekologiczne, a poza tym paliwa wietrzało i dostawała się do niego wilgoć. Daj temu spokój, w każdym w miarę nowym samochodzie tak jest. W zbiorniku jest elektryczna pompa paliwa z regulatorem ciśnienia, poza tym opary...
Najpierw luknij, czy nie zassało Ci zbiornika. Powodem takich sensacji często jest zatkane odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik jest odkształcony, to opiera ścianką o pływak. Akurat w sedanie jest dosyć duża odległość od ścianek zbiornika do rury czujnika. Zbiornik musiałby być naprawdę "naleśnik" żeby uszkodzić czujnik. Oczywiście po drodze jeszcze wężyki...
Może leje któryś wtryskiwacz. Wyciągnij listwę paliwową z wtryskiwaczami i do każdego wtryskiwacza przyłóż 4 identyczne naczynia, następnie zakręć silnikiem na ok 30 s. i porównaj ilości paliwa w naczyniach. Jeśli w którymś naczyniu będzie znacznie więcej paliwa znaczy, że on leje. Wykonaj pomiar najlepiej na zimnym silniku (zwiększone dawkowanie paliwa)
Ale to nic nie da. Jakie pompa ma wymagania względem ciśnienia po stronie zasilania? Praktycznie żadne, bo skoro orginalnie jest przystosowana do ciśnienia opadowego ze zbiornika, (zbiornik jakieś 20 cm wysokości więc ciśnienie ok. 0.02bara) to ''każde'' ciśnienie będzie wystarczające, oczywiście w ramach rozsądku żeby nie uszkodzić pompy wtryskowej....
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z moim golfem jak w temacie jest to golf 4 1.6 16V z 2001r. Autem niedawno przejechałem 1500KM ciągłą jazdą i nie było z nim żadnych problemów silnik równo pracuje na wolnych obrotach i wszystko ok. Problem pojawia się gdy chce go odpalić na ciepłym silniku. Nie zdarza się to za każdym razem. Po odpaleniu silnik...
Witam temat mocno zapomniany ale mam problem z takim samochodem tylko z silnikiem 280 dxi7. Panowie potrzebuje opis układu paliwowego jakie ciśnienia zasilania paliwa, szyny przy starcie, i jaki przelew w ml, Auto wchodzi w tryb awaryjny i są ograniczone obroty, nie jest to ciągle ale często się powtarza. Błąd w pamięci to zbyt niskie ciśnienie wtrysku....
Gdy wyjeżdżałem z placu coś pykło i samochód zgasł. Od tej pory nie można uruchomić silnika. Rozrusznik kreci bardzo szybko, paliwo podaje, iskra na każdej świecy jest. Czujnik położenia wału wymieniony na nowy i nic. Nadal to samo. Bezpieczniki są ok. Co to będzie ? Proszę o pomoc, z góry dzięki!
OK, abstrachując od teorii i fizyki, są efekty takie, jak np. efekt Casimira, którzy jest kompletnie niedorzeczny w ujęciu klasycznym, w ujęciu kwantowym i fluktuacji próżni - jest zupełnie naturalny. Także fakt, że wzbudzony atom sam jeden, w próżni przejdzie do stanu podstawowego wcześniej czy później to jest tylko i wyłacznie skutek kwantowych fluktuacji...
Wydajność konwersji ciepła na np. energię elektryczną zawsze będzie ograniczona przez II zasadę termodynamiki. Część ciepła musi zostać odprowadzona do chłodnicy, ale można ją ograniczyć, zwiększając różnicę temperatur pomiędzy nagrzewnicą a chłodnicą (np. podnosząc temperaturę spalania). W przypadku ogniw paliwowych ten problem nie występuje. Ewentualnie...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Nigdy nie uruchamiałem silnika benzynowego "z plaka" więc nie wiem czy świeca potrafi zapalić mieszankę plak-powietrze.Silnik diesla który w ten sposób można odpalać to nie to samo. Moim zdaniem skoro silnik łapie na resztkach paliwa które zostają w kolektorze po wyłączeniu pompy paliwa to rozrząd powinien być OK.Nie odpowiedziałeś jak z kompresją.Spróbuj...
