16-18kWh na 100 km zejdzie przy normalnej jeździe. To teraz weź policz koszt tankowania na stacjach, bo przecież samochód mamy aby się przemieszczać a nie jeździć tylko wokół komina. Najtaniej ale zarazem najdłużej to będzie 2 zł/kW, czyli od 32 do 46 zł na 100 km. Czyli od około 5,3 do 7,6 l/100 km. Zaznaczam że jest to najtańsze z możliwych tankowanie...
Ionity, operator europejskiej sieci ultraszybkich stacji ładowania samochodów elektrycznych, opublikował nowy cennik. W Polsce za 1 kWh zapłacimy 3,5 zł. Oznacza to, że użytkownicy np. Audi E-tron zapłacą grubo ponad 300 zł za pełne naładowanie baterii. Zgodnie z opublikowanym 16 stycznia cennikiem, Polacy zapłacą 3,5 zł za każdy kWh energii podczas...
To czym jest ten "trzeci element"? Pole magnetyczne, jak każde pole, czy to elektryczne, samo nie wykonuje pracy. Element wchodząc w interakcję z polem może wykonać pracę w tym polu. Jeśli chcesz darmowej energii, najtaniej jest zainwestować w fotowoltaikę. Następnie można skorzystać z generatorów z magnesami stałymi i źródła energii mechanicznej, takiego...
https://obrazki.elektroda.pl/7527345100_... W poprzednim artykule dotyczącym potencjalnego wystąpienia Zabytkowa uliczna latarnia gazowa w Warszawie https://obrazki.elektroda.pl/8549115900_... Fotografia ilustracyjna. Wraz z odkryciem elektryczności i coraz większym upowszechnianiem się korzystania z prądu elektrycznego...
Panowie, ja nie mam zamiaru tutaj głosić teorii, że to działa, albo nie działa, a jedynie zachęcić do myślenia, dlaczego to "może" działać. Kiedyś silniki z podobnych pojemności co dziś uzyskiwały dużo mniejsze moce, przy większym spalaniu. Gdyby wtedy ktoś powiedział, że za kilkadziesiąt lat samochody będą palić dużo mniej a będą miały więcej mocy,...
Jeśli wybierasz kosiarkę spalinową to tylko z napędem. Ja u siebie kosze duży obszar i kosiłem bez napędu na początku a potem z napędem więc różnica kolosalna w obsłudze na plus oczywiście dla napędu. Moja kosiarka to stary model AL-KO Silver 46 nr z briksem 450. Wiem, napiszecie. że słaby i w ogóle, ale poczekajcie niech wam to opiszę. Kupiłem ją od...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Dzisiaj od rana walczyłem. Sprawdziłem czy paliwo dopływa do listwy wtryskowej - dopływa. Wszystkie widoczne kostki łączeniowe potraktowałem sprayem do złączy. Po tych zabiegach o dziwo coś tam zaczął gadać, próbował dzielnie, aż w końcu po 15 próbach - po prostu odpalił i każde następne odpalenie było poprawne. Oczywiście ŻADNYCH błędów nie zanotował....
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...
Nie wiem co kolega słyszy ale na pewno nie iskry. W początkowej fazie rozruchu zapłon paliwa wyraźnie jest detonacyjny aż turbiną rzuca i gwałtownie przyśpiesza. Wewnątrz komory spalania znajduje się świeca żarowa która pracuje do czasu osiągnięcia przez silnik właściwej temperatury roboczej. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Bajki opowiadasz,...
Dołącze się do tematu i obalę te oszczerstwa na temat Marki Renault. Chodzi tu między innymi o Lagunę II nie wiem czemu ludzie tak nienawidzą tego auta. Piszą brednie bo kupują zajezdzone auta albo o nie nie dbają. Nie jest to królowa lawet i w życiu nie widziałem Laguny II na lawecie a wręcz przeciwnie inne auta ceniących się marek jak VW Audi i Bmw....
