Witaj, sprawdź pozostałe napięcia 5V oraz 17V,złącze łączące przetwornicę zasilającą z płytą główną drukarki. Rozbierz ją,posprawdzaj połączenia,taśmy łączące poszczególne komponenty (silniki,karetkę).
Pewnie nie podpiąłeś silnika napędu karetki.
A jak się ma odległość zakłóceń do obwodu wałka transportującego papier pod głowicą? Może prościej - czy sprawdzałeś (czyściłeś) enkoder silnika LF?
niestety w tym modelu drukarki nie ma paska a enkoder znajduje się najprawdopodobniej w silniku krokowym napędzający karetkę
Rusza silnikami Karetka jeździ w prawo i lewo ! enkoder czyli głowica ?
A więc lecąc po kolei: 1) Carriage unit - karetka, 2) Timing slit strip film - pasek enkodera, 3) Logic board ass'y - płyta elektroniki, 4) Carriage motor - silnik napędowy karetki. Jeżeli gdzieś się pomyliłem, proszę mnie poprawić. Na to wygląda, że ten błąd jest związany z którymś z tych elementów.
A dlaczego zakładasz najgorsze? Sprawdziłeś czy karetka nie zacina się z powodu zaklinowanego fragmentu kartki? Enkoder nie jest zabrudzony? W przypadku uszkodzonej elektroniki taniej będzie kupić nową drukarkę. Co do silnika nie powiem, nie znam modelu.
Są tam może enkodery jakieś? Silniki krokowe? Ja bym szukał zachlapanego enkodera lub innego mechanicznego sterowania karetką ubrudzonego tuszem.
witam mam problem z tym urządzonkiem a mianowicie w chwili wlaczenia karetka z tuszami przemieszcza sie w stanowisko dokujace nastepnie urzadzenie wylacza sie zastanawiam sie czy jest to wina silnika czy moze cos na plycie glownej
W innych modelach termistor jest w głowicy ale w tym konkretnym przypadku to nie mam pojęcia... a może karetka ma tak duży opór, że przegrzewa się sterowanie silnika?
OK, dzięki. Wszystko się zgadza - prawie 40000 nośników (może jak kiedyś podrzucisz skan wydruku EEPROM + "surówka" to się okaże ile z tego było dwustronnie - ale to teraz nie ważne). W kodach błędów jest to, o czym mówiłem, czyli wadliwe działanie (opory) odnotowywane podczas pracy napędu APP: 6A80, 6A81. Obstawiam śmieci lub mechaniczne uszkodzenie...
Błąd 6000 (Service call error). To jest niesprawność napędu LF. Enkoder LF nie kręci się tak jak powinien (stoi w miejscu, blokuje się itp.) lub jego czujnik nie widzi obrotu enkodera. Akurat w iP7250 to oznacza prawie wszystko, co ma związek z mechaniką (w tej drukarce są tylko dwa silniczki w podzespole drukującym: silnik karetki i silnik LF). Silniczek...
Witam, błąd oznacza uszkodzoną głowicę, do wymiany. Prawdopodobnie spalona elektrycznie, w canonach częste zjawisko. W moim przypadku głowica była sprawna. Najpierw należy wypróbować wszystkie dostępne rozwiązania. do poprzednika, są tłumacze na przykład na google, będzie twoja pomoc czytelniejsza nie wszyscy znają angielski. Do poprzednika - są tłumacze...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://ugp01.c-ij.com/ij/webmanual/Erro... te tematy przebrnąłem na początku Taśma enkodera wymyta - była czysta karetka wymyta połączenie karetki przepikane zostaje...
Witam, Mam problem z canon i9100 sterowniki zainstalowane pod Windows 10 drukarka ładnie drukowała do czasu druku z programu libreoffice po wydrukowaniu 1 lini zawiesiła się i od tej pory mruga 11 razy pomarańczowo/zielono potem raz zielono i tak w koło wszystkie próby resetowania zawiodły w dodatku żadna aplikacja nie chce się połączyć. Co ciekawe...
Co do odkręcenia podstawy okazuje się ,że trzeba odkręcić 6 wkrętów właśnie ten jeden sprytnie zakryty tasiemką niedaleko silnika karetki. Co do punktu 2 to wydaje się być dobrze. Co do sprawdzenia stycznika i tutaj mam problem z lokalizacją w tej drukarce poproszę o podpowiedz.
OK, bałem się, że drukarka jest jakimś "prawie nowym" wynalazkiem z portalu aukcyjnego. Co do karetki, to chodzi mi o to, że instrukcja serwisowa opisuje wymianę tego podzespołu, ale to mit, gdyż nie idzie jej poprawnie wypoziomować, a sama wymiana jest stresująca. Rozmontowanie karetki możliwe ale też raczej dla myślących. Chyba najprościej byłoby...