JEEP COMPASS Limited 2,0 VVT 156 KM VVT to nic innego jak zmienne fazy rozrządu. Praktycznie każdy silnik z pośrednim wtryskiem paliwa nadaje się do montażu instalacji LPG. Jest jednak dużo czynników które mają wpływ na późniejszą pracę silnika. Zaczynając od dobrze dobranej, zamontowanej i ustawionej instalacji przez odpowiedniego fachowca. Ważnym...
Nie posiada pomki powiadasz, a niby jak jest pobierane paliwo z baku? Dodano po 3 Chłopie :D Teraz kpisz czy robisz z siebie idiotę :?: :!: Poczytaj na internecie o pompie Bosch CP3 i zmień podpis pod Nickiem z " mechanika samochodowa " na " cukiernictwo " . A ten przykład to chyba podałeś dla niewidomych bo każdy rozgarnity zauważy że ten element...
W moim Manie TGL 12.210 z 2007 r. mam podobny problem. Auto początkowo ciężko paliło a od jakiegoś czasu podczas jazdy (najczęściej po odjęciu gazu) wyświetla się na czerwono błąd EDC 03779-01 i gaśnie dopiero po zgaszeniu silnika. Dodam, że filtry paliwa wymieniane co około 20000 km. Mechanik stwierdził po diagnostyce komputerowej, że do wymiany jest...
To jest jeden z prostrzych silników. Podstawa każdego silnika tłokowego to sprężanie, paliwo i zapłon. Ten silnik nie jeat bardzo skomplikowany. Jeżelo problem występuje podczas rozgrzewania więc należy użyć lexii i obserwować parametry od zimnego silnika tj kąt wyprzedzenia zapłonu, wartość lambda, czas wtrysku i temp płynu oraz temp powietrza. Po...
Dziękuję za odpowiedź kolego Gerri :) Odpowietrzniki przedmuchiwałem osobiście. Zamarznięta woda odpada, samochód zatankowany na hali w sobotę, do wtorku stał w temperaturze ok. +10 stopni. Stawiam na nadciśnienie z prostego powodu. Lewy zbiornik zasysa paliwo do silnika. Zbiorniki nie zostały zatankowane do pełna, było ok. 350 litrów w każdym. Po 30km...
1. Sprawdź świece żarowe. Najlepiej każdą wykręcić i podłączyć do akumulatora (widać jak grzeje). Świece mają grzać również w czasie pracy silnika. 2. Wymienić filtr paliwa (może w filtrze jest grzałka, to sprawdzić).
Witam, Peugeot 406 2000r hdi 2.0 90 Zmagam się już od kilku dni z okazuje się dość poważnym problemem. Zakupiłem ostatnio okazyjnie odkurzacz samochodowy i postanowiłem go sprawdzić. Odkurzałem jakieś 10 min po pojawieniu się informacji, że akumulator się rozładowuje odpaliłem auto i dokończyłem odkurzanie. Skończyłem, zgasiłem poszedłem do domu. Po...
Zaczęło się od tego, że stwierdziłem, że mój samochód za dużo pali. Mam Audi-80 z dwulitrowym silnikiem (ABT) i pojedynczym wtryskiem paliwa (wtryskiwacz elektryczny znajduje się w kolektorze dolotowym, który jest zamiast gaźnika). Dlatego postanowiłem zrobić przepływomierz paliwa, tym bardziej, że w moim samochodzie z systemem pojedynczego wtrysku...
W golfie mam zamontowany gaz Leonardo firmy Elpigaz. Wysiadła mi pompka paliwa i klapa ponieważ każde odpalenie silnika odbywa się na paliwie. Przełacznik od gazu to taki przycisk z led-em i ma tylko dwie pozycje (gaz-bęzyna). Mam pytanko do kolegów, czy jest możliwość awaryjnego uruchomienia silnika na gazie?
Myślę że nasze pogawędki zmieniaja troche charakter. Mielismy jednoznacznie ustalić czy przy hamowaniu silnikiem zyskujemy na paliwie w stosunku do hamowania hamulcami ? Zwróciliście przeciesz sami na to uwagę że nastepuje odcięcie dopływu paliwa , przeciesz tak samo odcię cie powinno nastapić przy hamowaniu tradycyjnym( zważywszy że silnik ma np....