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Łapiesz mnie za słowa. Może źle się wyraziłem. Nie ma możliwości by paliwo buło kierowane przez rozpylacz w inne miejsce niż komora bo każde inne miejsce praktycznie dolega do głowicy silnika. I gdzie zaprzeczam sam sobie? Podałeś przykład gdzie paliwo spala się w kolektorze nie silniku i na 100% nie było to jedyne niedomaganie. Jak może mieć wpływ...
Witam, Proszę o wyrozumiałość za niefachowe słownictwo i ogólną niewiedzę. Jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPi z 2001 roku z instalacją LPG Silnik 'czeski', 1.4 MPi 68KM 4-cylindrowy 8-zaworowy AME. Instalacja była montowana w Elpigazie w Koszalinie, samochód kupiłem już z instalacją. Z tego co mi się wydaję jest to już sekwencja (nie...
Jedziesz takim maluchem i hamujesz silnikiem i skąd taki maluch wie żeby teraz nie podawać paliwa bo akurat się hamuje? I gro starszych samochodów "o tym nie wie" więc spalają tyle co i jazda na luzie.. Lepsze, nowocześniejsze Maluch nie wie. Ale już nawet polonez na gaźniku jak ma nie więcej niż 20 lat to mocno zmniejsza ilość podawanego paliwa przy...
Dzisiaj odpaliłem auto i przy trzeciej próbie odpalił silnik i pracował na wszystkie cylindry, potem zgasiłem i było w miarę dobrze, a potem jak postała to powtórka z tego co było wcześniej. Sprawdziłem wężyki przelewowe ale były ok. Musiałem zrobić krótką trasę, w sumie może 30km i wracając do domu zaświecił mi się serwis i turbo przestało działać....
Tak jak pisałem, test "pod korek", to samo paliwo na tej samej stacji i proponuję dłuższą trasę. W tą samą stronę (nawet jeśli to autostrada, to jadąc w jedną stronę nachylenie może "pomagać", jadąc z powrotem "przeszkadzać"). Twoja różnica jest zbyt mała, żeby można było ją uznać za wiarygodną. Z kolei sam wynik spalania jest typowy dla tego silnika...
Za cewką są okresy że jest dobrze ale nie cały czas, sygnały sterujące cewką też nie są idealne. Sprawdzałeś czy silnik ma dobrą masę? Nie pamiętam dokładnie czy ten silnik też ma taki kabel masowy plecionka od silnika do nadwozia. Sygnał na czujniku Halla też sprawdź. Zła mieszanka jak najbardziej wpływa na przebiegi w układzie zapłonowym. Jak na...
Ja bym prosił żeby nie stosować określeń typu ,,Nawet UE się o tym przekonało'' Nie przychylam się do prośby. :( Skoro tak we wszystkim chcemy dogonić UE to dla mnie jasny znak, że oni są we wszystkim mądrzejsi od nas. No bo raczej nikt nie chce z własnej woli gonić głupszego. bo UE nie są wszechwiedzący Oczywiście - ale w kwestii polityki energetycznej...
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Czy ten silnik nie jest na pompo-wtryskiwaczach? Objaw puszczania kółek to łapie tylko jeden cylinder. Biały dym, a raczej mgła to rozpylone paliwo z wodą z powietrza (tak ruskie deszcze wywołują :) ). Czarny dym, to spalanie w zbyt małej ilości powietrza. Proponuję jeszcze taki test. Trzeba zrobić sobie przyrząd pomiarowy. Tyle strzykawek dużych ile...
WITAM Posiadam kosiarkę którą dostałem STIGA MULTICLIP 46 z silnikiem B&S Classic. kosiarka 2005 rok produkcji i stoi od 6 lat ponieważ podobno nie chciała zapalić. Co zrobiłem: - rozebrałem wszystkie elementy demontowalne bez ingerencji w silnik i wyczyściłem - wyczyściłem bardzo dokładnie bak paliwa - wyczyściłem gaźnik i zamontowałem nową membranę...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Alternator który się kręci ma generować prąd. Jak go nie generuje, to i tak są siły tarcia. Alternator który generuje prąd, stawia opór, kóry trzeba przełamać, za pomocą paliwa spalonego w silniku. Żaden z tych procesów (spalanie paliwa w silniku spalinowym, przeniesienie napędu na alternator, generowanie prądu w alternatorze, potem za pomocą tego prądu...