Witam!! Jestem w posiadaniu drukarki/faxu canon jak w temacie. Miałem problem, żeby wrukować kilka dokumentów, mianowicie jak wydrukowałem jeden dokument to żeby wydrukować następny musiałem wyjąć cartridge iu włożyć go ponownie. Myślałęm, że problem jest z czujnikami więc rozebrałem ją, przeczyściłem szujniki, przy okazji poprawiłem kilka podejrzanych...
To jest błąd zgłaszany przez enkoder silnika LF. Ten silniczek kręci takim ciemno-szarym wałkiem, który jest pod karetką. Gdy czujnik enkodera nie widzi obrotu tego wałka to wtedy jest zgłaszany Błąd 6000. W drukarkach na tusze PGI-550/CLI-551 silniczek LF napędza stację serwisową, czyli miejsce w którym parkuje głowica. Prawdopodobnie stacja serwisowa...
Enkoder sprawdziłeś i jego czujnik w karetce? Moduł czyszczący jest na swoim miejscu, tzn prawidłowo po składany?. Błąd 5100 - oznacza zacięcie karetki. czyli karetka powinna przesunąć się w odpowiednim czasie w odpowiednie miejsce. Za to jest odpowiedzialny silnik i enkoder. Jeżeli pasek enkodera będzie włożony odwrotnie to też nie będzie działać (chyba...
Teraz podstawowe pytanie - czy widać, aby wałki napędzane silnikiem LF kręciły się tak, jakby chciały cofać papier? Bo jeśli się tak kręcą, a krzywki nie, to znaczy, że faktycznie jest problem z załączeniem napędu krzywek. Krzywki kręcą się przy uruchamianiu drukarki, wtedy co silnik LF kręci wałkami do tyłu. Natomiast przy drukowaniu: 1. Karetka ustawia...
Witam. Problem jak w temacie, mam Canona i6500 i po włączeniu zaczynają migać naprzemian diody zielona i pomarańczowa, po czterech mrugnięciach jednej i drugiej zatrzymuje się na dłużej przy zielonej i tak w kółko. Karetka nie przesuwa się, żaden silnik nie rusza, diody zaczynają mrugać od razu po włączeniu. Problem pojawił się nagle, na początku drukarka...
Czujniki i enkodery ustawiają pozycje i sprawdzają obecność papieru. Silniki krokowe decydują o przesunięciu się papieru jak i głowicy. Moim zdaniem masz popsuty soft i to że zacięła się na folii nie ma nic do rzeczy. Jedyny czujnik który mógłby odpowiadać za całą sytuacji to czujnik pod mechanizmem (tam gdzie jeździ karetka). Ale jakby nie działał...
lekko odświerze temat..... ma podobną zagwozdkę z tym modelem a mianowicie: po właczeniu karetka robi test i po chwili jest gotowa do pracy naciskam start i papier nie jest wciągany i zaswieca sie alram gdy ja wyłacze pokrecajac rolkami wciagne do niej papier i ja tak włacze papier swobodnie jest wciagany do kopiarki. przejrazlem caly naped i wizualnie...
Ja osobiście nie widziałem schematu do tego modelu ale na Twoim miejscu spróbowałbym wyłączyć drukarkę, przesunąć karetkę np. na środek i włączyć. Jesli wjedzie do stacji serwisowej to znaczy że to nie silnik i nie sterowanie silnikeim. Jeśli natomiast nic nie zrobi - oscyloskop i pomiar na wyprowadzeniach silnika czy wogóle coś dostaje z układu sterowania.
Założyłem dobrze bo drukarka drukuje, tylko ten zgrzyt. Dodano po 24 VICTORY ! Otóż mówię co i jak: Przy zębatce na osi silnika napędzającego karetkę jest docisk paska ( plasyikowy element, który ustala szczelinę w której pracuje pasek. trzeba tak go ustawić aby basek nie miał możliwości ( miejsca aby przeskoczyć na zębatce. Warto go także przesunąć...
WYCZYŚĆ ENKODER JEST ICH CHYBA TRZY. TEN OD KARETKI I TE OD SILNIKA Ostrzeżenie #2. Regulamin, p.10.9 "Podczas pisania wiadomości nie jest dozwolone:... pisanie z użyciem przycisku "Caps Lock" (wszystkie litery duże) zarówno w tytule jak i w treści tematu"
U mnie efekt jest podobny z tym ze po próbie drukowania drukarka zamarła (wyłączyła się i nic) po odłączeniu i sprawdzeniu zasilacza załączyła sie i znów zdechła, po ponownym odłączeniu zaczęła normalnie się włączać lecz przy próbie druku karetka chciała wyskoczyć z lewej strony drukarki, znaczy kończyła bieg na lewej stronie z hukiem a silnik piszczał...