Przejrzałem te opisy - nie widzę, żeby można było się z nich zorientować, jaki był układ doświadczalny, ani o jakie zjawisko chodzi. Spróbuj opisać to jaśniej - wolałbym nie pisać pytań o każdy szczegół. Proponuję coś takiego: układ składał się z silnika wysokoprężnego o stopniu sprężania 19:1, o pojemności skokowej 1.8 litra, różnił się od normalnego...
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest paskiem klinowym (wieloklinowym) Jak każda maszyna podczas pracy wymaga dostarczenia energii - w tym przypadku poprzez pasek z koła pasowego wału korbowego. Większe obciążenie silnika = większe zużycie paliwa
Jak chcesz zastosować stary gaźnik to musi być przed turbiną żeby pracować na podciśnieniu - przygotuj sie na duże bum i stratę turbiny Najpierw zastanów się nad tym jaki chcesz dostarczyć paliwo Wtrysk - filtr, przepływomierz, turbo, kolektor Gaźnik podciśnieniowy(zwykły) - filtr, gaźnik, turbo, kolektor Gaźnik nadciśnieniowy(pod turbo) - filtr, turbo,...
Witam, mam problem z autkiem, jest trochę niebezpieczny więc pytam: Mianowicie w każdych warunkach pogodowych, niezależnie od postoju itp. jeśli depnę powyżej ok 5 - 6 tys. obr/min to silnik momentalnie wkręca się na ok 8 tys/min. Pomaga dokładnie 2 - krotne depnięcie do podłogi gazem. Podczas jazdy to zjawisko również występuje ( i tutaj trochę niebezpiecznie...
Inny gazownik powiedział mi jakby była uszkodzona sonda to bym na sekwencji nie jeżdził. Ale przecież każdy silnik ma(chyba) tryb awaryjny na którym motor pracuje ale ze zwiększonym zużyciem paliwa i różnymi parametrami innymi od standardowych. Na gazie miałem czerwone wtryski a to podobno są do większych silników(większe zużycie paliwa) a może to koleje...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie przewodu masowego do masy powoduje przymykanie...
Nigdy nie wyjeździsz do końca paliwa ze zbiornika (zawsze coś tam zostanie, a nie zawsze tyle samo, zależy czy jechałeś po płaskim czy pod górkę czy z górki, w którą stronę była nachylona jezdnia), zresztą to jest głupota jeździć aż Ci auto zgaśnie. Jak chcesz sprawdzić ile Ci auto na prawdę pali, zatankuj do pełna, wyzeruj licznik kilometrów, wyjeździj...
Samochód przeszedł kilka prób napraw ( nie ruszana pompa) które nie dały rezultatu ( warsztaty) nie wiem jak to zrobiłem skąd przyszedł mi ten pomysł ale wyrzuciłem oryginalny filtr paliwa założyłem na każdy kierunek paliwa zaworki zwrotne oraz najprostszy filtr paliwa do diesla ( mały przezroczysty) i autko działa bez zarzutu. Może się to komuś przyda,...
Jako nowy użytkownik forum, chciałbym się serdecznie przywitać, na zadawane pytania w wyszukiwarkach zawsze znajdowałem odpowiedzi lub pokrewne tematy na tym forum, stąd też moje rejestracja. W moim Audi A4 1.6 1996r. jakiś czas temu uszkodził sie czujnik paliwa, tzw pływak, po pewnym czasie nie pokazywał w ogóle poziomu paliwa, po czym wyciągłem go...
Witam Temat juz wałkowany kilka razy, ale nie mogę znależć zrozwiązania, a chciałbym się troche przygotować zanim zacznę walczyć z autem na piechotę, Otóz niedługo bede musiał rozwiazać w megance temat zapalania sie kontrolki rezerwy i blednego odczytu paliwa w zbiorniku podczas jazdy na lpg. Dzieje się tak ponieważ w tej wersji z kompem pokładowym...