Mazda lubi rdzewiec. Japońce nie znoszą gazu (powyżej 6000obr. gaz nie spala się efektywnie) a japońce dopiero wtedy dostają kopa. Sam mam mazde 323c i wspawałem już 2 metry blachy w podwozie:P ibiza może dobrze znosic gaz. Jak słyszę rover to mi się kiszki skręcają bo to angol bleee. Osobiście bd zmieniał na honde civic 1,6Vti :D i ten samochodzik...
Teoria wygląda ślicznie - gaz to paliwo czyste, ekologiczne, niedrogie itp i faktycznie każde auto powinno na nim jeżdzić co najmniej dobrze. Praktyka natomiast wygląda tak: - oferowane instalacje gazowe są prymitywne, nietrwałe i często niesprawdzone - są za to relatywnie tanie - najczęściej montują to ludzie mający dobre chęci, wolny czas i słabą...
Golf ma dobrą opinię, niestety głównie wśród złodziei (tzn. jest bardzo chętnie kradziony)... nieporównywalnie droższy w stosunku do Bravy. Duży silnik = duże składki OC, zwłaszcza jeśli masz <25lat. Diesel na "trasy" rzędu 15-20km to nieporozumienie. Poza tym stereotypy też robią swoje, nie chciałbym jeździć czymś, na co wołają "dres-wagen". Nie...
Dzięki za wszystkie komentarze! Twój pomysł nie jest nowy. W ten sposób konstruowane są praktycznie wszystkie zasilania serwerowni. UPS potrzebny jest do podtrzymania zasilania urządzeń na czas potrzebny do rozruchu agregatu i osiągnięciu przez niego parametrów pracy(...). adikbo Wiem, że nie jest nowy, skoro jako laikowi przyszedł mi do głowy, muszą...
Eh, jestem niski więc każde auto większe od Malucha jest dla mnie odpowiednie co do miejsca. Niestety wolałbym auto dłuższe, żeby przewozić czasem większe rzeczy - np pralkę. Jeśli chodzi o OC, paliwo to nie ma z tym problemów, do tej pory wydawałem na gaz ponad 400 zł (Polonez pali mi ponad 12l/100km) i uważałem że to nie tak dużo więc nawet średnio...
Witam J mam jeszcze takie pytanie odnośnie innych przepracowanych olejów takich jak przekładniowe czy posmażalnicze czy z nich też da zrobic się paliwo do silników wysokoprężnych? Jeśli tak to czy każdy olej mógłby napędzać ten sam silnik czy był by potrzebny silnik o innej specfice do każdego z tych olejów? pozdrawiam
... Chyba ze pójdziesz na całość i przebudujesz szambo na biogazownię , a uzyskanym metanem zasilisz napęd pompy ciepła. Poszukaj na forum jest tu i taka realizacja z ciekawym silnikiem na każde paliwo Można by zastosować silniki wielopaliwowy od czołgu M1 Abrams. Jeździ na czymkolwiek co jest choć trochę palne :D w połączeniu z pompą ciepła i dolnym...
Według instrukcji ta pilarka ma gaźnik Walbro WT-780D (nie podałeś jak jest w rzeczywistości). Gaźniki Walbro serii WT mają wstępne nastawy po 1 1/4 (jeden i jedna czwarta) obrotu na każdej ze śrub (H i L). Oczywiście te nastawy mogą być w praktyce nieco inne ze względu na stan gaźnika lub stopień zużycia silnika. Moja stała sugestia: regulacja gaźnika...
D4D nie ma, jak każdy CR pompy wtryskowej
Jak chcesz na kombinowanym paliwie jeździć to kup coś na wtryskach, po własnych doświadczeniach polecam 124 400KM, silnik nie do zajechania, pali w każdych warunkach, jeśli jest dobre paliwo i baterie to -30 to żaden problem.
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
dlatego ci piszę jak ustawic ,w vagu 32768 i regulacja nastawnikiem na 5,5 .Po tym zabiegu będziesz mógł sobie zmieniac vagiem o ok 2mg w każdą stronę.