sprawdziłem stacje karetki i wszystko w porządku Czujniki też ok rolki czyste Za każdym razem rolki ustawiają się inaczej Po dłuzszej przerwie udaje się skopiować ok. 2 kartki zauważyłem że silnik w momencie tych błędów w chwili wykrywania nie robi 1 obrotu ale ok.3 Jak ktos coś wie proszę o pomoc A napięcia jutro sprawdze
Czujnik raczej nie odpadł, jest zakopany głęboko w karetce. Pasek enkodera jak najbardziej tak. Jedno mocowanie jest za stacją serwisową, tuż przy zębatce silnika karetki (żółta ramka). http://obrazki.elektroda.pl/9345958300_1... Sprężynka powinna być po stronie z zasilaczem. Pasek powinien być tak skierowany, aby literka (bodajże "L")...
Czyli było tak: - miałeś sprawną drukarkę - pojawił się błąd "U051"/"U052" (błędy 1401, 1403 lub 1405) czyli "5 mignięć" - kupiłeś drukarkę o nieznanej historii i wsadziłeś z niej głowicę do własnej drukarki... Jeszcze czegoś nie rozumiem: kupiłem używaną drukarkę Coś więcej o tej drukarce - model chociażby? Sprawdzałeś, czy drukowała itp? W tej drukarce...
Witam, jest z tym faxem problem który polega na wyranych kabelkach od silnika głównego (nie ten co porusza karetką). Wygląda jakby ktoś uciął złączkę Kabelki przylutowane na sztywno do płytki głównej, ale nie jestem pewien w jakiej kolejności mają być Fax ten jest zbudowany na popularnej niegdyś drukareczce canona bj-100 czy podobnie MOże ktoś z was...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... poczytaj tu. Dodano po 5 Czasami kod który pokazuje drukarka jest nie prawdziwy. W moim z jednych przypadków pomogła wymiana silnika napędu karetki. Oczywiście wyczyść również dobrze tachometr. Epson się nie przyznaje do tego ale życie tych drukarek kończy się przy 500k str. Dodano po 8 Mam tylko do...
Drukarkę poskładałem i ruszyła bez problemu. Napęd stacji serwisowej składa się z wielu kół zębatych. W pierwszym momencie myślałem że ich położenie względem siebie jest ściśle określone jak np: w rozrządzie silnika. Stację złożyłem jak mi podpowiadała logika ("zamknięte" foto na kole napędowym pompki w trakcie "pozycji parkingowej" karetki z głowicą)....
Te enkodery z tarczami były przy silnikach przesuwu papieru ale liniał od karetki też się nada do takiego układu o ile nie będzie za krótki. Element odczytujący pozycję to nie jest zwykły transoptor szczelinowy tylko skomplikowany układ scalony podobny do tych współpracujących z tarczami, pod mikroskopem wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2360047900_1...
Witam Nie miałem zamiaru nikogo obrażać po prostu stwierdzam fakt , gdyby taka drukarka trafiła do serwisu to na 99% jestem pewien że w pierwszej kolejności po prostu była by wymieniona płytka elektroniki lub stwierdzono by że drukarka jest nie do naprawy . Ja zajmuje się elektronikom od ponad 30 lat , a większości serwisantów pracujących w serwisach...
:arrow: Czyszczenie obudów drukarek /kopiarek :arrow: Polskie znaki i problemy z ich drukowaniem w Wordzie często powstaje odstęp po polskim znaku diakrytycznym lub jest on drukowany z przesunięciem :arrow: HP DJ 3820 uszkodzona zębatka (większość uszkodzeń spowodowana jest jej uszkodzeniem) i mały opis naprawy (5 pkt potrzeba żeby pobrać) :arrow: Drukowanie...
Silnik krokowy napędu karetki drukarki wielkoformatowej CANON IPF8100 Item Code: QK1-2868-000 Używany, wymontowany z drukarki z uszkodzoną płytą główną. http://obrazki.elektroda.pl/4896686800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6855771300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4947163300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5505429900_1...
Witam, mam taki problem, mamy dwie klienta drukarki iP 4500 i próbujemy złożyć z nich jedną. Na pewno jedna z elektronik jest ubita, w ogóle się na niej żadna nie włącza, problem jest taki że poza tym też nie działa. Mianowicie jest tak: W drukarce "A" drukarka się włącza, pobiera, drukuje... problem jest tylko taki że wydruku nie ma. Czasami na papierze...
canon karetka karetka canon silnik karetka
thompson błędy prosty pilot włącz wyłącz turbo diesla benzyny
bestway podgrzewacz rower treningowy
Check Engine po usunięciu AdBlue – przyczyny, diagnostyka, ECU Bosch, Delphi, Continental BlendyGo 3 – jak rozebrać blender, demontaż krok po kroku, narzędzia, akumulator, ostrza