D4D nie ma, jak każdy CR pompy wtryskowej
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Na całe szczęście to nie kombiak, tylko sedan. I bardzo zadbane. Jak widać niżej, wszystko super: Nowości: byłem na konkretnym przeglądzie. Oto, jakie dostałem uwagi (ważniejsze): a) płyn chłodniczy powinien być koloru czerwonego, a jest zielony b) świeci się inspekcja olejowa c) pasek wielorowkowy w złym stanie (ostatnio pierwszy raz słyszałem, jak...
Powtórnie na forum -tutaj opis podłaczenia nowej centralki z serwisu warsztatu: co warto wiedzieć przed zakupem używanego sterownika silnika każdy używany komputer silnika przed montażem należy wylogować z zapisanych w nim danych poprzedniego samochodu i przygotować do programowania kodami immobilaizera do montowanego pojazdu dlatego w naszej ofercie...
Tak jak przedmówca pisze, jeżeli chcesz osiągnąć krótkotrwałe przerwy w pracy silnika to jedynie odcinanie paliwa poprzez rozłączanie wtryskiwaczy. Oczywiście każdy współczesny sterownik silnika nałapie zaraz całą stertę błędów: - przerwa w obwodzie wtryskiwacza - wypadanie zapłonów - regulacja składu mieszanki i inne.
Celem zakończenia tematu napisze dla osób które spotka ta niemiła przypadłość. Silniki ANV są ciężkie do dostanie i graniczy z cudem dostać silnik poniżej 2 tys złoty. Jednak idealny jest silnik ALD pochodzący z polo 2000r. Tych cena jest znacznie mniejsza. Silnik jest identyczny, nie trzeba nic przerabiać. Przyjemność z tym samochodem kosztowała mnie...
Sprawa nadal nie rozwiązana oleju jak przybywało tak przybywa. Przez ten czas po każdym zgaszeniu silnika wypinałem przekaźnik zespolony, pompa paliwa nie pracowała po zgaszeniu, ale oleju nadal przybywa. Wychodzi na to że paliwo musi dostawać się w czasie jazdy. Jeśli chodzi o temat wypadania zapłonu to czasem zdarza się ze samochód ma takie objawy...
Golab25, litr spirytusu gorzelnianego kosztuje w hurcie od ok. 1,7 zł/l przy zakupie całej cysterny. Niestety to paliwo ma pewne wady. Po pierwsze niezbyt nadaje się do zasilania normalnych silników: a) z racji swojej odmienności chemicznej - ma inny skład jak węglowodory benzyny wiec wymaga specjalnego oprogramowania w sterowniku wtrysku lub oddzielnych...
Stawiał bym na pompę paliwa. Wygląda na to że silnik wypala zapas paliwa z przewodów - a pompa nie podaje następnej porcji. Sprawdź czy pompa pewnie włącza się po każdym przekręceniu kluczyka. Sprawdzić trzeba by przekaźnik pompy, przewody i styki. Sama pompa też może szwankować.
Ciekawy temat. Sam się zastanawiałem nad takim pomysłem. Już mi myśl świta w głowie,ale brak czasu nie pozwala mi na takie eksperymenty. Mam silnik od kosy spalinowej o poj. 0,45 i mocy 3,2 KM i aż się prosi o takie zastosowanie. Posiada już wbudowane sprzęgło odśrodkowe i nie potrzebuje skrzyni biegów i też myślałem o napędzie na rolkę, gdyż na łańcuch...
Każdy rególator ciśnienia paliwa kalibrowany jest tak aby utrzymywać zadane cisnienie na niepracujacym silniku jak i na pracujacym.Ma utrzymywać cisnienie w zadanych granicach przedewszystkim niemoze w przypadku BMW spaść poniżej 3 barów.Ponieważ BMW ma silnik 6 cylindrowy ma duze zapotrzebowanie na paliwo w efekcie czego pompa musi być bardzo wydajna...
podmieniałem trzy liczniki, w każdym to samo wiec odpada.. masy są ok od aku do karoserii a czy jeszcze powinna iść masa z aku do silnika?? czy to się łączy.. Dodano po 43 czujnik koło termostatu podpięty - kostka dwu pinowa.. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
Witam, mam następujący problem w mojej astrze. Jest to Opel Astra 1996r, benzyna 1,8. Gaśnie, nie zależnie czy zimny czy ciepły silnik, czy mokro czy sucho na dworze. Sporo w niej już wymieniłem i mechanik u którego ją naprawiam, sam nie ma pomysłu dalej, zostały wymienione między innymi silnik krokowy, przepływomierz, sonda, pompka paliwa, filtr paliwa,...