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Ameryki może teraz nie odkryłem ale każdy fachowiec zaczął by od sprawdzenia bezpiecznika od pompy paliwa .
Karizmo ma rację ,to zaczyna się robić " płytkie". Sprawdz te wtryski metodą " na przelew". Podłącz do przelewu każdego wtryskiwacza przewody ( igielit bądz inne) wszystkie równe jeśli chodzi o długość,na drugim końcu zamontuj strzykawki . Strzykawki wbij w kartonik i podwieś pod maską auta, odpal auto na jedną minutę i zgaś silnik sprawdz ile paliwa...
Na początek zmień filtr paliwa na nowy - markowy + dobra ropka w zbiornik + jakiś dobry dodatek do czyszczenia wtrysków i układu wtryskowego do tego. Przegonić go dobrze gdzieś w trasie i zobacz czy pomogło. Jeżeli nadal to samo to na pierwszy ogień do sprawdzenia ustawienie rozrządu i kat wtrysku oraz szczelność układu zasilania paliwem. Może łapie...
Tak minimalną ilością paliwa się nie przejmuj. Nowoczesne oleje do dwusuwów bardzo dobrze się mieszają z benzyną i wlewanie do zbiornika i pokiwanie nim, daje taki sam efekt, jak wcześniejsze mieszanie. Kiedy i jak zrobisz mieszankę, to już tylko twoja sprawa. Bez problemu zrobisz na stacji - wlej połowę paliwa, dolej olej, dolej resztę paliwa. Załatwione....
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
Stawiał bym na pompę paliwa. Wygląda na to że silnik wypala zapas paliwa z przewodów - a pompa nie podaje następnej porcji. Sprawdź czy pompa pewnie włącza się po każdym przekręceniu kluczyka. Sprawdzić trzeba by przekaźnik pompy, przewody i styki. Sama pompa też może szwankować.
Olej, to dolewa się do benzyny. Mam nadzieję że, nie wlałeś do zbiornika czystej benzyny. Widzę że, raczej masz nikłe pojęcie o działaniu takiego silnika i wszystko jest możliwe. W każdym razie, czarno to widzę. :D Sprawdzałeś czy, jest wtedy iskra, czy paliwo dochodzi?
Mam tam taką skromną książeczkę o gażnikach z 1989 roku . autorstwa pana Krzysztofa Trzeciaka . No i tak . Fos czy Weber . Czy to to samo ? W każdym bądż razie Fos 34S2A1 - Żuk , Nysa , Tarpan silnik S-21. Gardziel 25//25. Dysza paliwa 125/145, dysza powietrza 210/210 , rurka emulsyjna F30/F30 , itp.....
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest paskiem klinowym (wieloklinowym) Jak każda maszyna podczas pracy wymaga dostarczenia energii - w tym przypadku poprzez pasek z koła pasowego wału korbowego. Większe obciążenie silnika = większe zużycie paliwa
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
Powietrzem to można napompować balon a nie czyścic gaźnik długo nieużywanej pilarki. Kup sobie taki spray do czyszczenia gaźników, koszt kilkanaście złotych, w każdym sklepie motoryzacyjnym. Rozpuści pozostałości po starym paliwie.
Na każdej cewce jest iskra czy na każdej świecy ? A żeby palił cylinder to poza iskrą musi mieć odpowiednia ilość paliwa... SławeK
Witam Ford Focus MK1 1.8benzyna 2004r szukałem na różnych forach ale mój problem jest trochę inny jak każdego kto pisze. Problem polega na nierównej pracy silnika, obroty wąchają się od 680 do 750obr a na zimnym silniku nie chce jechać szarpie dusi się a jak się rozgrzeje chodzi idealnie, auto posiada LPG ( sprawdzone u dwóch gaziarzy i jest dobrze...
Witam,w gaźnikach walbro jedynie co można zrobić to; jeżeli gniazdo zaworka iglicowego jest mosiężne a zaworek metalowy to je spróbować dotrzeć przy pomocy pasty do docierania zaworów (dokładnej) i kawałka plastikowej rurki igielitowej, w którą to można obsadzić końcówkę zaworka przy docieraniu,nie w każdym przypadku to pomaga.
Lej olej do mieszanek. Jest ich dużo i każdy mówi, że jego jest najlepszy. Mixol ,Makita,Nac i dużo jeszcze by wymieniać. Staraj się wypalać paliwo do końca.
Nie do sondy lambda.. to jest przekaznik zespolony podwójny... on załącza również sterownik silnika, a nie sondę...Na każdym szrocie to dostaniesz, bo nowy sporo kosztuje..
Ale to jest specyfika każdego silnika czy konkretnie tego 1.0 TSI? Szczerze mówiąc jestem prawie pewien, że na wypożyczonym aucie byłem w stanie zejść do około 1000 obrotów i spalanie wynosiło zero (oczywiście nie mogłem się zbytnio przyglądać bo to był najczęściej dojazd do stojących samochodów przed wyjazdem z drogi podporządkowanej lub inne tego...
Sprawdź, czy przewodem zwrotnym wypływa paliwo z każdego wtryskiwacza oddzielnie, jeżeli z któregoś nie wypływa jest podejrzany. Jeżeli nie ma takiego objawu, to spróbuj ustalić, który cylinder gubi cykle pracy, można to zrobić stetoskopem, lub mając trochę wprawy trzymając za rurkę ciśnieniową wtryskiwacza. 1,9 D z tego roku to jeszcze stara technologia,...
Ja mam odłączaną pompę paliwa przy przejściu na LPG (wtrysk mechaniczny bosch k-jetronik) i sobie chwalę. Pompa pracuje kiedy powinna, kiedy nie musi nie pracuje :) . Dodam tylko iż zawsze odpalam auto na benzynie, nawet w lecie każde odpalenie auta odbywa się na benzynie (przy ciepłym silniku już po chwili przechodzę na LPG ale każde odpalenie jest...
Przy takich przechyłach, to z każdego gaźnika będzie ciekło paliwo. My tutaj bawimy się w proroków, tylko Ty wiesz co wymodziłeś przy okazji wymiany uszczelek w tym gaźniku. Musiało to być przy tej okazji, bo sam napisałeś, że wcześniej tego nie było. Silnik od malucha miałem w jednym palcu, ale to było ponad 40 lat, więc coś niecoś zatarło się już...
Zautomatyzowanie załączania silnika S101M jest mało prawdopodobne chociażby z powodu sposobu zasilania paliwem i operowania ssaniem. Każdy kto ma do czynienia z takim silnikiem to wie. To nie jest dizel który startuje od razu.
Lewe powietrze to raczej nie jest, ale sprawdzić nie zaszkodzi. A jak silnik sie zachowuje na luzie, gwałtowne wdepnięcie gazu? Zatankowanie lepszego paliwa, potem wymiana filtra paliwa. Sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej, nie wiem jak w tym modelu, ale wybłyskaj sobie kody błędów. Reset komputera też nie zaszkodzi. Dzieje się tak przy każdym poziomie...
W ostatnim czasie, wraz z rozwojem produkcji pojazdów elektrycznych (EV), na różnych portalach społecznościowych i w mediach coraz bardziej aktywizują się przeciwnicy tego trendu, twierdząc, że transport danego typu to mit, że jest mniej przyjazny dla środowiska niż ten oparty o silniki spalinowe. Na naszym forum toczy się dyskusja: Argument pierwszy...
To nie są bynajmniej "moje mądrości", tylko wiedza praktyczna, motoryzacyjna, która zaginęła u nas całkowicie niestety, ok. 33-34 lata temu, jak zaprzestano u nas produkcji benzyny "niebieskiej LO 78" - najlepszej do wiekszosci niskopreznych silnikow zabytkowych... Co ciekawe, to np. w Anglii ta wiedza jest nadal rozpowszechniona, nigdy nie "zaginęła",...
z boku gaźnika jest taka dziurka, i problem jest taki że przed każdą jazdą ruszę motorower ze stopki to z tego wężyka wylatuje trochę paliwa i leci po silniku i tylko trochę tego paliwa wyleci i jest okej, podczas jazdy nie wylatuje tam paliwo, A czy, aby przypadkiem nie ma to związku ze zwykłym przypadkiem (nazwijmy to) "dopompowaniem" tego rodzaju...