Witam. Punto 1.1 95r. ma brak iskry na każdej świecy i pompa paliwa nie działa gdy włączę zapłon. Sprawdzałem każdy bezpiecznik. Pompę paliwa na krótko podłączałem i działa. Gdy wyciągnę jeden z bezpieczników w komorze silnika to wtedy chodzi na okrągło. Przekaźnik wtrysku i zapłonu działają, bz sprawdzany miernikem. Czytalem duzo tych samych problemow.....
Istotnie w dzisiejszych czasach typowa mechanika się nieco zmienia. Diagnostyka to pierwszy krok do usunięcia usterki. Interfejs w dobie elektroniki sterującej kompletnie wszystkim to jedynie niezbędne narzędzie. Klucz też każdy mechanik też weźmie do ręki nie każdy dobrze potrafi się nim posługiwać.
Gaźnik i zaworki, ten na pływaku i ten elektryczny, do ponownego sprawdzenia. Sam gaźnik trzeba wyregulować, sprawdzić dysze. ciśnienie na lewym 5.9 bar na prawym 5.7 Dobre. Naprawdę dobre. Każdy kabaret się chowa. :cry: Co ma "kompresja" do gaźnika czy zaworków na paliwie??? Z resztą, albo nie umiesz jej mierzyć albo silnik to ... złom.
Witam, mam do sprzedania 3 silniki spalinowe modelarskie: MDS 18 Pro - dwusuwowy, ASP FS 30 AR - czterosuwowy oraz miniaturowy silnik Cox o poj. 0,8 cm3 z rozruchem sprężynowym. Wszystkie silniki są całkowicie sprawne i gotowe do montażu w modelu, do każdego z nich posiadam śmigło które dodaję do zakupionego silnika, silniki MDS i ASP są nowe - uruchomione...
gardziel nie jest porysowana , a przepustnica nie ma żadnych luzów, to tak wygląda jakby silnik miał przerwy w dostawie paliwa , ale w przewodzie łączącym pompkę z gaźnikiem nie ma bąbelków powietrza, silnik po prostu "żyje własnym życiem" raz przyspiesza a raz zwalnia, zamówiłem już podstawkę pod gaźnik. mam jeszcze takie przemyślenia: - jak ustawiam...
1.6 na piezowtryskach nie należy do rewelacyjnych wczoraj koło 4h kopałem po niemieckich i angielskich forach i "rewelacyjny" to zbyt dużo powiedziane. 124-128 tyś km i DPF wywala tryb awaryjny gdzie po wizycie w ASO diagnoza wszystkie 4 do wymiany. W polskich warunkach piszą ze jak 100 tyś km wytrzyma to jest "dobrze" u mnie zbliża się do 100ki i...
grala rozumiem ze jak mi sie to przydarzy to mam odpiąć, podłączyć spowrotem aku i spróbować wtedy tak? Odczekać 10 min żeby się ECM zresetowało A po co, skoro jeśli to 2E to ECM resetuje się po każdym wyłączeniu zapłonu? Proszę ustalić, czy jest iskra, jak nie chce zapalić. A potem kolejno do sprawdzenia - czujnik Halla w aparacie, złącze wiązki po...
Mam problem z vw passat b5 2,8 v6 . nie odpala na zimnym silniku jesli sie go pokreci długo to cos zaczyna łapac i po jakis 15 mni krecenia odpala i po chwili pracy już jest wszystko dobrze mozna go zgasnic i odpali bez problemy , jesli znów postoi kilka godzin jest znów to samo. Wymieniłem przewody i swiece zapłonowe , zadnych błedów w komputerze ,...