Myśle że taki stan za daleko zaszedł by o własnych siłach auto zajechało pod warsztat. Jeśli masz wiecej pary wodnej niż paliwa w zylindrze to żadna jazda .Może być tylko gorzej po każdej próbie uruchomienia silnika tym bardziej że nie wiesz co naprawdę mu dolega .
Czyli tak jak myślałem, ciągnie gdzieś powietrze teraz będzie więcej zabawy, robisz tak odpinasz węże te przy filtrze, które idą z baku (są 2 zasilanie i powrót) nakladasz inne i wkładasz do banki z ropą, odpalasz czekasz 5-10min i sprawdzasz czy w przewodzie od filtra do pompy idzie powietrze, jak tak to nieszczelność na połączeniu z filtrem albo ten...
Przy takim przecieku to smród paliwa byłby wyczuwalny z kilometra. I jak to jest że przed IIWW motocykle paliły litr i troszku a taka WSK miała oficjalną normę 4,5 l/100km. Każdy silnik "piłowany" na maxa spali nawet kilka razy więcej niż deklaruje producent.
emulator założony działa nie musi być połowa baku paliwa resetuje się po każdym uruchomieniu silnika.
To jest jeden z prostrzych silników. Podstawa każdego silnika tłokowego to sprężanie, paliwo i zapłon. Ten silnik nie jeat bardzo skomplikowany. Jeżelo problem występuje podczas rozgrzewania więc należy użyć lexii i obserwować parametry od zimnego silnika tj kąt wyprzedzenia zapłonu, wartość lambda, czas wtrysku i temp płynu oraz temp powietrza. Po...
U mnie jest odwrotnie - gaśnie przy każdej próbie dodania gazu :D Robi tylko eleganckie "buch" i cisza. Włączenie ssania nie powoduje zgaśnięcia (a niby też zwiększa się ilość paliwa dostarczanego do silnika, rosną obroty), tylko i wyłącznie choćby delikatne wciśnięcie tego gazu... Pzdr
Musisz popuścić nakrętki od przewodow wysokiego ciśnienia przy wtryskach i kręcić rozrusznikiem aż z każdej rurki będzie wypływało paliwo.Potem należy zakręcic z czuciem te nakrętki.Probuj palic na tzw. knota.NIE UŻYWAJ SAMOSTARTU.Odkręć korek wlewu oleju i obserwuj ile dymu wydostaje w czasie kręcenia rozrusznikiem.Najlepiej zmierzyć ciśnienie sprężania.
W nagrzewnicach produkcji ddr. Pompka paliwa napędzana była za. Pomocą elektrosprzegla z silnika wentylatora. Każda zmiana jego obrotów to zmiana ilości paliwa a za tym mocy. W oryginale jest opór w szereg z silnikiem stad dwa biegi
Jeśli nie ubywa płynu można wykluczyć usterkę głowicy. Efekt jest jakby go zalewało po każdym odpaleniu. Zobacz czy w trakcie przerywania nie czuć mocno paliwem z wydechu.Jeśli tak to potwierdzi się problem z zalewaniem silnika,lub brakiem iskry na świecy. Pozdrawiam Janusz
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Wiesz, expertem nie jestem ale wydaje mi się że każdy silnik bez kropelki paliwa odpali na samostarcie Próbowałem kilka razy z topornym silnikiem widlaka.
No to niech kolega wytłumaczy, bo nie mogę się doprosić Ktoś już tłumaczył, i ja też chciałem ale Mirek usunął poprzedni temat. Liczba oktanów to tylko wskaźnik pokazujący odporność paliwa na samoczynny zapłon. W absolutnie każdym silniku zalanie paliwa o większej liczbie oktanowej niczego kompletnie nie zmieni (w praktyce minimalnie przez różne domieszki...