Witam. Jak jeździć/ zmieniać biegi w Volvo S60 2.4D (130km) 2003? Jest to moje pierwsze auto i nie chciałbym go zajeździć dlatego zwracam się z tym pytaniem do doświadczonych Kolegów. :-) Co mialo być zamęczone to już jest w 14 letnim dieslu. Co najważniejsze nie kręć wysoko silnika (każdego, szczególnie doładowanego) jak jest zimny. Po ostrej jeździe...
Sterownik nie wyłapie błędu nawet gdyby przewody Wtrysków czteropinowych się zwierały widziałem już takie cuda w renówkach i po wymianie przewodów auto odżywało. I tak trzeba je wymienić więc nie ma sensu szukakać dziury w całym. Możesz też sprawdzić luz między zębny na kołach rozrządu powinien być 0,05 od 0,15 sterownik zaczyna si.e gubić w sterowaniu...
Witam, tak jak w temacie. Silnik Deutz BF6M 1013E. Jaka jest procedura regulacji pomp wtryskowych zamontowanych w silniku w zakresie dawki paliwa? Doczytałem, że przy montażu pomp należy je najpierw tak ustawić aby listwa poruszała się min. 16,8mm a następnie przekręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do wyczuwalnego oporu i dokręcić śruby mocujące....
Nie wierć, bo tego otworu nie uszczelnisz skutecznie. Zbiornik jest blisko silnika, więc każdy wyciek jest potencjalnie niebezpieczny. Świdruj tym drutem do skutku, albo próbuj jakoś od góry dostać się w rejon króćca dyszą z ciśnieniem (nawet wody, później wszystko jest do osuszenia). Możesz też wsypać śrutu, czy kulek od łożysk i trząść z paliwem,...
Ja właśnie pożegnałem kosiarkę z silnikiem 196ccm i to nie z powodu awarii silnika tylko po prostu pękł mi plastikowy bak na paliwo, zaznaczam pękł tak sobie bez żadnej przyczyny, bez uderzenia itp., w serwisie powiedzieli że te plastikowe baki na paliwo to zmora chińskich silników i pękają bez przyczyny, za wymianę 300zl, ale ponieważ plastik to badziew...
Witam, Chciałem Was zapytać o pomoc laikowi w znalezieniu przyczyny następującej awarii silnika w samochodzie Saab 9-5 1.9TiD 150KM (silnika fiata) r2009. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka awarii silnika, obniżyła się zdecydowanie moc samochodu i po przejechaniu niezbyt długiego dystansu max-30 km podniósł się poziom oleju w silniku poprzed przedostanie...
Problem dotyczy gaźnika w traktorku mf70 ale może wystąpić w każdym gaźniku gdzie paliwo podawane jest grawitacyjnie. Po przelaniu gaźnika silnik odpala bezproblemowo. Na niskich obrotach też jest ok. Problem pojawia się gdy przez dłuższą chwilę utrzymuje się wyższe obroty. Silnik na 2 sekundy jeszcze bardziej zwiększa obroty i gaśnie. Odjęcie gazu...
No raczej wyścigowe samochody nie pracują na ubogiej mieszance, ale faktycznie dla wysilonego do granic możliwości silnika każdy sposób odprowadzenia ciepła jest cenny. Moment od wtrysku paliwa do zapłonu to ułamek sekundy ale jednak ważny aby schłodzić denko tłoka.
kompresja była mierzona już nie pamiętam ile było ale mieściło się w normie i było porównywalnie na każdym cylindrze, i paliwo niby podaje do każdego z cylindrów. A może to być coś z rozrządem np jeden ząbek mógł przeskoczyć ? lub napinacz nie napięty prawidłowo?
Witam! Zagwozdka dotyczy bardzo spowolnionej reakcji silnika na ujmowanie gazu. Motor to 2.0 TDS Nie ważne, czy chcę zredukować prędkość silnikiem, czy po dodaniu gazu ujmuje go na wciśniętym sprzęgle, lub biegu neutralnym,- silnik za każdym razem zwalnia w sposób ociężały . Co ciekawe, przy zwiększaniu obrotów, czyni to żwawo. Kierowałem wieloma samochodami,...