Podjedz do polecanego zakładu który dobrze ogarnia diesla. Powinni zdiagnozować przyczynę. Jak dymi na czarno to dawka za bogata a to skutkuje w najgorszym razie wypaleniem dziury w tłoku. Warto sprawdzić szczelność węży i samego intercoolera. Ubytek powietrza doładowanego powoduje przelanie silnika.MAF wtedy za dużo mierzy i ecu dolewa niepotrzebnie...
Sprawdź to poprostu. Zamknij go z pilota, poczekaj z pół godziny. Otwórz z pilota, otwórz drzwi kierowcy i wsłuchaj się czy na 2sek włącza się pompa paliwa. Drugie włączenie będzie przy przekręceniu zapłonu na II pozycję. Druga sprawa, jeżeli masz problemy z odpalaniem to przekręcaj stacyjkę na dwa razy. Raz na pozycję II poczekaj aż zgasną kontrolki...
Citroen C4 blue HDi 2021 po codziennej jeździe po zgaszeniu nie odpala, nie wyświetla błędów na komputerze, może ktoś wie, gdzie szukać, dodam, że kręci normalnie, pompy paliwa sprawdzone, na wtryski tłoczy paliwo AI: Czy problem z odpalaniem pojawia się za każdym razem po zgaszeniu silnika, czy tylko czasami? Nie odpala wcale.
W niektórych nie można bo wykrywają brak ciśnienia paliwa. W SPI polecam odcięcie, w MPI dużo ludzi odcina. Z tym że każde uruchomienie silnika na benzynie.
Cześć. Jeśli ktoś ma pojazd z silnikiem przystosowanym do paliw ołowiowych to wiadomo że paliwa bez ołowiowe szybko niszczą silnik. Była w zastępstwie benzyna uniwersalna z dodatkiem zastępującym ołów, ale już nie ma. Są natomiast specjalne dodatki do benzyny bez ołowiowej, po dolaniu których paliwo można stosować do silników przystosowanych do benzyny...
Przecież to nie jest typowy dwusuw. Ma skrzynię korbową jak każdy silnik 4T. Dołożyli sprężarkę. Która spręża czyste powietrze a paliwo jest wtryskiwane bez oleju . Więc gdzie ma być to spalanie oleju?
1.Jeździłem już z zaślepionym przewodem od pochłaniacza par paliwa (zaślepionym od strony przepustnicy oczywiście). Zawór odpowietrzenia zbiornika otwiera się podczas każdego dodawania gazu. Jeżeli hamuję silnikiem, a jest dawkowane paliwo, to też się otwiera. 2.Mam soft bez EGR. EGR jest też dodatkowo zaślepiony. 3.Jak silnik chodził idealnie to "na...
Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika....
Moja Astra dopiero co wylądowała u mechanika na błędy check + ESP + nierówna praca silnika, a winnym wszystkiego była odma w pokrywie zaworów, coś tam się źle działo i tworzyło się mocne podciśnienie, że nie szło odkręcić korka oleju, a bagnet po wyciągnięciu dawał mocny syk zgromadzonego podciśnienia. Podobno to mega znany problem w Astrze J, może...
Każdy wtrysk ma dwa przelewy, jeden zaślepiasz a do drugiego nieco dłuzszy wężyk. Teraz cztery wężyki do czterech butelek po np.wodzie mineralnej, odpalasz silnik i patrzysz jak napełniaja sie butelki, powinny jednakowo. To metoda badania wtryskow, Podpowie czy któryś nie leje(jak leje to w butelce bedzie mniej.) Takie - złe - działanie wtrysku moze...
Pisałeś że widzisz powietrze w przewodach podczas pracy silnika , a więc nie jest to wina pompy tylko reszty układu zasilania . Musisz sprawdzić każde zlącze , każdą opaskę przewodów zasilających . wygląd o niczym nie świadczy . Czasami wszystko wygląda ok , a przy ruszeniu ręka za przewód pojawia się powietrze . wymieniłes filterek wstępnego oczyszczania...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Więc jest potrzeba aby było coś co odłączało nam odbiorniki samochodowe po wyłączeniu silnika. Czytam i czytam całość i pojąć nie mogę... W każdym samochodzie po zatrzymaniu silnika, nawet przypadkowym, zawsze jest odłączane zasilanie pompy paliwa. Na przykład włączony zapłon ale silnik nie pracuje, pompa paliwa nie jest zasilana. Co szkodzi wykorzystać...