Witajcie! Tym razem kłopot dotyczy szarpania silnikiem i jego nierównej pracy w warunkach takich: 1. Silnik pracuje <2-3 minut (jest zimny) 2. Temperatura otoczenia: -6°C lub niższa. Jak na moje oko, histereza obrotów silnika na biegu jałowym, w funkcji czasu, jest za duża (gruba), tzn. zmiany obrotów są większe, bo rzadziej kontrolowane (podnoszone...
Witam Od pewnego czasu jestem w posiadaniu w/w auta czyli Alhambra 1.9 i nie ukrywam pierwszy raz mam styczność z TDI jakoś preferowałem benzynie nie chodzi o koszta paliwa (LPG) ale w eksploatacji auta i silnika, mniejsza z tym. Mój problem zaczął się gdy pływak zaczął wariować i nie pokazywać rzeczywistego stanu paliwa ( bez krytyki, w tym tygodniu...
Przeczytałem wszystkie odpowiedzi dokładnie. Odniesienie się do każdej z osobna mogło by trochę potrwać. Pojawił się obecnie inny problem a mianowicie: Dodałem 20L paliwa z karnistra, podłączyłem naładowany akumulator odczekałem z 15 minut. Przekręciłem kluczyk kilka razy (za każdym razem czekając aż kontrolka od świec zgaśnie) za 5 razem podjołem próbę...
witam . pacjent to fiat Doblo 1.3 diesel z 2011r. a to jego historia : .....podczas jazdy zbrakło paliwa. Po uzupełnieniu całego baku w paliwo silnik nie może odpalić. Kika minut kręcenia oczywiście z przerwami dalej nie odpala . Sprawdzam czy paliwo od filtra paliwa do pompy wtryskowej leci .Odpinam przewód przy pompie wtryskowej , jedna osoba kręci...
Dziękuję chwilowo każdemu za poświęcony czas i chęci. Po niedzieli kupię pompę i dam znać.
Nie Dodano po 2 Wcześniej żeby zapalił trzeba było kilkukrotnie włączać zapłon i dopiero po włączeniu za 3 albo 5 razie palił. Dodano po 5 I jeszcze jedno pytanie. Czy za każdym razem pompa paliwa powinna sie uruchamiać? Bo po kilku próbach zapalenia nie włącza sie.
Witam Podłączam się pod temat. Mam identyczny problem. Silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo. Co już zrobiłem: - przepustnica wyczyszczona i adaptacja wykonana - cewki nowe - świece nowe - rozrząd wymieniony - koło zmiennych faz nowe - komputer wymieniony - instalacja LPG odłączona - ciśnienie sprężania sprawdzone - około 11 bar na każdym - ciśnienie...
Dopóki tłoki i zawory się nie przywitały, to problemu nie będzie. Ale coś czuję, że ten twój mechanik nie kuma tego silnika... Prawidłowo zrobiony i ustawiony przy wymianie pompy wtryskowej nie ma prawa przestawiać się o ząbek na pasku. Opis ustawienia kół i pompy - podałem ci linka. Zawory ustawiasz jak niżej: -zawór w pełni otwarty: 1 i 6, zawory...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
(-) samochód odpala normalnie, jak jest zimny to jeszcze można nim chwile pojeździć. Jak się nagrzeje to gaśnie, czasami po chwili czasami po kilku minutach. Sprawdzałem już na prawdę wiele opcji zaczynając od pompy paliwa w zbiorniku, przekaźnika obok komputera oraz napięć na nim, świece, wtryski, regulator wysokiego ciśnienia, podłączałem pompę na...
Cześc Mateusz. Postaram ci pomóc, gdyz jak słyszę tu i ówdzie różne teorie na temat paliwa alkoholowego opartego na metanolu to: Proszę wybaczyc za eufemizm ale mnie trzęsie.. I tak paliwo oparte jest na trzech składnikach 1. Alkohol metylowy 2. Olej smarujący silnik 3. Utleniacz Nitrometan (Pełni funkcje podobną do NOS w silnikach samochodowych, z...