Jaki silnik, dezel turbo czy wolnossący, benzyna, jaka moc silnika? Dla każdego z tych silników technika jazdy jest inna bi inna charakterystyka mocy silnika. Otwórz instrukcję samochodu, masz tam zapewne wykres charakterystyki zależności momentu od obrotów i zużycia paliwa. Przeciążony silnik zużywa więcej paliwa. Zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi....
Po zmieszaniu w stosunku 50 do 50 % z nowym paliwem każdy silnik bez uszczerbku dla zdrowia i osiągów to spali . Dodam ,że dużo większe znaczenie ma starzenie się benzyny ( odparowywanie najlżejszych frakcji )
Błąd p1187 - zawór regulacji ciśnienia - nieprawidłowe działanie. Wymieniłem filtr paliwa, w zbiorniku czysto, na zaworze kilka opiłków na sitku, wymyłem zawór w myjce ultradźwiękowej i nie pomogło. Tłumaczenie kodu usterki: P1187 - Za niskie ciśnienie paliwa, odchylenie regulacji. "Odchylenie regulacji" nie oznacza więc tylko i wyłącznie usterkę regulatora...
jak mam sprawdzić tą iskre i paliwo na świecy gdzie to jest w aucie? czy jak wymienie świece to problem może sie rozwiązać? czy może to wina rozrusznika? Słychać że silnik kręci to rozrusznik jest dobry!! Gdy tyłu otworzysz maskę świece są po lewej stronie w silniku 2 sztuki niedaleko siebie , idzie do każdej z nich kabelek (czerwone albo niebieskie...
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
poszedłem do serwisu gdzie kupiłem gaźnik który od razu mi wyregulowali. Wyregulowali ci gaźnik na stole? Bez dokręconej do niego reszty? :D :D :D To na prawdę dobry żart jest! wygrałeś nagrodę tygodnia. Swoją drogą, gratuluję tego serwisu. Do sprawdzenia: - ustawienia gaźnika - tak KAŻDY gaźnik ustawia się INDYWIDUALNIE do konkretnego silnika, - szczelność...
Mam problem z piłą spalinową marki husqvarna 135. Z pompki ucieka paliwo i zalewa silnik.Proszę o jakieś porady co to może powodować. Nie zdarza to się za każdym razem.
W instalacji sekwencyjnej nie możliwości "zubożenia" mieszanki , a co najwyżej wydłużenia lub skrócenia czasu wtrysku przy pomocy mnożnika. Wraz ze wzrostem obciążenia i podciśnienia w kolektorze czasy gazu rosną i zbliżają się do czasów Pb - i tak ma być. Próba szukania oszczędności poprzez sztuczne wydłużanie czasu wtrysku w celu "zubożenia" nie tylko...
Kolego musisz ostatecznie ustalić, czy jest to usterka "elektryczna", czy też "paliwowa". Informujesz, iż regulowałeś gaźnik, ale czy rozkręciłeś go, aby usunąć ewentualne brudy z ostojnika i czy udrożniłeś każdą z dysz i kanaliki w gaźniku. W przypadku, gdy zgaśnie silnik sprawdź, czy paliwo znajduje się w filterku paliwowym (przezroczystym). Jeśli...
Z tego co napisałeś to raczej problem nie leży w wypalonym zaworze tylko w układzie wtryskowym benzyny. Przy wypalonym gnieździe zaworowym silnik będzie przebierał na każdym paliwie. Skoro na LPG jest dobrze to raczej nie ma nieszczelności między zaworami a gniazdami.
każde drzwi otworzyć kluczyka silnik wyrzucać paliwo zalewa silnik paliwo
ekspres bosch wyczyść zaparzacz uszkodzona zębatka kaseta czyszcząca głowice
Budowa pompy oleju w Dodge Caravan - szczegóły i działanie Yamaha STAGEPAS 400BT - Wyłączanie się po chwili grania